Streaming diensten , kwaliteit van films (huren)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:59
Hallo allemaal

Ik kan bijna nergens vinden wat de kwaliteit van films is als je dat huurt , HD of SD staat vaak wel aangegeven , naar wat is HD in hun ogen ? Hebben we het over 720p of 1080p en ook het geluid is dat doorgaans 5.1 (hoop ik toch) of stereo ?

Het liefst wil ik een dienst die de kwaliteit van een "retail" MKV kan benaderen dus 1080p en 5.1 geluid , is dat wel eens mogelijk ?

Persoonlijk denk ik dan aan iTunes (moet ik een Apple tv voor kopen) of Videoland , Google Movies , PlayStation Movies en Pathé thuis , die apps kan ik op mijn smart tv's installeren

Hopelijk zijn er mensen met ervaring en ik lees dan ook graag de meningen van jullie

Zo veel mogelijkheden , ik zoek gewoon de beste legale mogelijkheid die snel recente films heeft en goede kwaliteit beeld en geluid aan kan bieden

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 28-11-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
cardwizard schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:45:
Hallo allemaal

Ik kan bijna nergens vinden wat de kwaliteit van films is als je dat huurt , HD of SD staat vaak wel aangegeven , naar wat is HD in hun ogen ? Hebben we het over 720p of 1080p en ook het geluid is dat doorgaans 5.1 (hoop ik toch) of stereo ?

Het liefst wil ik een dienst die de kwaliteit van een "retail" MKV kan benaderen dus 1080p en 5.1 geluid , is dat wel eens mogelijk ?

Persoonlijk denk ik dan aan iTunes (moet ik een Apple tv voor kopen) of Videoland , Google Movies , PlayStation Movies en Pathé thuis , die apps kan ik op mijn smart tv's installeren

Hopelijk zijn er mensen met ervaring en ik lees dan ook graag de meningen van jullie

Zo veel mogelijkheden , ik zoek gewoon de beste legale mogelijkheid die snel recente films heeft en goede kwaliteit beeld en geluid aan kan bieden
Pathe Thuis en Google Play movies geven wel echt 1080P 5.1 Geluid (ligt aan de film welk geluid het is )

Videoland en Playstation movies heb ik geen ervaringen mee.

Als je Windows 10 heb of een Xbox (360 of One) kan je ook eens Microsoft Video bekijken... is ook echt Full HD en snel met de films uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cardwizard schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:45:
Hallo allemaal

Is dat nergens te vinden? Netflix, Amazon en HBOGo (De diensten die ik gebruik) zijn daar best open over dacht ik.

Netflix en Amazon zenden uit in Maximaal 4k met DolbyDigital+ 5.1 en HBOGo 1080p ook met DD+ zover ik weet (Misschien hebben ze zelfs al 4k).

iTunes video (of hoe huren via Apple services ook al weer heet) is in 1080p met wederom DD+.

De andere die je omschrijft heb ik nog nooit gebruikt, het aanbod bij al die verhuur diensten is zo op elkaar lijkend dat ik me eigenlijk niet anders kan voorstellen dat het ook minimaal 1080p DD+ is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De diensten die jij gebruikt gebruik ik ook (behalve Amazon) het gaat me echte om de net uitgekomen "huur" films , die zijn natuurlijk niet te vinden bij eerder genoemde

iTunes lijkt me persoonlijk de beste oplossing maar daar moet ik eerst weer wat voor aanschaffen , denk dat ik het gewoon maar eens moet uitproberen , de kwaliteit zoals een gedownloade MKV is volgens mij niet haalbaar met een streaming service

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 28-11-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Net antwoord van Pathé gekregen , met Pathé thuis krijg je max 720p en stereo geluid !

Dat is in mijn ogen echt ondermaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Met Pathe thuis? Ik dacht dat dat altijd 1080 was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Schijnbaar werken ze aan een 1080p stream die er binnenkort aan moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Gisteren bij Videoland een abonnement genomen, maar valt tegen. Veel films zijn in SD.... Ik heb "Hell Or High Water" in HD gehuurd voor wat extra t.o.v. SD huren. Maar die HD versie heeft niet eens Dolby Digital 5.1, slechts PCM stereo..... (Of het moet aan de Samsung Smart TV Videoland app liggen, maar de Netflix app heeft het wel. Heb de film daarom ook maar niet gekeken.) Beeld van Netflix is ook ietsje scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Videoland heeft inderdaag GEEN 5.1 geluidsspoor, maar slechts stereo. Dit is ook voor mij een reden geweest om abonnement bij Videoland op te zeggen en geen films te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:32
Tja, en dan vinden ze het vreemd dat er zo weinig betalende abonnees zijn bij Videoland, bagger kwaliteit in mijn ogen, heb het na Zwarte Tulp 1e seizoen, wat gelukkig in 4K te streamen was, dan ook gelijk weer opgezegd.
Nu gaat RTL4 zelfs een hele avond Videoland promoten, tja, ze doen dr best maar, zou zeggen eerst alles in HD, deels 4K en Dolby Digital beschikbaar maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De resolutie zegt niet zoveel, je zou ook naar de bitrate moeten kijken. Een foto van 8 megapixels kun je ook tot een paar honderd kilobyte comprimeren; dan heb je een hoge resolutie met weinig bytes. Ziggo geeft hdtv met ongeveer 9 Mbps door (variabel 6-12 Mbps). Veel aanbieders zitten daar ver onder. Naast de bitrate is ook de codec nog van belang, daar kun je 20% mee winnen.

[ Voor 51% gewijzigd door GlowMouse op 27-02-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

GlowMouse schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:30:
De resolutie zegt niet zoveel, je zou ook naar de bitrate moeten kijken. Een foto van 8 megapixels kun je ook tot een paar honderd kilobyte comprimeren; dan heb je een hoge resolutie met weinig bytes. Ziggo geeft hdtv met ongeveer 9 Mbps door (variabel 6-12 Mbps). Veel aanbieders zitten daar ver onder. Naast de bitrate is ook de codec nog van belang, daar kun je 20% mee winnen.
Heb wel eens bij UPC On Demand een film gehuurd, vermoedelijk in december 2014. Dat was helaas in stereo geluid. Heeft Ziggo 5.1 geluid voor huurfilms?

Ik moet ook eens Google Movies testen, maar dat werkt niet niet met Samsung Apps, tenzij het mogelijk via de Youtube app gedaan wordt, maar dan is er mogelijk geen Dolby Digital of DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1319666

Hey ya all,
Ik realiseer me dat dit een oud topic is, echter ik ben hier niet zomaar aangeland:
De aangeboden resolutie van Pathe thuis en met geluid.

We hebben eindelijk een oude droom in vervulling laten gaan.
Een thuisbioscoop (beamer, screen en geluid) die makkelijk full hd kan hebben, met 4k heeft ie wat moeite, maar met waarneembaar verschil, en thx vanzelf.
Oke we moesten even sparen en onze portomonixen liggen nog aan het infuus bij te komen.

Nu heb ik van Pathe thuis wat films gekocht en gehuurd in hd kwaliteit.
Echter het haalt de hd kwaliteit niet, sommige films zijn ook alleen in stereo.
Ik snap dat er een hele hoop films zijn en dat de meeste kijken op een ~60 inch tv met eventueel een enhancer.

Om mijzelf er zeker van te stellen heb ik het volgende gedaan ter vergelijk:
Als ik een full hd (1920x1080) film op blu ray afspeel krijg ik haarscherp beeld.
Als ik van You tube een film in hd stream, krijg ik haarscherp beeld, met 4k nog veel scherper.
(We hebben er heel wat vergeleken)
Als ik van Pathe een hd (????x????) film afspeel, krijg ik een veel waziger beeld.
Als ik een "gewone/oude" blu ray erin stop dan krijg ik vergelijkbare (iets beter) kwaliteit als wat ik van Pathe krijg.

Ik heb wat mailwisseling gehad met Pathe, en herhaaldelijk gevraagd wat hun resolutie nu is.
Tot nu toe geen direct antwoord:
Het ligt ongeveer op de 1080.
Mijn gedachten:
Dat kan dus inhouden 1024x786 of 1280x720 beide kunnen hd zijn? toch? of niet?
Ze claimen wel full hd aan te bieden.
Dan denk ik: 2k oftewel 1920x1080.

Of heb ik dit mis?

Mijn internet verbinding kan dit hebben (YT 2k en 4k) 20 mbits per seconde, volgende week gaan we naar 40 ivm pair bonding.
Pathe heeft me wel medegedeeld dat 8 tot 10 mbits voldoende moet zijn.

Graag verneem ik uw zienswijze en gedachten hierover, alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Pathe Thuis doet niet volledig in HD streamen. Het is maar HD ready.

Ze zijn hier wel mee bezig ( afgelopen zomer nog een bericht gehad van hun)

Misschien een keer Google Movies/ Microsoft movies proberen ?

Of Netflix. Is 4k ( niet volledig 4k volgens mij maar 4k ready) en Dolby Atmos ( als je tv het ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1319666

@Rockvee2
Bedankt voor uw antwoord.
In hun e mail claimen ze wel full hd te zijn, maar gezien de kwaliteit inderdaad hd ready.
Ik begon me wat te irriteren aan hun antwoorden, continu om de brij heen draaien en geen klaar antwoord hebben.
Ze hebben mij weten te vertellen dat ze dit kwartaal er mee gaan beginnen.
Echter heb ik ook mijn tegoed opgehoogd bij Pathe. Dit geld ben ik dus kwijt?

Microsoft vindt ik een goede van u.(op dit gebied ben ik nog erg groen)
Microsoft is duidelijk in wat ze aanbieden sd, hd of uhd, resp:sd, 720 of 1080p.
Dus als ik dit goed snap en ze bieden een film aan met alleen sd en hd dan wordt dit resp sd en dus 720?
Maw ik koop dus een hd film bij MS in hd dan krijg ik dus niet de kwaliteit die ik hebben wil (full HD,1920x1080.) maar in 1040x720.
Helaas worden niet alle films worden in uhd aangeboden. Zoals star wars.

Deze "ophef" is niet voor onze tv maar voor onze full hd (1920x1080+) beamer en projectiescherm, vandaar.
Meer tips en hints zijn welkom

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Graag gedaan

Ik weet niet hoe het precies bij MS is maar ik merk wel dat de kwaliteit van het streamen bij Microsoft een stuk beter is kwa kwaliteit.

De kwaliteit is niet echt slecht bij Pathe Thuis, regelmatig maak ik hier gebruik van maar je ziet zeer duidelijk het verschil tussen een blu-ray en Pathe Thuis.

Maar tussen MS en Blu-ray zit een kleiner verschil qua kwaliteit .

Het ligt ook aan de uitgever/distributeur of zij een UHD willen uitgeven.
Pagina: 1