[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32
Weet iemand of je bij The Frame via een app oid kan instellen wanneer je kunst wil zien?
Want nu zet ik de tv uit als ik naar bed ga, dan gaat kunst aan, maar das niet nuttig want ik heb de kamer dan verlaten.

Bewust de tv aan/uit zetten is natuurlijk niet iets wat ik ga doen, dus dan blijft de functie ongebruikt, terwijl ik het wel mooi vind.

Als ik gewoon zou kunnen instellen dat ie bij beweging een uurtje aan mag, of tijdens een specifiek tijdsframe, dat zou handig zijn.

Wel superhandig is hoe dit werkt icm ShieldTV: daarin kan je instellen dat de ShieldTV de Samsung TV uitzet via IR ipv CEC, zodat hij ook op kunst schiet (via CEC uitzetten = tv helemaal uit). Volume van de receiver dan wel weer via CEC zodat je niet zo precies hoeft te richten. Ideale combi.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 26-06-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is het niet zo dat je met die Samsung app dit kunt instellen, dat ie automatisch gewoon uitschakelt als je niet meer in de buurt bent?

Dus dat ie de kunst gewoon toont als je in de buurt bent, en gewoon uit als dat niet meer het geval is.

Ik gebruik de functie op mn Q90R eigenlijk nooit maar ik dacht in mn vooronderzoek ooit dat tegengekomen te zijn (weet alleen niet zeker).

To switch between TV mode and Art Mode, press Power on the OneRemote. In Art Mode, the brightness and color tone of the display intuitively adjust to the ambient lighting of the room. The motion sensor detects any movement and will automatically turn The Frame on or off.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00076727/

Verschillende instellingen mogelijk zo te zien.

SmartThings is required for 2018 and later Frame TVs, and is automatically installed on your Samsung phone. For other Android or iOS devices, open either the Play Store or App Store respectively, search for "SmartThings", and install or update the app to the latest version. 2017 Frame TVs use Smart View instead. Search for "Smart View", then install or update the app to the latest version.

Open the SmartThings or Smart View app and select the Frame TV.
Tap the Art Mode button located in the upper right corner. Then tap Settings.
Brightness - Adjust the brightness of the image when displayed full screen.
Color Tone - Adjust the color tone of the image when displayed full screen.
Night Mode - Set The Frame to turn off automatically if no light is detected in the room.
Sleep After - When enabled, The Frame turns off when no motion is detected, and turns on when motion is detected.
Motion Detector Sensitivity - Set The Frame to turn off automatically if no motion is detected in the room.

[ Voor 71% gewijzigd door LuNaTiC op 26-06-2020 21:32 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Voor mn ouders zojuist de QE55Q80R aangeschaft bij Frans de Smet. Nu ben ik helemaal niet thuis in de afstellingen van de nieuwerwetse TV's (heb nog een oude Kuro aan de muur). Kan ik ergens de aanbevolen instellingen vandaan halen of zijn er uberhaubt specifieke zaken om op te letten bij het instellen?

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 17:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

@german8 hartelijk dank. Dit gaat me veel tijd besparen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik merk dat mijn 55Q80R het beeld soms veel te donker weergeeft. Meestal switch ik dan van beeldmodus Film naar beeldmodus Natural en is het weer in orde.
Gisteren kon ik het beeld corrigeren door de beeldmodus te wisselen totdat hij weer op Film stond. (Dus van Film naar Film.)
Het lijkt er dus op dat de TV niet altijd goed herkent of het materiaal HDR is.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is er een workaround voor?
Ik heb de tv nu ongeveer een maand en dit gaat vaker fout. Verder fantastische tv, ondanks ontbreken Dolby Vision en DTS (maar dat wist ik toen ik hem kocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-04 19:18
Bij welke bron gebeurt je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Met name lineaire TV (KPN Arris 5202) en files die op mijn NAS staan. Gisteren was dit een geripte hires bluray met VC-1 video codec. Maar soms ook lowres h264 files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:53
Marcievg schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb zelf ook de no gap wall mount en deze is vrij gemakkelijk te bevestigen en hiermee is de tv ook makkelijk op te hangen. Het beste is om met 2 man te zijn dus misschien dat er familie of vrienden zijn die even kunnen helpen. Dan moet het echt zo gedaan zijn.
coazter schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:01:
Ik heb het laten doen voor € 89 (incl. installatie) maar achteraf spijt. Je kan na het ophangen de tv nog netjes waterpas hangen, dus angst om de beugel scheef op te hangen hoef je niet te hebben. Uiteraard wel met 2 man tillen, maar je klikt hem er zo in, supersimpel. Bijna iedereen kan wel een paar gaten boren als je het zelf niet aandurft, heb je gelijk iemand om te helpen tillen. Eruit tillen is behoorlijk wat lastiger, ik raad aan in 1x goed te meten hoe hoog hij moet komen ;)
Inmiddels besteld en wordt morgen bezorgd. Spannend!
Heb iemand kunnen regelen die hem aan de muur gaat hangen.
Komende 2 weken moeten de accessoires op het tv meubel (van de vrouw) maar even plaats maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 16:41
digilb schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:35:
Ik merk dat mijn 55Q80R het beeld soms veel te donker weergeeft. Meestal switch ik dan van beeldmodus Film naar beeldmodus Natural en is het weer in orde.
Gisteren kon ik het beeld corrigeren door de beeldmodus te wisselen totdat hij weer op Film stond. (Dus van Film naar Film.)
Het lijkt er dus op dat de TV niet altijd goed herkent of het materiaal HDR is.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is er een workaround voor?
Ik heb de tv nu ongeveer een maand en dit gaat vaker fout. Verder fantastische tv, ondanks ontbreken Dolby Vision en DTS (maar dat wist ik toen ik hem kocht).
In hdr? Ik zet dan altijd de contrast booster op low/high Dan is het weer goed. Verder movie preset, warm2. Op sommige content is het dan nogsteeds raar. Met standaard is het soms wel goed. Maar dat is dan weer niet helemaal kleur echt.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Iekozz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:08:
[...]
In hdr? Ik zet dan altijd de contrast booster op low/high Dan is het weer goed. Verder movie preset, warm2. Op sommige content is het dan nogsteeds raar. Met standaard is het soms wel goed. Maar dat is dan weer niet helemaal kleur echt.
Dit is precies wat ik bedoel: bij een goede TV (en dat is deze in principe) verwacht ik dat het aangeboden videoformaat goed wordt herkend. Dus dat je niet eerst het contrast moet wijzigen en weer terugzetten.
Of dat het beeld soms nog steeds "raar" is; of dat dingen "soms" goed zijn met mitsen en maren.

Anyway, ik ben dus niet de enige die merkt dat de TV het bronmateriaal niet altijd juist herkend en dus de verkeerde keuzes maakt. Zelf lukt het me wel om het te corrigeren, maar kan toch niet de bedoeling zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
digilb schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel: bij een goede TV (en dat is deze in principe) verwacht ik dat het aangeboden videoformaat goed wordt herkend. Dus dat je niet eerst het contrast moet wijzigen en weer terugzetten.
Of dat het beeld soms nog steeds "raar" is; of dat dingen "soms" goed zijn met mitsen en maren.

Anyway, ik ben dus niet de enige die merkt dat de TV het bronmateriaal niet altijd juist herkend en dus de verkeerde keuzes maakt. Zelf lukt het me wel om het te corrigeren, maar kan toch niet de bedoeling zijn??
Ik draai het vanaf mijn shield. Daar zit een optie om automatisch te wisselen van color space. Nog niet geprobeerd.

De tv zelf is wel erg goed. Ga mijne wel omruilen voor een q85r. De q80r hier heeft niet hetzelfde aantal dimming zones hier. 50 vs 100. De q85r wel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Afgelopen dinsdag werd de 65Q85R bezorgd! _/-\o_
Er ging enige frustratie aan vooraf aangezien de bezorgdienst ver buiten het opgegeven tijdsvak kwam.
Vrij genomen voor niks maar ach, na het aanzetten verdween die frustratie direct - wat een beeld!

Een wereld van verschil met mijn "46 1080 scherm wat ik had staan, echt bizar!
Voor nu staat die op het tv meubel en dat ziet er niet eens heel verkeerd uit.

Om het setje compleet te maken ga ik de huidige instap soundbar van Samsung (HW-K335) vervangen voor waarschijnlijk een Samsung HW-Q80/90R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb kort geleden een Q60R gekocht. In de combinatie xbox one - Q60R - Sonos Beam en 2 play:1's is er een hinderlijke delay in de audio tov het beeld als ik de xbox op 5.1 output zet. Ik heb begrepen dat dit een algemeen Arc probleem is waar niet alleen de Q60R last van heeft. Een firmware update die van ARC eARC maakt zou de oplossing zijn en bijvoorbeeld TCL heeft deze al toegezegd. Weet iemand of Samsung dit probleem ook gaat fixen met een firmware upgrade voor de 'instapmodellen' Q60R?

[ Voor 3% gewijzigd door HydroDiOxide op 04-07-2020 10:51 ]

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zoals gezegd in https://eu.community.sams...q90r-qled-tv/td-p/1780368 (link eerder gepost): “Alle toestellen die het MuzeM (T-MSMDEUC) platform gebruiken, zullen de midden juli de update ontvangen.” De vraag is dus of jouw toestel op dit platform zit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Kan iemand voor mij een foto maken van het service menu van de 55 q80r? Van option en production opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 07:54
Hevig in dubio om een keuze te maken in televisie. Twijfels tussen de LG C9/CX of de Samsung Q90R (65inch).

Vanuit de winkel is er het advies gegeven om voor de Samsung te gaan vanwege het feit dat de TV in een woonkamer komt te staan met veel ramen en dus veel lichtinval, gezien de QLED minder reflecteerd dan de OLED panelen.

Iemand ervaring met de Samsung in een lichte ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zoek even op mijn username in dit topic, niet superlang geleden nog het eea over gezegd. TLDR-versie is dat dat advies idd klopt imo of iig dat dat de reden is waarom ik ook voor de Q90R ben gegaan en nog steeds heel tevreden met de prestaties bij relatief veel licht en dus blij met de keuze.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Tijgertje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:22:
Vanuit de winkel is er het advies gegeven om voor de Samsung te gaan vanwege het feit dat de TV in een woonkamer komt te staan met veel ramen en dus veel lichtinval, gezien de QLED minder reflecteerd dan de OLED panelen.

Iemand ervaring met de Samsung in een lichte ruimte?
Dit was voor ons ook de reden om voor QLED te gaan.
Zelf de 85R en geen last van reflectie.
Als je met een zaklamp (iPhone) erop schijnt zie je ook hoe die het licht afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-05-2024
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik ga hem gebruiken voor de PS5 en series/films op netflix en afentoe normale tv te kijken. Ik zat te twijfelen tussen OLED en Qled maar ik lees naar mijn mening nog iets te vaak dat OLED's zijn ingebrand dus heb ik besloten om voor een samsung Qled te gaan

Ik heb een aantal tv's gezien die heel goed uit de reviews komen.
De Samsung Q90R, Q90T & Q95T.

echter kan ik nergens precies welke nou het beste is.
Ik heb wel gelezen dat de Q90 iets beter is, maar waarom deze nou beter zou zijn kon niemand mij uitleggen. Misschien dat iemand mij dit kan uitleggen en mij een advies kan geven welke ik zou moeten kiezen. Ook wil ik de Q90R soundbar erbij nemen, dus dit moet allemaal wel goed werken met de nieuwe TV.

[ Voor 0% gewijzigd door Mikeioso op 11-07-2020 17:22 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobergher123
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2024
Stomme vraag wellicht, maar onze oude tv heeft na 8 jaar de geest gegeven. Dit was een standaard 40"Samsung LCD.

Ik wil nu eigenlijk direct stapje groter, en oog is gevallen op de Samsung q80r.
Maar klopt het dat deze nkel in het zilver te krijgen is ? Ik kom nergens een zwarte uitvoering tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 17:42
Mikeioso schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:21:
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik ga hem gebruiken voor de PS5 en series/films op netflix en afentoe normale tv te kijken. Ik zat te twijfelen tussen OLED en Qled maar ik lees naar mijn mening nog iets te vaak dat OLED's zijn ingebrand dus heb ik besloten om voor een samsung Qled te gaan

Ik heb een aantal tv's gezien die heel goed uit de reviews komen.
De Samsung Q90R, Q90T & Q95T.

echter kan ik nergens precies welke nou het beste is.
Ik heb wel gelezen dat de Q90 iets beter is, maar waarom deze nou beter zou zijn kon niemand mij uitleggen. Misschien dat iemand mij dit kan uitleggen en mij een advies kan geven welke ik zou moeten kiezen. Ook wil ik de Q90R soundbar erbij nemen, dus dit moet allemaal wel goed werken met de nieuwe TV.
Goedemiddag!

Ik neem aan dat u verteld is dat de Q90R (met nadruk op de R) beter is? Dit komt waarschijnlijk voort uit het feit dat de Q90R technisch gezien voor films etcetera een wat betere local-dimming functie heeft, waarmee er met meer precisie een hoog contrast weergegeven kan worden. Daarnaast is de 90R serie dit jaar vervangen door de 8K-televisies en is de 90T eigenlijk een 2020 vervanger van de 80R en 85R. Verwarrend, maar wel correct technisch gezien :P Voor films zullen veel mensen een Q90R toch écht boven een Q90T stellen, ondanks beiden een zeer mooi beeld weten weer te geven.

Maar, en dit is een grote maar als u inderdaad veel gamed, de Q90R (en alle 2019 modellen) schakelen nou juist die zeer goede local dimming functie zo goed als uit wanneer u game-mode activeert. Daardoor wordt de beeldkwaliteit vergeleken met de film gerichte modi een flink stuk minder indrukwekkend qua contrast. Begrijp me niet verkeerd: het ziet er alsnog erg goed uit, maar het kwaliteitsverlies dat u oploopt door te schakelen naar game mode (voor de benodigde lage input lag) zal erg opvallend zijn - zeker in donkere scenes. Even heen en weer schakelen hiertussen terwijl er een donkere scene op het scherm wordt weergegeven laat dit duidelijk zien.

De 90T daarentegen behoud een stuk meer van zijn local dimming functie en behoudt daardoor een beter contrast in game mode dan de 90R. De 90T had/heeft ook een issue in game mode met betrekking tot inverse-ghosting, maar de laatste firmware (die binnenkort ook voor Europa beschikbaar komt) trekt dit recht.

Voor meer informatie verwijs ik u naar de volgende video voor visuele vergelijkingen tussen de 90R en 90T in zowel film als game-content:
YouTube: Samsung Q95T/ Q90T (2020) vs Q90R (2019) 4K QLED TV Comparison

Deze video is het bekijken zeker waard ;) Algehele kwaliteit is uiteraard totaal niet te zien op een Youtube video, want zo'n video doet beiden TV's écht geen recht aan... maar de belangrijke verschillen komen duidelijk naar voren!

Tussen de 90T en 95T is het enige verschil dat deze laatste een one-connect box heeft voor alle aansluitingen.

Succes! :*)

En er zullen vast nog wel meer mensen wat toe te voegen hebben aan mijn verhaal hier of wat te corrigeren hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Mijn vrouw heeft zojuist de 55Q82R besteld dus ik dacht laat ik voordat hij bezorgd wordt eens kijken of er een recente firmware beschikbaar is.
Wat blijkt, vandaag is er een nieuwe update.
Geen idee wat er nieuw is want dat zeggen ze helaas niet.

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q82RALXXN/

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Cobergher123 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:52:
Stomme vraag wellicht, maar onze oude tv heeft na 8 jaar de geest gegeven. Dit was een standaard 40"Samsung LCD.

Ik wil nu eigenlijk direct stapje groter, en oog is gevallen op de Samsung q80r.
Maar klopt het dat deze nkel in het zilver te krijgen is ? Ik kom nergens een zwarte uitvoering tegen namelijk.
Je hebt de q82r bij Coolblue. Grijs ipv zilver. Verder alles hetzelfde.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:33

Quakie

quakelen

@fulgore, er zou oorspronkelijk eARC in moeten zitten maar zit er niet in. Tenminste de 2019 versie heeft zelfde versie nummer en die heeft het niet. Samsung chat heeft gezegd einde van het jaar / begin van volgend jaar. Hiervoor zeiden ze mid juli dit jaar...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobergher123
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2024
fulgore schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:05:
[...]

Je hebt de q82r bij Coolblue. Grijs ipv zilver. Verder alles hetzelfde.
Bedankt, ik zag het inderdaad. Nu kreeg ik bij Frans de smet een wel hele mooie aanbieding, dus ben uiteindelijk toch voor zilver gegaan. Heel veel verschil zit er nu ook weer niet in qua looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 08:50
Quakie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:19:
@fulgore, er zou oorspronkelijk eARC in moeten zitten maar zit er niet in. Tenminste de 2019 versie heeft zelfde versie nummer en die heeft het niet. Samsung chat heeft gezegd einde van het jaar / begin van volgend jaar. Hiervoor zeiden ze mid juli dit jaar...
Ik heb een Q90R en sinds vorige week heb ik earc op mijn tv. Kwam erachter tot ik Netflix aan het kijken was en er geluid van boven kwam. Mijn receiver zegt nu ook dat er atmos binnen komt.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
Hmmmmm maar sinds het begin zie ik op mijn Q80R soundbar met Netflix content in Atmos, er ook altijd Atmos staan op de soundbar.
Snap niet dat jij dat nu pas ziet?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@gekkemarc firmware update is van gisteren? Misschien een ander trigger. Ik las het nieuws op forum van samsung met een chat screenshot van Samsung support. Dat eARC er niet in zit. Ging geloof ik over een Q80R. Ik heb zelf een Q70R en zover ik kan zie ook geen eARC na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Marcievg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Ik heb een Q90R en sinds vorige week heb ik earc op mijn tv. Kwam erachter tot ik Netflix aan het kijken was en er geluid van boven kwam. Mijn receiver zegt nu ook dat er atmos binnen komt.
Details weet ik niet maar Netflix gebruikt een gecomprimeerde vorm van Atmos die geen eARC behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ray-zor schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Details weet ik niet maar Netflix gebruikt een gecomprimeerde vorm van Atmos die geen eARC behoeft.
Dat ik nu atmos heb is wel nieuw voor mij. Samsung zou voor de Q90R en Q950R rond deze tijd wel een earc update uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Marcievg zelfde versie 1361.0
dus zover ik het begrijp geen eARC. Ik kan het zelf niet checken op mijn Q70R....

Details over no EARC

dit zou er gefixt moeten zijn?

Update version 1361.0 - July 2020
Improving game mode (reducing ghost symptoms)
Fixed an issue where there could be brightness fluctuations during switching.
Fixed an error while playing videos in the multi-video stream

[ Voor 28% gewijzigd door Quakie op 15-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Quakie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:59:
@Marcievg zelfde versie 1361.0
dus zover ik het begrijp geen eARC. Ik kan het zelf niet checken op mijn Q70R....

Details over no EARC

dit zou er gefixt moeten zijn?

Update version 1361.0 - July 2020
Improving game mode (reducing ghost symptoms)
Fixed an issue where there could be brightness fluctuations during switching.
Fixed an error while playing videos in the multi-video stream
Volgens samsung zou het deze maand moeten komen https://eu.community.sams...ed-tv/td-p/1780368/page/2 ook had ik ergens gelezen dat dit enkel voor de Q90R en hoger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ontdek dat mijn Samsung (The Frame 2019) altijd Bluetooth aan heeft staan en andere apparaten kunnen eenvoudig verbinden. Ik heb de tv niet eens op het netwerk aangesloten, gebruik het echt alleen voor het beeld. Een nVidia ShieldTV doet de rest.

