Ik heb het anders begrepen; voor hdmi 2.1 moet het ook voldoende bandwidth hebben voor 8k en ook ondersteunen. Bij 2.0 kunnen 2.1 features ook ondersteunend worden net zoals vroeger met CEC het geval was. Onder aan de streep maakt het weinig uit behalve als er hdmi 2.1 staat je het zeker weet.apis29 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]
Elke tv die een feature van de HDMI 2.1 spec ondersteund mag je al HDMI 2.1 noemen
[Afbeelding]
Dat ze naar HDMI 2.1 worden "geupgrade" betekend niet dat ze dan ook VRR ondersteunen. 49" modellen bij Samsung zijn ook altijd 50/60Hz modellen waarvan er geloof ik maar een paar VRR ondersteunen.
Bij Rtings testen ze vaak de 55" versies waardoor ze eigenlijks niks met zekerheid kunnen of zouden mogen zeggen ...
Vervelend van de 55” testen maar die zou vaak als max maar binnen budget vallen en ook kwa grootte. Van de 7000 vallen ze allemaal binnen budget maar helaas geen VRR. De 8000 de meeste wel maar helaas zijn die allemaal buiten budget. Vanwege dat DRM gedoe (HDCP 2.2) moet ik ook al mijn versterker upgraden en mijn HTPC... totale plaatje gaat al bijna richting de 3K dus echt een tv van meer dan 750 zit er niet in.
Daarbij ik wil geen dure tv meer. Hiervoor 2x een tv gehad van 3+ K en 2x net buiten de garantieperiode kapot. Ook 2x stopten software updates met narigheid tot gevolg. Nee ik heb dat er niet meer voor over.
Mijn idee is nu een goedkope tv uit de budget serie te kopen en over een jaar of 2 een degelijkere te kopen met VRR. En dan die ik mijn ouders een leuke 4k tv cadeau. Een andere optie zie ik gewoon niet.