[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 09:27
belmonde schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:11:
[...]

Je moet je afvragen wat dat voor "Q90R" tv's dat zijn.. die Nu nog te koop zijn.. Zijn dat gerefurbishde modellen van Samsung zelf die ze teruggekregen hebbeb en nu nog weer terug in de markt zetten ??
Nieuw, maar wel geïmporteerd, dus mogelijk boekjes in een andere taal. Ik ga de TV overigens alleen aansluiten op mijn PC. TV-kabel ga ik dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lorenzoaliandro schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:06:
Ik heb zelf de 55Q85R, neem aan dat hdmi 2.1 ook voor deze update vrijgegeven wordt? Is dit ook ergens te testen zonder de PS5 of nieuwste Xbox?

[...]
Kort gezegd; nee. Je hebt HDMI 2.1 materiaal nodig om het te testen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-05 10:10
Oke dan moet ik maar netjes wachten tot ik een ps5 heb om dit te testen. :)

Bedankt voor het uitvogelen in iedergeval. Ben er blij mee.
Notna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:08:
[...]

Kort gezegd; nee. Je hebt HDMI 2.1 materiaal nodig om het te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lorenzoaliandro schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:26:
Oke dan moet ik maar netjes wachten tot ik een ps5 heb om dit te testen. :)

Bedankt voor het uitvogelen in iedergeval. Ben er blij mee.

[...]
Let wel; ik heb op de Series X nog wel een dingetje gevonden die game specifiek is met VRR aan. In het kort: VRR aan en Destiny 2 / Sea of Thieves starten = no signal.

VRR uit (en alleen dat uitzetten, de rest laat je gewoon zoals het is) zorgt ervoor dat het prima werkt. Geen idee of dat ook zo gaat werken met de PS 5, maar het is wel goed het in je achterhoofd te houden indien je signal issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:16
Ik weet dat het geen Samsung is, maar het heeft wel een QLED scherm, de Oppo TV S1. Kon niet echt een juist topic ervoor vinden, maar kwam net een review er van tegen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Inmiddels ook een nieuwe update voor de Q85R: https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q80RALXXN/

Kon helaas geen releasenotes vinden, maar ik neem aan dat dit de update is om hdmi 2.1 werkend te krijgen?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:43

Quakie

quakelen

Voor meerdere modellen zijn er updates. Inmiddels wel de release notes gevonden:

Update version 1372.2 - November 2020

An error has been fixed that could occur in conjunction with nVIDIA graphics cards of the RTX 30 series, with the XBOX series X, and with newer AMD graphics cards.

https://eu.community.sams...r-gro%C3%9Fe/td-p/1199276

Ik teken nergens meer voor

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb eerder dit jaar een 55" RU8000 gekocht, erg tevreden mee!
Maar bij oa games, maar ook videos weet ik nooit welke fps hij haalt. Hij zou 4k 120fps moeten kunnen doen, als de content dat is, maar haalt ie dat in de praktijk?
Ik weet alleen dat je Auto Motion Plus kan aanzetten met 'wazigheidsvermindering' op maximale stand, er vanuit gaande dat hij dan altijd max. fps pakt.
Maar zeker weten?

Er is vast geen tool met een fps counter oid?

• Lorenzoaliandro
Ben benieuwd of er hier iemand al is die een PS5 op hdmi poort 4 (2.1) heeft en met een samsung Q85R of hoger, zo ja wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier een Q85R icm Q80 soundbar, iemand ervaring met Dolby Atmos aan de praat krijgen via HDMI4 voor de XSX?

Heb de Soundbar op HDMI3 (ARC) met daarin een tv decoder en nvidia shield. Krijg Atmos niet werkend met de XSX maar denk dat dit een limitatie is met de poortindeling of mss het gemis van eARC op de tv hoop dat ik het mis heb..

Atmos werkt wel op HDMI3 echter zoals bekend beeld tot 4k60 en niet 4k120.

[ Voor 11% gewijzigd door mafiatounes op 30-11-2020 20:21 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 12:25
Als je geen eARC hebt moet je zorgen dat je bronapparaat Dolby Digital + uitstuurt. Die kan compressed Atmos bevatten, het hoogste wat je atV aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43
Ik heb dezelfde combo: Q85R met Q80 combo en hier speelt hij dat perfect af, wel de soundbar rechtstreeks op de eARC van de TV.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 12:16
Vraagje, ik was bij een vriend aan het kijken bij zijn Q80T. Tijdens het spel Battlefield 1 viel mij op dat het beeld kwaliteit best wel teleurstellend te noemen was. Zwart was meer grijs, erg opvallend. Het logo van het laden tijdens BF1 rechts bovenin gaf ook veel blooming.

Ik had meer van het beeldkwaliteit verwacht. Ik was niet erg onder de indruk. Wat is jullie ervaring hiermee?

Nu neig ik toch meer naar OLED of een Sony X95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

rutgergron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:42:
Vraagje, ik was bij een vriend aan het kijken bij zijn Q80T. Tijdens het spel Battlefield 1 viel mij op dat het beeld kwaliteit best wel teleurstellend te noemen was. Zwart was meer grijs, erg opvallend. Het logo van het laden tijdens BF1 rechts bovenin gaf ook veel blooming.

Ik had meer van het beeldkwaliteit verwacht. Ik was niet erg onder de indruk. Wat is jullie ervaring hiermee?

Nu neig ik toch meer naar OLED of een Sony X95.
Ik bezit sinds een week de Q80T en ervaar zwart echt als deep zwart. Is het niet een instelling die niet lekker staat?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 12:16
RoyK schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:26:
[...]

Ik bezit sinds een week de Q80T en ervaar zwart echt als deep zwart. Is het niet een instelling die niet lekker staat?
Zou kunnen, hij heeft denk ik de standaard instellingen gebruikt. Hij is ook niet iemand die daar mee bezig is. Welke instellingen gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 09:10
rutgergron schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:29:
[...]

Zou kunnen, hij heeft denk ik de standaard instellingen gebruikt. Hij is ook niet iemand die daar mee bezig is. Welke instellingen gaat het om?
Dat is mooi om mee te beginnen. De standaardinstellingen van mijn Q90T vond ik drie maal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

same here. Ik was zelfs best teleurgesteld toen ik voor het eerst TV keek. Mensen met oranje gezichten en wit leek wel licht roze. Maar na tweaken en rommelen ben ik nu heel happy

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gisteravond toch kort wakker gelegen of ik nog werk maak van wat volgens mij het helaas bekende dirty screen effect is. Bij onder andere voetbal is het zo dat ik soms wanneer de camera uitgezoomd is en snel van links naar rechts gaat een lichte "waas" heel dun zichtbaar is, alsof de camera "dirty is".....

Als camera langzaam beweegt of niet beweegt is alles gewoon haar scherp etc. Het is dus niet altijd... Tja dan lees ik "panel lotery".....

Het is iets waar alle LCD panelen in meer of mindere mate mee te maken hebben heb ik achterhaald. Iemand wellicht nog tips? Hieronder mijn instellingen via foto's, als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHYE_dkXLuTQtxVVlLR_zOGYVDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwRXB8LdAleruNhvV5rYh0Eu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOfRVaOOEcJoO9C2W9Ig8z98h7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoNIuGoOkHuy9ujqXV67WIep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkuzhtjWVvvvoNNXEmcdHeh_3Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVucyBodklf28jXHED28QPO2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 02-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
MetalSonic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
Gisteravond toch kort wakker gelegen of ik nog werk maak van wat volgens mij het helaas bekende dirty screen effect is. Bij onder andere voetbal is het zo dat ik soms wanneer de camera uitgezoomd is en snel van links naar rechts gaat een lichte "waas" heel dun zichtbaar is, alsof de camera "dirty is".....

Als camera langzaam beweegt of niet beweegt is alles gewoon haar scherp etc. Het is dus niet altijd... Tja dan lees ik "panel lotery".....

Het is iets waar alle LCD panelen in meer of mindere mate mee te maken hebben heb ik achterhaald. Iemand wellicht nog tips? Hieronder mijn instellingen via foto's, als iemand tips heeft hoor ik het graag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gewoon even op youtube zoeken naar een 'dirty screen effect' filmpje, dan krijg je een compleet wit scherm en kan je zien of je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Frank_P schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:22:
[...]

Gewoon even op youtube zoeken naar een 'dirty screen effect' filmpje, dan krijg je een compleet wit scherm en kan je zien of je het hebt.
YouTube: (DSE) Dirty Screen Effect Test --- 60 fps Hockey Screen Uniformity

Heb deze al gedaan maar werd ik ook niet echt wijzer uit. "search for dark spots??" nee ik zie geen zwarte bolletjes ofzo....

Wellicht is wat ik heb bij voetbal wel iets anders (ben nog redelijk noob met dit soort technische tv dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
MetalSonic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:33:
[...]

YouTube: (DSE) Dirty Screen Effect Test --- 60 fps Hockey Screen Uniformity

Heb deze al gedaan maar werd ik ook niet echt wijzer uit. "search for dark spots??" nee ik zie geen zwarte bolletjes ofzo....

Wellicht is wat ik heb bij voetbal wel iets anders (ben nog redelijk noob met dit soort technische tv dingen)
Je ziet ook niet echt zwarte bolletjes, maar meer een soort vegen en donkere vlekken (of ander kleurige).
Dat is het DSE en heeft te maken met de panel lottery, dus sommige panelen zijn iets beter of minder van kwaliteit.
Als je daar niks bijzonders ziet, dan ligt het gewoon aan het spel en niet aan je TV.

Wel fullscreen afspelen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:45
Is het niet een 'verbeterfunctie' in de TV als Clean Digital View of Auto Motion Plus wat het veroorzaakt?
Probeer eens de beelden te bekijken zonder dergelijke opties of in de game modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Frank_P schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:36:
[...]

Je ziet ook niet echt zwarte bolletjes, maar meer een soort vegen en donkere vlekken (of ander kleurige).
Dat is het DSE en heeft te maken met de panel lottery, dus sommige panelen zijn iets beter of minder van kwaliteit.
Als je daar niks bijzonders ziet, dan ligt het gewoon aan het spel en niet aan je TV.

Wel fullscreen afspelen uiteraard.
Ik heb dat net gedaan..... Verschillende kleuren gaan van links naar rechts. Ziet er allemaal scherp uit. Bij sommige kleuren lijkt er als ik mijn ogen fijn knijp hele lichte verkleruring te zitten ten op zichte van het vlak (ietsje donkerder) wel één tint donkerder.........

Maar ik weet niet wat ik hier aan heb? wat ik beschrijf is trouwens niet bij een video game is bij voetbal. Het is een soort "waas" als ik het zie is het dus bij snelle beelden in combinatie met beweging van de camera. Ziet eruit op een manier dat ik zou zeggen "is je camera lens vies? ff doekje erover halen?"
Dit gebeurt dus bij LIVE voetbal (foxsports nu, straks ESPN)

Maar ik weet niet echt ik hier nou verder mee kan en of dit dus echt dat DSE is??

EDIT: heb al een ticket ingediend bij Art & Craft, ik ben benieuwd wat ze zeggen.

EDIT 2:
Hier was ik al "bang voor" of ik even een filmpje ervan wil maken..... moet ik maar zien dat ik het goed kan vast leggen met mijn telefoon :X

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 03-12-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 00:41

l-burna

2nd place, is the 1st loser

Vanmorgen mijn tv laten kalibreren en ik moet zeggen wat een wereld van een verschil zeg.
Hebben anderen hier dit ook laten doen?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
l-burna schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:03:
Vanmorgen mijn tv laten kalibreren en ik moet zeggen wat een wereld van een verschil zeg.
Hebben anderen hier dit ook laten doen?
Waar heb je dit laten doen? De q80/q85r heeft geen auto calibratie geloof ik,

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Iekozz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:08:
[...]