Ik begrijp dat je Bluetooth niet zomaar kan uitschakelen. De remote zou nog maar beperkt werken. Maar ik gebruik de Samsung (standaard remote die bij de tv kwam) alleen om via Settings Game Mode aan/uit te zetten en Picture Mode van Dynamic (bij veel zonlicht inval) naar Standard of Natural ('s avonds) te wijzigen. Verder doe ik er niks mee, nieteens aan/uit zetten. En een Receiver regelt het geluid (en de inputs).

Dan neem ik aan dat ik prima Bluetooth helemaal kan uitschakelen, of zie ik dat verkeerd?

En het is toch heel vreemd dat dit niet gewoon via Settings uitgeschakeld kan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 06-08-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarom zou je bluetooth uit willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
Bijvoorbeeld omdat de puberende jeugd probeert verbinding te maken met je TV en je dan de melding krijgt om dit toe te staan, als je verder geen gebruik maakt van BT dan mag het van mij ook uit.
Had deze vraag ook gesteld in het Samsung forum, het is alleen in het service menu mogelijk en dat is dan op eigen risico.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Rallye schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:16:
Waarom zou je bluetooth uit willen hebben?
Waarom zou je het aan willen hebben als je het niet nodig hebt? Het vervuild de toch al druk bezette 2.4Ghz frequenties. De nVidia shieldTV remote en controllers werken al via Bluetooth. Waarom dan een stoorzender introduceren?

@Servpage het enige risico dat ik zie is dat je tv remote zo kreupel wordt, dat je niet eens meer in staat bent het service menu op te roepen en Bluetooth weer aan te zetten..

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 07-08-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
TV remote word hier niet gebruikt, alles gaat hier via de Logitech Harmony :)

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Zien jullie ook reclame (in dit geval canal digitaal) voorbij komen?

Verder heb ik ruzie met YouTube;
Ik gebruik voor YouTube een account die sinds het begin der tijden bestaat en dus niet mijn google account zelf. (Staat me iets van bij dat Google dat destijds wilde omgooien)
Elke keer als ik inlog krijg ik dus mijn google account te zien die ik nog nooit heb gebruikt en dus ook zonder informatie.
Ik zie ook nergens de optie om te wisselen van account zoals dat kan op bijv. Chrome of op mijn oude MiBox
.
De enige manier om het juiste account naar voren te halen is dmv AirPlay.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:38
xSmooth- schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:50:
Zien jullie ook reclame (in dit geval canal digitaal) voorbij komen?

Verder heb ik ruzie met YouTube;
Ik gebruik voor YouTube een account die sinds het begin der tijden bestaat en dus niet mijn google account zelf. (Staat me iets van bij dat Google dat destijds wilde omgooien)
Elke keer als ik inlog krijg ik dus mijn google account te zien die ik nog nooit heb gebruikt en dus ook zonder informatie.
Ik zie ook nergens de optie om te wisselen van account zoals dat kan op bijv. Chrome of op mijn oude MiBox
.
De enige manier om het juiste account naar voren te halen is dmv AirPlay.

Tips?
Heel af en toe staat Canaal digitaal als aangeraden app oid tussen de lijst met geïnstalleerde applicaties. Je kunt het icoon wel verwijderen.

Binnen Youtube kun je linksbovenin je account selecteren en een ander account toevoegen of uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
Heel suf, maar ik kom er niet uit. Als ik een usb stick op mijn The Frame 2020 aansluit krijg ik een pop-up en kan ik de stick benaderen. Ook in Art Mode zie ik de stick staan. Ik kan de usb stick echter niet bij de ‘bronnen’ terugvinden. Zo moet ik telkens de stick verwijderen en opnieuw plaatsen. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:10
Is de Q80R of Q85R nog een slimme koop? Model is straks bijna 1,5 jaar oud maar ik kan ook geen wegwijs worden uit de 2020 modellen van Samsung die vergelijkbaar zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
Zit ik Netflix te kijken krijg ik rechtsboven een melding dat ambient mode support stopt per september oid. Zag het te laat ( was wat anders aan het doen ) maar zoiets was de melding. Heb ik wat gemist?

Edit. Betreft Q8065

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 15-08-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Yamahaa schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:23:
Zit ik Netflix te kijken krijg ik rechtsboven een melding dat ambient mode support stopt per september oid. Zag het te laat ( was wat anders aan het doen ) maar zoiets was de melding. Heb ik wat gemist?

Edit. Betreft Q8065
Kreeg ook dezelfde melding op mijn Q90R. Heb er ook al een melding van gezien op het Samsumg forum:

https://us.community.sams...Ambient-Mode/td-p/1374473

Ik gebruik het overigens nooit, maar apart is het wel...
Overigens heb ik de melding niet helemaal goed gelezen. Kan ook zijn dat er een nuance aan zit, maar ik kan verder geen meldingen vinden om het te controleren.

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 15-08-2020 22:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Bedankt. Er lijkt iets aan de hand. We gaan het merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@Yamahaa De melding gaat over de nieuwsberichten in de Ambient mode voor zover ik het mij kan herinneren. Die vervallen per 30 september. Ik heb ze overigens ook nu niet gevonden, maar heb me ook nog niet echt verdiept in Ambient Mode.

@xSmooth- En als je met dat account inlogt in youtube op je telefoon en dan de op de TV een authenticatie doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 16-08-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Rallye schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:30:
@Yamahaa De melding gaat over de nieuwsberichten in de Ambient mode voor zover ik het mij kan herinneren. Die vervallen per 30 september. Ik heb ze overigens ook nu niet gevonden, maar heb me ook nog niet echt verdiept in Ambient Mode.

@xSmooth- En als je met dat account inlogt in youtube op je telefoon en dan de op de TV een authenticatie doen?
Ah nu je het zegt idd :Y

Zal wel een feature drop zijn ivm weinig gebruik. Lijkt mij dat je ambient alleen gebruikt voor de leuke achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Helder. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 22:48
Weet je wat ik hiervan het nadeel van vind, je kan zelf niet beslissen het te houden.
Heel irritant ook.
This een beetje dat je een brief krijgt en je leest hem en dan na een week wordt hij weer uit je archief gehaald.
Als nooit verzonden.
Sommigen kopen ook een tv met het oog op deze feature, en of je het nou 1 keer gebruikt of 100 keer, je kocht die tv met die feature

Druist gewoon tegen je gevoel in.
Edit
is dit niet onder valse voorwendselen iets verkopen en dan komen ze er achter dat ze het best wel een kosten plaatje oplevert, en onder het mom van weinig gebruikt. halen ze het uit je leven om het maar zo te zeggen.
Eenmaal erop gezet moeten ze het ook maar blijven ondersteunen tot einde leven. Kunnen we dat niet afdwingen en uit of in de voorwaarden laten bestaan.
Kom je na een jaar terug van vakantie en dan doet hij het niet meer zoals je gewend bent
Jatoch

[ Voor 39% gewijzigd door Mel33 op 16-08-2020 13:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
dutchgio schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Binnen Youtube kun je linksbovenin je account selecteren en een ander account toevoegen of uitloggen.
Krijg ik helaas niet de optie die ik zoek.
Rallye schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:30:
Hier kreeg ik ook alleen de optie voor het verkeerde account.
Op Reddit kwam ik een vergelijkbaar probleem tegen https://www.reddit.com/r/...nts_in_my_google_account/
Ik zal kijken of ik het niet gebruikte account kan verwijderen :D

[ Voor 3% gewijzigd door xSmooth- op 16-08-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Mel33 Ik begrijp je gevoel. Heb nu ook de “Headlines”-functie gevonden, die dus straks vervalt. Hoewel dus niet de meest belangrijke functie, is het inderdaad wel een beetje typisch dat de eerste functie al acht maanden na aanschaf van de TV verdwijnt. Dan had Samsung wel iets meer zijn best mogen doen voor vervanging. Ook het feit dat eARC er nogsteeds niet is vind ik geen reclame voor Samsung.

Mijn ervaring met Samsung is een beetje gemixt. Bij mijn vorige TV (UE46D8000 uit 2011) kwam er na drie jaar nog een Netflix-app, die het nogsteeds doet. Andere verdwenen of (erger) bleven wel op de TV aanwezig maar deden het niet meer.

Dit is wel een beetje wat alle moderne technologie doet, op je TV, maar ook je telefoon en zelfs je auto (zo is streetview uit VW’s en Audi’s verdwenen).

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 16-08-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja het zou eigenlijk anders moeten gaan, want je hebt er nogal wat last van als iets aangepast wordt. je bent gewoon weer een half uur aan het uitzoeken hoe het nu dan werkt of waarom waarom het evt niet werkt. Tijd is geld in hun wereld maar ook in de mijne.

Kheb dan ook geen behoeft om het te kopen als het onder een service ofzo valt. ik wil en hoef niet elke 5 jaar een nieuwe tv, en wil er ook eigenlijk niet aan wennen dat ik niks zelf kan op een dag omdat zij het nodig vinden eraf te halen, of een licentie weer vervalt.
Om gek van te worden soms.

Maar het is verdomd moeilijk om die markt te vinden die dat stuk (steadiness) rust mij bied, op dit moment.

edit\
Maar ik denk dat dit nog een staart gaat krijgen, je koopt het en dan moet het ook gewoon 5 jaar zo werken oid, als ze het erop zetten. En anders geld of een percentage terug van de koop. Nu moet ik het maar accepteren en dat kan ik mij niet voorstellen, zonder staart.

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 16-08-2020 20:02 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk dat je dat recht bij het accepteren van de voorwaarden bij het activeren van de TV hebt weggetekend.....

Een eventuele rechter zal bovendien beoordelen in hoeverre dit onderdeel nu doorslaggevend was in je aankoop. Meestal is het dat niet: als de TV opeens geen 4k of kleur meer zou kunnen, of binnen drie jaar de Neflix-app zou vervallen, heb je een punt. Nu, zo is mijn inschatting, zelfs als je het niet zou hebben weggetekend, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Tja ik weet het ook niet, maar zou een rechter het echt vinden kunnen als een populaire feature wel recht van bestaan moet hebben en de kleine niet😓

Kweet het niet of je een product na aankoop mag uitkleden, en zomaar zonder iets terug te bieden.

Alsof je een klinkerweg koopt en er af en toe een paar stenen uit haalt zonder het op te vullen.

Er is vast idd een voorwaarde van hun maar of het ook zomaar van die koopwet mag?

Ja het is software en wat anders dan hardware, maar wat zou een rechter zeggen idd. De basale functies werken meneer, dus wat zeurt u?

Of zou een rechter zeggen. “Omdat het software is en u verwijderd de feature voor de klant, dan moet de klant ook van u maar de mogelijkheid krijgen om ander OS of open software erop te zetten. Tezij u een goede vervanger levert zoals bij aanschaf het geval was”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Mel33 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:29:
Tja ik weet het ook niet, maar zou een rechter het echt vinden kunnen als een populaire feature wel recht van bestaan moet hebben en de kleine niet😓

Kweet het niet of je een product na aankoop mag uitkleden, en zomaar zonder iets terug te bieden.

Alsof je een klinkerweg koopt en er af en toe een paar stenen uit haalt zonder het op te vullen.

Er is vast idd een voorwaarde van hun maar of het ook zomaar van die koopwet mag?

Ja het is software en wat anders dan hardware, maar wat zou een rechter zeggen idd. De basale functies werken meneer, dus wat zeurt u?

Of zou een rechter zeggen. “Omdat het software is en u verwijderd de feature voor de klant, dan moet de klant ook van u maar de mogelijkheid krijgen om ander OS of open software erop te zetten. Tezij u een goede vervanger levert zoals bij aanschaf het geval was”
Ik heb gisteren ook de melding gehad. De complete melding luidt: "De ondersteuning voor de ambient mode-service "nieuwsknoppen" wordt op 30 september beëindigd. We willen u bedanken voor het gebruik van de service en verheugen ons erop u in de nabije toekomst een verbetert alternatief te kunnen bieden."

Ze komen dus met een "verbetert" alternatief, dus niks aan de hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat is wel een belofte, en netjes dan.

Ik las eerst, wij hopen erop... bla bla 😛
Maar ‘wij verheugen’ is toch wel een stevige belofte.

