RU7100 review on-line bij rtings.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Idem dito van Rtings: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90-q90r
[ Voor 4% gewijzigd door Buzzie op 21-04-2019 21:31 ]
Veel mis je niet. Een betere kijkhoek ten nadele van iets minder contrast en dat is het wat. Enkel is er wat dse zichtbaar (voetbal bv) voor beide types en moet je geluk hebben met het scherm. Ik ga wss ook voor 75q9fn gaan maar hoop dat hij nog iets zakt in prijs.Buzzie schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en zal nog wel wat maandjes duren maar als ik de review van Rtings zo lees dan kan ik volgens mij net zo goed de 2018 versie (Q9F) aanschaffen of mis ik nu iets belangrijks??
wil er gewoon normaal TV op kijken wat voornamelijk voetbal en F1 zal zijn,
Series en (4K) films vanaf mijn NAS via Kodi middels de nog aan te schaffen Nvidia Shield
en gamen met PS4 Pro
Mis ik dan nog wat?
behalve de veel duurdere prijs?
Anoniem: 1206210
Wil ook de 75 q9fn..als die nou eens rond 2600 wordt, zou het mooi zijn. De 65 inch is al voor 2000 te koop. Zelfs duizend euro voor die 10 inch extra is al van de zotte.SIII schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:58:
[...]
Veel mis je niet. Een betere kijkhoek ten nadele van iets minder contrast en dat is het wat. Enkel is er wat dse zichtbaar (voetbal bv) voor beide types en moet je geluk hebben met het scherm. Ik ga wss ook voor 75q9fn gaan maar hoop dat hij nog iets zakt in prijs.
[ Voor 137% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 11:39 ]
Wat vind jij legitieme redenen om voor 10 inch extra 1000+ te vragen? Ik heb juist van tv zaken begrepen dat alles boven de 65 inch de formule kent: de klant wil nóg groter, dus dan betaalt ie maar ook. Die gigantische verschillen zijn eigenlijk dan ook uit de duim gezogen.Arjant2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:29:
Over al die vergelijkingen in prijs tussen 2018 en 2019 modellen: Beetje onzinnig eerlijk gezegd.
Elk jaar is het nieuwe model iets beter en een berg duurder bij introductie, want ja voorgaande model is een jaar oud.
Als je een paar maanden wacht is het verschil in prijs zo goed als weg en over een jaar kan je weer precies hetzelfde zeggen over het nieuwe model dat dan uitkomt, die 'ooh zo duur is vergeleken bij het 2019 model en maar iets beter, dus het 2019 model is een betere keus'.
En dat een 75 inch in verhouding duurder is ja dat klopt, maar daar zijn gewoon legitieme redenen voor natuurlijk. Overigens is dit geen prijstopic dus discussie hoort hier niet thuis
1. Veel kleinere oplageAnoniem: 1206210 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:41:
[...]
Wat vind jij legitieme redenen om voor 10 inch extra 1000+ te vragen? Ik heb juist van tv zaken begrepen dat alles boven de 65 inch de formule kent: de klant wil nóg groter, dus dan betaalt ie maar ook. Die gigantische verschillen zijn eigenlijk dan ook uit de duim gezogen.
[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 11:52 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 12:05 ]
Dat klopt; ik zou via die partij (insiders) een Q90 mogen testen alleen ging dat niet door; Dynalogic sloopte letterlijk de achterzijde van de tv bij het monteren van de voet en toen hield het op. Jammer want wilde die tv graag testen. Mijn idee was overigens een uitgebreide review te doen en niet een nietszeggende variant om maar aan de hoeveelheid reviews te voldoen.Arjant2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:57:
Zo te zien is er een partij die schermen uitleent en oproept er reviews op tweakers over te plaatsen, het zijn er te veel om dit toeval te kunnen laten zijn.
Ik zal eens een modje er naar laten kijken.
