Ik heb wel eens dat de TV niet meer aan wilt en dan moet ik 3 keer (met een pauze van 2 seconden) de TV aandrukken op de remote, waarna de TV reboot en dan pas aan gaat. Kan je ook nog eens proberen.KawaBmw7 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:49:
De afstandsbediening van mijn Q90 lijkt nu al te zijn overleden. Krijg de tv er niet meer mee ingeschakeld. Uitschakelen doet het wel gewoon. Via de KPN afstandsbediening moet ik hem nu inschakelen. Alle andere knoppen functioneren wel zoals het hoort.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ik ben in het bezit van een Q85R en ben blij dat we hdmi 2.1 hebben icm de PS5.
Maar volgens mijn PS5 ondersteunt de TV geen VRR, klopt dit wel? En komt Samsung met een update dat dit alsnog wel werkt?
Maar volgens mijn PS5 ondersteunt de TV geen VRR, klopt dit wel? En komt Samsung met een update dat dit alsnog wel werkt?
[ Voor 16% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 02-06-2022 10:37 ]
Ja zeker, speel bijvoorbeeld Warzone op 4k en 120hz dus dat werkt. Alleen als ik de instelling VRR wil bedienen in het menu van de PS, geeft ie aan dat de TV geen VRR ondersteund.Rallye schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:58:
Gebruik je wel HDMI 4?
https://www.avforums.com/...-q85r-vrr-issues.2301988/
Ik heb het probleem ondertussen zelf al opgelost, de tv moet wel in gamemodus staan wil de ps VRR activeren.Lorenzoaliandro schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:48:
[...]
Ja zeker, speel bijvoorbeeld Warzone op 4k en 120hz dus dat werkt. Alleen als ik de instelling VRR wil bedienen in het menu van de PS, geeft ie aan dat de TV geen VRR ondersteund.
Bij mij gaat de TV automatisch naar game mode als de PS5 aan gaat. Bij jou niet?
normaal was dit wel het geval, blijkbaar heb ik de tv een keer gereset waardoor dit niet meer automatisch ging.Rallye schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:48:
Bij mij gaat de TV automatisch naar game mode als de PS5 aan gaat. Bij jou niet?
Vandaag de software 1401 ontvangen op mijn QE65Q90R. Heeft iemand release notes?
@Rallye
Update version 1401.0 - August 2022
General improvements
Customization of the DRM
Improvement of the display
The interaction with the Playstation5 has been improved
Lees problemen met ondertiteling. Jij last van ?
Update version 1401.0 - August 2022
General improvements
Customization of the DRM
Improvement of the display
The interaction with the Playstation5 has been improved
Lees problemen met ondertiteling. Jij last van ?
Ik teken nergens meer voor
Dovenondertiteling? Heb ik gisteren op de BBC wel ff aan gehad. Niets gemerkt.
Geen eARC dus…..
Geen eARC dus…..
[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 25-08-2022 17:34 ]
Nee dat ondertiteling buiten het beeld valt.
Gewone ondertiteling? In apps of bij TV-beeld? Ik heb gisteren Netflix gekeken en niets bemerkt.
Bij mij ging dat op de PS4 ook altijd automatisch. Zowel soundbar als tv gingen zelf naar game mode. Nu ik een PS5 heb was dat niet het geval en moest ik specifiek aangeven dat HDMI 4 altijd in game mode moet. Dit heeft er mee te maken dat de TV de PS5 niet als console herkent. Je hebt als het goed is ook niet een console icon.Lorenzoaliandro schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:38:
[...]
normaal was dit wel het geval, blijkbaar heb ik de tv een keer gereset waardoor dit niet meer automatisch ging.
Maar goede tip voor wat betreft VRR, dit had ik ook nog niet uitgevogeld.
Vreemd. Bij werd de PS4 en wordt de PS5 gewoon als console herkend.
@Rallye ja zover ik het las. Heb geen idee of ik al over ben op laatste firmware. Zal vanavond eens kijken.
Bij mij wordt ps5 ook niet herkend, de PS4 werd een keer als console herkent maar daarna ook ineens niet meer. Geen groot probleem..
Bij mij wordt ps5 ook niet herkend, de PS4 werd een keer als console herkent maar daarna ook ineens niet meer. Geen groot probleem..
Een keer de stekker eruit en evt. opnieuw de herkenning doen?
Zo vaak gedaan. Niks helpt. Het werkt voor de rest dus lig er niet wakker van.
Dit had bij mij geen effect. Ik lees dat het ook een bekend "issue" is.Rallye schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:01:
Een keer de stekker eruit en evt. opnieuw de herkenning doen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aD4Mj8cIfNntzDAl5x22AdxN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zLM3nGrTwF0Qd63y3rgjqzZZ.jpg?f=user_large)
Bij mij is het al een tijdje geleden dat ik de PS5 geïnstalleerd heb, maar volgens mij ging dat automatisch goed. De PS5 zou dan dus al een “known resource”. Zijn……
Hebben jullie ook de laatste tijd last van als je naar 4k beelden met hdr kijkt vind ik het beeld niet zo scherp meer. Het valt mij op dat ik er last heb sinds de firmware 1392 op mijn tv is geinstalleerd. Nu zit ik alweer op firmware 1401 maar ik heb er nog steeds last van. Maar bij youtube app is het wel weer goed. Ik begrijp er niks van.
Ik heb softwareversie 1401 nu op mijn QE65Q90. Ik heb niet veel aan eARC voor het geluid (geen Atmos). Wel vreemd dat hier niets over is aangekondigd (releasenotes zwijgen erover: https://eu.community.sams...nity/td-p/1846870/page/11 ) en dat de instelling standaard op PCM 2.0 staat in plaats van Dolby Digital.
Sinds een paar weken, dus waarschijnlijk sinds 1401, heb ik af en toe geen geluid van via HDMI aangesloten apparaten, met name de KPN ontvanger en de Nvidia Shield. De enige oplossing die we hebben is de stekker van de TV eruit en erin, maar dat is niet handig. Heeft iemand anders dit ook en is een andere oplossing?
P.s. kleine crosspost met het Samsung forum.
Ik zie nu ook dit: https://eu.community.sams...subtitle-bug/td-p/5864993
“Hi, I have the Q90R and since 1401 update switching input source, I often have no sound. I need to power off / on the TVto get the sound back. Poor update where is the UAT on these releases!!”
Sinds een paar weken, dus waarschijnlijk sinds 1401, heb ik af en toe geen geluid van via HDMI aangesloten apparaten, met name de KPN ontvanger en de Nvidia Shield. De enige oplossing die we hebben is de stekker van de TV eruit en erin, maar dat is niet handig. Heeft iemand anders dit ook en is een andere oplossing?
P.s. kleine crosspost met het Samsung forum.
Ik zie nu ook dit: https://eu.community.sams...subtitle-bug/td-p/5864993
“Hi, I have the Q90R and since 1401 update switching input source, I often have no sound. I need to power off / on the TVto get the sound back. Poor update where is the UAT on these releases!!”
[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 17-09-2022 22:38 ]
Vandaag weer. Schakel de Shield aan na gebruik van de PS5: geen geluid. Stekker van de TV eruit en er weer in: alles OK. Dan naar de KPN decoder: weer geen geluid. Stekker van de TV eruit en er weer in: alles OK, behalve dat de TV PCM uitgeeft. Naar de expertinstellingen om DD weer aan te zetten, alles OK. Heeft niemand anders dit?
Je kan het beste even op je vraag op avforums.
Daar zitten heel veel experts die waarschijnlijk hoe of wat weten.
https://www.avforums.com/...29/page-605#post-30746497
Is het 90R topic maar daar wordt dagelijks gereageerd.
Ik heb er iig geen last van maar heb het denk ik ook anders aangesloten:
AppleTV -> soundbar -> One Connect Box < PS5
Daar zitten heel veel experts die waarschijnlijk hoe of wat weten.
https://www.avforums.com/...29/page-605#post-30746497
Is het 90R topic maar daar wordt dagelijks gereageerd.
Ik heb er iig geen last van maar heb het denk ik ook anders aangesloten:
AppleTV -> soundbar -> One Connect Box < PS5
Ik heb precies hetzelfde met mijn Nvidia Shield en mijn Ziggo-kastje.
Stekker uit de One Connect-box en er weer in is het enige wat helpt.
Het is ook een beetje random wanneer het gebeurt, kan er geen patroon in terugvinden.
Stekker uit de One Connect-box en er weer in is het enige wat helpt.
Het is ook een beetje random wanneer het gebeurt, kan er geen patroon in terugvinden.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Check op jouw tv bij de instellingen de firmware versie. Als je versie 1401 hebt .Dan heeft samsung zogenaamde verbeteringen doorgevoerd betreft verbeterde interactie met de playstation. Klinkt dat het omgedraaid is. zie weblink link https://eu.community.sams...an-community/td-p/1846870Rallye schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:53:
Vandaag weer. Schakel de Shield aan na gebruik van de PS5: geen geluid. Stekker van de TV eruit en er weer in: alles OK. Dan naar de KPN decoder: weer geen geluid. Stekker van de TV eruit en er weer in: alles OK, behalve dat de TV PCM uitgeeft. Naar de expertinstellingen om DD weer aan te zetten, alles OK. Heeft niemand anders dit?
Ik zelf heb sinds de update 1401 wi-fi problemen. Iedere keer als ik mijn tv aanzet dan kan mijn tv opeens geen goede wi-fi verbinding vinden. Het irritante is dat ik auto update uit heb staan. Maar samsung pusht gewoon de update iedere keer door.
Ik zal eens kijken op avforums, dank je. De Beam heeft maar één HDMI, dus de TV is mijn hub. Dit is wel erg vervelend.
Vandaag gebeurde het weer. PS5 gebruikt vanmiddag, naar de Shield voor de F1: geen geluid. Even KPN testen: geen geluid. Stekker eruit: alles doet het weer. Geluidscodec nog niet gecheckt (F1 loopt nog).
Inderdaad 1401 en sinds die tijd gaat het mis. Ik heb geen verbeteringen bemerkt met de PS5, blijft een beetje vaag zo. Mijn TV zit bedraad aangesloten, dus over de wifi kan ik niets zeggen.
Edit: Inmiddels heb ik gelezen dat de TV opnieuw opstart als je de standbyknop wat langer ingedrukt houdt. Dan zou het in ieder geval niet meer nodig zijn om steeds de stekker eruit te halen.
Vandaag gebeurde het weer. PS5 gebruikt vanmiddag, naar de Shield voor de F1: geen geluid. Even KPN testen: geen geluid. Stekker eruit: alles doet het weer. Geluidscodec nog niet gecheckt (F1 loopt nog).
Inderdaad 1401 en sinds die tijd gaat het mis. Ik heb geen verbeteringen bemerkt met de PS5, blijft een beetje vaag zo. Mijn TV zit bedraad aangesloten, dus over de wifi kan ik niets zeggen.
Edit: Inmiddels heb ik gelezen dat de TV opnieuw opstart als je de standbyknop wat langer ingedrukt houdt. Dan zou het in ieder geval niet meer nodig zijn om steeds de stekker eruit te halen.
[ Voor 42% gewijzigd door Rallye op 06-10-2022 12:17 ]
Sinds deze week opeens heel slecht beeld op de Q65 bij de Amazon Prime app. De menu’s etc. zijn goed scherp, maar het beeld is bedroevend.
Als ik naar de eigenschappen van de app kijk zie ik dat ik op versie 9.0 zit, van 21/12/2018. Ik zie daar meer meldingen van, zie bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/hometheater/s/bIDJXs0o1y en https://us.community.sams...n-Samsung-TV/td-p/3126795
Heeft iemand anders dit ook? En doet het beeld het bij jullie wel goed?
Edit: gisteren was het beter. Ik hou het in de gaten.
Als ik naar de eigenschappen van de app kijk zie ik dat ik op versie 9.0 zit, van 21/12/2018. Ik zie daar meer meldingen van, zie bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/hometheater/s/bIDJXs0o1y en https://us.community.sams...n-Samsung-TV/td-p/3126795
Heeft iemand anders dit ook? En doet het beeld het bij jullie wel goed?
Edit: gisteren was het beter. Ik hou het in de gaten.
[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 14-04-2025 06:54 ]