Waar heb je dit laten doen? De q80/q85r heeft geen auto calibratie geloof ik,
https://beeldsound.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:36:
Ik heb dezelfde combo: Q85R met Q80 combo en hier speelt hij dat perfect af, wel de soundbar rechtstreeks op de eARC van de TV.
Heb je de XBOX op de soundbar of op de oneconnect box aangesloten?

Heb je dan ook de optie om ook 4K120 te selecteren?

Ga in het weekend nog eens proberen om de verschillende opties af te gaan met xbox van HDMI4 naar de soundbar zelf dat heb ik nog niet geprobeerd veronderstelde dat het max 4k60 met Atmos zou worden.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik speel enkel op PC :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 02:04
Vraagje voor de Q85R / Q90R bezitters i.c.m. een Xbox Series X. Ik heb zelf de Q85R met de Series X, aangesloten op HDMI 4 en kan 4K 120hz draaien. Als ik echter Freesync uitschakel, kan ik op de Xbox ook geen VRR inschakelen (wordt dan grijs). Als ik Freesync op Ultimate zet, kan ik op de Xbox ook netjes VRR inschakelen. Ik lees echter overal dat het dan dubbelop is en dat je in principe Freesync op de tv moet uitschakelen, en VRR op de Xbox ingeschakeld laten. Is dit correct? Of geldt dit alleen voor de LG tv's met hdmi 2.1? Iemand anders die de Q85R / Q90R heeft en VRR ingeschakeld krijgt op de Xbox, zonder Freesync in te schakelen? Ik weet ook niet of dit verder kwaad kan (zowel freesync als vrr beiden ingeschakeld houden).

Wat ook vreemd is dat hij soms de Auto Game Mode optie verliest, totdat ik de hdmi-kabel eruit haal en terug inplug. Dan kan ik de game modus weer op auto zetten, maar na een tijdje gaat dit dus weer weg (enkel aan-/uit). Wellicht dat eerdergenoemde met freesync / vrr ook hiermee te maken kan hebben?

Ik zit op de laatste firmware 1372.2

Moet zeggen dat ik verder erg blij ben met de compatibiliteit tussen de Q85R en de Series X. Nu enkel nog eARC update en het zou geweldig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hi-Sintar op 04-12-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Welke tv heb je? Maakt dat echt zoveel verschil ipv het op de beste settings te zetten adhv bijvoorbeeld de guide van rtings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hi-Sintar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:14:
Vraagje voor de Q85R / Q90R bezitters i.c.m. een Xbox Series X. Ik heb zelf de Q85R met de Series X, aangesloten op HDMI 4 en kan 4K 120hz draaien. Als ik echter Freesync uitschakel, kan ik op de Xbox ook geen VRR inschakelen (wordt dan grijs). Als ik Freesync op Ultimate zet, kan ik op de Xbox ook netjes VRR inschakelen. Ik lees echter overal dat het dan dubbelop is en dat je in principe Freesync op de tv moet uitschakelen, en VRR op de Xbox ingeschakeld laten. Is dit correct? Of geldt dit alleen voor de LG tv's met hdmi 2.1? Iemand anders die de Q85R / Q90R heeft en VRR ingeschakeld krijgt op de Xbox, zonder Freesync in te schakelen? Ik weet ook niet of dit verder kwaad kan (zowel freesync als vrr beiden ingeschakeld houden).

Wat ook vreemd is dat hij soms de Auto Game Mode optie verliest, totdat ik de hdmi-kabel eruit haal en terug inplug. Dan kan ik de game modus weer op auto zetten, maar na een tijdje gaat dit dus weer weg (enkel aan-/uit). Wellicht dat eerdergenoemde met freesync / vrr ook hiermee te maken kan hebben?

Ik zit op de laatste firmware 1372.2

Moet zeggen dat ik verder erg blij ben met de compatibiliteit tussen de Q85R en de Series X. Nu enkel nog eARC update en het zou geweldig zijn.
Afaik is dat allen voor LG het geval mbt VRR

En dat gamemode gebeuren heb ik ook op ee 90R. Oplossing is het gewoon op On laten staan voor poort 4. Tenzij je de Series X niet alleen voor gamen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Iekozz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:21:
[...]

Welke tv heb je? Maakt dat echt zoveel verschil ipv het op de beste settings te zetten adhv bijvoorbeeld de guide van rtings?
Ik heb een Q90r en ja het maakt heel veel verschil.
Die blauwe waas is nu helemaal weg.
Beeld is zoveel maal rustiger om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
l-burna schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb een Q90r en ja het maakt heel veel verschil.
Die blauwe waas is nu helemaal weg.
Beeld is zoveel maal rustiger om naar te kijken.
wat voor waas had je? fijn dat het uit maakt ik zal er eens over nadenken, vind 200 euro wel veel geld hoor en dat is exclusief reikosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

MetalSonic schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:16:
[...]

wat voor waas had je? fijn dat het uit maakt ik zal er eens over nadenken, vind 200 euro wel veel geld hoor en dat is exclusief reikosten
Waas is misschien het verkeerde woord, maar de kleur blauw overheerste enorm bij mijn tv.
Dat is nu gelukkig weg en het beeld oogt zoveel rustiger.
Om je een indruk te geven als je op youtube het filmpje opzoek van Kinderen voor Kinderen - Pasapas zie je een meisje op de voorgrond dansen in een oranje broek, bij mijn tv was die broek knal rood voor het kalibreren. Nu pas zie ik dus dat die broek oranje moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Mijn Q85R staat altijd op auto update, onderstaande heb je die middels usb bijgewerkt? of is deze al geforceerd door samsung zelf? Heb me ps5 binnen maar 120 geeft ie nog niet weer...
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:30:
[...]

Yup. Net fw 1372.2 geïnstalleerd en ik kan op de Series X het volgende allemaal aan hebben op mijn 65Q90R:
  • 10 bit
  • HDR(10)
  • VRR (dit moest uit op fw 1371 ivm knipperend beeld)
  • ALLM
  • 4k
  • 120 Hz
Zo te zien pakt hij ook gewoon 4:4:4 aangezien ik 'Allow 4:2:2' uitgevinkt heb zonder problemen tegen te komen.

Lijkt erop dat Port 4 gewoon HDMI 2.1 compatible is. Boefjes bij Samsung :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lorenzoaliandro schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:51:
Mijn Q85R staat altijd op auto update, onderstaande heb je die middels usb bijgewerkt? of is deze al geforceerd door samsung zelf? Heb me ps5 binnen maar 120 geeft ie nog niet weer...

[...]
Deze update kwam OTA en is dus door Samsung gepushed. Ik heb wel meer hit and miss gezien met de PS5 en deze reeks TV's, zie ook:

https://www.avforums.com/...n-thread.2218729/page-349

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat of PS5 of Samsung wederom met een update moet komen, want op Xbox werkt het wel nabehoren.

Ik wacht maar weer stilletjes af, overigens is 4k 60fps met de ps5 op de Q85R ook geen straf. Maar je wil altijd het optimale uit je TV halen.
Notna schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:00:
[...]

Deze update kwam OTA en is dus door Samsung gepushed. Ik heb wel meer hit and miss gezien met de PS5 en deze reeks TV's, zie ook:

https://www.avforums.com/...n-thread.2218729/page-349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of er ook een "one connect box" met hdmi 2.1 te koop is?

De mijne heeft alleen hdmi 2.0 namelijk..
QE65Q8F MODEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 14:02
Ik ga het hier maar plaatsen.

Ik heb dus de Samsung RU8000 55 inch. Ik heb mijn xbox series x erop aangesloten.. waarom heb ik flikkeringen bij alle games die ik speel. Het is voornamelijk het gras wat heel vervelend trilt waardoor het het knippert.

Als ik dus HDR uitzet is het zo goed als weg masr dan vind ik de kleuren niet mooi en met HDR aan moet ik mijn scherpte naar 0 zetten maar dan is alles zo wazig.

Ik heb de nieuwste firmware erop zitten op mijn tv. 1372.2

Ik heb een tweet geplaatst met een filmpje. Je moet goed kijken

https://twitter.com/TheIc.../1337999305576222721?s=19

Hopelijk weet iemand de sleutel naar succes hoe dit op te lossen. Is het de tv of de xbox en hebben meer mensen er last van?

[ Voor 9% gewijzigd door maversne op 13-12-2020 23:27 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@038Robijno de Connect box hoort bij je TV. De 2020-modellen van Samsung hebben volgens mij wel HDMI 2.1. Geen idee of een 2020-box apart te krijgen is en of die dan zou werken met een 2019 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Mijn Q80R (2019 model) vertoont na een half jaar al kuren, bij mij komt er licht tussen het paneel en de bezel door (ik zie dus een streepje licht van de backlight in de rand als het ware) en er zit regelmatig een groene waas over het scherm maar dit lijkt iets softwarematigs. Ook gaat de TV vaak heel lastig aan met de remote, moet soms wel 10x op de knop duwen voor de TV reageert (inschakelen via de HDMI van de Xbox gaat dan wel weer snel). Qua beeldkwaliteit een top tv, maar verder geen geweldige ervaring helaas. Wordt via het bedrijf waar ik deze gekocht heb nu aangemeld bij Samsung, maar zit zelf niet echt op reparatie te wachten aangezien ik dan na een half jaar al met een gerepareerde tweedehands TV zit te kijken. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
afca020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:14:
Mijn Q80R (2019 model) vertoont na een half jaar al kuren, bij mij komt er licht tussen het paneel en de bezel door (ik zie dus een streepje licht van de backlight in de rand als het ware) en er zit regelmatig een groene waas over het scherm maar dit lijkt iets softwarematigs. Ook gaat de TV vaak heel lastig aan met de remote, moet soms wel 10x op de knop duwen voor de TV reageert (inschakelen via de HDMI van de Xbox gaat dan wel weer snel). Qua beeldkwaliteit een top tv, maar verder geen geweldige ervaring helaas. Wordt via het bedrijf waar ik deze gekocht heb nu aangemeld bij Samsung, maar zit zelf niet echt op reparatie te wachten aangezien ik dan na een half jaar al met een gerepareerde tweedehands TV zit te kijken. Zonde!
Denk dat ze er gewoon een nieuw scherm inzetten. Dan is het eigenlijk gewoon een nieuwe tv. (Bijna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 11:13
Sinds gisteren werkt de afstandsbediening van mijn Samsung Frame (2019 QLED) niet meer met mijn Telfort (nu KPN) kastje. Het is de Arcadyan HMB2260. Voorheen vulde ik Telfort in als serviceprovider en na 4 of 5 pogingen pikte hij het kastje op, maar nu zowel Telfort als KPN geen resultaat. Ook het invullen van het modelnummer, wat volgens mij nieuw is geeft geen resultaat. Weet niet zo goed meer wat ik kan proberen. Mogelijk heeft iemand anders nog een goeie tip?

Je verzint het niet, maar PiHole dns uitzetten op de TV heeft het opgelost, ongelofelijk..

[ Voor 43% gewijzigd door Skinnyice op 16-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wel I’ll be damned.. sinds net heb ik hetzelfde issue, hier ook een half jaar oud 🤔😳 met dat streepje licht aan de rechterkant..

Ik heb er een filmpje van gemaakt, zien als ik het straks kan uploaden.

Wat ik wel merk:
- het is aan 1 zijde (rechterzijde)
- niet alle content, maar maar 1 x nu gezien, tijdens een documentaire op één. De meeste andere zenders, Netflix of Disney plus lijken geen issue te hebben.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffybeast
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-03 23:58
Moved

[ Voor 98% gewijzigd door Fluffybeast op 21-12-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
wees blij dat het binnen de garantie is, ze zitten er een nieuw paneel in en je kan weer lekker verder kijken.. Wel even wat gedoe natuurlijk maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb nu een jaar de Q90R in huis en bevalt prima i.c.m. met receiver ook nooit problemen gehad met het geluid, ook Dolby Atmos. Mijn receiver wordt nu vervangen door een Sonos Arc echter duurt dit helaas nog even en zit ik onderrtussen nog een beetje op internet te struinen. Ik heb mij nooit zo druk gemaakt om eArc, omdat de receiver altijd alles netjes probleemloos regelde. Nu moet ik straks mijn devices op de connectbox aansluiten en wil ook ook het geluid (van al mijn devices) over de Sonos Arc natuurlijk. Ik mag hopen dat dit ook gewoon naar behoren werkt, maar als ik alle verhalen zo lees wordt ik een beetje bang. :(

Overigens had ik gisteren een Samsung medewerker aan de lijn en die geeft aan dat de beloofde update nog steeds in de planning staat, maar wanneer....

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 00:13
madvisionz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:44:
Ik heb nu een jaar de Q90R in huis en bevalt prima i.c.m. met receiver ook nooit problemen gehad met het geluid, ook Dolby Atmos. Mijn receiver wordt nu vervangen door een Sonos Arc echter duurt dit helaas nog even en zit ik onderrtussen nog een beetje op internet te struinen. Ik heb mij nooit zo druk gemaakt om eArc, omdat de receiver altijd alles netjes probleemloos regelde. Nu moet ik straks mijn devices op de connectbox aansluiten en wil ook ook het geluid (van al mijn devices) over de Sonos Arc natuurlijk. Ik mag hopen dat dit ook gewoon naar behoren werkt, maar als ik alle verhalen zo lees wordt ik een beetje bang. :(

Overigens had ik gisteren een Samsung medewerker aan de lijn en die geeft aan dat de beloofde update nog steeds in de planning staat, maar wanneer....
Ik heb een Q90R en een Sonos Arc.
Verder heb ik een Nvidia Shield en een VU+ Uno4K.
Werkt prima allemaal. Zelfs Atmos lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Op een 2019 Q90 zou je alleen Atmos via DD+ moeten krijgen, geen full Atmos (wegens nogsteeds geen eARC).

[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 25-12-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Mijn vriendin heeft op mijn advies een mooie 55TU8500 aangeschaft. Fijne TV. Wat mij opvalt is dat de menu schermen een rustige donkerblauwe achtergrond hebben gekregen (Tizen v1460) I.p.v. dat heldere wit van mijn 75Q60 (Tizen 1372) Ik heb op mijn TV wel eens het 'Hoog contrast' thema geprobeerd, maar da's toch niet zo mooi. Mijn TV zegt dat ik de laatste update al heb. Is er nog een andere manier het thema aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Ik heb nu steeds dat als ik van bron verwissel, bij de nieuwe bron alleen geluid heb maar geen beeld.
Hebben andere er hier ook last van?
Ik moet de tv dan echt uit het stopcontact halen wil ik weer beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
l-burna schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:13:
Ik heb nu steeds dat als ik van bron verwissel, bij de nieuwe bron alleen geluid heb maar geen beeld.
Hebben andere er hier ook last van?
Ik moet de tv dan echt uit het stopcontact halen wil ik weer beeld hebben.
Nee heb hier geen last van (met mijn Q90R). Alleen heel zelden wel beeld, maar geen geluid. Maar dat komt door mijn soundbar, maar niet door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 00:13
Iemand firmware 1374 al geïnstalleerd?
Wat zijn de bevindingen?
Ik las namelijk nog steeds geen Earc :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Razzy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:52:
Wat zijn de bevindingen?
Net geïnstalleerd, zover ik kan zien niks veranderd. Kan ook geen release notes vinden.

earc kan ik helaas niet testen hier. (Geen soundbar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een The Frame 2019 (QLED) en sinds gisteren opeens het probleem dat mijn One Connect box alle HDMI inputs niet meer herkend (interactieve tv, PS4, Nintendo Switch). Alle apps werken prima. Op internet lees ik hier vrij veel over maar zonder echte oplossing. Iemand hier dit toevallig ook gehad en de oplossing gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 20-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Razzy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:52:
Wat zijn de bevindingen?
Officieel schijnt het een certificaat update te zijn geweest, maar verschillende gebruikers hebben gemeld dat er wat veranderd is aan de local dimming op bijv. de Q90r al dan niet icm Game Mode

https://www.avforums.com/...ead.2218729/post-28867522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Wat schetst mijn verbazing, sinds de update van de ps5 is 120hz met 4k beschikbaar op mijn TV. Heb helaas nog geen content om het te testen. maar ben benieuwd of jullie dit ook hebben gezien bij video uitvoer.
Lorenzoaliandro schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:45:
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat of PS5 of Samsung wederom met een update moet komen, want op Xbox werkt het wel nabehoren.

Ik wacht maar weer stilletjes af, overigens is 4k 60fps met de ps5 op de Q85R ook geen straf. Maar je wil altijd het optimale uit je TV halen.

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Is het jullie ook al opgevallen nadat je recentelijk de firmware van je tv is bijgewerkt. Zodra je de instellingen van je tv opent zie je in de menubalk een advertentie staan. Zeer irritant en zeer ongewenst. Maar ik heb op een forum iets gevonden om het tegen te gaan. Want klaarblijkelijk kun je niet terug gaan naar een vorige versie van je tv's firmware.

Door simpelweg een aantal url adressen in je wifi routers firewalls blocklist toe te voegen blokeer je feitelijk voor samsung om advertentie informatie van het internet op te halen. En dus geen irritante advertenties meer in de menu balk van je televiesie.

