Toon posts:

Rechten bij hosting via reseller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een zeer vervelende situatie waarbij mijn website deze week offline is gehaald omdat de reseller zijn verplichtingen niet na is gekomen richting het hostingbedrijf. Blijkbaar stonden er nog facturen open en als het goed is zijn deze gisteren voldaan. Vandaag met Hemelvaart verwacht ik nog niks dat het terug online gaat maar hopelijk morgen wel (tenzij het een brugdag is).

Op verschillende manieren heb ik geprobeerd het hostingbedrijf te benaderen om desnoods mee te helpen voor een oplossing. Mijn belang is nogal groot en ja achteraf gezien dom dat ik via een reseller mijn website heb gehost. Van het hostingbedrijf geen enkele reactie sinds begin deze week, wat mij nogal stoort maar ook ongerust maakt.

Uiteindelijke schade kan ik bij de reseller verhalen maar ik heb liever zo snel mogelijk alles weer online.

Belangrijkste zijn de vragen:

Mag een hostingbedrijf dit doen terwijl ik aan een oplossing wil meewerken?

Zal een hostingbedrijf websites van hun servers verwijderen of mag ik verwachten dat ze alleen tijdelijk alles offline halen totdat de betalingen zijn gedaan?

Nu verwacht ik al de antwoorden dat ik een overeenkomst heb met de reseller en niet met de host. Als ik goederen zou uitlenen of stal bij iemand met een huurwoning en die betaald de huur niet dan lijkt mij niet dat de verhuurder op mijn goederen beslag kan leggen als ik kan aantonen de eigenaar te zijn.

Graag jullie reacties en tips, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dit lijkt mij onder civiel recht te vallen. Wordt een lastige zaak om je gelijk te halen denk ik.

En puur financieel (vanuit de hoster) gezien lijkt het mij voor hen niet handig om eraan mee te werken, hoe vervelend dat ook voor jou is. Als alle (eind)klanten hun site door dit incident ergens anders onder gaan brengen is er voor de reseller ook geen reden meer om die rekening te betalen. Klant worden bij diezelfde hoster maar zonder de reseller kan ze ook in de problemen brengen, grote kans dat in het contract tussen hoster en reseller is vastgelegd dat zoiets niet mag. Anders zou je zonder veel marketing aan klanten kunnen komen; je laat een reseller klanten binnenhalen en na een jaar benader je die klanten direct met een net iets beter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:16:
Nu verwacht ik al de antwoorden dat ik een overeenkomst heb met de reseller en niet met de host.
Ja, nou, dat dus.

Wat als je website offline zou zijn omdat de hoster zijn rekeningen van het datacentrum niet heeft voldaan?

Of als je website offline zou zijn omdat het datacentrum zijn rekeningen van de internet exchange of de energieleverancier niet heeft voldaan?

Dan heb je pech, want dat zijn allemaal partijen waar jij geen overeenkomst mee hebt. Jij hebt een contract met één partij en dat blijkt niet zo'n betrouwbare. Jammer, maar je zult er toch echt met die partij uit moeten komen.
Van het hostingbedrijf geen enkele reactie sinds begin deze week, wat mij nogal stoort maar ook ongerust maakt.
Ik verwacht dat dit gewoon beleid is om niet te communiceren met klanten van resellers.

Een resellerabonnement is niet voor niets goedkoper dan losse hostingpakketten met gelijkwaardige specs bij elkaar. Één verschil is dat de hoster geen ondersteuning hoeft te bieden aan alle klanten van de resellers.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Nu verwacht ik al de antwoorden dat ik een overeenkomst heb met de reseller en niet met de host. Als ik goederen zou uitlenen of stal bij iemand met een huurwoning en die betaald de huur niet dan lijkt mij niet dat de verhuurder op mijn goederen beslag kan leggen als ik kan aantonen de eigenaar te zijn.
Het vergelijk met fysieke spullen is er eentje die scheef gaat. Een beetje zoals de regelmatige "als het om een auto ging"-achtige vergelijkingen die je wel eens tegenkomt.
Ik neem aan dat je wel je eigen domeinen beheert? En goede back-ups aanhoudt van je sites? Dat zijn namelijk de eerste dingen die je zelf moet gaan beheren straks (nadat je je contact hebt opgezegd bij deze reseller) zodat als er iets dergelijks in de toekomst fout gaat je in ieder geval je site als de wiedeweerga kan verhuizen.
Belangrijkste tip als deze site zo belangrijk voor je? Alles bij een gerenommeerde partij onderbrengen, niet kijken op een paar centen (je schade is nu waarschijnlijk groter) en regelmatig de situatie omtrent je site/hosting/registratie onder de loep nemen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mag een hostingbedrijf dit doen terwijl ik aan een oplossing wil meewerken?
Als jij niet bekend staat als contactpersoon, dan ben jij geen partij voor de hoster. Dus ja, mooi dat jij wat wilt regelen - maar jij kan niet opeens in naam van de reseller dingen regelen.

Een hoster heeft, indien afgenomen, wel backups of zal een of andere grace-period hanteren. Dus ik denk niet dat je iets kwijt bent.

Maar, zulke dingen moet je natuurlijk zelf ook gewoon goed regelen als het zo belangrijk is.

Dus, wachten en je reseller blijven benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 13-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en er was blind vertrouwen in de reseller omdat het ca. 8 jaar goed ging. Ik hoop dat het morgen weer ok is maar ik zal hier sowieso nog een update delen.
Pagina: 1