Precies wat hierboven staat. Maar gelukkig kan je via instellingen hem eraf krijgen.LuNaTiC schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:01:
[...]
Ah okay, good to know.
Ik gebruik de rode knop toch nauwelijks maar ik zal er eens op letten als het me in de weg gaat zitten
Neen, het interactieve deel, content werk alleen als de tv via de coax zijn signaal binnen krijgt.Arjant2 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:56:
[...]
Rode knop opent interactieve TV als je gebruikt maakt van een CI+ slot van Ziggo. Wellicht ook als je gebruik maakt van een losse tuner, maar dat durf ik niet te zeggen. (We hebben het over de tv zelf)
Wil je echter straks ook UHD kijken bij Ziggo ben je op de NEXT set top box aangewezen, het UHD signaal van nu alleen nog de 4K zender Love Nature komt nl als Internet Stream binnen.
Geloof je het zelf?giantgiantus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:
Volgens mij kan de tv Geen 4k120 aan. Zou zomaar gehaald kunnen worden door de opvolger van de PS4/xbox1
Ik zit een beetje in dubio en zoek daarom wat advies.
Ik heb op dit moment een 10 jaar oude Panasonic plasma van 42" staan. Omdat die nog HD-Ready is, ongeveer 1/3e van mijn totale huishouden-energieverbruik voor z'n rekening neemt, met de formaten van tegenwoordig vrij klein is en ik het inmiddels wel tijd vind om naar een iets hogere resolutie over te schakelen, zit ik te kijken voor een nieuw toestel nu BF er weer aan komt.
In mijn gedachten hangen nu 4 Samsung-toestellen uit het 2019-modeljaar, allen 55", zijnde;
55RU7100 (E467,-)
55RU7400 (E566,-)
55RU8000 (E695,-)
55Q60R (E719,-)
Enerzijds wil ik voor de QLED gaan om een beetje te investeren in kwaliteit (zodat ik weer een x aantal jaar vooruit kan totdat 8K en HDMI 2.1 mainstream is), anderzijds lees ik dat de Q60R een beetje 'net-niet' is want edge-lit ipv back-lit en daarmee qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de RU8000. Het prijsverschil tussen de 8000 en Q60R is erg klein, ik zou geneigd zijn om dan toch voor de Q60R te gaan. Ze hebben vrijwel gelijke performance lees ik, Q60R misschien een fractie beter.
Ik kan ook kiezen om E150-E250 in m'n zak te houden, voor de 7100/7400 te gaan, en dus nu voor een iets 'mindere' TV gaan en over een jaar of 3 een grotere upgrade te maken. Maar ik ben bang dat deze apparaten misschien tekort komen omdat het de instappers zijn.
Gebruik: Netflix, TV kijken, PS4 (normaal, geen Pro (tenzij er met BF een inruilactie komt)). Ambient mode, Apple TV en dergelijke boeit me niet zoveel, ik vind 4K en HDR belangrijker. Kijk veel F1/F2/F3/andere race series, films en series met name actie (dus veel bewegende beelden). Voor zwartwaarden in vergelijking met de plasma zou ik eigenlijk OLED moeten hebben maar zit niet in het budget, dat is een bekende beperking.
Ik zie door de vergelijkingssites en specs het bos niet meer, iemand ervaring met deze vergelijking en advies voor me?
Ik heb op dit moment een 10 jaar oude Panasonic plasma van 42" staan. Omdat die nog HD-Ready is, ongeveer 1/3e van mijn totale huishouden-energieverbruik voor z'n rekening neemt, met de formaten van tegenwoordig vrij klein is en ik het inmiddels wel tijd vind om naar een iets hogere resolutie over te schakelen, zit ik te kijken voor een nieuw toestel nu BF er weer aan komt.
In mijn gedachten hangen nu 4 Samsung-toestellen uit het 2019-modeljaar, allen 55", zijnde;
55RU7100 (E467,-)
55RU7400 (E566,-)
55RU8000 (E695,-)
55Q60R (E719,-)
Enerzijds wil ik voor de QLED gaan om een beetje te investeren in kwaliteit (zodat ik weer een x aantal jaar vooruit kan totdat 8K en HDMI 2.1 mainstream is), anderzijds lees ik dat de Q60R een beetje 'net-niet' is want edge-lit ipv back-lit en daarmee qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de RU8000. Het prijsverschil tussen de 8000 en Q60R is erg klein, ik zou geneigd zijn om dan toch voor de Q60R te gaan. Ze hebben vrijwel gelijke performance lees ik, Q60R misschien een fractie beter.
Ik kan ook kiezen om E150-E250 in m'n zak te houden, voor de 7100/7400 te gaan, en dus nu voor een iets 'mindere' TV gaan en over een jaar of 3 een grotere upgrade te maken. Maar ik ben bang dat deze apparaten misschien tekort komen omdat het de instappers zijn.
Gebruik: Netflix, TV kijken, PS4 (normaal, geen Pro (tenzij er met BF een inruilactie komt)). Ambient mode, Apple TV en dergelijke boeit me niet zoveel, ik vind 4K en HDR belangrijker. Kijk veel F1/F2/F3/andere race series, films en series met name actie (dus veel bewegende beelden). Voor zwartwaarden in vergelijking met de plasma zou ik eigenlijk OLED moeten hebben maar zit niet in het budget, dat is een bekende beperking.
Ik zie door de vergelijkingssites en specs het bos niet meer, iemand ervaring met deze vergelijking en advies voor me?
Kan iemand met de q90R iets roepen over blooming en ondertitels? Al hoewel ik ze niet veel gebruik zijn ze soms toch wel van belang en meestal staan ze in de zwarte balk onderin. Als die helemaal oplicht is dat natuurlijk niet tof.
heb er geen probleem mee in donkere kamer. Maar ik kijk geen HDR
Ik kijk naar hetzelfde, maar dan voor de 65"versies. Ik vind het verschil tussen 7100 en de 8000 nog wel te begrijpen en bevatten (8000: 120hz, meer brightness, meer color gamut en volume en veel betere motion handling,zie bijvoorbeeld de reviews op rtings). de verschillen tussen de 7400 en de 7100 en de 8000 en Q60r vind ik veel geringer.Broabander schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:32:
55RU7100 (E467,-)
55RU7400 (E566,-)
55RU8000 (E695,-)
55Q60R (E719,-)
[...]
Plex app werkt goed zeg! Dacht dat dat voor geen meter zou werken met mijn Synology medium server. Tranlation gaat niet maar gewoon 1 oo 1 doorzetten prima. ook 4k 48GB bestanden. Tof! Met subs etc
Plex werkt idd prima, doet wat het moet doen, maar mis soms toch nog wel de skins en customization van Kodi.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Tja ben op zich juist blij dat het lekker basic is. Alle dingen ik nodig heb staan erin. Subtitile downlodaen en netjes 4k etc afspelen. Zonder een gare Raspberry pi bij die om de zoveel tijd weer corrupt raakt enzoLuNaTiC schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:21:
Plex werkt idd prima, doet wat het moet doen, maar mis soms toch nog wel de skins en customization van Kodi.
Het is gewoon wel jammer dat er geen Kodi-app is voor Samsung-tv’s
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Goedemiddag allemaal, ik heb wat advies van jullie nodig.
Ik ben al een tijdje research aan het doen voor het aanschaffen van een 65 inch TV en mijn keuze is uitgekomen op:
65Q85R of 65Q90R
Beide modellen zijn voorzien van een zogenaamde One-connect box.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name i.c.m. een receiver?
Ik heb een Denon X2000 receiver op het moment, en hierop zit al mijn apparatuur (met HDMI) aangesloten.
Door middel van 1 HDMI kabel (ARC) wordt deze verbonden met de TV.
Alleen straks met de one connect box zal dit dus veranderen en zal al mijn apparatuur via de connect box lopen.
Ik heb gelezen dat je de one connect box gewoon kan gebruiken i.c.m. een receiver en dat je dan een optische kabel van de connect box naar de receiver moet leggen.
heeft iemand op dit forum dit ook op deze manier gedaan en wat zijn de ervaringen?
Ik heb met name de volgende vragen:
- Indien de receiver uitstaat, dan kan ik gewoon het geluid van mijn TV gebruiken?
- Als ik mijn receiver aanzet, dan speelt die het geluid af van de geselecteerde bron op de TV?
Ik wil namelijk niet altijd het geluid laten lopen via mijn speakers, maar ook gewoon via de TV.
Ik hoop dat iemand zijn ervaring hiermee kan delen met me.
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijdje research aan het doen voor het aanschaffen van een 65 inch TV en mijn keuze is uitgekomen op:
65Q85R of 65Q90R
Beide modellen zijn voorzien van een zogenaamde One-connect box.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name i.c.m. een receiver?
Ik heb een Denon X2000 receiver op het moment, en hierop zit al mijn apparatuur (met HDMI) aangesloten.
Door middel van 1 HDMI kabel (ARC) wordt deze verbonden met de TV.
Alleen straks met de one connect box zal dit dus veranderen en zal al mijn apparatuur via de connect box lopen.
Ik heb gelezen dat je de one connect box gewoon kan gebruiken i.c.m. een receiver en dat je dan een optische kabel van de connect box naar de receiver moet leggen.
heeft iemand op dit forum dit ook op deze manier gedaan en wat zijn de ervaringen?
Ik heb met name de volgende vragen:
- Indien de receiver uitstaat, dan kan ik gewoon het geluid van mijn TV gebruiken?
- Als ik mijn receiver aanzet, dan speelt die het geluid af van de geselecteerde bron op de TV?
Ik wil namelijk niet altijd het geluid laten lopen via mijn speakers, maar ook gewoon via de TV.
Ik hoop dat iemand zijn ervaring hiermee kan delen met me.
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Haneraka op 21-11-2019 16:48 ]
De connect box is, voorzover ik het begrepen heb, gewoon het technische deel van de TV, maar dan “op afstand”. De connect box heeft ook gewoon ARC. Er is dus in principe geen enkele reden om al je apparatuur via de connect box te laten lopen, afgezien van de mogelijkheid dat je 4k-bronnen wilt aansluiten, terwijl je receiver dat niet zou kunnen handelen (maar daar hoor ik je niet over). Ook voor een optische aansluiting is geen reden: daarvoor heeft de TV (op de connect box) nu juist HDMI ARC.
Of de receiver aan gaat als je je TV aanzet hangt af van de HDMI CEC-instellingen (net als bij je huidige TV, zo neem ik aan).
Of de receiver aan gaat als je je TV aanzet hangt af van de HDMI CEC-instellingen (net als bij je huidige TV, zo neem ik aan).
Hallo Rallye, bedankt voor je reactie.Rallye schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:47:
De connect box is, voorzover ik het begrepen heb, gewoon het technische deel van de TV, maar dan “op afstand”. De connect box heeft ook gewoon ARC. Er is dus in principe geen enkele reden om al je apparatuur via de connect box te laten lopen, afgezien van de mogelijkheid dat je 4k-bronnen wilt aansluiten, terwijl je receiver dat niet zou kunnen handelen (maar daar hoor ik je niet over). Ook voor een optische aansluiting is geen reden: daarvoor heeft de TV (op de connect box) nu juist HDMI ARC.
Wat je aangeeft over 4K bronnen aansluiten heb je een goed punt. Ik heb dit niet in mijn post genoemd maar de reden dat ik mijn randapparatuur via de one connect box wil laten verlopen is omdat mijn receiver geen ondersteuning bied aan HDR.
Daarnaast kan die wel 4K doorgeven, maar niet 4k/HDCP 2.2 v.
Daarbij; om van ARC gebruik te maken moet ik op de Denon HDMI-control aanzetten, echter geeft dit in mijn huidige situatie het probleem dat mijn TV ALTIJD bij het aanzetten ervan overspringt naar TV-audio source.
Dit is erg vervelend omdat je altijd dan handmatig weer de juiste source moet kiezen (in mijn geval 99/100 keer de source voor “ TV via glasvezel”).
Ik heb nu daarom nu HDMI control altijd uitstaan zodat dit niet gebeurd, en zodra ik gebruik wil maken van ARC (voor bijvoorbeeld Youtube en Netflix via de apps van de TV) dan zet ik HDMI control handmatig aan.
En eigenlijk wil ik af van dit probleem, ik wordt er moe van, maar mijn vriendin wordt er ook saggo van en dat moet ik niet hebben
Dus vandaar dat ik dacht om alles aan te sluiten op de One connect box en dan de audio via een optische kabel.
Dan is het probleem van HDR en 4k/HDCP opgelost. En wellicht het probleem van dat overspringen naar TV source ook.
In principe heeft dit toch ook niet perse nadelen? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik wil alleen niet dat ik hierdoor ALTIJD mijn speakers moet gebruiken, gewoon TV enzo kijken we het liefst via het TV geluid. Alleen bij het kijken van series via Netflix (via TV app) of het luisteren van muziek via Spotify gebuiken we de speakers. het grootste gedeelte zal dus ook gewoon het geluid van de TV gebruikt worden.
Ik wil mijn reciever gewoon handmatig aan zetten en op die manier kiezen voor het geluid via mijn speakers.
Alvast bedankt weer voor de reacties.
@Haneraka 1 nadeel. Samsung TV's sturen hooguit DD5.1 uit, geen DTS of nog betere formaten.
Dus als je daar mee kan leven dan is je oplossing prima.
Houdt er wel rekening mee dat je handmatig dan je TV moet zeggen dat hij geluid afspeelt via je receiver en niet automatisch als je je receiver aan zet.
Houdt er wel rekening mee dat je handmatig dan je TV moet zeggen dat hij geluid afspeelt via je receiver en niet automatisch als je je receiver aan zet.
[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 22-11-2019 10:36 ]
Hoi Arjan, Ik denk dat DD5.1 prima voor mij is, ik heb een 3.1 opstelling en gebruik het eigenlijk alleen voor af en toe Netflix, TV programma's. Dus denk zelf dat ik het verschil niet zal horen.Arjant2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:32:
@Haneraka 1 nadeel. Samsung TV's sturen hooguit DD5.1 uit, geen DTS of nog betere formaten.
Oke dus dat kan je gewoon goed instellen op je TV begrijp ik? Dat is gewoon een eenmalige instelling?Houdt er wel rekening mee dat je handmatig dan je TV moet zeggen dat hij geluid afspeelt via je receiver en niet automatisch als je je receiver aan zet.
En in dat geval zal het geluid alleen via de receiver gaan indien ik deze zelf ingeschakeld heb? En indien die uit staat gaat het geluid gewoon via mijn TV? En dit werkt ook gewoon goed voor de apps op mijn TV zoals netflix en youtube?
EDIT:
Ik heb zojuist begrepen dat vanaf a.s. maandag Samsung een cashback van 500 euro geeft op de 65Q90R.
Het laagste wat ik hem hebt kunnen krijgen bij een officiele dealer is 2499,-. Dus vanaf maandag kan je de 65Q90R kopen na korting voor 1999,-
[ Voor 11% gewijzigd door Haneraka op 22-11-2019 13:54 ]
editHaneraka schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:53:
[...]
EDIT:
Ik heb zojuist begrepen dat vanaf a.s. maandag Samsung een cashback van 500 euro geeft op de 65Q90R.
Het laagste wat ik hem hebt kunnen krijgen bij een officiele dealer is 2499,-. Dus vanaf maandag kan je de 65Q90R kopen na korting voor 1999,-
[ Voor 14% gewijzigd door empireq op 22-11-2019 14:05 ]
@Haneraka Weet je zeker dat je HDMI Control moet aanzetten voor ARC? Bij mijn Marantz hoefde dat niet.
Ja dit moet, anders komt het geluid gewoon uit mijn TV.Rallye schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:22:
@Haneraka Weet je zeker dat je HDMI Control moet aanzetten voor ARC? Bij mijn Marantz hoefde dat niet.
Ik ben op zoek naar Samsung Tv 2019 die opnemen en timeshiften ondersteund op de usb poort.
Tv mag 43-50" zijn en ongeveer €500 mogen kosten.
Ik kan het niet vinden op internet welk type nummer ik moet hebben.
Tv mag 43-50" zijn en ongeveer €500 mogen kosten.
Ik kan het niet vinden op internet welk type nummer ik moet hebben.
Is dit een scherpe aanbieding? En voor diegene die deze tv hebben, zijn jullie tevreden?
https://www.coolblue.nl/p...amsung-qe49q64r-qled.html
ik heb hem niet, maar je kunt hier de prijsontwikkeling zien. Volgens mij wel laagste prijs van afgelopen jaar.Untouchablezz20 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
Is dit een scherpe aanbieding? En voor diegene die deze tv hebben, zijn jullie tevreden?
Zelf ook een vraag: Elke keer wanneer ik mijn RU8000 opstart heeft die even nodig om het signaal van Ziggo weer te kunnen geven. Krijg daar ook feedback over in de vorm van een dialoogvenster in de trend van "Authenticating". Na een paar seconden doet hij het wel, maar is gewoon tikje irritant. Kennen jullie dit fenomeen?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Is er enig verschil t.o.v. de Q60R (behalve de kleur)?Untouchablezz20 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
Dit model is 70 euro goedkoper bij verschillende aanbieders.
Beste mede tweakers,
Na een aantal dagen op internet verschillende reviews te hebben gelezen, ben ik zo vlak voor Black Friday op zoek naar een nieuwe TV. Mijn oude TV is een Samsung 46F5000. Prima HD tv, maar hij is 50 hz en het geflikker valt me soms op, maar soms ook niet. Op dit moment kijk ik naar twee televisies de 55ru8000 (120hz) van samsung en de 65ru71xx (60hz).
De reden dat ik tussen deze twee twijfel is dat ik niet te veel geld wil uitgeven en als ik dan toch een nieuwe tv koop, dan maar meteen een goede. Op de website Rtings zag ik dat de ru8000 beter om zou moeten kunnen gaan met flikker (flicker-free: yes) en de ru7100 bijvoorbeeld niet (flicker-free:no), maar tegelijkertijd krijgen ze allebei een 6.0 op dat onderdeel.
Herkennen jullie dit beeld en welke zouden jullie kiezen?
Na een aantal dagen op internet verschillende reviews te hebben gelezen, ben ik zo vlak voor Black Friday op zoek naar een nieuwe TV. Mijn oude TV is een Samsung 46F5000. Prima HD tv, maar hij is 50 hz en het geflikker valt me soms op, maar soms ook niet. Op dit moment kijk ik naar twee televisies de 55ru8000 (120hz) van samsung en de 65ru71xx (60hz).
De reden dat ik tussen deze twee twijfel is dat ik niet te veel geld wil uitgeven en als ik dan toch een nieuwe tv koop, dan maar meteen een goede. Op de website Rtings zag ik dat de ru8000 beter om zou moeten kunnen gaan met flikker (flicker-free: yes) en de ru7100 bijvoorbeeld niet (flicker-free:no), maar tegelijkertijd krijgen ze allebei een 6.0 op dat onderdeel.
Herkennen jullie dit beeld en welke zouden jullie kiezen?
[ Voor 0% gewijzigd door GGdiArgos op 25-11-2019 13:42 . Reden: typefout ]
Neem aan dat dit is met een CI+ module van Ziggo? Al eens geprobeerd om de CI+ module opnieuw te installeren?SirLenncelot schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:17:
[...]
ik heb hem niet, maar je kunt hier de prijsontwikkeling zien. Volgens mij wel laagste prijs van afgelopen jaar.
Zelf ook een vraag: Elke keer wanneer ik mijn RU8000 opstart heeft die even nodig om het signaal van Ziggo weer te kunnen geven. Krijg daar ook feedback over in de vorm van een dialoogvenster in de trend van "Authenticating". Na een paar seconden doet hij het wel, maar is gewoon tikje irritant. Kennen jullie dit fenomeen?
Heb hetzelfde met de 55HU7500.SirLenncelot schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:17:
Hoe zit dat eigenlijk met 2019 toestellen, heb je daar wel meteen beeld met CI+?
Krijg donderdag een 65Q90 geleverd
Ja, CI+ module heb ik al opnieuw geinstalleerd. Lijkt erop dat dit gewoon zo is.
Volgens mij is de RU8000 een 2019 model.
Volgens mij is de RU8000 een 2019 model.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Hier een qe65q85r met delta inclusief een ci 1.3 module. Maar bij het opstarten zo goed als gelijk tv beeld. Wel even zwart beeld meestal eerst maar nooit een melding. Voor mijn gevoel is deze ci module ook sneller ten opzichte van een hele oude(was ook in combinatie met mijn oude Samsung ue55hu7500 dat zou het ook kunnen zijn).
Ik ben in twijfel tussen de QE49Q64R en de QE49Q67R
Wat zijn de verschillen?
Wat zijn de verschillen?
Ik zit zelf ook naar dit model te kijken, maar zie wel dat deze (in tegenstelling tot zijn 55" of grotere broers) een 50hz refresh rate heeft. Is dit reden om hem links te laten liggen?Untouchablezz20 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
Het alternatief waar ik naar kijk, maar die is 200 euro duurder, is deze:
https://www.coolblue.nl/product/829339/sony-kd-49xg9005.html
Ik kan voor beiden echter geen fatsoenlijke reviews vinden. Iemand die mij hier wijzer in kan maken?
0,0 verschil qua specs in elk geval, zie hier:gerthallink schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:45:
Ik ben in twijfel tussen de QE49Q64R en de QE49Q67R
Wat zijn de verschillen?
https://www.displayspecif...m/en/comparison/ac50add62
Wat wel vaker gebeurd is dat het ene model voor de benelux is en de andere voor bijv. Italie. Maar ik kan dit niet bevestigen, kan de bron niet meer vinden. Anyway, voor de goedkoopste gaan dus.
[edit: typo]
[ Voor 12% gewijzigd door Tegniek op 27-11-2019 18:35 ]
Loop donderdagavond eens een winkel in en vraag of ze van het identieke model een 50hz (bijv. 50inch) en 100hz (bijv. 55 Inch) naast elkaar willen zetten met hetzelfde beeld. Oordeel zelf, blind een TV kopen kan erg tegenvallen. De ene TV is de andere niet. De gemiddelde film/netflix kijker zal weinig merken van een 50 tot 100hz. Kijk je graag een potje voetbal op TV dan kan het een meerwaarde zijn. En dan donderdagnacht rond de klok van 0:00 je laptop aan en kopen maar!CousinBoneless schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:21:
[...]
Ik zit zelf ook naar dit model te kijken, maar zie wel dat deze (in tegenstelling tot zijn 55" of grotere broers) een 50hz refresh rate heeft. Is dit reden om hem links te laten liggen?
Het alternatief waar ik naar kijk, maar die is 200 euro duurder, is deze:
https://www.coolblue.nl/product/829339/sony-kd-49xg9005.html
Ik kan voor beiden echter geen fatsoenlijke reviews vinden. Iemand die mij hier wijzer in kan maken?
Het verschil tussen 50 en 100hz:
- https://www.coolblue.nl/advies/hertz-tv.html
- https://www.homecinemamag...zin-van-framerates-hertz/
Wat bepaald beeld kwaliteit: YouTube: Welke factoren bepalen de Beeldkwaliteit van je TV?
[edit: na kijken en lezen van de info wat andere urls geplakt]
[ Voor 28% gewijzigd door Tegniek op 27-11-2019 19:05 ]
Misschien een domme vraag maar stiekem wil ik een 65 inch kopen.. maar mijn tv-meubel is 1.38 lang. De tv met standaard 1.45... de tv-voet zelf is 32 cm lees ik. Natuurlijk steekt de tv dan iets uit, dat is een kwestie van smaak.. maar kan het kwaad qua veiligheid en kans op vallen? De voet staat kan gewoon op de meubel staan. Groter tv-meubel in mijn meubelcollectie bestaat niet.
Ben aan het kijken voor een 75 inch tv, die mooi in onze nieuwe wandkast past.
De wandkast is 1,80 meter breed, de tv zelf is 1,68 meter breed.
Gaat om de Samsung ue75ru7020
pricewatch: Samsung UE75RU7020 Zwart
Iemand hier ervaring mee, te vinden voor 1050 euro, ziet er uit als een mooie prijs?
Heb nu al een 55 inch Samsung 4k tv met 50 hz wat prima kijkt, nu een stap groter
De wandkast is 1,80 meter breed, de tv zelf is 1,68 meter breed.
Gaat om de Samsung ue75ru7020
pricewatch: Samsung UE75RU7020 Zwart
Iemand hier ervaring mee, te vinden voor 1050 euro, ziet er uit als een mooie prijs?
Heb nu al een 55 inch Samsung 4k tv met 50 hz wat prima kijkt, nu een stap groter
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Op dit moment in de run voor een nieuwe televisie en heb mijn oog laten vallen op de 75Q85R.
Deze kan ik via platte tv kopen voor €3299,- plus nog een cashback van €500 van Samsung, dus in totaal komt deze op €2779,-. Naar mijn idee een goede deal.
....en toch twijfel ik of ik niet gelijk voor de 75Q90R moet gaan ivm met vooral de veel meer local dimming zone's dan de 85R. Iemand die ze eens naast elkaar heeft gezien?
Deze kan ik via platte tv kopen voor €3299,- plus nog een cashback van €500 van Samsung, dus in totaal komt deze op €2779,-. Naar mijn idee een goede deal.
....en toch twijfel ik of ik niet gelijk voor de 75Q90R moet gaan ivm met vooral de veel meer local dimming zone's dan de 85R. Iemand die ze eens naast elkaar heeft gezien?
10 ton staal...verticaal!!!
Ik heb gisteren de 65Q90R binnen gekregen.
De 1e indruk, wat een bakbeest, ik kwam van 42 inch.
Het beeld is toch wel erg indrukwekkend ook qua lichtopbrengst.
Ik moet uiteraard nog het e.e.a. tweaken want daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Goede 4K content vanaf youtube ziet er ook echt bijzonder indrukwekkend uit qua scherpte.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is hoe de 'one remote' nu precies de andere apparatuur aanstuurt.
Ik las ergens dat de 'one connect box' de infrarood signalen stuurt en dus niet verborgen mag zitten?
Of stuurt de remote die nou?
Dat is wel belangrijk om te weten zodat ik mijn definitieve setup goed kan maken qua apparatuur omdat ik een hoop uit het zicht wil gaan houden.
Iemand al wat ruimere ervaring met de one remote en andere apparatuur?
Ik moet uiteraard nog het e.e.a. tweaken want daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Goede 4K content vanaf youtube ziet er ook echt bijzonder indrukwekkend uit qua scherpte.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is hoe de 'one remote' nu precies de andere apparatuur aanstuurt.
Ik las ergens dat de 'one connect box' de infrarood signalen stuurt en dus niet verborgen mag zitten?
Dat is wel belangrijk om te weten zodat ik mijn definitieve setup goed kan maken qua apparatuur omdat ik een hoop uit het zicht wil gaan houden.
Ik zie de Samsung 75q70r bijna overal uit de shops verdwijnen. Weet iemand of hij is wederom beschikbaar komt? Of gaat dit model eruit?
De One remote werkt via bluetooth (wat dus handig is aangezien je al je apparatuur en one connect box in kasten kan wegstoppen als je wil.Frank_P schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:08:
Ik heb gisteren de 65Q90R binnen gekregen.
Maar de one-remote stuurt via bluetooth het signaal naar de one connect box ga ik vanuit.LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:46:
[...]
De One remote werkt via bluetooth (wat dus handig is aangezien je al je apparatuur en one connect box in kasten kan wegstoppen als je wil.
Maar hoe stuurt die box de andere apparatuur aan? Ik las dat die infrarood signalen uitzend om de andere apparatuur te bedienen.
Dat betekent dus als je je 'one-connect-box' afgesloten zet, de infrarood signalen niet bij andere apparatuur kan komen.
Of doet hij dat via de HDMI koppeling?
Met/via je TV.Frank_P schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:22:
[...]
Maar de one-remote stuurt via bluetooth het signaal naar de one connect box ga ik vanuit.
Die staat in verbinding met de one connect box. En via HDMI-arc kan ik idd alle andere apparaten met de remote bedienen.
[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 28-11-2019 14:27 ]
Ok, een pre Black Friday vraagje.
Komen de 2019 QLEDs allemaal met een Onebox of vanaf de 85R? En is de upgrade naar 90R waard? Ik heb namelijk interesse in de 75inch 85R, voor de 90R zou ik moeten downgraden naar 65 inch.
Komen de 2019 QLEDs allemaal met een Onebox of vanaf de 85R? En is de upgrade naar 90R waard? Ik heb namelijk interesse in de 75inch 85R, voor de 90R zou ik moeten downgraden naar 65 inch.
[ Voor 26% gewijzigd door Silversin op 28-11-2019 14:53 ]
Voor zover ik weet heeft de Q90 wat meer local dimming zones. Hoeveel meer weet ik niet precies.Silversin schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:53:
Ok, een pre Black Friday vraagje.
Of er voor de rest nog grote verschillen zijn weet ik niet.
De 85R heeft in ieder geval ook de oneconnectbox.
De 75Q90R heeft 480 dimming zones. De 65 inch variant heeft hetzelfde aantal zones
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Heb vandaag de 65Q90R gehaald, nu was mijn vraag over de remote.
dat is dus die smart controller, wie gebruikt deze ? en is dit een echte vervanger van een logitech elite, en kan ik deze nu weg doen ?
dat is dus die smart controller, wie gebruikt deze ? en is dit een echte vervanger van een logitech elite, en kan ik deze nu weg doen ?
Ik gebruikte al jaren een Harmony voor al m’n apparaten. Sinds ik de Q90r heb doe ik alles alleen nog maar met de smart remote.syntesia schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:35:
oh wauw, dat word dus even goed vergelijken welk uiteindelijk beter uit komt.LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:41:
[...]
Ik gebruikte al jaren een Harmony voor al m’n apparaten. Sinds ik de Q90r heb doe ik alles alleen nog maar met de smart remote.
Hangt misschien ook een beetje af van welke apparatuur je hebt misschien.syntesia schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:52:
[...]
oh wauw, dat word dus even goed vergelijken welk uiteindelijk beter uit komt.
Al mijn oude apparaten werkten door veroudering alleen maar goed samen door de Logitech activities. Met deze nieuwe TV en het vervangen van een oude 5.1 systeem door Sonos-apparatuur vervalt dat eigenlijk.
Enige is dat ik nog wel handmatig in de TV bv naar Plex moet gaan om series via m’n Nas te kijken (maar heeft wel weer een hele HTPC vervangen).
Maar het voordeel om straks niet meer via IR te hoeven werken en alles dus achter gesloten deuren te krijgen is me dat alles het wel waard.
Edit: ah je hebt een Elite, die werkt ook met bluetooth toch? Dan zul je even moeten kijken of het meer voordeel heeft... kan me voorstellen dat het gemis van een paar buttons (zoals cijfers voor het zappen) soms wel hinderlijk is.
Eventueel wil ik hem wel van je overnemen
[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 28-11-2019 18:05 ]
Nee kan geen kwaad.Deezers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:00:
Misschien een domme vraag maar stiekem wil ik een 65 inch kopen.. maar mijn tv-meubel is 1.38 lang. De tv met standaard 1.45... de tv-voet zelf is 32 cm lees ik. Natuurlijk steekt de tv dan iets uit, dat is een kwestie van smaak.. maar kan het kwaad qua veiligheid en kans op vallen? De voet staat kan gewoon op de meubel staan. Groter tv-meubel in mijn meubelcollectie bestaat niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Mapl op 28-11-2019 18:14 ]
Zou je jouw settings eens willen delen aub?targaryanwolf schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:
[...]
Ik ben van een 40" tv naar een 55" Q60R gegaan.
Toen ik de tv had uitgepakt en aan de muur had gehangen was het inderdaad wel even slikken toen ik ervoor ging zitten. Mijn vriendin gaf al direct commentaar dat ze het wel asociaal groot vond, terwijl ik zelfs twijfelde om een 65" te kopen.
Echter zijn we nu 2 avonden verder en we zijn er al aan gewend en vinden nu de oude 40" TV die nu op de slaapkamer staat zelfs aan de kleine kant.![]()
De Q60R er geeft out of the box prima beeldkwaliteit, heb er een beetje aan zitten tweaken met behulp van rtings.com. Wat alleen jammer is dat op zo'n grote tv de wat oudere tv programma's en series (oude topgear afleveringen, friends e.d.) er totaal niet meer uitzien, dit issue had ik nooit echt op mijn full HD 40" tv.
Andere met de Q60r die hun beeldinstellingen willen delen?
Zojuist een Samsung Q65Q90R besteld, maar nu ben ik vergeten één ding te checken:
Heeft iemand ervaring met deze TV icm een Sonos Beam (HDMI ARC) en externe audio bron (bijv Playstation), specifiek op Dolby Digital geluid?
Zoals hier en hier te lezen komt het nog wel eens voor dat er een audio-delay optreed...
En dat terwijl ik juist de LG C9 afschreef vanwege dit feit. Verkoper vertelde me uiteraard dat dit nooit gebeurde..
Heeft iemand ervaring met deze TV icm een Sonos Beam (HDMI ARC) en externe audio bron (bijv Playstation), specifiek op Dolby Digital geluid?
Zoals hier en hier te lezen komt het nog wel eens voor dat er een audio-delay optreed...

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Ik ben het zelf nog niet eerder tegengekomen met precies dezelfde setup (nouja wel de 55” versie maar verder alles hetzelfde) in elk geval. Nu gebruik ik alleen m’n PS4 niet echt vaak dus weet niet of n=1 je hier wel erg helpt.
Heeft iemand ervaring met het bedienen van de i-tv box van KPN met de smart controller?syntesia schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:35:
M.a.w. kan deze in een kast geplaatst worden en wel bediend worden?
de QE55Q80R nu voor 996 euro tot 02:00 bij Platte TV. Lijkt me een mooie deal. iemand anders die hiervoor gaat?
Yep kan, je kunt in de setup zelf je tv-aanbieder uitkiezen en toevoegen.Theun13 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:12:
[...]
Heeft iemand ervaring met het bedienen van de i-tv box van KPN met de smart controller?
Enige jammere is dat je zodra je tv gaat kijken wel eerst zlf via het menu de ontvanger aan moet zetten.
Bij mijn Ziggo box heb ik juist een CEC blocker tussen gezet om te voorkomen dat die automatisch aangaat bij het aanzetten van de TV. Dan moet je inderdaad via het menu de box aanzetten maar dan gaat die iig niet onnodig aan als je Netflix/DVD/streamer wilt kijken. Het is maar net wat je voorkeur heeft.LuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:08:
[...]
Yep kan, je kunt in de setup zelf je tv-aanbieder uitkiezen en toevoegen.
Enige jammere is dat je zodra je tv gaat kijken wel eerst zlf via het menu de ontvanger aan moet zetten.
Vanaf volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en heb ik daar ook Ziggo genomen, dus ik moet even kijken hoe dat precies dan in zijn werk gaat.Ray-zor schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:59:
[...]
Bij mijn Ziggo box heb ik juist een CEC blocker tussen gezet om te voorkomen dat die automatisch aangaat bij het aanzetten van de TV. Dan moet je inderdaad via het menu de box aanzetten maar dan gaat die iig niet onnodig aan als je Netflix/DVD/streamer wilt kijken. Het is maar net wat je voorkeur heeft.
Heb je een linkje en/of uitleg hoe dat werkt met die CEC-blocker. Kan zijn dat ik dat ook wel handig vind straks
Voorbeeld. Je kunt CEC op de TV ook wel uitzetten (=AnyNet of zoiets) maar dan werkt geen enkel apparaat meer samen met de TV. Ziggo heeft geen CEC optie, vandaar die "killer". Die doe je dan eerst in de Ziggo box en dan daar de HDMI kabel in.LuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:13:
[...]
Vanaf volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en heb ik daar ook Ziggo genomen, dus ik moet even kijken hoe dat precies dan in zijn werk gaat.
Heb je een linkje en/of uitleg hoe dat werkt met die CEC-blocker. Kan zijn dat ik dat ook wel handig vind straks
Ja heb ik en ja dat kan.Theun13 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:12:
[...]
Heeft iemand ervaring met het bedienen van de i-tv box van KPN met de smart controller?
Ah thanks voor de tip! ga ik even bekijken tztRay-zor schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:22:
[...]
Voorbeeld. Je kunt CEC op de TV ook wel uitzetten (=AnyNet of zoiets) maar dan werkt geen enkel apparaat meer samen met de TV. Ziggo heeft geen CEC optie, vandaar die "killer". Die doe je dan eerst in de Ziggo box en dan daar de HDMI kabel in.
Ik heb mijn Denon AVR-2113 via HDMI aangesloten op mijn 65Q90R op het ARC kanaal.
Als ik bijv. youtube filmpjes etc kijk dan krijg ik geen dolby digital input naar mijn receiver toe, die blijft gewoon hangen op PCM input waardoor ik dus geen surround geluid krijg op mijn 5.1 set.
Als ik bij de instellingen kijk dan is ook alleen PCM beschikbaar als optie voor audio.
Het gekke is dat als ik gewoon KPN interactieve tv op heb staan, ik dan wel dolby digital kan selecteren.
Ook bij netflix werkt het wel.
Zou het dan zo zijn dat de interne apps geen dolby digital ondersteunen of iets?
Als ik bij mijn receiver kijk in de instellingen dan herkent hij gek genoeg ook de HDMI input niet die vanaf de one-connect-box komt.
Dus het kan ook een soort handshake zijn die niet goed door komt.
Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen met een aangesloten receiver?
Als ik bijv. youtube filmpjes etc kijk dan krijg ik geen dolby digital input naar mijn receiver toe, die blijft gewoon hangen op PCM input waardoor ik dus geen surround geluid krijg op mijn 5.1 set.
Als ik bij de instellingen kijk dan is ook alleen PCM beschikbaar als optie voor audio.
Het gekke is dat als ik gewoon KPN interactieve tv op heb staan, ik dan wel dolby digital kan selecteren.
Ook bij netflix werkt het wel.
Zou het dan zo zijn dat de interne apps geen dolby digital ondersteunen of iets?
Als ik bij mijn receiver kijk in de instellingen dan herkent hij gek genoeg ook de HDMI input niet die vanaf de one-connect-box komt.
Dus het kan ook een soort handshake zijn die niet goed door komt.
Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen met een aangesloten receiver?
Dat ligt aan youtube die geen 5.1 ondersteunt (heb ik overal gelezen....), hoogstens stereo.
Hoop nog steeds dat iemand het tegendeel kan vinden en aantonen want ik zou het ook wel willen
Hoop nog steeds dat iemand het tegendeel kan vinden en aantonen want ik zou het ook wel willen
Ik heb zojuist de 55RU8000 besteld bij KE, 648,- uiteindelijk. Had ik al de hele week in m'n mandje maar gehoopt voor een aantrekkelijke deal op de Sony XG95 of XF90 of anders de Q70R vandaag, het viel tegen qua deals. Het prijsverschil met de Q60R vond ik nog wel aanzienlijk met deze prijs voor de RU8000 dus vandaar toch niet daarvoor gegaan.Broabander schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:32:
55RU7100 (E467,-)
55RU7400 (E566,-)
55RU8000 (E695,-)
55Q60R (E719,-)
Ben benieuwd! Afkomstig van een 11 jaar oude 42" zal het sowieso een goede upgrade zijn.
ik kwam ook van een nog oudere 42" af en dan is de sprong naar 55" idd al een verademing ja
Vandaag overstag gegaan om de huidige 55E7440 beneden te vervangen met een 65Q90R voor 2299 (Apollo), waar dan nog 500 euro cashback vanaf gaat.
De 55 inch gaat naar de slaapkamer van mijn zoon, in de huiskamer de 65". Verder voor op 2 andere slaapkamers voor de heel gunstig geprijsde 43RU7099 gegaan.
Dus ik ben een volledig Samsung huishouden
Was nog aan het twijfelen om de 65Q80R te doen voor 1599, maar voor die 200 euro ga ik liever voor top of the range. Zit ik wel met een one connectbox in mijn mik, maar soit
De 55 inch gaat naar de slaapkamer van mijn zoon, in de huiskamer de 65". Verder voor op 2 andere slaapkamers voor de heel gunstig geprijsde 43RU7099 gegaan.
Dus ik ben een volledig Samsung huishouden
Waarom is dat erg? Die Oneconnect-box vind ik juist een verademing
Ik kan het niet kwijt in mijn AV meubelLuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:04:
Waarom is dat erg? Die Oneconnect-box vind ik juist een verademing
#FWP

Tijd voor een nieuw meubel?
Das een nette prijs voor de 65Q90R, op de website staat ie echter voor 2668,- en geen vermelding over cashback actie?Notna schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:41:
Vandaag overstag gegaan om de huidige 55E7440 beneden te vervangen met een 65Q90R voor 2299 (Apollo), waar dan nog 500 euro cashback vanaf gaat.
Dus ik ben een volledig Samsung huishoudenWas nog aan het twijfelen om de 65Q80R te doen voor 1599, maar voor die 200 euro ga ik liever voor top of the range. Zit ik wel met een one connectbox in mijn mik, maar soit
Ik twijfel tussen de 70, 80 en 90. Ik denk eigenlijk dat ik gewoon voor de 70 ga. Prijsverschil van 600 euro en ik zie te weinig meerwaarde.
Wel als je daar een:LuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:24:
Tijd voor een nieuw meubel?zo groot is dat ding nu ook weer niet toch?
Ziggo Next
Pioneer VSX 831
Xbox One X
4k Media Box
Wii U
in hebt staan
https://www.apollo.nl/nl/...-500-mega-cashback-op-op/evuijtert schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:29:
[...]
Das een nette prijs voor de 65Q90R, op de website staat ie echter voor 2668,- en geen vermelding over cashback actie?
Ik twijfel tussen de 70, 80 en 90. Ik denk eigenlijk dat ik gewoon voor de 70 ga. Prijsverschil van 600 euro en ik zie te weinig meerwaarde.
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 29-11-2019 15:53 ]
Ik overeeg om een Samsung QLED QE55Q65R Zilver aan te schaffen. Middels is onze Philips 47PFL9703 ook alweer een jaar of 11 oud. Hij is nu rond de 899 bij de BCC. Ik weet alleen niet of dat nu een mega deal is of niet. Ik heb een beetje het idee dat het gewoon de prijs is waar hij in november gewoon te koop voor is. Vinden jullie dit een strakke deal?
Hoe ervaren jullie blooming op een QLED? Ondertiteling bij films? Is het echt dramatisch?
Ik heb een 75Q85 gekocht, maar ik lees steeds meer over blooming. Als het zodanig slecht is, gaat de tv alsnog retour
Ik heb een 75Q85 gekocht, maar ik lees steeds meer over blooming. Als het zodanig slecht is, gaat de tv alsnog retour
Ik moest het opzoeken op Google wat dat inhield 
Maar op mijn Q90R heb ik dat nog nooit eerder gehad volgens mij.
Hier een voorbeeld, hier zou ik me aan storenLuNaTiC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:23:
YouTube: Samsung Q80r Subtitle blooming
De Q90 serie heeft dan ook 16x zoveel lampjes als de Q70 serie, als ik me niet vergis. Maar ik kan het me prima voorstellen dat dit kan gebeuren als de omgeving heel donker is en er dunne witte letters getoond worden.LuNaTiC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:23:
Ik heb nog een vraagje voor de kenners. Wat is het het verschil tussen de QLED QE55Q64R, 65R en 67R ?
De foto's lijken hetzelfde en de specs zijn zover ik dat heb kunnen ontdekken identiek. Toch heeft Samsung de moeite genomen om er een eigen nummer aan te geven. Dat zal vast niet voor niets zijn.
Ik vind het wel lastig zij om een versie te kiezen.

@royka ..De Q90 serie heeft dan ook 16x zoveel lampjes als de Q70 serie, als ik me niet vergis.
Nee johhh.. De 55 q90r heeft 240 zones. En de 65 inch 480 zones. De q70 een stuk of 40.. 50 ??
Nee johhh.. De 55 q90r heeft 240 zones. En de 65 inch 480 zones. De q70 een stuk of 40.. 50 ??
Ik twijfel tussen drie schermen.
pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart
pricewatch: Samsung QLED QE55Q80RAL Zilver, Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart
Via RTINGS al wat kunnen vergelijken.
Paneel van de Q80 serie is wel beter qua local diming dan de Q70 serie. Zie het nog niet echt terug in de reviews maar het lijkt me wel aannemelijk.
Twijfel alleen nog tussen de high-end Sony XG9505 en dan de Samsungs Q 70/80 serie.
pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart
pricewatch: Samsung QLED QE55Q80RAL Zilver, Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart
Via RTINGS al wat kunnen vergelijken.
Paneel van de Q80 serie is wel beter qua local diming dan de Q70 serie. Zie het nog niet echt terug in de reviews maar het lijkt me wel aannemelijk.
Twijfel alleen nog tussen de high-end Sony XG9505 en dan de Samsungs Q 70/80 serie.
Ik heb dat zo begrepen uit deze video:belmonde schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:05:
@royka ..De Q90 serie heeft dan ook 16x zoveel lampjes als de Q70 serie, als ik me niet vergis.
YouTube: De 7 nieuwe Samsung QLED televisies - 2019
Als je twijfelt tussen deze, met de Q80 als valid optie.. Zou ik de Q90 toch echt even in de mix gooien. Ik had eerst een Q80 in m'n hoofd maar door de 500eu cashback + black friday kwam de Q90 goedkoper uitdagizmo schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:55:
Ik twijfel tussen drie schermen.
[..]
Vraag voor de Q90R bezitters; ik heb gisteren m'n Q90R geïnstalleerd en de picture quality gefinetuned.
De TV switched bij het afspelen van HDR automatisch naar andere beeldinstellingen. Volgens RTINGS zou je hier niet aan moeten komen, maar ik ben bang dat ik dat toch wel gedaan heb..
Zou iemand voor mij kunnen kijken wat de default instellingen waren voor HDR content? Deze kan ik niet terugzetten naar default zonder mijn instellingen te verliezen voor SDR/HD/Gaming.
Gemakkelijk uit te zoeken door:
1) Op de Youtube app dit filmpje af te spelen.
2) Verifiëren dat hij in HDR modes staat door in de quick settings even te kijken of er bij "Picture Mode" inderdaad HDR vermeld staat.
3) Daarna naar je Picture Expert Settings te gaan, dit zijn de settings die ik graag zou willen achterhalen.
Zie deze twee foto's voor voorbeeld stap 2 en 3.
Mijn dank is groot
Daarnaast nog een vraag; is er een manier om te zorgen dat de Ziggo Next automatisch uit gaat wanneer je de TV uitzet met de magic remote?
Waar heb je deze gekocht? De cashback is geloof ik verlopen.theRedDevilNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:18:
[...]
Als je twijfelt tussen deze, met de Q80 als valid optie.. Zou ik de Q90 toch echt even in de mix gooien. Ik had eerst een Q80 in m'n hoofd maar door de 500eu cashback + black friday kwam de Q90 goedkoper uit
Hoe kom je daar op als ik vragen mag? Ik vind de cashbackactie wel maar ik kan niet een combi vinden in de pricewatch die dan 500 euro cashback geeft op een Q90 model waardoor dit richting 1100 euro komt.theRedDevilNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:18:
[...]
Als je twijfelt tussen deze, met de Q80 als valid optie.. Zou ik de Q90 toch echt even in de mix gooien. Ik had eerst een Q80 in m'n hoofd maar door de 500eu cashback + black friday kwam de Q90 goedkoper uit
Mag ik vragen welke versie en waar?
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6ZHYY47BAHFFE
Excuus, ik bedacht me net dat het ging over de Q85 waar ik naar keek, dus niet de Q80. Enfin, het was bij de fysieke PlatteTV winkel op donderdagavond.
Met wat onderhandelen richting de black friday prijzen, kwamen we (na meerekenen cashback's) op de volgende prijzen:
- Samsung Q85 voor 2049 euro,
- LG C9 voor 1899 euro,
- Samsung Q90 voor 1899 euro.
Dit allen voor de 65 inch modellen.
Pricewatch prijzen lopen soms wat achter, al helemaal bij BF. De Q90 stond op vrijdag 00:00 - 02:00 ook online op 2398 euro, daar gaat dan dus nog die 500 euro cashback af. De cashback is geldig tot en met 2 december.
Met wat onderhandelen richting de black friday prijzen, kwamen we (na meerekenen cashback's) op de volgende prijzen:
- Samsung Q85 voor 2049 euro,
- LG C9 voor 1899 euro,
- Samsung Q90 voor 1899 euro.
Dit allen voor de 65 inch modellen.
Pricewatch prijzen lopen soms wat achter, al helemaal bij BF. De Q90 stond op vrijdag 00:00 - 02:00 ook online op 2398 euro, daar gaat dan dus nog die 500 euro cashback af. De cashback is geldig tot en met 2 december.
[ Voor 8% gewijzigd door theRedDevilNL op 01-12-2019 11:40 ]
Helaas voor mij, dat is budget technisch niet haalbaar.
Ik blijf dus twijfelen tussen de Sony XG9505 en de Q80, die beiden rond de 1000 euro zitten.
Vind het lastig om de Qled af te meten tov de high-end Sony.
Ik blijf dus twijfelen tussen de Sony XG9505 en de Q80, die beiden rond de 1000 euro zitten.
Vind het lastig om de Qled af te meten tov de high-end Sony.
Heeft de Q65 modellen ook een cashback actie? of hebben ze die dan al "sneaky" in de BF verkoop prijs verwerkt?
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=JYV9GYNBCCY5SRoyK schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:43:
Heeft de Q65 modellen ook een cashback actie? of hebben ze die dan al "sneaky" in de BF verkoop prijs verwerkt?
RoyK schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:43:
Om het nog makkelijker te maken:
QE65Q65RALXXN
QE55Q65RALXXN
QE49Q65RALXXN
Makkelijker in de zin om voor 1 van deze modellen te kiezen ivm de 10 jaar garantie op inbranden? Een actie die ze dan maar tijdelijk geven. Ik krijg daar een beetje de kriebels van. Als ze zo tevreden zijn over hun schermen kunnen ze toch altijd 10 jaar garantie aanbieden op dit model, ipv alleen tijdelijk en alleen als je registreert. Maar goed.
Stiekem ben ik wel nieuwsgierig wat er met de prijs gebeurd de komende weken. Ik zit niet op de schopstoel voor een nieuwe TV. Het zou wel leuk zijn. Het zou me niets verbazen als de 55Q65 over een paar weken nog steeds 899 is
Stiekem ben ik wel nieuwsgierig wat er met de prijs gebeurd de komende weken. Ik zit niet op de schopstoel voor een nieuwe TV. Het zou wel leuk zijn. Het zou me niets verbazen als de 55Q65 over een paar weken nog steeds 899 is
Is het nu zo, hoe groter het beeld, hoe slechter het kwaliteit als het gaat om dezelfde type model tussen 65 en 75 inch? Kan iemand hier meer over vertellen?
Zeer tevreden hier, Zaterdag de Samsung UE75RU7020 opgehangen ( met 3 man, wat is die zwaar ) Beeldkwaliteit is voor mij als standaard kijker erg goed.
Verbaas mij er erg over dat dit prachtige formaat tegenwoordig slechts 1000 euro kost.
Verbaas mij er erg over dat dit prachtige formaat tegenwoordig slechts 1000 euro kost.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Goedemiddag allemaal,
ik ben bezig met het instellen van mijn reeds aangeschafte Samsung 65Q90R.
Ik vroeg mij af welke settings jullie gebruiken?
op Internet wordt vooral Movie mode i.c.m. Warm2 aangeraden.
Echter vind ik het beeld dan nog wat ‘ beige’ overkomen.
Wat zijn jullie ervaringen en welke instellingen hebben jullie?
ik ben bezig met het instellen van mijn reeds aangeschafte Samsung 65Q90R.
Ik vroeg mij af welke settings jullie gebruiken?
op Internet wordt vooral Movie mode i.c.m. Warm2 aangeraden.
Echter vind ik het beeld dan nog wat ‘ beige’ overkomen.
Wat zijn jullie ervaringen en welke instellingen hebben jullie?
Ik heb zelf alle beeldverbeteraars uit, scherpte op 0 (alles hoger is kunstmatig) en kleurmodus op "Warm1", dat komt heel natuurlijk over.
En welke modus gebruik je? Movie mode?MarcoC schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:14:
Ik heb zef alle beeldverbeteraars uit, scherpte op 0 (alles hoger is kunstmatig) en kleurmodus op "Warm1", dat komt heel natuurlijk over.
Ik gebruik nu movie mode en ik heb het inderdaad ook op Warm1 staan, terwijl RTings Warm2 adviseerd.
Maar dit vind ik iets teveel van het goede denk ik.
Local dimming heb ik op high gezet, en contrast verbetering uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Haneraka op 02-12-2019 15:17 ]
Gefeliciteerd. Dat klinkt als een monster. De prijs is misschien "laag" omdat het een edge lit betreft?Mars18 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:39:
Zeer tevreden hier, Zaterdag de Samsung UE75RU7020 opgehangen ( met 3 man, wat is die zwaar ) Beeldkwaliteit is voor mij als standaard kijker erg goed.
Ik vind standaard warm 1 het beste.Haneraka schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:12:
[...]
En welke modus gebruik je? Movie mode?
Ik gebruik nu movie mode en ik heb het inderdaad ook op Warm1 staan, terwijl RTings Warm2 adviseerd.
Geen idee hoe de “experts” aan hun instellingen komen maar ik vind het lelijk anders. Scherpte idd uit. Je ziet soms artefacten dan met smalle lijnen...
Local dimming heb ik op high voor sdr en standaard voor hdr omdat ik anders wat last had van blooming. Contrast boost idd uit en ook zorgen dat je niet kiest voor native.
Contrast 42
En ruisvermindering en motion beide op auto maar dat is omdat we hier thuis dat cine beeld echt niet kunnen uitstaan. Veel te schokkerig. Wel soms wat artefacten maar stoort me veel minder dan het schokken bij 24p.
Is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak he
Edit: zie nu pas dat ik je antwoord geef op de vraag voor iemand anders sry
[ Voor 3% gewijzigd door freshprince op 02-12-2019 17:52 ]
Ik gebruik de modus "Standaard".Haneraka schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:12:
[...]
En welke modus gebruik je? Movie mode?
Ik heb een soort bug gevonden, ik weet niet of jullie hier ook last van hebben.
Als ik de intelligent mode aan heb staan en ik verander de beeld modus naar “film”, dan wordt het beeld echt overdreven zwart. Maar echt overdreven, dit is niet goed volgens mij... het beeld is dan onkijkbaar bijna. Kunnen jullie checken of jullie dit ook hebben?
Edit:
Ik heb de beeld instellingen in film modus gereset en nu is het probleem weg. Wel vreemd want ik had niks raars ingesteld ofzo
Als ik de intelligent mode aan heb staan en ik verander de beeld modus naar “film”, dan wordt het beeld echt overdreven zwart. Maar echt overdreven, dit is niet goed volgens mij... het beeld is dan onkijkbaar bijna. Kunnen jullie checken of jullie dit ook hebben?
Edit:
Ik heb de beeld instellingen in film modus gereset en nu is het probleem weg. Wel vreemd want ik had niks raars ingesteld ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Haneraka op 02-12-2019 23:45 ]
Gisteren van Youtube beeldne in 4k aangezet van New York en Parijs met een dome, nog nooit zulke mooie beelden gezien.RoyK schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:30:
[...]
Gefeliciteerd. Dat klinkt als een monster. De prijs is misschien "laag" omdat het een edge lit betreft?
Iemand al ervaring met spraakbesturing via de Google Assistant (Home) ?
Dit werkt, maar met beperkingen;
1. Aanzetten van tv via Google Home kan alleen wanneer de tv met wifi verbonden is.
https://www.samsung.com/a...sung-tv-with-google-home/
2. Google Assistant moet nu deels in het Engels, anders begrijpt de tv het niet. Komt wellicht door Bixby die nog geen NL ondersteunt?
Komt iemand deze 2 punten bekend voor?
Dit werkt, maar met beperkingen;
1. Aanzetten van tv via Google Home kan alleen wanneer de tv met wifi verbonden is.
https://www.samsung.com/a...sung-tv-with-google-home/
2. Google Assistant moet nu deels in het Engels, anders begrijpt de tv het niet. Komt wellicht door Bixby die nog geen NL ondersteunt?
Komt iemand deze 2 punten bekend voor?
Tipje: van alle beelden die ik tot nu toe opgezocht heb, zijn de 4k HDR beelden zoals deze, deze of LG's en Samsung's demos toch wel het mooiste. Drones zijn vaak upscaled 4K. Via de YouTube app op de TV krijg je ze in HDR voor de kiezenMars18 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:38:
[...]
Gisteren van Youtube beeldne in 4k aangezet van New York en Parijs met een dome, nog nooit zulke mooie beelden gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door theRedDevilNL op 03-12-2019 21:57 ]