Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1 2019] Barcelona Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste
Acties:
  • 227.647 views

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus ik zit nu ook bij de coole club van F1TV pro abonnees. Zet de stream aan en meteen zie ik een stuk van een McLaren afvliegen.

Oh wat heb ik dit gemist zeg. Zowel een stream op mijn tweede scherm aanzetten als McLaren waar weer eens onderdelen vanaf vallen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Zahariac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:57:
Wel apart, de TR rijdt met grijze achtervelgen en zwarte voor. Vraag mij af wat het verschil is behalve de kleur.
Die zwarte zijn de winterbanden >:)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11 03:40
Player1S schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:57:
[...]

Mja, statistisch gezien word het wel tijd voor een terugval bij Mercedes. De meeste dominanties lopen 3-5 jaar.
Vorig seizoen liep de dominantie al sterk terug, op enkele banen waren ze puur op snelheid het 3e team.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:29
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:59:
Dus ik zit nu ook bij de coole club van F1TV pro abonnees. Zet de stream aan en meteen zie ik een stuk van een McLarean afvliegen.

Oh wat heb ik dit gemist zeg. Zowel een stream op mijn tweede scherm aanzetten als McLaren waar weer eens onderdelen vanaf vallen. :+
Welcome at the cool kids club! :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 15:51

TrekDr0p

QR niet scannen

pro_6or schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:57:
[...]

De linker is al wat beschadigd, ik denk bij het gridnbakbezoek van Gasly.
Met deze had hij de hele grindbak moeten leegscheppen :+
Echt groot, niet normaal

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:22
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:59:
Dus ik zit nu ook bij de coole club van F1TV pro abonnees. Zet de stream aan en meteen zie ik een stuk van een McLaran afvliegen.

Haha, kan gebeuren toch. Vorig jaar viel er ook bijna elke testdag dat sidepod-deflector ding van de RB14 af. Pas in de tweede testweek hadden ze een stevige fix kunnen toepassen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Interessante discussie wel over de verschillen in voorvleugel concepten tussen enerzijds Ferrari & Sauber en anderszijds Mercedes & Red Bull.

Zou dit betekenen dat het Ferrari concept sneller is, maar dat de banden er wel veel sneller aan gaan?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bigfoot schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:04:
Interessante discussie wel over de verschillen in voorvleugel concepten tussen enerzijds Ferrari & Sauber en anderszijds Mercedes & Red Bull.

Zou dit betekenen dat het Ferrari concept sneller is, maar dat de banden er wel veel sneller aan gaan?
Denk dat je daar op zich helemaal niks over kunt zeggen. Het gaat niet alleen om de voorvleugel, maar om het totaalpakket. Ze streven er allemaal naar om een goede balans in de auto te hebben natuurlijk.

• Jasphur
De linkerachter band van HAM is behoorlijk beschadigd vergeleken de rest

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 20-02-2019 15:06 ]

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik vraag me af of outwash nog problemen veroozaakt bij inhalende wagens ( vuile lucht )

iRacing Profiel

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:06:
Zal toch wat zijn als ze nog steeds een banden verslinder hebben gemaakt.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:06:
Ik vraag me af of outwash nog problemen veroozaakt bij inhalende wagens ( vuile lucht )
Volgens mij is dat wat Ferrari hier aan het testen is (geweest), toch?
TrekDr0p schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:43:
Goed om te zien dat de FER de STR niet voorbij kan op start finish terwijl hij DRS gebruikt.

STR KVY WDC confirmed

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 18:15
Jasphur schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:06:
De longruns zijn wel extreem constant bij Mercedes, Ferrari lijkt meer last te hebben van degradatie. (kan een gevolg zijn van die voorvleugel)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bigfoot schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:04:

Dat zou het ongeveer kunnen betekenen. Verder veranderd Monza dan een een Ferrari overwinning en Monaco is voor RBR. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Vettel heeft intussen de 100 rondjes alweer aangetikt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Señor Sjon
  • Laatst online: 23-11 17:21
P.K. schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:09:
[...]

De longruns zijn wel extreem constant bij Mercedes, Ferrari lijkt meer last te hebben van degradatie. (kan een gevolg zijn van die voorvleugel)
Manco is dat die longruns ongeveer 2s/rondje langzamer zijn dan de GP in 2018... En dat terwijl we een jaar motorontwikkeling verder zijn en men claimt de aero-wijzigingen goed verwerkt te hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:42
ATS schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:12:
Vettel heeft intussen de 100 rondjes alweer aangetikt.
Mercedes is er al even overheen (bot/ham samen)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

erik91 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:14:
[...]

goed punt. Die zitten op 110 samen intussen.

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 20-02-2019 15:17 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

erik91 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:14:
[...]

REN ook 100 (hul/ric samen)

• P.K.
Señor Sjon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:13:
[...]

Manco is dat die longruns ongeveer 2s/rondje langzamer zijn dan de GP in 2018... En dat terwijl we een jaar motorontwikkeling verder zijn en men claimt de aero-wijzigingen goed verwerkt te hebben.
Ik zei alleen dat ze constant zijn, niks over de snelheid.
Bij Merc zie je weinig verval gedurende een run, bij Ferrari is dat verval groter.

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Verstappen met een kleine verbetering naar 1.18.787

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 10:28

Soggney

Zeekomkommer

Weinig te vallen als je al laag bij de grond bent

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Señor Sjon
P.K. schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:17:
[...]

Ik zei alleen dat ze constant zijn, niks over de snelheid.
Bij Merc zie je weinig verval gedurende een run, bij Ferrari is dat verval groter.
Als je te ver onder de pace zit, kan je het ook lang volhouden. ;)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 19:00

Damian

Insane Obtrusion

Mercedes is gewoon zelfde als vorig jaar. Rustig rondjes rijden en dingen testen. Die hebben helemaal geen showrondjes nodig die Ferrari wel de hele dag aan het doen is.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 11:03

Saffie_time

Why use this? 42!

Daarom is het ook zo raar dat men er bij RBR voor kiest om maat zo'n beperkt aantal rondjes te rijden (vooralsnog). Je wil toch zo veel mogelijk data vergaren als dat kan?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• erik91
Nog niet? of ik kijk scheel. hul 63 - ric 25

• Jasphur
Heerlijk de pitstraat super slowmo

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:39

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Wouw.. dat shot van de slomo van de red bull in de pit lane! Als we die van alle teams kunnen krijgen.. dan kan je mooi vergelijken.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:13

spartacusNLD

This is Sparta!!

Heeft iemand die RBR super slomo opgenomen? :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• P.K.
Señor Sjon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Als je te ver onder de pace zit, kan je het ook lang volhouden. ;)
Ja, maar dat zitten ze alleen niet...

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 10:43
Saffie_time schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:19:
Daarom is het ook zo raar dat men er bij RBR voor kiest om maat zo'n beperkt aantal rondjes te rijden (vooralsnog). Je wil toch zo veel mogelijk data vergaren als dat kan?
Ja en nee. Je kunt wel eindeloos rondjes blijven rijden met dezelfde configuratie. Maar ik kan me voorstellen dat je na 2 dagen wel genoeg hebt. Switchen tussen meerdere configuraties kan ook veel bruikbare data opleveren.

Dus zelfs het aantal ronden rijden zegt niks.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

erik91 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:19:
[...]

Nog niet? of ik kijk scheel. hul 63 - ric 25
Lol ik zag de 77(kvy) + 23 :F

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:39

SpeedfreakR

Zoeffff.....

spartacusNLD schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:21:
Heeft iemand die RBR super slomo opgenomen? :D
18+ materiaal he! Pure p*rno

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:36
Wel cool dat die Raikonnen zo lekker mee kan komen! Woohoo.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Misschien waren er vandaag wat kleine problemen met die nieuwe vleugel. Je zag ze vanochtend ook al met zo'n aero rack aan de gang, dus misschien was daar iets uit gekomen waardoor verder testen niet meer nuttig was. Zolang ze niet stelselmatig onder de maat testen zie ik er geen probleem mee.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 11:33
volgens mij reden ze in voorgaande jaren nog minder.

stel het blijkt dat de windtunnel en berekeningen en op de baan dus 100% overeen komen dan zit je dus al heel goed en kun je misschien minder test doen. of je weet dat er nog zo veel updates komen dat het eigenlijk alleen een motor test is en tot nu toe halen ze elke dag nog gewoon 100+ ronden

maar volgens mij is minder rond rijden iets wat bij rb niet ongebruikelijk is. (tuurlijk wij willen max meer zien rijden)

• HarryDeCowboy
Red Bull wil zoveel mogelijk rijden, ze zullen waarschijnlijk een last-minute dingetje hebben ontdekt dat ze eerst willen aanpassen o.i.d.

• DeKaerften
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:38:
[...]

To qualify for an FIA Racing Super Licence an applicant must meet the requirements of the FIA's

[..]

A holder of a full and valid road car driving licence for the country listed as the drivers nationality which has not been suspended, withdrawn, revoked, or in any other way prevents the holder from driving a motor car on public roads.

[..]
Die had ik ook nog niet eerder gehoord / gelezen. Afgezien van het feit dat Verstappen z'n superlicentie had vóórdat 'ie z'n rijbewijs had, zijn er in het verleden ook nog weleens rijbewijzen afgepakt vanwege iets te hard rijden (ik herinner me iig een keer Alesi in de jaren '90).

• Jasphur
Simpel ding wel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz2vakbWkAASnMD?format=jpg&name=900x900

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:39
Hmm... ik vind het toch jammer dat Ferrari nu ook met een matte livery rijdt. Dit vond ik juist zoo mooi en uniek aan de RB wagen.

• Maverick
  • Laatst online: 08:10
Kwaliteit boven kwantiteit. Je kunt wel doelloos rondjes rijden, maar het moet je ook iets opleveren. Zolang je niet weet wat ze precies doen kun je uit het aantal rondjes echt niets afleiden.
Met andere woorden:
Let op:
Testdagen zeggen niks. :+
;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• HarryDeCowboy
DeKaerften schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Die had ik ook nog niet eerder gehoord / gelezen. Afgezien van het feit dat Verstappen z'n superlicentie had vóórdat 'ie z'n rijbewijs had, zijn er in het verleden ook nog weleens rijbewijzen afgepakt vanwege iets te hard rijden (ik herinner me iig een keer Alesi in de jaren '90).
Die vind ik ook erg bijzonder inderdaad.
Er zijn in het verleden ook coureurs geweest die überhaupt hun rijbewijs niet hadden, ook Alesi en R. Schumacher hadden tijdens hun actieve F1-loopbaan een ingevorderd rijbewijs waarbij ze wel mochten meedoen tijdens officiële F1-races.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeKaerften schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Ja duh... Die regels zijn zwaar aangescherpt toen max in de F1 kwam...

• Lasmibalsingh
Dieter Rencken heeft onderzoek gedaan naar de geruchten die ex-Mclaren monteur Marc Priestley verspreidde over Honda:
'Achterkant van Red Bull RB15 is nog niet in balans'
quote: Dieter Rencken
Bron van geruchten
Ik heb wat onderzoek gedaan en heb vanochtend ook Marc Priestley gebeld om te vragen wat hij precies heeft gehoord en wie de bron is. Het verhaal dat Marc heeft verteld in de video is afkomstig van een voormalig teamlid van Red Bull Racing die eind vorig jaar is vertrokken, hij werkt dus niet meer bij het team en is ook niet in Barcelona.

Een goed ingevoerde technische bron in de paddock vertelde aan de redactie van GPToday.net: "Het probleem is niet zo zeer de motor maar de complete achterkant. Die is nog niet in balans en daardoor loopt het nog niet zoals men wil bij Red Bull Racing."

Red Bull Racing vertelde aan ons in een reactie 'niet in de positie te zijn om op deze informatie te reageren'.
Lijkt erop dat Priestley oude Honda-problemen als nieuws wilde verkopen in zijn clickbait video.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lasmibalsingh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:30:
Dieter Rencken heeft onderzoek gedaan naar de geruchten die ex-Mclaren monteur Marc Priestley verspreidde over Honda:

[...]

Lijkt erop dat Priestley oude Honda-problemen als nieuws wilde verkopen in zijn clickbait video.
Dat is al een paar keer bijgekomen vandaag. Geen idee wat je tegen Priestley hebt overigens, maar het begint op te vallen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• metallicattim
  • Laatst online: 08:14
2018 Spanje Race fastest lap: 1:18.441 (RIC)
Q1: 1:17.031 (VET)
Q2: 1:16.802 (VET)
Q3: 1:16.173 (HAM)

Test 2019: 1:17:762 (RAI)

Tot nu toe dus wel sneller dan de race vorig jaar, maar nog goeie 1,5s van de kwalificatietijd.

• HarryDeCowboy
metallicattim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:32:

Tot nu toe dus wel sneller dan de race vorig jaar, maar nog goeie 1,5s van de kwalificatietijd.
Dan vergeet je even dat de qualy-tijden op de zachtste compounds zijn gereden, weinig brandstof (+- een ronde of 3/4) en de motoren maximaal open zijn geschroeft.
De snelste raceronde is op dit moment het meest representatief tijdens de tests.

[ Voor 3% gewijzigd door HarryDeCowboy op 20-02-2019 15:34 ]

• Saffie_time
  • Laatst online: 21-11 11:03

Saffie_time

Why use this? 42!

Testtijd voor vandaag van Kimi is al sneller dan snelste Sauber in qualie afgelopen jaar.
Dus dat is positief!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DeKaerften
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Ja duh... Die regels zijn zwaar aangescherpt toen max in de F1 kwam...
Haha, ja, dat snap ik. Dit specifieke feit in de nieuwe regels voor de superlicentie was me alleen nog niet eerder opgevallen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Dan vergeet je even dat de qualy-tijden op de zachtste compounds zijn gereden, weinig brandstof (+- een ronde of 3/4) en de motoren maximaal open zijn geschroeft.
De snelste raceronde is op dit moment het meest representatief tijdens de tests.
Kimi heeft hem toch ook op C5 gereden?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dit bericht van rencken zegt net zo goed helemaal niks.

• Señor Sjon

Señor Sjon in "[F1 2019] Barcelona Testdagen"

1.17,1 was vorig jaar de snelste tijd. Die RAI tijd schijnt op C5 gereden te zijn, de zachtste band.

• Lasmibalsingh
FirePuma142 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Dat is al een paar keer bijgekomen vandaag. Geen idee wat je tegen Priestley hebt overigens, maar het begint op te vallen.
MP als bron is totaal ongeloofwaardig is vandaag gebleken, dat is tot zover wel duidelijk. Verder heb ik niets tegen hem zoals jij suggereert. Ik heb het topic met de zoekmachine onderzocht en het artikel is inderdaad 1 keer vermeld maar dan als linkdrop dus daar heb ik toevallig overheen gekeken.

• HarryDeCowboy
VidaR-9 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Kimi heeft hem toch ook op C5 gereden?
De tijd van vandaag heeft Kimi gereden op de C4 compound, volgens mij zijn de C5 compounds niet eens beschikbaar vandaag.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
Lasmibalsingh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:37:
[...]

MP als bron is totaal ongeloofwaardig is vandaag gebleken, dat is tot zover wel duidelijk. Verder heb ik niets tegen hem zoals jij suggereert. Ik heb het topic met de zoekmachine onderzocht en het artikel is inderdaad 1 keer vermeld maar dan als linkdrop dus daar heb ik toevallig overheen gekeken.
Waarom is hij ongeloofwaardig gebleken?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Als dat teamlid eind vorig jaar weg is gegaan dan is het toch niet heel onaannemelijk dat dit 1.5mnd later nog op zijn minst gedeeltelijk een issue zou kunnen zijn ?

Wat extra confirmatie uit meerdere bronnen zou natuurlijk wel helpen. :)

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 08:56
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:38:
[...]

De tijd van vandaag heeft Kimi gereden op de C4 compound, volgens mij zijn de C5 compounds niet eens beschikbaar vandaag.
Was wel op C5 :) In eerste instantie verkeerd gemeld op C4.

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2019/2/20/a7dea0bd-944b-49ff-990c-a9ba58564ba3_800.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Racierox op 20-02-2019 15:40 ]

• NotSoSteady
Help!!!! schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:38:
[...]

Als die monteur eind vorig jaar weg is gegaan dan is het toch niet heel onaannemelijk dat dit 1.5mnd later nog op zijn minst gedeeltelijk een issue zou kunnen zijn.

Wat extra confirmatie uit meerdere bronnen zou natuurlijk wel helpen.
Hij kan toch ook gewoon contact hebben gehad met ex-collega's. Lijkt me niet bepaald raar. Dat Newey 9 maanden toegang heeft tot de data hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alles perfect is, anders had de Honda ook nog wel achterin de McLaren gelegen.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 20-02-2019 15:40 ]

• bartpijn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 21:16

[...]

Ik vind dat dit door de genoemde bron zo snel wordt geconcludeerd, al helemaal als je bedenkt dat pas vandaag de juiste achtervleugel is gemonteerd.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

De Ferrari lijkt toch wat moeite te hebben zo kort achter de McLaren, deed een aardige stap opzij voor de laatste bocht net.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz2nu2NWoAAKANI.jpg
Grappige spiegels....

geen lachspiegels

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is Priestley niet wat overrated?
Als ik denk aan leerzame video's, denk ik niet aan die van hem. Abstracte verhalen over vortexen hier en daar, veel lucht langs de zijkant en cleane air daar...zonder échte uitleg, wat het eindeffect is, hoe de aero package werkt als geheel en hoe het uiteindelijk de verhoudingen van teams (mogelijk) beïnvloedt. Maar misschien maken niet-aero-noobs er meer kaas van.

• metallicattim
  • Laatst online: 08:14
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Ik probeerde eigenlijk alleen aan te geven dat ze ondanks dat ze toch wel op tempo rijden, nog helemaal niet het stampen zijn en het dus nog veul sneller zal gaan straks in Melbourne :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Saturnus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:43:
Is Priestley niet wat overrated?
Als ik denk aan leerzame video's, denk ik niet aan die van hem. Abstracte verhalen over vortexen hier en daar, veel lucht langs de zijkant en cleane air daar...zonder échte uitleg, wat het eindeffect is, hoe de aero package werkt als geheel en hoe het uiteindelijk de verhoudingen van teams (mogelijk) beïnvloedt. Maar misschien maken niet-aero-noobs er meer kaas van.
Ik ben abosluut een aero-noob maar ik kan MP's uitleg altijd prima volgen.

Misschien ligt het meer aan het nivo Engels van sommige anderen. Maar ik weet het natuurlijk ook niet.

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 21:29
metallicattim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Ik probeerde eigenlijk alleen aan te geven dat ze ondanks dat ze toch wel op tempo rijden, nog helemaal niet het stampen zijn en het dus nog veul sneller zal gaan straks in Melbourne :)
No offence naar jou maar dat is het hele issue van dit topic. Halve posts, en vervolgens weer een hele discussie om daarna nogmaals te posten "ik bedoelde eigenlijk dit".

Het zou goed zijn als we wat meer tijd nemen om te reageren ipv als eerste te willen reageren. Zoals vaak geroepen is over de testdagen, tijden zeggen niks en kwaliteit boven kwantiteit.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Daarnaast, wat er ook gezegd en geschreven wordt. Feit is dat zowel de TR als de RBR gewoon lekker in de 1:18 kunnen komen. En de TR al bijna weer 100 rondjes getuft heeft vandaag.

Ook al zit er nog een probleem in de achterkant, het gaat alsnog gewoon lekker.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11 16:08

Player1S

Probably out in the dark

Zahariac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:50:
Daarnaast, wat er ook gezegd en geschreven wordt. Feit is dat zowel de TR als de RBR gewoon lekker in de 1:18 kunnen komen. En de TR al bijna weer 100 rondjes getuft heeft vandaag.

Had RBR dat vorig jaar ook niet met de Renault?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:58
Zahariac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:50:

Schroef er een compound zachter onder en Max rijdt easy 1.17.7 zoals Alfa ook heeft gedaan. De gap tussen de compounds is van softs naar ultrasofts met de 2018 banden.

• Spotmatic
  • Laatst online: 08:11

Spotmatic

Ken sent me

Player1S schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Had RBR dat vorig jaar ook niet met de Renault?
Wat bedoel je precies? Ik lees dat RBR in de 1e testweek van 2018 maar 209 rondjes wist af te leggen, 102 door Max. Dit door diverse oorzaken maar niet direct de Renault motor, eerder benzinelekken en uitstapjes in het grind. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• NotSoSteady
Had de F1 ook niet wat meer doekoe kunnen spenderen aan de test. Het gebrek aan livetiming is echt een ramp.

Die Natalie Pinkham is volgens mij ook dol op iedere coureur. 8)

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Spotmatic schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik lees dat RBR in de 1e testweek maar 209 rondjes wist af te leggen, 102 door Max. Dit door diverse oorzaken maar niet direct de Renault motor, eerder benzinelekken en uitstapjes in het grind. :-)
En sneeuw!

@NotSoSteady anders de link in de topicwarning gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Zahariac op 20-02-2019 15:55 ]

• Stoelpoot
  • Niet online
Razorbite schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Schroef er een compound zachter onder en Max rijdt easy 1.17.7 zoals Alfa ook heeft gedaan. De gap tussen de compounds is van softs naar ultrasofts met de 2018 banden.
Waar haal je die laatste bewering vandaan? Want als dat waar is, gaat dit seizoen smullen worden w.b. bandenstrategie.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-11 13:42
Stoelpoot schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:54:
[...]

Waar haal je die laatste bewering vandaan? Want als dat waar is, gaat dit seizoen smullen worden w.b. bandenstrategie.
De supersofts en hards zijn verdwenen dit seizoen. Is een keer een plaatje van gepost :P

Gamertag: timmie271

• NotSoSteady
Ik hoop vooral dat we dit jaar eens wat onvoorspelbaarheid krijgen in plaats van alleen Ferrari, Mercedes en Red Bull op de eerste 3 rijen.

• NLRev0lution
[...]

Uit de startpost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBHv4mbD972SMCODeUKipqHA/full.jpg

• HarryDeCowboy
Die Pinkham weet de coureurs goed te bespelen ja, gaan al wel langere tijd geruchten over haar, maar lijkt me niet echt te kloppen.

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:25
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hw6upou7vih21.png

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Alleen kloppen die kleuren niet voor 2019..

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-11 13:42
VidaR-9 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Alleen kloppen die kleuren niet voor 2019..
Gaat om die van @mjjveldt. Dat zijn de juiste kleuren en bandentypes ten opzichte van vorig jaar :)

Gamertag: timmie271

• Razorbite
Dank allen voor de overvloed aan bevestiging van mijn punt xD

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
NotSoSteady schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:54:
Had de F1 ook niet wat meer doekoe kunnen spenderen aan de test. Het gebrek aan livetiming is echt een ramp.

De coverage van de tests is nog nooit zo goed geweest als dit jaar.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Stoelpoot
  • Niet online
Ik weet voldoende :) Het wordt denk ik bedtijd voor mij :P

• HarryDeCowboy
Jongens, dit klopt voor geen meter.
De kleuren zullen blijven maar de gebruikte compound is compleet anders, een (gele) Soft van vorig seizoen is bijvoorbeeld veel harder dan een Soft van dit seizoen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NotSoSteady schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:54:

Heb je de topicwarning gezien? Staat notabene een link in naar de live timing.

• NLRev0lution
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:59:
Jongens, dit klopt voor geen meter.
De kleuren zullen blijven maar de gebruikte compound is compleet anders, een (gele) Soft van vorig seizoen is bijvoorbeeld veel harder dan een Soft van dit seizoen.
Graag een bron ipv alleen maar roeptoeteren dat het niet klopt en hoe het wel zou zijn :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zit die herbert te bazelen over flexibele bodemplaat? Zijn die vonken bij RBR niet een direct gevolg van de high-rake keuze? En daarmee zachtere vering?

• NotSoSteady
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:59:
[...]

Heb je de topicwarning gezien? Staat notabene een link in naar de live timing.
Weet ik, maar laat dat lekker in de stream zien.

• Razorbite
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:01:
Wat zit die herbert te bazelen over flexibele bodemplaat? Zijn die vonken bij RBR niet een direct gevolg van de high-rake keuze? En daarmee zachtere vering?
Jij zit er ook naast. Het is het magnesium blok onder de bodemplaat.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Nogmaals voor het nieuwe seizoen:

C1 Hard
C2 Medium
C3 Soft
C4 Ultra
C5 Hyper

Kleuren mag je nu nog niets mee doen, Stel in Australie nemen ze C2, C3 en C5 mee, dan is het C2 = Wit, C3 = Geel, C5 = Rood

Bij een volgende race nemen ze bijvoorbeeld C1, C2 en C4 mee, dan is het C1= Wit, C2= Geel, C4 = Rood

Revive the guild!

• KingDijk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Wie had ook alweer voorspeld dat er maximaal 3 rondjes door Williams gereden gingen worden vandaag? We hebben nog 2 uur, en 1 rondje gehad.

edit: Op dat moment zie ik OUT op de live-timing staan, nvm

[ Voor 20% gewijzigd door KingDijk op 20-02-2019 16:03 ]

Jack of all trades, master of none

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:51

[...]

Dat is niet wat er staat. Er staat dat de bron een oud-werknemer van Red Bull is. Deze oud-werknemer heeft wellicht nog contact binnen het Red Bull team en die informatie doorgespeeld aan MP. Dit is uiteraard giswerk van mijn kant, maar jouw bewering dat het oude informatie is, is dat ook. Kortom: Feiten als feiten weergeven en anders even duidelijk maken dat je een aanname doet. ;)

excuus voor de off-topic

No matter the age, never lose the Kramer inside

• erik91
Williams weer op de baan

• HarryDeCowboy
NLRev0lution schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Graag een bron ipv alleen maar roeptoeteren dat het niet klopt en hoe het wel zou zijn :)
Ik roep ook niet zomaar wat.
De coureurs roepen al een jaar of 2 dat de compounds te hard zijn, op veruit de meeste banen kon er met de middelzachte compound een 1-stop worden gedaan.
Pirelliu heeft aangegeven de bandencompound opnieuw te ontwikkelen voor aankomend seizoen zodat er meer slijtage is.

Ook zichtbaar aan de banden voordat ze de baan op gaan, ze glimmen een stuk meer, is een compleet nieuwe rubbersamenstelling.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:53

Killjoy

Klingon lawn products

KingDijk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:02:
Wie had ook alweer voorspeld dat er maximaal 3 rondjes door Williams gereden gingen worden vandaag? We hebben nog 2 uur, en 1 rondje gehad.
Toch enig? Het is hun enige kans om een keer op een te staan ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik roep ook niet zomaar wat.
De coureurs roepen al een jaar of 2 dat de compounds te hard zijn, op veruit de meeste banen kon er met de middelzachte compound een 1-stop worden gedaan.
Pirelliu heeft aangegeven de bandencompound opnieuw te ontwikkelen voor aankomend seizoen zodat er meer slijtage is.

Ook zichtbaar aan de banden voordat ze de baan op gaan, ze glimmen een stuk meer, is een compleet nieuwe rubbersamenstelling.
Je roept wel zomaar wat, dat glimmen heeft met de nieuwe mallen te maken, niet met de compound

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
HarryDeCowboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:03:
[...]
Dat heeft met de gebruikte mallen te maken. Tijdens het raceseizoen zullen ze gewoon matzwart zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Chiron schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:04:
[...]

Dat heeft met de gebruikte mallen te maken. Tijdens het raceseizoen zullen ze gewoon matzwart zijn.
Waarom dat dan? Dus nu dure mallen voor de show en tijdens het race seizoen de oude mallen?

Revive the guild!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11 15:11
KingDijk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:02:

edit: Op dat moment zie ik OUT op de live-timing staan, nvm
4 as we speak :Y)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Razorbite schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:02:
[...]

Jij zit er ook naast. Het is het magnesium blok onder de bodemplaat.
Ja dat begrijp ik... Het ging erover dat RB meer vonkt dan de rest.
Dat zal veroorzaakt worden door de grotere amplitude van de achterkant t.o.v. de stijver afgeveerde autos.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Help!!!! schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:38:
[...]

Als dat teamlid eind vorig jaar weg is gegaan dan is het toch niet heel onaannemelijk dat dit 1.5mnd later nog op zijn minst gedeeltelijk een issue zou kunnen zijn ?

Wat extra confirmatie uit meerdere bronnen zou natuurlijk wel helpen. :)
Ik denk juist dat anderhalve maand veel te veel is om dit zo stellig te zeggen. Die auto's ontwikkelen ze in gigantisch hoog tempo en zeker in januari waar die werknemer vertrokken was, gaat het tempo nog eens omhoog. De kerstvakantie is voorbij, de 2018 auto is definitief achtergelaten en nu is het crunch time voor de 2019 auto.

Verder lijkt de RB15 gewoon strak te sturen. Ik zie dus geen reden om aan te nemen dat er problemen zijn. Het kan, want de RB14 was volgens mij ook niet helemaal perfect stabiel achteraan in het begin van het seizoen. Dat was ook heel snel afgelopen.

Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.