Hoe verloopt dat proces als ik vragen mag? Wordt je bijvoorbeeld gestimuleerd om reviews te plaatsen op sites? Krijg je hier een beloning/vergoeding voor? Hoelang mag je de TV testen en waar komt deze vandaan?EricDH schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Dat klopt; ik zou via die partij (insiders) een Q90 mogen testen alleen ging dat niet door; Dynalogic sloopte letterlijk de achterzijde van de tv bij het monteren van de voet en toen hield het op. Jammer want wilde die tv graag testen. Mijn idee was overigens een uitgebreide review te doen en niet een nietszeggende variant om maar aan de hoeveelheid reviews te voldoen.
Je betaald een borg voor de tv die je terugkrijgt als je na de reviewperiode de tv terug stuurt; het hangt af van, in dit geval Samsung, wat er na de reviewperiode met de tv gaat gebeuren (altijd terugsturen of toestel houden met kwijtraken borg). Vooral dat laatste is interessant als de tv bevalt. In ruil daarvoor wordt je 100% gestimuleerd om reviews te schrijven op verschillende sites.OmeNile schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:42:
[...]
Hoe verloopt dat proces als ik vragen mag? Wordt je bijvoorbeeld gestimuleerd om reviews te plaatsen op sites? Krijg je hier een beloning/vergoeding voor? Hoelang mag je de TV testen en waar komt deze vandaan?
Vind het opvallend dat er al relatief veel reviews over deze modellen te vinden zijn op diverse sites en bij verschillende online winkels. Zeker zo kort na de introductie. En dat mogelijk op basis van een cherrypicked (van tevoren getest en gekalibreerd) exemplaar wat toegestuurd wordt.
[ Voor 0% gewijzigd door EricDH op 08-05-2019 15:36 . Reden: klein typ foutje ]
[ Voor 22% gewijzigd door Funky22 op 09-05-2019 20:03 ]
https://discord.gg/x8uWt9
In deze demo van LG probeerden ze hetzelfde aan te kaarten: is een QLED wel een 4K/8K toestel?As you may have guessed, sub-pixel rending does have drawbacks, with the main one being lower effective resolution when the wide viewing angle system is active. When examining the pixel structure more closely, we found that the LCD panel has a gate pattern that negatively affects picture details. The photo to the right illustrates the same picture section from Samsung Q90R and Sony A9F, revealing that you some of the finer details (i.e. the pupil) in the picture are lost, and that color gradients or contrast transitions (around the hair) appear with dithering artefacts.
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 10-05-2019 00:35 ]
Zelfde vraag hier voor The Frame, alleen dan voor de 43/49 inch variant.DCNY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:55:
Ik heb interesse in The Frame 65”.
2018 model (non-qled) kost €1.900,-
2019 model (qled) kost €2.500,-
Ik twijfel. Is qled de €600,- meer waard? Wie kan me overtuigen?
[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 09-05-2019 21:54 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 10-06-2019 19:56 ]
Anoniem: 165097
Is er een rede dat je per se het 2019 model wilt hebben? Zeker op dat formaat is er denk ik geen verschil met 2018 modellen waar je al gauw de helft voor betaalt. Ook bleek uit de Q60 rtings review dat de Q6F uit 2018 iets beter was (dit geldt dan wel voor de geteste formaten).Jazco2nd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:55:
Weet iemand wanneer de zilver versies van de 2019 modellen uitkomen? De zwarte zijn al een poosje op de markt.
Ik ben specifiek op zoek naar de Q60R 43". Ook op de verschillende Samsung sites (UK, NL, US) zie ik alleen zwarte modellen.
Dit specifieke model geeft waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit op het formaat van 43" (oa dankzij VA panel). Ik kijk naar rtings.com en vergelijk hun Q60R test met hun guide voor 40-43" modellen (waar de Samsung van vorig jaar 7440 de beste is, logisch want geen enkel ander merk doet VA op dit formaat), ze hebben deze specifieke maat van de Q60R serie nog niet getest.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 11-06-2019 09:50 ]
Ik was gewoon op zoek naar het beste beeld op 43" & zilver model.Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
[...]
Is er een rede dat je per se het 2019 model wilt hebben? Zeker op dat formaat is er denk ik geen verschil met 2018 modellen waar je al gauw de helft voor betaalt. Ook bleek uit de Q60 rtings review dat de Q6F uit 2018 iets beter was (dit geldt dan wel voor de geteste formaten).
815 euro voor de 43Q60R vind ik wel duur voor dat formaat, heb je bijna een OLED voor.
Als je niet aan Samsung gebonden bent, kijk eens naar de Sony 43XG8377 . Beste 43" tv die je kan kopen.Jazco2nd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:32:
[...]
Ik was gewoon op zoek naar het beste beeld op 43" & zilver model.
In 2018 heeft Samsung geen QLED uitgebracht op dit formaat. Wel de 43RU7470 en volgens dit overzicht op rtings zou een vergelijkbaar model (RU7100) het beste zijn op dit formaat.
Als je de scores echter vergelijkt met hun Q60R test is die laatste beter plus heeft de feature om een foto van de wand te tonen.
Maar qua prijs heb je gelijk, voor nu ben je gek om zoveel te betalen en niet gewoon voor de 43RU7470 te gaan. Ik zou wachten tot de zilveren versie uit is en de prijzen wat gedaald zijn (na de zomer)..
Maar als er helemaal geen zilveren komt kan ik net zo goed nu de 7470 kopen.
Van de q6f is geen 43" model helaas..
Waarom denk dat? Het model lijkt net uit te zijn dus geen reviews.. Een US versie van dit model bestaat niet dus ook geen reviews.Murc1elag0 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:42:
[...]
Als je niet aan Samsung gebonden bent, kijk eens naar de Sony 43XG8377 . Beste 43" tv die je kan kopen.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Voor de 65" kon ik het wel vinden, maar de 55" die in Europa wel te koop is kon ik nog niks vinden.Lennart_1337 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:24:
Ik begreep uit reviews dat de 2018 en 2019 Q9 en Q90 voor de 65" en 75" formaten 480 local dimming zones hebben.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1525936564
On the 65-inch Q9FN, we counted a total of 30x16 zones (480 in total)
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Ik ben van een 40" tv naar een 55" Q60R gegaan.graphy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
Vind 55 inch nou weer net te groot.
haha ik ben in 2016 van 37" naar 60" gegaan...jee wat groottargaryanwolf schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:
[...]
Ik ben van een 40" tv naar een 55" Q60R gegaan.
Toen ik de tv had uitgepakt en aan de muur had gehangen was het inderdaad wel even slikken toen ik ervoor ging zitten. Mijn vriendin gaf al direct commentaar dat ze het wel asociaal groot vond, terwijl ik zelfs twijfelde om een 65" te kopen.
Echter zijn we nu 2 avonden verder en we zijn er al aan gewend en vinden nu de oude 40" TV die nu op de slaapkamer staat zelfs aan de kleine kant.![]()
De Q60R er geeft out of the box prima beeldkwaliteit, heb er een beetje aan zitten tweaken met behulp van rtings.com. Wat alleen jammer is dat op zo'n grote tv de wat oudere tv programma's en series (oude topgear afleveringen, friends e.d.) er totaal niet meer uitzien, dit issue had ik nooit echt op mijn full HD 40" tv.
80" zal mij nooit lukken om in huis te krijgen, dan moet ik vrijgezel worden.Michel242186 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:45:
[...]
haha ik ben in 2016 van 37" naar 60" gegaan...jee wat grootmaar ga volgend jaar een 82" aanschaffen 60" is voor mietjes...
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Er zit wel verschil tussen het model voor de NL markt en DE markt. Waarschijnlijk werkt je smartcard die je voor tv kijken gebruikt niet in het apparaat voor de DE markt. Er zijn 2 oplossingen voor, of je gebruikt en aparte decoder of je moet de systeem instellingen van je tv aanpassen. Dan niet de instelling waar de gebruiker bij kan maar die waar normaal gesproken alleen de monteur bij komt.OmeNile schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:55:
Mijn ouders zijn op zoek naar een 43" TV. Na wat speur-/selecteerwerk ben ik uitgekomen op de Q60R. De laagste prijs in de pricewatch is rond de €800. Op Amazon.de wordt de 43 inch verkocht voor €640 (na €50 extra korting). Zit er een verschil tussen de modellen welke op de NL en DE markt aangeboden worden?
Bedankt voor de reactie.tomk10 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:42:
[...]
Er zit wel verschil tussen het model voor de NL markt en DE markt. Waarschijnlijk werkt je smartcard die je voor tv kijken gebruikt niet in het apparaat voor de DE markt. Er zijn 2 oplossingen voor, of je gebruikt en aparte decoder of je moet de systeem instellingen van je tv aanpassen. Dan niet de instelling waar de gebruiker bij kan maar die waar normaal gesproken alleen de monteur bij komt.
Heb je de tv onlangs gekocht? Bij de MM in Duitsland hebben ze nu ook een leuke actie. Scheelt nog weer wat.
Dat is een goede vraag. Ik ga ervan uit dat je dan niet aan de instellingen wilt zitten. Na wat zoekwerk op internet kom ik er nog niet helemaal uit, het lijkt namelijk model/bouwjaar/software versie afhankelijk te zijn.OmeNile schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:27:
[...]
Bedankt voor de reactie.
Nee, ik heb het toestel nog niet besteld.
CI+ module maakt niet uit. Ze kijken via KPN, dat kan niet via een insteekkaart. Weet je misschien ook of het Duitse model van invloed is op het app-aanbod? Kun je alle Nederlandse apps gewoon installeren en gebruiken?
De helft voor de 55": 15x16 (=240). De Q9FN in 55" had er nog 320 ipv 480 ...R-utger schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:19:
[...]
Voor de 65" kon ik het wel vinden, maar de 55" die in Europa wel te koop is kon ik nog niks vinden.
Misschien weet iemand hier het
Zojuist getest, de NL apps (NPO, RTL) kun je gewoon installeren.tomk10 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:05:
[...]
Dat is een goede vraag. Ik ga ervan uit dat je dan niet aan de instellingen wilt zitten. Na wat zoekwerk op internet kom ik er nog niet helemaal uit, het lijkt namelijk model/bouwjaar/software versie afhankelijk te zijn.
Het zou wel op te lossen zijn door in de 'monteurs instellingen' het een en ander aan te passen.
Volgende week haal ik zelf het Duitse model op en zal dan eens kijken wat er out of the box mogelijk is met Nederlandse apps.
Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil graag een 49 inch en mijn oog was onderander op de QE49Q70R gevallen, maar die blijkt na goed zoeken maar 50Hz te zijn. Ik vrees dat dit een afknapper bij sport is, ik ben er in ieder geval zeer huiverig voor.graphy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
Ik begrijp niet waarom de 49 inch geen 120hz heeft, maar dat pas vanaf 55 inch het geval is. Vind 55 inch nou weer net te groot.. Wilde graag voor de Q6F gaan, en later ook de Google Stadia kopen. Zou mooi zijn als er 120hz mogelijkheden waren met QLED/OLED op 49 inch, maar volgens mij bestaat dat niet?
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ik heb dit probleem opgelost door een tweedehands Samsung UE49KS7000 te kopen. Dit is een QLED tv uit 2016 (die toen vrij prijzig was, toen noemde ze het nog geen QLED maar is zelfde technologie). Toen hadden de 49 inch tv's nog 120Hz schermen. Ik ben heel blij met deze tv, high end QLED tv voor mooi prijsje. Als je open staat voor tweedehands is dit nog een optie (de UE49KS8000 is nog iets beter met beter geluid en twin tuner).OkselFris schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:21:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil graag een 49 inch en mijn oog was onderander op de QE49Q70R gevallen, maar die blijkt na goed zoeken maar 50Hz te zijn. Ik vrees dat dit een afknapper bij sport is, ik ben er in ieder geval zeer huiverig voor.
Wat betreft 49 inch kom ik dan uiteindelijk toch maar weer uit bij een normale Led van LG.
Merk wel dat de keuze bij 55 inch een stuk makkelijker wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 09-07-2019 23:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 11-07-2019 13:07 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 16-07-2019 15:41 ]
Mijn boefje is liev!
Voor mij voelt het alsof de TV met je AP via 5GHz probeert te verbinden, maar dat dit niet lukt door muren e.d. Kan je in je UniFi instellen dat de TV alleen via 2.4GHz mag verbinden, en kijken of dit verbeterd? Of juist even op 5GHz forceren als dit niet helpt.JB schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:39:
Geen idee of ik de vraag hier kan stellen mbt model maar ik heb een "UHD" tv UE40NU7110 op de slaapkamer sinds kort en deze is elke ochtend zijn Wifi verbinding kwijt.
Zit wat in. De AP doet AC maar zal eens kijken of ik de tv geforceerd op 2.4 GHz kan zetten.Alsjemenou schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:33:
[...]
Voor mij voelt het alsof de TV met je AP via 5GHz probeert te verbinden, maar dat dit niet lukt door muren e.d. Kan je in je UniFi instellen dat de TV alleen via 2.4GHz mag verbinden, en kijken of dit verbeterd? Of juist even op 5GHz forceren als dit niet helpt.
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 16-07-2019 21:36 ]
Mijn boefje is liev!
Als je zo weinig tv/series kijkt is het wel een beetje overkill tv. Maar als je het geld er voor over hebt.TweakerVincent schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:02:
Ik kijk bijna geen films/series. Tv kijken is nieuwuur of pauw/jinek en af en toe incidenteel iets. Verder gebruik ik mijn tv voor gaming (switch nu en xbox one s en soms ps3)
Ik wilde de q90r 65 inch open maar heb ik hier eigenlijk wat aan als ik amper 4k materiaal kijk? Mss beter 55 inch kopen en hopen dat upscaling goed is.
Ik kom van een plasma samsung 51 inch.
Geld heb ik wel dat is het probleem niet.
Ik neem aan dat je op de Q70 doelt? Ik heb de Q85 en Q90 nu een paar keer in de winkel bekeken en ik ben wel serieus onder de indruk door de verbeterde kijkhoek en het reflectiefilter. De slechte kijkhoek was voor mij tot nu toe de grote afknapper van MVA-panelen, maar dat valt bij deze tv's eigenlijk niet meer op. En de afwezigheid van reflecties in vergelijking met OLED is enorm. Het spiegelt nauwelijks en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken, vooral ook als hij uit staat. Als ik nu een tv nodig had zou de Q90 wel bovenaan mijn lijstje staan, boven een OLED. Hij mag alleen wel wat goedkoper, want de huidige prijs slaat (zonder korting) eigenlijk nergens op.Warfare schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:54:
- Kijkhoek is echt niet goed. Hou hier echt rekening mee als je met een gezin wil kijken!
- Reflectie is toch wel vervelend op deze TV. De hogere versies van de serie hebben een anti-reflectie coating dat erg goed schijnt te werken. Of het "technisch" de meerprijs waard is weet ik niet, maar qua gebruikerservaring zou ik zeggen: ja.
Je ervaart geen probleem met het geluid wat bij de meeste Ambient modes wordt meegestuurd? Leuk die tjerpende vogeltjes maar m'n Sonos wisselt nu automatisch naar TV terwijl ik gewoon muziek wil blijven luisteren.Warfare schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:54:
....Om geen zwart gat aan de muur, toch gekozen voor een reguliere QLED en te genieten van de ambient mode
RF1000 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Je ervaart geen probleem met het geluid wat bij de meeste Ambient modes wordt meegestuurd? Leuk die tjerpende vogeltjes maar m'n Sonos wisselt nu automatisch naar TV terwijl ik gewoon muziek wil blijven luisteren.
Voor mij een grote tegenvaller eigenlijk...
Klopt, dit ging over de Q70. De reflectie is toch wel fors meer dan de Q85 die ik nu heb staan. Ook hier is het niet volledig weg' maar duidelijk verbeterd!Vistajevski schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Ik neem aan dat je op de Q70 doelt? Ik heb de Q85 en Q90 nu een paar keer in de winkel bekeken en ik ben wel serieus onder de indruk door de verbeterde kijkhoek en het reflectiefilter. De slechte kijkhoek was voor mij tot nu toe de grote afknapper van MVA-panelen, maar dat valt bij deze tv's eigenlijk niet meer op. En de afwezigheid van reflecties in vergelijking met OLED is enorm. Het spiegelt nauwelijks en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken, vooral ook als hij uit staat. Als ik nu een tv nodig had zou de Q90 wel bovenaan mijn lijstje staan, boven een OLED. Hij mag alleen wel wat goedkoper, want de huidige prijs slaat (zonder korting) eigenlijk nergens op.
Bij eigen foto's idd geen geluid. Maar interessant; welke musea hebben dit online beschikbaar?Warfare schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:48:
Als je je eigen foto's bekijkt heb je hierbij geen geluid. Overigens heb je in een paar seconde je geluid omgezet naar tv. Ik zou het hier niet om laten. Ik gebruik de ambient vooral voor schilderen. Er zijn een aantal musea waar je hun schilderijen gratis kan downloaden op zeer hoge resolutie. Bevalt me beter dan vogeltjes
[...]
Je hebt gelijk. Ik krijg dit ook niet voor elkaar. Gelukkig heeft mijn soundbar bluetooth en gebruik dat.RF1000 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:41:
[...]
Bij eigen foto's idd geen geluid. Maar interessant; welke musea hebben dit online beschikbaar?
Na terugwisselen naar Spotify schakelt Ambient mode na een paar seconden weer terug naar TV
Leuke tip, bookmarked voor later.Warfare schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:22:
[...]
Je hebt gelijk. Ik krijg dit ook niet voor elkaar. Gelukkig heeft mijn soundbar bluetooth en gebruik dat.
Qua musea hebben we natuurlijk het Rijksmuseum dat alle items hires online heeft staan (echt super kwaliteit).
Meer info: https://www.rijksmuseum.nl/en/rijksstudio
Je kan ook terecht bij: https://images.nga.gov/en/page/show_home_page.html
Mocht iemand nog aanvullingen hebben voor mooie kunst in de Ambient mode hou ik me graag aanbevolen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Als je kijkt naar de pricewatch van voorgaande modellen zal het absoluut wel in prijs dalen. Je kan ook gaan voor een niet-nederlands model zoals aangeboden bij bol.com of el-vidas.nl. Samsung raadt dit af, en bij een defect ben je je tv echt wel even kwijt, omdat ze niet in NL mogen worden gerepareerd, maar is wel een stukkie goedkoper. Overigens heb ik met 65Q85R gekocht bij plattetv. Dat ging prima. Ik ben persoonlijk erg enthousiast over de Samsung mountwall no gap. TV hangt prachtig strak tegen in de muur aan. Je kan bij platte-tv nog een leuke deal maken als je beide koopt, en ook nog eens je oude tv inruilt.LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:07:
[...]
Leuke tip, bookmarked voor later.
Ik ben van plan om in ons nieuwe huis een Q90R 55" te gaan hangen. Krijgen de sleutel pas in december dus ik wacht er nog wel even mee.
Heeft er iemand een kristallen bol of kan diegene een educated guess doen of er binnen 5 maanden mogelijk nog een prijsdaling komt? (zou altijd mooi zijn natuurlijk).
De QE55Q9FN (de voorganger van de Q90R) was vorig jaar met Black Friday te krijgen voor €1450 bij Apollo in Almere. En daar ging nog €400 cashback vanaf. Netto betaalde je dus €1050. Dat is lange tijd de laagste prijs geweest waar je hem voor kon krijgen. Ik zou tot Black Friday wachten.LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:07:
[...]
Heeft er iemand een kristallen bol of kan diegene een educated guess doen of er binnen 5 maanden mogelijk nog een prijsdaling komt? (zou altijd mooi zijn natuurlijk).
Hmm, nee vind het wel prettig als ik gewoon in NL terecht kan voor evt garantie en reparatie. Ik wil wel de scherpste prijs en zal dan wel niet uitkomen bij een Mediamarkt maar een normale betrouwbare Nederlandse webshop is prima.Warfare schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:13:
[...]
Als je kijkt naar de pricewatch van voorgaande modellen zal het absoluut wel in prijs dalen. Je kan ook gaan voor een niet-nederlands model zoals aangeboden bij bol.com of el-vidas.nl. Samsung raadt dit af, en bij een defect ben je je tv echt wel even kwijt, omdat ze niet in NL mogen worden gerepareerd, maar is wel een stukkie goedkoper.
De gapless mount wall gaat er sowieso kopen, het was ook een van de redenen waarom we zo gecharmeerd zijn van deze TV. Het liefst heeft mn vriendin eigenlijk helemaal geen TV in de woonkamer maar nu ze heeft gezien hoe strak en slank het aan de muur kan hangen ziet ze daar geen bezwaar meer in (en heb haar al een beetje gewezen op de Ambient mode, ook al lijkt ie nog niet altijd heel erg lekker te werken, zo lijkt het).Overigens heb ik met 65Q85R gekocht bij plattetv. Dat ging prima. Ik ben persoonlijk erg enthousiast over de Samsung mountwall no gap. TV hangt prachtig strak tegen in de muur aan. Je kan bij platte-tv nog een leuke deal maken als je beide koopt, en ook nog eens je oude tv inruilt.
Meh ik zit nu nog in de spaarmodus, koopcontract is getekend, maar financiering nog niet. Andere meubels hebben ook nog voorrang dus ik ga er niet mee wegkomen om het nú al te bestellenHou er overigens rekening mee dat er nu ook een leuke cashback actie is
Hier heb ik nog niet eens bij stil gestaan maar we krijgen op 6 december de sleutel, dus als ik een weekje van tevoren op Black Friday ga shoppen dan heb ik idd nog wel kans op een goede deal misschien. Thanks voor de tip!Cannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:27:
[...]
De QE55Q9FN (de voorganger van de Q90R) was vorig jaar met Black Friday te krijgen voor €1450 bij Apollo in Almere. En daar ging nog €400 cashback vanaf. Netto betaalde je dus €1050. Dat is lange tijd de laagste prijs geweest waar je hem voor kon krijgen. Ik zou tot Black Friday wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2019 14:30 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nog wel vergeten te melden bij mijn post. Die €1450 van Apollo was een bel/mail prijs. Op de website stond 'ie toen voor €1999 geloof ik.LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:29:
[...]
Hier heb ik nog niet eens bij stil gestaan maar we krijgen op 6 december de sleutel, dus als ik een weekje van tevoren op Black Friday ga shoppen dan heb ik idd nog wel kans op een goede deal misschien. Thanks voor de tip!
(wacht ik ook nog maar even met mijn Sonos-spul).
Goed om te weten, thanks. Zag dat bij Plattetv.nl ook overal zo'n 'vraag naar de deal'-button. Is dat iets wat tegenwoordig gemeengoed is? (mijn laatste TV kocht ik alweer meer dan 15 jaar geleden vanaf de plank in een groothandel dus ga maar naCannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:37:
[...]
Nog wel vergeten te melden bij mijn post. Die €1450 van Apollo was een bel/mail prijs. Op de website stond 'ie toen voor €1999 geloof ik.
Bij veel winkels wel ja. Weet niet wat de exacte reden is (geloof dat officiële dealers de lagere prijzen niet op de website mogen zetten o.i.d.) Voor OLED TV's is er een heel topic over [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. De strekking is hetzelfde voor Samsung TV's.LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:39:
[...]
Goed om te weten, thanks. Zag dat bij Plattetv.nl ook overal zo'n 'vraag naar de deal'-button. Is dat iets wat tegenwoordig gemeengoed is? (mijn laatste TV kocht ik alweer meer dan 15 jaar geleden vanaf de plank in een groothandel dus ga maar na)
[ Voor 8% gewijzigd door Cannoli op 23-07-2019 15:03 ]
ah check. Misschien eens in verdiepen.Cannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:01:
[...]
Bij veel winkels wel ja. Weet niet wat de exacte reden is (geloof dat officiële dealers de lagere prijzen niet op de website mogen zetten o.i.d.) Voor OLED TV's is er een heel topic over [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. De strekking is hetzelfde voor Samsung TV's.
edit: Zie dat er ook een [Prijs-discussie] Samsung tv's topic is, maar lijkt niet zo heel erg actief.
De TV zou 5Ghz moeten ondersteunen. Het zou echter kunnen dat de router kanalen gebruikt/kiest die niet ondersteund worden door de TV. Je zou ze handmatig aan kunnen passen in de router om te kijken of het 5Ghz netwerk dan wel gezien wordt (en meteen kunnen testen welke kanalen de hoogste snelheid geven).Janpietertje89 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:28:
Heb recent de UE58RU7100 gekocht. In de pricewatch staat dat deze TV gbit lan en 5ghz WIFI ondersteund. Echter kan ik mijn 5ghz netwerk niet vinden (wel mijn 2.4ghz netwerk) en krijg ik via de LAN maar een speedtest van ~40mbit (heb 500/500 glasvezel).
Zijn de specs op tweakers gewoon niet correct? Heb gegoogled maar samsung zelf geeft ook geen fatsoenlijke specificaties.
Ik heb mijn oude Sony Bravia TV ingeleverd, dus de prijzen zijn niet helemaal eerlijk mee te vergelijken. Ik kreeg er een paar honderd voor terug (4 jaar geleden voor 600 gekocht). Ze hadden ook een fout gemaakt omdat mijn tv niet op de no-gap wallmount paste hebben toen ook nog extra korting gegeven. Ervaring leert dat je bij platte-tv wel prima deals kan maken in de winkel. Al met al 2400 betaald volgens mij (inclusief alle kortingen en inleveren oude tv). dan krijg ik de cashback van 300 nog wel weer terug van .SjakieZulu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:18:
@Warfare: mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de 65Q85R en mountwall no gap bij plattetv?
Hoe bevalt de Q85R? Deze TV zou weleens de beste allrounder kunnen zijn (overdag met omgevingslicht, s'avonds in het donker, goede zwartwaardes en goede kijkhoek).
Prijsdiscussies graag in het Samsung prijzen topic want anders staat dit topic straks weer vol.SjakieZulu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:18:
@Warfare: mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de 65Q85R en mountwall no gap bij plattetv?
Hoe bevalt de Q85R? Deze TV zou weleens de beste allrounder kunnen zijn (overdag met omgevingslicht, s'avonds in het donker, goede zwartwaardes en goede kijkhoek).
[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 24-07-2019 19:24 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Elmonogrande op 26-07-2019 09:09 ]
Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320
Ik vind dat rtings.com de specs altijd het meest correct weergeeft, daar zou ik heen gaan.Donderstraaltje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:50:
Maar waar haal je de wat vagere / specifiekere info dan wel correct vandaan? Ik zou echt wel een 8000 serie willen kopen behalve dat ze echt niet binnen budget vallen. In de tweakers pricewatch is deze functie ook niet opgenomen om te selecteren.
Elke tv die een feature van de HDMI 2.1 spec ondersteund mag je al HDMI 2.1 noemenDonderstraaltje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:50:
Misschien een beetje een aparte vraag voor hier, maar toch past deze het beste hier.
Samsung is nu niet echt de makkelijkste met alle specs vinden en brengt ook nog onnoemelijk veel modellen uit per jaar.
De reden dat ik specifiek naar Samsung (en LG) kijk is dat ik heb teruggevonden dat ze VRR ondersteunen. Ik wil graag naast mijn mac iets van een xbox neerzetten om wat te kunnen gamen. Wat ik terug vind is dat vanaf 2018 veel danwel alle modellen dit zouden ondersteunen. Voor de 2018 modellen vind ik het voor de 8000 serie her en der wel terug maar voor de 7000 series zo goed als niet. Plasmavisie is de enige lijkt wel die er wat over schrijven maar dan wel met een standaard stukje; Bepaalde modellen zouden via een firmware update naar hdmi 2.1 geüpgraded worden.... Dat is aardig vaag en klinkt ook wel als onzin wat mij staat bij dat het hardwarematig was. Dit stukje staat zelfs voor 7000 serie modellen waar het nergens voor te controleren is of op andere sites het negatief is.
Maar waar haal je de wat vagere / specifiekere info dan wel correct vandaan? Ik zou echt wel een 8000 serie willen kopen behalve dat ze echt niet binnen budget vallen. In de tweakers pricewatch is deze functie ook niet opgenomen om te selecteren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq