[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

RU7100 review on-line bij rtings.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zoals de reviews en prijzen er nu voor staan is de kans groot dat er binnen enkele maanden een Q90 in huis komt ter vervanging van een 10 jaar oude plasma. Ik ben dus al in gedachte een beetje aan het passen en meten hoe de One Connect Box, receiver en beeld/geluid bronnen aan elkaar te koppelen. Daar is nog genoeg uitzoekwerk over te doen welke combi het beste is, maar voor nu heb ik alvast een vraag over de mogelijke bediening van externe apparaten met Samsung remote.

Van de handleiding begrijp dat je externe apparaten op twee manieren kunt bedienen met de remote:
- als zijnde universal remote waarbij de remote gewoon IR signalen naar de apparaten stuurt
- via HDMI-CEC waarbij de One Connect Box via de HDMI kabels de externe apparaten bedient (mits deze CEC compatible zijn)

Nu heb ik twee vragen:
1) Het is me niet duidelijk hoe ver CEC bediening gaat. In reviews noemt met eigenlijk alleen het aan- en uitzetten. Maar kun je bijvoorbeeld ook het volume/instelling van de receiver of het zappen/pauzeren/opnemen van de Ziggo Media Box via CEC bedienen?

2) Ergens (weet niet meer waar) las/hoorde ik een korte (p)review dat de One Connect Box ook andere apparaten kan bedienen zolang er geen wand/plank tussen staat. Dat suggereert dat er in de One Connect Box een soort IR blaster zit die het signaal van de remote verpreidt. Als ik Google kan ik daar geen uitsluitsel over vinden en wellicht is de 2019 versie ook anders dan eerdere versies. Is jullie daar iets over bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Ray-zor volume bediening sowieso, zappen zou kunnen, kan nu mn Kodi media center ook bedienen met de Samsung remote via de tv.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-04-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
  • Laatst online: 14-05-2020
Daar is 'ie dan, de 65Q90R review van Vincent.

[ Voor 7% gewijzigd door OmeNile op 18-04-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en zal nog wel wat maandjes duren maar als ik de review van Rtings zo lees dan kan ik volgens mij net zo goed de 2018 versie (Q9F) aanschaffen of mis ik nu iets belangrijks??

wil er gewoon normaal TV op kijken wat voornamelijk voetbal en F1 zal zijn,
Series en (4K) films vanaf mijn NAS via Kodi middels de nog aan te schaffen Nvidia Shield
en gamen met PS4 Pro

Mis ik dan nog wat?
behalve de veel duurdere prijs?

[ Voor 4% gewijzigd door Buzzie op 21-04-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIII
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03 07:47
Buzzie schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en zal nog wel wat maandjes duren maar als ik de review van Rtings zo lees dan kan ik volgens mij net zo goed de 2018 versie (Q9F) aanschaffen of mis ik nu iets belangrijks??

wil er gewoon normaal TV op kijken wat voornamelijk voetbal en F1 zal zijn,
Series en (4K) films vanaf mijn NAS via Kodi middels de nog aan te schaffen Nvidia Shield
en gamen met PS4 Pro

Mis ik dan nog wat?
behalve de veel duurdere prijs?
Veel mis je niet. Een betere kijkhoek ten nadele van iets minder contrast en dat is het wat. Enkel is er wat dse zichtbaar (voetbal bv) voor beide types en moet je geluk hebben met het scherm. Ik ga wss ook voor 75q9fn gaan maar hoop dat hij nog iets zakt in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Het kan verkeren. Jaren dacht ik dat OLED 100% zeker de toekomstige opvolger van onze oude plasma zou worden. Maar nu het bijna zo ver is en ik dieper in de materie ben gedoken, was ik 100% overtuigd dat het toch de Q90R zou worden (we hebben een te licht huis met regelmatig direct zonlicht op de TV). En toen kwam gister het nieuws dat TCL in Nederland gaat leveren. Er is nog weinig bekend, maar mocht het 2019 8K model (75" X10S) daar bij zitten dan is dat potentieel een winnaar. HDR10+ én Dolby Vision én HDMI 2.1. Ik heb nog geen smart TV dus geen idee hoe Android TV zich verhoudt tot andere OS-en.

Uiteraard zijn de twee belangrijkste elementen nog onbekend: beeldkwaliteit en prijs. Hopelijk komt daar komende maand snel duidelijkheid over. Wellicht komt Samsung tegen die tijd dan ook met een zinniger cashback actie dan die F1 tickets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206210

SIII schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:58:
[...]

Veel mis je niet. Een betere kijkhoek ten nadele van iets minder contrast en dat is het wat. Enkel is er wat dse zichtbaar (voetbal bv) voor beide types en moet je geluk hebben met het scherm. Ik ga wss ook voor 75q9fn gaan maar hoop dat hij nog iets zakt in prijs.
Wil ook de 75 q9fn..als die nou eens rond 2600 wordt, zou het mooi zijn. De 65 inch is al voor 2000 te koop. Zelfs duizend euro voor die 10 inch extra is al van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:39
Over al die vergelijkingen in prijs tussen 2018 en 2019 modellen: Beetje onzinnig eerlijk gezegd.
Elk jaar is het nieuwe model iets beter en een berg duurder bij introductie, want ja voorgaande model is een jaar oud.
Als je een paar maanden wacht is het verschil in prijs zo goed als weg en over een jaar kan je weer precies hetzelfde zeggen over het nieuwe model dat dan uitkomt, die 'ooh zo duur is vergeleken bij het 2019 model en maar iets beter, dus het 2019 model is een betere keus'.

En dat een 75 inch in verhouding duurder is ja dat klopt, maar daar zijn gewoon legitieme redenen voor natuurlijk.

[ Voor 137% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjant2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:29:
Over al die vergelijkingen in prijs tussen 2018 en 2019 modellen: Beetje onzinnig eerlijk gezegd.
Elk jaar is het nieuwe model iets beter en een berg duurder bij introductie, want ja voorgaande model is een jaar oud.
Als je een paar maanden wacht is het verschil in prijs zo goed als weg en over een jaar kan je weer precies hetzelfde zeggen over het nieuwe model dat dan uitkomt, die 'ooh zo duur is vergeleken bij het 2019 model en maar iets beter, dus het 2019 model is een betere keus'.

En dat een 75 inch in verhouding duurder is ja dat klopt, maar daar zijn gewoon legitieme redenen voor natuurlijk. Overigens is dit geen prijstopic dus discussie hoort hier niet thuis ;)
Wat vind jij legitieme redenen om voor 10 inch extra 1000+ te vragen? Ik heb juist van tv zaken begrepen dat alles boven de 65 inch de formule kent: de klant wil nóg groter, dus dan betaalt ie maar ook. Die gigantische verschillen zijn eigenlijk dan ook uit de duim gezogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Anoniem: 1206210 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:41:
[...]

Wat vind jij legitieme redenen om voor 10 inch extra 1000+ te vragen? Ik heb juist van tv zaken begrepen dat alles boven de 65 inch de formule kent: de klant wil nóg groter, dus dan betaalt ie maar ook. Die gigantische verschillen zijn eigenlijk dan ook uit de duim gezogen.
1. Veel kleinere oplage
2. Groter risico op fouten in scherm, dus hoger uitvalpercentage
3. Hogere kosten in hele keten vanwege omvang en gewicht (kosten die vaak niet evenredig zijn)

Dit zijn gewoon kosten die niet evenredig toenemen met de grootte van het scherm.

En wat een TV zaak er over zegt dat doet er niet heel erg veel toe want de inkoop is gewoon al een stuk hoger. En denk nou niet dat 'tv zaken' enige kennis hebben van of inzicht hebben in de kosten van productie van grote schermen. Net als dat bijvoorbeeld een Q9 meer marge zal opleveren dan een Q8 zal ook een 75 inch wel iets meer marge opleveren dan een 65 inch, dat kan goed, maar dat doet er niet aan af dat er wel degelijk een forse kostenstijging zit in de productie van grotere maten.

En als een TV zaak op een nog groter scherm een nog grotere marge wil maken dat kan, maar dan duikt meestal wel een andere verkoper er onder.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeNile
Is het anderen ook opgevallen dat vrijwel alle (overigens vrij korte en bijna nietszeggende) reviews hier op Tweakers bij de Q70/85/90R zijn geschreven door nieuwe accounts of accounts zonder andere activiteit? Al deze reviews zijn natuurlijk lovend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
Zo te zien is er een partij die schermen uitleent en oproept er reviews op tweakers over te plaatsen, het zijn er te veel om dit toeval te kunnen laten zijn.
Ik zal eens een modje er naar laten kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2019 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

rtings.com heeft op twitter aangekondigd komende donderdag een live Q&A op YouTube te doen met een vergelijk tussen de Q90R, LG C9 en Sony Z9F. Om 4PM ET, wat volgens mij (of eigenlijk volgens Google) 22:00 CEST is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 22:41
Ik heb interesse in The Frame 65”.

2018 model (non-qled) kost €1.900,-
2019 model (qled) kost €2.500,-

Ik twijfel. Is qled de €600,- meer waard? Wie kan me overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58
Arjant2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:57:
Zo te zien is er een partij die schermen uitleent en oproept er reviews op tweakers over te plaatsen, het zijn er te veel om dit toeval te kunnen laten zijn.
Ik zal eens een modje er naar laten kijken.
Dat klopt; ik zou via die partij (insiders) een Q90 mogen testen alleen ging dat niet door; Dynalogic sloopte letterlijk de achterzijde van de tv bij het monteren van de voet en toen hield het op. Jammer want wilde die tv graag testen. Mijn idee was overigens een uitgebreide review te doen en niet een nietszeggende variant om maar aan de hoeveelheid reviews te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
EricDH schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Dat klopt; ik zou via die partij (insiders) een Q90 mogen testen alleen ging dat niet door; Dynalogic sloopte letterlijk de achterzijde van de tv bij het monteren van de voet en toen hield het op. Jammer want wilde die tv graag testen. Mijn idee was overigens een uitgebreide review te doen en niet een nietszeggende variant om maar aan de hoeveelheid reviews te voldoen.
Hoe verloopt dat proces als ik vragen mag? Wordt je bijvoorbeeld gestimuleerd om reviews te plaatsen op sites? Krijg je hier een beloning/vergoeding voor? Hoelang mag je de TV testen en waar komt deze vandaan?

Vind het opvallend dat er al relatief veel reviews over deze modellen te vinden zijn op diverse sites en bij verschillende online winkels. Zeker zo kort na de introductie. En dat mogelijk op basis van een cherrypicked (van tevoren getest en gekalibreerd) exemplaar wat toegestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58
OmeNile schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Hoe verloopt dat proces als ik vragen mag? Wordt je bijvoorbeeld gestimuleerd om reviews te plaatsen op sites? Krijg je hier een beloning/vergoeding voor? Hoelang mag je de TV testen en waar komt deze vandaan?

Vind het opvallend dat er al relatief veel reviews over deze modellen te vinden zijn op diverse sites en bij verschillende online winkels. Zeker zo kort na de introductie. En dat mogelijk op basis van een cherrypicked (van tevoren getest en gekalibreerd) exemplaar wat toegestuurd wordt.
Je betaald een borg voor de tv die je terugkrijgt als je na de reviewperiode de tv terug stuurt; het hangt af van, in dit geval Samsung, wat er na de reviewperiode met de tv gaat gebeuren (altijd terugsturen of toestel houden met kwijtraken borg). Vooral dat laatste is interessant als de tv bevalt. In ruil daarvoor wordt je 100% gestimuleerd om reviews te schrijven op verschillende sites.

Maar ja, daar zit hem dus de crux: een deel van de groep die mag testen wil gewoon een nieuwe tv en poepen er een paar reviewtjes uit als ze deze goedkoop mogen houden. Je kunt je voorstellen dat dit de kwaliteit van de reviews niet ten goede komt.

Geen idee of het cherry picked modellen zijn; ik verwacht van niet, gezien het feit je waarschijnlijk de mogelijkheid krijgt het toestel te houden.

[ Voor 0% gewijzigd door EricDH op 08-05-2019 15:36 . Reden: klein typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op youtube wat filmpjes bekeken, die bredere kijkhoek waar ze het over hebben bij de vlaggenschepen van dit jaar is wel ten koste gegaan van het contrast..weet nou niet of ik daarop wil inleveren. Zo is de q9 van vorig jaar iets contrastvoller dan de q900r.

Moet het nog wel in het echt zien, wat het nou werkelijk scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:27

Funky22

Guild invite

Vraag me af waarom zo vele enorm schuin van de tv gaan zitten, heb helemaal geen brede kijkhoek nodig ik kijk recht voor mijn toestel tv...

Alle kom wie zit er nu in zijn living verder dan 140 graden tv te kijken)

[ Voor 22% gewijzigd door Funky22 op 09-05-2019 20:03 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Misschien kijken er wel meer dan 1 persoon? O-)
Hier staat het gewoon zo opgesteld net als in dit voorbeeld op Rtings over kijkhoeken (in principe nog steeds gewoon acceptabel met een VA paneel maar uiteraard niet zo goed als recht van voren. Een verbeterde kijkhoek is alleen maar mooi meegenomen maar geen must)
Edit: én bij de grotere tv's kan het ook voorkomen dat het beeld naar de zijkanten toe al vervaagd als jij in het midden zit (dat is waarom het op de Sony XG95 pas vanaf de 75" erop zit en niet bij de maten eronder).

Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/tool-wide.png

Nog twee van de uitgebreidere Q90R reviews:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1557215154
https://hdtvpolska.com/sa...istorii-firmy/?showfull=1 (https://translate.google....i-firmy%2F%3Fshowfull%3D1)

Waar in die van Flatpanels wel een interessant punt wordt aangestipt (*):
As you may have guessed, sub-pixel rending does have drawbacks, with the main one being lower effective resolution when the wide viewing angle system is active. When examining the pixel structure more closely, we found that the LCD panel has a gate pattern that negatively affects picture details. The photo to the right illustrates the same picture section from Samsung Q90R and Sony A9F, revealing that you some of the finer details (i.e. the pupil) in the picture are lost, and that color gradients or contrast transitions (around the hair) appear with dithering artefacts.
In deze demo van LG probeerden ze hetzelfde aan te kaarten: is een QLED wel een 4K/8K toestel? ;) (want het is natuurlijk niet pas op de Q90R toegepast maar misschien wel nog wat aggressiever toegepast. Minpunt van de Flatpanels site is dat je voor het forum weer een ander account moet aanmaken en niet hetzelfde kunt gebruiken waar je op de mainpage comments kan plaatsen; anders had ik dit wel op het forum vermeld)

Ook altijd interessant de piekhelderheid bij enkele echte demo clips in de reviews van HDTV Polska: https://translate.googleu...ti04EKUZQ#jako-efektu-hdr
Duidelijk lager dan bij de Q9FN https://translate.google....ologia-direct-led%2F12%2F

*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPu85LDliHdGOdcPNwF5f7pF/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 10-05-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 23:47
DCNY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:55:
Ik heb interesse in The Frame 65”.

2018 model (non-qled) kost €1.900,-
2019 model (qled) kost €2.500,-

Ik twijfel. Is qled de €600,- meer waard? Wie kan me overtuigen?
Zelfde vraag hier voor The Frame, alleen dan voor de 43/49 inch variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zolang je niet weet op welke QLED het 2019 model is gebasseerd valt daar niks over te zeggen. Volgens mij zat er geen Ultra Viewing Angle op dus van valt de Q80R en erboven al af. Staat ook niks over Direct Full Array en 'Quantum HDR x4' is exact hetzelfde als op de Q60R.
Het 2018 model lijkt een soort van veredelde NU7400 (met 100/120Hz ipv 50/60) en een 2019 Q60R is nauwlijks beter ...
Dan moet je gaan kijken of Ambient mode dingen, etc. verbeterd zijn tov 2018. Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen iig.

En de Rtings Q70 review is er: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q70-q70r-qled
Dat is wel een 'aardige' native (ANSI) contrast ratio -> 7250 : 1

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 09-05-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben zelf het meest geintresseerd in de Q70R van de 2019 lineup.

Alleen nog nooit een LCD tv gehad met FALD, viel mij wel de opmerking hieronder op:

Just like with all Samsung TVs that have local dimming, when subtitles appear you might notice distracting brightness changes in the scene.

Is dat echt zo irritant als hun het schetsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben sinds kort in het bezit van The Frame 2019.Ik kan echter de app "Tunein radio" niet vinden in de "appstore".
Heb gegoogled, maar niks gevonden.

Weet iemand of deze uit de store is gehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sinds afgelopen weekend staat de 75" Q90R in huis. Komende vanaf een 10 jaar oude 50" plasma is dit niet alleen qua formaat maar ook qua Smart features een enorme stap dus ben nog wel wat dingen aan het uit zoeken/vinden.
(overigens als opmerking naar voorgaande post, ik vind ook geen TuneIn maar wel een andere radio app die volgens mij hetzelfde doet.)

Vooral de anti-reflectie en helderheid is een verademing bij kijken op een zonnige dag. Wat een beeld :9~ , gauw meer 4K (HDR) content verzamelen. Ook de smart remote is echt super handig, ook al werkt die nog niet 100% met alle apparaten (vooral afsluiten werkt nog niet lekker via CEC). Al dacht ik uit reviews begrepen te hebben dat er een smart én gewone afstandsbediening bij zou zitten, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben.
Belangrijkste minpunten tot nog toe zitten in smart features die niet aan mijn verwachting voldoen (zonder daarbij van tevoren diepgaand onderzoek naar te hebben gedaan overigens).
En als ik TV kijk via de Ziggo Media box (aangesloten op de TV) dan zie ik vaak, maar ook weer niet altijd, lip sync issues. Ik kan dus op de Ziggo box audio vertraging instellen, maar een andere keer is dat dan we weer een overcompensatie. Geluid komt via ARC uit mijn receiver. In dat onderwerp moet ik nog even verder duiken. Eerst maar eens alle HDMI-kabels vervangen, want die zijn ook al vele jaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:47
Is ambient mode van de nieuwste serie zoals QE55Q80R hetzelfde als de functionaliteiten van The Frame (QE55LS03). Of biedt the frame daadwerkelijks iets extra's in "kunst" mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:40
Gisteren bij vrienden de nieuwe frame QE65LS03 gezien. Wat ontzettend goed past deze tv in een ruimte zeg!

Zelf heb ik een 55 inch LG Oled e7 hangen maar zit nu te twijfelen om hem te verkopen.

Ben toen voor het 55 Inch model gegaan vanwege het grote zwarte vlak op de muur als de tv uitstaat maar met the frame kan ik moeiteloos voor het 65 inch model gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Weet iemand wanneer de zilver versies van de 2019 modellen uitkomen? De zwarte zijn al een poosje op de markt.

Ik ben specifiek op zoek naar de Q60R 43". Ook op de verschillende Samsung sites (UK, NL, US) zie ik alleen zwarte modellen.

Dit specifieke model geeft waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit op het formaat van 43" (oa dankzij VA panel). Ik kijk naar rtings.com en vergelijk hun Q60R test met hun guide voor 40-43" modellen (waar de Samsung van vorig jaar 7440 de beste is, logisch want geen enkel ander merk doet VA op dit formaat), ze hebben deze specifieke maat van de Q60R serie nog niet getest.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 10-06-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Jazco2nd geen idee of er wel zilveren versies komen? 2018 modellen hadden per versie ook maar 1 kleur voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:55:
Weet iemand wanneer de zilver versies van de 2019 modellen uitkomen? De zwarte zijn al een poosje op de markt.

Ik ben specifiek op zoek naar de Q60R 43". Ook op de verschillende Samsung sites (UK, NL, US) zie ik alleen zwarte modellen.

Dit specifieke model geeft waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit op het formaat van 43" (oa dankzij VA panel). Ik kijk naar rtings.com en vergelijk hun Q60R test met hun guide voor 40-43" modellen (waar de Samsung van vorig jaar 7440 de beste is, logisch want geen enkel ander merk doet VA op dit formaat), ze hebben deze specifieke maat van de Q60R serie nog niet getest.
Is er een rede dat je per se het 2019 model wilt hebben? Zeker op dat formaat is er denk ik geen verschil met 2018 modellen waar je al gauw de helft voor betaalt. Ook bleek uit de Q60 rtings review dat de Q6F uit 2018 iets beter was (dit geldt dan wel voor de geteste formaten).

815 euro voor de 43Q60R vind ik wel duur voor dat formaat, heb je bijna een OLED voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 11-06-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Is er een rede dat je per se het 2019 model wilt hebben? Zeker op dat formaat is er denk ik geen verschil met 2018 modellen waar je al gauw de helft voor betaalt. Ook bleek uit de Q60 rtings review dat de Q6F uit 2018 iets beter was (dit geldt dan wel voor de geteste formaten).

815 euro voor de 43Q60R vind ik wel duur voor dat formaat, heb je bijna een OLED voor.
Ik was gewoon op zoek naar het beste beeld op 43" & zilver model.
In 2018 heeft Samsung geen QLED uitgebracht op dit formaat. Wel de 43RU7470 en volgens dit overzicht op rtings zou een vergelijkbaar model (RU7100) het beste zijn op dit formaat.
Als je de scores echter vergelijkt met hun Q60R test is die laatste beter plus heeft de feature om een foto van de wand te tonen.

Maar qua prijs heb je gelijk, voor nu ben je gek om zoveel te betalen en niet gewoon voor de 43RU7470 te gaan. Ik zou wachten tot de zilveren versie uit is en de prijzen wat gedaald zijn (na de zomer)..

Maar als er helemaal geen zilveren komt kan ik net zo goed nu de 7470 kopen.

Van de q6f is geen 43" model helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-05 08:09
Jazco2nd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Ik was gewoon op zoek naar het beste beeld op 43" & zilver model.
In 2018 heeft Samsung geen QLED uitgebracht op dit formaat. Wel de 43RU7470 en volgens dit overzicht op rtings zou een vergelijkbaar model (RU7100) het beste zijn op dit formaat.
Als je de scores echter vergelijkt met hun Q60R test is die laatste beter plus heeft de feature om een foto van de wand te tonen.

Maar qua prijs heb je gelijk, voor nu ben je gek om zoveel te betalen en niet gewoon voor de 43RU7470 te gaan. Ik zou wachten tot de zilveren versie uit is en de prijzen wat gedaald zijn (na de zomer)..

Maar als er helemaal geen zilveren komt kan ik net zo goed nu de 7470 kopen.

Van de q6f is geen 43" model helaas..
Als je niet aan Samsung gebonden bent, kijk eens naar de Sony 43XG8377 . Beste 43" tv die je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Murc1elag0 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Als je niet aan Samsung gebonden bent, kijk eens naar de Sony 43XG8377 . Beste 43" tv die je kan kopen.
Waarom denk dat? Het model lijkt net uit te zijn dus geen reviews.. Een US versie van dit model bestaat niet dus ook geen reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:23
Weet iemand hoeveel local dimming zones de 55 inch Q90R heeft? De Q80R heeft er 96 en de Q9fn (2018) heeft er 320.

Wil vooral serie, films, sport en ermee gamen.
Overdag is er veel zonlicht aanwezig, kan wel verduisterd worden.

Welke zou dan de beste keuze zijn?
Ik neig zelf meer naar de Q80R en Q90R.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:24
Ik begreep uit reviews dat de 2018 en 2019 Q9 en Q90 voor de 65" en 75" formaten 480 local dimming zones hebben.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1525936564
On the 65-inch Q9FN, we counted a total of 30x16 zones (480 in total)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:23
Lennart_1337 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:24:
Ik begreep uit reviews dat de 2018 en 2019 Q9 en Q90 voor de 65" en 75" formaten 480 local dimming zones hebben.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1525936564
On the 65-inch Q9FN, we counted a total of 30x16 zones (480 in total)
Voor de 65" kon ik het wel vinden, maar de 55" die in Europa wel te koop is kon ik nog niks vinden.

Misschien weet iemand hier het

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 10:50
Ik begrijp niet waarom de 49 inch geen 120hz heeft, maar dat pas vanaf 55 inch het geval is. Vind 55 inch nou weer net te groot.. Wilde graag voor de Q6F gaan, en later ook de Google Stadia kopen. Zou mooi zijn als er 120hz mogelijkheden waren met QLED/OLED op 49 inch, maar volgens mij bestaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 15:38
graphy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
Vind 55 inch nou weer net te groot.
Ik ben van een 40" tv naar een 55" Q60R gegaan.

Toen ik de tv had uitgepakt en aan de muur had gehangen was het inderdaad wel even slikken toen ik ervoor ging zitten. Mijn vriendin gaf al direct commentaar dat ze het wel asociaal groot vond, terwijl ik zelfs twijfelde om een 65" te kopen.

Echter zijn we nu 2 avonden verder en we zijn er al aan gewend en vinden nu de oude 40" TV die nu op de slaapkamer staat zelfs aan de kleine kant. :+

De Q60R er geeft out of the box prima beeldkwaliteit, heb er een beetje aan zitten tweaken met behulp van rtings.com. Wat alleen jammer is dat op zo'n grote tv de wat oudere tv programma's en series (oude topgear afleveringen, friends e.d.) er totaal niet meer uitzien, dit issue had ik nooit echt op mijn full HD 40" tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:08
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Ik ben van een 40" tv naar een 55" Q60R gegaan.

Toen ik de tv had uitgepakt en aan de muur had gehangen was het inderdaad wel even slikken toen ik ervoor ging zitten. Mijn vriendin gaf al direct commentaar dat ze het wel asociaal groot vond, terwijl ik zelfs twijfelde om een 65" te kopen.

Echter zijn we nu 2 avonden verder en we zijn er al aan gewend en vinden nu de oude 40" TV die nu op de slaapkamer staat zelfs aan de kleine kant. :+

De Q60R er geeft out of the box prima beeldkwaliteit, heb er een beetje aan zitten tweaken met behulp van rtings.com. Wat alleen jammer is dat op zo'n grote tv de wat oudere tv programma's en series (oude topgear afleveringen, friends e.d.) er totaal niet meer uitzien, dit issue had ik nooit echt op mijn full HD 40" tv.
haha ik ben in 2016 van 37" naar 60" gegaan...jee wat groot :*) maar ga volgend jaar een 82" aanschaffen 60" is voor mietjes... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Laatst online: 28-05 15:38
Michel242186 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:45:
[...]

haha ik ben in 2016 van 37" naar 60" gegaan...jee wat groot :*) maar ga volgend jaar een 82" aanschaffen 60" is voor mietjes... >:)
80" zal mij nooit lukken om in huis te krijgen, dan moet ik vrijgezel worden. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wij vinden The Frame van Samsung wel een interessant toestel. Ik vraag me alleen af of die oneconnect box zichtbaar moet zijn voor de afstandsbediening. Ik ben namelijk geen fan van zichtbare kastjes.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Nee hoeft niet. Stock remote is volgens mij RF. En anders zit de ir ontvanger in het scherm, niet in de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Mijn ouders zijn op zoek naar een 43" TV. Na wat speur-/selecteerwerk ben ik uitgekomen op de Q60R. De laagste prijs in de pricewatch is rond de €800. Op Amazon.de wordt de 43 inch verkocht voor €640 (na €50 extra korting). Zit er een verschil tussen de modellen welke op de NL en DE markt aangeboden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
  • Laatst online: 09:05
OmeNile schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:55:
Mijn ouders zijn op zoek naar een 43" TV. Na wat speur-/selecteerwerk ben ik uitgekomen op de Q60R. De laagste prijs in de pricewatch is rond de €800. Op Amazon.de wordt de 43 inch verkocht voor €640 (na €50 extra korting). Zit er een verschil tussen de modellen welke op de NL en DE markt aangeboden worden?
Er zit wel verschil tussen het model voor de NL markt en DE markt. Waarschijnlijk werkt je smartcard die je voor tv kijken gebruikt niet in het apparaat voor de DE markt. Er zijn 2 oplossingen voor, of je gebruikt en aparte decoder of je moet de systeem instellingen van je tv aanpassen. Dan niet de instelling waar de gebruiker bij kan maar die waar normaal gesproken alleen de monteur bij komt.

Heb je de tv onlangs gekocht? Bij de MM in Duitsland hebben ze nu ook een leuke actie. Scheelt nog weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
tomk10 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:42:
[...]

Er zit wel verschil tussen het model voor de NL markt en DE markt. Waarschijnlijk werkt je smartcard die je voor tv kijken gebruikt niet in het apparaat voor de DE markt. Er zijn 2 oplossingen voor, of je gebruikt en aparte decoder of je moet de systeem instellingen van je tv aanpassen. Dan niet de instelling waar de gebruiker bij kan maar die waar normaal gesproken alleen de monteur bij komt.

Heb je de tv onlangs gekocht? Bij de MM in Duitsland hebben ze nu ook een leuke actie. Scheelt nog weer wat.
Bedankt voor de reactie.

Nee, ik heb het toestel nog niet besteld.

CI+ module maakt niet uit. Ze kijken via KPN, dat kan niet via een insteekkaart. Weet je misschien ook of het Duitse model van invloed is op het app-aanbod? Kun je alle Nederlandse apps gewoon installeren en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
OmeNile schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Nee, ik heb het toestel nog niet besteld.

CI+ module maakt niet uit. Ze kijken via KPN, dat kan niet via een insteekkaart. Weet je misschien ook of het Duitse model van invloed is op het app-aanbod? Kun je alle Nederlandse apps gewoon installeren en gebruiken?
Dat is een goede vraag. Ik ga ervan uit dat je dan niet aan de instellingen wilt zitten. Na wat zoekwerk op internet kom ik er nog niet helemaal uit, het lijkt namelijk model/bouwjaar/software versie afhankelijk te zijn.

Het zou wel op te lossen zijn door in de 'monteurs instellingen' het een en ander aan te passen.

Volgende week haal ik zelf het Duitse model op en zal dan eens kijken wat er out of the box mogelijk is met Nederlandse apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
R-utger schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:19:
[...]

Voor de 65" kon ik het wel vinden, maar de 55" die in Europa wel te koop is kon ik nog niks vinden.

Misschien weet iemand hier het
De helft voor de 55": 15x16 (=240). De Q9FN in 55" had er nog 320 ipv 480 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
tomk10 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:05:
[...]

Dat is een goede vraag. Ik ga ervan uit dat je dan niet aan de instellingen wilt zitten. Na wat zoekwerk op internet kom ik er nog niet helemaal uit, het lijkt namelijk model/bouwjaar/software versie afhankelijk te zijn.

Het zou wel op te lossen zijn door in de 'monteurs instellingen' het een en ander aan te passen.

Volgende week haal ik zelf het Duitse model op en zal dan eens kijken wat er out of the box mogelijk is met Nederlandse apps.
Zojuist getest, de NL apps (NPO, RTL) kun je gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

graphy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
Ik begrijp niet waarom de 49 inch geen 120hz heeft, maar dat pas vanaf 55 inch het geval is. Vind 55 inch nou weer net te groot.. Wilde graag voor de Q6F gaan, en later ook de Google Stadia kopen. Zou mooi zijn als er 120hz mogelijkheden waren met QLED/OLED op 49 inch, maar volgens mij bestaat dat niet?
Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil graag een 49 inch en mijn oog was onderander op de QE49Q70R gevallen, maar die blijkt na goed zoeken maar 50Hz te zijn. Ik vrees dat dit een afknapper bij sport is, ik ben er in ieder geval zeer huiverig voor.
Wat betreft 49 inch kom ik dan uiteindelijk toch maar weer uit bij een normale Led van LG.
Merk wel dat de keuze bij 55 inch een stuk makkelijker wordt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkselFris schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil graag een 49 inch en mijn oog was onderander op de QE49Q70R gevallen, maar die blijkt na goed zoeken maar 50Hz te zijn. Ik vrees dat dit een afknapper bij sport is, ik ben er in ieder geval zeer huiverig voor.
Wat betreft 49 inch kom ik dan uiteindelijk toch maar weer uit bij een normale Led van LG.
Merk wel dat de keuze bij 55 inch een stuk makkelijker wordt.
Ik heb dit probleem opgelost door een tweedehands Samsung UE49KS7000 te kopen. Dit is een QLED tv uit 2016 (die toen vrij prijzig was, toen noemde ze het nog geen QLED maar is zelfde technologie). Toen hadden de 49 inch tv's nog 120Hz schermen. Ik ben heel blij met deze tv, high end QLED tv voor mooi prijsje. Als je open staat voor tweedehands is dit nog een optie (de UE49KS8000 is nog iets beter met beter geluid en twin tuner).

En anders voor 55 inch gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 09-07-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Ga lekker voor een 55inch :)

Vorige week over gegaan van een 40" naar een 55". We twijfelde ook eerst tussen 49 en 55 en dus voor 55 gegaan. Bij uitpakken denk je wel van "zo wat groot" en ook toen hij aan de muur hing. Maar na een week is het helemaal gewend en super mooi! Mijn vrouw grapte gisteren zelfs dat de 65" ook nog wel had gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Haha, ik heb een 75" staan en zou eigenlijk graag een 82" hebben. :) In my defence, de TV vervangt ook een beamer.

Morgen wordt wel het beeldscherm vervangen, gewoon thuis. Ik had wat geklaagd over een donkere rand (wat eerlijk gezegd volgens mij een beetje inherent is aan deze serie met anti reflectie filter) maar vooral DSE. Ik ben thuis bewust niet met testfimpjes aan de gang gegaan omdat ik dan misschien me druk zou maken over iets wat in de dagelijkse praktijk toch niet zou merken. Maar bij gewoon TV kijken merkte ik toch echt regelmatig het DSE op, afhankelijk van de content natuurlijk. Net of er een laag stof op delen van het scherm zit. Een monteur is langs geweest en die kon het inderdaad ook waarnemen.
Morgen dus een nieuw scherm er in, wetende dat dat geen garantie is op verbetering (en theoretisch zelf op verslechtering). Maar ja, valt toch binnen de garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 11-07-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik zit er aan te denken om een Samsung TV te kopen met de Connect Box en de Invisible Cable. Ik wil echter de kabel door de muur laten lopen zodat het volledig onzichtbaar is door een buis in de muur te plaatsen. Heeft iemand ervaring met het tijdelijk ontkoppelen van de glasvezelkabel van de stekker/aansluiting? Die krijg ik namelijk nooit door de buis, en ben benieuwd hoe de kabel aan de stekker is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Geen ervaring mee, maar als je dan toch een buis plaatst waarom dan niet meteen een dikkere/bredere? Overigens las ik op international fora dat de invisible kabel door Samsung niet geclassificeerd is voor inbouw. Dus (brand)verzekeringstechnisch kan dat wat betekenen. Maar misschien zijn de NL regels ook weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Wat je ook kan doen is zo een kabelgoot pakken die je open/dicht kan doen.
Die in de muur plakken, open doen, kabel erin, dicht doen en dan afwerken/stuccen
Of hetzelfde via bijv een halve (in de volledige lengte dus) buis en die over de kabel zetten voordat je afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Pvc buis rond 50 met haakse hoek. Daar past de oneconnect kabel door.

Of rond 40 met 2x45 hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 08:06

JB

Cédric roelt!

Geen idee of ik de vraag hier kan stellen mbt model maar ik heb een "UHD" tv UE40NU7110 op de slaapkamer sinds kort en deze is elke ochtend zijn Wifi verbinding kwijt. Apps starten dan niet op omdat de tv vind dat ie geen verbinding met internet heeft. Inmiddels een nieuwe firmware eroverheen kunnen zetten maar biedt geen soelaas. Enige wat helpt is, de tv van de stroom (of de powerknop lang indrukken) zodat ie "herstart".

Nu heb ik nog een Samsung tv UE40MU6100 in de keuken hangen met (volgens mij) hetzelfde platform draaiend maar deze is nooit zijn WiFi verbinding kwijt.

Alles zit op Ubiquiti APs. Heb verder met geen enkel ander apparaat op WiFi problemen. Zodra ik verbinding heb, werkt het ook zonder enkel probleem maar het uit standby komen gaat gewoon elke ochtend mis.

Iemand die dit herkent :? Vrij vervelend :(

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 16-07-2019 15:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
JB schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:39:
Geen idee of ik de vraag hier kan stellen mbt model maar ik heb een "UHD" tv UE40NU7110 op de slaapkamer sinds kort en deze is elke ochtend zijn Wifi verbinding kwijt.
Voor mij voelt het alsof de TV met je AP via 5GHz probeert te verbinden, maar dat dit niet lukt door muren e.d. Kan je in je UniFi instellen dat de TV alleen via 2.4GHz mag verbinden, en kijken of dit verbeterd? Of juist even op 5GHz forceren als dit niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 08:06

JB

Cédric roelt!

Alsjemenou schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:33:
[...]

Voor mij voelt het alsof de TV met je AP via 5GHz probeert te verbinden, maar dat dit niet lukt door muren e.d. Kan je in je UniFi instellen dat de TV alleen via 2.4GHz mag verbinden, en kijken of dit verbeterd? Of juist even op 5GHz forceren als dit niet helpt.
Zit wat in. De AP doet AC maar zal eens kijken of ik de tv geforceerd op 2.4 GHz kan zetten.

edit:
Forceren naar 2.4 GHz gaat niet. Dan moet ik een losse SSID aanmaken met alleen 2.4 GHz.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 16-07-2019 21:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-05 21:31
Kan iemand mij vertellen hoe het 2019 model i.t.t. het 2018 model (als de Q9F) presteert betreft blooming van ondertitels?

Ook had ik ergens gelezen dat bijv. de Q85R minder blooming heeft als de Q90R? (Lijkt me sterk eigenlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:13
Ik kijk bijna geen films/series. Tv kijken is nieuwuur of pauw/jinek en af en toe incidenteel iets. Verder gebruik ik mijn tv voor gaming (switch nu en xbox one s en soms ps3)

Ik wilde de q90r 65 inch open maar heb ik hier eigenlijk wat aan als ik amper 4k materiaal kijk? Mss beter 55 inch kopen en hopen dat upscaling goed is.

Ik kom van een plasma samsung 51 inch.

Geld heb ik wel dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Zojuist contact gehad met Plattetv en kreeg daar de Samsung QE75Q90R voor 3999 aangeboden inclusief beugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TweakerVincent schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:02:
Ik kijk bijna geen films/series. Tv kijken is nieuwuur of pauw/jinek en af en toe incidenteel iets. Verder gebruik ik mijn tv voor gaming (switch nu en xbox one s en soms ps3)

Ik wilde de q90r 65 inch open maar heb ik hier eigenlijk wat aan als ik amper 4k materiaal kijk? Mss beter 55 inch kopen en hopen dat upscaling goed is.

Ik kom van een plasma samsung 51 inch.

Geld heb ik wel dat is het probleem niet.
Als je zo weinig tv/series kijkt is het wel een beetje overkill tv. Maar als je het geld er voor over hebt.

Verder zou ik kijken naar wat je in de toekomst van plan bent. Nu gebruik je nog geen 4K voor gaming. Maar misschien wil je volgend jaar wel voor een ps5 / Scarlett gaan? Dan heeft 4K wel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 09:14
Vorige week heb ik de QE65Q70R gekocht inclusief de no gap wallmount van Samsung. Echter, deze TV had helemaal geen mogelijkheid voor de Samsung no gap. Na wat overleg heb ik voor een kleine meerprijs de Q85 aangeboden gekregen. Echter, ik heb wel mooi een weekje de Q70R uit kunnen proberen.

Initieel zou ik voor The Frame 65 QLED gaan, maar ik had toch bezwaren tegen het inferieure scherm dat zij gebruiken (Q60 paneel). Om geen zwart gat aan de muur, toch gekozen voor een reguliere QLED en te genieten van de ambient mode

Bevindingen tot zover (zonder een OLED naast te hebben gehad)

- Zwartwaarden zijn prima in orde
- 4K ziet er zeer strak uit (natuurdocumentaires (nee niet die), zijn haarscherp (source: youtube of netflix)
- menustructuren wat warrig. Ik vind de Tizen OS niet enorm fijn om te gebruiken. Dit zal nog wel wennen zijn
- afstandsbediening is niet ideaal. Leuk dat deze zo klein is, maar ik mis de cijfertjes en elk kleurtje een eigen knopje wel
- Brightness is perfect
- Kijkhoek is echt niet goed. Hou hier echt rekening mee als je met een gezin wil kijken!
- Reflectie is toch wel vervelend op deze TV. De hogere versies van de serie hebben een anti-reflectie coating dat erg goed schijnt te werken. Of het "technisch" de meerprijs waard is weet ik niet, maar qua gebruikerservaring zou ik zeggen: ja.

Ben je een film-in-het-donker kijker, moet je een OLED nemen. Voor mensen die soms ook een paar uurtjes willen gamen, pak een QLED. Het inbranden van de HUD is echt een issue, zo begrijp ik vanuit diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Warfare Tip voor de afstandsbediening. Koop via Ali een simpele afstandsbediening van een voorgaande Samsung TV. Werkt prima.
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...b5-48e2-93ee-4c00f1241712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Thanks voor de tip, maar ik had vorige maand al een Harmony gekocht. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 16:29
Warfare schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:54:
- Kijkhoek is echt niet goed. Hou hier echt rekening mee als je met een gezin wil kijken!
- Reflectie is toch wel vervelend op deze TV. De hogere versies van de serie hebben een anti-reflectie coating dat erg goed schijnt te werken. Of het "technisch" de meerprijs waard is weet ik niet, maar qua gebruikerservaring zou ik zeggen: ja.
Ik neem aan dat je op de Q70 doelt? Ik heb de Q85 en Q90 nu een paar keer in de winkel bekeken en ik ben wel serieus onder de indruk door de verbeterde kijkhoek en het reflectiefilter. De slechte kijkhoek was voor mij tot nu toe de grote afknapper van MVA-panelen, maar dat valt bij deze tv's eigenlijk niet meer op. En de afwezigheid van reflecties in vergelijking met OLED is enorm. Het spiegelt nauwelijks en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken, vooral ook als hij uit staat. Als ik nu een tv nodig had zou de Q90 wel bovenaan mijn lijstje staan, boven een OLED. Hij mag alleen wel wat goedkoper, want de huidige prijs slaat (zonder korting) eigenlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:00
Warfare schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:54:
....Om geen zwart gat aan de muur, toch gekozen voor een reguliere QLED en te genieten van de ambient mode
Je ervaart geen probleem met het geluid wat bij de meeste Ambient modes wordt meegestuurd? Leuk die tjerpende vogeltjes maar m'n Sonos wisselt nu automatisch naar TV terwijl ik gewoon muziek wil blijven luisteren.

Voor mij een grote tegenvaller eigenlijk... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vorige week is het scherm van mijn 75Q90R vervangen. Vanwege in min ogen te zichtbare DSE. Wel leuk om te zien (en mee te helpen, dat was met één monteur wel nodig) hoe dat ter plekke gedaan wordt. Ik was me er van bewust dat het een loterij is en het uiteindelijke resultaat is ietsje beter. Hopelijk precies genoeg verbetering om het met normaal TV kijken niet.nauwelijks meer te zien. Ik accepteer het nu als een nadeel van de LED techniek, zeker met grotere scherm.
Mega happy maar een aantal "mindere" bevindingen na ong 2 maanden deze TV te hebben.

- Anti-reflectie is fantastisch maar heeft een neveneffect dat licht wat van de zijkant komt wordt "uitgesmeerd". Een lichtbron wordt dan een vage lange smeer. En dan maakt het niet uit welke hoek je tov de lichtbron zit. Vrijwel zeker een neveneffect van de laag bedoeld om licht van reflecties te verspreiden/dimmen.

- Zoals hierboven aangeven: het nut Ambient mode valt zwaar tegen. Het is niet mogelijk om muziek/geluid van een TVzender of app af te spelen op de achtergrond. Sterker nog, ik kan niet eens Spotify via mijn receiver spelen tegelijk met Ambient mode. Eén van de twee krijgt voorrang. Dus ik kijk op mijn TV naar wat de receiver mij voorschotelt of ik hoor de geluiden van Ambient mode. Gelukkig was Ambient mode geen specifiek reden voor mij om deze TV te kopen, maar toch.

- De OneRemote is bijna perfect. Het zou nog mooier zijn als je deze zou kunnen tweaken. Ik heb bijna alle noodzakelijk functies van aangesloten apparaten ter beschikking op de OneRemote, maar ik mis de "input source select" voor mijn receiver. Nu niet nodig omdat ik maar één apparaat daarop heb aangesloten, maar strak worden dat er meer.

- Blooming is gewoon aanwezig. Ik had dat ook niet anders verwacht hoor, zover had ik me wel ingelezen. Maar komende van een 10 jaar oude plasma valt het toch wel een beetje op. Gelukkig vooral bij de witte on-screen controls als je bijv Netflix pauzeert of bijv aftitelingen. En nauwelijks tijdens het kijken van TV/films. Overigens ben ik blij dat je bij Netflix de ondertitels op "doorzichtig" kunt zetten, want met HDR content knalt witte ondertitels keihard op je netvlies.

- De TV kan niet op zwart als je alleen het geluid wel hebben, bijvoorbeeld als je de radio app of spotify via de TV wil luisteren. Ook dit wist ik van tevoren maar blijft imho een gemis. (Ik ben tot nu toe één app tegen gekomen die in zich een functie heeft om het beeld op zwart te zetten.)

Ik noem deze punten even omdat dat misschien mensen helpt met de verwachtingen over deze TV en teleurstellingen achteraf voorkomt. Ik ben over echt enorm happy met dit toestel. Gewoon overdag TV/film kijken is een verademing met de anti-reflectie. Heerlijk. En alles reageert lekker snel. HDR is gewoon om te smullen (ik ga even niet in op HDR10+ vs Dolby Vision). Voor de perfecte beeldkwaliteit had ik liever OLED gehad. Maar met veel licht in de kamer, soms zelfs direct zonlicht op de TV, en het enorme prijsverschil bij groter dan 65 inch ben ik er nu echt zeker van dat dit de beste keuze was in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Als je je eigen foto's bekijkt heb je hierbij geen geluid. Overigens heb je in een paar seconde je geluid omgezet naar tv. Ik zou het hier niet om laten. Ik gebruik de ambient vooral voor schilderen. Er zijn een aantal musea waar je hun schilderijen gratis kan downloaden op zeer hoge resolutie. Bevalt me beter dan vogeltjes :)
RF1000 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Je ervaart geen probleem met het geluid wat bij de meeste Ambient modes wordt meegestuurd? Leuk die tjerpende vogeltjes maar m'n Sonos wisselt nu automatisch naar TV terwijl ik gewoon muziek wil blijven luisteren.

Voor mij een grote tegenvaller eigenlijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Vistajevski schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Ik neem aan dat je op de Q70 doelt? Ik heb de Q85 en Q90 nu een paar keer in de winkel bekeken en ik ben wel serieus onder de indruk door de verbeterde kijkhoek en het reflectiefilter. De slechte kijkhoek was voor mij tot nu toe de grote afknapper van MVA-panelen, maar dat valt bij deze tv's eigenlijk niet meer op. En de afwezigheid van reflecties in vergelijking met OLED is enorm. Het spiegelt nauwelijks en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken, vooral ook als hij uit staat. Als ik nu een tv nodig had zou de Q90 wel bovenaan mijn lijstje staan, boven een OLED. Hij mag alleen wel wat goedkoper, want de huidige prijs slaat (zonder korting) eigenlijk nergens op.
Klopt, dit ging over de Q70. De reflectie is toch wel fors meer dan de Q85 die ik nu heb staan. Ook hier is het niet volledig weg' maar duidelijk verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:00
Warfare schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:48:
Als je je eigen foto's bekijkt heb je hierbij geen geluid. Overigens heb je in een paar seconde je geluid omgezet naar tv. Ik zou het hier niet om laten. Ik gebruik de ambient vooral voor schilderen. Er zijn een aantal musea waar je hun schilderijen gratis kan downloaden op zeer hoge resolutie. Bevalt me beter dan vogeltjes :)

[...]
Bij eigen foto's idd geen geluid. Maar interessant; welke musea hebben dit online beschikbaar?

Na terugwisselen naar Spotify schakelt Ambient mode na een paar seconden weer terug naar TV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
Iemand enig idee wanneer de firmware update voor o.a. Earc voor de Q90 gepland staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warfare
RF1000 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:41:
[...]

Bij eigen foto's idd geen geluid. Maar interessant; welke musea hebben dit online beschikbaar?

Na terugwisselen naar Spotify schakelt Ambient mode na een paar seconden weer terug naar TV :(
Je hebt gelijk. Ik krijg dit ook niet voor elkaar. Gelukkig heeft mijn soundbar bluetooth en gebruik dat.

Qua musea hebben we natuurlijk het Rijksmuseum dat alle items hires online heeft staan (echt super kwaliteit).
Meer info: https://www.rijksmuseum.nl/en/rijksstudio

Je kan ook terecht bij: https://images.nga.gov/en/page/show_home_page.html

Mocht iemand nog aanvullingen hebben voor mooie kunst in de Ambient mode hou ik me graag aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Warfare schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:22:
[...]

Je hebt gelijk. Ik krijg dit ook niet voor elkaar. Gelukkig heeft mijn soundbar bluetooth en gebruik dat.

Qua musea hebben we natuurlijk het Rijksmuseum dat alle items hires online heeft staan (echt super kwaliteit).
Meer info: https://www.rijksmuseum.nl/en/rijksstudio

Je kan ook terecht bij: https://images.nga.gov/en/page/show_home_page.html

Mocht iemand nog aanvullingen hebben voor mooie kunst in de Ambient mode hou ik me graag aanbevolen.
Leuke tip, bookmarked voor later.

Ik ben van plan om in ons nieuwe huis een Q90R 55" te gaan hangen. Krijgen de sleutel pas in december dus ik wacht er nog wel even mee.

Heeft er iemand een kristallen bol of kan diegene een educated guess doen of er binnen 5 maanden mogelijk nog een prijsdaling komt? (zou altijd mooi zijn natuurlijk ;)).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:07:
[...]

Leuke tip, bookmarked voor later.

Ik ben van plan om in ons nieuwe huis een Q90R 55" te gaan hangen. Krijgen de sleutel pas in december dus ik wacht er nog wel even mee.

Heeft er iemand een kristallen bol of kan diegene een educated guess doen of er binnen 5 maanden mogelijk nog een prijsdaling komt? (zou altijd mooi zijn natuurlijk ;)).
Als je kijkt naar de pricewatch van voorgaande modellen zal het absoluut wel in prijs dalen. Je kan ook gaan voor een niet-nederlands model zoals aangeboden bij bol.com of el-vidas.nl. Samsung raadt dit af, en bij een defect ben je je tv echt wel even kwijt, omdat ze niet in NL mogen worden gerepareerd, maar is wel een stukkie goedkoper. Overigens heb ik met 65Q85R gekocht bij plattetv. Dat ging prima. Ik ben persoonlijk erg enthousiast over de Samsung mountwall no gap. TV hangt prachtig strak tegen in de muur aan. Je kan bij platte-tv nog een leuke deal maken als je beide koopt, en ook nog eens je oude tv inruilt.

Hou er overigens rekening mee dat er nu ook een leuke cashback actie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:07:
[...]
De QE55Q9FN (de voorganger van de Q90R) was vorig jaar met Black Friday te krijgen voor €1450 bij Apollo in Almere. En daar ging nog €400 cashback vanaf. Netto betaalde je dus €1050. Dat is lange tijd de laagste prijs geweest waar je hem voor kon krijgen. Ik zou tot Black Friday wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Warfare schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Als je kijkt naar de pricewatch van voorgaande modellen zal het absoluut wel in prijs dalen. Je kan ook gaan voor een niet-nederlands model zoals aangeboden bij bol.com of el-vidas.nl. Samsung raadt dit af, en bij een defect ben je je tv echt wel even kwijt, omdat ze niet in NL mogen worden gerepareerd, maar is wel een stukkie goedkoper.
Hmm, nee vind het wel prettig als ik gewoon in NL terecht kan voor evt garantie en reparatie. Ik wil wel de scherpste prijs en zal dan wel niet uitkomen bij een Mediamarkt maar een normale betrouwbare Nederlandse webshop is prima.
Overigens heb ik met 65Q85R gekocht bij plattetv. Dat ging prima. Ik ben persoonlijk erg enthousiast over de Samsung mountwall no gap. TV hangt prachtig strak tegen in de muur aan. Je kan bij platte-tv nog een leuke deal maken als je beide koopt, en ook nog eens je oude tv inruilt.
De gapless mount wall gaat er sowieso kopen, het was ook een van de redenen waarom we zo gecharmeerd zijn van deze TV. Het liefst heeft mn vriendin eigenlijk helemaal geen TV in de woonkamer maar nu ze heeft gezien hoe strak en slank het aan de muur kan hangen ziet ze daar geen bezwaar meer in (en heb haar al een beetje gewezen op de Ambient mode, ook al lijkt ie nog niet altijd heel erg lekker te werken, zo lijkt het).

Oude TV-inruilen zou kunnen maar op zich heb ik nog wel plek voor de oude reserve-tv's (eentje in de logeerkamer en eentje in de mancave). Heb dan nog wel een heel kleintje over maar die zal qua inruilen ook wel geen reet waard zijn ;)
Hou er overigens rekening mee dat er nu ook een leuke cashback actie is ;)
Meh ik zit nu nog in de spaarmodus, koopcontract is getekend, maar financiering nog niet. Andere meubels hebben ook nog voorrang dus ik ga er niet mee wegkomen om het nú al te bestellen :+ Geeft ook niet, ik heb gewoon de huidige laatste prijs in de PW gebudgetteerd dus het is dan ook wel beschikbaar tegen die tijd. Hopen dat het misschien toch nog een beetje zakt of dat er dan weer een andere actie is :)
Cannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:27:
[...]

De QE55Q9FN (de voorganger van de Q90R) was vorig jaar met Black Friday te krijgen voor €1450 bij Apollo in Almere. En daar ging nog €400 cashback vanaf. Netto betaalde je dus €1050. Dat is lange tijd de laagste prijs geweest waar je hem voor kon krijgen. Ik zou tot Black Friday wachten.
Hier heb ik nog niet eens bij stil gestaan maar we krijgen op 6 december de sleutel, dus als ik een weekje van tevoren op Black Friday ga shoppen dan heb ik idd nog wel kans op een goede deal misschien. Thanks voor de tip!

(wacht ik ook nog maar even met mijn Sonos-spul ;)).

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2019 14:30 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:29:
[...]

Hier heb ik nog niet eens bij stil gestaan maar we krijgen op 6 december de sleutel, dus als ik een weekje van tevoren op Black Friday ga shoppen dan heb ik idd nog wel kans op een goede deal misschien. Thanks voor de tip!

(wacht ik ook nog maar even met mijn Sonos-spul ;)).
Nog wel vergeten te melden bij mijn post. Die €1450 van Apollo was een bel/mail prijs. Op de website stond 'ie toen voor €1999 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:37:
[...]

Nog wel vergeten te melden bij mijn post. Die €1450 van Apollo was een bel/mail prijs. Op de website stond 'ie toen voor €1999 geloof ik.
Goed om te weten, thanks. Zag dat bij Plattetv.nl ook overal zo'n 'vraag naar de deal'-button. Is dat iets wat tegenwoordig gemeengoed is? (mijn laatste TV kocht ik alweer meer dan 15 jaar geleden vanaf de plank in een groothandel dus ga maar na :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:39:
[...]

Goed om te weten, thanks. Zag dat bij Plattetv.nl ook overal zo'n 'vraag naar de deal'-button. Is dat iets wat tegenwoordig gemeengoed is? (mijn laatste TV kocht ik alweer meer dan 15 jaar geleden vanaf de plank in een groothandel dus ga maar na :X)
Bij veel winkels wel ja. Weet niet wat de exacte reden is (geloof dat officiële dealers de lagere prijzen niet op de website mogen zetten o.i.d.) Voor OLED TV's is er een heel topic over [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. De strekking is hetzelfde voor Samsung TV's.

edit: Zie dat er ook een [Prijs-discussie] Samsung tv's topic is, maar lijkt niet zo heel erg actief.

[ Voor 8% gewijzigd door Cannoli op 23-07-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cannoli schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Bij veel winkels wel ja. Weet niet wat de exacte reden is (geloof dat officiële dealers de lagere prijzen niet op de website mogen zetten o.i.d.) Voor OLED TV's is er een heel topic over [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. De strekking is hetzelfde voor Samsung TV's.

edit: Zie dat er ook een [Prijs-discussie] Samsung tv's topic is, maar lijkt niet zo heel erg actief.
ah check. Misschien eens in verdiepen.

Ik heb net ff een spreadsheetje gemaakt met wat ik allemaal wil kopen in mijn huis qua TV en audio (die Samsung dus en in elke ruimte + tuin Sonos speakers. Als ik dan Apollo (met de prijzen op de site) optel kom ik op ruim €6200,- uit. (alleen geen wallmount bij gerekend). Voor plattetv.nl is dat iets meer dan €6000,- als ik het verreken met wat Sonos-bundels. Dus dat ontloopt elkaar niet veel.

Als ik alle laagste prijzen van de PW erbij pak (inclusief wallmount) dan kom ik uit op €5.359,90

Ben benieuwd of dit soort discounters gevoelig zijn voor een mooie prijsafspraak. Zeker als ik bij meerdere hiervoor een offerte op ga vragen tzt. Even bedenken wat hierbij de juiste strategie is, door bijv te vermelden dat ik bij meerdere partijen een offerte opvraag en ook hoe dit plaatje past rond Black Friday.

(ik denk alleen niet dat mijn vriendin superblij is als ik in een keer zoveel geld hier aan besteed, maar als ik er echt een interessante deal kan uitslepen is dat wel echt de moeite waard natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Laatst online: 11:19
@Warfare: mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de 65Q85R en mountwall no gap bij plattetv?

Hoe bevalt de Q85R? Deze TV zou weleens de beste allrounder kunnen zijn (overdag met omgevingslicht, s'avonds in het donker, goede zwartwaardes en goede kijkhoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
Ik heb de Samsung QE75Q90R gekocht bij Plattetv met no gap beugel van Samsung voor 4499 en dan gaat er ook nog eens 500 euro cashback vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:48
Heb recent de UE58RU7100 gekocht. In de pricewatch staat dat deze TV gbit lan en 5ghz WIFI ondersteund. Echter kan ik mijn 5ghz netwerk niet vinden (wel mijn 2.4ghz netwerk) en krijg ik via de LAN maar een speedtest van ~40mbit (heb 500/500 glasvezel).

Zijn de specs op tweakers gewoon niet correct? Heb gegoogled maar samsung zelf geeft ook geen fatsoenlijke specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Mijn buren willen de 55Q60R gaan aanschaffen. Deze is momenteel best voordelig (+/- 850,-) bij enkele winkels https://www.bol.com/nl/p/...eliverytime&sortOrder=asc.

Heeft iemand hier ervaringen met dit toestel? Zelf had ik ze een LG C8 aangeraden, maar het scheelt toch bijna 300 euro. Waar zou dit verschil in zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warfare
60r is naar mijn bescheiden mening niet echt een heel goed paneel. De kijkhoek is niet al te best (wordt pas beter bij Q80). De opstelling van bank en stoelen bepaald dus of je comfortabel gaat kijken. Worden er bij de buren veel games gespeeld? In dat geval is QLED prima keuze. Zijn het met name filmliefhebbers en hebben ze geen direct licht op het scherm zou ik idd voor de OLED gaan. Ikzelf vind de ambient mode echt waardevolle toevoeging. Dit is een echt QLED dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:28:
Heb recent de UE58RU7100 gekocht. In de pricewatch staat dat deze TV gbit lan en 5ghz WIFI ondersteund. Echter kan ik mijn 5ghz netwerk niet vinden (wel mijn 2.4ghz netwerk) en krijg ik via de LAN maar een speedtest van ~40mbit (heb 500/500 glasvezel).

Zijn de specs op tweakers gewoon niet correct? Heb gegoogled maar samsung zelf geeft ook geen fatsoenlijke specificaties.
De TV zou 5Ghz moeten ondersteunen. Het zou echter kunnen dat de router kanalen gebruikt/kiest die niet ondersteund worden door de TV. Je zou ze handmatig aan kunnen passen in de router om te kijken of het 5Ghz netwerk dan wel gezien wordt (en meteen kunnen testen welke kanalen de hoogste snelheid geven).

Heb je de TV direct op de router aangesloten met een goede UTP-kabel? En heb je ook een ander apparaat getest (laptop o.i.d.) om te controleren welke snelheid je dan haalt via de kabel? Kan nergens een duidelijk antwoord vinden of het een Gigabit-aansluiting betreft. (Site, handleiding, e.d. geven geen details). Veel moderne TV's worden nog steeds zonder geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
SjakieZulu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:18:
@Warfare: mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de 65Q85R en mountwall no gap bij plattetv?

Hoe bevalt de Q85R? Deze TV zou weleens de beste allrounder kunnen zijn (overdag met omgevingslicht, s'avonds in het donker, goede zwartwaardes en goede kijkhoek).
Ik heb mijn oude Sony Bravia TV ingeleverd, dus de prijzen zijn niet helemaal eerlijk mee te vergelijken. Ik kreeg er een paar honderd voor terug (4 jaar geleden voor 600 gekocht). Ze hadden ook een fout gemaakt omdat mijn tv niet op de no-gap wallmount paste hebben toen ook nog extra korting gegeven. Ervaring leert dat je bij platte-tv wel prima deals kan maken in de winkel. Al met al 2400 betaald volgens mij (inclusief alle kortingen en inleveren oude tv). dan krijg ik de cashback van 300 nog wel weer terug van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
SjakieZulu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:18:

Prijsdiscussies graag in het Samsung prijzen topic want anders staat dit topic straks weer vol.
[Prijs-discussie] Samsung tv's

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 24-07-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmonogrande
  • Laatst online: 17-05 00:48
Gisteren Samsung 65 q90 voor € 2250 gekocht bij Samsung webshop. Zie details in prijstopic.

[ Voor 12% gewijzigd door Elmonogrande op 26-07-2019 09:09 ]

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien een beetje een aparte vraag voor hier, maar toch past deze het beste hier.
Samsung is nu niet echt de makkelijkste met alle specs vinden en brengt ook nog onnoemelijk veel modellen uit per jaar.

De reden dat ik specifiek naar Samsung (en LG) kijk is dat ik heb teruggevonden dat ze VRR ondersteunen. Ik wil graag naast mijn mac iets van een xbox neerzetten om wat te kunnen gamen. Wat ik terug vind is dat vanaf 2018 veel danwel alle modellen dit zouden ondersteunen. Voor de 2018 modellen vind ik het voor de 8000 serie her en der wel terug maar voor de 7000 series zo goed als niet. Plasmavisie is de enige lijkt wel die er wat over schrijven maar dan wel met een standaard stukje; Bepaalde modellen zouden via een firmware update naar hdmi 2.1 geüpgraded worden.... Dat is aardig vaag en klinkt ook wel als onzin wat mij staat bij dat het hardwarematig was. Dit stukje staat zelfs voor 7000 serie modellen waar het nergens voor te controleren is of op andere sites het negatief is.

Maar waar haal je de wat vagere / specifiekere info dan wel correct vandaan? Ik zou echt wel een 8000 serie willen kopen behalve dat ze echt niet binnen budget vallen. In de tweakers pricewatch is deze functie ook niet opgenomen om te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donderstraaltje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:50:

Maar waar haal je de wat vagere / specifiekere info dan wel correct vandaan? Ik zou echt wel een 8000 serie willen kopen behalve dat ze echt niet binnen budget vallen. In de tweakers pricewatch is deze functie ook niet opgenomen om te selecteren.
Ik vind dat rtings.com de specs altijd het meest correct weergeeft, daar zou ik heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04 11:11
Ik heb de UE40NU7110 een paar weken in mijn bezit. Ik heb mijn Ziggo decoder, PS4 en Xbox One via HDMI aangesloten. Maar via Info knop op afstandbediening kan ik niet zien in wat voor resolutie ze uitzenden als ik een van ze aan heb staan. Je ziet nu alleen de datum. Op YT zie ik filmpjes waar wel degelijk resolutie informatie zichtbaar is naar het drukken van Info knop, bij mij niet. Ik heb alle instellingen gecheckt maar niks gevonden. Het schijnt een bug te zijn als je heen en weer wisselt met HDMI kabels maar ik weet niet of dat zo is. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met Airplay 2? Werkt het goed, komt surroundgeluid mee, kan het een Chromecast vervangen?

Ik sta voor de keuze voor een nieuwe TV. QLED of OLED, maar de Samsung heeft geen Chromecast-ondersteuning en ik heb wat veel bronnen. Zou graag de HDMI-switch die ik nu gebruik overbodig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:50:
Misschien een beetje een aparte vraag voor hier, maar toch past deze het beste hier.
Samsung is nu niet echt de makkelijkste met alle specs vinden en brengt ook nog onnoemelijk veel modellen uit per jaar.

De reden dat ik specifiek naar Samsung (en LG) kijk is dat ik heb teruggevonden dat ze VRR ondersteunen. Ik wil graag naast mijn mac iets van een xbox neerzetten om wat te kunnen gamen. Wat ik terug vind is dat vanaf 2018 veel danwel alle modellen dit zouden ondersteunen. Voor de 2018 modellen vind ik het voor de 8000 serie her en der wel terug maar voor de 7000 series zo goed als niet. Plasmavisie is de enige lijkt wel die er wat over schrijven maar dan wel met een standaard stukje; Bepaalde modellen zouden via een firmware update naar hdmi 2.1 geüpgraded worden.... Dat is aardig vaag en klinkt ook wel als onzin wat mij staat bij dat het hardwarematig was. Dit stukje staat zelfs voor 7000 serie modellen waar het nergens voor te controleren is of op andere sites het negatief is.

Elke tv die een feature van de HDMI 2.1 spec ondersteund mag je al HDMI 2.1 noemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kHBRQDZgvtQYAh7PXf3H4BwA/full.jpg

Dat ze naar HDMI 2.1 worden "geupgrade" betekend niet dat ze dan ook VRR ondersteunen. 49" modellen bij Samsung zijn ook altijd 50/60Hz modellen waarvan er geloof ik maar een paar VRR ondersteunen.
Bij Rtings testen ze vaak de 55" versies waardoor ze eigenlijks niks met zekerheid kunnen of zouden mogen zeggen ...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste