[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 156 Laatste
Acties:
  • 438.009 views

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 08:26
Achteraf bijna geen seconde te vroeg uit m'n ETH short gegaan, op $136,35 teruggekocht, ETH tikte net al $138+ aan. Wow. Er zaten een paar engeltjes op mijn schouder :)

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 08:30
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:19:
Poeffffffff LTC dan. Die blijft ook maar gaan haha. Wat zo'n halvening hype teweeg brengt hé....

Ben benieuwd hoe die "hype" gaat verlopen bij Bitcoin. Naar schatting nu nog zo'n 435 dagen voor de volgende halvening.

Moon, lambo. Holymoly.
Yeahh baby. This is maybe the alcohol talking, but BTC is gonna make us rich _/-\o_

• Paradeux
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-06-2022
Ada kan ook nog wel eens gaan uitbreken met de shelly update aanstaande, mits btc stabiel blijft natuurlijk

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

a.s. week zal alles wel weer een klap omlaag gaan. of bitcoin moet ineens gaan vliegen

[ Voor 27% gewijzigd door A87 op 16-03-2019 02:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
PHPResource schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:22:
[...]

Yeahh baby. This is maybe the alcohol talking, but BTC is gonna make us rich _/-\o_
I think thats not the alcohol talking. BTC $100k EOY. 8)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BTC omhoog is BNB omlaag. Zo raar om te zien. Bijna alsof BNB daalt wanneer er BNB wordt gebruikt voor fee's. Een zooi coins gaan omhoog en er worden BNB's gebruikt voor fee's waarbij BNB daalt. Raar om te zien.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 20:48
Sahara schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:50:
Mijn BitMEX avontuur eindigde 1 minuut geleden. Gelukkig niet geliquideerd, maar traden met leverage geeft veel te veel stress, ik ga maar gewoon weer op Binance verder zonder leverage. Verlies genomen op m'n ETH short en geen leveraged trading meer voor mij :).
In een sideways karakter van de koers zoals de laatste weken is het ook erg lastig en risicovol om op Bitmex met leverage te traden. Er is -in mijn ogen althans- momenteel geen duidelijke channel of patroon waarbinnen de koers bounced. Bovendien zijn die compleet onverwachte al dan niet gemanipuleerde uitschieters naar onder en boven nogal verneukeratief.
Er is momenteel geen duidelijke down- of uptrend. Zelf heb ik momenteel ook geen enkel idee (op basis van mijn eigen TA) welke kant het uitgaat. Daarom ligt Bitmex bij mij nu ook stil. Het heeft in mijn optiek weinig zin om nu in een positie te stappen. Dan wordt het 100% gokken. Kan ook leuk zijn, maar pak dan kleine bedragen die je kunt missen.
Tijdens zulke periodes focus ik mij meer op de alts. Ik heb op Binance leuke gains kunnen pakken de laatste week/weken.
Ik ben benieuwd of je Bitmex links kunt laten liggen als de volatiliteit straks terugkeert ;)
Soms kun je beter geduld hebben en niet in een trade willen zitten.
En als je spanning ervaart kan het zijn dat je te hoge bedragen hanteert. Ik ga ook regelmatig rekt maar lig er geen minuut wakker van.

• PHPResource
Nog tips qua alts? Leuke instappers momenteel of staat alles overbought?

• Paradeux
@PHPResource

Bnb wellicht?

• Tominatie
  • Niet online
Ik kijk het even veilig vanuit BTC voordat ik misschien weer een ritje waag. LTC, Bitcoin Cash etc.. allemaal flink overbought heb ik het idee.

• A87
  • Niet online

A87

PHPResource schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:29:
Nog tips qua alts? Leuke instappers momenteel of staat alles overbought?
alles overbought, komt zware correctie aan. BTC omhoog ?

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 16-03-2019 02:32 ]

• Tominatie
  • Niet online
A87 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:31:
[...]

alles overbought, komt zware correctie aan. BTC omhoog ?
:+

Het mooie is altijd hoe zeker je bent van je zaak. Heb je ondertussen je ARKEN al kunnen terugkopen met dat slome litebit? Of wacht je nog langs de zijlijn?

• A87
  • Niet online

A87

Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:33:
[...]

:+

Het mooie is altijd hoe zeker je bent van je zaak. Heb je ondertussen je ARKEN al kunnen terugkopen met dat slome litebit? Of wacht je nog langs de zijlijn?
duurt wel een week tot een correctie van de daily ribbon.
ik heb al een jaar niets met traden gedaan, ging over op hodl wat faalde

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 16-03-2019 02:35 ]

• Paradeux
Xrp zit ook al tegen zn resistance aan te beuken

• Tominatie
  • Niet online
A87 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:34:
[...]

duurt wel een week tot een correctie van de daily ribbon
ja precies

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/48786590.jpg

• A87
  • Niet online

A87

ik ga niet gokken.. in een trade pak ik de winst. geen verliezen. ook al moet ik weken wachten om in te stappen. gewoon niet kopen in een pump

[ Voor 38% gewijzigd door A87 op 16-03-2019 02:37 ]

• PilatuS
  • Niet online
Paradeux schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:35:
Xrp zit ook al tegen zn resistance aan te beuken
En zit net zo dicht bij support.

Ik heb hier minimaal 5 lowcap alt setups die op alles behalve overbought zitten. Eerder op oversold op de bodem en uitbrekenend uit een falling wedge met enorm potentieel. Het nadeel is alleen BTC en al die munten zijn BTC pairs.

• PHPResource
PilatuS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:37:
[...]

En zit net zo dicht bij support.

Ik heb hier minimaal 5 lowcap alt setups die op alle behalve overbought zitten. Eerder op oversold op de bodem en uitbrekenend uit een falling wedge met enorm potentieel. Het nadeel is alleen BTC en al die munten zijn BTC pairs.
Zit daar DENT bij? Die zit ik ook in de gaten te houden laatste tijd

• PilatuS
  • Niet online
PHPResource schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:39:
[...]

Zit daar DENT bij? Die zit ik ook in de gaten te houden laatste tijd
Die valt daar ook onder inderdaad. Mooie bodem gemaakt en heeft nog geen run gedaan. Er zijn genoeg alts die wel een run hebben gedaan, maar alts die nog niets hebben gedaan zijn er ook zat. Het nadeel is dat zulke runs voor zulke lowsat coins dagen gaan kosten. Alles onder de 100 sats gaat niet snel. Iets als die munt, maar nog 10 andere kunnen prima dik omhoog gaan lopen. Het probleem is alleen BTC. Als je 10% pakt op zo'n munt in sats en BTC besluit de bodem op te gaan zoeken kost het je nog geld. Dat is het probleem met die coins.

• Paradeux
Man, ik zie de alts lekker pumpen maar zit nergens in. Vertrouw het voor geen meter. Had al lang en breed een correctie naar beneden verwacht de afgelopen dagen. Zo blijkt maar weer; de rode candle die je wist dat zou komen is niet gekomen. Maar zolang ik niet continue bij de knoppen kan zitten kijk ik vanaf de zijlijn mee

• Tominatie
  • Niet online
We zitten in de disbelief fase. Ik ook hoor :+

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we niet gaan dumpen nu, maar dat is echt wat de berenmarkt met je doet.

• PilatuS
  • Niet online
De euforie met al die alt pumps begint ook toe te nemen, iets te veel eigenlijk.

Wat mij vooral nog zorgen maakt is dat we de bodem nog niet opnieuw hebben getest. Dat BTC even een dikke run omhoog doet en de rest dubbel zo hard mee gaat zou mij niets verbazen. Maar zoals Vamp aangeeft, en hij heeft er echt wel verstand van, de bodem moet bjna wel opnieuw worden getest. Dit is in 2013 tot 2015 zo gegaan voor BTC, maar ook bij andere markten zie je dit keer op keer. Inkopen voor de bullrun is er voor mij voorlopig nog niet bij. Of BTC moet echt een run gaan maken waarvan je kan zeggen dat deze keer een uitzondering is en we de bodem inderdaad hebben gehad. Tot die tijd ben ik zeer voorzichtig, kijk maar naar de candle op de 24ste van vorige maand.

• Paradeux
@PilatuS
Ik trade het liefst in usdt of fiat pairs. Heb helaas al een aantal keer gehad dat mijn take profit werd geraakt bij een alt/btc pair terwijl ik lag te slapen en daarna btc door het putje ging...

• Tominatie
  • Niet online
ETH al richting $140, gaat rap zo. Jezus.

• PilatuS
  • Niet online
Paradeux schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:53:
@PilatuS
Ik trade het liefst in usdt of fiat pairs. Heb helaas al een aantal keer gehad dat mijn take profit werd geraakt bij een alt/btc pair terwijl ik lag te slapen en daarna btc door het putje ging...
Ik ook. 90% van mijn favorieten zijn USDT pairs. Als dan je stop loss afgaat ben je ook echt veilig. Alleen zijn er enorm veel mooie BTC pair setups die prachtig zijn voor meerdere dagen of weken, alleen dan moet BTC wel meewerken. In zo'n BTC pair zitten terwijl BTC gekke dingen kan gaan doen is soms geen optie. Gaat je stop loss dan af daalt je geld inderaad in BTC gewoon verder door.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 20:48
PilatuS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:51:
De euforie met al die alt pumps begint ook toe te nemen, iets te veel eigenlijk.

Wat mij vooral nog zorgen maakt is dat we de bodem nog niet opnieuw hebben getest. Dat BTC even een dikke run omhoog doet en de rest dubbel zo hard mee gaat zou mij niets verbazen. Maar zoals Vamp aangeeft, en hij heeft er echt wel verstand van, de bodem moet bjna wel opnieuw worden getest.
Mij baart ook de stochastic RSI op de weekly BTC charts enigszins 'zorgen':
http://prntscr.com/myjyno
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit weer gebeurt maar het patroon (blauwe lijn duikt onder rode lijn) lijkt toch aan te geven dat er best eens een dikke dump zou kunnen gaan volgen. Dus de kans dat Vamp gelijk krijgt acht ik vrij groot.
Ik heb daarom ook al een paar dieptebommen ingeladderd.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemorgen en Maan !!!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Night_of_the_Koemarkt_2018_%2841320587600%29_%28cropped%29.jpg/330px-Night_of_the_Koemarkt_2018_%2841320587600%29_%28cropped%29.jpg

Uh... MOON !!! om in cryptotermen te blijven. :)

Edit: en #goTeamverstappen ! :9

[ Voor 64% gewijzigd door RaptorXS op 16-03-2019 07:18 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
LTC heeft geen shill meer nodig, op naar XMR dan *O*

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 15:43
Zat in USDT mmm. Had het niet verwacht. Nu inderdaad f1 aan het kijken. Gelukkig .ook hold pot wel leuk omhoog.

• Tominatie
  • Niet online
Mogguhhhh
Mooi nachtje zeg!

@Taro jij was het toch die met het initiatief kwam om met mede-tweakers Cardano te staken? Ik heb zelf geen ADA maar heb er ff het 1 en ander over gelezen en ben behoorlijk geïnteresseerd geraakt, dus ik ga vanmiddag een zak voor de hodl halen en bij deze meld ik me ook aan voor het staken. Wel weet ik er bar weinig vanaf, weet niet of dat een probleem is? Iedergeval kan ik ook een financiële bijdrage leveren mocht dat nodig zijn om zoiets op te richten. Lijkt me wel gaaf om een tweakerspool te hebben.

Maar het is eerst wachten op de Shelley update als ik het goed heb toch?

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
@Tominatie Ik sluit me daar ook graag bij aan.

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

PilatuS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:25:
BTC omhoog is BNB omlaag. Zo raar om te zien. Bijna alsof BNB daalt wanneer er BNB wordt gebruikt voor fee's. Een zooi coins gaan omhoog en er worden BNB's gebruikt voor fee's waarbij BNB daalt. Raar om te zien.
Even puur interesse, ik lees jou hier vaak, zit jij echt hele dagen de charts te bekijken?

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:33
Uiteraard gisteravond voor het slapen gaan mijn eth verkocht met winst, maar weer te vroeg.. gelukkig heb ik mijn hot nog ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Pelox op 16-03-2019 08:20 ]

Zero.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Heel erg mooi wakker worden zo met BCHABC, BTC, ETH, LTC, NEO, ONT, ADA en EOS in de pf, wow :)

@Tominatie Ja, is even wachten op de volgende update. ADA staken zelf is makkelijk, een stakingpool opzetten iets lastiger.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:23:
Heel erg mooi wakker worden zo met BCHABC, BTC, ETH, LTC, NEO, ONT, ADA en EOS in de pf, wow :)

@Tominatie Ja, is even wachten op de volgende update. ADA staken zelf is makkelijk, een stakingpool opzetten iets lastiger.
Hier ook iemand met een aardig zakje ada, ik lees graag mee.

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Pelox Top, maar wel puur voor het staken zelf neem ik aan, niet voor het opzetten van een stakingpool?

Ik heb inmiddels 2 serverhostingbedrijven uit mijn netwerk benaderd om te checken of ze de hosting willen sponsoren. Even afwachten dus.

Mocht dit echt vorm krijgen dan open ik er wel een apart topic voor.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:40
Tegenwoordig is het een weekendpump. Moon?

Verwijderd

En dan te bedenken dat we na het weekend pas echt gaan m00nen !

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:23:
@Pelox Top, maar wel puur voor het staken zelf neem ik aan, niet voor het opzetten van een stakingpool?

Ik heb inmiddels 2 serverhostingbedrijven uit mijn netwerk benaderd om te checken of ze de hosting willen sponsoren. Even afwachten dus.

Ja voor het staken inderdaad, even kijken of het rendabel is.

Zero.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-01 22:04

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Als het een beetje een acceptabele inleg is (paar honderd euro, niet duizenden) doe ik mee!

• DJ-Promo

Wat is er nodig qua servers en capaciteit?

• BTC100K2021

BTC100K2021

Wanneer komt die update van ADA uit dan? Lijkt me dan verstandig om van tevoren alle ADA in te slaan, zodra de staking operationeel is zal dit voor een piek in de vraag naar ADA zorgen (lang niet iedereen die wil staken zal reeds de gewenste bags in bezit hebben dunkt mij).

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DJ-Promo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:14:
[...]

Wat is er nodig qua servers en capaciteit?
1 hoofdnode en 3 relaynodes, niet zwaar, maar ieder met bijv. 2 cores, 4 GB RAM en minimaal 60-80 GB HD ivm de blockchain. OS: Linux, bijv. Ubuntu, Debian of CentOS.

• Pelox
TuutjDrie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Als het een beetje een acceptabele inleg is (paar honderd euro, niet duizenden) doe ik mee!
Ik heb nu 12.5k ada misschien 10k de man of zo? Mooi afgerond getal.

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Pelox Je kunt ieder meedoen met zoveel ADA als je wil, 1 stuk, 10.000 of 1.000.000, dat maakt niet uit. Het gaat erom hoeveel je samen hebt voor de totale opbrengst en die wordt evenredig verdeeld nav het aantal dat je als individu hebt. Iemand met meer ADA zal dus ook meer dividend krijgen.

Je hoeft het dus ook niet in 1 grote pot te stoppen, je verbindt individueel met je Daedalus wallet, je kiest een stakingnode uit en klaar! Als stakingnode hoef je in principe niet eens zelf ADA te hebben, als de stakers die zich bij je aansluiten dat maar hebben. Iedereen kan dus meedoen, onafhankelijk van hoeveel je hebt. Het gaat er wel om dat je als geheel behoorlijk wat hebt, want dan heb je binnen het netwerk meer te zeggen.

Hoe meer ADA, hoe meer rendement, maar dat verschilt per persoon, een eerlijke verdeling dus.

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:03:
@Pelox Je kunt ieder meedoen met zoveel ADA als je wil, 1 stuk, 10.000 of 1.000.000, dat maakt niet uit. Het gaat erom hoeveel je samen hebt voor de totale opbrengst en die wordt evenredig verdeeld nav het aantal dat je als individu hebt. Iemand met meer ADA zal dus ook meer dividend krijgen.

Je hoeft het dus ook niet in 1 grote pot te stoppen, je verbindt individueel met je Daedalus wallet, je kiest een stakingnode uit en klaar! Als stakingnode hoef je in principe niet eens zelf ADA te hebben, als de stakers die zich bij je aansluiten dat maar hebben. Iedereen kan dus meedoen, onafhankelijk van hoeveel je hebt. Het gaat er wel om dat je als geheel behoorlijk wat hebt, want dan heb je binnen het netwerk meer te zeggen.

Hoe meer ADA, hoe meer rendement, maar dat verschilt per persoon, een eerlijke verdeling dus.
Kijk dat is helemaal top!

Zero.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
@Taro Ik kan je wel helpen aan de nodige zaken om een stakingpool op te zetten, zie PM

• Slux
  • Niet online

Ik heb het niet helemaal gevolgd maar rendement als in een vorm van dividend ?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
IOST staking kan al op iost.biss.com ook andere exchanges zoals Binance en Huobi gaan het ondersteunen.
Daadwerkelijk work in progress. De mobiele wallet TokenPocket heeft aangegeven dat ze a.s. vrijdag staking ondersteunen, van de rest (bv cobo) heb ik geen eta.

De uitgekeerde extra tokens staan vast qua aantal (hoe meer er staken hoe lager de ROI, hoewel je altijd een bepaalde basis ROI ontvangt) link De berekening is relatief ingewikkeld/onvoorspelbaar ivm decentralisatie, sommige community members hebben uitgerekend dat ze iets van 6% (mogen) verwachten. Ik durf zelf geen getal te noemen.

An sich kan staken niet op tegen slim daytraden, maar wie liever hold kan er iets aan hebben imo. Volgens mij moet de ROI relatief laag zijn om het ecosysteem betaalbaar te houden voor developers en eindgebruikers. ADA doet dit heel netjes, ook daar een relatief ingewikkelde berekening.

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• Slux
  • Niet online
Ik zie een nieuwe 2019 marketing hype aankomen, van ico's naar mainnets naar staking.

Hoe is het eigenlijk met Thor afgelopen ?
https://thorcalculator.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 16-03-2019 12:22 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:21:
Ik zie een nieuwe 2019 marketing hype aankomen, van ico's naar mainnets naar staking.

Hoe is het eigenlijk met Thor afgelopen ?
Idd, maar an sich is het een goede bedrijfsvoering imo of ik heb gewoon last van tunnelvisie :')

Ik verwacht dat marketing zich vooral gaat richten op gebruikersgemak, ze willen dApps gewoon apps/sites gaan noemen die Henk en Ingrid gewoon kunnen gebruiken zonder kennis van blockchain. Het wordt afwachten wat de nieuwe Instagram, Thuisbezorgd e.d. apps worden die (hopelijk cross-blockchain) een succesvolle adoptie hebben. Wat IOST betreft komt er een stabiele iUSD in het ecosysteem, dus je dubbele hamburger is morgen geen kaassoufflé waard. Ik zie het wel gebeuren, nu maar hopen dat BTC geen roet in het eten gooit en sommige projecten meer onafhankelijk van de BTC waarde worden.

[ Voor 49% gewijzigd door Chris.nl op 16-03-2019 12:41 ]

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• Malawolar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01-2021

Klinkt goed, ik sluit me er ook graag bij aan. Ik hoor het wel als het zo ver is! Mooi initiatief, ADA is samen met BTC en BNB de enige coin die ik hold, dus dan kan ik het beter op deze manier doen.

• Malawolar
Overigens lees ik de verbazing over een doorzettende stijging van BTC i.v.m. een dubbele bodem. Maar de echte weerstand ligt natuurlijk pas op exact 4198.00 (bizar), die is tweemaal niet doorbroken. Daar gaat die deze keer of keihard doorheen, of vanaf daar zal inderdaad langzaamaan de bodem van 3k getest gaan worden. Op 4150 ben ik in ieder geval even in USDT, met stop limit buys op 4250.

• Malawolar
Iemand trouwens nog wat gehoord van de Blockport STO? ik sta ingeschreven, maar eigenlijk geen idee hoe en wat nu. Eind maart zou er iets zijn toch?

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Ergens volgende week word de investment memorandum vrijgegeven, op basis daarvan kan je besluiten of je wel of niet participeert. STO begint op de 31e overigens.

• tias86
Maar over ADA wat maakt het zo speciaal?? Behalve de standaard Charles Hoskinson jibberish Zo ver ik weet is het op een 1,5 miljard gewaardeerde whitepaper.

Wat is het product?

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-01 05:49
tias86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:32:
Maar over ADA wat maakt het zo speciaal?? Behalve de standaard Charles Hoskinson jibberish Zo ver ik weet is het op een 1,5 miljard gewaardeerde whitepaper.

Wat is het product?
Vind het maar troep als je na zoveel jaar nog niks heb laten zien. Zat andere projecten zijn wel aantoonbaar bezig

• Malawolar
tias86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:32:

Wat is het product?
Speculatie, het kan inderdaad nog niet veel. Maar als alles wat in de whitepaper staat geregeld wordt, dan betekent het dat het een allesoverheersende blockchain wordt, die kan communiceren met andere blockchains, waar scalability geen issue meer is en waar alles op gebouwd kan worden. Een soort nieuw volmaakt internet dus. Als één project dat waar kan maken qua budget, wetenschappelijke benadering, geduld en mensen die er aan werken dan is het ADA. Vandaar dat het nu 1.5 miljard aan speculatiewaarde heeft. Mocht het daadwerkelijk allemaal werken zoals is beschreven, dan is 1.5 miljard een schijntje en heeft het de potentie om honderden miljarden, of misschien wel meer waard te worden.

• Malawolar
Rookert25 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Vind het maar troep als je na zoveel jaar nog niks heb laten zien. Zat andere projecten zijn wel aantoonbaar bezig
Het grote verschil is dat dit onderhevig is aan peer reviews, en ik weet niet of je een academische achtergrond hebt, maar dat duurt nou eenmaal wat langer allemaal. Echter, fouten zullen minder snel gemaakt worden. En technici nemen het serieus.

• tias86
Malawolar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Speculatie, het kan inderdaad nog niet veel. Maar als alles wat in de whitepaper staat geregeld wordt, dan betekent het dat het een allesoverheersende blockchain wordt, die kan communiceren met andere blockchains, waar scalability geen issue meer is en waar alles op gebouwd kan worden. Een soort nieuw volmaakt internet dus. Als één project dat waar kan maken qua budget, wetenschappelijke benadering, geduld en mensen die er aan werken dan is het ADA. Vandaar dat het nu 1.5 miljard aan speculatiewaarde heeft. Mocht het daadwerkelijk allemaal werken zoals is beschreven, dan is 1.5 miljard een schijntje en heeft het de potentie om honderden miljarden, of misschien wel meer waard te worden.
Denk dat je als je na 2 jaar nog steeds niks kan laten zien, dat het ook niet heel veel meer word. Maar dat is mijn mening.

En ik dacht dat HOT het nieuwe volmaakte internet was? Elastos roept ook zo iets volgens mij.

Scalabililty en interoperability oplossen claimen er ook 100 in een dozijn, inclusief het hier geliefde ZIL

Maar wel grappig om te zien dat mensen nog steeds geloven in dit soort hopes and dreams, ook al is het in de praktijk nada

• Slux
  • Niet online
Malawolar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Klinkt veel als het EOS verhaal als je het mij vraagt :+

YouTube: Brock Pierce on EOS (If it Sounds Too Good to Be True, it Probably Is)

• tias86
Deze is beter.. Kan je ook nog even lachen, als het goed is start hij bij het juiste fragment.

YouTube: Cryptocurrencies: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

Dit is hoe de rest van de wereld naar de (idiote) waardering van cryptos kijkt denk ik : p

[ Voor 8% gewijzigd door tias86 op 16-03-2019 14:15 ]

• Malawolar
Het internet heeft ook 45 jaar aan ontwikkeling gekend. Dus tsja, wellicht lukt het niet, maar het idee is prachtig.

• Slux
  • Niet online
Malawolar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Het internet heeft ook 45 jaar aan ontwikkeling gekend. Dus tsja, wellicht lukt het niet, maar het idee is prachtig.
Zeker een prachtig idee ;) Nu alleen de uitvoering nog.

• Malawolar
Slux schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:29:
[...]

Zeker een prachtig idee ;) Nu alleen de uitvoering nog.
Daarom is all in gaan op 1 munt ook niet heel slim denk ik (veiligste keuze is dan wel BTC). Maar ik zie toch wel één munt uit de top 20 over 10 jaar een veelvoudige marketcap hebben van wat het nu is. Wellicht een IOTA die een grote rol in het IOT gaat spelen, wellicht ADA met een decentraal blockchain internet, wellicht Binance als wereld handelsplatform voor securities en coins, wellicht Monero als betaalmiddel in verband met de groeiende vraag naar privacy, wellicht Ethereum met een goed werkend en schaalbaar smart contracts platform.

Met name omdat elke wereldwijde ramp ten gunste is van crypto, tenzij er stroomuitval is, dat dan weer niet. Maar oorlogen, hyperinflatie, economische rampen. keer op keer zijn dat redenen voor mensen om in BTC te stappen.

Als je niet van speculeren houdt en zoekt naar echte use cases, raad ik je vooral aan om nu niet in crypto te zitten, want inderdaad is het nu nog allemaal koffiedik kijken. Hou je dan vooral bij de reguliere aandelenmarkt, ook erg interessant.

• tias86
Er zijn al meerdere cryptos met usecases, maar omdat ze nog niet naar de moon zijn geknald en compleet overhyped zijn kijkt men er nog niet zo naar.

Als ada/tron of weet ik het na de bull was gelanceerd hoorde je er nu waarschijnlijk niks of heel weinig over : p

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 13:42
Taro schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:23:

Meld me ook aan heb niet veel maar is altijd beter iets dan niets.

AnimeAdicted

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:07:
[...]

Even puur interesse, ik lees jou hier vaak, zit jij echt hele dagen de charts te bekijken?
Ik stop er wel aardig wat tijd in ja :)

• BTC100K2021

BTC100K2021

Chris.nl schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:18:
IOST staking kan al op iost.biss.com ook andere exchanges zoals Binance en Huobi gaan het ondersteunen.
Daadwerkelijk work in progress. De mobiele wallet TokenPocket heeft aangegeven dat ze a.s. vrijdag staking ondersteunen, van de rest (bv cobo) heb ik geen eta.

De uitgekeerde extra tokens staan vast qua aantal (hoe meer er staken hoe lager de ROI, hoewel je altijd een bepaalde basis ROI ontvangt) link De berekening is relatief ingewikkeld/onvoorspelbaar ivm decentralisatie, sommige community members hebben uitgerekend dat ze iets van 6% (mogen) verwachten. Ik durf zelf geen getal te noemen.

An sich kan staken niet op tegen slim daytraden, maar wie liever hold kan er iets aan hebben imo. Volgens mij moet de ROI relatief laag zijn om het ecosysteem betaalbaar te houden voor developers en eindgebruikers. ADA doet dit heel netjes, ook daar een relatief ingewikkelde berekening.
Best lage beloning bij ADA inderdaad, 365 ADA per jaar bij een stake van 10.000 ADA. Heb je maar 1 redelijke trade voor nodig om ditzelfde aantal te verdienen.

• Tominatie
  • Niet online
Arghhhhh, te greedy geweest zie ik. Had deze set-up voor Cardano in m'n hoofd dus had een buyorder gezet op 1227 sat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M8Iy7S6.png

Onder het mom van "oude weerstand wordt support".

Hij is nu gebounced op 1231 sat en sindsdien weer stijgende. :+
Achja, geen ramp maar altijd toch jammer.
Ik koop nu wel alsnog in aangezien de chart van ADA toch wel behoorlijk bullish is, zie 'm eigenlijk niet echt zakken meer zeker met de Shelley update.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:23:
Arghhhhh, te greedy geweest zie ik. Had deze set-up voor Cardano in m'n hoofd dus had een buyorder gezet op 1227 sat.

[Afbeelding]

Onder het mom van "oude weerstand wordt support".

Hij is nu gebounced op 1231 sat en sindsdien weer stijgende. :+
Achja, geen ramp maar altijd toch jammer.
Ik koop nu wel alsnog in aangezien de chart van ADA toch wel behoorlijk bullish is, zie 'm eigenlijk niet echt zakken meer zeker met de Shelley update.
Even geduldig blijven, als BTC nog 1 zo'n dipje doet vandaag valt ie er nog wel onder waarschijnlijk.

• Tominatie
  • Niet online
TuutjDrie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Even geduldig blijven, als BTC nog 1 zo'n dipje doet vandaag valt ie nog wel onder waarschijnlijk.
Maar ik geloof niet echt in zo'n dipje van BTC, denk dat we de komende tijd deze stabiele groei vasthouden met een FOMO kick als we de 4.1k/4.2k naderen.

Merk ook dat nieuws erg bepalend is de laatste tijd en met die aankomende Shelley upgrade wat verwacht wordt volgende maand te lanceren zie ik eigenlijk alleen maar bullish momentum voor ADA.

Verwijderd

Ik haal eind deze maand denk ik ook weer even een plukje van t 1 en ander.

Heb al een boel bende maar kan nog wel wat bij.

Het wordt denk ik BNB voor de longterm hodl.

Wel kut instapmoment.

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:23:

Wel kut instapmoment.
:')

Koop dan ook gelijk wat Cardano kan je met ons mee staken. Gezellig *;

Verwijderd

Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:26:
[...]

:')

Koop dan ook gelijk wat Cardano kan je met ons mee staken. Gezellig *;
Das waar maar heb al teveel shitcoins.

Oeps zei ik dat nou hardop?

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:32:
[...]

Das waar maar heb al teveel shitcoins.

Oeps zei ik dat nou hardop?
Je shitcoins is je pension.

Weg

• Tominatie
  • Niet online
@Verwijderd GVT $94k EOY.

Lambo

• tias86

Wel kut instapmoment.
Buy high, koop cardano great team, nice whitepaper, and a working website! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door tias86 op 16-03-2019 16:41 ]

• Malawolar
tias86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:40:
[...]

Buy high, koop cardano great team, nice whitepaper
Haha ik snap je punt, maar vergeleken met EOS vind ik wel dat Cardano meer heeft te bieden dan EOS. Vergeleken met marketcap zou ADA dan nog x3 kunnen doen.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022

Wel kut instapmoment.
Woeps, als jij gaat kopen wordt het tijd om uit te stappen :)
Bedankt voor de melding _/-\o_

Verwijderd

Haha ja ook zo'n mooie. Nee geintje hoor ADA is een mooi project. Maar iets met zulke enorme potentie past gewoon niet bij mij.

Ik heb een underdog achtig iets nodig.

Verwijderd

RaptorXS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Zo ben ik he, ik geef altijd even een heads up.

• tias86
Malawolar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Haha ik snap je punt, maar vergeleken met EOS vind ik wel dat Cardano meer heeft te bieden dan EOS. Vergeleken met marketcap zou ADA dan nog x3 kunnen doen.
Ja met die logica, kan beter een alt zoeken met een 1 miljoen marketcap, en die ook scalability etc beloofd.

Alleen die kan dan 3458X keer over de kop want EOS heeft een $3.459.747.533 marketcap

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RaptorXS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Als je echt safe wilt spelen dan stap je in als @Turbo-Puppy instapt.

Weg

• Malawolar
tias86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:45:
[...]

Ja met die logica, kan beter een alt zoeken met een 1 miljoen marketcap, en die ook scalability etc beloofd.

Alleen die kan dan 3458X keer over de kop want EOS heeft een $3.459.747.533 marketcap
Met als grote verschil dat die niet 200 developers in dienst hebben.

Verwijderd

Ik haal misschien wel 1 ada voor in de pot.

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:53:
Ik haal misschien wel 1 ada voor in de pot.
Kan je lekker met ons mee staken! :+

Moon, lambo.
Today we release Cardano 1.5 on the Cardano testnet in preparation for the later release to the mainnet. The Cardano 1.5 release is a milestone because it is the last Cardano release of the Byron development phase, which we have been in since the launch of mainnet.

Cardano 1.5 is important in preparation for moving to the Shelley development phase. This update brings a new consensus protocol, Ouroboros BFT, which is a key step in the transition from Ouroboros Classic, the current consensus protocol running the Cardano network, to Ouroboros Genesis, the protocol for the Shelley era. Ouroboros Genesis is a major upgrade to the protocol that underpins Cardano because it is first proof-of-stake protocol that matches the security guarantees of proof-of-work protocols such as Bitcoin.

Ouroboros BFT will not be immediately activated after deployment of the 1.5 release. It will be activated through a protocol update later, which will be announced separately. This protocol update will deactivate the Ouroboros Classic protocol and activate the Ouroboros BFT consensus protocol. This update is technically a hard fork but will take place in a smooth and automatic way because this is a planned protocol upgrade whereby all parties of the current federated system have agreed to the change.

Anyone running a Cardano version before 1.5 will not be able to make the hard fork. Users of the Cardano testnet are strongly encouraged to upgrade to 1.5 to help the development team test the transition on the testnet before we make Cardano 1.5 release on the mainnet. When the 1.5 release is made later on the mainnet, users will be able to easily upgrade by following prompts in Daedalus.

Cryptocurrency exchanges that have still not migrated from v0 to v1 of the wallet API should do so now. We encourage exchanges to use this testnet release to test their integration with the v1 API. The v0 wallet API, which was deprecated in the 1.4 release, is now completely removed in the 1.5 release and can no longer be used.

The Cardano 1.5 release also makes many other improvements. These include performance improvements when rendering lists with a large number of transactions and wallet addresses, the addition of features for detecting insufficient disk space, and a new screen that visualizes the block storage consolidation process.
Als ik dit lees lijkt de release van Shelley erg dichtbij. :9~

• tias86
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:57:
[...]

Moon, lambo.

[...]

Dat maak je hierop uit?

Cardano 1.5 is important in preparation for moving to the Shelley development phase.

• Tominatie
  • Niet online
tias86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Dat maak je hierop uit?

Cardano 1.5 is important in preparation for moving to the Shelley development phase.
this update brings a new consensus protocol, Ouroboros BFT, which is a key step in the transition from Ouroboros Classic, the current consensus protocol running the Cardano network, to Ouroboros Genesis, the protocol for the Shelley era.

Als ik het goed begrijp is 1.5 een belangrijke stap richting de lancering van shelley maar misschien zit ik fout

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2025
Wordt weer spannend, bij de 4100-4200 dumpte die laatste keren keihard, ben benieuwd wat er dit keer gaat gebeuren.

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 09:43
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:30:
Wordt weer spannend, bij de 4100-4200 dumpte die laatste keren keihard, ben benieuwd wat er dit keer gaat gebeuren.
Ik begin een beetje bullish te worden, dit had ik niet verwacht namelijk ... hij kan nog hard droppen, maar ik zet nu in op consolidatie op +/- de 4k

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zit inmiddels weer in fiat en heb de winst sinds gisteravond veiliggesteld. Groen vandaag betekent niet per se groen vanavond. Een aantal alts dalen weer, Bitcoin staat weer iets lager en de afgelopen weken heb ik ook veel voorspellingen gezien die aangaven dat er mogelijk eerst een kleine stijging zou volgen om niveau X te bereiken, om daarna naar lager niveau Y af te dalen.

De traditionele Bitcoin stop limit buy order staat weer ingesteld om een pump mee te kunnen pakken, maar nu wacht ik eerst even af of we dalen.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 20:04

sourcecode

Prepare for the next ATH

Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:57:
[...]

Moon, lambo.

[...]

en dan zakt de koers daarna weer in :)

Prepare for the next ATH

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Er is tenminste weer wat actie!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 08:26
TuutjDrie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Best lage beloning bij ADA inderdaad, 365 ADA per jaar bij een stake van 10.000 ADA. Heb je maar 1 redelijke trade voor nodig om ditzelfde aantal te verdienen.
Als ik dan https://ontcalc.com/ bekijk dan zou je in theorie voor 10.000 ADA ~ $501,90 ~ 469 ONT ~ 74,10 ONG ~ ca. $46 per jaar krijgen, terwijl je voor je ADA $ 17,59 per jaar vangt en je toch voor het staken van ADA ook extra kosten moet maken van een server.

Dan lijkt het staken van ADA een niet echt lucratieve deal te zijn.. of mis ik ergens wat? Wat ik wel begrijp is dat als je ADA toch al in je pf hebt je dan per 500 dollar ca. 18 dollar extra vangt, maar met 500 dollar aan ONT vang je dan meer dan 2 x zoveel.

Verwijderd

Sahara schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:24:
[...]

Als ik dan https://ontcalc.com/ bekijk dan zou je in theorie voor 10.000 ADA ~ $501,90 ~ 469 ONT ~ 74,10 ONG ~ ca. $46 per jaar krijgen, terwijl je voor je ADA $ 17,59 per jaar vangt en je toch voor het staken van ADA ook extra kosten moet maken van een server.

Dan lijkt het staken van ADA een niet echt lucratieve deal te zijn.. of mis ik ergens wat? Wat ik wel begrijp is dat als je ADA toch al in je pf hebt je dan per 500 dollar ca. 18 dollar extra vangt, maar met 500 dollar aan ONT vang je dan meer dan 2 x zoveel.
Je moet je er ook niet teveel in verdiepen en gewoon doen. Al die analyses, het is toch een beetje een mannending? 'Yo man, ADA staken, vet.'

Veel moeilijker moet je het niet maken. Daar hebben we vrouwen voor.

• Tominatie
  • Niet online
Staken is er niet om je rijk te maken, je doet het vaak als je bijv. begaan bent met een project.
Als ADA-holder kan je d.m.v. staken helpen het netwerk optimaal te houden en daar krijg je dan ook nog wat gratis tokens voor terug. Dat is voor een langetermijn holder natuurlijk mooi.

Een ROI van 9% wat bij ONT dus het geval blijkt te zijn vind ik juist een red flag.

• DJ-Promo
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:34:
[...]

Je moet je er ook niet teveel in verdiepen en gewoon doen. Al die analyses, het is toch een beetje een mannending? 'Yo man, ADA staken, vet.'

Veel moeilijker moet je het niet maken. Daar hebben we vrouwen voor.
Precies ons enige gevoel is oh vet stake en ada klinkt best goed! Zo is mijn hele pf, voor trac klinkt lekker en een goed logo kan niet anders dan een succes worden!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Alle coins zijn speculatief dus of je nu trades doet of long gaat. PoS is gewoon een leuk extra'tje voor ons HODL'ers. Zie het ook als rente op een spaarrekening. En die wordt af en toe leeggehaald of op bijgestort. Waar we staan over een paar jaar..who knows? :)

• Slux
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:41:
Staken is er niet om je rijk te maken, je doet het vaak als je bijv. begaan bent met een project.
Als ADA-holder kan je d.m.v. staken helpen het netwerk optimaal te houden en daar krijg je dan ook nog wat gratis tokens voor terug. Dat is voor een langetermijn holder natuurlijk mooi.

Een ROI van 9% wat bij ONT dus het geval blijkt te zijn vind ik juist een red flag.
Net zoals alle VET holders hebben gedaan, het is gewoon weer een marketing trucje om zieltjes te winnen.

ik heb me er niet in verdiept maar met VET als voorbeeld kon je al snel zien dat het niet haalbaar was, waarom zal dat met een ADA anders zijn ?
Pagina: 1 ... 72 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!