Voeg deze onderstaande url adressen toe in je firewall:

config.samsungads.com
gpm.samsungqbe.com
log-config.samsungacr.com
samsung.com
samsungacr.com
samsungads.com
samsungcloudsolution.com
samsungcloudsolution.net
samsungotn.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Maar werkt de auto update functie dan nog?
Als je bijv een bihole gebruikt, werkte de check op firmware update niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Dat is een goeie vraag. Dat weet ik helaas niet. Ik zit nu op firmware update 1380 ik weet dat er een nieuwe update is 1381. Ik weet ook dat het er een tijdje verheen gaat voordat mijn tv aan de beurt is. Maar in mijn ongeduld heb ik al de laatste 2 firmware updates handmatig uitgevoerd. Door naar de samsung website te gaan naar mijn tv model en dan naar support vervolgens naar service en downloads. Daar kun je de nieuwste firmware downloaden en op een usb stick zetten. Je stopt de usb stick in je tv en je tv ziet dat er een update is en voert deze automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:45
Je kunt met een PiHole wellicht wel bijhouden welke domeinen voor updates zijn en welke voor advertenties, aangezien dat waarschijnlijk niet dezelfde zijn.
Een block van samsung.com is dan niet handig terwijl de updates waarschijnlijk niet van samsungads.com af komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
victor1701 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:22:
Is het jullie ook al opgevallen nadat je recentelijk de firmware van je tv is bijgewerkt. Zodra je de instellingen van je tv opent zie je in de menubalk een advertentie staan. Zeer irritant en zeer ongewenst. Maar ik heb op een forum iets gevonden om het tegen te gaan. Want klaarblijkelijk kun je niet terug gaan naar een vorige versie van je tv's firmware.

Door simpelweg een aantal url adressen in je wifi routers firewalls blocklist toe te voegen blokeer je feitelijk voor samsung om advertentie informatie van het internet op te halen. En dus geen irritante advertenties meer in de menu balk van je televiesie.

Voeg deze onderstaande url adressen toe in je firewall:

config.samsungads.com
gpm.samsungqbe.com
log-config.samsungacr.com
samsung.com
samsungacr.com
samsungads.com
samsungcloudsolution.com
samsungcloudsolution.net
samsungotn.net
toon volledige bericht
Waarschuwing ik ontdekte net dat mijn apps op mijn tv het niet meer deden. Ik kreeg een netwerk error. Na het verwijderen van samsungcloudsolution.com uit mijn firewalls url blocklist en de tv uit en weer aan gezet ging het weer goed. Dit is dus op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36
Mijn 55q85r zit al tijden op 1374, daar mag ik dus eigenlijk blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik kan geen specifieke release notes vinden van de 1381.2 update behalve normaal:

Improved usability
1. Improved picture quality
2. Improved browser performance
3. Improved app performance
4. Improved stability
5. Improved usability of input devices

Inmiddels hoop op E ARC op gegeven (Q70R model hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Laatst online: 19:48
Quakie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:45:

Inmiddels hoop op E ARC op gegeven (Q70R model hier).
Van wat ik begreep van het Samsung forum komt de eARC update alleen voor de Q85R/Q90R en de Q900/Q950R serie.
Dit zou afgelopen mei moeten gebeuren maar is uiteraard weer diverse keren uitgesteld.
De moderators houden inmiddels ook wijselijk hun mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Niet helmaal waar: vorige week dinsdag is nog gemeld dat er geen nieuws is……

https://eu.community.sams...d-tv/td-p/1780368/page/53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

xSmooth- schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:34:
[...]

Van wat ik begreep van het Samsung forum komt de eARC update alleen voor de Q85R/Q90R en de Q900/Q950R serie.
Dit zou afgelopen mei moeten gebeuren maar is uiteraard weer diverse keren uitgesteld.
De moderators houden inmiddels ook wijselijk hun mond.
Mmm werd eerst gezegd op modellen vanaf Q60r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Quakie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Mmm werd eerst gezegd op modellen vanaf Q60r
Hier een linkje naar het bericht. Nou neem ik alles wel met een korrel zout daar 8)7
Er is zelfs sprake dat er verschil zit in de One Connect boxen wat inhoudt dat sommige Q85/90 ook buiten de boot vallen.

https://eu.community.sams...d-tv/td-p/1780368/page/40
Rallye schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:43:
Niet helmaal waar: vorige week dinsdag is nog gemeld dat er geen nieuws is……

https://eu.community.sams...d-tv/td-p/1780368/page/53
Ah ja, die had ik gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja precies. Daarin meldde ze eerst alle modellen met muzem.
Maar goed, zoals vele zeggen je moet iets kopen op basis van huidige Specs en niet op basis van toekomstige beloofde updates. Je ziet het. Zal e arc niet echt missen. Had stiekem gehoopt op verrassing qua HDMI maar goed blijf blij met mijn Q70r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 08:42
Ik zie deze aanbieding bij Coolblue, toch wel erg verleidelijk:
https://www.coolblue.nl/p...ng-qled-55q95tc-2020.html

Lees alleen veel over klachten over advertenties in het interface. Hebben jullie hier veel last van? Heb het gevoel dat ik mij daar veel aan ga ergeren en dat is natuurlijk zonde als je zoveel geld uitgeeft voor een TV.

https://www.coolblue.nl/p...ung-qled-55q80a-2021.html
Dit model lijkt vergelijkbaar, maar heeft in tegenstelling tot degene hierboven helaas niet die one-connect box, wat een mooie oplossing zou zijn voor alle draden die ik nu langs de muur heb hangen.

Onderstaand model is van 2021 ipv 2020, maar ik zie niet zo snel wat de verschillen zijn behalve die box.

Welke zouden jullie aanraden? Of raden jullie aan weg te blijven bij deze tv's als deze als advertenties je storen?

Edit: reden dat ik naar deze tv's kijk is omdat ik het maximale uit mijn xbox series X wil halen, dus snellere frames dan mijn huidige 60hz 'domme' hd tv.

[ Voor 8% gewijzigd door DennisCle op 16-08-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Heb paar x digital Chanel als advertentie gezien. En nog een. Daarna voor Samsung tv. En die app staat er inmiddels op. Dat vind ik nog erger. Zonder waarschuwing een app installeren.
Met pihole ben je er zo vanaf maar dan ontvang je niet automatische firmware updates.
Dus dat zou voor mij geen reden zijn om hem niet te nemen.
Ik zou wel even verder kijken qua local dimming zones. Denk dat die 80 veel minder zones heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 16-08-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Quakie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
Ja precies. Daarin meldde ze eerst alle modellen met muzem.
Maar goed, zoals vele zeggen je moet iets kopen op basis van huidige Specs en niet op basis van toekomstige beloofde updates. Je ziet het. Zal e arc niet echt missen. Had stiekem gehoopt op verrassing qua HDMI maar goed blijf blij met mijn Q70r.
Eens! Je kan natuurlijk wel een Apple TV of Shield er tussen hangen. (Dus direct op je Atmos soundbar aansluiten) Al weet ik zelf niet of je dan de "volledige" Atmos capaciteit kunt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@DennisCle Dit topic gaat over 2019 Samsungs, jouw vraag meer over 2020 of 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zojuist Media box next van Ziggo geïnstalleerd. Was nog wel wat gepriegel om de oude coax kabel los te maken van de splitter maar het is gelukt. Was geen makkelijke 15 minuten klus maarja eind goed al goed.

Paar vragen waarvan ik niet weet waar ik ze moet stellen dus ik doe het maar hier.

1) klopt het dat ik toch altijd aan twee afstandsbedieningen vast zit? Een afstandsbediening voor het bedienen van de Mediabox next en een afstandsbediening voor het switchen tussen de kanalen op mijn tv ofwel de Samsung Q90 T afstandsbediening? Zeg ik iets vreemds als het mij leuk lijkt om met één afstandsbediening beide apparaten te bedienen?

2) in mijn oude media box zat ook nog een smartcard, wat gebeurd daarmee? zal wel op afstand deactief gaan via Ziggo?

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

MetalSonic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:29:
Zojuist Media box next van Ziggo geïnstalleerd. Was nog wel wat gepriegel om de oude coax kabel los te maken van de splitter maar het is gelukt. Was geen makkelijke 15 minuten klus maarja eind goed al goed.

Paar vragen waarvan ik niet weet waar ik ze moet stellen dus ik doe het maar hier.

1) klopt het dat ik toch altijd aan twee afstandsbedieningen vast zit? Een afstandsbediening voor het bedienen van de Mediabox next en een afstandsbediening voor het switchen tussen de kanalen op mijn tv ofwel de Samsung Q90 T afstandsbediening? Zeg ik iets vreemds als het mij leuk lijkt om met één afstandsbediening beide apparaten te bedienen?

2) in mijn oude media box zat ook nog een smartcard, wat gebeurd daarmee? zal wel op afstand deactief gaan via Ziggo?

Bedankt voor het meedenken :)
https://eu.community.sams...medibox-next/td-p/2042630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik ben al eens door die guide gegaan. Alleen kan ik met mijn ziggo media box next remote alleen nog het geluid op de tv harder en zachter zetten. Is het ook mogelijk dat ik alles doe met de ziggo remote? Zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlOCSW_nIKjymDCaIZYdaTxcN1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4wrCgmMm1ek7r5WrNvketdo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Edit ben iets verdr. Ziggo remote op tv gericht en de aan uit knop tijd ingedrukt gehouden. Kan nu met de ziggo remote ook door de tv browsen. Als ik echter in de youtube app vd tv kom kan ik daarin niet verder met de ziggo remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
nee lukt toch niet. Met mijn Ziggo media box next kan ik nu weer alleen maar door de interactieve tv browsen en niet meer door de apps van mijn televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En met de Q90 remote?

Volgens mij blijft die smartcard actief, in ieder geval bij Ziggo niet ex UPC. Ik heb bij mijn pa (zelf KPN) de kaart uit zijn oude Samsung in een andere TV gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
MetalSonic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:32:
nee lukt toch niet. Met mijn Ziggo media box next kan ik nu weer alleen maar door de interactieve tv browsen en niet meer door de apps van mijn televisie.
Uhm gewoon alles met ziggo remote doen? Ook ziggo youtube. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik snap er niks van dat koppelen, ik kom er niet uit

Gewenste koppelsituatie 1) Met de Ziggo remote op de tv tussen de apps wisselen
--------------------------------------
Dit werkt gedeeltelijk, als ik op de ziggo remote op de externe knop druk dan kan ik tussen de verschillende apps van de televisie wisselen. Kom ik echter in de TV app dan kan ik daarin weer niks doen met de ziggo remote. Beetje jammer

Gewenste koppel situatie 2) met mijn Samsung remote de mediabox nex bedienen
---------------------------------------------------
Al een paar keer geprobeerd om te koppelen handmatig maar het lukt niet. Bij het testen kan ik niet met mijn Samsung remote van kanaal wisselen van de Ziggo mediabox next. Ik lees ook dat de IR instellingen aan moeten maar weet niet hoe dat moet.

Voor situatie 2 al geprobeerd via guide heb een aris maar via dat lukt het niet, via pace ook niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WYEPQ9jSoAnzDbAuQHUyHkzIOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmrmN0clHdJTk8yELKfi65HD.jpg?f=fotoalbum_large

heb alles van dit topic al geprobeerd
https://community.ziggo.n...ing-Samsung-TV/td-p/93382

[ Voor 28% gewijzigd door MetalSonic op 31-08-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je de Ziggo box wilt bedienen met de Samsung remote, gaat volgens mij de Connect box (of de TV als je een TV zonder Connect box hebt) ir-signalen sturen (tenminste zo lijkt het bij KPN te werken). De Ziggo box moet dan dus wel op zichtafstand van de TV of de Connect box staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 08:41
Je kan ook een smartcard in je tv stoppen dan kan je lekker alles via je tv doen. Dat doen wij hier en werkt super. Kan je in principe je media box weg doen. De meeste programma’s opnemen op een losse harde schijf. Mooi te programmeren via de bestaande tv gids op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik maak er straks wel ff een appart topic voor en dan zal ik er zovele mogelijk informatie in doen. Net gechat met een ziggo medewerkster maar die kon het helaas niet even oplossen via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik zoek mij rot. woonkamer ff verbouwd en optical out werkt niet meer zoals eerder. Ik heb een oude versterker (linn majik) en een tulp -> optical -> optical tv.

Ik kon een paar mnd perfect optical volume aanpassen. Geen idee hoe dat kon maar het werkte.

Nu krijg ik het niet werkend. Heb alles opgebouwd en 1 keer ging het even goed maar na terugschuiven meubel werkt het niet meer.

Hoe los ik dit op?

Q90R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Via de ir van de Connect box? Die nu mogelijk geen direct zicht meer heeft op de Linn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
Is er dan eindelijk licht aan het eind van de tunnel?
Er staat nog niks online maar er schijnt een beta in omloop te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow6gGX6VS-H0Nt_9yq1beoACQIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGFTnSpoTejkhPCIHZSpVm8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zou mooi zijn en dan voor mij persoonlijk meer mooi dat ze aan hun woord houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik ben ook heel benieuwd of deze update ook voor mijn 2019 model gaat werken.
Overigens werkt nu ook de Apple TV+ app met Atmos dit was voorheen niet het geval en was Netflix de enigste die Atmos doorgaf.
Mocht die 1387.1 update idd datgene brengen wat ze zeggen, trueHD dan ben ik ook benieuwd of Plex dit ook gaat doorgeven, want ik heb geen externe player om true hd te testen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 09:50
Ik was dus eigenlijk best tevreden over mijn Q70R tot ik vorige maand een XBOX Series X heb bemachtigd. Games met HDR zijn echt niet goed. Ik wist wel dat er betere displays bestonden voor HDR (en al zeker OLED) maar dat het resultaat in bv. Forza Horizon 4 zo donker/slecht ging zijn had ik totaal niet verwacht. Ook de Freesync range in 4K vind ik tegenvallen, zeker met die oudere titels op 30fps heb je daar dus niets aan. En het ontbreken van Doly Vision is tevens nadelig met Samsung. Oja, en sinds ik gedowngrade heb van LAN naar WLAN moet ik dagelijks de verbinding met mijn router 'opnieuw' instellen... Tot slot het ontbreken van HDMI 2.1 ... tijdens het koop proces leek er nog een waterkansje dat 2.1 ging volgen later, maar dat was dus echt een hardware beperking. Het is dus al bijna tijd voor iets nieuws terwijl de TV nog in garantie is. Dat was echt niet de bedoeling. :?

Sorry voor het gezaag, het is maar een TV I know ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Benga ik heb de tv ook, enige wat ik mis is 4K @120fps. Ik heb een ps5 eraan hangen en aardig wat tijd besteed aan het instellen van de tv onder alle omstandigheden (lees uitzoeken).
Ik vind juist dat tv net helder genoeg gaat.

Maar met je eens. Ben vrouwlief aan het voorbereiden voor een oled en maat groter :)

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 18-10-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sinds vandaag ondersteunt mijn Sonos Beam DTS. Mijn QE65Q90 uit 2019 echter niet. Ik kan ook geen pass through of iets dergelijks vinden. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 16-11-2021 21:41 ]

• xSmooth-
Ik heb inmiddels de nieuwere beta draaiend. Ik kan bevestigen dat eARC werkend is op mijn Q85r.

• merlin1201
xSmooth- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:15:
Ik heb inmiddels de nieuwere beta draaiend. Ik kan bevestigen dat eARC werkend is op mijn Q85r.
Dat is mooi, waar haal je deze beta vandaan?
Kun je er wat meer of vertellen. welke soundbar gebruik je en waarmee heb je eARC getest.
want volgens mij is die beta terug getrokken vanwege issues

[ Voor 22% gewijzigd door merlin1201 op 18-11-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
merlin1201 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:26:
[...]

Dat is mooi, waar haal je deze beta vandaan?
Kun je er wat meer of vertellen. welke soundbar gebruik je en waarmee heb je eARC getest.
want volgens mij is die beta terug getrokken vanwege issues
De beta is inderdaad een oudere beta. eARC is weer verwijderd in de nieuwere beta's omdat het niet werkte icm Sonos systemen.
Zelf heb ik een Q85R in combinatie met een HW-Q90R soundbar.
Voorheen had ik altijd "D.In" als bron op de soundbar en nu geeft die netjes constant eARC aan, dit is ook te selecteren in de tv zelf.
Ik heb nu bijv. via Prime ook enkele Atmos titels tot mijn beschikking.
Disney+ helaas niet want die ondersteunen het überhaupt niet op Tizen. |:(

Verder heb ik berg Atmos demo's gedownload (https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/), op USB gezet en in de One Connect Box gedaan.
Atmos werd geactiveerd en ik heb met kippenvel voor de tv gezeten.

Ik kan de beta evt. met je delen, werkt dus alleen niet icm Sonos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nou mooi dat het voor jou werkt. Ik denk dat het voor mij weinig kan omdat ik idd een Sonos Arc heb en ik zowel op Netflix als met Apple tv+ mooi Atmos (DD+) geluid.
Ik heb ook eigelijk geen externe spelers en ik vermoed dat plex geen DD-HD zal doorgeven.
Hopelijk komt het alsnog in een nieuwe beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je geen externe spelers hebt voegt eARC inderdaad weinig toe. Uncompressed Atmos komt bij streaming op dit moment volgens mij niet voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 21-11-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Sinds kort krijg ik maar af en toe atmos uit mijn Netflix app. dwz voorheen geen problemen zie ik dat atmos zeg maar hapert en af en toe wel en dan weer niet werkt. vreemd.
Overigens werkt atmos wel gewoon via de kpn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
De afstandsbediening van mijn Q90 lijkt nu al te zijn overleden. Krijg de tv er niet meer mee ingeschakeld. Uitschakelen doet het wel gewoon. Via de KPN afstandsbediening moet ik hem nu inschakelen. Alle andere knoppen functioneren wel zoals het hoort.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
KawaBmw7 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:49:
De afstandsbediening van mijn Q90 lijkt nu al te zijn overleden. Krijg de tv er niet meer mee ingeschakeld. Uitschakelen doet het wel gewoon. Via de KPN afstandsbediening moet ik hem nu inschakelen. Alle andere knoppen functioneren wel zoals het hoort.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
De afstandsbediening heeft wel eens meer kuren.
Zelf ook wel eens gehad dat ik niet meer kon zappen of dat hij helemaal niet meer reageerde.
Dan moet je hem even resetten en opnieuw koppelen (weet even niet meer precies hoe, moet je even googlen).
Daarna doet hij het gewoon weer.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste