pwbogaart schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:25:
[...]
Ja, dat is wel de analogie, want als je op "bestel nu" klikt krijg je te lezen dat "xxx is toegevoegd aan je winkelwagen" en als je op het winkelwagentje-symbool rechts klikt, staat ie erin.
Het is gewoonweg onfatsoenlijk als de MM je bestellingen uit je winkelwagentje haalt. Na een dag, ok, maar niet binnen 10 minuten.
Nee, dat is het niet. Ok, je zou kunnen zeggen dat een artikel een paar minuten in je winkelwagentje mag/moet kunnen staan. Maar dat is bij geen enkele webshop "de afspraak". Want anders kan je de hele dag auto-F5'en, of een scriptje draaien om te zorgen dat jij alles reserveert. Door iets in je winkelwagen te plaatsen heb je geen afspraak dat het al van jou is.
Ik snap je teleurstelling en ik vind het ook niet leuk dat dingen zo werken, maar zo werken ze nu eenmaal wel.
Een betere analogie zou zijn dat je bij de Ikea bent, boven in de showroom de voorraad checkt en daar het magazijnnummer op je briefje schrijft. Beneden aangekomen blijkt dat er meer geïnteresseerden waren en dat zij inmiddels hun spullen bij de kassa aan het afrekenen zijn.
Door alles in je winkelwagen te plaatsen geef je weliswaar aan dat je het wil hebben, maar moet ik dan maar minuten/uren wachten totdat jij een beslissing hebt genomen? Of mag ik wel gewoon betalen?
[
Voor 20% gewijzigd door
Jorgen op 25-01-2019 10:38
]