-
Zoals vaker aangegeven, ze testen vooral de correlatie tussen wat er op de baan gebeurt en wat er in de windtunnel/cfd gebeurt. Dan weten ze ook of ze in de goede richting zitten met de updates.Mad-Matt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:54:
Bizar dat Merc met een compleet ander aero-pakket aan komt, wat hebben ze in week 1 gedaan? Motor getest?
Ook wel benieuwd naarMad-Matt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:54:
Bizar dat Merc met een compleet ander aero-pakket aan komt, wat hebben ze in week 1 gedaan? Motor getest?
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 26-02-2019 12:56 ]
Mijn boefje is liev!
Ik blijf het heel vreemd vinden, want wat voorn nuttige data kregen ze nou in week 1? Als je complete package / koeling en warmte ontwikkeling van alle onderdelen anders is dan had die gehele eerste testweek toch niet gehoeven? Die motor draait wel op de Dyno, ik dacht toch echt dat je juist wilt testen hoe de koeling, air intake etc zich houden op rechte stukken en in de bochtenwalteij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:48:
[...]
In ieder geval een onconventionele methode van testen wat mij betreft, maar wie weet levert het gewoon weer de winnende auto op.
Nu weet ik dat als het gaat tussen het woord van @TheButler of de strategie van een leger Duitse Mercedes engineers - hoewel close, ik dan toch maar Mercedes het voordeel van de tweifel geef... maar ik zou graag de redenen weten, wie weet lezen we het wel in Toto's biografie in tien jaar?
at your service
Misschien overdag validatie op de baan van wat de wind-tunnel aangaaf en dat op elkaar afstemmen zodat je tijdens de nacht de nieuwe onderdelen kunt testen, met de wetenschap dat je (basis)data klopt.The_Butler schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:57:
[...]
Ik blijf het heel vreemd vinden, want wat voorn nuttige data kregen ze nou in week 1? Als je complete package / koeling en warmte ontwikkeling van alle onderdelen anders is dan had die gehele eerste testweek toch niet gehoeven? Die motor draait wel op de Dyno, ik dacht toch echt dat je juist wilt testen hoe de koeling, air intake etc zich houden op rechte stukken en in de bochten
Nu weet ik dat als het gaat tussen het woord van @TheButler of de strategie van een leger Duitse Mercedes engineers - hoewel close, ik dan toch maar Mercedes het voordeel van de tweifel geef... maar ik zou graag de redenen weten, wie weet lezen we het wel in Toto's biografie in tien jaar?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
ik had ook weinig anders van je verwachtDaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:55:
[...]
Ik wees dan ook alleen maar op dit ene stukje. Heb de rest ook allang gezien.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Ik blijf in herhaling vallen, maar zoek eens in dit topic naar correlatie...The_Butler schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:57:
[...]
Ik blijf het heel vreemd vinden, want wat voorn nuttige data kregen ze nou in week 1? Als je complete package / koeling en warmte ontwikkeling van alle onderdelen anders is dan had die gehele eerste testweek toch niet gehoeven? Die motor draait wel op de Dyno, ik dacht toch echt dat je juist wilt testen hoe de koeling, air intake etc zich houden op rechte stukken en in de bochten
John Owen is Chief Designer bij Mercedes. Hij is inderdaad iemand die niet vaak voor het voetlicht treedt. Ik weet trouwens niet in hoeverre Aldo Costa zich nog met het ontwerp van de wagen bezighoudt.JB schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:56:
[...]
Ook wel benieuwd naarVerder hoor ik nooit iets van hun "Newey" maar die lijkt me ook vrij goed te performen of is dat blok zoveel beter?
EDIT:
Okay, hij is dus technisch adviseur geworden.
BronAldo Costa (57) has chosen to move into the role of Technical Advisor to the Team from the beginning of 2019.
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 26-02-2019 13:27 ]
"When you grow up your heart dies"
Bij zo'n enorme update (alleen de achtervleugel is gelijk gebleven) op je eerste design onder nieuwe aero-regelgeving heb je met het aero-package van week 1 echt geen correlatie voor het package van week 2 aangetoond.MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:20:
[...]
Ik blijf in herhaling vallen, maar zoek eens in dit topic naar correlatie...
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik zie niet in waarom niet...FirePuma142 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:28:
[...]
Bij zo'n enorme update (alleen de achtervleugel is gelijk gebleven) op je eerste design onder nieuwe aero-regelgeving heb je met het aero-package van week 1 echt geen correlatie voor het package van week 2 aangetoond.
Als in week 1 wordt aangetoond dat de windtunnel en cfd overeenkomt met de werkelijkheid kan dat wel degelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Razorbite op 26-02-2019 13:31 ]
Dat is prima voor een kleine wijziging. Hier staat een totaal andere auto op de baan.MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:30:
[...]
Ik zie niet in waarom niet...
Als in week 1 wordt aangetoond dat de windtunnel en cfd overeenkomt met de werkelijkheid kan dat wel degelijk.
Maar dat ze onder de 1:20 kunnen komen geeft voor mij al wel aan dat er misschien een kans bestaat dat ze geen laatste worden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is niet zo dat als je correlatie voor een bepaalde geometrie hebt, die correlatie overeind blijft als je geometrie wijzigt. Bij kleine wijzigingen kom je daar wel mee weg, maar als je geometrie wijzigt zul je ook je parameterws moeten wijzigen om je correlatie te behouden.
Een nieuw aerodynamisch element toevoegen betekent dus dat je er de baan mee op moet om je parameters vast te stellen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het is inderdaad een opvallende strategie.FirePuma142 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:28:
[...]
Bij zo'n enorme update (alleen de achtervleugel is gelijk gebleven) op je eerste design onder nieuwe aero-regelgeving heb je met het aero-package van week 1 echt geen correlatie voor het package van week 2 aangetoond.
Ik kan me voorstellen dat je in week 1 wellicht liever een 'basic' auto test om je (windtunnel) design te valideren.
Een ingewikkelder design is veel ingewikkelder te valideren. Als 1 flapje op de voorvleugel niet werkt zorgt dat voor een waterval effect bij andere design elementen. Je kunt dan onvoldoende vast stellen of je barge boards precies doen wat ze moeten doen (want wellicht krijgen die niet de juiste air flow van de voorkant van de auto...
Bij een basis design kun je vermoedelijk alle losse aero onderdelen veel beter valideren.
Daarnaast is een belangrijk onderdeel van de test om alle onderhuidse zaken aan duurtesten te onderwerpen. De koeling, de installatie van de PU, de electronica, de brandstofpomp, de gearbox etc. Vermoedelijk is dit in test 1 gebeurt. Wel fijn als je weet dat je auto goed in elkaar zit, dan kun je in week 2 focussen op de aero zonder dat je elke dag 5x stil valt.
Ten slotte is het misschien mogelijk dat Mercedes (net als alle andere teams) heel lang heeft doorgewerkt in de windtunnel en de nieuwste aero onderdelen pas letterlijk deze week klaar zijn...
En dat is nu precies wat ze deze week doen. Vorige week hebben ze volgens mij meer de banden en de wegligging getest.Razorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:31:
Je zult toch echt de werking van al die flapjes en flipjes in de werkelijkheid moeten testen en begrijpen. CFD geeft een voorspelling van hoe het zal werken.
Ze kunnen gewoon met de aero gewacht hebben om de concurentie niet wijzer te maken dan nodig, maar het kan ook zijn dat deze setup gewoon nog niet af was vorige week.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Aero heeft ALLES met banden en wegligging te maken.SnowDude schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:36:
[...]
En dat is nu precies wat ze deze week doen. Vorige week hebben ze volgens mij meer de banden en de wegligging getest.
Ze kunnen gewoon met de aero gewacht hebben om de concurentie niet wijzer te maken dan nodig, maar het kan ook zijn dat deze setup gewoon nog niet af was vorige week.
Die setup was gewoon inderdaad nog niet goed genoeg.
Niet nodig dat continu in twijfel te trekken.
Met wegligging bedoel ik meer de geometrie van de ophanging.Razorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:38:
[...]
Aero heeft ALLES met banden en wegligging te maken.
Die setup was gewoon inderdaad nog niet goed genoeg.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ze weten ongetwijfeld wat ze doen, ik geloof niet dat iemand dat ter discussie heeft gesteld.Suicyder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:39:
Hoe we het ook wenden of keren, optimaal is het vast niet, maar Mercedes zal prima weten wat ze doen en wat ze met welke data kunnen
Niet nodig dat continu in twijfel te trekken.
ja precies 4 dagen en ze bouwen even een nieuw pakket met updates. (je vraagt je dan toch af wat Williams de afgelopen maanden heeft gedaanMalt007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:38:
Het ligt veel simpeler, Bottas zei dat hij snel updates nodig had dus de Duitsers hebben van het weekend simpelweg even overgewerkt.
natuurlijk lag deze update al volledig in de planning bij Mercedes
Als deze redenatie klopt dan konden zo ook de Safety car of welke snelle Mercedes op een Duits circuit rond laten rijden met een airo rack om zo de correlatie met een model van dezelfde auto in een windtunnel the checken.MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:30:
[...]
Ik zie niet in waarom niet...
Maar zo werkt het toch echt niet...
at your service
Je meent hetMalt007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:38:
Het ligt veel simpeler, Bottas zei dat hij snel updates nodig had dus de Duitsers hebben van het weekend simpelweg even overgewerkt.
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + ASUS 5070Ti + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Alles te maken met kosten, dat spul is ontzettend duur.Holkers schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:46:
Blijf dat raar vinden die gekleurde flowviz, dat kan ook onder blacklight en dan hebben ze geen last van dat alle teams mee kunnen kijken hoe hun aero werkt
Een nieuwe voorvleugel oid ook..Suicyder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:48:
[...]
Alles te maken met kosten, dat spul is ontzettend duur.
Kosten is bij de top 3 teams nou niet echt het probleem.. Terwijl zulke data juist wel erg interessant is voor de tegenstanders.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik ben er van overtuigd dat deze redenatie een heel eind op gaat. Zo’n safetycar zit niet in een volledig aeromodel in de CFD. Uiteraard zullen alle aanpassingen weer opnieuw getest worden in testweek 2.The_Butler schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:41:
[...]
Als deze redenatie klopt dan konden zo ook de Safety car of welke snelle Mercedes op een Duits circuit rond laten rijden met een airo rack om zo de correlatie met een model van dezelfde auto in een windtunnel the checken.
Maar zo werkt het toch echt niet...
Niet voor niks zie je dat het ontwikkeltempo van de topteams gedurende het jaar zoveel hoger ligt dan bij de andere teams.
Verliezen omdat je de concurrentie data geeft kost meer. 1000 man personeel is duur. Een toprijder die 20 miljoen per jaar beurt is duur. Een potje flowviz met UV kleurtje is peanuts in vergelijkSuicyder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:48:
[...]
Alles te maken met kosten, dat spul is ontzettend duur.
Die data is totaal niet interesant voor andere teams, die data is zo afhankelijk van de rest van de auto, dat kan je niet 1 op 1 over nemen naar een willekeurig andere auto.basvn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:49:
[...]
Een nieuwe voorvleugel oid ook..
Kosten is bij de top 3 teams nou niet echt het probleem.. Terwijl zulke data juist wel erg interessant is voor de tegenstanders.
Ik weet 100% zeker dat de Red Bull cover nog vele centimeters (!) smaller gaat worden. Ze hebben de eerste week gewoon voorzichtig willen zijn. Net als Merc.
Bensimpel
Positieve meneer
Inderdaad, max zal morgen wel even met die auto gaan raggen, Gasly is gewoon nog voorzichtigRazorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:51:
En overigens geloof ik niet dat ze bij Red Bull en Ferrari nu liggen te bibberen van een paar flapjes extra bij Merc.
Ik weet 100% zeker dat de Red Bull cover nog vele centimeters (!) smaller gaat worden. Ze hebben de eerste week gewoon voorzichtig willen zijn. Net als Merc.
😆 - Denk ook eens om ;)

Ja, ze mogen weer. Alleen is iedereen nog in de pit.walteij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:01:
Rijden we alweer??
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2019 14:02 ]
Funny quip from Hulkenberg in the press session just now.
— Luke Murphy (@lucasmurph) 26 februari 2019
Asked if the rest of the midfield teams look strong, he replies: "The midfield is always competitive, and I should know because I've been there all my career!"#F1Testing #F1
De hele motorkap zit nu centimeters hoger dan strikt noodzakelijk (iig bij de uitlaat, achteraan) en idd ze hebben zelfs al de waste gates uitlaten naar beneden gebracht dus die hele kap kan zo enkele CM naar beneden.Razorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:51:
En overigens geloof ik niet dat ze bij Red Bull en Ferrari nu liggen te bibberen van een paar flapjes extra bij Merc.
Maar wellicht is dit juist onderdeel van het concept, er zijn twee "paralelle" bollingen, helemaal boven aan de rug en er zit een knik onder dezelfde hoek bovenaan de sidepod, wellicht blijft zo de lucht heel mooi stromen over ook het hogere gedeelte van het achterste bodywork? Maar ook ik vermoed dat ze dit nog een stuk in gaan tucken, net als jij!
Bij Mercedes is buiten wat (illegal zelfs hier en daar, vanity panel, zijkant neus, dus dat was alleen even ter test) "vleugeltjes" nu natuurlijk enorm veel veranderd, de nosecone, voorvleugel, bargeboards aera, de sidepot zelf is ingekrompen en ze volgen nu meer het RBR concept en nog wat (ad hoc?) vleugeltjes op de vloer.
Wat laat klaar lijkt het maar dit is dus de 2019 aero.
een treffende spreuk
Die bobbels op de engine cover zijn de ophangpunten van de PU. Deze zijn gestandaardiseerd door de FIA wat positie op de PU aan gaat.pro_6or schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:04:
[...]
De hele motorkap zit nu centimeters hoger dan strikt noodzakelijk (iig bij de uitlaat, achteraan) en idd ze hebben zelfs al de waste gates uitlaten naar beneden gebracht dus die hele kap kan zo enkele CM naar beneden.
Maar wellicht is dit juist onderdeel van het concept, er zijn twee "paralelle" bollingen, helemaal boven aan de rug en er zit een knik onder dezelfde hoek bovenaan de sidepod, wellicht blijft zo de lucht heel mooi stromen over ook het hogere gedeelte van het achterste bodywork? Maar ook ik vermoed dat ze dit nog een stuk in gaan tucken, net als jij!![]()
Bij Mercedes is buiten wat (illegal zelfs hier en daar, vanity panel, zijkant neus, dus dat was alleen even ter test) "vleugeltjes" nu natuurlijk enorm veel veranderd, de nosecone, voorvleugel, bargeboards aera, de sidepot zelf is ingekrompen en ze volgen nu meer het RBR concept en nog wat (ad hoc?) vleugeltjes op de vloer.
Wat laat klaar lijkt het maar dit is dus de 2019 aero.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Die gaat zeker even een (veruit) snelste tijd zetten met een vrijwel lege tank, de zachtste bandjes, en daarna weer naar huis.Suicyder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:42:
Alonso is gespot en in ieder geval als gast/adviseur aanwezig bij McLaren. Kon toch niet weg blijven
Testing, one, two ...
Dan schiet de concurrentie gewoon foto's met blacklight flitsapparatuur.Holkers schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:46:
Blijf dat raar vinden die gekleurde flowviz, dat kan ook onder blacklight en dan hebben ze geen last van dat alle teams mee kunnen kijken hoe hun aero werkt
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Stoff is er ook!Suicyder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:42:
Alonso is gespot en in ieder geval als gast/adviseur aanwezig bij McLaren. Kon toch niet weg blijven
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ook RBR heeft zojuist wat nieuwe hardware ontvangen.
Die bobbels zijn bij Mercedes, Mijn eerste stuk is een antwoord op Razorbite en gaat over de RB15. de RB15 heeft een hele dike ronde "bobbelrug" en een centimeter of 30 daaronder zit onder dezelfde hoek een knik van boven de sidepod naar beneden. Ik vraag me af of dit wellicht bedoeld is (om de lucht te geleiden) en dat daarom het bodywork van de RB15 aan de achterkant zo veel hoger (er is een stuk van enkele cm over) "open" is dan vorig jaar bij RBR het geval was (en bij alle andere teams het geval is). Razorbite (en ik) vermoeden dat dti nog een stuk strakker gaat worden, maar wellicht is dit een bewuste aero keuze, is een balletje dat ik opgooide.iichel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:08:
[...]
Die bobbels op de engine cover zijn de ophangpunten van de PU. Deze zijn gestandaardiseerd door de FIA wat positie op de PU aan gaat.
pas later in die post switch ik naar de Mercedes.
[ Voor 13% gewijzigd door pro_6or op 26-02-2019 14:42 ]
een treffende spreuk
ok, weg.powah33 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:22:
Please voor filmpjes / memes ect ... daar is discord voor .
[ Voor 188% gewijzigd door ATS op 26-02-2019 14:23 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
https://f1manager.info/ranking/4605
"When you grow up your heart dies"
Ik zag alleen iets op de timing verschijnen, verder niets.
[ Voor 57% gewijzigd door Edd op 26-02-2019 14:33 ]
-
RODE VLAG
[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 26-02-2019 14:36 ]

Wel een plekje met herinneringen voor Mercedes!!
Hoe komen jullie eigenlijk aan die beelden?Razorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:35:
[Afbeelding]
Wel een plekje met herinneringen voor Mercedes!!![]()
STOP
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hoger is het bij de RB14 omdat ze steeds meer van hun intercooler boven de PU plaatsen. De achterkant is waarschijnlijk nog niet zo strak om de Honda een kans te geven. Blijkt alles goed, dan gaat Newey het zeker nog strakker maken.pro_6or schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:16:
[...]
Die bobbels zijn bij Mercedes, Mijn eerste stuk is een antwoord op Razorbite en gaat over de RB15. de RB15 heeft een hele dike ronde "bobbelrug" en een centimeter of 30 daaronder zit onder dezelfde hoek een knik van boven de sidepod naar beneden. Ik vraag me af of dit wellicht bedoeld is (om de lucht te geledien) en dat daarom het bodywork van de RB15 aan de achterkant zo veel hoger (er is een stuk van enkele cm over) "open" is dan vorig jaar bij RBR het geval was (en bij alle andere teams het geval is). Razorbite (en ik) vermoeden dat dti nog een stuk strakker gaat worden, maar wellicht is dit een bewuste aero keuze, is een balletje dat ik opgooide.
pas later in die post switch ik naar de Mercedes.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De meest simpele verklaring is meestal de juiste, en ik verwacht dit ook hoor, maar ik wilde dat andere balletje toch even opgooien!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:40:
[...]
Hoger is het bij de RB14 omdat ze steeds meer van hun intercooler boven de PU plaatsen. De achterkant is waarschijnlijk nog niet zo strak om de Honda een kans te geven. Blijkt alles goed, dan gaat Newey het zeker nog strakker maken.
een treffende spreuk
Het zet je te denken.. Zou het misschien kunnen komen door het aangepaste aero-pakket..walteij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:34:
To zover de betrouwbaarheid van de Mercedes motor![]()
![]()
![]()
-
14:47 The truck has not set any purple sectors on its return to the pits, and we're fairly sure our Technical Editor Jake Boxall-Legge will not be a fan of its aerodynamic design.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vorig jaar op de redbull ring.Razorbite schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:33:
Hoeveel jaar is dat geleden??
Kan het niet zo zijn dat ze de eerste week zich meer met de motor en interne afstellingen bezig zijn geweest. en dat ze nu meer de focus leggen op de aerodynamica? of roep ik dan iets geks?Wom schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:50:
Toch vreemd dat Mercedes alles omgooit. Alsof ze geen duidelijk geloof hebben in één van de oplossingen. Lijkt me dat je liever vol voor 1 oplossing gaat zodat je daar alles op kunt afstemmen. Maar goed, wie ben ik.
Toen gingen beide Mercedessen kapot hoor. Was glorieus want dan wint Verstappen dus ook altijd.Titu schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:53:
[...]
Toen was heb toch de versnellingsbak die er mee op hield?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
gehehe, Kvyat demotion independent nog wel! In dit geval had hij ze wel al te pakken maar ze vielen idd beide uit!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:54:
[...]
Toen gingen beide Mercedessen kapot hoor. Was glorieus want dan wint Verstappen dus ook altijd.
een treffende spreuk
Vind het ook een vreemd verhaal.Titu schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:53:
[...]
Kan het niet zo zijn dat ze de eerste week zich meer met de motor en interne afstellingen bezig zijn geweest. en dat ze nu meer de focus leggen op de aerodynamica? of roep ik dan iets geks?
Uiteindelijk doet je aero ook behoorlijk wat op de vermogens afgifte van de motor.
Heel extreem, hang maar eens een parashute achter zo'n kar en kijk eens wat dat met tempraturen etc doet.
De belasting is dan geheel anders. Het lijkt er imho een beetje op dat ze denken dat ze een verkeerde keus hebben gemaakt met hun aero design.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat kan niet, dit aero packet is een mega wijziging, daar zijn ze al lang aan bezig geweest, hij was gewoon (te) laat klaar.Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:56:
[...]
Vind het ook een vreemd verhaal.
Uiteindelijk doet je aero ook behoorlijk wat op de vermogens afgifte van de motor.
Heel extreem, hang maar eens een parashute achter zo'n kar en kijk eens wat dat met tempraturen etc doet.
De belasting is dan geheel anders. Het lijkt er imho een beetje op dat ze denken dat ze een verkeerde keus hebben gemaakt met hun aero design.
Of doel je meer op dat ze ueberhaupt dit 2e pakket hebben ontwikkeld?
een treffende spreuk

Alonso is gespot
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat laatste inderdaad.pro_6or schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:57:
[...]
Dat kan niet, dit aero packet is een mega wijziging, daar zijn ze al lang aan bezig geweest, hij was gewoon (te) laat klaar.
Of doel je meer op dat ze ueberhaupt dit 2e pakket hebben ontwikkeld?
Of vind jij het niet vreemd dat ze gelijk overal met vleugeltjes komen?
Normaal zie je dit gedurende het seizoen toenemen
een treffende spreuk
Zou het haalbaar zijn om voor het hele seizoen twee aero-pakketten te ontwikkelen en onderhouden? Geeft wel meer circuit-specifieke keuze.Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:56:
[...]
Slecht idee... Hoe laat?
Alonso draagt McLaren kleding, Stoffel niet.pro_6or schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:59:
Vandoorne ook. Gewoon een courtesy van McLaren.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Voor een bedrijf als mercedes ongetwijfeld wel....GSX-MAN schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Zou het haalbaar zijn om voor het hele seizoen twee aero-pakketten te ontwikkelen en onderhouden? Geeft wel meer circuit-specifieke keuze.
Maar als ze dit gaan doen weet je bijna 100% zeker dat die budgetcap er versneld gaat komen want dan loopt het helemaal de spuigaten uit.
Was een gerucht dat Alonso ging testen deze week... Lijkt nu dus redelijk waar te zijn.pro_6or schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:59:
Vandoorne ook. Gewoon een courtesy van McLaren.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
die vleugeltes (die twee snorharen op het vanity panel) en de twee hoog aan de zijkant van de neus, zijn die niet illegaal? Ik meen dat daar geen bodywork mag dit jaar?Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:59:
[...]
Dat laatste inderdaad.
Of vind jij het niet vreemd dat ze gelijk overal met vleugeltjes komen?
Normaal zie je dit gedurende het seizoen toenemen
De nieuwe neus en sidepot (ingekropen rond radiator) en nu het verticaal wegvallende achterste deel sidepod (zoals bij RBR nu voor het 2e seizoen) vind ik elegante oplossingen, die hele bootlading vleugeltjes en die opstaande velugeltjes op de vloer zijn er niet echt als heel fantastische oplossingen uit inderdaad. Een stukje paniekvoetbal zal er wellicht bij zitten (laten we het hopen, ik dan tenminste als MAx fan)
een treffende spreuk
Vroegâh, toen Ferrari volcontinu rondjes reed op Fiorano. Mooie tijden...Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:01:
[...]
Voor een bedrijf als mercedes ongetwijfeld wel....
Maar als ze dit gaan doen weet je bijna 100% zeker dat die budgetcap er versneld gaat komen want dan loopt het helemaal de spuigaten uit.
Slecht idee... Hoe laat?
1) Je ontwerpt en fabriceert niet binnen een paar dagen een nieuwe voorvleugel, een vloer, nieuwe sidepods, en weet ik nog meer. Dus dat laatste is sowieso geen juiste conclusie. Zoiets duurt weken/maanden, dit was gepland. Dat staat los van vorige week.Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:56:
[...]
2) Wat ze winnen met een update als deze is in de orde van een paar tienden per ronde. Dat veranderd amper de belasting van de motor. Het zijn details. Belangrijke details in de wereld van de Formule 1, maar absoluut gezien maakt het waarschijnlijk nog geen procent verschil in prestaties (en belasting). Bovendien hebben ze vorige week geen eens die motor vol belast, niemand. Het verschil tussen de powermodes van vorige week en de uiteindelijke is veel groter.
We hebben nu meer inzicht in het testplan van Mercedes. Niks meer en niks minder.
Afternoon session underway with a very excited Honey Badger behind the wheel!#RSspirit @danielricciardo pic.twitter.com/30uGousMXw
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 26 februari 2019
Het is een Spanjaard, de tests zijn in Spanje, hij komt gewoon ff kijken bij z'n oude team. Dat ie op het circuit rondloopt betekent niet dat ie ook een stukje gaat rijden.Damian schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:02:
[...]
Was een gerucht dat Alonso ging testen deze week... Lijkt nu dus redelijk waar te zijn.
What did I say?Jasphur schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:09:
[...]
Met ook echt maar .004de van een seconde in het nadeel van LEC
Het was eind vorig jaar een gerucht, dat later door Zak is bevestigd. Zo gek is dat nou ook weer niet. De huidige rijders hebben nauwelijks ervaring in de oude auto, dus Alonso kan na een paar rondjes heel goed aangeven of ze erop vooruit zijn gegaan. Met één rookie en een halfwas ga je de oorlog ook niet winnen als je wéér een frikandel hebt gebakken...FastFred schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Het is een Spanjaard, de tests zijn in Spanje, hij komt gewoon ff kijken bij z'n oude team. Dat ie op het circuit rondloopt betekent niet dat ie ook een stukje gaat rijden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toto Wolff's phone last weekend 👀 pic.twitter.com/xyfunxI9HQ
— Gianluca D'Alessandro (@Gianludale27) 26 februari 2019
Dit topic is gesloten.
![]()
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019
Tussenstand bij rust.