Afaik is dat allen voor LG het geval mbt VRRHi-Sintar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:14:
Vraagje voor de Q85R / Q90R bezitters i.c.m. een Xbox Series X. Ik heb zelf de Q85R met de Series X, aangesloten op HDMI 4 en kan 4K 120hz draaien. Als ik echter Freesync uitschakel, kan ik op de Xbox ook geen VRR inschakelen (wordt dan grijs). Als ik Freesync op Ultimate zet, kan ik op de Xbox ook netjes VRR inschakelen. Ik lees echter overal dat het dan dubbelop is en dat je in principe Freesync op de tv moet uitschakelen, en VRR op de Xbox ingeschakeld laten. Is dit correct? Of geldt dit alleen voor de LG tv's met hdmi 2.1? Iemand anders die de Q85R / Q90R heeft en VRR ingeschakeld krijgt op de Xbox, zonder Freesync in te schakelen? Ik weet ook niet of dit verder kwaad kan (zowel freesync als vrr beiden ingeschakeld houden).
Wat ook vreemd is dat hij soms de Auto Game Mode optie verliest, totdat ik de hdmi-kabel eruit haal en terug inplug. Dan kan ik de game modus weer op auto zetten, maar na een tijdje gaat dit dus weer weg (enkel aan-/uit). Wellicht dat eerdergenoemde met freesync / vrr ook hiermee te maken kan hebben?
Ik zit op de laatste firmware 1372.2
Moet zeggen dat ik verder erg blij ben met de compatibiliteit tussen de Q85R en de Series X. Nu enkel nog eARC update en het zou geweldig zijn.
En dat gamemode gebeuren heb ik ook op ee 90R. Oplossing is het gewoon op On laten staan voor poort 4. Tenzij je de Series X niet alleen voor gamen gebruikt.