Toon posts:

[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Elke tv die een feature van de HDMI 2.1 spec ondersteund mag je al HDMI 2.1 noemen

[Afbeelding]

Dat ze naar HDMI 2.1 worden "geupgrade" betekend niet dat ze dan ook VRR ondersteunen. 49" modellen bij Samsung zijn ook altijd 50/60Hz modellen waarvan er geloof ik maar een paar VRR ondersteunen.
Bij Rtings testen ze vaak de 55" versies waardoor ze eigenlijks niks met zekerheid kunnen of zouden mogen zeggen ...
Ik heb het anders begrepen; voor hdmi 2.1 moet het ook voldoende bandwidth hebben voor 8k en ook ondersteunen. Bij 2.0 kunnen 2.1 features ook ondersteunend worden net zoals vroeger met CEC het geval was. Onder aan de streep maakt het weinig uit behalve als er hdmi 2.1 staat je het zeker weet.

Vervelend van de 55” testen maar die zou vaak als max maar binnen budget vallen en ook kwa grootte. Van de 7000 vallen ze allemaal binnen budget maar helaas geen VRR. De 8000 de meeste wel maar helaas zijn die allemaal buiten budget. Vanwege dat DRM gedoe (HDCP 2.2) moet ik ook al mijn versterker upgraden en mijn HTPC... totale plaatje gaat al bijna richting de 3K dus echt een tv van meer dan 750 zit er niet in.

Daarbij ik wil geen dure tv meer. Hiervoor 2x een tv gehad van 3+ K en 2x net buiten de garantieperiode kapot. Ook 2x stopten software updates met narigheid tot gevolg. Nee ik heb dat er niet meer voor over.

Mijn idee is nu een goedkope tv uit de budget serie te kopen en over een jaar of 2 een degelijkere te kopen met VRR. En dan die ik mijn ouders een leuke 4k tv cadeau. Een andere optie zie ik gewoon niet.

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Heeft iemand een Samsung The Frame 2019 televisie en wil hij of zij zo vriendelijk zijn om de afmetingen van de stekkers van de One Invisible Cable op te meten? Op de Samsung website staan wel afmetingen, maar vertrouw ik niet helemaal omdat er niet netjes bij staat of het in mm, inch of iets dergelijks staat. Ik ben een gat/sleuf in mijn muur aan het boren waar ik de kabel naar de andere kant van de muur wil leggen. De One Connect Box wordt dan in de kast in een andere kamer geplaatst.

Bij voorbaat dank!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Alsjemenou schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:47:
Heeft iemand een Samsung The Frame 2019 televisie en wil hij of zij zo vriendelijk zijn om de afmetingen van de stekkers van de One Invisible Cable op te meten? Op de Samsung website staan wel afmetingen, maar vertrouw ik niet helemaal omdat er niet netjes bij staat of het in mm, inch of iets dergelijks staat. Ik ben een gat/sleuf in mijn muur aan het boren waar ik de kabel naar de andere kant van de muur wil leggen. De One Connect Box wordt dan in de kast in een andere kamer geplaatst.

Bij voorbaat dank!
OC Box: 24.6(W)*63.2(H)*13.1(D)

Deze kloppen zijn mm.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]

49" modellen bij Samsung zijn ook altijd 50/60Hz modellen waarvan er geloof ik maar een paar VRR ondersteunen.
Bij Rtings testen ze vaak de 55" versies waardoor ze eigenlijks niks met zekerheid kunnen of zouden mogen zeggen ...
Ik heb eens goed onderzoek gepleegd. Intussen een paar keer aanbiedingen gezien waardoor 55" met VRR binnen mijn budget vielen. Maar deze hebben nogal kleine pootjes waardoor ze eigenlijk niet op mijn meubel passen. Waar is de tijd gebleven dat je een degelijke voet had? Hoe dan ook alles begint bij 55" pas een beetje leuk te worden want niet alleen VRR ontbreekt vaak bij de 43/47/49" modellen... Ziet er naar uit dat ik het toch echt met zonder moet gaan doen. Wellicht wacht ik nog even op de najaarsmodellen van andere merken en kijken of zij nog met VRR komen.

• Alsjemenou
MP3-Junky schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:51:
[...]

OC Box: 24.6(W)*63.2(H)*13.1(D)

Deze kloppen zijn mm.
Top, dank je voor de bevestiging!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:24
Mijn zus is geintresseerd in een nieuwe q80 of q85 maar ze heeft online gelezen dat deze TV's advertenties tonen en dat vind ze problematisch is dit daadwerkelijk zo in Nederland en hoe storend is dit?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat heet reclame en is op elke zender wel tussen de programma’s door :+

Geen idee, nog nooit van gehoord. Hoe, waar en wanneer zouden die dan moeten worden getoond?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:24
Volgens deze website is het blijkbaar normaal bij zowat alle merken televisies

https://www.rtings.com/tv/learn/ads-in-smart-tv

Maar in de VS worden dit soort dingen natuurlijk vaker gedaan daarom vroeg ik me af of dit in nederland ook gemeengoed was.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:15
Als ik het stuk lees gaat het vooral om reclame voor nieuwe content in het menu. Geen wasmiddelenreclame tijdens je film. Zou inderdaad benieuwd zijn of dat op NL Samsungs ook zit...

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Ik heb vorige week een 55 inch Samsung LED gekocht (model 7170). Ik kom van een 40 inch Samsung fullHD. Maar ik krijg het beeld maar niet goed. Gamen met gamemodus op de PS4 ziet er mooi uit. Ook 4k materiaal via YouTube is prachtig. Maar als ik tv kijk (Ziggo 4k box ook maar besteld alleen wordt er niks 4k uitgezonden) is het beeld flets en lijken de kleuren niet goed. Ik vond fullHD op m'n oude tv gewoon mooier. Terwijl die wel 10 jaar oud is! Ik heb al veel met de instellingen gekloot (tot ergernis van m'n vrouw) maar elke keer als ik denk dat t goed is is het als ik later kijk toch niet wat ik wil. Heeft iemand hier ook ervaring mee voor degene die een vergelijkbare tv hebben?. Ik weet dat t niet t duurste model is maar dat was m'n oude tv ook niet.

PSN id: PENo1

• Rallye
En als je op de interne tuner kijkt?

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Rallye schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:35:
En als je op de interne tuner kijkt?
Wat bedoel je precies?

PSN id: PENo1

• Rallye
Ik leid uit je bericht af dat je het beeld niet mooi vindt als je via de Ziggo Next-box kijkt. Hoe is het beeld als je via de interne tuner van de TV kijkt?

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mac-rolec schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
[...]

815 euro voor de 43Q60R vind ik wel duur voor dat formaat, heb je bijna een OLED voor.
idd.

Begin september 2019 onder de €800 als je naar de beste deal vraagt bij de officiële Samsung NL dealers (XXN model). O.a. TV Reus en Bol.com (TV-Plaza) onder de €700 maar dat zijn geen XXN modellen (grijze import).

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:01
Wat is precies het verschil tussen de q60 and q64? Lees alleen wat verschillen op coolblue maar geen idee of die ook legit zijn

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

Notna

Where are you?®

Ben op de markt om rond BF een nieuwe 65"TV te gaan kopen. OLED valt eigenlijk af met dat formaat vanwege de prijs én de kans op burn in (note: ik ben bekend met de test van RTINGS.com, maar vind het toch een te grote gok)

Nu wil ik het goed doen en dan maar meteen voor the flagship gaan: de Q90 van Samsung. Maar deze komt met de One Connect box. Weet iemand of het IR punt voor de remote ook in deze connectbox zit, of dat deze via de TV gaat? Ik wil die box namelijk wegwerken, maar als het IR punt er op zit, zal ik dan of een extern IR punt moeten aansluiten of de box in het zicht moeten plaatsen. Heb getracht het te vinden met verschillende zoektermen, maar tevergeefs...

Xbox Live ID:Notna8310

• gekkemarc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 22:38
Notna schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:20:
Ben op de markt om rond BF een nieuwe 65"TV te gaan kopen. OLED valt eigenlijk af met dat formaat vanwege de prijs én de kans op burn in (note: ik ben bekend met de test van RTINGS.com, maar vind het toch een te grote gok)

Nu wil ik het goed doen en dan maar meteen voor the flagship gaan: de Q90 van Samsung. Maar deze komt met de One Connect box. Weet iemand of het IR punt voor de remote ook in deze connectbox zit, of dat deze via de TV gaat? Ik wil die box namelijk wegwerken, maar als het IR punt er op zit, zal ik dan of een extern IR punt moeten aansluiten of de box in het zicht moeten plaatsen. Heb getracht het te vinden met verschillende zoektermen, maar tevergeefs...
De afstandsbediening werkt door middel van Bluetooth dus het wegwerken is geen probleem. Ook zit de Bluetooth ontvanger achter je paneel. Als het goed is is de kabellengte naar de oneconnectbox 5 meter.

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

• Notna

Notna

Where are you?®

gekkemarc schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:15:
[...]

De afstandsbediening werkt door middel van Bluetooth dus het wegwerken is geen probleem. Ook zit de Bluetooth ontvanger achter je paneel. Als het goed is is de kabellengte naar de oneconnectbox 5 meter.
Ah, maar dan kan ik dus een Harmony 700 bijv. niet meer gebruiken om de TV aan te sturen. Dat is opzich niet een mega ramp, maar wel iets waar ik rekening mee moet houden.

Nu zit ik met de huidige TV toch ook al met 2 AB's, omdat mijn receiver geen auto framerate doorstuurt naar de TV (en deze ( NU7470) het wel ondersteunt) en ik dus game mode handmatig moet aanzetten.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Notna schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:20:
Ben op de markt om rond BF een nieuwe 65"TV te gaan kopen. OLED valt eigenlijk af met dat formaat vanwege de prijs én de kans op burn in
Een 65" OLED is veel en véél goedkoper te krijgen dan een Q90R maar dat terzijde, want je hebt waarschijnlijk toch reeds je zinnen gezet op laatstgenoemde :)

Nickname does not reflect reality

• Notna

Notna

Where are you?®

Brad Pitt schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:20:
[...]

Een 65" OLED is veel en véél goedkoper te krijgen dan een Q90R maar dat terzijde, want je hebt waarschijnlijk toch reeds je zinnen gezet op laatstgenoemde :)
Nouja; ik zit (extreem) in dubio. OLED heeft de voorkeur denk ik ivm beeldkwaliteit. Sport kijken doe ik niet, dus het 'jitter' effect zal ik toch al geen last van hebben. Maar die kans op burn-in is wat mij het meeste zorgen baart. Ik kijk veel films (met ondertiteling), series en game ook met regelmaat. Als ik het in, geschatte, uren moet uitdrukken (al dan niet op één dag):

1. Lineaire TV kijken: 4 uur (verschillende zenders)
2. Gamen: 2 - 4 uur
3. Series/Films: 2 - 4 uur (vaak met subs, niet altijd)

Doordeweeks staat de TV alleen 4 a 5 uur in de avond aan (met verschillende content), heel soms een uur tijdens de lunch in de middag. In het weekend staat hij in de ochtend aan (kinderen kijken Netflix/series zonder subs) en wordt er in de middag gegamed, gevolgd door TV.

Ik heb gewoon geen idee of dat een probleem gaat zijn met OLED. Als ik naar het extreme kijk bij RTINGS denk ik niet dat ik dat ooit ga nabootsen. Maar er zijn ook zat verhalen die een soortgelijk schema hebben als wat ik heb, die wel al last krijgen van burn-in.

Ik weet gewoon niet wat wijsheid is. LED is wat dat betreft veiliger, maar ik kan nog alle kanten op. Zo is die One Connect box dus ook een nadeel voor mij wbt de Q90 bijv. te nemen.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik probeer video's te streamen, maar ik doe ergens wat fout en heb geen idee waar. Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe Samsung (UE50RU7170) en heeft DLNA. Nu wil ik gewoon simpelweg films van een externe schijf op de pc films streamen. Bij de oude tv deed ik dat icm Videostream > CC, geen problemen. Zowel de Samsung tv (bij Source) als een Roku mediaplayer geven aan 'Geen data gevonden' met daarboven "Naam pc: gast". Ik heb de stappen gevolgd om films te streamen:

- Streamen gaat via Windows media player (windows 7)
- Streamen is ingeschakeld en de televisie staat in de lijst bij Netwerkcentrum
- Blokkade van afspelen media is uitgeschakeld in regedit
- Gebruik van wachtwoord had ik uitgeschakeld
- Zowel in mijn administrator account als gast account heb ik 2 aparte video mappen getest in de bibliotheek (map toegevoegd)
- Een optie van automatisch toevoegen oid staat aangevinkt in WMP
- Schijf is gedeeld

Het helpt allemaal niets. Ik weet niet of ik nog wat extra moet/kan instellen in de televisie? Alle partijen zijn verbonden maar toch wil het niet....

Ik kan wel weer met mijn telefoon op de pc (moet wel inloggen)

[Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 11-09-2019 23:31]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10-2022
Ben op zoek naar een nieuwe TV, een QLED, en kwam deze modellen tegen;
Samsung QLED QE55Q67R
Samsung QLED QE55Q65R
Samsung QLED QE55Q64R
https://tweakers.net/pric.../1329686;1329684;1355618/

Wat is nou effectief het verschil tussen deze modellen? Zo op het oog erg weinig (En welke zouden jullie adviseren)

[Voor 4% gewijzigd door joostvanpoppel op 17-09-2019 17:02]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
joostvanpoppel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:01:Wat is nou effectief het verschil tussen deze modellen?
De winkels die hem verkopen ;)
(En welke zouden jullie adviseren)
Geen van de drie O-) https://www.homecinemamag...r-serie-ultra-hd-qled-tv/
"De Q67R-serie is hetzelfde als de Q60R-serie. Het verschil zit hem puur in de kleur en de luxere afstandsbediening." https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60-q60r-qled

Een Q70 is niet veel duurder zie ik pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart

[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 17-09-2019 19:46]

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10-2022
apis29 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:37:
[...]
De winkels die hem verkopen ;)
[...]
Geen van de drie O-) https://www.homecinemamag...r-serie-ultra-hd-qled-tv/
"De Q67R-serie is hetzelfde als de Q60R-serie. Het verschil zit hem puur in de kleur en de luxere afstandsbediening."https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60-q60r-qled

Een Q70 is niet veel duurder zie ik pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart
Helaas is die 70r nu niet leverbaar. Wel n goede tip!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:55
Q90R 65 inch besteld. yeah!

• Rallye
Waar?

• TweakerVincent
Heeft het veel toegevoegd waarde om de settings van kleuren enzo handmatig aan te passen? Lang geleden deed ik dat wel. Uiteraard met een guide. Of hoeft dat niet ?

(Q90R 65 inch)

[Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 22-09-2019 16:37]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:35
Mediamarkt vanaf maandag
49Q60R €799,00
55Q60R €899,00
65Q60R €1099,00

Volgens mij wel strakke prijzen.
Hoe denken jullie over de prijs/kwaliteit verhouding van deze serie?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45
Ik dacht dat ik hem scherp had gekocht :9 (vorige week voor €2369,-)
In verband met een kleine verbouwing hangt hij pas over 4 a 5 weken maar kan niet wachten.
Na lang twijfelen over OLED toch voor een Samsung gegaan.
De kans op inbranden op een OLED gaf me geen goed gevoel en het TizenOS is werkelijk fantastisch.
Mijn huidige 2 en vorige Samsungs hebben ook jaren trouwe dienst gedaan dus geen reden om te switchen gevonden.

Ook ik pas eigenlijk bij elke tv nog wel de kleuren aan naar wat ik prettig vindt. (Vaak vindt ik ze te rood of contrast veel te hoog)

[Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 23-09-2019 15:06]

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 22:38
65Q90R voor 2300 euro (Meeneem prijs)

Deze vrijdag gehaald bij Von Burg in Rotterdam.

Na cashback 2000 euro 😁

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01 17:37
mb1 schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:18:
Mediamarkt vanaf maandag
49Q60R €799,00
55Q60R €899,00
65Q60R €1099,00

Volgens mij wel strakke prijzen.
Hoe denken jullie over de prijs/kwaliteit verhouding van deze serie?
Niet interessant. Bij mijn weten is er pas FALD vanaf de Q70R, probeer daarnaar te kijken.

Voor een 65 inch FALD scherm is de SONY XF9005 nog altijd interessant en rond die prijs op te pikken.

• apis29
  • Niet online
Wel grappig een 32" 'QLED' :D

[Voor 27% gewijzigd door apis29 op 23-09-2019 10:34]

• TweakerVincent
Ik heb een q90r 65 inch en een xbox one s. Wat is beter? Xbox s laten upscalen naar 4k, of native 1080 doorsturen en samsung zelf laten upscalen?

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 00:09
Bij de 2019 Qled tv's is er Ambient mode beschikbaar. Dit vind ik zelf (op papier) stevig lijken op de Art mode van The Frame tv. Ik heb al lopen zoeken op Google en vergelijken op de website van Samsung, maar ik komer niet uit. Wie weet wat het verschil precies is?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-02 19:01
Bij the Frame heb je (via een abo) toegang tot een bibliotheek met kunst.

De ambient mode 2.0 zoals bij de 2019 tv's is wat uitgebreider als de eerste. Zitten mooie plaatjes en animaties bij. Een irritant puntje is wel dat mooie animaties ook een achtergrond geluid produceren waardoor m'n Sonos steeds naar tv springt ipv op spotify blijven. Een optie om geluid uit te zetten is er niet.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Gisteren de QE75Q85R opgehaald en aan de muur gehangen :) Vorige keer dat ik een Samsung TV kocht had ik van die testbestanden waarmee je het scherm kon controleren op dode pixels en andere zaken. Kan die bestanden niet meer vinden en gebruik denk ik niet de juiste Googletermen. Las daarnaast iets over zelfdiagnose maar zie deze optie niet terug in het menu van de televisie. Iemand hier die me in de juiste richting kan wijzen?

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 22:38
Ik heb sinds 2 weken een 65Q90R met daarop firmware 1318.

Ik heb nu twee bugs gehad.
De eerste was dat mijn broninstellingen plotseling waren verdwenen. Ik moest hierdoor mijn Nvidia Shield en Humax decoder weer installeren.
De tweede bug had ik net. De knop naar beneden op de afstandsbediening reageerde niet meer. Hij werkte in geen enkel menu. Ook niet het menu van bv mijn Humax.
De laatste bug heb ik verholpen door de tv te herstarten (stroom er af).

Is er een site waar ik deze bugs kan melden?
Ik neem aan dat Samsung dit graag wil weten.

Zijn jullie tegen meer bugs aangelopen?

• ghulst
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11-2022
Hier nog mensen met ervaringen met de 55Q85R? Ik heb hem afgelopen weekend bekeken als vervanger voor mijn oude full HD Bravia van 11 jaar oud. Die gaf de geest, dus het is tijd voor wat anders. OLED is fantastisch, maar de TV staat regelmatig in direct zonlicht, dus dat wordt hem niet. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen in het gebruik.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 13:30
Razzy schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:23:
Ik heb sinds 2 weken een 65Q90R met daarop firmware 1318.

Ik heb nu twee bugs gehad.
De eerste was dat mijn broninstellingen plotseling waren verdwenen. Ik moest hierdoor mijn Nvidia Shield en Humax decoder weer installeren.
De tweede bug had ik net. De knop naar beneden op de afstandsbediening reageerde niet meer. Hij werkte in geen enkel menu. Ook niet het menu van bv mijn Humax.
De laatste bug heb ik verholpen door de tv te herstarten (stroom er af).

Is er een site waar ik deze bugs kan melden?
Ik neem aan dat Samsung dit graag wil weten.

Zijn jullie tegen meer bugs aangelopen?
Je kan het melden op het Samsung forum, daar wordt ongetwijfeld meegelezen.
Als het een groot issue is wat vaak voorkomt dan zal het wel opgepakt worden.
https://eu.community.samsung.com/t5/Dutch/ct-p/nl

• Loompie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-01 10:37
TOok ik ben in de markt voor een QLED Samsung.

Ik twijfel tussen de:
75Q60R: vanaf EUR 1.725 bij TVReus/El vidas
75Q70R: vanaf EUR 2.599 bij El Vidas

Nu las ik het verschil tussen edge lit (q60) vs FALD (vanaf q70). Tegelijk zag ik op deze review YouTube: The Samsung Q60R vs Q70R - What's The Difference? dat het verschil er wel is maar dat het de vraag is of het prijsverschil wordt gerechtvaardigd. Verschil is immers 900 euro (circa 40% goedkoper).

Bij de q70 vs q80 (YouTube: The Samsung Q70R vs Q80R - What's The Difference?) is het prijsverschil ook forser terwijl het erop lijkt dat de meerwaarde vd q80 vooral relevant is bij lichte kamers waar je best wel schuin kijkt.

Wat is jullie ervaring met q60 vs q70? Denken jullie dat dit prijsverschil het waard is? Overigens is bij de 65” de Q70 slechts 300 euro duurder dan de Q60 dus dat lijkt er meer op. Maar ja, dat is 65” en ik heb een voorkeur voor de 75”....

Voor de beeldvorming: ik ben geen purist, mijn huidige samsung 46” F7000 800HZ uit 2014 doet het nog OK maar ik wil een stuk groter met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik game er niet op, vooral tv & films afspelen. Ik heb ook wel naar oudere samsung edge lit 75” gekeken (rond 1300 euro) maar dan is hij niet op 3000 Hz maar ik geloof rond 1400 Hz...

Thx!

[Voor 18% gewijzigd door Loompie op 02-10-2019 19:33]

• ghulst
Inmiddels een 55Q85R aangeschaft. Zeer tevreden over. Het zou wel handig zijn dat hij 's avonds wat verder zou dimmen. Hij blijft vrij fel, maar het is een wereld van verschil met onze vorige tv.

Overigens werkte na installatie Netflix een paar dagen goed en nu lijkt hij geen programma meer volledig te kunnen laden. De TV hangt met wifi aan het net. Andere apparaten met wifi draaien wel Netflix zonder problemen. Ideeën?

• Arjant2
Loompie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:13:
TOok ik ben in de markt voor een QLED Samsung.

Ik twijfel tussen de:
75Q60R: vanaf EUR 1.725 bij TVReus/El vidas
75Q70R: vanaf EUR 2.599 bij El Vidas

Nu las ik het verschil tussen edge lit (q60) vs FALD (vanaf q70). Tegelijk zag ik op deze review YouTube: The Samsung Q60R vs Q70R - What's The Difference? dat het verschil er wel is maar dat het de vraag is of het prijsverschil wordt gerechtvaardigd. Verschil is immers 900 euro (circa 40% goedkoper).

Bij de q70 vs q80 (YouTube: The Samsung Q70R vs Q80R - What's The Difference?) is het prijsverschil ook forser terwijl het erop lijkt dat de meerwaarde vd q80 vooral relevant is bij lichte kamers waar je best wel schuin kijkt.

Wat is jullie ervaring met q60 vs q70? Denken jullie dat dit prijsverschil het waard is? Overigens is bij de 65” de Q70 slechts 300 euro duurder dan de Q60 dus dat lijkt er meer op. Maar ja, dat is 65” en ik heb een voorkeur voor de 75”....

Voor de beeldvorming: ik ben geen purist, mijn huidige samsung 46” F7000 800HZ uit 2014 doet het nog OK maar ik wil een stuk groter met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik game er niet op, vooral tv & films afspelen. Ik heb ook wel naar oudere samsung edge lit 75” gekeken (rond 1300 euro) maar dan is hij niet op 3000 Hz maar ik geloof rond 1400 Hz...

Thx!
Je weet dat die Hz-en nergens op slaan he?
Dat zou ik maar gewoon helemaal negeren, dat zijn marketinguitingen maar hebben niets te maken met de daadwerkelijke verversingsrates. Misschien ook even het artikel van vandaag op de FrontPage lezen, dan wordt dat je misschien wat duidelijker.

De Q70 heeft ook niet bijzonder veel FALD zones dus hij zal qua dimming wel wat beter zijn dan de Q60 maar ook weer niet super goed. 900 euro is wel een hoop geld, dat zou ik er persoonlijk niet voor over hebben voor die paar dimming zones.

• ghulst
ghulst schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:41:
Overigens werkte na installatie Netflix een paar dagen goed en nu lijkt hij geen programma meer volledig te kunnen laden. De TV hangt met wifi aan het net. Andere apparaten met wifi draaien wel Netflix zonder problemen. Ideeën?
Opgelost door een update naar een nieuwe firmware via USB. Wel apart dat hij die niet via WIFI doet.

• Loompie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-01 10:37
Arjant2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Je weet dat die Hz-en nergens op slaan he?
Dat zou ik maar gewoon helemaal negeren, dat zijn marketinguitingen maar hebben niets te maken met de daadwerkelijke verversingsrates. Misschien ook even het artikel van vandaag op de FrontPage lezen, dan wordt dat je misschien wat duidelijker.

De Q70 heeft ook niet bijzonder veel FALD zones dus hij zal qua dimming wel wat beter zijn dan de Q60 maar ook weer niet super goed. 900 euro is wel een hoop geld, dat zou ik er persoonlijk niet voor over hebben voor die paar dimming zones.
Thanks. Ja, dat verschil lijkt me ook teveel voor dat verschil. Nadeel bij de grotere maten dat die meerprijs voor extra kwaliteit zo disproportioneel is. Zie je ook bij de OLED 65” vs 77”, gaat helemaal nergens over qua prijsverschil. Zijn er hier gebruikers van de Q60 met ervaringen tot dusver?

• Rallye
Ik ben me aan het oriënteren op een 65Q90R. Mijn Sonos Beam past er mooi onder, maar is erg kieskeurig waar het het aangeboden betreft: hij slikt voor surround alleen DD (dus geen DD+, laat staan DTS). Heeft iemand ervaring met hoe deze TV omgaat met:
- geluid van de Netflix- en andere apps;
- geluid van andere bronnen (Mede8er, PS4).

Wordt DD doorgegeven/getranscodeerd?

Mijn huidige TV (UE46D8000) geeft surround van de Netflix-app goed door aan de Beam. Ook van de Telfort-decoder en de ATV3 wordt surround goed doorgegeven. Voor de PS4 en de Mede8er heb ik wat kunstgrepen moeten toepassen (resp. een audio extractor/embedder en een edid feeder manager).

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-01 08:54
Vandaag de 65Q80RAL gekocht bij platteTV voor 1799€ voor cashback. Dus na 300€ cashback 1499€. Mooie prijs dacht ik zo.

• TweakerVincent
Hoe krijg ik die kleurtjes bij tv custom? Nu is rood standaard ziggo reclame geneuzel. En kan je prime enzo ook custom maken? Balen dat je zovee reclame meekrijgt, gaat nergens over.

Q90r

• killer8
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:38
Goedemiddag,

Ik zit te kijken om een 65Q70R of een 65Q85R te kopen. De eerste heeft geen one connect box en de tweede wel. Maar wat ik me afvraag, zijn bovenstaande televisies actief of passief gekoeld? Ik heb nu een Samsung UE55HU7500 waar je de fan duidelijk hoort draaien. Is dit bij deze gevallen ook het geval? Of maken deze geen geluid en de one connect box hoe zit het hiermee?

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01 00:54
killer8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:48:
Goedemiddag,

Ik zit te kijken om een 65Q70R of een 65Q85R te kopen. De eerste heeft geen one connect box en de tweede wel. Maar wat ik me afvraag, zijn bovenstaande televisies actief of passief gekoeld? Ik heb nu een Samsung UE55HU7500 waar je de fan duidelijk hoort draaien. Is dit bij deze gevallen ook het geval? Of maken deze geen geluid en de one connect box hoe zit het hiermee?
De 65q80 is verder hetzelfde als de 65q85 maar dan zonder one connect.

• Arjant2
killer8 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:48:
Goedemiddag,

De HU7500 had je er volgens mij in 2 smaken, ze hebben die fan in een latere revisie vervangen omdat hij zoveel herrie maakte. Dat is precies het model dat er berucht om stond....
De connectbox hoor je niet, althans ik heb de mijne uit de 2018 serie nog nooit gehoord.

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-10-2019 10:46]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
Voor de mensen die Samsung The Frame 2019 model hebben, is dit Netflix waardig en hoe is het geluid uit de TV. Hebben we hier externe speakers of soundbars voor nodig om beter films, netflix etc te kijken?

• Alsjemenou
Paradox schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:41:
Voor de mensen die Samsung The Frame 2019 model hebben, is dit Netflix waardig en hoe is het geluid uit de TV. Hebben we hier externe speakers of soundbars voor nodig om beter films, netflix etc te kijken?
Ik vind het geluid prima te doen alhoewel ik geen audio kenner ben. Het beeld (op Netflix) is mooi, alhoewel het bereik van zwart niet te vergelijken is met een OLED of wellicht de nieuwere QLED televisies. De kijkhoek is echter dikke prima. De Netflix applicatie op de Samsung TV is ook gebruiksvriendelijk. Op mijn vorige TV had ik altijd Chromecast nodig, maar de apps op de TV zijn goed genoeg om deze niet meer te hoeven gebruiken. De apps die ik gebruik: KPN iTV (weg KPN kastje!), Netflix, YouTube, Spotify, NPO Start en Prime Video.

Ik heb de TV gekozen omdat ik de Art Mode wilde hebben (wife approved!) en voor de One Connect waardoor ik maar een kabel door de muur hoefde te trekken. Het resultaat is een TV die opgaat in het interieur en geen TV kast nodig heb.

[Voor 15% gewijzigd door Alsjemenou op 21-10-2019 10:32]

• killer8
Vandaag mijn 65Q85R binnen gekregen en opgehangen. Hele mooie tv, om mijn eigen vorige vraag te beantwoorden de tv en de one connect box hebben beide geen fan en zijn dus helemaal stil.

Nu ben ik natuurlijk bezig mijn tv helemaal goed in te stellen en vroeg ik me af wat jullie met de eco setting(eco-oplossing in menu) doen. De detectie van omgevingslicht is denk ik puur voorkeur en vind ik persoonlijk wel handig als je de ene keer overdag kijkt en de andere keer in het donker. Maar de "bewegingsbelicht" weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb het gevoel dat deze een negatieve impact op het beeld soms heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zet je wel en niet aan bij eco-oplossingen?

• Alsjemenou
killer8 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:17:
Vandaag mijn 65Q85R binnen gekregen en opgehangen. Hele mooie tv, om mijn eigen vorige vraag te beantwoorden de tv en de one connect box hebben beide geen fan en zijn dus helemaal stil.

Nu ben ik natuurlijk bezig mijn tv helemaal goed in te stellen en vroeg ik me af wat jullie met de eco setting(eco-oplossing in menu) doen. De detectie van omgevingslicht is denk ik puur voorkeur en vind ik persoonlijk wel handig als je de ene keer overdag kijkt en de andere keer in het donker. Maar de "bewegingsbelicht" weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb het gevoel dat deze een negatieve impact op het beeld soms heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zet je wel en niet aan bij eco-oplossingen?
Dit is een handige guide: https://www.rtings.com/tv...ng/q80-q80r-qled/settings

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 13:29
ahh had al een nieuw topic gestart omtrent een probleem met mijn QLED tv. maar had deze discussie over het hoofd gezien, excuus daarvoor. Ik heb de volgende vraag: is dit normaal voor een QLED tv(samsung the frame 2019)? Ik erger mij vooral aan de backlight bleeding links onderin. Bij een film met zwarte balken boven en onder is het echt een verschrikking.

[Voor 27% gewijzigd door soepblik op 26-10-2019 03:35]

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is dit een 2019 qled model? Die van mij had dit ook en daarom retour gedaan.

Toen In de aanbieding een 2018 (non qled) gescoord en deze heeft er geen last van.

• Rallye
Is het een 55” of een 65”?

• soepblik
Het is een 43 inch

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
soepblik schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 03:33:
ahh had al een nieuw topic gestart omtrent een probleem met mijn QLED tv. maar had deze discussie over het hoofd gezien, excuus daarvoor. Ik heb de volgende vraag: is dit normaal voor een QLED tv(samsung the frame 2019)? Ik erger mij vooral aan de backlight bleeding links onderin. Bij een film met zwarte balken boven en onder is het echt een verschrikking.
[Afbeelding]
Dit lijkt me niet normaal of is in ieder geval afwijkend. Ik heb sinds deze week een 55 inch Samsung The Frame 2019 en geen (waarneembare) backlight bleeding. Dat is een van de eerste dingen waar ik naar gekeken heb.

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 14:46
Ik wil mijn oude Panasonic Plasma vervangen door een nieuwe Samsung Qled. Ik twijfel tussen de 65Q90R en de 65Q950R.

8k materiaal is er nog weinig tot niet, maar de tv upscaled weer wel goed van wat ik lees. Ook zie ik dat die nits wat hoger zijn. (ga ik dat nog merken?). Zijn er nu nog andere voordelen aan die 950r die het verschil kunnen maken tov de 90R?

Het prijsverschil tussen de toestellen is "nog" maar 1000,- volgens de pricewatch dus daar hoef ik het niet voor te laten. Is het aan te raden om er een Sonos playbar bij te nemen of krijg ik dan allerlei lip sync issues?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb sinds kort een The Frame met Magic Remote. Daar kan ik teletekst aanzetten (via lang '123' of via 'home-kpn-teletekst'. Maar als ik dan weer terug weer naar beeld dan lukt dat niet. Iemand tips?

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-02 06:59
Vandaag de 55Q80R besteld, ben erg benieuwd.
OLED is geen optie ivm overdag direct zonlicht op de tv.

Ook erg fijn dat Apple TV in de nieuwe Samsung zit (ivm met een nieuwe IPhone een jaar gratis Apple TV+)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:52
R-utger schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:41:
Vandaag de 55Q80R besteld, ben erg benieuwd.
OLED is geen optie ivm overdag direct zonlicht op de tv.

Ook erg fijn dat Apple TV in de nieuwe Samsung zit (ivm met een nieuwe IPhone een jaar gratis Apple TV+)
Wat was je afweging ? Kwa keuze voor welke tv en prijsverschil ?

• R-utger
belmonde schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:49:
[...]

Wat was je afweging ? Kwa keuze voor welke tv en prijsverschil ?
Wou ook wel graag de LG C9.
Maar in mijn situatie is een qled beter.
Ik ben mij er ook bewust van dat er geen perfecte tv is :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:52
R-utger schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:53:
[...]

Wou ook wel graag de LG C9.
Maar in mijn situatie is een qled beter.
Ik ben mij er ook bewust van dat er geen perfecte tv is :)
Ging me niet om oled of lcd.. Maar je hebt ook q70, q85 en q90 Hoe liggen de prijsverschillen in de winkels of elders op het net ?

• R-utger
belmonde schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:56:
[...]

Ging me niet om oled of lcd.. Maar je hebt ook q70, q85 en q90 Hoe liggen de prijsverschillen in de winkels of elders op het net ?
Was idd aan het kiezen tussen dr Q80 en de Q90
De 80 is nu 1145 en de 90 vanaf 1495 (na cashback)
Maar die €350 vind ik het verschil niet waard (one connect box, meer zones, iets dunner en een fractie beter)

De Q70 wou ik niet omdat die geen fald heeft en ook niet de goede anti reflectie laag.

• Alsjemenou
soepblik schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 03:33:
[Afbeelding]
Dat ziet er uit als een The Frame QLED 43 inch. Ik heb onlangs exact dezelfde televisie gekocht en heb niet dezelfde bleeding als ik bij jou zie. Ik zou hem retour doen.

• apis29
  • Niet online
R-utger schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:34:
[...]

Was idd aan het kiezen tussen dr Q80 en de Q90
De 80 is nu 1145 en de 90 vanaf 1495 (na cashback)
Maar die €350 vind ik het verschil niet waard (one connect box, meer zones, iets dunner en een fractie beter)

De Q70 wou ik niet omdat die geen fald heeft en ook niet de goede anti reflectie laag.
De Q70 heeft wel FALD, de Q80 is een veredelde Q70 in Europa. De Q85R (= Amerikaanse Q80 maar dan mét een Connect box) heeft het dubbele aantal zones van de Q70/Q80 met 96. De Q90 heeft 480 zones (tien keer zoveel dus als de Q80) en nog een stuk hogere helderheid en met de Connect box zou ook 4K @120Hz mogelijk zijn (/HFR).

[Voor 5% gewijzigd door apis29 op 30-10-2019 10:11]

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-12-2020
Hallo Allemaal,

Ik ben in de markt voor een nieuwe 82 of 86 inch TV. Zit enorm te twijfelen tussen de RU8000 en de Q60. De RU8000 verkopen ze bij TV reus voor 2050 euro en de Qled is ongeveer 300-400 duurder.

Als laatste kijk ik stiekem naar de nieuwe LG 86sm9000 nanocell tv. Die is bij TV reus 2750euro. Gekeken naar nieuwe tech zou dat de beste optie zijn met volledig HDMI 2.1 en eARC , dolby vision, direct led, full array dimming enz

Maar het is toch ruim 700 meer dan de RU8000 en die kan ik goed gebruiken. Wat zouden jullie adviseren...?
Voor mij is reactiesnelheid en mooi zwart belangrijk maar ben verder geen enorme kenner. Het moet gewoon goed zijn.

Gr Mike

Anoniem: 166897

Vandaag overstag gegaan en een 75Q950R aangeschaft ter vervanging van een 55HU8500. Ik heb lang getwijfeld tussen OLED en QLED, maar uiteindelijk toch weer voor Samsung gekozen.

Met karton een TV geknutseld en toen ook goedkeuring van mijn wederhelft gekregen. Van 55 naar 75 is wel een flinke stap. De tussenmaat 65" bood niet voldoende vooruitgang.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 30-10-2019 18:26]

• soepblik
Alsjemenou schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

Dat ziet er uit als een The Frame QLED 43 inch. Ik heb onlangs exact dezelfde televisie gekocht en heb niet dezelfde bleeding als ik bij jou zie. Ik zou hem retour doen.
Vandaag te horen gekregen dat ik het mag ruilen. Erg blij mee want het stoorde me flink.

Hopelijk is nu alles goed!

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 14:46
Het is een 65Q950R geworden. Blij mee. Nu nog een soundbar erbij. Any tips wat het beste past op deze tv?

• killer8
Ik heb een Samsung No gap wallmount 2019(WMN-M15EA) in combinatie met een QE65Q85R. Nu heb ik bij het installeren gekozen om het stuk wat in de tv geschroefd kan worden om de poot op te bevestigen niet te bevestigen aangezien de tv ophangt. Wel heb ik het plastic kabelgoot hoekje in dit gat op de achterkant van de tv geplakt voor de invisible cable. Ik had het idee dat dit zo hoorde op basis van de handleiding van de no gap wallmount. Maar zag in het inzet stuk ook een soort kabelgoot.

Nu vroeg ik me af of andere dit ook zo gedaan hebben of dat ze wel het inzet stuk gebruikt hebben zodat hij misschien nog strakker op de muur hangt? Tevens de vraag of en hoe jullie de invisible cable vastgemaakt hebben zodat deze netjes recht hangt onder de tv. Dit was mij namelijk niet geheel duidelijk in de handleiding.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Video al gekeken?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
killer8 schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:58:
Ik heb een Samsung No gap wallmount 2019(WMN-M15EA) in combinatie met een QE65Q85R. Nu heb ik bij het installeren gekozen om het stuk wat in de tv geschroefd kan worden om de poot op te bevestigen niet te bevestigen aangezien de tv ophangt. Wel heb ik het plastic kabelgoot hoekje in dit gat op de achterkant van de tv geplakt voor de invisible cable. Ik had het idee dat dit zo hoorde op basis van de handleiding van de no gap wallmount. Maar zag in het inzet stuk ook een soort kabelgoot.

Nu vroeg ik me af of andere dit ook zo gedaan hebben of dat ze wel het inzet stuk gebruikt hebben zodat hij misschien nog strakker op de muur hangt? Tevens de vraag of en hoe jullie de invisible cable vastgemaakt hebben zodat deze netjes recht hangt onder de tv. Dit was mij namelijk niet geheel duidelijk in de handleiding.
Ik heb ook dat inzetstukje gebruikt en het maakt geen verschil of de tv daardoor minder strak tegen de muur komt. Het deel waar de standaard normaal komt is al iets verzonken t.o.v. de rest van de achterkant. Tenminste bij mijne, 75q90r.
Moet wel een opmerking plaatsen dat het geheel minder goed/mooi is afgewerkt dan bij het 2018 model die ik ook gehad heb. Daar liep de kabelgoot precies tot midden onderaan de tv. Bij deze stopt hij ver uit het midden en moet je hem zelf maar een beetje leiden naar dat inzetstukje.
De kabel gaat na verloop van tijd wel recht hangen door de zwaartekracht.

bmwunited.nl

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@nippie001 waarom ga je over van oled naar qled? Ik twijfel zelf nog een beetje.

• nippie001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-11-2019
kijk meer overdag en gebruik ook de tv vaker om te gamen en dan QLED toch echt wel handiger geen last van inbranden, retentie vandaar mijn overstap naar QLED

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:23
Iemand enig idee welk paneel er in de Samsung 43ru7440 zit? In de RU7400 zit een VA paneel dus het wekt de suggestie dat dit ook het geval is voor de 7440.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
Hoe bevalt de xxQ90R of 950R tot nu toe mbt motion.

Lees her en der wat "spookverhalen" dat dit echt wel een probleem is met de Q90's.
Ik heb nu een plasma p50st60 en wil graag groter en twijfel tussen OLED en QLED.

Voornaamste reden om niet voor OLED te gaan zijn onder andere: burn in, dag licht kijken, paneel loterij.

Ik snap dat het vaak puur een mening is maar misschien zijn er bezitters van de Q90/950 die in het verleden ook van een plasma komen en hier iets zinnigs over kunnen melden?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dracula schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:23:
Hoe bevalt de xxQ90R of 950R tot nu toe mbt motion.

Lees her en der wat "spookverhalen" dat dit echt wel een probleem is met de Q90's.
Ik heb nu een plasma p50st60 en wil graag groter en twijfel tussen OLED en QLED.

Voornaamste reden om niet voor OLED te gaan zijn onder andere: burn in, dag licht kijken, paneel loterij.

Ik snap dat het vaak puur een mening is maar misschien zijn er bezitters van de Q90/950 die in het verleden ook van een plasma komen en hier iets zinnigs over kunnen melden?
Wat bedoel je precies met 'motion'?

Als ik denk wat je bedoelt is dat volgens mij allemaal in de latere modellen verbeterd/opgelost, als ik de reviews die ik heb gelezen en gezien mag geloven (heb het even niet zo snel paraat waar ik dat in heb gezien, heb redelijk wat youtube-reviews doorgespit tot ik mijn keuze maakte.

Heb een Q90R 55" en ben van een Philips plasma 42" gekomen.

Nu een paar weken in gebruik en ben er supertrevreden over, superhelder en mooi beeld, kan eindelijk ook normaal in daglicht tv kijken, dat was bij mijn mijn oude plasma echt niet mogelijk. Motion blurs etc geen last van, of door mij niet opgemerkt :+

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
Ja ik bedoel inderdaad motion blur en dergelijken, lees her en der dat dit bij deze samsung toch wel minder is. Vandaar mijn interesse.

• giantgiantus
  • Nu online
Ik twijfel nog steeds ontzetten over Q90r vs Oled C9. Gegeven het licht in mijn woonkamer is denk ik een QLED een beter idee. Het staat me echter tegen dat het geen hdmi 2.1 is waardoor de tv volgend jaar met de PS5 eigenlijk al niet meer up to date is. Verder is het ook heel vervelend dat er geen eARC beschikbaar is en dolby vision ook ontbreekt.

Hoe kijken jullie hier naar?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:32
giantgiantus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:09:
Ik twijfel nog steeds ontzetten over Q90r vs Oled C9. Gegeven het licht in mijn woonkamer is denk ik een QLED een beter idee. Het staat me echter tegen dat het geen hdmi 2.1 is waardoor de tv volgend jaar met de PS5 eigenlijk al niet meer up to date is. Verder is het ook heel vervelend dat er geen eARC beschikbaar is en dolby vision ook ontbreekt.

Hoe kijken jullie hier naar?
Wachten met kopen, doe ik ook. Ga eerst kijken wat de PS5 nu echt gaat doen. En dan koop ik of samen met de PS5 een nieuwe tv of iets later.

Zonde om nu geld over de balk te gooien en dan straks met "oude" zooi te zitten..

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:05
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:34:
[...]

Wachten met kopen, doe ik ook. Ga eerst kijken wat de PS5 nu echt gaat doen. En dan koop ik of samen met de PS5 een nieuwe tv of iets later.

Zonde om nu geld over de balk te gooien en dan straks met "oude" zooi te zitten..
Voor gamen hoef je het niet te laten, het deel van de HDMI 2.1 spec welke je daar voor gebruikt zit in deze tv :)

• giantgiantus
  • Nu online
Volgens mij kan de tv Geen 4k120 aan. Zou zomaar gehaald kunnen worden door de opvolger van de PS4/xbox1

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08-2021
giantgiantus schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:
Volgens mij kan de tv Geen 4k120 aan. Zou zomaar gehaald kunnen worden door de opvolger van de PS4/xbox1
Deze tv kan wel 4k120 aan, zie volgende review: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90-q90r-qled.

• giantgiantus
  • Nu online
Ja met chromo subsampeling van 4:2:0. Dus niet echt volledige 4k120 en bovendien maar op 1 hdmi poort.

• crazynuts
giantgiantus schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:26:
[...]

Ja met chromo subsampeling van 4:2:0. Dus niet echt volledige 4k120 en bovendien maar op 1 hdmi poort.
Tja.. heb je het op meer dan 1 hdmi poort nodig dan? 4k120 is imho alleen interessant voor gaming en tenzij dat je meerdere consoles wil aansluiten lijkt mij op dit 1 hdmi poort voldoende. De PS5 gaat waarschijnlijk ook 8k ondersteunen. Misschien moet je dan ook gaan kijken voor een 8k tv als je de volledige functionaliteit wil gaan benutten. Dus als het belangrijk voor je is dat de TV alle features ondersteund die de PS5 gaat hebben, is het zoals SegaFreak83 aangeeft beter om te wachten tot bekend is welke features deze exact gaat hebben.

Ik ben sinds ongeveer halve week trotse eigenaar van de 65Q90R en het beeld is echt prachtig. Ik heb voor de Q90R gekozen en niet voor de C9 omdat ik veel direct zonlicht op mijn tv heb. De Q90R heeft een uitstekende antireflectielaag en het beeld is bij veel zonlicht nog steeds mooi en helder. Ik verwacht als casual gamer met een eventuele toekomstige PS5 prima op deze TV te kunnen gamen.

• TweakerVincent
Kan je de knoppen netflix/../.. op je afstandbediening wijzigen? (naam kwijt van die andere 2). en ziggo on demand uitschakelen? Q90R?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb me ook sufgezocht (nouja eerder sufgehoopt) maar denk het niet: https://us.community.sams...on-buttons-on/td-p/826582

• Rallye
TweakerVincent schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:51:
Kan je de knoppen netflix/../.. op je afstandbediening wijzigen? (naam kwijt van die andere 2). en ziggo on demand uitschakelen? Q90R?
Amazon Prime Video en Rakuten?

• TweakerVincent
Rallye schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:42:
[...]

Amazon Prime Video en Rakuten?
ik heb met netflix
LuNaTiC schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:03:
Heb me ook sufgezocht (nouja eerder sufgehoopt) maar denk het niet: https://us.community.sams...on-buttons-on/td-p/826582
Gaat nergens over dat ik 2 diensten heb die ik niet gebruik. Op de remote zitten al bijna geen knoppen en dan deze onzin buttons erbij.

en rood=ziggo moet echt eraf. Die is echt super irritant.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Je kunt het Ziggo (interactieve deel) toch deactiveren bij je tv menu?

• giantgiantus
  • Nu online
Ja ik ben ook overtuigd door de tv. Maar vind het wel jammer dat de TV geen hdmi 2.1 heeft.

• TweakerVincent
dinandus schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:13:
Je kunt het Ziggo (interactieve deel) toch deactiveren bij je tv menu?
Held!! Wist ik niet, super!

• crazynuts
giantgiantus schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:20:
Ja ik ben ook overtuigd door de tv. Maar vind het wel jammer dat de TV geen hdmi 2.1 heeft.
Officieel heeft de TV inderdaad geen hdmi 2.1, maar het ondersteund wel de meeste features van hdmi 2.1, zoals hogere bandbreedte, VRR en ALLM. De TV ondersteunt echter (nog) geen eARC.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TweakerVincent schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:51:

en rood=ziggo moet echt eraf. Die is echt super irritant.
Kun je eens uitleggen wat dit is/wat je hiermee precies bedoelt?

Ik heb nu namelijk geen Ziggo maar krijg het over een paar weekjes wel in ons nieuwe huis. Handig als ik vast voorbereid ben wat het doet en hoe ik er evt van af kom als ik wil :+

• Arjant2
LuNaTiC schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:52:
[...]

Kun je eens uitleggen wat dit is/wat je hiermee precies bedoelt?

Ik heb nu namelijk geen Ziggo maar krijg het over een paar weekjes wel in ons nieuwe huis. Handig als ik vast voorbereid ben wat het doet en hoe ik er evt van af kom als ik wil :+
Rode knop opent interactieve TV als je gebruikt maakt van een CI+ slot van Ziggo. Wellicht ook als je gebruik maakt van een losse tuner, maar dat durf ik niet te zeggen.

[Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 19-11-2019 14:57]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Arjant2 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:56:
[...]

Rode knop opent interactieve TV als je gebruikt maakt van een CI+ slot van Ziggo. Wellicht ook als je gebruik maakt van een losse tuner, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ah okay, good to know.

Ik gebruik de rode knop toch nauwelijks maar ik zal er eens op letten als het me in de weg gaat zitten :P

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee