Misschien een gekke vraag. Maar hoe zit het qua informatieverkering met hosting nu in de UK? Want ze zitten niet meer in de EU.Boost9898 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:07:
@AlbanVE
Ook ik wil weg bij Neostrada maar ik twijfel een beetje over Vimexx.
Ik zag jouw bericht over Brixly.uk voorbij komen en dat wekte mijn interesse wel.
Het is inderdaad zo gemakkelijk, zie hun migratietool voor cpanel en WHM op deze link.Boost9898 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:07:
@AlbanVE
Is het echt zo makkelijk om zowel de webhosting (wordpress sites bijv.) en mail te migreren naar deze host? Voor mij is het belangrijk dat het makkelijk en snel te managen is zonder dat hier te veel tijd in kruipt.
Ieder account wordt in zijn geheel overgezet, samen met de mails en instellingen. Het enige wat ik moest doen was de nameservers veranderen, voor de rest geen problemen mee gehad. Als je 2fa hebt aanstaan voor cpanel/WHM, moet je dat wel uitschakelen om te kunnen migreren.
ik heb ook een andere domeinnaam geregistreerd om er het reseller account aan te hangen, maar wel een externe .be extensie, gewoon nameservers veranderen en dat gaat.
Thoh, moeilijk te zeggen, ik ben ook overgestapt nadat deze partij hier ook wat bij de aanraders stond en het wel gemakkelijk leek om over te zetten. Qua snelheid heb ik nog niet veel vergeleken, heb al wat tests gedaan in gtmetrix, en kom er iets beter uit dan toen ik bij Neostrada zat, maar toen liep alles nog via Cloudflare, wat ik momenteel niet meer doe ivm hun eigen bolt-cache bij Brixly, maar daar ben ik nog wat mee aan het experimenteren. Standaard doet dat al leuke dingen, zonder Wordpress caching of Cloudflare DNS nodig te hebben. Mails werken een stuk beter bij hun doordat ze het via Mailchannels laten lopen (Nieuwsbrieven moet je er nog steeds niet mee sturen, er zit ergens een beperking van 100 mails/uur dacht ik). En je kan testen voor 1 pond voor een maand, daarna is het maandelijks maar als je via support vraagt, veranderen ze de factuur naar jaarlijks en krijg je twee maanden gratis.Boost9898 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:07:
@AlbanVE
Wat de kosten betreft zit het wel goed.
Heb je misschien nog aanvullingen op je eerdere bericht, dingen om rekening mee te houden of wat juist we/niet uitspringt bij deze host?
Ik ben er geen expert in eerlijk gezegd, maar heb er even bij stilgestaan en was blij toen ik kon kiezen voor Duitse servers, dat lijkt me een beetje hoe bv. Microsoft het ook doet voor Onedrive. Ik deel wel mijn gegevens met hun (UK) maar mijn klantgegevens blijven in EU. Als er iemand hier een juistere uitleg voor heeft, corrigeer mij alsjeblieft, want ik weet het eigenlijk ook niet goed.tom.cx schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:47:
[...]
Misschien een gekke vraag. Maar hoe zit het qua informatieverkering met hosting nu in de UK? Want ze zitten niet meer in de EU.
Ik neem aan dat zij de servers in Duitsland vanuit de UK beheren en dus ook toegang hebben tot de data.
Daar komt nog bij dat als je Cpanel gebruikt ze vanuit de VS waarschijnlijk ook kunnen meekijken.......
Ik ben overgestapt naar een 20i server gebruiker/reseller FastMoose.co.uk via een AppSumo deal (bevalt prima trouwens, echt stuk sneller dan Neostrada door een geavanceerde cache).
Het maakt denk ik niet zoveel uit waar je data staat zolang je maar een verwerkersovereenkomst hebt dat zij zich aan de regels houden.
Ik ben overgestapt naar een 20i server gebruiker/reseller FastMoose.co.uk via een AppSumo deal (bevalt prima trouwens, echt stuk sneller dan Neostrada door een geavanceerde cache).
Het maakt denk ik niet zoveel uit waar je data staat zolang je maar een verwerkersovereenkomst hebt dat zij zich aan de regels houden.
Ik zou even de basics van de GDPR doornemen als je een opmerking als deze maakt.raven22 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:58:
Daar komt nog bij dat als je Cpanel gebruikt ze vanuit de VS waarschijnlijk ook kunnen meekijken.......
Fastmoose is niks meer dan een standaard reseller gevestigd in Singapore en daarmee niet aan de Europese regels gebonden. Tenzij je de unlimited disk space nodig hebt, is het geen interessant aanbod, omdat je voor de dezeflde prijs prima alternatieven (in EU) hebt. Daarnaast zitten er vaak addertjes onder het gras met bedrijven zoals deze die "unlimited" aanbieden. Ze praten bijvoorbeeld over auto scaling server resources, maar er wordt nergens aangegeven wat de thresholds/specs zijn en wat voor hardware/OS er wordt gebruikt.
Je weet nooit hoe het in de toekomst gaat dat zie je aan Neostrada, maar tot nu toe ben ik zeker tevreden.CarbonFibeR schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Ik zou even de basics van de GDPR doornemen als je een opmerking als deze maakt.
Fastmoose is niks meer dan een standaard reseller gevestigd in Singapore en daarmee niet aan de Europese regels gebonden. Tenzij je de unlimited disk space nodig hebt, is het geen interessant aanbod, omdat je voor de dezeflde prijs prima alternatieven (in EU) hebt. Daarnaast zitten er vaak addertjes onder het gras met bedrijven zoals deze die "unlimited" aanbieden. Ze praten bijvoorbeeld over auto scaling server resources, maar er wordt nergens aangegeven wat de thresholds/specs zijn en wat voor hardware/OS er wordt gebruikt.
En nee men hoeft zich niet aan Europese regels te houden maar doen dat wel.
https://www.fastmoose.co.uk/gdpr-data-processing-agreement/
Ik heb de overstap ook gemaakt, puur omdat ik niet op het oude pakket mocht blijven bij Neostrada maar verplicht over moest naar een (nog veel) duurder pakket. En dit was niet de eerste forse prijsverhoging.tom.cx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:
Na lang nadenken ga ik toch ook over op VIMEXX. Ik wilde zelf wat gaan opzetten maar gezien het kleine aantal accounts en de tevredenheid die ik overal hoor kies ik voor VIMEXX.
Ik schrok wel van de 500.000 Inodes maar dit limit is gelukt op het account dat je aanmaakt en niet voor alle accounts.
Ze waren ooit een budget provider met zeer goede diensten maar ik had nu echt geen keus meer.
Het waren fijne jaren (als het mij ergens goed bevalt ga ik niet weg).
Ik moet zeggen dat het bij Vimexx zeer goed bevalt tot nu toe.
Natuurlijk moet je dit over een lange tijd gaan zien maar de korte periode dat ik er nu zit bevalt het goed.
De prijs is ook zeer netjes en de inodes limiet schrok ik eerst ook wel van (ik wist niet eens wat het was en ik zag dit pas achteraf) maar in de praktijk valt dat heel erg mee (ik heb meerdere domeinen). Je moet wel heel erg je best doen om aan het limiet te komen (natuurlijk hangt dit ook heel erg van je gebruik af).
Tot nu toe erg tevreden met de overstap naar Vimexx dus!
[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 23-01-2021 14:54 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Vorige week heb ik ook bij Vimexx een reseller pakket afgenomen (maximaal) en ondertussen een tweetal domeinen overgezet.
Mijn ervaringen dusver.
Positief:
Mijn ervaringen dusver.
Positief:
- Qua hosting krijg je veel waar voor je geld.
- Met de snelheid zit het wel goed en je hebt veel mogelijkheden om alles in te stellen.
- Het blijft DirectAdmin, dus ik mis het gebruikersgemak van cPanel wel.
[Zal wel een kwestie van gewenning zijn. - Het is fijn dat er erg veel en duidelijke handleidingen zijn hoe je alles in moet stellen.
- De problemen met de e-mail die ik had bij Neostrada zijn hier niet aanwezig.
- Verhuizen van een domein is imho eigenaardig opgezet. Dit is erg gericht op enkele accounts. Dus wel gratis verhuisservice en koppeling met nieuw hostingpakket, maar niets te vinden van deze opties voor resellerpakket.
- De support is tot nu toe ook op z'n best matig te noemen.
Tot nu toe gaat het niet verder dan verwijzen naar 1 van de handleidingen. Even iets voor je instellen of een probleem oplossen lijken ze (tot nu toe) niet te doen. - Voor mijn gevoel is de support een helpdesk van 'uitzendkrachten' die de vraag in hun systeem tikken en het uitgerolde antwoord terugkoppelen. Maar ik heb nog maar 1 'serieus' issue, dus wellicht dat het normaal beter gaat. Ik heb nu wel een domein waarvan de encrypt SSL certificaten na 3 dagen nog niet werken, dus dat is vervelend.
- Ten opzichte van Neostrada is dit wel een grote stap terug.
Daar was de support in ieder geval erg behulpzaam.
Heb je dat pakket bij openprovider? Basic s is 49 euro per jaar voor 100 domeinen of zie ik dit mis? Of is het 49 euro betalen voor die lagere prijs te hebben?AlbanVE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:37:
Ik ben deze maand overgestapt naar Brixly.uk, na dit hier al een paar keer te zien voorbijkomen even getest en was overtuigd door de prijs/kwaliteit verhouding.
De cpanel migratietool is echt superhandig om websites over te zetten.
Door de brexit had ik wel wat GDPR schrik, maar sinds begin deze maand bieden ze ook servers aan in Duitsland, dus net iets handiger.
Voor mij de echte verademing is dat mails eindelijk aankomen (en dan vooral naar Microsoft emailadressen), dit was bij Neostrada onmogelijk. Ik gebruikte dan maar sendinblue hun verzendservice, wat goed werkte, maar extra configuratie was steeds nodig en ik hou toch wat van eenvoud.
Klantenservice reageert snel (toch op 1 vraag die ik stelde om van maandelijkse naar jaarlijkse betaling te gaan, je krijgt twee maanden gratis).
Tot hiertoe voor mij dus een aanrader.
Edit: domeinnamen ben ik langzaam aan naar openprovider aan het overzetten.
Je betaalt 49 euro om een jaar lang max. 100 domeinnamen tegen inkoopsprijs te kopen.Frankdoc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:36:
[...]
Heb je dat pakket bij openprovider? Basic s is 49 euro per jaar voor 100 domeinen of zie ik dit mis? Of is het 49 euro betalen voor die lagere prijs te hebben?
Een .nl scheelt 1 euro met Vimexx en een .com/.net scheelt zo rond de 3 euro.
Je moet er dus wel een flink aantal hebben om uiteindelijk goedkoper uit te zijn. (Alle prijzen excl. Btw)
Zoals LukeS het zegt dus, je betaalt een lidmaatschap. Ik zit tegen de 30 domeinnamen aan en voorzie de komende jaren nog wat te groeien, dus wou globaal goed zitten. Er zijn altijd goedkopere partijen te vinden, maar bij openprovider vind ik het goed georganiseerd voor mijn persoonlijke situatie.LukeS schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Je betaalt 49 euro om een jaar lang max. 100 domeinnamen tegen inkoopsprijs te kopen.
Je moet er dus wel een flink aantal hebben om uiteindelijk goedkoper uit te zijn. (Alle prijzen excl. Btw)
Ik gebruik ook OP, ik heb bijna 200 domeinnamen in beheer. Die 49€ is tot 100 domeinnamen. Daarna wordt het 200€ tot 500 domeinnamen. Dus bij 101 domeinen is het niet heel goedkoop, maar werkt inderdaad erg prettig.
Oke thanks, ik zie nog wat ik doe. Momenteel bij Versio. Dus .be is nu bv 9,99 ipv 6,99 vroeger. Vervelende is altijd dat de hernieuwdatum voor mijn klanten dan steeds veranderd ( omdat ik de transfer altijd enkele dagen op voorhand wil doen zodat het zeker in orde is).LukeS schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Je betaalt 49 euro om een jaar lang max. 100 domeinnamen tegen inkoopsprijs te kopen.
openprovider gebruikt de verlengdatum bij ik denk SIDN? die kan heel anders zijn dan de datum van vimexx
Een update voor de geïnteresseerden en om een beter beeld te scheppen._NooT_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:54:
Vorige week heb ik ook bij Vimexx een reseller pakket afgenomen (maximaal) en ondertussen een tweetal domeinen overgezet.
Mijn ervaringen dusver.
Positief:Negatief:
- Qua hosting krijg je veel waar voor je geld.
- ....
- ....
- Ten opzichte van Neostrada is dit wel een grote stap terug.
Daar was de support in ieder geval erg behulpzaam.
Ondertussen heb ik vaker de support van Vimexx in moeten schakelen en de ervaring daarmee is nu een stuk positiever.
De eerste support kwesties vonden plaats tegen / in het weekend.
Ik vermoed dat daar het verschil in zit. Of wellicht ligt het er maar net aan wie je treft.
In ieder geval ben ik de laatste keren goed geholpen.
Dezelfde situatie zie ik nu overigens ook bij Neostrada ontstaan.
Daar wordt in het weekend ook steeds minder support meer geleverd.
pff,
naar aanleiding van dit topic contact opgenomen met neostrada.
huidige situatie"
webhosting starter pakket met 3 domeinen (1 .net, 1 .eu en 1 .nl) voor €59.82 (ex btw = €72.38 inc btw)
nieuwe situatie bij neostrada zou mij €97.32 (ex btw = €117.75 inc btw)
dat wordt me te gek...
maar bij neostrada kan je je eigen DNS server instellen (ik gebruik NS1), weten jullie een (goedkopere) hosting waarbij dat ook kan?
naar aanleiding van dit topic contact opgenomen met neostrada.
huidige situatie"
webhosting starter pakket met 3 domeinen (1 .net, 1 .eu en 1 .nl) voor €59.82 (ex btw = €72.38 inc btw)
dat wordt me te gek...
maar bij neostrada kan je je eigen DNS server instellen (ik gebruik NS1), weten jullie een (goedkopere) hosting waarbij dat ook kan?
the older I get, the better I was...
Je kan Cloudflare als DNS service gebruiken. Ik gebruik de proxy functie niet op de meeste domeinen en dat werkt prima met Vimexx.Kees-Jan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
pff,
naar anleiding van dit topic contact opgenomen met neostrada.
huidige situatie"
dat wordt me te gek...
Hier nog steeds zeer tevreden met Brixly. Ze reageren snel (24/7) en hebben al mijn vragen opgelost. Hebben tegenwoordig een datacenter in Duitsland met NVMe SSD en Ryzen CPU. Bieden daarnaast litespeed aan. Zeer tevreden!
Ik zit momenteel nog op het instap reseller pakket.raven22 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:00:
Welk pakket heb je genomen?
Ik ken geen hosting waarbij dat niet mogelijk is. Bij Vimexx kan het in ieder geval.Kees-Jan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
Bij "mijnhostingprovider" niet; zij zetten áltijd een eigen DNS in het NS record, ook al haal je hem zelf weg...GlowMouse schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:53:
[...]
Ik ken geen hosting waarbij dat niet mogelijk is. Bij Vimexx kan het in ieder geval.
tenminste, toen ik daar nog gehost werd...
[ Voor 6% gewijzigd door Kees-Jan op 03-02-2021 19:56 ]
Helaas ook getroffen door de prijsverhoging. Prijzen worden meer dan verdubbeld.
Brixly lijkt een interessant alternatief. Zou fijn zijn om hier aankomende tijd wat meer ervaringen over te lezen.
Ik heb gelukkig nog tot begin 2023 om een nieuwe partij te vinden.
Ervaringen met de migratie zijn overigens ook erg welkom.
Brixly lijkt een interessant alternatief. Zou fijn zijn om hier aankomende tijd wat meer ervaringen over te lezen.
Ik heb gelukkig nog tot begin 2023 om een nieuwe partij te vinden.
Ervaringen met de migratie zijn overigens ook erg welkom.
Ik gebruik bij VIMEXX met een domein geen Cloudflare en ze voegen geen eigen dns toe. Alles wat jij eruit haalt wordt dus verwijderd. Je hebt het dus helemaal in eigen hand.Kees-Jan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:55:
[...]
Bij "mijnhostingprovider" niet; zij zetten áltijd een eigen DNS in het NS record, ook al haal je hem zelf weg...
tenminste, toen ik daar nog gehost werd...
Bij Brixly ook de mogelijkheid voor migratie /f/image/qjVZTac2JMOrIs5ZDaVHVKZv.png?f=fotoalbum_large)
Iemand daar ervaring mee? Ik heb nog een maand om bij Neostrada te vertrekken... of in ieder geval het aantal accounts drastisch te verminderen. Brixly lijkt een prima vervanger met de mogelijkheid van Germany NVME. Enig vervelende is dat het in de UK zit en dat het dus op dit moment nog onduidelijk is wat de gevolgen zijn van de Brexit
Topic beter gelezen en zie dat er goede ervaringen zijn met de migratie. @Freekers en @AlbanVE hebben jullie nog tips (behalve de TTL tip)? Wil zsm over naar aanleiding van jullie ervaring..
Neostrada
/f/image/qjVZTac2JMOrIs5ZDaVHVKZv.png?f=fotoalbum_large)
Iemand daar ervaring mee? Ik heb nog een maand om bij Neostrada te vertrekken... of in ieder geval het aantal accounts drastisch te verminderen. Brixly lijkt een prima vervanger met de mogelijkheid van Germany NVME. Enig vervelende is dat het in de UK zit en dat het dus op dit moment nog onduidelijk is wat de gevolgen zijn van de Brexit
Topic beter gelezen en zie dat er goede ervaringen zijn met de migratie. @Freekers en @AlbanVE hebben jullie nog tips (behalve de TTL tip)? Wil zsm over naar aanleiding van jullie ervaring..

[ Voor 12% gewijzigd door MDXTweaker op 26-02-2021 10:06 . Reden: Topic beter gelezen tav ervaringen Brixly ]
TTL idd laag zetten (bijv 5 minuten) en daarna met https://skipdns.link/ checken of de migratie goed is gegaan alvorens je de nameservers/DNS records aanpast.MDXTweaker schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:59:
Bij Brixly ook de mogelijkheid voor migratie [Afbeelding]
Topic beter gelezen en zie dat er goede ervaringen zijn met de migratie. @Freekers en @AlbanVE hebben jullie nog tips (behalve de TTL tip)? Wil zsm over naar aanleiding van jullie ervaring..Neostrada
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hier ook: Neostrada
; is al opgezegd.
Ik heb 3 domeinen: één .net, één .eu en één .nl domein
Zit nu te kijken bij Strato en Vimexx
Bij Strato heb (krijg) ik 1 domein gratis en de andere 2 kan ik toevoegen aan het hosting pakket; dan kom ik op
€51,80/jaar (1e jaar zitten setupkosten bij, daarna €46,80/jaar)
Bij Vimexx kom ik op €57,20
zijn er verder nog issues als ik Strato zou nemen? (ik kan er geen vinden namelijk, maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen?)

Bij Strato heb (krijg) ik 1 domein gratis en de andere 2 kan ik toevoegen aan het hosting pakket; dan kom ik op
€51,80/jaar (1e jaar zitten setupkosten bij, daarna €46,80/jaar)
zijn er verder nog issues als ik Strato zou nemen? (ik kan er geen vinden namelijk, maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen?)
Strato heb ik geen ervaring mee. Vimexx (inmiddels onderdeel van team.blue > geen idee of daardoor hetzelfde gaat gebeuren als met Neostrada) heb ik wel ervaring mee. Wat daar in ieder geval anders is dat er DirectAdmin wordt gebruikt als control panel. Vind ik persoonlijk niet zo heel handig. Maar wel (nog) heel goedkoop. Ik ben zelf inmiddels over naar Brixly. Werkt prima, lekker snel en de migratietool zie ze hebben is heel handig. Heb 'm nog niet voor mail gebruikt (iemand ervaring?), maar voor het control panel is het erg handig in ieder geval.Kees-Jan schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:47:
Hier ook: Neostrada; is al opgezegd.
Net een mail gehad van neostrada. Small pakket automatisch omgezet naar startup. van € 4,99 naar € 24,99 per maand.
Ingang op 1 mei. Ik dacht dat de huidige contracten nog gerespecteerd zouden worden?! Edit: blijkbaar was dat ook het einde van mijn contractperiode. zucht

Ingang op 1 mei. Ik dacht dat de huidige contracten nog gerespecteerd zouden worden?! Edit: blijkbaar was dat ook het einde van mijn contractperiode. zucht
[ Voor 46% gewijzigd door Skalders op 24-03-2021 14:39 ]
Volgens mij alleen maar de lopende periode. Zodra deze verlengt moeten worden ben je de pineut.Skalders schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:35:
Net een mail gehad van neostrada. Small pakket automatisch omgezet naar startup. van € 4,99 naar € 24,99 per maand.![]()
![]()
![]()
Ingang op 1 mei. Ik dacht dat de huidige contracten nog gerespecteerd zouden worden?!
Ik heb alles al opgezegd en weggehaald bij Neostrada.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja die mail heb ik ook gehad. Vreemd dat voor jouw ook die 1 mei geldt.
Bij mij loopt het nog tot volgend jaar, maar ik vond elders een goede deal waar ik zeer tevreden over ben en heb alle 120 sites al overgezet
waar is eldersraven22 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:02:
Bij mij loopt het nog tot volgend jaar, maar ik vond elders een goede deal waar ik zeer tevreden over ben en heb alle 120 sites al overgezet
Maarja wat moet ik nu doen? Ik wil geen euro meer betalen. De prijzen gaan echt gigantisch omhoog dit is absurd. Dit is nu al de derde of vierde buiten proportionele prijsverhoging... Ik wil hier weg.
Die vraag kan je zelf toch ook wel beantwoorden?Boost9898 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:30:
Maarja wat moet ik nu doen? Ik wil geen euro meer betalen. De prijzen gaan echt gigantisch omhoog dit is absurd. Dit is nu al de derde of vierde buiten proportionele prijsverhoging... Ik wil hier weg.
De afgelopen pagina's van deze thread staat in ieder geval vol met alternatieven. Lees die door, bekijk de sites en beslis welke partij het beste aansluit bij je behoeftes.
EN... Let er goed op dat je alles ook correct opzegt bij Neostrada. Anders kan je alsnog facturen verwachten.
[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 24-03-2021 15:35 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
https://appsumo.com/unlimited-wordpress-hosting/
Hun eerste deal een aantal maanden terug was beter, maar dit is nog steeds een goed aanbod.
Is een reseller van 20i.com hosting.
[ Voor 25% gewijzigd door raven22 op 24-03-2021 15:53 ]
Kan je beter zelf een server draaien met backup. Voor €150, p/m heb je al mooie servers bijvoorbeeld bij Hetzner.raven22 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:14:
Antagonist heeft zijn prijzen ook flink verhoogd. Voor een reseller account met 100 sites ga je nu €4800 per jaar betalen!!
Ik ben mijn sites aan het overzetten naar Brixly. Wel een Engelse partij, dus ook Engelse communicatie. Sinds kort hebben ze NVMe hosting in Duitsland (dus in ieder geval wel EU). Goedkoopste optie is vergelijkbaar met Neostrada Reseller => Beginner (20 accounts, 50GB, 2CPU/2GB per account) alleen dan voor £9,95 (=€11,53 op dit moment) per maand (en als je per jaar betaalt krijg je 2 maanden gratis). Zeer tevreden over, enkele sites vergeleken die tegelijk bij Neostrada en als test bij Brixly draaiden. GTmetrix van D naar B (!!) en dat is nog zonder Litespeed, want dat kan pas als de site echt live is bij Brixly. Support is ook snel en goed. Oh ja, ze hebben ook nog een migratiemogelijkheid voor cPanel. Werkt ook prima, complete migratie inclusief mailaccounts! IMAP mailmigratie bieden ze ook aan (dus als de mail van andere provider naar Brixly gaat), maar heb ik nog geen ervaring mee.
Inmiddels dat ook gebruikt (werkt met imapsync). Dat gaat ook super! Beter dan kopiëren via Thunderbird of een andere mailclient.
Inmiddels dat ook gebruikt (werkt met imapsync). Dat gaat ook super! Beter dan kopiëren via Thunderbird of een andere mailclient.
[ Voor 22% gewijzigd door MDXTweaker op 28-03-2021 12:29 . Reden: migratiemogelijkheden toegevoegd ]
Dit lijkt ook wel goede deal, altijd afwachten met LTD hoe het ontwikkelt, maar ach na een jaar heb je het er al weer uit. Ben het even aan het testen ter lering en vermaak, Plesk kende ik nog niet zo. Server staat in Frankrijk. https://appsumo.com/marketplace-rootpal/
Heb even zitten testen en dit is echt goede hosting, heel snel en dat zonder speciale caching trucs e.d. Ook in de backend van Wordpress zaken aanpassen gaat lekker snel. Nu ook server in Duitsland beschikbaar.raven22 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:33:
Dit lijkt ook wel goede deal, altijd afwachten met LTD hoe het ontwikkelt, maar ach na een jaar heb je het er al weer uit. Ben het even aan het testen ter lering en vermaak, Plesk kende ik nog niet zo. Server staat in Frankrijk. https://appsumo.com/marketplace-rootpal/
Het probleem is de nieuwe eigenaar van cPanel die ook Plesk in zijn portfolio heeft.Boost9898 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:30:
Maarja wat moet ik nu doen? Ik wil geen euro meer betalen. De prijzen gaan echt gigantisch omhoog dit is absurd.
https://www.vpsbg.eu/blog...-price-increase-from-2021
Je moet dus een hoster vinden die niet cPanel/Plesk gebruikt.
Ik heb maar 200+ klanten, maar heb gewoon alle managers er uit gegooit en zelf iets opgetuigd.
0 kosten, anders dan mijn eigen tijd, en mijn klanten merken niks.
Je kan ook naar gratis managers kijken zoals froxlo en ispconfig.
Keuze genoeg!
[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2021 13:27 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Skalders schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:35:
Net een mail gehad van neostrada. Small pakket automatisch omgezet naar startup. van € 4,99 naar € 24,99 per maand.![]()
![]()
Wat een belachelijke bedragen die ze zonder blikken of blozen zomaar durven te vragen. Man man man, ben blij dat ik al een tijdje weg ben bij deze club.
4800 euro per jaar voor een reseller accountje? Mijn hemel, krijg je daar ook een dedicated techneut bij?raven22 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:14:
Antagonist heeft zijn prijzen ook flink verhoogd. Voor een reseller account met 100 sites ga je nu €4800 per jaar betalen!!
Ben zelf nooit zo happig op lifetime deals. Zolang er aanwas is van nieuwe klanten gaat het goed, maar wat als die inkomstenstroom opdroogt? Klinkt een beetje als een piramidespel.raven22 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:51:
[...]
https://appsumo.com/unlimited-wordpress-hosting/
Hun eerste deal een aantal maanden terug was beter, maar dit is nog steeds een goed aanbod.
Is een reseller van 20i.com hosting.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De bewuste deal is niet lifetime. Ik heb ook een lifetime deal via appsumo, daar betaal je meer voor, maar nog steeds minder dan 1 jaar bij Neostrada en ja het blijft een gokje maar wellicht houden ze het lang genoeg vol. Ik gebruik meerdere lifetimedeals en ben er nog nooit minder van geworden.Freekers schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Ben zelf nooit zo happig op lifetime deals. Zolang er aanwas is van nieuwe klanten gaat het goed, maar wat als die inkomstenstroom opdroogt? Klinkt een beetje als een piramidespel.
Kijk, nu weten we gelijk waarom Antagonist ineens 500% meer vraagt voor reseller pakket:
https://www.antagonist.nl/blog/antagonist-en-group-one/
Het zal wel niet lang duren voor de rest van de pakketten dit voorbeeld volgen.
[ Voor 23% gewijzigd door raven22 op 30-03-2021 22:06 ]
Verwijderd
Ik had een leuk pakket bij ze. €125 (ex BTW) voor de hosting met unlimited storage/traffic + 3x een .nl domein.raven22 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:04:
Kijk, nu weten we gelijk waarom Antagonist ineens 500% meer vraagt voor reseller pakket:
Dat verlengde ik telkens voor 3 jaar.
Begin dit jaar was dat weer zover, en kon dat niet meer. Slechts nog voor 1 jaar, maar daarna zou het ook afgelopen zijn en moest ik over op een nieuw pakket.
Voor mij zou dat betekenen dat ik per jaar €147 (ex BTW) zou moeten afdragen.
Tja... dan jaag je je klanten (na 15 jaar) wel weg hoor.
Wat dus ook gebeurd is. Zit nu voor ~ €150 bij cloudwebservices.nl voor 3 jaar. En dat is voor mij helemaal prima. Hopelijk volgt deze partij niet de lijn van de andere hosters.
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:40:
[...]
Ik had een leuk pakket bij ze. €125 (ex BTW) voor de hosting met unlimited storage/traffic + 3x een .nl domein.
Dat verlengde ik telkens voor 3 jaar.
Begin dit jaar was dat weer zover, en kon dat niet meer. Slechts nog voor 1 jaar, maar daarna zou het ook afgelopen zijn en moest ik over op een nieuw pakket.
Voor mij zou dat betekenen dat ik per jaar €147 (ex BTW) zou moeten afdragen.
Tja... dan jaag je je klanten (na 15 jaar) wel weg hoor.
Wat dus ook gebeurd is. Zit nu voor ~ €150 bij cloudwebservices.nl voor 3 jaar. En dat is voor mij helemaal prima. Hopelijk volgt deze partij niet de lijn van de andere hosters.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sKEDwBGYSGsMHGvu4iRa916B.png?f=user_large)
ik stop direct met werken!

Verwijderd
Dit soort dingen oogt idd minder professioneel.
Maar de ervaring met de support is meer dan prima.
Ik draai ook geen business kritieke site en maak zelf regelmatig backups.
Heb ook geen issues ervaren met de hosting in de korte periode dat mijn site nu daar staat.
Maar de ervaring met de support is meer dan prima.
Ik draai ook geen business kritieke site en maak zelf regelmatig backups.
Heb ook geen issues ervaren met de hosting in de korte periode dat mijn site nu daar staat.
Ik zit nu bij Strato met WebHosting.
Heb DNS bij NSone (ivm API toegang tot DNS, dat kan niet bij Strato).
Netjes alle A, AAAA, MX, DMARC, DKIM en SPF records overgenomen in NSone.
Echter, als je de NS servers van de Strato NS servers omzet naar een andere (D)NS provider dan vindt Strato dat ze dan helemaal geen services meer hoeven te bieden
. En die worden ook domweg UIT gezet...
Heb DNS bij NSone (ivm API toegang tot DNS, dat kan niet bij Strato).
Echter, als je de NS servers van de Strato NS servers omzet naar een andere (D)NS provider dan vindt Strato dat ze dan helemaal geen services meer hoeven te bieden

:fill(white):strip_exif()/f/image/oIodmkSEenOAPGOErNDUvm0y.png?f=user_large)
Nou, daar zijn we weer in het Neostrada Prijsverhoging topic
In 2019 de prijzen met 300% verhoogt van (1 euro naar 2,99pm)
en nu nog geen twee jaar later in 2021 weer de prijzen bijna verdubbeld (naar 4,99pm)
Hoever kun je gaan als bedrijf? Wie met zijn paarse broek verzint dit? Bizar.

In 2019 de prijzen met 300% verhoogt van (1 euro naar 2,99pm)
en nu nog geen twee jaar later in 2021 weer de prijzen bijna verdubbeld (naar 4,99pm)

Ze kijken het gewoon van elkaar af, Antagonist is nu ook overgenomen door een investeringsmaatschappij gerunde partij.WhatTheFuck schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:40:
En hoppa, reseller pakket gaat 500% meer kosten.
er blijft in NL nog weinig leuks over
Ook ik ben nu volledig overgestapt op https://brixly.uk.
Het bevalt heel goed, eerst was ik een beetje terughoudend omdat het een Engelse partij is maar dat is niet nodig. Ze zijn goed geprijsd, servers staan in Duitsland, maken gebruik van zeer snelle NVME SSDs en ook de support is heel goed.
Wat een heel groot pluspunt is, is de Migration Tool waarbij je enkel je login van Neostrada WHM in hoeft te voeren en Brixly clonet heel je reseller account en subaccounts inclusief e-mails. Het is dan alleen een kwestie van je nameservers/DNS aanpassen en het draait als een zonnetje.
Het bevalt heel goed, eerst was ik een beetje terughoudend omdat het een Engelse partij is maar dat is niet nodig. Ze zijn goed geprijsd, servers staan in Duitsland, maken gebruik van zeer snelle NVME SSDs en ook de support is heel goed.
Wat een heel groot pluspunt is, is de Migration Tool waarbij je enkel je login van Neostrada WHM in hoeft te voeren en Brixly clonet heel je reseller account en subaccounts inclusief e-mails. Het is dan alleen een kwestie van je nameservers/DNS aanpassen en het draait als een zonnetje.
Hmm, nadat ik bij Neostrada opgezegd had, wou ik even rondkijken waar ik mijn hosting wou hebben. Aangezien er niet veel op de website stond, was verhuizen niet nodig. Maar nu heeft een of ander bedrijf (7 Colors Multimedia B.V.) dus mijn hostname ingepikt, grr. Gelukkig heb ik de .com naam nog.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ook ik ben overgestapt van Neostrada naar Brixly.uk.
+ tot heden erg tevreden over hun service! ik was zelfs met mensen zaterdag nacht nog aan het mailen en ze reageerden gewoon!
De migration tool is idd handig en de boel is snel overgezet.
Ik liep wel wat tegen kleine problemen aan (het is maar hoe verre je in gaat duiken:
- php versie komt automatisch op de laatste versie te staan (niet alle websites vinden dat leuk)
- 1 uur tijd verschil vanwege hosting in Engeland. (je zou dan per account via php versie de tijd zone moeten instellen)
- gebruik van phpmail raden ze af en staat standaard uit. Ze adviseren smtp. Je kan phpmail evt wel aanzetten.
Oh ja nog 1 ding. Ik merk dat berichten die verzonden worden vanaf hotmail, gmail of vanuit andere bedrijven (met een bijlage), al snel "onterecht" in de spam komen.
+ tot heden erg tevreden over hun service! ik was zelfs met mensen zaterdag nacht nog aan het mailen en ze reageerden gewoon!
De migration tool is idd handig en de boel is snel overgezet.
Ik liep wel wat tegen kleine problemen aan (het is maar hoe verre je in gaat duiken:
- php versie komt automatisch op de laatste versie te staan (niet alle websites vinden dat leuk)
- 1 uur tijd verschil vanwege hosting in Engeland. (je zou dan per account via php versie de tijd zone moeten instellen)
- gebruik van phpmail raden ze af en staat standaard uit. Ze adviseren smtp. Je kan phpmail evt wel aanzetten.
Oh ja nog 1 ding. Ik merk dat berichten die verzonden worden vanaf hotmail, gmail of vanuit andere bedrijven (met een bijlage), al snel "onterecht" in de spam komen.
[ Voor 11% gewijzigd door OA35 op 25-04-2021 23:32 ]
Ja, dit is het enige waar ik ook tegenaan loop.OA35 schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:27:
Maar nog vervelender, mijn mails komen bij anderen ook snel in spam terecht.
Met zakelijke activiteiten is dit heel vervelend. Heb jij hier toevallig al een oplossing voor?
SPF en DKIM staan goed ingesteld? Want dat zijn nu de kenmerken waar in 1e instantie "aan gemeten" wordt.Boost9898 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:28:
[...]
Ja, dit is het enige waar ik ook tegenaan loop.
Met zakelijke activiteiten is dit heel vervelend. Heb jij hier toevallig al een oplossing voor?

Gebruik mailtester om je uitgaande mail te testen (let op: max 3x per dag gratis geloof ik of even VPN gebruiken): https://www.mail-tester.com/Boost9898 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:28:
[...]
Gebruik SPF, DKIM en DMARC.
Op https://mxtoolbox.com/ kun je ook controleren of alles goed staat.
Met name live.com/hotmail staat erom bekend om veel mails in de spam map te gooien. O.a. wanneer de rDNS niet klopt (dit moet goed staan bij je hosting of anders op je eigen vps server wanneer je eigen IP adres hebt).
Dat is normaal. Als je domeinnaam is geregistreerd bij hosting A en je verwijst je NS records naar hosting B, dan moet je bij hosting B je DNS records instellen. Ook al zou je deze records kunnen wijzigen bij Hosting A dan hebben deze geen invloed (behalve NS en glue records).Kees-Jan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:50:
Echter, als je de NS servers van de Strato NS servers omzet naar een andere (D)NS provider dan vindt Strato dat ze dan helemaal geen services meer hoeven te bieden. En die worden ook domweg UIT gezet...
![]()
![]()
........
Heb je deze alinea van mijn post wel gelezen:Nolf Crusher schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:35:
[...]
Dat is normaal. Als je domeinnaam is geregistreerd bij hosting A en je verwijst je NS records naar hosting B, dan moet je bij hosting B je DNS records instellen. Ook al zou je deze records kunnen wijzigen bij Hosting A dan hebben deze geen invloed (behalve NS en glue records).
Feit is dat mijn mailbox(en) voor dat domein gewoon bij Strato werken (omdat ik de betreffende DNS records heb overgenomen) maar de webservice het NIET doet...Heb DNS bij NSone (ivm API toegang tot DNS, dat kan niet bij Strato).
btw, dit is de eerste hosting provider waarbij ik dit vreemde gedrag zie, en dit is zéker niet normaal.
Ze (Strato) snappen gewoon niet eens hoe DNS werkt.

Ik heb zelfs geprobeerd om als voorbeeld de telefoongids te gebruiken: in iedere telefoongids krijg je hetzelfde telefoonnummer als je iemand opzoekt. Echter, Strato vindt dat je alléén hun telefoongids MOET gebruiken, anders werkt de telefoon niet eens

Ik krijg zelfs het advies van Strato om het anders op te lossen; ja, dat ga ik ook doen: weg bij die club!
Jammer dat je niet direct je domein kan verhuizen (mag 60 dagen niet volgens ICANN) anders was ik al weggeweest!
Nee helaas heb hier nog geen oplossing voor. Ik zag wel in de cpanel iets over whitelist staan binnen de mail opties. Heb daar nog niet verder naar gekeken.Boost9898 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:28:
[...]
Hm, dat houdt me toch tegen om naar Brixly te gaan. Klinkt misschien gek, maar de grootste reden dat ik nog Neostrada gebruik is voor de eenvoudige mailboxjes en dergelijke. De andere staan allemaal op een VPS met mail via google business / office 365
Iemand opgevallen dat de chat functie bij Neostrada niet meer beschikbaar is sinds vorige week? En dat ze niet reageren via mail?
Hmmm, dat klinkt niet goed....

For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik had juist bij neostrada ook problemen met de 'bezorgbaarheid' van de mail. Zit nu met mijn 100+ sites bij een 20i.com reseller, en heb geen enkel probleem meer, ook niet naar hotmail/outlook adressen.Skalders schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:18:
Hm, dat houdt me toch tegen om naar Brixly te gaan. Klinkt misschien gek, maar de grootste reden dat ik nog Neostrada gebruik is voor de eenvoudige mailboxjes en dergelijke. De andere staan allemaal op een VPS met mail via google business / office 365
OA35 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:14:
Nee helaas heb hier nog geen oplossing voor. Ik zag wel in de cpanel iets over whitelist staan binnen de mail opties. Heb daar nog niet verder naar gekeken.
Zie hierboven; staat je SPF, DKIM en DMARC juist ingesteld? Check eens met mail-tester.com wat het resultaat is zodat je wat gerichter kunt zoeken.Skalders schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:18:
Brixly maakt gebruikt van Mailchannels. Die partij staat er juist om bekend dat hun mails vrijwel altijd in de Inbox komen i.p.v. in de SPAM, dat is immers hun core business. Dit is imho een groot pluspunt t.o.v. Neostrada, waar iedereen op dezelfde server mailt vanaf het shared IP adres en dus om de haverklap op een blacklist stond.
Ik heb een feature request geopend met de vraag of ze (eindelijk) DNSSEC willen gaan ondersteunen. Afgelopen jaar stond deze feature even kort aan, maar die hebben ze gauw weer uitgezet. Toen lagen al m'n domains eruit i.v.m. invalid DNSSEC records. Ik was blijkbaar de enige (claimden ze) die er gebruik van maakte dus ze hadden er niet bij nagedacht.
Anyway, reden van het uitzetten was de extra load op hun DNS cluster. Da's leuk, encryptie komt idd tegen een prijs, maar in 2021 kan dat echt geen reden meer zijn imho. Hoe meer stemmen, hoe hoger het op de roadmap komt: https://feedback.brixly.u...ement-support-for-dnssec/
Ik kan inderdaad beamen dat Brixly veel betere email delivery heeft dan Neostrada (was om te huilen, ik liet alles via Sendinblue gaan). Tot hier toe merk ik geen probemen bij Hotmail adressen. Maar zoals hier al een paar keer gezegd, je SPF, DKIM en DMARC moeten perfect ingesteld staan, anders loopt het zeker mis.
(Uit luiheid gebuik ik nog steeds privé een hotmail adres en ik haat het soms, omdat ze zeer duidelijke spam nooit lijken tegen te houden, zelfs niet naar ongewenst zetten, maar dan veilige afzenders gewoon verwijderen, komt nooit in ongewenst.)
Als je het omgekeerde bedoelt, dat mails niet altijd aankomen in de mailbox gehost bij Brixly, kijk dan eens naar MagicSpam instellingen in cPanel, ik heb daar MIPSpace-poor (List 41) moeten uitzetten, die was wat te agressief in het opkuisen.
@Freekers , zitten jouw domeinnamen ook bij Brixly of ergens anders? Ik kan (kon?) een DNSSEC key aanmaken in Brixly per domein en die naar Openprovider importeren, dus DNSSEC wordt wel gezien zo. Of zie ik het verkeerd?
(Uit luiheid gebuik ik nog steeds privé een hotmail adres en ik haat het soms, omdat ze zeer duidelijke spam nooit lijken tegen te houden, zelfs niet naar ongewenst zetten, maar dan veilige afzenders gewoon verwijderen, komt nooit in ongewenst.)
Als je het omgekeerde bedoelt, dat mails niet altijd aankomen in de mailbox gehost bij Brixly, kijk dan eens naar MagicSpam instellingen in cPanel, ik heb daar MIPSpace-poor (List 41) moeten uitzetten, die was wat te agressief in het opkuisen.
@Freekers , zitten jouw domeinnamen ook bij Brixly of ergens anders? Ik kan (kon?) een DNSSEC key aanmaken in Brixly per domein en die naar Openprovider importeren, dus DNSSEC wordt wel gezien zo. Of zie ik het verkeerd?
Ik heb mijn domeinnamen ook bij Openprovider en probeer nu DNSSEC te gebruiken. Sleutels aanmaken bij Brixly is geen probleem. Ik weet alleen niet precies wat ik moet vullen bij key type en algorithm bij DNSSEC in het domein bij Openprovider. @AlbanVE : jij weet vast wat ik moet invullen aangezien je dezelfde combinatie hebt. Zou je mij op weg willen helpen?AlbanVE schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:22:
Ik was te snel.... toen ik op het overzicht scherm kwam was het meteen duidelijk. Ik kon alleen niet de sleutels importeren bij Openprovider (domein stond er al een tijdje).
[ Voor 10% gewijzigd door MDXTweaker op 29-04-2021 20:18 . Reden: Oplossing gevonden! ]
Ik heb mijn domeinen onder gebracht bij Open Domain Registry.AlbanVE schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:22:
Je kunt idd in cPanel een DNSSEC key genereren (en daarna instellen bij je domein registrar) maar daar wordt niks mee gedaan zover ik weet. M.a.w. hun DNS servers valideren de desbetreffende keys niet.
Check eens met https://dnssec-analyzer.verisignlabs.com/ of je overal groene vinkjes ziet. Zo hoort het uit te zien (mijn domein wat gebruik maakt van Cloudflare's DNS servers incl DNSSEC):

Ik heb overigens gisteren mijn gehele pakket laten migreren naar hun server in Duitsland. Dat ging vrij soepeltjes zonder downtime, maar moest wel zelf het e.e.a. nog corrigeren op het gebied van DNS records.
Toen ik klant werd bij Brixly hadden ze nog geen Duitse server, enkel UK servers. Ik vermoed dat ze dit hebben gedaan a.g.v. de Brexit. Buiten dat was met name de performance die de doorslag maakte om me (kostenloos) te laten migreren. Hun server in Duitsland is namelijk een stuk sneller van de UK servers; AMD Ryzen CPU en NVMe SSD i.p.v. een wat oudere Xeon en SATA SSDs. Bovendien is de load een stuk lager op deze server.
Voorheen zat ik op server 'delta' en die zat regelmatig op 100% CPU waardoor het af en toe allemaal wat trager was dan ik gewend was in het begin.

Overigens zijn ze naar mijn idee hard gegroeid het afgelopen jaar, want hun lijst met servers is verdubbeld.
[ Voor 36% gewijzigd door Freekers op 29-04-2021 20:23 ]
Bijzonder, ziet er goed uit. Ik kreeg eergisteren nog deze reactie op mijn vraag of DNSSEC ondersteund is ja/neeMDXTweaker schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:22:
@Freekers : Bij mij gaat de controle in ieder geval goed!
[Afbeelding]

@Freekers Oké, dat moet ik dus nog "even" oplossen. Het heeft kennelijk iets te maken met mijn nameservers die ik via CNAME heb doorgelinkt naar ns1.cloudns.io en ns2.cloudns.io (vanaf ns1.siriusbv.net en ns2.siriusbv.net). Heb jij enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Eigen nameservers maak je m.b.v. Glue records, niet met een CNAME recordsMDXTweaker schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:47:
@Freekers Oké, dat moet ik dus nog "even" oplossen. Het heeft kennelijk iets te maken met mijn nameservers die ik via CNAME heb doorgelinkt naar ns1.cloudns.io en ns2.cloudns.io (vanaf ns1.siriusbv.net en ns2.siriusbv.net). Heb jij enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Zie: https://support.brixly.uk...reate-custom-nameservers-
Maar we dwalen een beetje af. Misschien wordt het tijd voor een eigen Brixly topic
Sounds good, ik heb ook nog wat vragen over het configureren van de mail.Freekers schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:01:
[...]
Eigen nameservers maak je m.b.v. Glue records, niet met een CNAME recordsVerbaasd me heel eerlijk gezegd dat het überhaupt werkt
Zie: https://support.brixly.uk...reate-custom-nameservers-
Maar we dwalen een beetje af. Misschien wordt het tijd voor een eigen Brixly topic
Daar is-ie dan: Brixly ervaringen en discussieFreekers schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:01:
[...]
Nieuwste 'grap' van neostrada, ze zijn bezig een i/o limiet van 1mb/s in te stellen op alle shared hosting.
Gevolg: de backend is niet meer vooruit te branden, backup maken met een plugin wil niet meer omdat alles erg traag gaat en de ook de php timeout verlaagd hebben.
Deed net een simpel thema update, duurde 1 minuut en 9 seconden, zelfde thema op een andere site niet bij neo: binnen 8 seconden klaar........
Ik ben echt heel blij er zo goed als weg te zijn.
Gevolg: de backend is niet meer vooruit te branden, backup maken met een plugin wil niet meer omdat alles erg traag gaat en de ook de php timeout verlaagd hebben.
Deed net een simpel thema update, duurde 1 minuut en 9 seconden, zelfde thema op een andere site niet bij neo: binnen 8 seconden klaar........
Ik krijg doodleuk een mail of ik even €400 wil betalen voor een pakket waarvan ik de automatische incasso en verlenging stopgezet heb. Het zijn echt een stel oplichters!
Uw factuur van Neostrada staat klaar in uw account.
Bij vragen of onjuistheden gelieve contact opnemen met administratie@neostrada.nl
Een reactie op deze e-mail kan niet in behandeling worden genomen.
Klik op de onderstaande link om de factuur te bekijken. Gebruik hiervoor jouw persoonlijke toegangcode:. Wil je met overboeking betalen? Klik dan op de onderstaande betaallink, voer jouw persoonlijke toegangscode in en klik op "Overboeking". De betaalinstructies komen dan op de factuur te staan.
Bij mij bleek na het opzeggen van de hosting en het verhuizen van mijn domein ook nog iets door te lopen met betrekking tot het verhuisde domein zag ik in mijn dashboard. Dus voor de zekerheid nog contact gezocht met Neostrada en dat laatste ook opgezegd en zwart op wit bevestigd gekregen dat er nu niets meer liep.Boost9898 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:09:
Ik krijg doodleuk een mail of ik even €400 wil betalen voor een pakket waarvan ik de automatische incasso en verlenging stopgezet heb. Het zijn echt een stel oplichters!
Gelukkig zag ik dit voor ik een factuur kreeg. Dankzij dit topic op t.net hield ik het extra goed in de gaten. Maar het opzeggen van je hosting en het verhuizen van je domeinen is dus niet genoeg om geen factureren van Neostrada te krijgen. Je moet ook nog de domeinen opzeggen.
Oplichting zal het niet zijn volgens de letter van de wet. Dubieus is het op zijn minst. Blij weg te zijn bij die club.
Verwijderd
Ik zit met een groot probleem met (indirect) Neostrada, zij hebben blijkbaar een conflict met een reseller vanwege een betaling van een factuur. Nu is mijn website offline gehaald en ik probeer in contact te komen en heb naar 5 mailadressen een mail gestuurd waarin ik ook aanbied om tot een oplossing te komen. De kosten zullen minimaal zijn in vergelijking met de schade die ik nu oploop.
Ok, ik ben klant van de reseller en niet direct een partij voor Neostrada maar niet in contact kunnen komen lijkt mij zorgwekkend voor iemand die hier een website heeft.
Ik heb zojuist ook een onderwerp aangemaakt voor dit probleem: Rechten bij hosting via reseller
Ok, ik ben klant van de reseller en niet direct een partij voor Neostrada maar niet in contact kunnen komen lijkt mij zorgwekkend voor iemand die hier een website heeft.
Ik heb zojuist ook een onderwerp aangemaakt voor dit probleem: Rechten bij hosting via reseller
Heb je al contact gehad met de reseller?
Feitelijk ben je geen klant bij Neostrada natuurlijk. Dit zal je moeten oppakken met je reseller. Wat is hun standpunt? Dat jouw schade van ondergeschikt belang is op hun factuur issue? Heb je hem al aansprakelijk gesteld voor je schade?Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:33:
Ik zit met een groot probleem met (indirect) Neostrada, zij hebben blijkbaar een conflict met een reseller vanwege een betaling van een factuur. Nu is mijn website offline gehaald en ik probeer in contact te komen en heb naar 5 mailadressen een mail gestuurd waarin ik ook aanbied om tot een oplossing te komen. De kosten zullen minimaal zijn in vergelijking met de schade die ik nu oploop.
Verwijderd
De reseller moet het probleem oplossen, heeft gisteren betaald en van Neostrada geen reactie sinds maandag. Gezien het belang voor mij dat het weer snel online gaat wil ik de reseller niet teveel pushen maar morgenmiddag nog geen resultaat dan is er geen andere keuze dan in gebreke te stellen.
Normaal gesproken reageerde Neostrada ook op berichten of was de chat bemand. Ik las hier en bij Trustpilot al veel reacties dat sinds een aantal weken de support er slechter op is geworden. Wat betreft zelf met een oplossing willen komen is de factuur een klein bedrag in vergelijking met de situatie die nu speelt... binnenkort een update en verdere uitleg 😀
Normaal gesproken reageerde Neostrada ook op berichten of was de chat bemand. Ik las hier en bij Trustpilot al veel reacties dat sinds een aantal weken de support er slechter op is geworden. Wat betreft zelf met een oplossing willen komen is de factuur een klein bedrag in vergelijking met de situatie die nu speelt... binnenkort een update en verdere uitleg 😀
Sinds Neostrada is overgenomen (al enkele jaren geleden) zijn de prijzen explosief gestegen en de service in dezelfde stappen in elkaar gedonderd. Je trof de laatste tijd alleen nog maar een chat-bot aan, regelmatig ook tijdens kantooruren.
Nee... het feit dat mijn reseller nog bij Neostrada zou zitten zou al reden genoeg zijn.
Nee... het feit dat mijn reseller nog bij Neostrada zou zitten zou al reden genoeg zijn.
Verwijderd
Inmiddels zijn de facturen voldaan maar geen reactie van Neostrada. Mails worden niet beantwoord, Tws gebeld maar hebben geen nummer... yeah right die kunnen geen contact leggen met een dochteronderneming 😂 Ik begin me ondertussen meer zorgen te maken over de toestand van Neostrada.
Die hebben we een lang weekend van gemaakt gok ik zo:Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:10:
Inmiddels zijn de facturen voldaan maar geen reactie van Neostrada. Mails worden niet beantwoord, Tws gebeld maar hebben geen nummer... yeah right die kunnen geen contact leggen met een dochteronderneming 😂 Ik begin me ondertussen meer zorgen te maken over de toestand van Neostrada.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KZDzhGUiSKRPof2NtPx1hsNC.png?f=user_large)
Overigens zullen er gisteren geen interbancaire transacties hebben plaats gevonden (feestdag), dus een goede kans dat ze pas vandaag de betaling zullen verwerken.
Verwijderd
Dat van de chat is al lange tijd zo en dan praat ik niet over enkele weken. Persoonlijk heb ik al grote zorgen maar wie nog een website of meerdere websites heeft bij Neostrada mag gaan oppassen.
Via chat en telefoon onbereikbaar, geen reacties op mails (blijkbaar wel naar de reseller maar heel traag), (ex-)werknemers via LinkedIn gevonden waarvan sommigen al dan niet bewust geen connectie maken, een enkeling deed dat wel maar verder dan wat schimmige reacties kom ik niet. Ik mag hopen dat het probleem onderliggend niet nog veel groter is.
Via chat en telefoon onbereikbaar, geen reacties op mails (blijkbaar wel naar de reseller maar heel traag), (ex-)werknemers via LinkedIn gevonden waarvan sommigen al dan niet bewust geen connectie maken, een enkeling deed dat wel maar verder dan wat schimmige reacties kom ik niet. Ik mag hopen dat het probleem onderliggend niet nog veel groter is.
Wat een onzin, het zijn gewoon echt een stelletje dieven. Ben blij dat ik weg ben en kennis heb opgedaan van een VPS. Het onderhouden daarvan is echt veel makkelijker dan gedacht en zit niet vast aan een bedrijf die dit soort criminele praktijken vertoont.raven22 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:54:
Nieuwste 'grap' van neostrada, ze zijn bezig een i/o limiet van 1mb/s in te stellen op alle shared hosting.
Ik zit momenteel bij Webdock, ze hebben vorige maand hun prijzen/pakketten aangepast en kreeg daar netjes een mailtje over. In dat mailtje was tevens duidelijk aangegeven dat mijn huidige pakket zou blijven bestaan maar ik zou kunnen wisselen naar de nieuwe pakketten. De keuze is dus geheel aan de klant zelf. Klantenservice is tevens ook heel vriendelijk, als er een fout is kwa website/communicatie wordt dit ook gelijk opgepakt.
Dit is iets waar Neostrada van zou kunnen leren. Tevens is de klantenservice van Neostrada ook amateuristisch en snapt hun technische staff alleen hoe ze een DNS record moeten aanpassen maar verdere vragen zijn teveel, te moeilijk of worden onervaren en verkeerd beantwoord.
Het is moeilijk om te migreren en te veranderen kwa wat je doet met je hosting maar kan zeggen dat het het echt he-le-maal waard is na de ervaring met Neostrada. Zonder Neostrada was ik tevens nooit begonnen met het leren van VPS'en

Laatste nieuws is dat ze dit voor (bestaande) reseller pakketten gaan terugdraaien en voorlopig in de ijskast gezet hebben.raven22 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:54:
Neostrada liegt gewoon keihard! Ik heb al mijn diensten daar opgezegd en de automatische incasso's stopgezet. Toch kreeg ik een factuur van dik €300 afgelopen week. Direct hierop gereageerd dat ik deze niet betaal.
Vervolgens sturen ze dit terug:
Vervolgens sturen ze dit terug:
Ze proberen gewoon en hopen dat er mensen dom/bang zijn en maar betalen.Bedankt voor je bericht en excuses voor de late reactie.
De uiterste opzegtermijn hiervan is al verlopen voor de nieuwe periode.
Ik kan deze bij uitzondering met terugwerkende kracht opzeggen voor je en de factuur crediteren.
Alle data komt dan per direct te vervallen.
Is dat in orde?
Grappig dat je dit hier plaatst. Ik ontvang toevallig zojuist een reactie op een ticket met daar het volgende in:TFHfony schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Die hebben we een lang weekend van gemaakt gok ik zo:
[Afbeelding]
Overigens zullen er gisteren geen interbancaire transacties hebben plaats gevonden (feestdag), dus een goede kans dat ze pas vandaag de betaling zullen verwerken.
Mogelijk onterecht, maar "door omstandigheden" komt bij mij nooit heel lekker binnen.Door omstandigheden is onze reactietijd momenteel helaas langer dan u van ons gewend bent; we verwachten u binnen uiterlijk 72 uur een inhoudelijke reactie te sturen.
We doen ons uiterste best om je ook in de huidige omstandigheden zo snel mogelijk van antwoord te voorzien.
Alsof er iemand overleden is...Dountill schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:17:
[...]
Grappig dat je dit hier plaatst. Ik ontvang toevallig zojuist een reactie op een ticket met daar het volgende in:
[...]
Mogelijk onterecht, maar "door omstandigheden" komt bij mij nooit heel lekker binnen.
iemand of een bedrijf? volgens mij zijn ze zelf op sterven na ...
ik vermoed dat de grote uittocht wel is begonnen.raven22 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:16:
[...]
iemand of een bedrijf? volgens mij zijn ze zelf op sterven na ...
jammer hoor, ik heb goede ervaringen met Neostrada.
Zit nu ontevreden bij Strato; maar ja, je mag niet binnen 60 dagen van registrar/hoster wisselen.

volgende maand m'n 3 domeintjes maar eens verhuizen...

nu ik bezig ben met verhuizen van mail email naar mijn eigen domeinnaam, wil ik op mijn eigen domeinnaam wel dnssec hebben, ik gebruik cloudflare als nameserver en ik kan met neostrada geen dnssec instellingen aanpassen.
nu heb ik bij mijn zoektocht dit topic gevonden en ben toch wel een beetje huiverig geworden
nu loopt mijn domeinnaam nog tot 2024 bij neostrada maar denk dat ik de kosten maar voor lief neem ga verhuizen.
nu nog even onderzoeken welke register dnssec ondersteund inc. cloudflare. denk dat TransIP wel een geschikte kandidaat is...
nu heb ik bij mijn zoektocht dit topic gevonden en ben toch wel een beetje huiverig geworden
nu loopt mijn domeinnaam nog tot 2024 bij neostrada maar denk dat ik de kosten maar voor lief neem ga verhuizen.
nu nog even onderzoeken welke register dnssec ondersteund inc. cloudflare. denk dat TransIP wel een geschikte kandidaat is...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ondertussen ook al meer dan 1 dag problemen met de mail servers waardoor ik geen mail kan versturen vanuit mijn domeinen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
vimexx?geenwindows schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:07:
nu ik bezig ben met verhuizen van mail email naar mijn eigen domeinnaam, wil ik op mijn eigen domeinnaam wel dnssec hebben, ik gebruik cloudflare als nameserver en ik kan met neostrada geen dnssec instellingen aanpassen.
nu heb ik bij mijn zoektocht dit topic gevonden en ben toch wel een beetje huiverig geworden![]()
die kende ik nog niet, daar gaan we eens naar kijken
zit even op hun support te kijken en kan niks vinden over dnssec instellingen en andere nameserver
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Heb mijn domeinnamen en kleine sites ook bij Vimexx. Prima lui en prima servers, beetje verouderde Direct Admin omgeving. Nameservers en DNSSEC is aan- en toepasbaar!geenwindows schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:27:
[...]
die kende ik nog niet, daar gaan we eens naar kijken
zit even op hun support te kijken en kan niks vinden over dnssec instellingen en andere nameserver
misschien moet ik ze maar een kans gaan geven, alles beter dan blijven hangen, zeker na het doornemen van dit topic voelt het gewoon niet meer goed daar te blijven.StefvE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Heb mijn domeinnamen en kleine sites ook bij Vimexx. Prima lui en prima servers, beetje verouderde Direct Admin omgeving. Nameservers en DNSSEC is aan- en toepasbaar!
mocht het uiteindelijk toch niet bevallen kan ik na 60 dagen weer verhuizen