Samsung QLED tv: Verplicht omruilen op straffe van garantiev

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:12
Op 9 maart jl. heb ik een nieuwe QLED tv gekocht van Samsung, op bol.com (via art & craft). Ik had direct in de eerste dagen na ingebruikname al problemen met de tv, deze liep namelijk meerdere keren per dag willekeurig vast waarna ik de tv opnieuw op moest starten. Ik heb gelijk contact opgenomen met Art & Craft, deze verwezen mij door naar Samsung omdat zij reparaties aan huis bieden. Hierop een reparatieafspraak gemaakt en is men tot 2x toe aan huis geweest om de tv te repareren. Eerste keer is het moederbord van de One Connect Box vervangen (apart kastje waar alle kabels ingeplugd kunnen worden, i.p.v achter de tv). De tweede keer hebben ze het moederbord van de tv zelf vervangen. Beide keren zonder succes, het probleem bleef bestaan. Hierna zou CE Repair (die de reparaties verrichten voor Samsung) in overleg gaan met Samsung voor een oplossing. Tot nu toe weinig te klagen over de gang van zaken.

Omdat een reactie van CE Repair ruim 3 weken op zich liet wachten, ondanks herhaaldelijk mailcontact, ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Ik kwam erachter dat het probleem speelt op de HDMI-3 (ARC) ingang van de One Connect Box. Als ik mijn Samsung Soundbar aansluit op de ARC poort, loopt de tv met enige regelmaat vast. Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, ook een nieuw aangeschafte kabel, maar het probleem bleef bestaan. Als ik de soundbar aansluit met een optische kabel, heb ik geen probleem meer en loopt de tv niet meer vast. Op mijn oude Samsung tv heb ik jarenlang geen problemen ondervonden met het aansluiten van de soundbar via de HDMI-ARC poort.

Hierop heb ik besloten dit voor lief te nemen en de HDMI-ARC ingang niet te gebruiken. Je zou zeggen dat het probleem hiermee opgelost is, ik ben momenteel tevreden met mijn tv.

Echter kreeg ik enkele dagen geleden een voorstel van Samsung om de tv om te ruilen, met exact hetzelfde model. Ik heb dit aanbod afgewezen met bovenstaand uitleg. Hierna kreeg ik vanmiddag een reactie dat mijn tv onherstelbaar is verklaard, en indien ik niet inga op hun aanbod, mijn garantie per direct vervalt. Ik kan in de toekomst dan geen aanspraak meer maken op garantie, ook niet in geval van andere mankementen dan hierboven omschreven.

Aangezien de TV ruim 1500 euro gekost heeft en pas 6 weken oud is, wil ik natuurlijk niet het risico lopen dat ik geen aanspraak meer kan maken op garantie. Maar om een (momenteel) goedwerkende tv om te ruilen voor een nieuw exemplaar, zie ik eerlijkgezegd niet echt zitten. De TV hangt met een muurbeugel aan de muur, alles is netjes ingesteld, en ik heb bij de voorgaande 2 reparaties al alles opnieuw moeten instellen en ben al 2x enkele betaalde apps kwijtgeraakt.

Wat zijn mijn rechten hierin, en kan Samsung eisen dat ik de TV omruil op straffe van garantieverlies? Heb vanmiddag reeds telefonisch contact opgenomen met Samsung klantenservice maar daar vertellen ze mij hetzelfde.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 17:28
Zoals je zelf al beschrijft heb je een ondeugdelijke product en jij weigert nu dus de reparatie(omruilen) omdat je een omweg hebt gevonden die het probleem deels verhelpt. Ik kan me dan best voorstellen dat Samsung dan eventuele latere reparaties weigert omdat je een defect product niet laat repareren.
Persoonlijk zou ik zeggen ruil de TV om en kijk of dit het probleem verhelpt en in dien niet zo is kan je zelf nog accepteren om de TV werkend te krijgen via jou omweg.

Tevens kan Samsung zelf alleen hun eigen fabrieksgarantie eventueel opdoeken maar niet de garantie( conform product) van de verkopende partij opdoeken.

Kan wel een ding worden in de toekomst bij andere reparaties als de verkopende partij weet dat je de omruiling hebt geweigerd en/of Samsung een notitie heeft van jou TV's serienummer

Ik zou zeggen ruil het om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Inderdaad gewoon omruilen, en regel het zo dat als ze de oude komen halen je gelijk de nieuwe krijgt.

En dan gewoon weer ophangen instellen en gebruiken.
En ik neem aan een betaalde app gewoon d.m.v een account weer terug zet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Bedankt voor jullie reacties. Heb onder lichtelijke druk van de klantenservice vanmiddag alsnog de omruiling geaccepteerd (kon alleen vandaag nog geregeld worden, anders liep het aanbod af) maar ik vroeg mij af wat mijn rechten hierin zijn als ik de omruiling had afgewezen. Het brengt een hoop gedoe met zich mee en ik weet natuurlijk niet wat ik ervoor terugkrijg.

@Mektheb helaas niet, de apps zijn gekoppeld aan het mac-adres van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat ze liever niet aan een defect apparaat gaan sleutelen snap ik wel, maar waarom moet dat omruilen nu? Als later een ongerelateerd probleem optreedt, was de winkel daar nog wel verantwoordelijk voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
De winkel is heel simpel in deze en verwijst door naar Samsung. Nu begrijp ik dit enigszins wel, omdat Samsung aan huis komt (al dan niet via een extern bedrijf), maar helaas kreeg ik geen reactie van de winkel toen ik na 2 mislukte reparaties om een oplossing vroeg. Ik denk dat ik in de toekomst helaas verbonden ben aan Samsung in geval van een defect, maar zij weigeren dus enige garantie te verlenen als ik het huidige toestel hou. Mocht bijv. na 1 jaar het LCD-scherm kuren vertonen, wat geen verband houdt met het huidige probleem, zouden ze toch niet zomaar een reparatie mogen weigeren?

De beredenering van de klantenservice aan de telefoon was ook erg kort door de bocht. Zij gaven aan dat de garantie is vervallen omdat ik zelf aan het toestel gesleuteld zou hebben en het probleem dus zelf verholpen zou hebben. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat ik niets aan het apparaat heb gedaan en enkel heb besloten om 1 van de HDMI poorten niet meer te gebruiken, maar zij verwezen naar de voorwaarden waar dit in vermeld zou staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Ze kunnen van alles en nog wat in hun voorwaarden neerzetten maar je hebt recht op een conform product. Tevens de eerste 6 maanden ligt het bewijsplicht bij de verkoper dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de schade.
Maar goed jij hebt allen gebruik gemaakt van andendere geluids ingang die het probleem verhelpt en dit is geen verandering of reparatie aan je TV, dus ook geen juiste redenen om garantie te kunnen laten vallen.

Mocht je in de toekomst toch problemen met de TV krijgen dan heb je nog steeds recht op garantie en zal de winkel jou toch moeten helpen. Bij weigering heb je de optie om de weg naar ontbinden van je overeenkomst te belopen.
Zolang dit niet nog geen issue is zou ik hier ook niet om druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Op zich snap ik wel dat de winkel verdere aanspraak op garantie uitsluit als je de TV niet laat omruilen. Op dit moment werkt 1 HDMI poort niet correct, hier kan je omheen werken door een andere poort te gebruiken. Echter is de reden dat deze poort niet werkt onbekend en weet niemand zeker of er op de achtergrond niet meer kapot is wat kan zorgen voor snellere slijtage van de TV. Over enige tijd is het geen courant model meer bij Samsung waardoor reserve onderdelen/omwisselen misschien niet meer gaat. Als de TV dan kapot gaat wil de TS een oplossing hebben of de koop ongedaan maken, dit gaat de winkel en/of Samsung veel meer geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Arthion-nl schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:01:
Ze kunnen van alles en nog wat in hun voorwaarden neerzetten maar je hebt recht op een conform product. ...
Mwoah, ik zie een rechter daarin nog niet geheel in meegaan. Jij hebt een reparatie, hier dus vervanging, geweigerd van een niet te repareren product. Tja,

En al zou je gelijk hebben, gelijk krijgen is echt een tweede, zeker in dit geval.

Wat kosten die apps die je hebt betaald? Meestal zijn die IPTV apps maar een paar euro, om daar dit nou allemaal voor op t spel te zetten. En die instellingen, tja, dat heb je met een uurtje toch ook wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arthion-nl schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:01:
Ze kunnen van alles en nog wat in hun voorwaarden neerzetten maar je hebt recht op een conform product. Tevens de eerste 6 maanden ligt het bewijsplicht bij de verkoper dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de schade.
Als door het weigeren van deze reparatie een ander probleem erger wordt of lastiger te verhelpen is, heb je later weldegelijk een probleem. Er geldt niet voor niets een klachtplicht (dat je problemen met de tv tijdig moet melden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@GlowMouse @Anoniem: 454358

Misschien ben ik met dat punt niet duidelijk geweest maar mijn post maar wat jullie quoten is een reactie op de redenering van de webshop:
De beredenering van de klantenservice aan de telefoon was ook erg kort door de bocht. Zij gaven aan dat de garantie is vervallen omdat ik zelf aan het toestel gesleuteld zou hebben en het probleem dus zelf verholpen zou hebben. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat ik niets aan het apparaat heb gedaan en enkel heb besloten om 1 van de HDMI poorten niet meer te gebruiken, maar zij verwezen naar de voorwaarden waar dit in vermeld zou staan...
Winkel beweert dat garantie vervalt omdat TS zelf aan de TV heeft gesleuteld en hiermee vervalt de garantie.
Buiten om dat TS niet aan de TV heeft gesleuteld lijkt het mij stug dat garantie om die redenen ook vervalt.
Dan zou de winkel binnen de eerste 6 maanden moeten aantonen dat de defecten door TS zijn veroorzaakt.
Kun je wel doodleuk in voorwaarden zetten maar zo werkt dat denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Als je betaalde apps opnieuw moet kopen is dat gewoon gevolgschade van deze ellende en zou de verkoper ook dat voor je moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:42
Paulus0013 schreef op maandag 27 april 2020 @ 01:51:
Als je betaalde apps opnieuw moet kopen is dat gewoon gevolgschade van deze ellende en zou de verkoper ook dat voor je moeten oplossen.
en dat is dus niet zo
bovendien zitten die vaak gekoppeld aan een account
en die kan je overzetten op een andere tv.

maar bij samsung kan dat wel anders liggen

daar kan je de fabrikant of verkoper niet voor aansprakelijk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:37
boyette schreef op maandag 27 april 2020 @ 06:43:
[...]

en dat is dus niet zo
bovendien zitten die vaak gekoppeld aan een account
en die kan je overzetten op een andere tv.

maar bij samsung kan dat wel anders liggen

daar kan je de fabrikant of verkoper niet voor aansprakelijk houden.
Waarom niet?
Zij hebben in beginsel een niet conform product verkocht. Bol.com heeft ook gewoon de screenprotector van mijn vergoed bij mijn switch omruiling.

Het comform maken van een product moet gratis en zonder al te veel overlast gebeuren. Nu heeft TS kosten aan het conform maken van een product. En we hebben het niet modificaties die meer kosten van de tv. Maar over enkele apps die Samsung gewoon weer vrij kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
loki504 schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:14:
[...]

Waarom niet?
Zij hebben in beginsel een niet conform product verkocht. Bol.com heeft ook gewoon de screenprotector van mijn vergoed bij mijn switch omruiling.

Het comform maken van een product moet gratis en zonder al te veel overlast gebeuren. Nu heeft TS kosten aan het conform maken van een product. En we hebben het niet modificaties die meer kosten van de tv. Maar over enkele apps die Samsung gewoon weer vrij kan geven.
Ja en het conformiteitsbeginsel zegt niets over gevolg schade

En die apps maken geen onderdeel uit van het oorspronkelijke product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
boyette schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:30:
[...]

Ja en het conformiteitsbeginsel zegt niets over gevolg schade

En die apps maken geen onderdeel uit van het oorspronkelijke product
https://www.bizz-solution...oeding-in-aanmerking.html

Ze zullen toch echt moeten betalen. Gevolg schade moet gewoon vergoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
loki504 schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:24:
[...]

https://www.bizz-solution...oeding-in-aanmerking.html

Ze zullen toch echt moeten betalen. Gevolg schade moet gewoon vergoed worden.
oh je noemt dit een veiligheidsgebrek.

of anders heb ik nog altijd geen idee waar je op doelt..

er staat namelijk helemaal niets wat je stelling ondersteunt

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 27-04-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

boyette schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:31:
[...]

oh je noemt dit een veiligheidsgebrek.

of anders heb ik nog altijd geen idee waar je op doelt..

er staat namelijk helemaal niets wat je stelling ondersteunt
Kijkend naar de wettekst, zie ik geen reden om aan te nemen dat vermogensschade door verloren apps niet voor vergoeding in aanmerking komt. De wet heeft het helemaal niet over veiligheidsgebreken:
Artikel 6:74, eerste lid, BW
Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.
Overigens ook vreemd dat Samsung een "voorstel" doet dat "vanmiddag" verloopt. Garantie of nakoming is gewoon een wettelijk recht, niet een gunst of aanbod of overeenkomst.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Thijsmans schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:14:
[...]

Kijkend naar de wettekst, zie ik geen reden om aan te nemen dat vermogensschade door verloren apps niet voor vergoeding in aanmerking komt. De wet heeft het helemaal niet over veiligheidsgebreken:

[...]

Overigens ook vreemd dat Samsung een "voorstel" doet dat "vanmiddag" verloopt. Garantie of nakoming is gewoon een wettelijk recht, niet een gunst of aanbod of overeenkomst.
Voor zover ik weet is Fabrieksgarantie geen wettelijk recht, dan had de TS de TV moeten laten repareren door de verkopende winkel.

Ik kan mij trouwens moeilijk voorstellen dat de apps gebonden zijn aan de TV en niet aan je Samsung Account. Wellicht dat de klanten service je dit nog kan vertellen. Mocht dit toch zo zijn, zou ik deze kosten verhalen op de winkel.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hi-Sintar schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:22:

Ik zou toch even op de mail zetten dat je niet aan het toestel gesleuteld hebt, maar slechts de kabels anders aangesloten hebt op de beschikbare poorten. Dat is normaal gebruik en geen "sleutelen aan het apparaat". Enerzijds om misverstanden weg te nemen, maar anderzijds ook om te voorkomen dat ze in de toekomst weigeren garantie of service te verlenen omdat je zelf wat aan het apparaat gedaan zou hebben.

(IANAL, dus misschien dat dat niet nodig is. Maar voor mijn eigen gemoedsrust zou dat wel helpen :) )

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Pietervs schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:25:
[...]

Ik zou toch even op de mail zetten dat je niet aan het toestel gesleuteld hebt, maar slechts de kabels anders aangesloten hebt op de beschikbare poorten. Dat is normaal gebruik en geen "sleutelen aan het apparaat". Enerzijds om misverstanden weg te nemen, maar anderzijds ook om te voorkomen dat ze in de toekomst weigeren garantie of service te verlenen omdat je zelf wat aan het apparaat gedaan zou hebben.

(IANAL, dus misschien dat dat niet nodig is. Maar voor mijn eigen gemoedsrust zou dat wel helpen :) )
Het zou niet nodig zijn. Maar ja als in jou dossier staat zelf open gemaakt. Kan het nog wel eens lastig worden. En aangezien jij zelf dan je recht moet halen kan het beter duidelijk op papier staan.

Ook moet het eventueel zelf sleutel het ... Defect kunnen verookzaken. Als jij bij je auto de achterbumper vervangt. En enkele weken later gaat je airco pomp kapot kan dit gewoon onder garantie vallen. Want je moet wel erg rare fratsen uithalen om bij vervanging van je achterbumper je airco pomp kapot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 16:23
loki504 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:31:
[...]

Het zou niet nodig zijn. Maar ja als in jou dossier staat zelf open gemaakt. Kan het nog wel eens lastig worden. En aangezien jij zelf dan je recht moet halen kan het beter duidelijk op papier staan.

Ook moet het eventueel zelf sleutel het ... Defect kunnen verookzaken. Als jij bij je auto de achterbumper vervangt. En enkele weken later gaat je airco pomp kapot kan dit gewoon onder garantie vallen. Want je moet wel erg rare fratsen uithalen om bij vervanging van je achterbumper je airco pomp kapot te maken.
Los daarvan is het nog een taak van de verkopende partij om het ook echt aan te tonen. Alleen de constatering dat het toestel open is gemaakt is niet voldoende. Een schroef kan ook krassen hebben omdat je, in eerste instantie, het verkeerde schroefje te pakken had bij het monteren van de beugel.

Er moet dus iets meer om te hoek kijken wil een verkoper kunnen schermen hiermee.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar

[...]

Ik kreeg het aanbod maandag in de mail, daarbij stond dat het aanbod 5 dagen geldig is. Hiermee suggereren ze dus dat het aanbod vrijblijvend is. Ik heb dinsdag netjes het aanbod afgewezen per mail en aangegeven dat ik mijn huidige tv wens te houden, met de reden zoals ik noemde in de openingspost (tv werkt nu prima, ik ben tevreden). Vrijdagmiddag kreeg ik een reactie per mail met hierin de mededeling dat mocht ik kiezen om de tv niet te laten omruilen, mijn garantie per direct zou vervallen en ik geen aanspraak meer kon maken op kostenloze reparaties als er in de toekomst zich andere mankementen voordeden. Hierna heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De medewerkster sprak eerst met de verantwoordelijke afdeling en gaf daarna aan dat mijn garantie gewoon doorliep tot 9 maart 2022. Toen ik vroeg of ze dit zeker wist en zwart op wit kon zetten, ging ze het opnieuw navragen (ditmaal bij de persoon die de mails naar mij had verstuurd) en kwam ze daarna terug met het verhaal dat ze mij dringend adviseerde om het aanbod te accepteren, en dat anders mijn garantie inderdaad zou vervallen. Ze gaf aan dat als ik binnen een half uur (het was 16.30 uur) per mail zou reageren, zij het aanbod nog kon toewijzen... Hierop heb ik maar een mail gestuurd en het aanbod geaccepteerd om gezeik te voorkomen, maar ik ben het eigenlijk niet eens met de gang van zaken. Voordat ik het aanbod kreeg, nam ik ook telefonisch contact op met de Samsung klantenservice en toen gaven ze aan dat ik het aanbod kon afwijzen als deze mij niet zou bevallen. Dit was dus voordat ik het aanbod kreeg, maar nadat ik een mail had ontvangen dat mijn tv onherstelbaar was verklaard en ze mij aangaven binnenkort met een aanbod te komen.

Overigens heb ik mijn twijfels over het kunde van de reparateurs van CE Repair. Zij hebben namelijk klakkeloos 2x een moederbord vervangen zonder onderzoek te doen naar de oorzaak van het probleem. Hadden zij dit wel gedaan, was een vervanging van het moederbord waarschijnlijk niet eens nodig geweest en was mijn tv niet onherstelbaar verklaard. Ik heb destijds filmpjes van het mankement getoond aan zowel de reparateurs van CE Repair alsmede verzonden naar de winkel waar ik de tv gekocht heb. Mijns inziens gaan ze voor de makkelijke weg om het moederbord te vervangen, in de hoop dat hiermee het mankement verholpen is. Immers, wie zegt dat het geen software-matig probleem is, wat straks nog steeds aanwezig is op de nieuwe tv? Of wellicht kan mijn soundbar via hdmi niet goed samenwerken met mijn tv? Dit lijkt mij sterk omdat het beide Samsung apparaten zijn, en op een oudere Samsung tv dit altijd goed samengewerkt heeft, maar ik sluit niets uit.

Kortom, ik vind het zonde om momenteel een goed werkend toestel om te laten ruilen, maar ik wil het risico niet nemen omdat ik uiteraard nog recht heb op (bijna) 2 jaar garantie op een toestel van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
SacreBleu schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:24:
[...]

Los daarvan is het nog een taak van de verkopende partij om het ook echt aan te tonen. Alleen de constatering dat het toestel open is gemaakt is niet voldoende. Een schroef kan ook krassen hebben omdat je, in eerste instantie, het verkeerde schroefje te pakken had bij het monteren van de beugel.

Er moet dus iets meer om te hoek kijken wil een verkoper kunnen schermen hiermee.
Sterker nog, zowel de One Connect Box als de TV zijn inderdaad open geschroeft door CE Repair om het moederbord van beiden te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 16:23
Hi-Sintar schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:34:
[...]

Sterker nog, zowel de One Connect Box als de TV zijn inderdaad open geschroeft door CE Repair om het moederbord van beiden te vervangen...
Maar dit is in opdracht van de winkelier en Samsung geweest, toch? Dus dat is geen eigen handelen geweest. CE Repair is een reparatiecentrum wat wel meer toestellen van Samsung behandeld.

Ik sluit mij wel aan bij de vorige commentaren, omruilen dat apparaat.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

[...]

Dit gaat over de schade als gevolg van het niet nakomen van een verbintenis.
Door het product te repareren of om te ruilen wordt de verbintenis juist wel nagekomen.

Daarbij lijkt me dit ook geen vermogensschade. Vermogensschade is wat anders dan gevolgschade.

En is het uberhaupt nog maar de vraag of het niet mogelijk is die apps over te zetten als je contact opneemt me diegene waar je de overeenkomst hebt over het gebruik van de app.

Dat die gebonden zijn aan een specifiek apparaat is ook nog maar de vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 27-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Hi-Sintar schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:32:

Kortom, ik vind het zonde om momenteel een goed werkend toestel om te laten ruilen, maar ik wil het risico niet nemen omdat ik uiteraard nog recht heb op (bijna) 2 jaar garantie op een toestel van 1500 euro.
Let op ook naar 2 jaar heb je deze "garantie" want je hebt recht op een conform product waar geen wettelijke 2 jaar op staat (wel europees).
Hoelang dit recht op een conform product hebt wordt bepaald naar wat voor product het is, wat je ervoor betaald hebt en wat je mag verwachten en hier lopen de meningen uiteen.
Voor een TV van 1500 euro verwacht ik zelf toch minimaal dat deze 4-5 jaar dat het probleemloos werkt als je er normaal mee omgaat.

Zelf heb ik hier een Samsung tv die ik gekocht heb in 2010 (non-smart) voor 400 euro en deze werkt nog prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
SacreBleu schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:24:
[...]

Klopt. Ik bedoelde meer dat jij dan de stap naar de rechter dan wel commisie moet zetten. En niet iedereen zit daar op te wachten.

Uiteraard maakt een rechter gehakt van zelf prutsen als je 1 hdmi poort niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hi-Sintar schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:35:
@Mektheb helaas niet, de apps zijn gekoppeld aan het mac-adres van de tv.
Dan neem je toch gewoon contact op met de klantenservice van de desbetreffende app? Dat het activeren van een licentie al op mac-adres gaat vind ik sowieso bijzonder. Maar je zou toch denken dat het maar weinig moeite is om de licentie over te zetten? Desnoods blokkeren ze de oude licentie en geven ze je gratis een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petersenco
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
heb ook veel problemen met de Samsung tv en die word ook omgeruild.Hoe is die omruiling verlopen vol tevredenheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petersenco
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
Hi-Sintar schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:32:
[...]

heb ook veel problemen met de Samsung tv en die word ook omgeruild.Hoe is die omruiling verlopen vol tevredenheid ?

Ik kreeg het aanbod maandag in de mail, daarbij stond dat het aanbod 5 dagen geldig is. Hiermee suggereren ze dus dat het aanbod vrijblijvend is. Ik heb dinsdag netjes het aanbod afgewezen per mail en aangegeven dat ik mijn huidige tv wens te houden, met de reden zoals ik noemde in de openingspost (tv werkt nu prima, ik ben tevreden). Vrijdagmiddag kreeg ik een reactie per mail met hierin de mededeling dat mocht ik kiezen om de tv niet te laten omruilen, mijn garantie per direct zou vervallen en ik geen aanspraak meer kon maken op kostenloze reparaties als er in de toekomst zich andere mankementen voordeden. Hierna heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De medewerkster sprak eerst met de verantwoordelijke afdeling en gaf daarna aan dat mijn garantie gewoon doorliep tot 9 maart 2022. Toen ik vroeg of ze dit zeker wist en zwart op wit kon zetten, ging ze het opnieuw navragen (ditmaal bij de persoon die de mails naar mij had verstuurd) en kwam ze daarna terug met het verhaal dat ze mij dringend adviseerde om het aanbod te accepteren, en dat anders mijn garantie inderdaad zou vervallen. Ze gaf aan dat als ik binnen een half uur (het was 16.30 uur) per mail zou reageren, zij het aanbod nog kon toewijzen... Hierop heb ik maar een mail gestuurd en het aanbod geaccepteerd om gezeik te voorkomen, maar ik ben het eigenlijk niet eens met de gang van zaken. Voordat ik het aanbod kreeg, nam ik ook telefonisch contact op met de Samsung klantenservice en toen gaven ze aan dat ik het aanbod kon afwijzen als deze mij niet zou bevallen. Dit was dus voordat ik het aanbod kreeg, maar nadat ik een mail had ontvangen dat mijn tv onherstelbaar was verklaard en ze mij aangaven binnenkort met een aanbod te komen.

Overigens heb ik mijn twijfels over het kunde van de reparateurs van CE Repair. Zij hebben namelijk klakkeloos 2x een moederbord vervangen zonder onderzoek te doen naar de oorzaak van het probleem. Hadden zij dit wel gedaan, was een vervanging van het moederbord waarschijnlijk niet eens nodig geweest en was mijn tv niet onherstelbaar verklaard. Ik heb destijds filmpjes van het mankement getoond aan zowel de reparateurs van CE Repair alsmede verzonden naar de winkel waar ik de tv gekocht heb. Mijns inziens gaan ze voor de makkelijke weg om het moederbord te vervangen, in de hoop dat hiermee het mankement verholpen is. Immers, wie zegt dat het geen software-matig probleem is, wat straks nog steeds aanwezig is op de nieuwe tv? Of wellicht kan mijn soundbar via hdmi niet goed samenwerken met mijn tv? Dit lijkt mij sterk omdat het beide Samsung apparaten zijn, en op een oudere Samsung tv dit altijd goed samengewerkt heeft, maar ik sluit niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Petersenco schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:18:
Omruiling is uiteindelijk prima verlopen. Bij mij bleek de boosdoener uiteindelijk mijn Samsung HW-MS6500 soundbar te zijn. Heb nu al een tijdje de Q80R soundbar aan mijn Q85R tv hangen en alles werkt perfect. Heel soms (eens per maand) de inmiddels op fora welbekende "Service niet beschikbaar" melding, maar afstandsbediening 5 seconde ingedrukt houden om de tv te rebooten verhelpt dit probleem.
Pagina: 1