Ga ik eens doen, is alweer een tijdje geleden dat ik de firmware heb geupdate. Maar ligt dus vaker aan de firmware dan aan de tradfri spots firmware?Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Ja, de deCONZ firmware updaten zou kunnen helpen. Zitten best wat fixes in. Mocht dat niet helpen, dan zijn logs erg handig
Ik weet dat er het eea geupdate is in de firmware omdat er gezeur was met Ikea firmware. Daarom daar eerst te kijken. Overigens kan het ook iets anders zijn (interference, teveel requests) en dat vinden we in de logs.koelkast schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Ga ik eens doen, is alweer een tijdje geleden dat ik de firmware heb geupdate. Maar ligt dus vaker aan de firmware dan aan de tradfri spots firmware?
De stelling "Het ligt dus vaker aan de firmware dan aan de tradfri spots firmware" is dus een beetje kort door de bocht
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik heb laatst 2 WXKG11LM Xiaomi aqara smart switches ontvangen die ik wil gaan gebruiken. Ik heb er daar al twee van in gebruik i.c.m. Deconz (Home Assistant addon) en de ConbeeII stick. De nieuwe kan ik echter niet pairen via de Phoscon webapplicatie. Toch lijkt het pairen wel wat opgeleverd te hebben want ik zie 2 nieuwe nodes in mijn Zigbee netwerk, in de Deconz GUI (VNC).
Ook als ik in via VNC naar de debug view kijk, dan zie ik dat er bij een button press iets gebeurt. Voor de ene en de andere knop levert dit resp. op:
ZCL attribute report 0x00158D0007DCCA3A for cluster: 0x0012, ep: 0x01, frame control: 0x18, mfcode: 0x0000
ZCL attribute report 0x00158D0007DCCBB4 for cluster: 0x0012, ep: 0x01, frame control: 0x18, mfcode: 0x0000
Edit: Manufacturer en Model Identifier zijn in Deconz beiden 'unknown' trouwens. I.t.t. de werkende knoppen van hetzelfde soort (andere batch).
In de developer tools event listener van home assistant zie ik desondanks niks als ik naar deconz_event luister. Ze staan ook niet als devices onder de Deconz Integration, waar de andere knoppen wel staan.
Wie weet hoe ik deze knoppen aan de praat krijg? Zodra ik ze in de deconz_event listener van home assistant te pakken heb, weet ik wel hoe ik verder moet.
Ook als ik in via VNC naar de debug view kijk, dan zie ik dat er bij een button press iets gebeurt. Voor de ene en de andere knop levert dit resp. op:
ZCL attribute report 0x00158D0007DCCA3A for cluster: 0x0012, ep: 0x01, frame control: 0x18, mfcode: 0x0000
ZCL attribute report 0x00158D0007DCCBB4 for cluster: 0x0012, ep: 0x01, frame control: 0x18, mfcode: 0x0000
Edit: Manufacturer en Model Identifier zijn in Deconz beiden 'unknown' trouwens. I.t.t. de werkende knoppen van hetzelfde soort (andere batch).
In de developer tools event listener van home assistant zie ik desondanks niks als ik naar deconz_event luister. Ze staan ook niet als devices onder de Deconz Integration, waar de andere knoppen wel staan.
Wie weet hoe ik deze knoppen aan de praat krijg? Zodra ik ze in de deconz_event listener van home assistant te pakken heb, weet ik wel hoe ik verder moet.
[ Voor 6% gewijzigd door JaymzHetfield op 03-01-2022 16:31 ]
Metal up your ass
Waar unknown staat in de basic cluster, kun je daar eens op read klikken? Daarbij moet je allicht een paar keer klikken op de fysieke knoppen tegelijk zodat ie wakker is.JaymzHetfield schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:12:
Ik heb laatst 2 WXKG11LM Xiaomi aqara smart switches ontvangen die ik wil gaan gebruiken. Ik heb er daar al twee van in gebruik i.c.m. Deconz (Home Assistant addon) en de ConbeeII stick. De nieuwe kan ik echter niet pairen via de Phoscon webapplicatie. Toch lijkt het pairen wel wat opgeleverd te hebben want ik zie 2 nieuwe nodes in mijn Zigbee netwerk, in de Deconz GUI (VNC).
Bedankt voor je suggestie. Ik ben nog niet helemaal thuis in die clusters e.d.Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Waar unknown staat in de basic cluster, kun je daar eens op read klikken? Daarbij moet je allicht een paar keer klikken op de fysieke knoppen tegelijk zodat ie wakker is.
Na herhaaldelijk op read drukken (binnen cluster info van basic cluster) en ondertussen met tussenpozen op de fysieke knop van de switch te blijven drukken, is het nu bij eentje gelukt op in de basic cluster info de manufacturer name (LUMI) en model identifier (lumi.remote.b1acn01) te krijgen. Bij de 'node info' zijn deze twee attributen echter nog 'unknown'.
LUMI en lumi.remote.b1acn01 komen overeen met wat ik bij twee andere (eerder aangeschafte en werkende) knoppen zie onder 'node info', overigens.
Lijkt dus een stap in de goede richting, maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Metal up your ass
Die is in de laatste stable release kapot gegaan. Word als het goed is in 2.14.0 beta opgelost.JaymzHetfield schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Bedankt voor je suggestie. Ik ben nog niet helemaal thuis in die clusters e.d.
Na herhaaldelijk op read drukken (binnen cluster info van basic cluster) en ondertussen met tussenpozen op de fysieke knop van de switch te blijven drukken, is het nu bij eentje gelukt op in de basic cluster info de manufacturer name (LUMI) en model identifier (lumi.remote.b1acn01) te krijgen. Bij de 'node info' zijn deze twee attributen echter nog 'unknown'.
LUMI en lumi.remote.b1acn01 komen overeen met wat ik bij twee andere (eerder aangeschafte en werkende) knoppen zie onder 'node info', overigens.
Lijkt dus een stap in de goede richting, maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Ik snap het binding principe nog niet helemaal.
Is het mogelijk om een Sonoff ZBMINI in de Plafond doos in te bouwen (heb geen nuldraad achter m'n schakelaar), de Hue lamp constant onder stroom te zetten, en dmv schakelen van de sonoff met een binding ook de Hue lamp mee te schakelen? En dat zonder tussenkomst van de controller (deconz)?
Is het mogelijk om een Sonoff ZBMINI in de Plafond doos in te bouwen (heb geen nuldraad achter m'n schakelaar), de Hue lamp constant onder stroom te zetten, en dmv schakelen van de sonoff met een binding ook de Hue lamp mee te schakelen? En dat zonder tussenkomst van de controller (deconz)?
@Miimix, misschien een hele domme vraag.......ik weet hoe ik de firmware moet updaten op de ConbeeII, dit heb ik laatst gedaan en daarmee zijn de meeste problemen opgelost.
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken om er Beta firmware op te zetten maar kan daarvan niet echt een juiste manier vinden of eigenlijk niet eens de juiste firmware downloaden. Kan hem prima aan mij liggen maar meestal krijg ik met ome Google wel de juiste info boven. Ik wil de Beta proberen om eindelijk de nieuwe versie deur/raam sensoren van Aqara te gaan gebruiken. Of je moet toevallig weten of er binnenkort een nieuwe stable uitkomt waar dit in zit.
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken om er Beta firmware op te zetten maar kan daarvan niet echt een juiste manier vinden of eigenlijk niet eens de juiste firmware downloaden. Kan hem prima aan mij liggen maar meestal krijg ik met ome Google wel de juiste info boven. Ik wil de Beta proberen om eindelijk de nieuwe versie deur/raam sensoren van Aqara te gaan gebruiken. Of je moet toevallig weten of er binnenkort een nieuwe stable uitkomt waar dit in zit.
Als de zbmini dit ondersteund en je ze in groepen kan doen, waarschijnlijk wel.The Fops schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:59:
Ik snap het binding principe nog niet helemaal.
Hoe kan ik erachter komen of de sonoff dit ondersteunt?Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Als de zbmini dit ondersteund en je ze in groepen kan doen, waarschijnlijk wel.
Jij hebt het denk ik over de software van deconz. Dat is anders dan de firmware.Peet3kabo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:09:
@Miimix, misschien een hele domme vraag.......ik weet hoe ik de firmware moet updaten op de ConbeeII, dit heb ik laatst gedaan en daarmee zijn de meeste problemen opgelost.
Die stable is er overigens al onder 2.13.4
Documentatie en eventueel die groepen maken en testen of het werkt. Dit kun je het beste vragen op het phoscon forum want ik weet het ook niet helemaal.The Fops schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Hoe kan ik erachter komen of de sonoff dit ondersteunt?
Ah, ok. Ik heb nu 2.13.4 in de 6.11.1 add on volgens mij. Thanks. Probeer het binnenkort nog wel eens.Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:49:
[...]
Die is in de laatste stable release kapot gegaan. Word als het goed is in 2.14.0 beta opgelost.
Metal up your ass
Ja, alleen duurt het nog wel even helaas. Ik weet niet of je kunt downgrade?JaymzHetfield schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Ah, ok. Ik heb nu 2.13.4 in de 6.11.1 add on volgens mij. Thanks. Probeer het binnenkort nog wel eens.
Ik heb recentelijk een Loratap remote 4 button afstandsbediening toegevoegd door Phoscon te laten scannen en een knop op de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt te houden om te 'pairen'.
In deCONZ wordt de afstandsbediening aangemaakt, maar in Phoscon is het nieuwe apparaat niet zichtbaar.
Ik gebruik deCONZ v2.13.4 en ConBee II usb stick met firmware 26720700.
De Loratap 2 en 3 knops modellen worden ondersteund aldus Blackadder, dus ik ben er vanuit gegaan dat de 4 knops variant dus ook wel zou werken. Iets met 'assumptions' en 'mother'...
Op github staat een item over deze Loratap remote 4 button, waar het device wel herkend wordt en netjes Manufacturer en Model identifier weergeeft, in plaats van 'unknown' zoals bij mij het geval is.
Wat kan ik doen om de afstandsbediening correct herkend en werkend krijgen?
In deCONZ wordt de afstandsbediening aangemaakt, maar in Phoscon is het nieuwe apparaat niet zichtbaar.
De Loratap 2 en 3 knops modellen worden ondersteund aldus Blackadder, dus ik ben er vanuit gegaan dat de 4 knops variant dus ook wel zou werken. Iets met 'assumptions' en 'mother'...
Op github staat een item over deze Loratap remote 4 button, waar het device wel herkend wordt en netjes Manufacturer en Model identifier weergeeft, in plaats van 'unknown' zoals bij mij het geval is.
/f/image/uVzsLcQLj7y5tGP4F8alVKKK.png?f=fotoalbum_large)
Read de basic clusterLeGato23 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:34:
Ik heb recentelijk een Loratap remote 4 button afstandsbediening toegevoegd door Phoscon te laten scannen en een knop op de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt te houden om te 'pairen'.
De Loratap 2 en 3 knops modellen worden ondersteund aldus Blackadder, dus ik ben er vanuit gegaan dat de 4 knops variant dus ook wel zou werken. Iets met 'assumptions' en 'mother'...![]()
[Afbeelding]
De firmware update zojuist gedaan. Ik ben benieuwd of het dan beter werkt. En anders de tradfri lampen maar eens updaten. Maar dan moet ik eerst weer een ikea hub regelen, want die heb ik laatst weggedaan.Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Ja, de deCONZ firmware updaten zou kunnen helpen. Zitten best wat fixes in. Mocht dat niet helpen, dan zijn logs erg handig
Je bedoelt de logs van deCONZ?
Dat kan ook in deconzkoelkast schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:36:
[...]
De firmware update zojuist gedaan. Ik ben benieuwd of het dan beter werkt. En anders de tradfri lampen maar eens updaten. Maar dan moet ik eerst weer een ikea hub regelen, want die heb ik laatst weggedaan.
Je bedoelt de logs van deCONZ?
Ik heb ze inderdaad als 1 groep in Phoscon staan, en ik krijg ze ook als één groep in Hass in de integratie. En ik schakel in de automations altijd de hele groep.--MeAngry-- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:49:
[...]
Hoe schakel je ze in HA? Want als je ze in 1 groep hangt in de Phoscon interface kun je die hele groep schakelen vanuit HA. Dat lijkt een Zigbee group binding te zijn, en dat reageert dan veel consistenter.
Je moet dan "Allow deCONZ light groups" ingeschakeld hebben in de configuration van de integratie.
Ik ga het nu eens goed in de gaten houden, en als het niet goed gaat (weer een lamp mist), dan pak ik de logs er eens bij.
Pfff, dat is wel ff hogere wiskunde.Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:40:
[...]
Dat kan ook in deconz. Ik heb liever logs voordat je de lamp firmware update
Maar dan alleen de logs als de boel faalt, toch?
Yep.koelkast schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Pfff, dat is wel ff hogere wiskunde.
Maar dan alleen de logs als de boel faalt, toch?
Ah, bedankt voor de tip!
De basic cluster heb ik zojuist uitgelezen met 'Read' en na het indrukken van knoppen op de afstandsbediening wordt er inderdaad informatie uitgelezen, zoals Manufacturer en Model Identifier.
Deze informatie is echter alleen zichtbaar in het tabblad Cluster en niet in de tabbladen Node Info en Node List en de afstandsbediening is nog niet zichtbaar in Phoscon.
Volgens mij las ik in een eerdere post dat het probleem met 'Unknown' een bekend probleem is?
Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:49:
[...]
Die is in de laatste stable release kapot gegaan. Word als het goed is in 2.14.0 beta opgelost.
Kan je de manufacturer name en model I'd eens delen?LeGato23 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:09:
[...]
Ah, bedankt voor de tip!
De basic cluster heb ik zojuist uitgelezen met 'Read' en na het indrukken van knoppen op de afstandsbediening wordt er inderdaad informatie uitgelezen, zoals Manufacturer en Model Identifier.
Deze informatie is echter alleen zichtbaar in het tabblad Cluster en niet in de tabbladen Node Info en Node List en de afstandsbediening is nog niet zichtbaar in Phoscon.
Volgens mij las ik in een eerdere post dat het probleem met 'Unknown' een bekend probleem is?
[...]
Vanuit de Cluster Info:Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:34:
[...]
Kan je de manufacturer name en model I'd eens delen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/bH56qeWMUpwyeto2IywSNEtc.png?f=user_large)
Tuurlijk, zit totaal de verkeerde kant uit te denken. Beetje mindfuck, bleef maar omprutsen met FirmwareMimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Jij hebt het denk ik over de software van deconz. Dat is anders dan de firmware.
Die stable is er overigens al onder 2.13.4

Dan is het gewoon wachten denk totdat de update komt voor in de Home Assistant Deconz addon........nog ff geduld. Of kan ik daar ook ergens een Beta in krijgen? Weet nu iig waar ik moet zoeken, logisch dat ik het niet kon vinden.

Typisch Tuya. Hoewel de naam hetzelfde is, is ie dus blijkbaar anders. Is dus inderdaad niet supported. De post waar jij naar linkt heb ik gesloten omdat alle informatie mistte. Je kunt dus het beste een nieuw verzoek doen. Let wel dat dit nog wel even duurt.
De Addon zit al op 2.13.4 stable voor zover ik weet.Peet3kabo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 06:31:
[...]
Tuurlijk, zit totaal de verkeerde kant uit te denken. Beetje mindfuck, bleef maar omprutsen met Firmware![]()
Dan is het gewoon wachten denk totdat de update komt voor in de Home Assistant Deconz addon........nog ff geduld. Of kan ik daar ook ergens een Beta in krijgen? Weet nu iig waar ik moet zoeken, logisch dat ik het niet kon vinden.Domdomdom
Bedankt voor de relevante suggestie. Ik denk dat ik er voor kies om eerst maar een ander 'projectje' op te pakken. Als het te lang duurt dan kan ik het downgraden alsnog proberen. 👍Mimiix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Ja, alleen duurt het nog wel even helaas. Ik weet niet of je kunt downgrade?
Metal up your ass
Ik gebruik nu de Deconz Docker container en die gebruikt standaard poort 80 en 443, maar deze twee poorten heb ik nodig voor mijn reverse proxy server.
Nu heb ik poort 80 aangepast naar poort 8082 en dat ook aangepast in Domoticz. Dat werkt prima. Als ik echter poort 443 wijzig naar iets anders, krijg ik in Domoticz allerlei foutmeldingen:
Ik gebruik Domoticz met de plugin.
Nu heb ik poort 80 aangepast naar poort 8082 en dat ook aangepast in Domoticz. Dat werkt prima. Als ik echter poort 443 wijzig naar iets anders, krijg ik in Domoticz allerlei foutmeldingen:
Is er een manier om de 443 poort te wijzigen, zonder foutmeldingen?2022-01-05 09:42:41.140 Status: Conbee II: (Conbee II) Launching WebSocket on port 443
2022-01-05 09:42:41.190 Status: Conbee II: (Conbee II) onDisconnect called for deCONZ_WebSocket
2022-01-05 09:42:41.089 Error: Conbee II: (Conbee II) WebSocket Disconnected, reconnecting...
De deconz websocket draait op een andere poort dan de front-end. Ik zal eens bij Smanar vragen.rens-br schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:47:
Ik gebruik nu de Deconz Docker container en die gebruikt standaard poort 80 en 443, maar deze twee poorten heb ik nodig voor mijn reverse proxy server.
[...]
Is er een manier om de 443 poort te wijzigen, zonder foutmeldingen?
Overigens wordt 443 voor HTTPS gebruikt. Dus ik weet niet precies of dat wat uitmaakt.
Ik heb nu een andere reverse proxy server gebruikt die wel om kan gaan met andere poorten, dus het wijzigen van de 443 poort is niet meer nodig.Mimiix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:54:
[...]
De deconz websocket draait op een andere poort dan de front-end. Ik zal eens bij Smanar vragen.
Overigens wordt 443 voor HTTPS gebruikt. Dus ik weet niet precies of dat wat uitmaakt.
Dit lijkt heel eenvoudig...maar hoe doe ik dit? Ik draai het in een docker container op mijn Synology NAS.
Volgens mij zijn de instructies dus:
Nou loopt het al spaak bij stap 1, hoe update ik mijn bestaande image naar de nieuwe locatie?This image is replacing the marthoc/deconz image.
If you are migrating an existing marthoc/deconz install to deconzcommunity/deconz, you need to modify your configuration before starting up on the new image. Carefully follow these steps:
Make sure you have the latest backup from Phoscon.
1) Change the image from marthoc/deconz to deconzcommunity/deconz. Available tags can be found here.
2) Change the container mount point for your existing deCONZ volume from /root/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ to /opt/deCONZ.
3) Pull the new image and start up.
https://wren.co/join/Devian
Geen idee. De synology docker is niet echt standaard te noemen. Ik zou dit op discord vragen oid.Devian schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Dit lijkt heel eenvoudig...maar hoe doe ik dit? Ik draai het in een docker container op mijn Synology NAS.
Volgens mij zijn de instructies dus:
[...]
Nou loopt het al spaak bij stap 1, hoe update ik mijn bestaande image naar de nieuwe locatie?
Ik vermoed dat je gewoon een nieuwe container moet pakken die verwijst naar de data locatie van de oude.
Ja, dat had ik geprobeerd. Was ook mijn eerste oplossing nadat het mij al gelijk te ingewikkeld leek. Maar dat resulteerde erin dat ik helemaal niks meer werkend kreegMimiix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Geen idee. De synology docker is niet echt standaard te noemen. Ik zou dit op discord vragen oid.
Ik vermoed dat je gewoon een nieuwe container moet pakken die verwijst naar de data locatie van de oude.
Gelukkig had ik de oude container nog disabled in docker staan en kon zo weer werkend verder op de oude manier.
Wat werkte er niet meer?Devian schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:30:
[...]
Ja, dat had ik geprobeerd. Was ook mijn eerste oplossing nadat het mij al gelijk te ingewikkeld leek. Maar dat resulteerde erin dat ik helemaal niks meer werkend kreeg. Vergeef me de korte samenvatting, het was 1,5 maand terug dat ik ermee bezig was en weet de exacte meldingen niet meer.
Gelukkig had ik de oude container nog disabled in docker staan en kon zo weer werkend verder op de oude manier.
Ik heb een maand geleden hetzelfde gedaan, ieuwe container aangemaakt maar bleek een probleem te zijn met GGID en GUID waardoor m'n conbee stick niet meer herkend werd en ik geen lampen kon bedienen.
Oplossing was dacht ik om die waarden op 0 te zetten.
Edit : niet GGID en GUID, maar DECONZ_UID and DECONZ_GID
[ Voor 3% gewijzigd door The Fops op 05-01-2022 13:36 ]
Zou het maken van een backup, nieuwe container optuigen, oude container uitzetten en backup terugzetten in de nieuwe niet al voldoende zijn?Devian schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:43:
Ja, dat dacht ik ook, maar dat lukte niet. Wat @The Fops zegt klinkt bekend. Ik zal dat deze week eens proberen.rens-br schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Zou het maken van een backup, nieuwe container optuigen, oude container uitzetten en backup terugzetten in de nieuwe niet al voldoende zijn?
Ja klopt maar nog steeds geen aqara raam/deur sensoren in phoscon helaas. Liggen hier 4 in de wacht😂Mimiix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:24:
[...]
De Addon zit al op 2.13.4 stable voor zover ik weet.
Doen ze het wel in de API?Peet3kabo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:19:
[...]
Ja klopt maar nog steeds geen aqara raam/deur sensoren in phoscon helaas. Liggen hier 4 in de wacht😂
Sowieso even opnieuw pairen
@Mimiix Opnieuw een disconnect gehad om 21:49:44.
Nu een log vanaf 21:44:00 tot 21:49:55 (heb toen de log gestopt).
Hopelijk is dit nu wel goed.
https://pastebin.com/WeqZUVzv
Edit: nog extra info, het gaat om de lampen 'Gang Plafondlamp' en 'Zolder Overloop Plafondlamp', een minuut later ook 'Toilet Plafondlamp' (deze staat denk niet meer in de logs, toen had ik logging al uitgezet).
Edit: nog extra info, het gaat om de lampen 'Gang Plafondlamp' en 'Zolder Overloop Plafondlamp', een minuut later ook 'Toilet Plafondlamp' (deze staat denk niet meer in de logs, toen had ik logging al uitgezet).
[ Voor 37% gewijzigd door The Fops op 07-01-2022 09:47 ]
In de log staat echt helemaal niets. Sterker nog, ook geen websocket disconnect. Ik denk dat HA gewoon vast hangt op dat moment oid.The Fops schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
@Mimiix Opnieuw een disconnect gehad om 21:49:44.
Beste allen (en @Mimiix in het bijzonder), is bekend of de Lidl zigbee radiatorthermostaat (deze: https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335076) al wordt ondersteund? Ik zie een hoop Lidl-spul staan op de Supported Devices-github pagina, maar niet deze? Ik zie er zo gauw ook geen radiatorthermostaat tussen staan die overduidelijk een kloon is van de Lidl-variant.
Dank!
Dank!
Ik voel me vereerd!glaswerk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:23:
Beste allen (en @Mimiix in het bijzonder), is bekend of de Lidl zigbee radiatorthermostaat (deze: https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335076) al wordt ondersteund? Ik zie een hoop Lidl-spul staan op de Supported Devices-github pagina, maar niet deze? Ik zie er zo gauw ook geen radiatorthermostaat tussen staan die overduidelijk een kloon is van de Lidl-variant.
Dank!
Helaas nog niet, staat voor de komende beta op de agenda. Het beste is om de volgende issue te volgen:
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/5349
Ik zal eens kieken of ik hem naar de eerst volgende kan krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mimiix op 07-01-2022 12:37 ]
Heb onlangs 9 van die sensoren gekocht en allemaal succesvol toegevoegd in de Phoscon App. Bij eentje waren 2 pogingen nodig. De rest in één keer. Mijn Phoscon app versie: 2.12.06 / 19/08/2021, firmware: 26660700. De webinterface zegt: The version is up to date.Peet3kabo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:19:
[...]
Ja klopt maar nog steeds geen aqara raam/deur sensoren in phoscon helaas. Liggen hier 4 in de wacht😂
Homey geeft een melding dat ze offline zijn.Mimiix schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:56:
[...]
In de log staat echt helemaal niets. Sterker nog, ook geen websocket disconnect. Ik denk dat HA gewoon vast hangt op dat moment oid.
Ok heb ook HA draaien (ben ik naar aan het overstappen), zal eens kijken of ik een automation kan maken die me een notificatie geeft als HA ze als offline ziet. Dan kan ik evt Homey uitsluiten.
Iemand een idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen?
Als HA opnieuw opstart geeft HA aan dat er bij de integratie van Deconz aandacht vereist is
:fill(white):strip_exif()/f/image/vsy9Ufv4u30wVa580DCeYfjR.png?f=user_large)
Als ik op Herconfigureer klik staat er dat er opnieuw gekoppeld moet worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/b8vSLBXW7RsxFHueO4XuT0ls.png?f=user_large)
Dan ga ik naar authenticate app in Phoscon en zet dit aan om te koppelen met HA. Dan krijg ik de melding in Home Assistant dat de Bridge al geconfigureerd is
:fill(white):strip_exif()/f/image/Totdix0Qx6RwQeItcAf2JM3J.png?f=user_large)
Dan moet ik nog de integratie Deconz uitschakelen en weer inschakelen. Dan werkt het weer naar behoren.
Ik heb wel tussendoor getest met zigbee2mqtt, kan het zijn dat het hierdoor niet meer goed koppelt?

Als HA opnieuw opstart geeft HA aan dat er bij de integratie van Deconz aandacht vereist is
:fill(white):strip_exif()/f/image/vsy9Ufv4u30wVa580DCeYfjR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/b8vSLBXW7RsxFHueO4XuT0ls.png?f=user_large)
Dan ga ik naar authenticate app in Phoscon en zet dit aan om te koppelen met HA. Dan krijg ik de melding in Home Assistant dat de Bridge al geconfigureerd is
:fill(white):strip_exif()/f/image/Totdix0Qx6RwQeItcAf2JM3J.png?f=user_large)
Dan moet ik nog de integratie Deconz uitschakelen en weer inschakelen. Dan werkt het weer naar behoren.
Ik heb wel tussendoor getest met zigbee2mqtt, kan het zijn dat het hierdoor niet meer goed koppelt?
Edit, nevermind uiteindelijk updaten ze nu wel
[ Voor 89% gewijzigd door Powermage op 08-01-2022 10:53 ]
@Mimiix net weer devices offline, zowel in HA als Homey kon ik ze niet aan/uit zetten. Dus lijkt toch iets aan de kant van deconz te zijn. Kan ik nog stappen ondernemen?The Fops schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:18:
[...]
Homey geeft een melding dat ze offline zijn.
Ok heb ook HA draaien (ben ik naar aan het overstappen), zal eens kijken of ik een automation kan maken die me een notificatie geeft als HA ze als offline ziet. Dan kan ik evt Homey uitsluiten.
Edit: ook gecheckt in Phoscon, daar kan ik ze dan ook niet aan/uit zetten op het moment dat ik de offline melding krijg.
[ Voor 10% gewijzigd door The Fops op 08-01-2022 11:39 ]
Hmpf. Phoscon.de down, net nu ik wat wilde prutsen met OTA en ik `deconz-dev` niet geïnstalleerd krijg, omdat die z'n packages van phoscon.de wil trekken.
En natuurlijk nergens een mirror van de repository te bekennen

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 08-01-2022 12:38 ]
Dan helpt alleen meer loggen rond die tijd.The Fops schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:36:
[...]
@Mimiix net weer devices offline, zowel in HA als Homey kon ik ze niet aan/uit zetten. Dus lijkt toch iets aan de kant van deconz te zijn. Kan ik nog stappen ondernemen?
Edit: ook gecheckt in Phoscon, daar kan ik ze dan ook niet aan/uit zetten op het moment dat ik de offline melding krijg.
Je draait de home assistant addon toch? Als heel ha freezed dan freezed deconz ook.
Nee ik draai HA en deCONZ beiden in een aparte docker op m'n Synology NAS.Mimiix schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Dan helpt alleen meer loggen rond die tijd.
Je draait de home assistant addon toch? Als heel ha freezed dan freezed deconz ook.
Ik zal weer logs bijhouden... Is er iets waar ik zelf naar kan zoeken in de logs?
We hebben er als mods een aangelegd :Osiris schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:33:
Hmpf. Phoscon.de down, net nu ik wat wilde prutsen met OTA en ik `deconz-dev` niet geïnstalleerd krijg, omdat die z'n packages van phoscon.de wil trekken.
https://melt.se/deconz/
https://github.com/dresde...plugin/wiki/Debugging-101The Fops schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:29:
[...]
Nee ik draai HA en deCONZ beiden in een aparte docker op m'n Synology NAS.
Ik zal weer logs bijhouden... Is er iets waar ik zelf naar kan zoeken in de logs?
Dit is m'n kleine write up
't Is nu weer up! Maar da's wel een goed idee inderdaad. Geen idee hoe dat precies zit met GPG keys enzo though, ik neem aan dat deCONZ alles braaf signed en dat dat gecontroleerd wordt door apt?Mimiix schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:35:
[...]
We hebben er als mods een aangelegd :
https://melt.se/deconz/
Thanks, ik zal die eens doornemen.Mimiix schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:36:
[...]
https://github.com/dresde...plugin/wiki/Debugging-101
Dit is m'n kleine write up
Ik bedacht me dat een firmware update van de conbee 2 stock ook geen overbodige luxe is.
Kan ik die in m'n windows PC steken en daar de update doen, ipv lastige scripts draaien in docker, zonder dat ik data verlies?
Geen idee, zoveel kennis heb ik niet vanOsiris schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:48:
[...]
't Is nu weer up! Maar da's wel een goed idee inderdaad. Geen idee hoe dat precies zit met GPG keys enzo though, ik neem aan dat deCONZ alles braaf signed en dat dat gecontroleerd wordt door apt?
Ja. Gewoon deconz installeren op Windows en dan de update guide volgenThe Fops schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:55:
[...]
Thanks, ik zal die eens doornemen.
Ik bedacht me dat een firmware update van de conbee 2 stock ook geen overbodige luxe is.
Kan ik die in m'n windows PC steken en daar de update doen, ipv lastige scripts draaien in docker, zonder dat ik data verlies?
Zijn dat ook de nieuwere uitvoering, daarmee waren de problemen.Strontvlieg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Heb onlangs 9 van die sensoren gekocht en allemaal succesvol toegevoegd in de Phoscon App. Bij eentje waren 2 pogingen nodig. De rest in één keer. Mijn Phoscon app versie: 2.12.06 / 19/08/2021, firmware: 26660700. De webinterface zegt: The version is up to date.
Zal er vandaag of morgen nog eens mee stoeien, afgelopen week nogmaals geprobeerd een sensor toe te voegen en zonder resultaat. Nog steeds hetzelfde, ziet hem wel in Deconz maar niks in Phoscon en daardoor ook niet in HomeAssistant
Edit, net nog een keer met een sensor geprobeerd.
Eerst verwijderd in Deconz, daarna in Phoscon nieuwe sensor toevoegen en sensor resetten en proberen adopten. Hierna verschijnt hij wel weer in Deconz maar niet in Phoscon, dus naar mijn idee niks veranderd.
Maar kan net zo goed iets verkeerd doen, het aparte is dat dit de eerst keer is dat ik problemen heb met iets toevoegen in Deconz. Alle andere keren schakelaars lampen en sensoren zo toegevoegd zonder een zucht.
Edit2, zie dat hij nu voor het eerst verbonden is aan de ConbeeII stick zelf ipv een router in het systeem. Dat is dan wel weer anders
[ Voor 30% gewijzigd door Peet3kabo op 09-01-2022 09:43 ]
Ik zie ze nog steeds op dezelfde manier in Deconz maar krijg ze nog steeds niet in Phoscon.Mimiix schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:00:
[...]
Doen ze het wel in de API?
Sowieso even opnieuw pairen
Diverse malen geprobeerd opnieuw pairen maar geeft nergens een ander resultaat.
Ook al geprobeerd om de node in Deconz te deleten en dan opnieuw installeren maar niks schijnt te helpen.
Worden de nieuwe "E1" sensoren nu al wel of niet ondersteund en heeft iemand ze al werkend in HA via Phoscon? Volgens mij nog niet maar blijft een beetje lastig uitvinden omdat de addon in HA weer niks met de daadwerkelijke versie van Deconz te maken heeft geloof ik?
Edit, voor de rest-API moet ik eerst de ConbeeII stick ergens achter het knieschot weg plukken. Misschein dat ik dat vanavond eens doe
[ Voor 8% gewijzigd door Peet3kabo op 09-01-2022 14:46 ]
De api is niet phoscon.Peet3kabo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:55:
[...]
Ik zie ze nog steeds op dezelfde manier in Deconz maar krijg ze nog steeds niet in Phoscon.
Diverse malen geprobeerd opnieuw pairen maar geeft nergens een ander resultaat.
Ook al geprobeerd om de node in Deconz te deleten en dan opnieuw installeren maar niks schijnt te helpen.
Worden de nieuwe "E1" sensoren nu al wel of niet ondersteund en heeft iemand ze al werkend in HA via Phoscon? Volgens mij nog niet maar blijft een beetje lastig uitvinden omdat de addon in HA weer niks met de daadwerkelijke versie van Deconz te maken heeft geloof ik?
Edit, voor de rest-API moet ik eerst de ConbeeII stick ergens achter het knieschot weg plukken. Misschein dat ik dat vanavond eens doe
Voor de rest api hoef je hem niet eruit te halen.
Worden ze door home assistant goed gezien?
Ik denk inderdaad dat ik niet de nieuwe uitvoering heb. De Zigbee ID in deCONZ is "lumi.sensor_magnet.aq2".Peet3kabo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:28:
[...]
Zijn dat ook de nieuwere uitvoering, daarmee waren de problemen.
...
De sensor die jij bedoelt heeft volgens mij ID: "lumi.magnet.acn001".
Ik begrijp van dit forum en dat mijn firmware (26660700) voor de ConBee II ook niet de laatste is. Ik laat het maar even zo. If it ain't broken ....
Klopt helemaalStrontvlieg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
[...]
Ik denk inderdaad dat ik niet de nieuwe uitvoering heb. De Zigbee ID in deCONZ is "lumi.sensor_magnet.aq2".
Ik begrijp van dit forum en dat mijn firmware (26660700) voor de ConBee II ook niet de laatste is. Ik laat het maar even zo. If it ain't broken ....
Als ik probeer om de rest api te openen in de Deconz addon dan wil de link aanklikken niet (ip adres) en link kopieren in de browser werkt ook niet. Dan zegt hij site niet bereikbaar en heb wel de poort 40850 geactiveerd in de Deconz configuration.Mimiix schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:42:
[...]
De api is niet phoscon.
Voor de rest api hoef je hem niet eruit te halen.
Worden ze door home assistant goed gezien?
Vaniuit VNC hetzelfde verhaal. (VNC werkt dus wel)
En zie ze dus in HA ook totaal niet nee, kan geen entiteiten vinden anders dan welke ik al had, geen nieuwe sensoren.
Off topic.....Wordt je al gek van al die lui welke er geen bal van snappen waar ze mee bezig zijn? Ik kan er zelf niet zo goed over dat ik ergens iets mis en niet begrijp iig. Komt ook mede doordat je vanuit een addon werkt en alles op diverse plekken staat en andere manieren moet........vanuit een docker werken of iets anders vindt ik helemaal lastig. Maar goed behoorlijk irritant voor iemand welke al zijn gehele werkende leven al in de techniek werkt en daarnaast ook veel met regeltechniek doet/deed.
Je hoeft nergens op te klikken: https://dresden-elektroni...rest-doc/getting_started/Peet3kabo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:10:
[...]
Als ik probeer om de rest api te openen in de Deconz addon dan wil de link aanklikken niet (ip adres) en link kopieren in de browser werkt ook niet. Dan zegt hij site niet bereikbaar en heb wel de poort 40850 geactiveerd in de Deconz configuration.
Vaniuit VNC hetzelfde verhaal. (VNC werkt dus wel)
En zie ze dus in HA ook totaal niet nee, kan geen entiteiten vinden anders dan welke ik al had, geen nieuwe sensoren.
Off topic.....Wordt je al gek van al die lui welke er geen bal van snappen waar ze mee bezig zijn? Ik kan er zelf niet zo goed over dat ik ergens iets mis en niet begrijp iig. Komt ook mede doordat je vanuit een addon werkt en alles op diverse plekken staat en andere manieren moet........vanuit een docker werken of iets anders vindt ik helemaal lastig. Maar goed behoorlijk irritant voor iemand welke al zijn gehele werkende leven al in de techniek werkt en daarnaast ook veel met regeltechniek doet/deed.
De API moet je met Postman oid aanroepen.
Ik vind het niet vervelend hoor ,zolang je goed blijft lezen
de ACN moet gewoon werken:Strontvlieg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
[...]
Ik denk inderdaad dat ik niet de nieuwe uitvoering heb. De Zigbee ID in deCONZ is "lumi.sensor_magnet.aq2".
https://github.com/dresde...onz-rest-plugin/pull/5434
Ok, ben al een tijdje aan het worstelen maar kom geen steek verder. Zo'n manual voor api te achterhalen is leuk maar wordt wel heel moeilijk als wat daar staat niet klopt met wat ik op mijn computer heb. En dat is Chrome op Windows 10 en nieuwere versie van Postman. Dus alles is anders en mijn raden en proberen houdt een beetje op.Mimiix schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:12:
[...]
Je hoeft nergens op te klikken: https://dresden-elektroni...rest-doc/getting_started/
De API moet je met Postman oid aanroepen.
Ik vind het niet vervelend hoor ,zolang je goed blijft lezen
Ik snap dat ik een post moet sturen van: mijnip:40850/api
Na wat zoeken en prutsen ontdekt waar ik devicetype moet invullen maar wat vul ik hier voor my application in
/f/image/hKHmVLQEpdMrzgPm0hdQ6tZb.png?f=fotoalbum_large)
Misschien domme vraag maar waar zou het fout kunnen gaan in de addon van HA dat de sensor niet werkt, is het geheel niet geupdate of wat anders?
Edit:
Ok, nachtje slapen en opnieuw wat anders proberen en eindelijk resultaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
| { "1": { "config": { "configured": true, "on": true, "sunriseoffset": 30, "sunsetoffset": -30 }, "etag": "947b5c78817f87f2249abb3b9eaa2295", "manufacturername": "Philips", "modelid": "PHDL00", "name": "Daylight", "state": { "dark": true, "daylight": false, "lastupdated": "2022-01-11T16:24:57.547", "status": 210, "sunrise": "2022-01-11T07:48:57", "sunset": "2022-01-11T15:43:41" }, "swversion": "1.0", "type": "Daylight", "uniqueid": "00:21:2e:ff:ff:07:67:d5-01" }, "2": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "9a2e84ae8c8cada252f72d6dd239f1fb", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.294", "temperature": 374 }, "swversion": "20191205", "type": "ZHATemperature", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0402" }, "3": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "5ac593ab7d38c047cd63dff7387ed210", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "humidity": 9201, "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.314" }, "swversion": "20191205", "type": "ZHAHumidity", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0405" }, "4": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "4dd001c2f962831e1f5458acca24f60c", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.321", "pressure": 1031 }, "swversion": "20191205", "type": "ZHAPressure", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0403" } } |
Dit krijg ik als ik vraag om sensoren, geen contact sensoren iig wel de temp/humidity sensor van aqara
[ Voor 52% gewijzigd door Peet3kabo op 11-01-2022 19:19 ]
Ik heb mijn oude Deconz installatie uitgezet en nu is Phoscon niet meer bereikbaar via zijn IP-adres. Ik vermoed dus dat er toch iets nog iets niet helemaal lekker staat.
Ik draai Deczon in docker op poort 443 en 8082. Wanneer ik ga naar 192.168.0.200:8082 krijg ik:
Enige wat ik zelf kan bedenken is dat het poortnummer niet standaard is, maar poort 80 is al bezet door mijn webserver. (en poort 8080 door Unifi).
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik draai Deczon in docker op poort 443 en 8082. Wanneer ik ga naar 192.168.0.200:8082 krijg ik:
code:
1
| HTTP ERROR 413 |
Enige wat ik zelf kan bedenken is dat het poortnummer niet standaard is, maar poort 80 is al bezet door mijn webserver. (en poort 8080 door Unifi).
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Zigbee rookmelder, nu kwam de Develco SMSZB-120 / frient Intelligent Smoke Alarm tegen. Wordt deze al ondersteund in Deconz?
@rens-br
Denk 't wel, staat hier op 'Confirmed working' voor deCONZ.
https://zigbee.blakadder.com/Develco_SMSZB-120.html
Denk 't wel, staat hier op 'Confirmed working' voor deCONZ.
https://zigbee.blakadder.com/Develco_SMSZB-120.html
ik heb ook wel eens een 413 error gekregen. Even cookies weggooien was bij mij de oplossingrens-br schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:13:
Ik heb mijn oude Deconz installatie uitgezet en nu is Phoscon niet meer bereikbaar via zijn IP-adres. Ik vermoed dus dat er toch iets nog iets niet helemaal lekker staat.
code:
1 HTTP ERROR 413
We blijven zoeken naar een oplossing.Peet3kabo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Ok, ben al een tijdje aan het worstelen maar kom geen steek verder. Zo'n manual voor api te achterhalen is leuk maar wordt wel heel moeilijk als wat daar staat niet klopt met wat ik op mijn computer heb. En dat is Chrome op Windows 10 en nieuwere versie van Postman. Dus alles is anders en mijn raden en proberen houdt een beetje op.
Ik snap dat ik een post moet sturen van: mijnip:40850/api
Na wat zoeken en prutsen ontdekt waar ik devicetype moet invullen maar wat vul ik hier voor my application in
[Afbeelding]
Misschien domme vraag maar waar zou het fout kunnen gaan in de addon van HA dat de sensor niet werkt, is het geheel niet geupdate of wat anders?
Edit:
Ok, nachtje slapen en opnieuw wat anders proberen en eindelijk resultaat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 { "1": { "config": { "configured": true, "on": true, "sunriseoffset": 30, "sunsetoffset": -30 }, "etag": "947b5c78817f87f2249abb3b9eaa2295", "manufacturername": "Philips", "modelid": "PHDL00", "name": "Daylight", "state": { "dark": true, "daylight": false, "lastupdated": "2022-01-11T16:24:57.547", "status": 210, "sunrise": "2022-01-11T07:48:57", "sunset": "2022-01-11T15:43:41" }, "swversion": "1.0", "type": "Daylight", "uniqueid": "00:21:2e:ff:ff:07:67:d5-01" }, "2": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "9a2e84ae8c8cada252f72d6dd239f1fb", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.294", "temperature": 374 }, "swversion": "20191205", "type": "ZHATemperature", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0402" }, "3": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "5ac593ab7d38c047cd63dff7387ed210", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "humidity": 9201, "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.314" }, "swversion": "20191205", "type": "ZHAHumidity", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0405" }, "4": { "config": { "battery": 75, "offset": 0, "on": true, "reachable": true }, "ep": 1, "etag": "4dd001c2f962831e1f5458acca24f60c", "lastannounced": null, "lastseen": "2022-01-11T16:18Z", "manufacturername": "LUMI", "modelid": "lumi.weather", "name": "Buitensensor Veranda", "state": { "lastupdated": "2022-01-11T16:18:06.321", "pressure": 1031 }, "swversion": "20191205", "type": "ZHAPressure", "uniqueid": "00:15:8d:00:07:b6:dc:f7-01-0403" } }
Dit krijg ik als ik vraag om sensoren, geen contact sensoren iig wel de temp/humidity sensor van aqara
Ik zie dat mijn deconz draait op 2.13.04 / 18-12-2021
Ik zie online dat de ondersteuning voor de Xiaomi deur/raam sensoren ingebouwd is in v2.13.2-beta
Dat lijkt mij een nieuwere versie dan dat er nu op staat, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De firmware welke er op staat is wel de laatste, mocht het voorgaande het probleem zijn........hoe kom ik dan op de nieuwere versie?
Of moet dat vanuit de HA addon geupdate worden en is het nog steeds wachten daarop?
Al een tijdje een deCONZ usb in huis en weer aan de gang om het aan de praat te krijgen.
Begonnen op een nieuwe Pi met een Image van deCONZ en Domoticz daarna geinstalleerd. Tot zover geen problemen.
Eerste testlamp geinstalleerd eerst via deCONZ interface zelf, lamp wordt toegevoegd en zie heb in Domoticz, maar niet luisteren.
Verwijderd en via de plugin van Domoticz geinstalleerd met hetzelfde resultaat, in de logfile staat dat hij geschakeld wordt maar lamp doet niets.
Lamp is ook zichtbaar in Phoscon App in de browser maar schakelt niet.
Af en toe verliest de lamp ook de verbinding met deCONZ.
Wat doe ik fout?
/f/image/3nZMNSkN96XZYDjkbU2ImLSq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CnXVvWB5CIa3nZ7A6eKm9z9i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4hOXPd38xkA7D6Y41iqeh62n.png?f=fotoalbum_large)
Begonnen op een nieuwe Pi met een Image van deCONZ en Domoticz daarna geinstalleerd. Tot zover geen problemen.
Eerste testlamp geinstalleerd eerst via deCONZ interface zelf, lamp wordt toegevoegd en zie heb in Domoticz, maar niet luisteren.
Verwijderd en via de plugin van Domoticz geinstalleerd met hetzelfde resultaat, in de logfile staat dat hij geschakeld wordt maar lamp doet niets.
Wat doe ik fout?
/f/image/3nZMNSkN96XZYDjkbU2ImLSq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CnXVvWB5CIa3nZ7A6eKm9z9i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4hOXPd38xkA7D6Y41iqeh62n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PvFfhQvLIm6juUpMkKbtLPMY.png?f=fotoalbum_large)
Bing
Ik denk dat je met troubleshooten moet beginnen aan de DeCONZ / Phoscon kant, nog niet direct aan de Domoticz kant. En zoals in de topic start te lezen, maak even een log output in DeCONZ om te zien of daar iets uit op te maken is.bing69 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:43:
Al een tijdje een deCONZ usb in huis en weer aan de gang om het aan de praat te krijgen.
Wat doe ik fout?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Hallo Allemaal,
Ik hem momenteel 14 switches en ca 100 lampen geactiveerd in Phoscon.
Ik heb gisteren weer twee Aqara switches binnengekregen. Voorheen nooit een probleem met koppelen met deze switches, maar nu worden ze niet gezien bij zoeken.
Welke log zou ik hiervoor moeten bekijken om te zien of er wel wat gebeurt?
Ik heb gisteren weer twee Aqara switches binnengekregen. Voorheen nooit een probleem met koppelen met deze switches, maar nu worden ze niet gezien bij zoeken.
Nee. Dat is een dingetje in phoscon.. die zet er standaard geen 0 voor. 2.13.4 = 2.13.04.Peet3kabo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:29:
[...]
We blijven zoeken naar een oplossing.
Ik zie dat mijn deconz draait op 2.13.04 / 18-12-2021
Ik zie online dat de ondersteuning voor de Xiaomi deur/raam sensoren ingebouwd is in v2.13.2-beta
Dat lijkt mij een nieuwere versie dan dat er nu op staat, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De firmware welke er op staat is wel de laatste, mocht het voorgaande het probleem zijn........hoe kom ik dan op de nieuwere versie?
Of moet dat vanuit de HA addon geupdate worden en is het nog steeds wachten daarop?
Wat ik aangaf, jouwe moet gewoon werken. Ik zie niet in waarom niet. Je zou eens kunnen testen op Windows (je conbee eruit, daar in stoppen en dan testen of ie wel paired).
Gaat dat om die kleine smart switches?Obelixxx schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:28:
Hallo Allemaal,
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/5643
Zal ik eens proberen om het spul op Windows wel werkend te krijgen, ik geloof je dat het zou moeten werken. Dat is idd ook wat de documentatie en online zeggen. Zal het toch een keer aan de gang en de fout boven water moeten krijgen.Mimiix schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:
[...]
Nee. Dat is een dingetje in phoscon.. die zet er standaard geen 0 voor. 2.13.4 = 2.13.04.
Wat ik aangaf, jouwe moet gewoon werken. Ik zie niet in waarom niet. Je zou eens kunnen testen op Windows (je conbee eruit, daar in stoppen en dan testen of ie wel paired).
Inderdaad, ik had er al twee meer. Die doen het wel.Mimiix schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Gaat dat om die kleine smart switches?
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/5643
Die de github issue.Obelixxx schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:05:
[...]
Inderdaad, ik had er al twee meer. Die doen het wel.
In de laatste versies is ie verwijderd. Wordt hersteld met de volgende update.
Dat was het inderdaad, bedankt!lxz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:42:
[...]
ik heb ook wel eens een 413 error gekregen. Even cookies weggooien was bij mij de oplossing
ff mijn windows bak afgestoft en opgestart. Daar de win versie op geinstalleerd, lamp en stekker toegevoegd en alles draait zoals het hoort!!Rianata schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Ik denk dat je met troubleshooten moet beginnen aan de DeCONZ / Phoscon kant, nog niet direct aan de Domoticz kant. En zoals in de topic start te lezen, maak even een log output in DeCONZ om te zien of daar iets uit op te maken is.
Begin maar om de Pi opnieuw te installeren.
Bing
Kan iemand iets aanraden over hoe Deconz apparaten te bedienen met stem?
Ik heb een aardige tijd geleden eens de Google assistant integratie toegevoegd aan Home Assistant via deze stappen Nu heb ik geregeld problemen ondervonden, en zover ik weet moet via die stappen je Home Assistant ook van buitenaf te benaderen zijn. Hier wil ik dus vanaf, want ik wil alles gewoon lokaal gaan draaien.
Ik weet dat met Google Home de enige 'makkelijke' manier is om ervoor te betalen. Echter heb ik daarvoor geen Home Assistant genomen
Is Alexa iets wat makkelijker te integreren is met Deconz? Of zitten daar ook heel veel haken en ogen aan?
Ik zat dan te denken aan de Echo 4 reviews: Amazon Echo en Echo Dot - Een halfbakken introductie in Nederland
Is dat dan (omdat het Zigbee aan boord heeft) makkelijker en intern te koppelen aan Deconz?
Ik heb een aardige tijd geleden eens de Google assistant integratie toegevoegd aan Home Assistant via deze stappen Nu heb ik geregeld problemen ondervonden, en zover ik weet moet via die stappen je Home Assistant ook van buitenaf te benaderen zijn. Hier wil ik dus vanaf, want ik wil alles gewoon lokaal gaan draaien.
Ik weet dat met Google Home de enige 'makkelijke' manier is om ervoor te betalen. Echter heb ik daarvoor geen Home Assistant genomen
Is Alexa iets wat makkelijker te integreren is met Deconz? Of zitten daar ook heel veel haken en ogen aan?
Ik zat dan te denken aan de Echo 4 reviews: Amazon Echo en Echo Dot - Een halfbakken introductie in Nederland
Is dat dan (omdat het Zigbee aan boord heeft) makkelijker en intern te koppelen aan Deconz?
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Nee. De echo wordt dan zo te zien zelf een Zigbee controller, maar dat wil je dus niet. Want dat is de Deconz al. Je zal denk ik toch echt iets aan Home Assistent moeten hangen.Wachten... schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:21:
Zelf gebruik ik Domoticz als hoofdsysteem en daaraan hangt Domoticz-Google Assistant. Zoiets zal er voor HA ook wel zijn neem ik aan?
Ja dat is dus al wat ik stuurde in het eerste stuk. Ik hem Google Assistant ook gekoppeld aan HA, maar ten eerste heb ik geregeld dat hij niet lekker wilt syncen (gebeurt niet vaak maar het gebeurt wel eens) Ik moet mijn HA van buitenaf benaderbaar maken.rens-br schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:36:
[...]
Nee. De echo wordt dan zo te zien zelf een Zigbee controller, maar dat wil je dus niet. Want dat is de Deconz al. Je zal denk ik toch echt iets aan Home Assistent moeten hangen.
Zelf gebruik ik Domoticz als hoofdsysteem en daaraan hangt Domoticz-Google Assistant. Zoiets zal er voor HA ook wel zijn neem ik aan?
Ik was dus op zoek naar een wat makkelijkere integratie met of Google Home of met Alexa o.i.d. Het geeft nu voor mij niet iets te vaak hoofdpijndossiers en daar wil ik een beetje vanaf. Plus dat ik mijn HA niet van buitenaf benaderbaar wil hebben.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik wist niet dat ik een nieuwe versie geinstalleerd had.Mimiix schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Die de github issue.
In de laatste versies is ie verwijderd. Wordt hersteld met de volgende update.
Ik ga wachten op de nieuwe versie.
Is er een ETA?
met de HA addon duurt dat nog even.Obelixxx schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:40:
[...]
Ik wist niet dat ik een nieuwe versie geinstalleerd had.
Ik ga wachten op de nieuwe versie.
Is er een ETA?
Als je zelf kan Compilen kan je het vandaag doen
De ConbeeII stick in mijn windows laptop en daarop Deconz opstarten, geen verschil.Peet3kabo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Zal ik eens proberen om het spul op Windows wel werkend te krijgen, ik geloof je dat het zou moeten werken. Dat is idd ook wat de documentatie en online zeggen. Zal het toch een keer aan de gang en de fout boven water moeten krijgen.
Krijg de sensoren niet in Phoscon maar zie ze wel in Deconz met dezelfde gegevens.
Helaas geen verbetering dus
Heb al eens een keer contact gehad met Robbshop waar de ConbeeII vandaan komt en die hadden het op een gegeven moment over een serie die problemen had.......jou daar iets van bekend Mimiix?
Of was dat puur firmware gerelateerd en geeft het mij niks om te proberen deze te ruilen
[ Voor 20% gewijzigd door Peet3kabo op 14-01-2022 17:29 ]
Wat geeft deconz aan dan? En wat geeft de api?Peet3kabo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:11:
[...]
De ConbeeII stick in mijn windows laptop en daarop Deconz opstarten, geen verschil.
Krijg de sensoren niet in Phoscon maar zie ze wel in Deconz met dezelfde gegevens.
Helaas geen verbetering dus
Heb al eens een keer contact gehad met Robbshop waar de ConbeeII vandaan komt en die hadden het op een gegeven moment over een serie die problemen had.......jou daar iets van bekend Mimiix?
Of was dat puur firmware gerelateerd en geeft het mij niks om te proberen deze te ruilen
Het kan heel goed dat ze niet in phoscon staan, die moeten zelf support toevoegen.
Wat wil je precies weten in Deconz dan?Mimiix schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Wat geeft deconz aan dan? En wat geeft de api?
Het kan heel goed dat ze niet in phoscon staan, die moeten zelf support toevoegen.
Api krijg ik natuurlijk nu weer niet boven water want ander ip adres en geen idee van de poort.
HA werkt volgens mij gewoon via Phoscon, of tenminste daar koppel je de sensoren........dat is niet hetzelfde als Deconz begrijp ik nu?
Ik zie hieronder in de code op een gegeven moment het volgende voorbij komen:
GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF
Terwijl ik er nieuwere firmware op gezet heb........deze snap ik ff niet
Ik ben als servicemonteur best wel van het uitzoeken en het probleem boe water krijgen maar snap er zo langzamerhand echt geen zak meer van en krijg het ook niet echt voor elkaar om dingen te begrijpen
Edit, denk probeer de ConbeeII nog een keer te flashen........nou dat wil dus niet. Opdrachtprompt zegt dat de toegang geweigerd wordt. Heb hem eerder geflashed maar was wel met een andere laptop.........
:fill(white):strip_exif()/f/image/OmI4xl2Ufg2GeNzTGoHUPsfj.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/OovRhbJrP7KvEhs2m8keN58k.png?f=user_large)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 18:00:30:393 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:e6:b4-03 18:00:30:393 Poll light node On/Off plug-in unit 1 18:00:30:456 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BE6B4 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:31:384 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03 18:00:31:384 Poll light node On/Off plug-in unit 5 18:00:31:447 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BF09C cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:32:391 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01 18:00:32:391 Poll light node On/Off plug-in unit 2 18:00:32:454 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCD7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:33:382 poll node 00:17:88:01:09:9c:40:88-0b 18:00:33:382 Poll light node Dimmable light 8 18:00:33:445 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006: [ 18:00:33:445 0x0000 18:00:33:445 ] 18:00:33:445 add task 11627 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0006 req.id 86 18:00:33:445 Poll APS request 86 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006 18:00:33:523 Poll APS confirm 86 status: 0x00 18:00:33:537 Erase task req-id: 86, type: 19 zcl seqno: 44 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:33:540 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:33:540 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0006/0x0000 after 0 s 18:00:33:756 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008: [ 18:00:33:756 0x0000 18:00:33:756 ] 18:00:33:756 add task 11629 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0008 req.id 89 18:00:33:756 Poll APS request 89 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008 18:00:33:858 Poll APS confirm 89 status: 0x00 18:00:33:871 Erase task req-id: 89, type: 19 zcl seqno: 45 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:33:875 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:33:876 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0008/0x0000 after 0 s 18:00:34:488 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:00:34:488 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:00:34:551 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:34:803 GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF 18:00:34:940 void deCONZ::zmNode::setFetched(deCONZ::RequestId, bool) fetched item: 8, node: 0x6EE7 18:00:35:515 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:00:35:515 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:00:35:578 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCB7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:36:521 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03 18:00:36:521 Poll light node On/Off plug-in unit 7 18:00:36:584 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BEB6F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:37:528 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:e6:b4-03 18:00:37:528 Poll light node On/Off plug-in unit 1 18:00:37:591 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BE6B4 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:37:764 APS-DATA.request id: 110, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0beb6f, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:37:778 APS-DATA.confirm id: 110, status: 0x00 SUCCESS 18:00:37:779 APS-DATA.confirm request id: 110 -> confirmed, timeout 319056337 18:00:37:796 APS-DATA.indication srcAddr: 0x8a56, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -64 18:00:37:796 APS-DATA.indication request id: 110 -> finished 18:00:37:796 APS-DATA.request id: 110 erase from queue 18:00:38:535 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03 18:00:38:535 Poll light node On/Off plug-in unit 5 18:00:38:598 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BF09C cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:39:543 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01 18:00:39:543 Poll light node On/Off plug-in unit 2 18:00:39:606 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCD7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:39:715 APS-DATA.indication srcAddr: 0xfad9, srcEp: 0x01 dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, lqi: 255, rssi: -77 18:00:39:715 asdu: 08780a00001001 18:00:39:715 Node data 0xcc86ecfffe2abcd7 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:39:727 0xCC86ECFFFE2ABCD7: update ZCL value 0x01/0x0006/0x0000 after 0 s 18:00:39:727 ZCL attribute report 0xCC86ECFFFE2ABCD7 for cluster: 0x0006, ep: 0x01, frame control: 0x08, mfcode: 0x0000 18:00:39:728 payload: 00001001 18:00:39:728 APS-DATA.request id: 121, addrmode: 0x02, addr: 0xfad9, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, ep: 0x01 -> 0x01 queue: 1 len: 5 tx.options 0x04 18:00:39:730 asdu (length: 5): 10780b0a00 18:00:39:732 Websocket 192.168.1.144:51270 send message: {"attr":{"id":"2","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"innr","modelid":"SP 220","name":"On/Off plug-in unit 2","swversion":"2.3","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01"},"e":"changed","id":"2","r":"lights","t":"event","uniqueid":"cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01"} (ret = 322) 18:00:39:732 Websocket 192.168.1.144:52900 send message: {"attr":{"id":"2","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"innr","modelid":"SP 220","name":"On/Off plug-in unit 2","swversion":"2.3","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01"},"e":"changed","id":"2","r":"lights","t":"event","uniqueid":"cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01"} (ret = 322) 18:00:39:743 APS-DATA.confirm id: 121, status: 0x00 SUCCESS 18:00:39:744 APS-DATA.confirm request id: 121 -> erase from queue 18:00:39:745 aps request id: 121 finished, erase from queue 18:00:40:543 poll node 00:17:88:01:09:9c:40:88-0b 18:00:40:543 Poll light node Dimmable light 8 18:00:40:591 APS-DATA.request id: 126, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0beb6f, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:40:591 asdu (length: 2): 6e03 18:00:40:606 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006: [ 18:00:40:606 0x0000 18:00:40:606 ] 18:00:40:606 add task 11658 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0006 req.id 127 18:00:40:606 Poll APS request 127 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006 18:00:40:609 APS-DATA.confirm id: 126, status: 0x00 SUCCESS 18:00:40:609 APS-DATA.confirm request id: 126 -> confirmed, timeout 319059165 18:00:40:629 APS-DATA.indication srcAddr: 0x8a56, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -64 18:00:40:629 asdu: 6e00040301d56707ffff2e2100b7bc2afeffec86cce76e25010120 18:00:40:629 APS-DATA.indication request id: 126 -> finished 18:00:40:629 APS-DATA.request id: 126 erase from queue 18:00:40:629 void deCONZ::zmNode::setFetched(deCONZ::RequestId, bool) fetched item: 8, node: 0x8A56 18:00:40:642 APS-DATA.request id: 127, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:40:643 asdu (length: 5): 102e000000 18:00:40:645 Websocket 192.168.1.144:51270 send message: {"attr":{"id":"7","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"OSRAM","modelid":"Plug 01","name":"On/Off plug-in unit 7","swversion":"V1.05.09","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03"},"e":"changed","id":"7","r":"lights","t":"event","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03"} (ret = 329) 18:00:40:645 Websocket 192.168.1.144:52900 send message: {"attr":{"id":"7","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"OSRAM","modelid":"Plug 01","name":"On/Off plug-in unit 7","swversion":"V1.05.09","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03"},"e":"changed","id":"7","r":"lights","t":"event","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03"} (ret = 329) 18:00:40:661 Poll APS confirm 127 status: 0x00 18:00:40:663 Erase task req-id: 127, type: 19 zcl seqno: 46 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:40:663 APS-DATA.confirm id: 127, status: 0x00 SUCCESS 18:00:40:664 APS-DATA.confirm request id: 127 -> erase from queue 18:00:40:669 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, lqi: 255, rssi: -64 18:00:40:669 asdu: 182e010000001001 18:00:40:669 APS-DATA.request id: 127 erase from queue 18:00:40:669 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:40:669 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0006/0x0000 after 0 s 18:00:40:895 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008: [ 18:00:40:895 0x0000 18:00:40:895 ] 18:00:40:895 add task 11660 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0008 req.id 131 18:00:40:895 Poll APS request 131 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008 18:00:40:973 APS-DATA.request id: 131, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:40:973 asdu (length: 5): 102f000000 18:00:40:973 Poll APS confirm 131 status: 0x00 18:00:40:989 Erase task req-id: 131, type: 19 zcl seqno: 47 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:40:991 APS-DATA.confirm id: 131, status: 0x00 SUCCESS 18:00:40:991 APS-DATA.confirm request id: 131 -> erase from queue 18:00:40:996 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, lqi: 255, rssi: -64 18:00:40:996 asdu: 182f010000002008 18:00:40:996 APS-DATA.request id: 131 erase from queue 18:00:40:996 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:41:000 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0008/0x0000 after 0 s 18:00:41:002 Websocket 192.168.1.144:51270 send message: {"attr":{"id":"8","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"Philips","modelid":"LWV001","name":"Dimmable light 8","swversion":"1.55.8_r28815","type":"Dimmable light","uniqueid":"00:17:88:01:09:9c:40:88-0b"},"e":"changed","id":"8","r":"lights","t":"event","uniqueid":"00:17:88:01:09:9c:40:88-0b"} (ret = 325) 18:00:41:002 Websocket 192.168.1.144:52900 send message: {"attr":{"id":"8","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:00Z","manufacturername":"Philips","modelid":"LWV001","name":"Dimmable light 8","swversion":"1.55.8_r28815","type":"Dimmable light","uniqueid":"00:17:88:01:09:9c:40:88-0b"},"e":"changed","id":"8","r":"lights","t":"event","uniqueid":"00:17:88:01:09:9c:40:88-0b"} (ret = 325) 18:00:41:601 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:00:41:601 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:00:41:664 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:42:404 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:00:42:405 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:00:42:405 Idle timer triggered 18:00:42:677 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCB7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:42:745 APS-DATA.request id: 140, addrmode: 0x02, addr: 0xeb77, profile: 0x0104, cluster: 0xFCC0, ep: 0x01 -> 0x01 queue: 1 len: 7 tx.options 0x00 18:00:42:746 asdu (length: 7): 145f116f003501 18:00:42:747 APS-DATA.confirm id: 99, status: 0xF0 TRANSACTION_EXPIRED 18:00:42:747 APS-DATA.confirm id: 99 status: transaction expired 18:00:43:409 APS-DATA.request id: 144, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:43:411 asdu (length: 2): 7000 18:00:43:424 APS-DATA.confirm id: 144, status: 0x00 SUCCESS 18:00:43:425 APS-DATA.confirm request id: 144 -> confirmed, timeout 319061983 18:00:43:426 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -64 18:00:43:426 asdu: 7000070003d56707ffff2e2100d56707ffff2e21000000240200a2d56707ffff2e21008fc90b0aaa3eb07cea0825020f35d56707ffff2e2100b7bc2afeffec86cce76e25020f8a 18:00:43:426 APS-DATA.indication request id: 144 -> finished 18:00:43:426 APS-DATA.request id: 144 erase from queue 18:00:43:600 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03 18:00:43:600 Poll light node On/Off plug-in unit 7 18:00:43:662 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BEB6F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:44:608 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:e6:b4-03 18:00:44:608 Poll light node On/Off plug-in unit 1 18:00:44:681 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BE6B4 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:44:807 GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF 18:00:45:623 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03 18:00:45:623 Poll light node On/Off plug-in unit 5 18:00:45:686 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BF09C cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:46:236 APS-DATA.request id: 157, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:46:236 asdu (length: 2): 7103 18:00:46:252 APS-DATA.confirm id: 157, status: 0x00 SUCCESS 18:00:46:253 APS-DATA.confirm request id: 157 -> confirmed, timeout 319064810 18:00:46:254 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -64 18:00:46:254 asdu: 7100070303d56707ffff2e21006feb0b0aaa3eb07c568a25020f5cd56707ffff2e2100b4e60b0aaa3eb07c71bb25020f57d56707ffff2e21009cf00b0aaa3eb07c33db25020f27 18:00:46:254 APS-DATA.indication request id: 157 -> finished 18:00:46:254 APS-DATA.request id: 157 erase from queue 18:00:46:632 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01 18:00:46:632 Poll light node On/Off plug-in unit 2 18:00:46:695 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCD7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:47:640 poll node 00:17:88:01:09:9c:40:88-0b 18:00:47:640 Poll light node Dimmable light 8 18:00:47:703 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006: [ 18:00:47:703 0x0000 18:00:47:703 ] 18:00:47:703 add task 11688 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0006 req.id 165 18:00:47:703 Poll APS request 165 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006 18:00:47:750 APS-DATA.request id: 165, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:47:750 asdu (length: 5): 1030000000 18:00:47:765 Poll APS confirm 165 status: 0x00 18:00:47:767 Erase task req-id: 165, type: 19 zcl seqno: 48 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:47:768 APS-DATA.confirm id: 165, status: 0x00 SUCCESS 18:00:47:769 APS-DATA.confirm request id: 165 -> erase from queue 18:00:47:771 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, lqi: 255, rssi: -64 18:00:47:771 asdu: 1830010000001001 18:00:47:771 APS-DATA.request id: 165 erase from queue 18:00:47:771 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:47:771 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0006/0x0000 after 0 s 18:00:47:982 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008: [ 18:00:47:982 0x0000 18:00:47:982 ] 18:00:47:982 add task 11690 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0008 req.id 168 18:00:47:982 Poll APS request 168 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008 18:00:48:077 APS-DATA.request id: 168, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:48:077 asdu (length: 5): 1031000000 18:00:48:093 Poll APS confirm 168 status: 0x00 18:00:48:096 Erase task req-id: 168, type: 19 zcl seqno: 49 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:48:096 APS-DATA.confirm id: 168, status: 0x00 SUCCESS 18:00:48:097 APS-DATA.confirm request id: 168 -> erase from queue 18:00:48:098 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, lqi: 255, rssi: -64 18:00:48:098 asdu: 1831010000002008 18:00:48:098 APS-DATA.request id: 168 erase from queue 18:00:48:098 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:48:098 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0008/0x0000 after 0 s 18:00:48:711 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:00:48:711 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:00:48:773 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:49:040 APS-DATA.request id: 175, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:49:040 asdu (length: 2): 7206 18:00:49:067 APS-DATA.confirm id: 175, status: 0x00 SUCCESS 18:00:49:068 APS-DATA.confirm request id: 175 -> confirmed, timeout 319067614 18:00:49:069 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -64 18:00:49:069 asdu: 7200070601d56707ffff2e2100d7bc2afeffec86ccd9fa25020f58 18:00:49:069 APS-DATA.indication request id: 175 -> finished 18:00:49:069 APS-DATA.request id: 175 erase from queue 18:00:49:069 void deCONZ::zmNode::setFetched(deCONZ::RequestId, bool) fetched item: 8, node: 0xABE9 18:00:49:709 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:00:49:709 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:00:49:772 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCB7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:50:414 APS-DATA.request id: 182, addrmode: 0x02, addr: 0xeb77, profile: 0x0104, cluster: 0xFCC0, ep: 0x01 -> 0x01 queue: 1 len: 7 tx.options 0x00 18:00:50:415 asdu (length: 7): 145f1173003601 18:00:50:416 APS-DATA.confirm id: 140, status: 0xF0 TRANSACTION_EXPIRED 18:00:50:416 APS-DATA.confirm id: 140 status: transaction expired 18:00:50:723 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:00:50:723 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:00:50:785 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:51:732 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:00:51:732 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:00:51:794 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCB7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:51:858 APS-DATA.request id: 189, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0be6b4, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:51:858 asdu (length: 2): 7400 18:00:51:872 APS-DATA.confirm id: 189, status: 0x00 SUCCESS 18:00:51:873 APS-DATA.confirm request id: 189 -> confirmed, timeout 319070431 18:00:51:901 APS-DATA.indication srcAddr: 0xbb71, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -51 18:00:51:906 asdu: 7400070003d56707ffff2e210088409c0901881700e9ab25010126d56707ffff2e21008fc90b0aaa3eb07cea082501013ad56707ffff2e2100d7bc2afeffec86ccd9fa2501012c 18:00:51:906 APS-DATA.indication request id: 189 -> finished 18:00:51:906 APS-DATA.request id: 189 erase from queue 18:00:52:730 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03 18:00:52:730 Poll light node On/Off plug-in unit 7 18:00:52:793 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BEB6F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:53:728 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:e6:b4-03 18:00:53:728 Poll light node On/Off plug-in unit 1 18:00:53:791 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BE6B4 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:54:676 APS-DATA.request id: 202, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0be6b4, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:54:676 asdu (length: 2): 7503 18:00:54:692 APS-DATA.confirm id: 202, status: 0x00 SUCCESS 18:00:54:692 APS-DATA.confirm request id: 202 -> confirmed, timeout 319073252 18:00:54:725 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03 18:00:54:725 Poll light node On/Off plug-in unit 5 18:00:54:725 APS-DATA.indication srcAddr: 0xbb71, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 232, rssi: -50 18:00:54:725 asdu: 7500070303d56707ffff2e21006feb0b0aaa3eb07c568a2501010ed56707ffff2e21009cf00b0aaa3eb07c33db25010114d56707ffff2e2100b7bc2afeffec86cce76e25010146 18:00:54:725 APS-DATA.indication request id: 202 -> finished 18:00:54:725 APS-DATA.request id: 202 erase from queue 18:00:54:799 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BF09C cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:54:815 GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF 18:00:55:755 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01 18:00:55:755 Poll light node On/Off plug-in unit 2 18:00:55:818 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCD7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:56:763 poll node 00:17:88:01:09:9c:40:88-0b 18:00:56:763 Poll light node Dimmable light 8 18:00:56:826 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006: [ 18:00:56:826 0x0000 18:00:56:826 ] 18:00:56:826 add task 11727 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0006 req.id 213 18:00:56:826 Poll APS request 213 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006 18:00:56:857 APS-DATA.request id: 213, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:56:860 asdu (length: 5): 1032000000 18:00:56:863 Poll APS confirm 213 status: 0x00 18:00:56:874 Erase task req-id: 213, type: 19 zcl seqno: 50 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:56:874 APS-DATA.confirm id: 213, status: 0x00 SUCCESS 18:00:56:875 APS-DATA.confirm request id: 213 -> erase from queue 18:00:56:877 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, lqi: 244, rssi: -64 18:00:56:877 asdu: 1832010000001001 18:00:56:877 APS-DATA.request id: 213 erase from queue 18:00:56:877 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:00:56:877 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0006/0x0000 after 0 s 18:00:57:090 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008: [ 18:00:57:090 0x0000 18:00:57:090 ] 18:00:57:090 add task 11729 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0008 req.id 216 18:00:57:090 Poll APS request 216 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008 18:00:57:184 APS-DATA.request id: 216, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:00:57:184 asdu (length: 5): 1033000000 18:00:57:199 Poll APS confirm 216 status: 0x00 18:00:57:202 Erase task req-id: 216, type: 19 zcl seqno: 51 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:57:202 APS-DATA.confirm id: 216, status: 0x00 SUCCESS 18:00:57:203 APS-DATA.confirm request id: 216 -> erase from queue 18:00:57:204 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, lqi: 255, rssi: -64 18:00:57:204 asdu: 1833010000002008 18:00:57:204 APS-DATA.request id: 216 erase from queue 18:00:57:204 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:00:57:204 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0008/0x0000 after 0 s 18:00:57:482 APS-DATA.request id: 219, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0be6b4, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:00:57:483 asdu (length: 2): 7606 18:00:57:498 APS-DATA.confirm id: 219, status: 0x00 SUCCESS 18:00:57:499 APS-DATA.confirm request id: 219 -> confirmed, timeout 319076056 18:00:57:518 APS-DATA.indication srcAddr: 0xbb71, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -51 18:00:57:518 asdu: 7600070601d56707ffff2e2100d56707ffff2e2100000024010162 18:00:57:518 APS-DATA.indication request id: 219 -> finished 18:00:57:518 APS-DATA.request id: 219 erase from queue 18:00:57:518 void deCONZ::zmNode::setFetched(deCONZ::RequestId, bool) fetched item: 8, node: 0xBB71 18:00:57:639 Master: read param with arg 0x19 18:00:57:670 Device TTL 4974 s flags: 0x7 18:00:57:812 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:00:57:812 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:00:57:875 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:58:082 APS-DATA.request id: 224, addrmode: 0x02, addr: 0xeb77, profile: 0x0104, cluster: 0xFCC0, ep: 0x01 -> 0x01 queue: 1 len: 7 tx.options 0x00 18:00:58:083 asdu (length: 7): 145f1177003701 18:00:58:083 APS-DATA.confirm id: 182, status: 0xF0 TRANSACTION_EXPIRED 18:00:58:084 APS-DATA.confirm id: 182 status: transaction expired 18:00:58:808 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:00:58:808 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:00:58:871 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCB7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:00:59:816 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:eb:6f-03 18:00:59:816 Poll light node On/Off plug-in unit 7 18:00:59:879 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BEB6F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:01:00:303 APS-DATA.request id: 233, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0bf09c, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:01:00:303 asdu (length: 2): 7800 18:01:00:319 APS-DATA.confirm id: 233, status: 0x00 SUCCESS 18:01:00:320 APS-DATA.confirm request id: 233 -> confirmed, timeout 319078877 18:01:00:335 APS-DATA.indication srcAddr: 0xdb33, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -73 18:01:00:335 asdu: 7800060003d56707ffff2e21008fc90b0aaa3eb07cea082501012ed56707ffff2e2100d7bc2afeffec86ccd9fa25010118d56707ffff2e210088409c0901881700e9ab2501010a 18:01:00:335 APS-DATA.indication request id: 233 -> finished 18:01:00:351 APS-DATA.request id: 233 erase from queue 18:01:00:804 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:e6:b4-03 18:01:00:804 Poll light node On/Off plug-in unit 1 18:01:00:867 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BE6B4 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:01:01:813 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03 18:01:01:813 Poll light node On/Off plug-in unit 5 18:01:01:876 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BF09C cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:01:02:810 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:d7-01 18:01:02:810 Poll light node On/Off plug-in unit 2 18:01:02:873 Poll APS request to 0xCC86ECFFFE2ABCD7 cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:01:03:124 APS-DATA.request id: 247, addrmode: 0x03, addr: 0x7cb03eaa0a0bf09c, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:01:03:124 asdu (length: 2): 7903 18:01:03:140 APS-DATA.confirm id: 247, status: 0x00 SUCCESS 18:01:03:141 APS-DATA.confirm request id: 247 -> confirmed, timeout 319081698 18:01:03:161 APS-DATA.indication srcAddr: 0xdb33, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 224, rssi: -73 18:01:03:161 asdu: 7900060303d56707ffff2e2100b7bc2afeffec86cce76e25010110d56707ffff2e2100d56707ffff2e2100000024010136d56707ffff2e2100b4e60b0aaa3eb07c71bb25010114 18:01:03:161 APS-DATA.indication request id: 247 -> finished 18:01:03:161 APS-DATA.request id: 247 erase from queue 18:01:03:161 void deCONZ::zmNode::setFetched(deCONZ::RequestId, bool) fetched item: 8, node: 0xDB33 18:01:03:168 Websocket 192.168.1.144:51270 send message: {"attr":{"id":"5","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:01Z","manufacturername":"OSRAM","modelid":"Plug 01","name":"On/Off plug-in unit 5","swversion":"V1.05.09","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03"},"e":"changed","id":"5","r":"lights","t":"event","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03"} (ret = 329) 18:01:03:168 Websocket 192.168.1.144:52900 send message: {"attr":{"id":"5","lastannounced":null,"lastseen":"2022-01-14T17:01Z","manufacturername":"OSRAM","modelid":"Plug 01","name":"On/Off plug-in unit 5","swversion":"V1.05.09","type":"On/Off plug-in unit","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03"},"e":"changed","id":"5","r":"lights","t":"event","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:0a:0b:f0:9c-03"} (ret = 329) 18:01:03:816 poll node 00:17:88:01:09:9c:40:88-0b 18:01:03:816 Poll light node Dimmable light 8 18:01:03:879 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006: [ 18:01:03:879 0x0000 18:01:03:879 ] 18:01:03:879 add task 11757 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0006 req.id 252 18:01:03:879 Poll APS request 252 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0006 18:01:03:973 APS-DATA.request id: 252, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:01:03:973 asdu (length: 5): 1034000000 18:01:03:973 Poll APS confirm 252 status: 0x00 18:01:03:989 Erase task req-id: 252, type: 19 zcl seqno: 52 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:01:03:989 APS-DATA.confirm id: 252, status: 0x00 SUCCESS 18:01:03:990 APS-DATA.confirm request id: 252 -> erase from queue 18:01:03:992 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0006, lqi: 255, rssi: -64 18:01:03:992 asdu: 1834010000001001 18:01:03:992 APS-DATA.request id: 252 erase from queue 18:01:03:992 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0006 18:01:03:992 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0006/0x0000 after 0 s 18:01:04:221 read attributes of 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008: [ 18:01:04:221 0x0000 18:01:04:221 ] 18:01:04:221 add task 11759 type 19 to 0x00178801099C4088 cluster 0x0008 req.id 255 18:01:04:221 Poll APS request 255 to 0x00178801099C4088 cluster: 0x0008 18:01:04:300 APS-DATA.request id: 255, addrmode: 0x03, addr: 0x00178801099c4088, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, ep: 0x01 -> 0x0B queue: 1 len: 5 tx.options 0x00 18:01:04:300 asdu (length: 5): 1035000000 18:01:04:300 Poll APS confirm 255 status: 0x00 18:01:04:316 Erase task req-id: 255, type: 19 zcl seqno: 53 send time 0, profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:01:04:316 APS-DATA.confirm id: 255, status: 0x00 SUCCESS 18:01:04:317 APS-DATA.confirm request id: 255 -> erase from queue 18:01:04:319 APS-DATA.indication srcAddr: 0xabe9, srcEp: 0x0B dstAddrMode: 2, profile: 0x0104, cluster: 0x0008, lqi: 255, rssi: -64 18:01:04:319 asdu: 1835010000002008 18:01:04:319 APS-DATA.request id: 255 erase from queue 18:01:04:319 Node data 0x00178801099c4088 profileId: 0x0104, clusterId: 0x0008 18:01:04:319 0x00178801099C4088: update ZCL value 0x0B/0x0008/0x0000 after 0 s 18:01:04:817 GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF 18:01:04:927 poll node 7c:b0:3e:aa:0a:0b:c9:8f-03 18:01:04:927 Poll light node On/Off plug-in unit 6 18:01:04:990 Poll APS request to 0x7CB03EAA0A0BC98F cluster: 0x0006 dropped, values are fresh enough 18:01:05:752 APS-DATA.request id: 7, addrmode: 0x02, addr: 0xeb77, profile: 0x0104, cluster: 0xFCC0, ep: 0x01 -> 0x01 queue: 1 len: 7 tx.options 0x00 18:01:05:753 asdu (length: 7): 145f117a003801 18:01:05:754 APS-DATA.confirm id: 224, status: 0xF0 TRANSACTION_EXPIRED 18:01:05:754 APS-DATA.confirm id: 224 status: transaction expired 18:01:05:933 poll node cc:86:ec:ff:fe:2a:bc:b7-01 18:01:05:933 Poll light node On/Off plug-in unit 4 18:01:05:933 APS-DATA.request id: 9, addrmode: 0x03, addr: 0xcc86ecfffe2abcd7, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00 18:01:05:933 asdu (length: 2): 7b00 18:01:05:952 APS-DATA.confirm id: 9, status: 0x00 SUCCESS 18:01:05:952 APS-DATA.confirm request id: 9 -> confirmed, timeout 319084510 18:01:05:954 APS-DATA.indication srcAddr: 0xfad9, srcEp: 0x00 dstAddrMode: 2, profile: 0x0000, cluster: 0x8031, lqi: 255, rssi: -78
Let but, zelf opgelost
[ Voor 93% gewijzigd door MasterMaceMichu op 15-01-2022 18:57 ]
Ik heb de conbee II ook maar eens in een windows laptop geprikt, en zie de Aqara sensor (MCCGQ14LM) ook als lumi.magnet.acn001 in de deCONZ gui, maar ook op windows krijg ik hem niet toegevoegd in PhosconPeet3kabo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:11:
[...]
Wat wil je precies weten in Deconz dan?
Api krijg ik natuurlijk nu weer niet boven water want ander ip adres en geen idee van de poort.
HA werkt volgens mij gewoon via Phoscon, of tenminste daar koppel je de sensoren........dat is niet hetzelfde als Deconz begrijp ik nu?
Ik zie hieronder in de code op een gegeven moment het volgende voorbij komen:
GW update firmware not found: deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF
Terwijl ik er nieuwere firmware op gezet heb........deze snap ik ff niet
Ik ben als servicemonteur best wel van het uitzoeken en het probleem boe water krijgen maar snap er zo langzamerhand echt geen zak meer van en krijg het ook niet echt voor elkaar om dingen te begrijpen
Edit, denk probeer de ConbeeII nog een keer te flashen........nou dat wil dus niet. Opdrachtprompt zegt dat de toegang geweigerd wordt. Heb hem eerder geflashed maar was wel met een andere laptop.........
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]

Zo te horen ben ik dus niet de enige. Ook wel de laatste firmware er op?GVR schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:15:
[...]
Ik heb de conbee II ook maar eens in een windows laptop geprikt, en zie de Aqara sensor (MCCGQ14LM) ook als lumi.magnet.acn001 in de deCONZ gui, maar ook op windows krijg ik hem niet toegevoegd in Phoscon
Oh ja vergeten te vermelden:Peet3kabo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:24:
[...]
Zo te horen ben ik dus niet de enige. Ook wel de laatste firmware er op?
Versie 2.13.04 / 18-12-2021
Firmware 26720700
Yup, zelfde als hier. Ben er ff zo klaar mee dat ik een extra Conbee stick onderweg heb nu om ernaast te leggen, geeft het niks dan heb ik 1 reserve. Zo heb ik ook een Zwave stick op reserve liggen.GVR schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:25:
[...]
Oh ja vergeten te vermelden:
Versie 2.13.04 / 18-12-2021
Firmware 26720700
[ Voor 29% gewijzigd door Peet3kabo op 14-01-2022 22:27 ]
Ik heb eindelijk een oplossing gevonden en nu zie ik 3 sensoren welke ik telkens heb geprobeerd te pairen als sensor in Phoscon.
Bij het volgende moet je nog wel een beetje geduld hebben, ze zijn pas in Phoscon zichtbaar als er in Deconz 2 bolletjes bij de sensor staan (aan de rechter kant) en er een goede verbinding is. Daarna zijn ze pas zichtbaar in HA na een aantal keer de schakelaar open en dicht te sturen met de magneet. Ook hier is enigszins geduld nodig.
En de server herstarten had ik ook nodig........
Het volgende is de oplossing:
I finally paired them. You will have to do it in DeConz and not in Phoscon.
In DeConz head to the menu, click on Panels and activate control:
In the control tab you have a DDF tab a Pairing tab. First you check the Bronze option and activate hybrid mode in the DDF tab:
Then you switch to the Pairing tab and activate join permit. Now hold the pairing button of your Aqara E1 door & window sensor for like 5 seconds until a new node shows up.
That means it’s finalley paired and you may head over to Phoscon where the sensor should now appear in the sensors list. In order to make them show up in HA you need to restart the Deconz integration (not the addon).
Hope this works for you as well as it has for me.
De link naar de originele post (niet van mij)
https://community.home-as...lem-with-zigbee/351836/27
Bij het volgende moet je nog wel een beetje geduld hebben, ze zijn pas in Phoscon zichtbaar als er in Deconz 2 bolletjes bij de sensor staan (aan de rechter kant) en er een goede verbinding is. Daarna zijn ze pas zichtbaar in HA na een aantal keer de schakelaar open en dicht te sturen met de magneet. Ook hier is enigszins geduld nodig.
En de server herstarten had ik ook nodig........
Het volgende is de oplossing:
I finally paired them. You will have to do it in DeConz and not in Phoscon.
In DeConz head to the menu, click on Panels and activate control:
In the control tab you have a DDF tab a Pairing tab. First you check the Bronze option and activate hybrid mode in the DDF tab:
Then you switch to the Pairing tab and activate join permit. Now hold the pairing button of your Aqara E1 door & window sensor for like 5 seconds until a new node shows up.
That means it’s finalley paired and you may head over to Phoscon where the sensor should now appear in the sensors list. In order to make them show up in HA you need to restart the Deconz integration (not the addon).
Hope this works for you as well as it has for me.
De link naar de originele post (niet van mij)
https://community.home-as...lem-with-zigbee/351836/27
[ Voor 16% gewijzigd door Peet3kabo op 16-01-2022 13:18 ]
Niemand een idee?belly89 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:04:
Iemand een idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen?![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat gaat hem helaas niet wordenMimiix schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:58:
[...]
met de HA addon duurt dat nog even.
Als je zelf kan Compilen kan je het vandaag doen
Ik heb deze gemist blijkbaar. Dus phoscon/Deconz werkt wel? Alleen de koppeling met HA gaat stuk?
Ja klopt. Als voorbeeld, nu draait alles goed. (Deconz en HA). Als ik nu HA opstart krijg ik het probleem wat ik beschreef. De koppeling tussen Deconz en HA moet geherconfigureerd worden aldus HAMimiix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:21:
[...]
Ik heb deze gemist blijkbaar. Dus phoscon/Deconz werkt wel? Alleen de koppeling met HA gaat stuk?
Draai je de Addon?belly89 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:13:
[...]
Ja klopt. Als voorbeeld, nu draait alles goed. (Deconz en HA). Als ik nu HA opstart krijg ik het probleem wat ik beschreef. De koppeling tussen Deconz en HA moet geherconfigureerd worden aldus HA
Let op:
Logging enabelen: Open deCONZ and click Help. After that, click Debug View. The following debug levels need to be enabled for proper logging:
"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
Leesvoer:
https://github.com/dresde...ee-Error-Codes-in-the-Log
Logging enabelen: Open deCONZ and click Help. After that, click Debug View. The following debug levels need to be enabled for proper logging:
"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
Leesvoer:
https://github.com/dresde...ee-Error-Codes-in-the-Log