Dankje voor de volledigheid @crazynuts
Ik kon het mij haast al niet voorstellen dat we dit soort oneerlijkheid ook nog maar moesten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Er staat letterlijk volgens mij nogsteeds geen belofte dat er iets komt, alleen dat ze zich erop verheugen (ik denk een letterlijke vertaling van “looking forward to”) dat er ergens in de nabije toekomst (wanneer?) iets beters komt. Maar goed - beter dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
Het is eindelijk gelukt om YouTube met de juiste username werkend te hebben.
Mocht iemand hetzelfde probleem ervaren dan is dit de methode die je moet volgen;
1. On my smartTV, I went to youtube app and under "Accounts", selected "Add Account".
2. When asked to sign in youtube using mobile app, i instead chose "try another way".
3. I was prompted to go to youtube.com/activate. I did so (on my macbook) and entered the code shown on my screen". I believe it asked me to verify that It was me and then afterwards, low and behold, I now have both accounts under my smart tv accounts youtube app.
Belangrijk dat je de code invoert op youtube.com/activate via een desktop/laptop.
Ik kreeg toen de keuze welk profiel ik wilde selecteren. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door xSmooth- op 19-08-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik heb een q65. Alles netjes in de Smarttings app. Al enige tijd kan ik met de app niet meer de tv aan doen als deze uit is. Ook Homey niet en ook de beam van Sonos (he google) lukt dat niet meer. Voorheen werkte dit prima. Zowel bedraad als met WiFi kom ik er niet meer bij als hij uit staat. Jullie enig idee? Als de tv aan staat werkt alles weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 24-08-2020 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Yamahaa schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:43:
Ik heb een q65. Alles netjes in de Smarttings app. Al enige tijd kan ik met de app niet meer de tv aan doen als deze uit is. Ook Homey niet en ook de beam van Sonos (he google) lukt dat niet meer. Voorheen werkte dit prima. Zowel bedraad als met WiFi kom ik er niet meer bij als hij uit staat. Jullie enig idee? Als de tv aan staat werkt alles weer.
Ik heb sinds kort een soortgelijk issue. De TV krijgt status "off-line" en kan geen acties meer ontvangen of uitvoeren. Voorheen was dat geen probleem maar ik vermoed dat het met de laatste update is gebeurd. Maar kan me niet de exacte dag herinneren dat dit begon, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Ergens meende ik gelezen te hebben dat dit beter zou werken indien met WIFI connected, maar ik vind het risico op streaming instabiliteit het niet waard om van bekabeld af te stappen. Maar blijkbaar brengt WIFI dus ook geen verbetering.
Via de SmartThings app heb ik wel een vraag gesteld aan de klantenservice maar geen reactie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Balen hè. Nee met WiFi hield ik het probleem. Zo suf dit. Deel van de automatisering aan gort zo. Juist dat dat hij online beschikbaar is is mede een reden van de aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Even de TV verwijderen uit de Smartthings app en opnieuw overal toevoegen. Ik heb in Google Home ook nog de Sonos TV Control verwijderd en teruggezet. Nu zet de Sonos de Q65 aan en Smartthings doet hem uit. Volgens mij kan Smartthings de Q65 niet aanzetten.

Aanzetten, ook via mijn Beam, blijft wel een beetje “hit and miss”. Soms moet ik het twee keer vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rallye op 24-08-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Helaas dat werkt niet. Voor de zekerheid toch gedaan wat je voorstelde maar geen resultaat. Alles wat jij hebt had ik ook. Echter ik denk dat na een software update de tv volledig uit gaat. Hij is dan ook niet meer te bespeuren in mijn netwerk ik kan hem ook niet meer pingen. Laat staan dat mijn beam (Sonos) of homey hem kan vinden. Zodra ik de tv aanzet werkt alles weer dus de smarttings app Sonos homey. Alles kan dan weer bij de tv. Maar zet ik hem uit dan is het alsof de stekker er uit is...Ab werkt wel

Edit

Even de ethernet kabel er uit en via WiFi aangesloten. Dan blijft de app het doen en kan ook de Sonos ed erbij .... balen. Ik wil bedraad houden....zal eens wat naar Samsung inschieten

[ Voor 19% gewijzigd door Yamahaa op 25-08-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 25-04 14:50
Gisteren na 3 dagen de Q90R in bezit te hebben, als tegen de eerste software problemen angelopen.....De software bleef soort van hangen en elke actie op de remote duurde erg lang, alsof de CPU erg druk was, of het geheugen vol liep.

Mooie TV, maar dit was nou net waar ik met Samsug zo bang voor ben.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

basset schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:55:
Gisteren na 3 dagen de Q90R in bezit te hebben, als tegen de eerste software problemen aangelopen.....De software bleef soort van hangen en elke actie op de remote duurde erg lang, alsof de CPU erg druk was, of het geheugen vol liep.

Mooie TV, maar dit was nou net waar ik met Samsug zo bang voor ben.
Ik heb gemerkt met de Q90R dat ik met enige regelmaat in TV Device Manager moet om de CPU en memory clean-up te draaien. Vooral Disney+ wil vaak niet inloggen. Dat schrijf ik overigens af aan de app en niet zozeer het OS van de TV.

Irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat herken ik niet van mijn Q90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:35

The Chosen One

Zie signature!

Hmm de Samsung 55Q85R is ineens bij 4-5 winkels volledig verdwenen. Is zo'n model nu al "EOL" verkoopwijs?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Overal wordt de movie preset aangeraden, maar met sommige content is die te dim qua kleuren. Standaard is wel beter voor sommige films en series, maar je kan wel duidelijk zien dat de kleurtemperatuur niet helemaal klopt.

Ook ondertiteling bij hdr gaat het beeld heel even op max helderheid. Dat is best wel irritant, Zelfs met local dimming op low. In sdr is local dimming op high veels te donker. Met hele lichte scenes juist weer beter.

Heb nu een Q85r, maar denk erover om hem te gaan inruilen voor een oled.Of wellicht de q90r die veel meer local dimming zones heeft.
The Chosen One schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:40:
Hmm de Samsung 55Q85R is ineens bij 4-5 winkels volledig verdwenen. Is zo'n model nu al "EOL" verkoopwijs?
Ja gaat altijd hard bij samsung. Zo kunnen ze hun nieuwe modellen pushen.

[ Voor 20% gewijzigd door Iekozz op 01-09-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:26
Voor degene die een 55 Q85R wil scoren! BCC heeft er een in de Outlet voor 900 euro in verband met een kras op de achterkant.

https://www.bcc.nl/outlet...-hd-qled-tv-55q85r/291756

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Net een 55Q80R aangeschaft omdat onze D8000 kapot ging (vrij plotseling geen backlight meer en bootloop)

Beeld is prachtig, zit alleen even met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Doet de native Netflix App 4K?

En uiteraard achteraf (ook beetje vooraf) aan het twijfelen geslagen of ik niet beter de Hisense 55U8QF had kunnen nemen omdat die hier en daar wat beter specs leek te hebben. Maar onbekender merk en niet direct leverbaar.

Wat zijn zaken waar ik naar moet kijken qua instellen van de Q80R om het beste eruit te halen qua beeld e.d.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
Rubman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:17:
Net een 55Q80R aangeschaft omdat onze D8000 kapot ging (vrij plotseling geen backlight meer en bootloop)

Beeld is prachtig, zit alleen even met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Doet de native Netflix App 4K?

En uiteraard achteraf (ook beetje vooraf) aan het twijfelen geslagen of ik niet beter de Hisense 55U8QF had kunnen nemen omdat die hier en daar wat beter specs leek te hebben. Maar onbekender merk en niet direct leverbaar.

Wat zijn zaken waar ik naar moet kijken qua instellen van de Q80R om het beste eruit te halen qua beeld e.d.
Jazeker, met hdr. Hier een goede guide: https://www.rtings.com/tv...ng/q80-q80r-qled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bedankt voor de guide, beeld ziet er top uit.

Ik zit echter nog met 1 issue en dat is de Nintendo Switch.
Deze wil ik ook op surround hebben maar gezien mijn receiver enkel optisch of coaxiaal doet gaat dit niet 123.
Nu had ik er een kastje tussen hangen wat 5.1 redelijk splitste naar optisch achter was dit half half en veel storing.

Nu dacht ik heb het is een nieuwere TV die kan dit vast wel aan dus de switch op de ARC HDMI aangesloten en een optische kabel naar de receiver.
Nu heb ik dus helemaal geen geluid meer de receiver stond op verkeerd kanaal, maar de vraag staat nog steeds. Kan ik surround van de Switch via de TV naar mijn receiver zetten of zit ik toch weer vast aan losse oplossingen omdat de switch niet lekker uitstuurt via LPCM en de tv dit niet goed kan verwerken

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 15-10-2020 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Rubman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:45:
Bedankt voor de guide, beeld ziet er top uit.

Ik zit echter nog met 1 issue en dat is de Nintendo Switch.
Deze wil ik ook op surround hebben maar gezien mijn receiver enkel optisch of coaxiaal doet gaat dit niet 123.
Nu had ik er een kastje tussen hangen wat 5.1 redelijk splitste naar optisch achter was dit half half en veel storing.

Nu dacht ik heb het is een nieuwere TV die kan dit vast wel aan dus de switch op de ARC HDMI aangesloten en een optische kabel naar de receiver.
Nu heb ik dus helemaal geen geluid meer de receiver stond op verkeerd kanaal, maar de vraag staat nog steeds. Kan ik surround van de Switch via de TV naar mijn receiver zetten of zit ik toch weer vast aan losse oplossingen omdat de switch niet lekker uitstuurt via LPCM en de tv dit niet goed kan verwerken
De switch is best wel een gedoe om goed aan de praat te krijgen met 5.1: https://www.ct.nl/hotline...t-alleen-stereo-via-hdmi/

Enige oplossing lijkt helaas rechtstreeks op je receiver via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Iekozz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:22:
[...]

De switch is best wel een gedoe om goed aan de praat te krijgen met 5.1: https://www.ct.nl/hotline...t-alleen-stereo-via-hdmi/

Enige oplossing lijkt helaas rechtstreeks op je receiver via hdmi.
Tsja die heeft mijn receiver niet, is nog een "oude" Harman Kardon zonder poespas maar wel goed.

Dan is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-03 13:23
Ik heb beetje dubbel gevoel, ene kant lijkt mij OLED fantastisch aan andere kant spreekt de Qled mij aan. Nadeel denk ik van OLED is het prijskaartje, toch paar honderd euro meer tegenover QLed. Punt is meer het reflectie gebeuren, heb nu een LED tv en nergens last van ook overdag niet. Met OLED denk ik dat vooral overdag reflectie een dingetje kan zijn.

Ook het eventuele inbranden ligt mij niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-03 15:51
rutgergron schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:58:
Ik heb beetje dubbel gevoel, ene kant lijkt mij OLED fantastisch aan andere kant spreekt de Qled mij aan. Nadeel denk ik van OLED is het prijskaartje, toch paar honderd euro meer tegenover QLed. Punt is meer het reflectie gebeuren, heb nu een LED tv en nergens last van ook overdag niet. Met OLED denk ik dat vooral overdag reflectie een dingetje kan zijn.

Als je huidige tv een matte coating heeft, kan een qled je ook gaan tegenvallen qua reflectie.
Ikzelf ben overgestapt van een oled naar een qled en vindt de reflectie maar margimaal beter. Ja de qled kan veel helderder waardoor het minder opvalt, nee dat is niet echt prettig voor mijn ogen.

Voor mij is de enige reden dat ik voor een qled ben gegaan het inbranden van mijn vorige oled, ik zou bij een nieuwe constant kijken of hij niet inbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz

Als je tv in een kamer staat met veel lichtinval dan is qled wel een beter idee omdat die veel helderder kan. Maar vergeet niet dat omdat oled een oneindig contrast heeft de helderheid iets minder uitmaakt.

Voor het inbranden kun je bij verschillende winkels een verzekering nemen voor drie jaar dat zodra er iets mis is ze hem meteen omruilen. Bv burn-in, dode pixels enz.

Een huidige generatie qled tv kost iets meer dan een huidige oled. Wat je ook kiest je krijgt sowieso een erg goede tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-04 16:04
Nieuwe update beschikbaar voor de 2019 serie (o.a. Q70R): https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q70RALXXN/

Update: Versie 1371.0 sinds 16-10, echter alleen geen idee welke verbeteringen of updates hierin zitten. Wellicht iemand hier weet wat de release notes zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
canizares99 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:48:
Nieuwe update beschikbaar voor de 2019 serie (o.a. Q70R): https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q70RALXXN/

Update: Versie 1371.0 sinds 16-10, echter alleen geen idee welke verbeteringen of updates hierin zitten. Wellicht iemand hier weet wat de release notes zijn?
Wellicht hdr game mode? YouTube: Firmware Update Improves HDR Game Mode on Samsung Q90T QLED TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@canizares99

This update according to the notes contains:

Improved usability 1. Improved browser performance 2. Improved app performance 3. Improved stability 4. Improved usability of input devices

en geen eARC support!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Laatst online: 15:27

kijk en vergelijk q90t en oled en sony 9005 YouTube: Samsung Q90T ULTRA BLACK ELITE Anti-Reflexionsschicht im Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 11:42
Ik ga nog maar eens beginnen over G-sync en in mijn geval een Q70R. Hier en daar lees je zaken over mensen die het werkend krijgen over HDMI met RTX kaarten. Zijn er hier mensen waarbij het 2019 QLED scherm als G-sync compatible verschijnt en waarbij je geen flikkeringen krijgt? Ik ben hartstikke benieuwd. Moet wel zeggen dat er echt geen tearing ontstaat als je ergens capped op 60hz en dat kan vasthouden. Maar voor een 2060 is dat niet altijd evident.

Daarbuiten ben ik wel tevreden over de Q70R55 ... Enkel als de zon schijnt mis ik wel die reflectie coating die je op de hogere modellen terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10
Edit: kan weg verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Crysania op 18-10-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zijn beide 2020-modellen? Dan zit je in het verkeerde topic.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-

Ik ben zelf uiteindelijk voor QLED gegaan omdat ik thuis veel ramen heb die vanaf het plafond tot aan de vloer lopen.
Hou er wel rekening mee dat ook QLED panelen kunnen reflecteren.
Even uit m'n hoofd hebben de Q80(?)/Q85R/Q90R een anti reflectie laag eroverheen zitten die het in mijn ogen uitstekend doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Dat was ook mijn reden om uiteindelijk voor een QLED te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
xSmooth- schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Ik ben zelf uiteindelijk voor QLED gegaan omdat ik thuis veel ramen heb die vanaf het plafond tot aan de vloer lopen.
Hou er wel rekening mee dat ook QLED panelen kunnen reflecteren.
Even uit m'n hoofd hebben de Q80(?)/Q85R/Q90R een anti reflectie laag eroverheen zitten die het in mijn ogen uitstekend doet.
Vanaf de q80r inderdaad. Wat ik wel een beetje irritant vind is dat je bij sommige HDR titels, als er ondertiteling in beeld komt het beeld heel even op max brightness gaat. Zelfs als de scene heel donker is. Dat doet mij toch twijfelen om hem in te ruilen voor een oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@lekozz heb je een titel waar dat gebeurt? Het is mij nog nooit opgevallen.. Ik heb zelf een Q70R en zeer tevreden over beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Quakie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
@lekozz heb je een titel waar dat gebeurt? Het is mij nog nooit opgevallen.. Ik heb zelf een Q70R en zeer tevreden over beeldkwaliteit.
Volgens mij was dat night on earth of the crown. Maar als ik nu zo kijk met de nieuwe firmware valt het wel minder op. Kijk het via m'n shield, niet via de ingebouwde netflix app.

Heb ook 1917 gekeken, met local dimmig op medium zag het er wel weer anders uit dan op high. Die laatste lijkt wel te licht. Maar wellicht hoort dat ook zo.

Edit: Soms wel erg donker zonder contrast enhancer op low. Zeker met the crown.

[ Voor 6% gewijzigd door Iekozz op 23-10-2020 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 11:42
Eindelijk werkt g sync op mijn Q70R!! En ik ben niet de enige.

EINDELIJK 🥶

https://www.avsforum.com/...ice-talk.3056264/page-113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Q90r heeft op HDMI 4 4k120fps met HDR. Ik kom er dan alleen niet echt uit of het ook de juiste kleuren indeling heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:18:
Q90r heeft op HDMI 4 4k120fps met HDR. Ik kom er dan alleen niet echt uit of het ook de juiste kleuren indeling heeft
Yup. Net fw 1372.2 geïnstalleerd en ik kan op de Series X het volgende allemaal aan hebben op mijn 65Q90R:
  • 10 bit
  • HDR(10)
  • VRR (dit moest uit op fw 1371 ivm knipperend beeld)
  • ALLM
  • 4k
  • 120 Hz
Zo te zien pakt hij ook gewoon 4:4:4 aangezien ik 'Allow 4:2:2' uitgevinkt heb zonder problemen tegen te komen.

Lijkt erop dat Port 4 gewoon HDMI 2.1 compatible is. Boefjes bij Samsung :9

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 10-11-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:30:
[...]

Yup. Net fw 1372.2 geïnstalleerd en ik kan op de Series X het volgende allemaal aan hebben op mijn 65Q90R:
  • 10 bit
  • HDR(10)
  • ALLM
  • 4k
  • 120 Hz
Zo te zien pakt hij ook gewoon 4:4:4/4:4:2, aangezien ik 'Allow 4:2:2' uitgevinkt heb zonder problemen tegen te komen.

Dank! Dan heb ik volgende week wel een probleem 😂. Waar stop ik m’n ps5 dan in? Klopt het nu dat ik in HDMI 3 in principe alles heb maar dan 60fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:42:
[...]

Dank! Dan heb ik volgende week wel een probleem 😂. Waar stop ik m’n ps5 dan in? Klopt het nu dat ik in HDMI 3 in principe alles heb maar dan 60fps?
Afaik: ja. Ik had eerder de Series X op poort 3 aangesloten en dan kan ik geen 120 Hz selecteren. Ergo: 60Hz is de max en dus 60 fps max. Of dat problematisch is; mwoah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:44:
[...]

Afaik: ja. Ik had eerder de Series X op poort 3 aangesloten en dan kan ik geen 120 Hz selecteren. Ergo: 60Hz is de max en dus 60 fps max. Of dat problematisch is; mwoah
Maar HDR, vrr is dan geen probleem? Hopen dat er een simpele HDMI switch komt, maar dat zal wel niet met HDMI handshakes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

giantgiantus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:45:
[...]

Maar HDR, vrr is dan geen probleem? Hopen dat er een simpele HDMI switch komt, maar dat zal wel niet met HDMI handshakes....
Ik meen mij te herinneren dat de rest van de vinkjes groen waren op poort 3, behalve 120Hz op 4k. Maar de beste manier is gewoon aansluiten en naar de checklist kijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

zeg het maar alvast, geen eARC support op 1372.2.. Kan niet zo gauw release notes vinden, maar waarschijnlijk aanpassingen voor de nieuwe consoles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-04 09:11
Hallo, beste Tweakers. Wat is jullie advies over een keuze tussen de Q90R en Q95T? Het gaat mij puur om kwaliteit en niet om de prijs.

Ik weet dat de Q90R meer dimming zones heeft, maar de Q95T/Q90T schijnt vanwege een beter algoritme niet aanzienlijk slechter te zijn. De Q95T wordt veel aangeraden voor gamers en ik ben ook van plan veel te gamen, maar de reactiesnelheid kan mij niets schelen en ik zal alleen gamen op 60 fps. Verder zal ik ook veel films en series kijken.

Wat raden jullie aan? Het zijn vast allebei topmodellen, maar welke is meer waard voor iemand die weinig geeft om reactiesnelheid en niet gaat gamen op 120 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Laatst online: 15:27
NoThankYou schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:51:
Hallo, beste Tweakers. Wat is jullie advies over een keuze tussen de Q90R en Q95T? Het gaat mij puur om kwaliteit en niet om de prijs.

Ik weet dat de Q90R meer dimming zones heeft, maar de Q95T/Q90T schijnt vanwege een beter algoritme niet aanzienlijk slechter te zijn. De Q95T wordt veel aangeraden voor gamers en ik ben ook van plan veel te gamen, maar de reactiesnelheid kan mij niets schelen en ik zal alleen gamen op 60 fps. Verder zal ik ook veel films en series kijken.

Wat raden jullie aan? Het zijn vast allebei topmodellen, maar welke is meer waard voor iemand die weinig geeft om reactiesnelheid en niet gaat gamen op 120 fps?
Je moet je afvragen wat dat voor "Q90R" tv's dat zijn.. die Nu nog te koop zijn.. Zijn dat gerefurbishde modellen van Samsung zelf die ze teruggekregen hebbeb en nu nog weer terug in de markt zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 11:50
Ik heb zelf de 55Q85R, neem aan dat hdmi 2.1 ook voor deze update vrijgegeven wordt? Is dit ook ergens te testen zonder de PS5 of nieuwste Xbox?
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:30:
[...]

• 10 bit
  • HDR(10)
  • ALLM
  • 4k
  • 120 Hz
Zo te zien pakt hij ook gewoon 4:4:4 aangezien ik 'Allow 4:2:2' uitgevinkt heb zonder problemen tegen te komen.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste