[Neostrada] Prijsverhoging januari 2019

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 19:49
die reseller is ook wel flink prijzig inderdaad 100 accounts met 100gb opslag (daar haal je dus nooit 100 accounts mee) voor 80€ per maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik had mijn website ook nog gehost bij Neostrada, maar die heb ik vorig jaar ook maar eens even verplaatst. De service en snelheden vond ik ook wel erg tegenvallen in vergelijking met andere hosting providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvin-94
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-05-2022
Een van mijn websites staat op dit moment ook nog bij Neostrada, maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Die prijzen stijgen al jaren flink en daar ben ik nu wel klaar mee.

Mag ik weten waar jij naar bent overgestapt & wat jouw ervaringen daar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb aardig wat onderzoek gedaan naar verschillende hosting providers. Persoonlijk vond ik het wel belangrijk om een Nederlandse hosting provider te hebben. Ik heb daarom de grote internationale hosting providers niet meegenomen.

Wel heb ik gekeken naar providers als Vimexx, Antagonist, TransIP & Strato. Echter kwam ik vervolgens ook Cloud86 tegen. Ik kende deze provider nog niet, maar het is ook een snel groeiend hosting bedrijf in Nederland. Daarom wat verder onderzoek gedaan naar hun en deze Cloud86 review onder andere gelezen. Door de uitgebreide review besloten om Cloud86 eens te proberen.

Inmiddels heb ik mijn website en domeinnaam hier al ruim 8 maanden gehost en tot op heden ben ik daar super tevreden over. Naast dat mijn website sneller is dan bij Neostrada, is de klantenservice beter en zijn de kosten eens stuk lager. Ik betaal op dit moment, maar €2,98 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wederom bizarre percentages. Het Shared Hosting pakket Standaard gaat van 6,99 euro naar 10,99 euro p.m. (+57%), Advanced van 7,99 euro naar 15,99 euro p.m. (+100%!) en Extreme van 9,99 euro naar maar liefst 25,99 euro p.m (+160%!!).
Ook domeinnamen worden duurder. Reseller hosting lijkt echter voor nu nog niet verhoogd te worden in prijs wat imho geen hout snijdt met de reden die Neostrada opgeeft, namelijk "de sterk gestegen kosten van onder andere onze datacenters, energie, hardware en de inkoop van domeinen en licenties". Hoezo valt Reseller hosting hier buiten?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
Freekers schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
[...]

Wederom bizarre percentages. Het Shared Hosting pakket Standaard gaat van 6,99 euro naar 10,99 euro p.m. (+57%), Advanced van 7,99 euro naar 15,99 euro p.m. (+100%!) en Extreme van 9,99 euro naar maar liefst 25,99 euro p.m (+160%!!).
Ook domeinnamen worden duurder. Reseller hosting lijkt echter voor nu nog niet verhoogd te worden in prijs wat imho geen hout snijdt met de reden die Neostrada opgeeft, namelijk "de sterk gestegen kosten van onder andere onze datacenters, energie, hardware en de inkoop van domeinen en licenties". Hoezo valt Reseller hosting hier buiten?
Resellerhosting is begin 2021 verhoogd nieuws: Neostrada verhoogt prijzen van resellerpakketten met factor twee tot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
Freekers schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
[...]

Niet helemaal...Standard kost € 9,99 excl. BTW per maand normaal gesproken maar daar geven ze nu 30% korting op. Die korting zal niet inbegrepen zijn in de nieuwe prijzen. (Overigens zelfde voor andere prijzen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrWeijland
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-05 21:54
Hi allemaal, ik ben nu net een jaar weg bij Neostrada wegens een fikse stijging in tarieven. Ik had een resellerpakket a 5 websites (geloof ik), en die was van €90 per jaar naar €400 per jaar gegaan oid. Destijds had ik niet op tijd door dat dit zou gaan gebeuren, waardoor ik niet tijdig de websites die ik hostte kon migreren.

De reden dat ik het niet tijdig wist, is omdat Neostrada naar mijn idee actief deze prijsverhoging probeert niet onder de aandacht te brengen; maar juist weg te moffelen in een nieuwsbrief. Waarschijnlijk is dit precies genoeg om juridisch je klanten "op de hoogte te hebben gesteld", maar iedereen op het internet scant zo'n e-mail en besluit dat het waarschijnlijk marketing spam is, en archiveert het direct, waardoor ze de prijsverhoging over het hoofd zien.

In de bijlage het bericht wat ik vandaag ontving, een jaar nadat ik weg ben gegaan. Note dat de titel doet vermoeden dat het een soort nieuwsbrief is. De eerste twee items zijn ook ontzettend oninteressant voor de meesten. Aan het eind van het bericht komt een kleine sectie voorbij waarbij vernoemd wordt dat de tarieven stijgen, met een link naar het overzicht. Het overzicht zelf laat ook heel tactisch niet zien wat de oude tarieven waren. Ook wordt per maand en per jaar door elkaar heen gebruikt, ik vermoed om verwarring te veroorzaken. Elk bedrijf dat hun klanten respecteert zal een duidelijke mail sturen op het moment dat er een wijziging is in de pricing van hun product.

Wat vinden jullie van deze praktijken? Oproep aan allen; ga zsm weg bij deze malafide partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 14:23
Gelukkig ben ik op tijd weggegaan bij NeoStrada.

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
MrWeijland schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:42:
In de bijlage het bericht wat ik vandaag ontving, een jaar nadat ik weg ben gegaan. Note dat de titel doet vermoeden dat het een soort nieuwsbrief is. De eerste twee items zijn ook ontzettend oninteressant voor de meesten. Aan het eind van het bericht komt een kleine sectie voorbij waarbij vernoemd wordt dat de tarieven stijgen, met een link naar het overzicht. Het overzicht zelf laat ook heel tactisch niet zien wat de oude tarieven waren. Ook wordt per maand en per jaar door elkaar heen gebruikt, ik vermoed om verwarring te veroorzaken. Elk bedrijf dat hun klanten respecteert zal een duidelijke mail sturen op het moment dat er een wijziging is in de pricing van hun product.

Wat vinden jullie van deze praktijken? Oproep aan allen; ga zsm weg bij deze malafide partij!
Dezelfde tekst als bij Versio, De moedermaatschappij is TWS, staan erom bekende vanwege buitensporige prijsverhogingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
Kreeg vandaag een mail met daarin dat mijn hostingpakket gaat verdwijnen en ik automatisch naar een andere ga en dat de tarieven per extensie ook veranderen. Even snel berekend ga ik van €126 naar €544 per jaar.
Ik moet hier maar zo snel mogelijk weg.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kees-Jan schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:49:
Gelukkig ben ik op tijd weggegaan bij NeoStrada.
Had ik ook moeten doen, maar had geen zin om alles over te gaan zetten.

Nu wordt het me echt te gek en ga ik wel over.
Van 6 domeinen en een webhostingpakket bij Neostrada van 309 euro totaal, naar Vimexx voor 125 euro totaal met gratis verhuisservice.

Alleen nog even kijken hoe ik domeinen die ik een aantal jaar in het voren gekocht heb kan verhuizen inclusief behoud van die jaren. Geen idee of dit mogelijk is, en anders 1 voor 1 de domeinen verhuizen als ze verlopen.

• zx9r_mario
Harmvdw schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:22:
Kreeg vandaag een mail met daarin dat mijn hostingpakket gaat verdwijnen en ik automatisch naar een andere ga en dat de tarieven per extensie ook veranderen. Even snel berekend ga ik van €126 naar €544 per jaar.
Ik moet hier maar zo snel mogelijk weg.
Ook zeker een maatschappij van TWS?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:06

TFHfony

Professional Weirdo

Torrentus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:51:
Ook lekker kansloos trouwens; ze verzamelen reviews via Kiyoh maar gebruiken niet Kiyoh's API of standaard widgets om de score op hun homepage weer te geven. Dat is statische (niet kloppende/oude?) informatie.

Dit op hun website in de footer:
[Afbeelding]

Dit daadwerkelijk op Kiyoh:
[Afbeelding]
Toch mooi, van een ruime 9, naar een 6, naar nauwelijks een 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_J2McY8fcssz6lqsxrL5rqlVKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DDqALCJtf3ms9CAuiStddGh8.png?f=user_large

Hoe je een bedrijf vakkundig de nek omdraait.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-07 15:57
Versio, moederbedrijf van Neostrada, verhoogd ook haar prijzen:
nieuws: Versio verhoogt de prijzen van onder meer domeinnamen en hostingpakke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat is op dit moment een beter alternatief? Zit er nog, maar wil nu ook wel weg.
Maar beetje bang dat het bij andere partijen ook niet veel anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ione schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:
Wat is op dit moment een beter alternatief? Zit er nog, maar wil nu ook wel weg.
Misschien even een beetje terug lezen dit draadje. Er worden letterlijk legio alternatieven besproken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:58:
[...]

Misschien even een beetje terug lezen dit draadje. Er worden letterlijk legio alternatieven besproken.
Had ik ook wel gedaan. Alleen zijn het soms wat oudere posts. De situatie op dit moment kan net weer anders zijn.
Ooit dacht ik ook dat Neostrada een goed alternatief was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 14:23
ione schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:00:
[...]

Had ik ook wel gedaan. Alleen zijn het soms wat oudere posts. De situatie op dit moment kan net weer anders zijn.
Ooit dacht ik ook dat Neostrada een goed alternatief was :'(
Ja, dat dacht ik ook, toen ze nog een stuk voordeliger waren en de technische ondersteuning nog wat was...
Daarna naar Strato verhuisd; maar die snappen écht niets van DNS; als je andere DNS servers ingesteld hebt mag je geen gebruik maken van de Strato hosting of mail :? 8)7 dus dat was al snel ;w

Zit nu bij Vimexx sinds 2 jaar en tevreden. ;)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
ione schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:
Brixly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Vimexx is team blue dus zal niet zomaar overgenomen worden door een ander.
Of de prijzen laag blijven weet je nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:00

Boost9898

www.brambenik.nl

Ik kan iedereen aanraden om naar Brixly te gaan. Dit is een Engelse partij met goede servers en netwerken in Duitsland. Ik ben daar een paar jaar geleden naartoe vertrokken toen de prijzen met een veelvoud verhoogd werden.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Tijntje

Hello?!

Ze hebben nu ook weer aangekondigd de domeinnaam registraties te gaan verkogen.
€18,99 per jaar voor een nl domeinnaam.
Weer ergens onder aan een nieuwsbrief weggemoffeld
Ik moet echt eens werk maken om daar weg te komen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Tijntje

Hello?!

Maar even op mezelf reageren, heb alles verhuist naar mijn.host en nog geen seconde spijt.
Veel voordeliger en top-notch support.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Toen ik in 2018 er het starterpakket afnam, betaalde ik 12 euro per jaar. De maandprijs is nu 14,99 voor een vergelijkbaar pakket: 180 euro per jaar.1500% er boven op.
Wat ben ik blij dat ik daar direct vertrokken ben indertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-07 15:57
22 euro voor een domeinnaam die 4x over de kop gaat is gewoon crimineel. Ben blij dat ik er al 2 jaar weg ben. Vimexx heeft ook haar prijzen opgehoogd maar met echt nog geen euro per pakket of domeinnaam.

• Ernemmer
  • Niet online
StefvE schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:24:
22 euro voor een domeinnaam die 4x over de kop gaat is gewoon crimineel. Ben blij dat ik er al 2 jaar weg ben. Vimexx heeft ook haar prijzen opgehoogd maar met echt nog geen euro per pakket of domeinnaam.
Ik zit elk jaar te denken om weg te gaan bij de verhoging en nu wordt het mij echt te gek. De site is 3 keer per week 5 minuten down en de prijs is 5x zo hoog als 8 jaar geleden toen ik mijn site startte bij Neostrada.
Nu is het toch echt tijd om weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ernemmer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:19:
[...]

Ik zit elk jaar te denken om weg te gaan bij de verhoging en nu wordt het mij echt te gek. De site is 3 keer per week 5 minuten down en de prijs is 5x zo hoog als 8 jaar geleden toen ik mijn site startte bij Neostrada.
Nu is het toch echt tijd om weg te gaan.
Je hebt het nog lang volgehouden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:26:
[...]

Je hebt het nog lang volgehouden ;-)
Is zakelijk, dus de kosten vallen mee in verhouding en veel werk om te verhuizen, maar nu is het bijna oplichting wat ze daar doen.

.nl bij Neostrada 18,99
.nl bij Vimexx 2,95

Hosting bij Neostrada 240/jaar
Hosting bij Vimexx 60/jaar

Responsetime bij Neostrada 1300 ms
Responsetime bij Vimexx 700ms

En mijn site is elke keer een paar minuten down waar ze niks aan willen doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcsaO44TU6cCnVhmYDGQfQkjf2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcKk9ptPPlBRr5c8EX57AyYs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Ernemmer op 30-11-2023 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
Ernemmer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:35:
[...]

Is zakelijk, dus de kosten vallen mee in verhouding en veel werk om te verhuizen, maar nu is het bijna oplichting wat ze daar doen.

.nl bij Neostrada 18,99
.nl bij Vimexx 2,95

Hosting bij Neostrada 240/jaar
Hosting bij Vimexx 60/jaar

Responsetime bij Neostrada 1300 ms
Responsetime bij Vimexx 700ms

En mijn site is elke keer een paar minuten down waar ze niks aan willen doen.
[Afbeelding]
Kijk ook eens naar Brixly.uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Robbie T schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:06:
[...]

Kijk ook eens naar Brixly.uk
Een aanrader, ik heb er ook alles zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 19:49
Boost9898 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:46:
[...]

Gebruik ja dan de cpanel of DA optie? En is er veel verschil in performance tussen die 2 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
raven22 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:11:
[...]

Gebruik ja dan de cpanel of DA optie? En is er veel verschil in performance tussen die 2 opties?
Ik gebruik zelf de Cpanel optie. Ben niet zo'n fan van DA. Ik kan helaas niets zeggen over de performance maar kijkend naar de specs van beide maakt het geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:06
Boost9898 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:46:
[...]

Kijk hier eens voor verschillende tips en trucs om eenvoudig over te stappen naar brixly.uk. Zeer tevreden over! Vrijwel geen downtime, snelle hosting en superservice (wel Engels maar dat zal voor de meesten geen probleem opleveren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

raven22 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:11:
[...]

Cpanel, is even wennen als je van DA komt maar het is naar mijn mening beter/vriendelijker qua gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borislav
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik probeer mijn domein te verhuizen van Neostrada naar Shopify. Nu vraagt Shopify de 'Registrar unlock' te doen bij Neostrada. Onmogelijk. Maar na 3 uur zoeken naar deze optie moet ik blijkbaar gaan zitten programmeren in de 'API' met allemaal commands, codes, API keys, apisecrets en dergelijke. Weet niet eens wat een API is. Belachelijk dit! Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Helemaal gemist, maar de tweede prijsverhoging van 2024 is ook weer een feit:

nieuws: Neostrada verhoogt per 1 november prijzen van domeinnamen en hostingp...

Het 'Reseller Team' pakket, wat eind 2018 nog 'Reseller Beginner' heette en slechts 5 euro per maand kostte, kost vanaf November maar liefst 80 euro per maand. Dat is een prijsverhoging van 1500% in 5 jaar tijd 8)7

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste