Malawolar schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:40:
[...]
Als je denkt dat Bitcoin niet op grote schaal gebruikt wordt dan heb je niet echt op gelet de laatste twee jaar. Duizenden/miljoenen websites waar je met btc kan betalen, landen als Venezuela waar grootschalig btc als betaalmiddel gebruikt wordt. Ook criminelen waarschijnlijk (ook use-case). BNB wordt zelfs op enorme schaal gebruikt, GET wordt gebruikt.
Ik let al veel meer dan 2 jaar op BTC en voor de meeste mensen is het kopen omdat ze denken dat het later meer geld waard wordt. Tuurlijk kopen mensen in landen die
compleet naar de klote gaan BTC als ze geen andere optie hebben. Maar dat BTC wordt gebruikt ? Kom op zeg wat een onzin. Vrijwel niemand gebruikt BTC om mee te betalen puur omdat iedereen het koopt om waarde op te slaan of om het later voor meer te verkopen. Niemand die in rijke landen BTC koopt om uit te geven op websites voor aankopen. Ja, het kan, maar niemand die het doet. Iederen HOLD BTC om op een later moment voor meer te verkopen. Laten we aub niet gaan doen alsof BTC echt wordt gebruikt want dat is onzin. Dit nog los van de 7 TPS en 1 uur moeten wachten voordat de partij die het ontvangt weet dat de transactie volledig is voltooid. Succes met koffie kopen.
BNB wordt puur en alleen gebruikt om fee's mee te betalen, meer niet. Echt gebruiken kan je dat niet noemen. BNB is puur voor het handelen om coin X te kopen en 5 minuten later of 1 jaar later weer te verkopen voor winst, niets meer en niets minder. Laten we gewoon even realistisch zijn over wat er op dit moment met crypto wordt gedaan, namelijk geld verdienen voor 90% van de mensen die er iets mee doen. Die andere 10% is dan misschien van mensen in landen die naar de klote gaan, maar die kopen het ook niet voor hun lol. Of je nou BTC koopt voor 2 uur om een bounce te pakken met een scalp, of voor 3 jaar om de volgende bullrun te pakken. Het is puur en alleen om geld mee te verdienen. Leuk dat 1000 sites zijn die het ondersteunen, maar vrijwel niemand die daar gebruik van maakt en dan woon ik zelf nog dicht bij Arnhem Bitcoin stad.
Ik zou heel graag zien dat crypto echt gebruikt gaat worden, maar dat is nu niet het geval. Het kopen om te verkopen voor winst kan je niet gebruiken noemen. Een kop koffie kopen, dat is gebruiken en niemand op de planeet die dat doet.
[
Voor 5% gewijzigd door
PilatuS op 23-03-2019 00:51
]