Dat ziet er echt heel mooi uit. Wat zijn je ervaringen? Ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven over Neostrada ik betaal momenteel 10 euro p/m voor mijn huidige reseller pakket. Dit gaat als ik de website mag geloven naar 50 euro p.m nu. Heb natuurlijk nog geen persoonlijk bericht van ze gekregen. Ik zal morgen eens even verhaal halen..Freekers schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:40:
[...]
Echt bizar ja. 2 jaar geleden betaalde ik nog 36,30 per JAAR voor 'Reseller essential', vorig jaar werd dat 72,45 per jaar en nu wordt dat 119,88 per jaar![]()
![]()
Ik ben blij dat ik een paar maanden geleden ben overgestapt (naar Brixly voor de geïnteresseerden).
Mijn ervaringen zijn uitstekend tot nu toe, zie ook: Freekers in "[Webhosting] Op zoek naar juist pakket" . Houdt er rekening mee dat Brixly een Engelse partij is. Alle communicatie/support zal dus in het Engels moeten. Tevens is de latency ietjes hoger, want de servers staan dus niet in NL, maar niet noemenswaardig.Kawinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:58:
Dat ziet er echt heel mooi uit. Wat zijn je ervaringen? Ik kan mijn ogen nog steed niet geloven over Neostrada ik betaal momenteel 10 euro p/m voor mijn huidige reseller pakket. Dit gaat als ik de website mag geloven naar 50 euro p.m nu. Heb natuurlijk nog geen persoonlijk bericht van ze gekregen. Ik zal morgen eens even verhaal halen..
50 euro p.m. voor een reseller pakket is van de zotte. Daar heb je bijna een dedicated server voor.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hier nog iemand met Brixly. Werkt prima, support is ook goed te noemen!Kawinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:58:
[...]
Dat ziet er echt heel mooi uit. Wat zijn je ervaringen? Ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven over Neostrada ik betaal momenteel 10 euro p/m voor mijn huidige reseller pakket. Dit gaat als ik de website mag geloven naar 50 euro p.m nu. Heb natuurlijk nog geen persoonlijk bericht van ze gekregen. Ik zal morgen eens even verhaal halen..
Ik zag vandaag ook de nieuwe prijzen voor reseller hosting bij Neostrada.
Ik heb er een beginner abbo en zou met de nieuwe prijzen van € 119,88 naar € 559,87 (excl BTW) gaan!
Het is bij de beesten af met welk percentage (zo'n 467%) ze de prijzen durven te verhogingen!
Ik ga die Brixly partij zeker overwegen, maar een ding is zeker voordat mijn huidige reseller-contact afloopt ben ik bij Neostrada weg!
Even navraag gedaan bij Brixly en zij hebben een Migration Centre waarmee je alle domeinen in 1 of meerdere batches kunt verhuizen en na een preview kunt live zetten.
Ik heb er een beginner abbo en zou met de nieuwe prijzen van € 119,88 naar € 559,87 (excl BTW) gaan!
Het is bij de beesten af met welk percentage (zo'n 467%) ze de prijzen durven te verhogingen!
Ik ga die Brixly partij zeker overwegen, maar een ding is zeker voordat mijn huidige reseller-contact afloopt ben ik bij Neostrada weg!
Even navraag gedaan bij Brixly en zij hebben een Migration Centre waarmee je alle domeinen in 1 of meerdere batches kunt verhuizen en na een preview kunt live zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Smiler op 18-11-2020 13:51 ]
Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | 32GB Corsair Vengeance LPX | nVidia RTX 2080 Super FE | Samsung 970 EVO 1TB & 860 EVO 2TB | Logitech G915 TKL | Logitech G703 | Alienware 3821DW Wit
559,87 euro excl BTWSmiler schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:00:
Ik zag vandaag ook de nieuwe prijzen voor reseller hosting bij Neostrada.

Ja, via het migration center kun je heel eenvoudig websites migreren. Werkt top! Tip; zet 1 dag voordat je gaan migreren de TTL van je DNS records laag, bijv op 5 minuten. Zodra je website gemigreerd is naar Brixly, wijzig je de IP adressen van de DNS records naar die van Brixly en dáárna pas de nameservers. Op die manier zit er de minste 'overstap tijd' tussen beide providers. Deze wil je namelijk zo kort mogelijk hebben, zodat je geen verschil in data (mails, database records etc) heb tussen beide providers.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik ben voornemens dit in januari ergens in te plannen. Bedankt voor de tip met de TTL, die kan wel eens handig zijnJa, via het migration center kun je heel eenvoudig websites migreren. Werkt top! Tip; zet 1 dag voordat je gaan migreren de TTL van je DNS records laag, bijv op 5 minuten. Zodra je website gemigreerd is naar Brixly, wijzig je de IP adressen van de DNS records naar die van Brixly en dáárna pas de nameservers. Op die manier zit er de minste 'overstap tijd' tussen beide providers. Deze wil je namelijk zo kort mogelijk hebben, zodat je geen verschil in data (mails, database records etc) heb tussen beide providers.
Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | 32GB Corsair Vengeance LPX | nVidia RTX 2080 Super FE | Samsung 970 EVO 1TB & 860 EVO 2TB | Logitech G915 TKL | Logitech G703 | Alienware 3821DW Wit
Ik heb het nagevraagd, want mijn reseller pakket gaat dus ook van €119,88 naar €599,88 ex. btw. Ik kreeg dit antwoord:
Er zijn inderdaad - nu sowieso voor nieuwe klanten - wijzigingen geweest in pakketten en tarieven, vooral reseller. De reden hiervoor is dat cPanel per Januari heeft aangekondigd helaas voor de 2e keer in korte tijd de tarieven aanzienlijk te gaan verhogen, en vooral dan de prijs per aangemaakt account. In ons geval zal dit dus vooral resellers treffen, iets wat wij helaas ook door moeten gaan berekenen. Op onze site staan al nieuwe pakketten voor nieuwe klanten, gezien cPanel de wijziging pas per Januari gaat factureren aan ons gaat voor onze klanten deze wijziging ook per Januari pas in. Klanten die vanaf dan moeten verlengen, krijgen tijdig van ons persoonlijk bericht met hoe en wat afgesplitst op hun situatie.
[ Voor 0% gewijzigd door Kawinho op 19-11-2020 13:56 . Reden: spellingfout ]
Neostrada heeft de eerste keer dat cPanel z'n prijzen verhoogde ook al z'n pakketten met bizarre percentages verhoogd. Je zou zeggen dat hun pakketprijzen daarmee redelijk futureproof zouden zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.Kawinho schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:02:
Ik heb het nagevraagd, want mijn reseller pakket gaat dus ook van €119,88 naar €599,88 ex. btw. Ik kreeg dit antwoord:
[...]
Ik heb nog een oud 250 accounts, onbeperkt opslag account bij neostrada.
Na weer een extreme verhoging ben ik het wel zat. Ik heb nog contract tot begin 2022, dus voorlopig niets aan de hand hoop ik. Maar ik kijk wel vast rond.
Hebben jullie ervaring met Stablepoint of A2 hosting?
Na weer een extreme verhoging ben ik het wel zat. Ik heb nog contract tot begin 2022, dus voorlopig niets aan de hand hoop ik. Maar ik kijk wel vast rond.
Het nieuws van Tweakers komt echt met de deur in huis vallen, ik heb namelijk geen bericht gekregen van Neostrada m.b.t. deze prijswijziging. Ik ben zelf namelijk niet echt 'reseller' maar heb een aantal websites in aparte accounts i.v.m. mogelijke hacks zodat er maar één website plat ligt i.p.v. ze allemaal. Heeft iemand hier een suggestie voor? Misschien zelf een eigen server bouwen of mogelijk een VPS huren?
Kun je ook van cpanel naar direct admin migreren?Freekers schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:53:
[...]
559,87 euro excl BTW![]()
![]()
. Volgens mij willen ze gewoon van reseller klanten af, kan niet anders met deze prijsstelling.
Ja, via het migration center kun je heel eenvoudig websites migreren. Werkt top! Tip; zet 1 dag voordat je gaan migreren de TTL van je DNS records laag, bijv op 5 minuten. Zodra je website gemigreerd is naar Brixly, wijzig je de IP adressen van de DNS records naar die van Brixly en dáárna pas de nameservers. Op die manier zit er de minste 'overstap tijd' tussen beide providers. Deze wil je namelijk zo kort mogelijk hebben, zodat je geen verschil in data (mails, database records etc) heb tussen beide providers.
Ik gebruik zelf neostrada reseller nog voor wat kleine klantjes die webmail nodig hebben.StefvE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:58:
Het nieuws van Tweakers komt echt met de deur in huis vallen, ik heb namelijk geen bericht gekregen van Neostrada m.b.t. deze prijswijziging. Ik ben zelf namelijk niet echt 'reseller' maar heb een aantal websites in aparte accounts i.v.m. mogelijke hacks zodat er maar één website plat ligt i.p.v. ze allemaal. Heeft iemand hier een suggestie voor? Misschien zelf een eigen server bouwen of mogelijk een VPS huren?
Daarnaast heb ik een server bij Webdock (www.webdock.io). Echt goedkoop en top service. Support is retesnel, upgraden/downgraden zonder downtime.
Om de server te managen gebruik ik Runcloud (www.runcloud.io). Je mist alleen wel mail. maar verder een perfecte dienst voor kleine en grote applicaties (bijv. Laravel met queuing etc).
Wat is jullie oplossing voor webmail? De meeste grotere klanten krijg ik wel op office of gapps, maar sommige willen gewoon een simpele mailbox en hebben daar genoeg aan. Op neostrada met cpanel was webmail snel geregeld.
Tja, Denen hèsweebee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:03:
[...]
Ik gebruik zelf neostrada reseller nog voor wat kleine klantjes die webmail nodig hebben.
Daarnaast heb ik een server bij Webdock (www.webdock.io). Echt goedkoop en top service. Support is retesnel, upgraden/downgraden zonder downtime.
Mits je klanten het prima vinden dat je hun data aan Califoniërs en Maleisiërs toe vertrouwd.sweebee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:03:
Om de server te managen gebruik ik Runcloud (www.runcloud.io). Je mist alleen wel mail. maar verder een perfecte dienst voor kleine en grote applicaties (bijv. Laravel met queuing etc).
*knip*. Wannabe mod. Graag de volgende keer gewoon een TR aanmaken.Skalders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:10:
Wat is jullie oplossing voor webmail? De meeste grotere klanten krijg ik wel op office of gapps, maar sommige willen gewoon een simpele mailbox en hebben daar genoeg aan. Op neostrada met cpanel was webmail snel geregeld.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 23-11-2020 08:31 ]
Wat een fluttige reactie weer, voegt niks toe behalve jezelf wat superieur opstellen naar andere toe. De mensen die daarvoor kiezen maken vast een bewuste keuze dat hun data in X of Y land komt te staan.RoestVrijStaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:15:
[...]
Tja, Denen hèWeet je klandizie ook dat hun data in Denemarken staat?
[...]
Mits je klanten het prima vinden dat je hun data aan Califoniërs en Maleisiërs toe vertrouwd.
*knip**knip*
Maar om op je vraag te beantwoorden, zodat ik zelf tenminste niet off topic blijf, mijn alternatief tot nu toe was cpanel zoals ik al zei, en office/gapps voor grotere klanten. Verder gebruik ik wel eens een dienst zoals improvmx/forwardmx om gratis forwarding met email alias te hebbe,.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 23-11-2020 08:33 ]
Sorry hoor, maar wat doe je überhaupt met een resellerpakket bij een budgetpartij als je zóveel klanten draait? Vraag ik me oprecht af.Kawinho schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:02:
[...]
Commercieel kun je makkelijk 20 euro per maand vragen als websiteontwikkelaar die tevens de hosting verzorgt (aanname, corrigeer me als je wat anders doet uiteraard
[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 20-11-2020 20:49 ]
Ja hoor. Voor grote/specifieke klanten is https://www.shockmedia.nl/ een goede. maar daar betaal je ook voorRoestVrijStaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:15:
[...]
Tja, Denen hèWeet je klandizie ook dat hun data in Denemarken staat?
[...]
Mits je klanten het prima vinden dat je hun data aan Califoniërs en Maleisiërs toe vertrouwd.
Toen ik dit topic langs zag komen dacht ik al, toch niet weer he..
Maar dit is nog erger dan verwacht.
Momenteel heb ik een starter pakket waar ik vijf simpele websites in heb zitten (persoonlijke) dit was tot 2 jaar geleden 14,52 euro per jaar. Na de recente verhoging zit ik nu op 43,41 euro per jaar. Was een aanzienlijke verhoging, maar prijs kwaliteit vond ik het nog in orde.
Echter, omdat ik dus vijf domeinen in mijn pakket heb zitten moet ik nu naar het extreme pakket a 24.99 ex btw per maand, dus 362,85 euro per jaar. Dat is gewoon 835% verhoging.
Tijd om te verhuizen dus, jammer.
Gebruik graag de ingebouwde git functie van cPanel, werkt goed. Dus Vimexx valt voor mij af, ook maar is informeren bij Brixly.
Momenteel heb ik een starter pakket waar ik vijf simpele websites in heb zitten (persoonlijke) dit was tot 2 jaar geleden 14,52 euro per jaar. Na de recente verhoging zit ik nu op 43,41 euro per jaar. Was een aanzienlijke verhoging, maar prijs kwaliteit vond ik het nog in orde.
Echter, omdat ik dus vijf domeinen in mijn pakket heb zitten moet ik nu naar het extreme pakket a 24.99 ex btw per maand, dus 362,85 euro per jaar. Dat is gewoon 835% verhoging.
Gebruik graag de ingebouwde git functie van cPanel, werkt goed. Dus Vimexx valt voor mij af, ook maar is informeren bij Brixly.
Ik heb nu wel een paar alternatieven gehoord, maar nog geen Nederlandse partij die niet onder de TWS paraplu valt.
Iemand nog een goed alternatief voor Neostrada met servers in Nederland en dezelfde mogelijkheden en gebruiksgemak van cPanel?
Ik heb ongeveer 80 accounts in een cPanel abonnement en +100 domeinen bij Neostrada, dus ben wel redelijk benieuwd naar alternatieven.
Iemand nog een goed alternatief voor Neostrada met servers in Nederland en dezelfde mogelijkheden en gebruiksgemak van cPanel?
Ik heb ongeveer 80 accounts in een cPanel abonnement en +100 domeinen bij Neostrada, dus ben wel redelijk benieuwd naar alternatieven.
Volgens mij is er in NL niet meer zoveel te kiezen. Althans niet een partij die niet onder een 'grote paraplu' valt. En dat weten ze zelf ook.....mackey6879 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:18:
Ik heb nu wel een paar alternatieven gehoord, maar nog geen Nederlandse partij die niet onder de TWS paraplu valt.
Ja dit is mogelijk, er zit een cPanel > DirectAdmin migratietool in DirectAdmin waarbij alles over in 1 keer overgaat.raven22 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:59:
[...]
Kun je ook van cpanel naar direct admin migreren?
Ik ben zelf vanaf Neostrada al enige tijd geleden over gegaan naar mijn.host waarbij zij deze migratie in 1 keer voor me konden uitvoeren. Zij gebruiken namelijk DirectAdmin en hebben interessante Reseller pakketten.
Ja dat verhuizen, dat wordt een taak.. maar niet met wegHier!
https://github.com/mrsnut/wegHier
De nieuwe API heeft geen mogelijkheid om auth codes op te halen, maar de oude nog wel
Heb nog niet echt een goede layout gevonden voor de export (van domeinnaam, auth code, nameservers, DNS records) maar als iemand weet wat andere hosters het fijnst vinden om te importeren kan dat wel aangepast worden.
ja het is crappy code, maar het werkt wel
https://github.com/mrsnut/wegHier
De nieuwe API heeft geen mogelijkheid om auth codes op te halen, maar de oude nog wel
Heb nog niet echt een goede layout gevonden voor de export (van domeinnaam, auth code, nameservers, DNS records) maar als iemand weet wat andere hosters het fijnst vinden om te importeren kan dat wel aangepast worden.
ja het is crappy code, maar het werkt wel

[ Voor 5% gewijzigd door thomas1907 op 20-11-2020 22:45 ]
Yourname, in Plesk even wat boxen aanmaken en klaar.Skalders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:10:
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wat een ruk bedrijf. Was er na de vorige prijsverhoging al direct vertrokken, gelukkig maar!
https://www.rainloop.net/Wim-Bart schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:51:
[...]
Yourname, in Plesk even wat boxen aanmaken en klaar.
Rainloop is ook een hele goede! (en gratis)
A2 hosting heb ik in een ver verleden eens gebruikt. Was niet onder de indruk van de performance, kwam iig niet overeen met de beloofde gouden bergen. Ik vond ze tevens vrij prijzig.raven22 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:40:
Een budget optie voor 250 accounts is Mister Host: https://misterhost.net/reseller-hosting.html
Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor goede geluiden. Verwacht geen top notch performance maar wel acceptabel gezien de prijs die je betaald.
Alternatief is Unlimited Webhosting 15.99 pond per maand voor 100 accounts, daarna 40 pence extra voor elk additioneel account: https://www.unlimitedwebhosting.co.uk/reseller-hosting
Of overstappen op een DirectAdmin reseller pakket. Scheelt je flink wat kosten plus je hoeft geen VPS te onderhouden.StefvE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:58:
Gaat het puur en alleen om webmail of moet er ook nog een website bij?Skalders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:10:
WTF. Vorig jaar ging mijn pakket al van €60 naar €120. Nu gaat m’n pakket naar €25p.m. - €300. Heb hem direct maar naar het laagste pakket gezet van €10 p/m voor 10 accounts nadat ik tig accounts als domeinen onder een ander heb gezet. M’n contract loopt tot 14 januari dus volgens mij moet ik dan voor 14 december helemaal opzeggen en een ander kiezen.
Wat zijn de ervaringen met Hosted?
https://www.hosted.nl/reseller-hosting
Prijzen lijken behoorlijk pittig en is 8GB geheugen voor 100 websites?
https://www.hosted.nl/reseller-hosting
Prijzen lijken behoorlijk pittig en is 8GB geheugen voor 100 websites?
Ik had 12 sites waarvan ik er direct 3 heb gestopt. Dat zou mij onder het 10 account pakket van €9,99 ex. moeten brengen. Right..?mart3 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:06:
Toen ik dit topic langs zag komen dacht ik al, toch niet weer he..
*knip*. Diensten aanbieden hoort niet thuis op het forum.
[ Voor 106% gewijzigd door rens-br op 23-11-2020 17:05 ]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Ook lekker kansloos trouwens; ze verzamelen reviews via Kiyoh maar gebruiken niet Kiyoh's API of standaard widgets om de score op hun homepage weer te geven. Dat is statische (niet kloppende/oude?) informatie.
Dit op hun website in de footer:

Dit daadwerkelijk op Kiyoh:
Dit op hun website in de footer:

Dit daadwerkelijk op Kiyoh:

Ik zit ook met dezelfde vraag, ik zoek een simpele mailbox oplossing. Neostrada met cpanel is nu ook voor mij te duurSkalders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:10:
Hoezo niks aan te doen? Je hebt toch een contract voor een bepaalde prijs? Die wordt door neostrada niet nagekomen. Lijkt mij dat je mag overstappen naar een ander, kosteloos!raven22 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:40:
Ik vermoed dat hij al betaald heeft tot die datum en dus inderdaad in ieder geval nog tot die datum dus onder de oude voorwaarden/prijs zit. Dus vandaar geen haast.Robthebest schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:21:
[...]
Hoezo niks aan te doen? Je hebt toch een contract voor een bepaalde prijs? Die wordt door neostrada niet nagekomen. Lijkt mij dat je mag overstappen naar een ander, kosteloos!
Ik heb op zich ook "geen haast", mijn contract loopt tot augustus/september ofzo, maar ik ga het niet afwachten. Met de kerst (2 weken vrij) hoop de ik de verhuizing afgerond te hebben en zeg ik de boel op.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Destijds ben ik uitgevlogen tegen Neostrada omdat de prijsverhoging echt nergens over ging. Toen heb ik mijn account gedowngrade en nu dit weer! Ik wil weg bij deze partij, ze zijn onbetrouwbaar.
Naast het probleem dat het veel tijd gaat kosten om websites + mail over te zetten moet ik een alternatief hebben. Hebben jullie misschien een gebruiksvriendelijke reseller hosting alternatief?
EDIT: Momenteel ben ik aan het kijken naar Vimexx.
Naast het probleem dat het veel tijd gaat kosten om websites + mail over te zetten moet ik een alternatief hebben. Hebben jullie misschien een gebruiksvriendelijke reseller hosting alternatief?

[ Voor 19% gewijzigd door Boost9898 op 21-11-2020 16:50 ]
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
Vimexx is wel van Team Blue. Ik weet alleen niet hoe de ervaring met deze partij is. Prijzen zijn wel prima.Boost9898 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:31:
Destijds ben ik uitgevlogen tegen Neostrada omdat de prijsverhoging echt nergens over ging. Toen heb ik mijn account gedowngrade en nu dit weer! Ik wil weg bij deze partij, ze zijn onbetrouwbaar.
[Afbeelding]
Zelf heb ik geen ervaring met Vimexx, maar de gemiddelde ervaring op internet is niet zo positief.tom.cx schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:19:
[...]
Vimexx is wel van Team Blue. Ik weet alleen niet hoe de ervaring met deze partij is. Prijzen zijn wel prima.
En TeamBlue is denk ik net zoiets als TWS ben ik bang
[ Voor 7% gewijzigd door raven22 op 21-11-2020 17:43 ]
Ik zit bij vimexx. Voor mij prima, maar het gaat dan ook maar om een simpele WordPress site.
Er zijn ook hosters die gratis migratie aanbieden, zodat het je zelf geen tijd kost. Qua alternatieven raad ik je aan de afgelopen paar pagina's eens door te nemen, zijn er een aantal voorbij gekomen.Boost9898 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:31:
Als het controle paneel je niks uit maakt, kun je overwegen om een goedkoop Direct Admin accountje bij bijv. Vimexx af te nemen.Walid373 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:56:
Ik zit ook met dezelfde vraag, ik zoek een simpele mailbox oplossing. Neostrada met cpanel is nu ook voor mij te duur
Vorig jaar zelf opgezet toen cPanel met prijzen begon te klooien.Walid373 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:56:
Ik zit ook met dezelfde vraag, ik zoek een simpele mailbox oplossing. Neostrada met cpanel is nu ook voor mij te duur
Heb dit jaar RainLoop aangepast en gratis.
https://snappymail.eu/
Voor hulp stuur mij maar een P.M.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Office 365 is simpel.Walid373 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:56:
[...]
Kost 3,40 voor 1 mailbox en klaar
Voor minder dan die €3,40 heb je zelfs met de verhoogde prijzen bij Neostrada 10 accounts met ieder ongelimiteerde email accounts, en het is veel sneller en gemakkelijker klaar. Binnen de minuut heb ik het account gemaakt voor een klant en kan ik al met de factuur beginnen, en als je wil direct ook een subdomein aanmaken dat voor de klant handig is (webmail.domeinnaam).Mektheb schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:24:
[...]
Office 365 is simpel.
Kost 3,40 voor 1 mailbox en klaar
Een office account resellen is al heel wat anders, voor mijn eigen klanten waar ik office 365 bij aanraad laat ik ze zelf een account aanmaken en zijn ze dus eigenlijk rechtstreeks klant bij microsoft, maar dan moet je al hopen dat de klant geen digibeet is die gewoon wil dat het werkt, en dan moet je nog beginnen met het koppelen van een domeinnaam.
De voordelen van iets deftigs als O365/Gapps zijn wel duidelijk, maar de broodjeszaak op de hoek van de straat heeft dat niet nodig, wil gewoon een mailboxje dat zijn ding doet voor de paar mails dat ze krijgen.
Ziet er wel interessant uit, hoe gaat snappy / rainloop met spam om? Wat is jouw advies qua mailserver?DJMaze schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:21:
[...]
Vorig jaar zelf opgezet toen cPanel met prijzen begon te klooien.
Heb dit jaar RainLoop aangepast en gratis.
https://snappymail.eu/
Voor hulp stuur mij maar een P.M.
Ik heb een simpel hosting panel geschreven die dovecot (met sieve) + postfix + rspamd + let's encrypt + fail2ban installeert.Skalders schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:36:
Ziet er wel interessant uit, hoe gaat snappy / rainloop met spam om? Wat is jouw advies qua mailserver?
Die houdt alles bij incl. DANE, DKIM en DMARC.
Het werkt nog niet perfect maar Rspamd is een verademing voor spam beheer.
Deze zit ook gekoppeld aan de Spam box in IMAP.
Als je mail verplaatst naar de Spam box dan leert Rspamd er van.
Ik zelf heb een hosting bedrijf die niet van plan is deze te verkopen aan de TWS/Team.Blue bende. Helaas van Tweakers mag ik geen namen noemen, maar PM's zijn welkom en sta wel op deze websites in de top:mackey6879 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:18:
https://www.bestehostingproviders.nl/
https://internet.nl/halloffame/hosters/
Hier staan nog wat kleinere hosters die met gemak het bovenstaande voor jou kunnen hosten zonder gedoe van "de bovenkant".
Ik zou mijn hosting omgeving ook nooit verkopen en sta niet in de top daar.SupaHotFire schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:39:
en sta wel op deze websites in de top:
Gelukkig, want mijn klanten gaan een heel stuk verder qua beveiliging dan het simpele internet.nl lijstje.
Daarnaast is OCSP stapeling een lastige keuze en zou geen straf moeten zijn als je het expres uit hebt staan.
Zo zou ook strafpunten op CloudFlare moeten zitten. Want de echte server zou zo lek als een mandje kunnen zijn.
Natuurlijk heeft mijn omgeving problemen voor bepaalde klanten. WordPress is een no-go voor mijn standaard omgeving. Dan schuif ik je door naar minder veilige service.
Hoe ga jij daar dan mee om?
[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 22-11-2020 13:21 ]
Het "simpele lijstje" van internet.nl is in mijn mening de absolute basis wat een hosting provider zou moeten kunnen aanbieden.DJMaze schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:10:
[...]
Ik zou mijn hosting omgeving ook nooit verkopen en sta niet in de top daar.
Gelukkig, want mijn klanten gaan een heel stuk verder qua beveiliging dan het simpele internet.nl lijstje.
Daarnaast is OCSP stapeling een lastige keuze en zou geen straf moeten zijn als je het expres uit hebt staan.
Zo zou ook strafpunten op CloudFlare moeten zitten. Want de echte server zou zo lek als een mandje kunnen zijn.
Natuurlijk heeft mijn omgeving problemen voor bepaalde klanten. WordPress is een no-go voor mijn standaard omgeving. Dan schuif ik je door naar minder veilige service.
Hoe ga jij daar dan mee om?
Een eigen secure omgeving maken met weinig vulnerability punten is heel goed, maar om WordPress en dergelijke over 1 kam te halen met een niet secure server is iets te veel.
Natuurlijk is WordPress minder secure dan andere CMS'en. Niet al mijn beveiligingen zijn ook beperkt tot het "simpele lijstje".
Er zijn tal van mijn security measures die niet meegenomen zijn in de tests. Nergens had ik ook aangegeven dit als heilige graal te behandelen. Echter is het wel een goede basis om dit lijstje op 100% te hebben staan.
Dit zijn letterlijk Black Friday deals, wat een rotzaak.
Op twee jaar tijd de prijs met een veelvoud verhogen.
Ik moet ik een alternatief hebben voor deze oplichters.
Bhosted ziet er wel oke uit.
Op twee jaar tijd de prijs met een veelvoud verhogen.
Ik moet ik een alternatief hebben voor deze oplichters.
Bhosted ziet er wel oke uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Boost9898 op 22-11-2020 16:46 ]
Ben ook getroffen door de prijsstijging, maar hoef gelukkig pas volgend jaar september te verlengen. Ben wel op zoek gegaan naar goede vervangers op prijsgebied, maar lijkt nogal tegen te vallen. Werkt het liefste met cPanel omdat ik het nog redelijk gebruikersvriendelijk vind werken.
Voor de gein wat gerekend aan de kosten om een cPanel-reseller server (in dit geval een Advance-5 van OVH: 24 cores, 128GB RAM) in de lucht te houden, maar het lijkt erop dat dit met het nieuwe licensing-model nogal snel uit de klauwen loopt. Als je bijvoorbeeld 4 resellers per core aanhoudt, die 10 accounts voor hun klanten mogen aanmaken, ben je per maand €330,83 aan cPanel licensing kwijt, vs €224,- aan serverkosten. In de pre 2019 cPanel licensing kostte dit gewoon €80,- per maand zonder accountlimitaties. Deze kosten zijn nog los van alle overhead die je betaalt voordat je de server draaiend hebt en houdt.
Voorlopige conclusie is denk ik dat goedkope cPanel-resellers gewoon niet meer financieel rond te krijgen zijn, tenzij je bizarre aantallen accounts op je server aanhoudt. Wordt tijd om op zoek te gaan naar een cPanel-alternatief ben ik bang
Voor de gein wat gerekend aan de kosten om een cPanel-reseller server (in dit geval een Advance-5 van OVH: 24 cores, 128GB RAM) in de lucht te houden, maar het lijkt erop dat dit met het nieuwe licensing-model nogal snel uit de klauwen loopt. Als je bijvoorbeeld 4 resellers per core aanhoudt, die 10 accounts voor hun klanten mogen aanmaken, ben je per maand €330,83 aan cPanel licensing kwijt, vs €224,- aan serverkosten. In de pre 2019 cPanel licensing kostte dit gewoon €80,- per maand zonder accountlimitaties. Deze kosten zijn nog los van alle overhead die je betaalt voordat je de server draaiend hebt en houdt.
Voorlopige conclusie is denk ik dat goedkope cPanel-resellers gewoon niet meer financieel rond te krijgen zijn, tenzij je bizarre aantallen accounts op je server aanhoudt. Wordt tijd om op zoek te gaan naar een cPanel-alternatief ben ik bang

/f/image/Rg5LKCc0SnG2tnhtmiDaI8Vq.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben sinds 2015 klant bij Neostrada, eerst bedrijfsmatig en ook voor mijn klanten, nu eigenlijk alleen nog voor mijn eigen sites en een 100 domeinen. Ben in de afgelopen jaren -plat gezegd- al vaker door ze genaaid. Echt gigantische stijgingen en nu weer.. heeft mij tot op heden al duizenden euro’s gekost als ik alle jaren bij elkaar op tel.. en nu €720 per jaar OMHOOG met het resellerpakket? (Gebruik die omdat ik het makkelijk vind om wat meer resources en mogelijkheden te hebben, maar niet om er zelf geld mee te verdienen door anderen te hosten)
Ik mag toch hopen dat binnen de contract tijd geen gekke verhogingen worden toegepast?
Ik ga in ieder geval kijken naar wat anders.. heb Max 8 sites + mail nodig voor simpele Wordpress sites
Ik mag toch hopen dat binnen de contract tijd geen gekke verhogingen worden toegepast?
Ik ga in ieder geval kijken naar wat anders.. heb Max 8 sites + mail nodig voor simpele Wordpress sites
Ik snap wel wat je bedoelt.Skalders schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:36:
[...]
Voor minder dan die €3,40 heb je zelfs met de verhoogde prijzen bij Neostrada 10 accounts met ieder ongelimiteerde email accounts, en het is veel sneller en gemakkelijker klaar. Binnen de minuut heb ik het account gemaakt voor een klant en kan ik al met de factuur beginnen, en als je wil direct ook een subdomein aanmaken dat voor de klant handig is (webmail.domeinnaam).
Een office account resellen is al heel wat anders, voor mijn eigen klanten waar ik office 365 bij aanraad laat ik ze zelf een account aanmaken en zijn ze dus eigenlijk rechtstreeks klant bij microsoft, maar dan moet je al hopen dat de klant geen digibeet is die gewoon wil dat het werkt, en dan moet je nog beginnen met het koppelen van een domeinnaam.
De voordelen van iets deftigs als O365/Gapps zijn wel duidelijk, maar de broodjeszaak op de hoek van de straat heeft dat niet nodig, wil gewoon een mailboxje dat zijn ding doet voor de paar mails dat ze krijgen.
[...]
Ziet er wel interessant uit, hoe gaat snappy / rainloop met spam om? Wat is jouw advies qua mailserver?
Echter is een Office 365 omgeving ook zo in elkaar geklikt en een nieuwe mailbox ook onder een minuut.
Maar vooralsnog valt voor ieder wat te zeggen, wij regelen zakelijk. O365 in van 1 gebruiker tot 1000.
Dus een eigen csp etc.
Wij noemen het niet perse iets deftige maar gewoon goed geregeld.
Maar ik begrijp er ook andere opties zijn, echter gebruik ik ze niet maar dat wil niet zeggen O365 “het” is.
Bij DigitalOcean heb je trouwens voor $5 per maand 250GB Object Storage (S3) hiermee kun je veel ruimte besparen, ook kun je gratis CDN activeren.
Voor WordPress heb je bijvoorbeeld https://nl.wordpress.org/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/
Voor WordPress heb je bijvoorbeeld https://nl.wordpress.org/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/
Wie heeft dat "goed" geregeld?Mektheb schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:12:
Wij noemen het niet perse iets deftige maar gewoon goed geregeld.
Microsoft niet, dat doe je zelf, en dat heb ik helaas bij veel O365 consultants fout zien gaan waardoor ik dwars door alle "veiligheid" heen walste.
De bedrijven die O365 afnamen waren not amused...
Als iemand hosting wil die die snapt, ga dan niet een compleet ander product adviseren.
Voor de mensen die enkel mail hosting zoeken voor hun eigen domein, heeft Inbox.eu momenteel een Black Friday week actie.
Business email
€3.00/user/year
Company domain name
100 GB of storage with easy sharing
Free antivirus and spam protection
30-day free trial
60-day 100% money-back guarantee
5 free aliases
Regular pricing Euros 9.99/year
https://www.inbox.eu/en/
Business email
€3.00/user/year
Company domain name
100 GB of storage with easy sharing
Free antivirus and spam protection
30-day free trial
60-day 100% money-back guarantee
5 free aliases
Regular pricing Euros 9.99/year
https://www.inbox.eu/en/
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Begonnen met een aantrekkelijk reseller pakket...die aantrekkelijkheid is er wel van af...Diaita schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:29:
Ben ook getroffen door de prijsstijging, maar hoef gelukkig pas volgend jaar september te verlengen. Ben wel op zoek gegaan naar goede vervangers op prijsgebied, maar lijkt nogal tegen te vallen. Werkt het liefste met cPanel omdat ik het nog redelijk gebruikersvriendelijk vind werken.
Voorlopige conclusie is denk ik dat goedkope cPanel-resellers gewoon niet meer financieel rond te krijgen zijn, tenzij je bizarre aantallen accounts op je server aanhoudt. Wordt tijd om op zoek te gaan naar een cPanel-alternatief ben ik bang![]()
[Afbeelding]
In het begin mocht ik namelijk ook 250 accounts aanmaken volgens mij, dit is al terug geschroefd naar 100.
Zit er sterk aan te enken om het weer zelft te gaan doen. Heeft er iemand ervaring met runcloud?
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Ik zit al een tijdje te loeren naar een VPS omdat ik ook NodeJS en Docker applicaties wil gaan draaien dus komt mij eigenlijk beter uit om ergens een VPS aan te schaffen ipv het dichte reseller pakket van Neostrada. Overigens zijn WordPress websites op Neostrada niet zo heel snel. (Laadtijd is soms echt niet goed)[b]Freekers schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:00:
[...]
Of overstappen op een DirectAdmin reseller pakket. Scheelt je flink wat kosten plus je hoeft geen VPS te onderhouden.
[...]
Ik ga bij Hetzner een vps opzetten met directadmin. Heb nog geen 10 domeinen. Dan is een licentie $24,- dollar per jaar en €10~ Per maand voor de VPS.StefvE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:54:
[...]
Ik zit al een tijdje te loeren naar een VPS omdat ik ook NodeJS en Docker applicaties wil gaan draaien dus komt mij eigenlijk beter uit om ergens een VPS aan te schaffen ipv het dichte reseller pakket van Neostrada. Overigens zijn WordPress websites op Neostrada niet zo heel snel. (Laadtijd is soms echt niet goed)
Ik ga letterlijk hetzelfde doen maar dan waarschijnlijk bij Webdock.io, voor 2 euro per maand heb je idd al een DA licentie voor 10 websites. Even de trial installeren, overzetten en aankijken hoe het bevalt. Nog steeds goedkoper en meer vrijheid dan bij Neostrada! Ik laat het voor de geïnteresseerde weten hoe mijn bevindingen zijn en of het bevalt tegenover Neostrada!tom.cx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:41:
[...]
Ik ga bij Hetzner een vps opzetten met directadmin. Heb nog geen 10 domeinen. Dan is een licentie $24,- dollar per jaar en €10~ Per maand voor de VPS.
Ik heb momenteel DA draaien, gaat allemaal best vlot. Krijg alleen geen SSL met NameServers aan de praat op de VPS. Ook als er iets is met DA kun je op het forum kijken of de handleiding raadplegen waar allerlei spelfouten in staan en vaak ook niet voor Debian/Ubuntu bestemd zijn. Twijfel nu toch wel een beetje over deze overstap naar VPS, ben namelijk ook geen Linux held.
Inmiddels de daad bij het woord gevoegd: Domeinen & hosting verhuist en de boel opgezegd.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nog wellicht een laatste tip: Domeinen verhuizen is niet voldoende bij Neostrada. Hierna moet je ze ook nog opzeggen!
Na verhuizen van een domein dien je deze handmatig op te zeggen als dienst. xxxxxxxxxxx.nl staat op dit moment nog actief.
Heeft iemand van jullie al een bericht van Neostrada over de prijsverhogingen?
Ik vraag me namelijk af of deze verhogingen wel worden toegepast op de reeds afgenomen pakketten.
Buiten de berichtgeving hier op Tweakers heb ik namelijk niets van prijsverhogingen gehoord.
Het enige bericht dat ik van Neostrada heb ontvangen was met Black Friday met daarin de melding dat de Algemene voorwaarden zijn aangepast en de tarieven voor alle cPanel licenties gewijzigd worden.
Er wordt niets vermeld over prijsverhogingen van de reseller pakketten.
Het enige waaruit ik de prijsstijging kan achterhalen is door naar de pagina reseller hosting te gaan.
Daar staan nog groot de huidige tarieven vermeld bij de pakketten.
Echter als je de bestelknop aanwijst, krijg je te zien dat de tarieven na een maand 2 tot 5x zo hoog liggen.
Wat me verder opvalt is dat de namen van de pakketten aangepast zijn.
Vandaar ook mijn vermoeden (hoop) dat de prijswijzigingen alleen gelden voor nieuw afgenomen diensten.
Moeten ze anders dergelijke prijsverhogingen niet minimaal een maand of 2 van tevoren officieel doorgeven?
Om het risico te spreiden bij storingen heb ik 3 Reseller plus accounts, wat nu overeen komt het Reseller team account. Da zou betekenen dat mijn kosten van 360 / jaar naar 180 / jaar gaan.
Dat ben ik dus echt niet van plan te gaan betalen.
Alles verhuizen is ook zo wat. Dat kost niet alleen mij het nodige werk, maar levert mijn klanten ook een hoop extra werk en overlast op.
Ik vraag me namelijk af of deze verhogingen wel worden toegepast op de reeds afgenomen pakketten.
Buiten de berichtgeving hier op Tweakers heb ik namelijk niets van prijsverhogingen gehoord.
Het enige bericht dat ik van Neostrada heb ontvangen was met Black Friday met daarin de melding dat de Algemene voorwaarden zijn aangepast en de tarieven voor alle cPanel licenties gewijzigd worden.
Er wordt niets vermeld over prijsverhogingen van de reseller pakketten.
Het enige waaruit ik de prijsstijging kan achterhalen is door naar de pagina reseller hosting te gaan.
Daar staan nog groot de huidige tarieven vermeld bij de pakketten.
Echter als je de bestelknop aanwijst, krijg je te zien dat de tarieven na een maand 2 tot 5x zo hoog liggen.
Wat me verder opvalt is dat de namen van de pakketten aangepast zijn.
Vandaar ook mijn vermoeden (hoop) dat de prijswijzigingen alleen gelden voor nieuw afgenomen diensten.
Moeten ze anders dergelijke prijsverhogingen niet minimaal een maand of 2 van tevoren officieel doorgeven?
Om het risico te spreiden bij storingen heb ik 3 Reseller plus accounts, wat nu overeen komt het Reseller team account. Da zou betekenen dat mijn kosten van 360 / jaar naar 180 / jaar gaan.
Dat ben ik dus echt niet van plan te gaan betalen.
Alles verhuizen is ook zo wat. Dat kost niet alleen mij het nodige werk, maar levert mijn klanten ook een hoop extra werk en overlast op.
Ik ga Neostrada ook verlaten, service is de laatste tijd ook slecht en ze zijn voor mij nu te duur. Heeft iemand suggesties qua registar (meerdere extenties)? Ik heb een aantal domeinen die ik er weg wil hebben. Liefst een Nederlandse partij die niet onder een grote partij hangt :-)
Xbox Live: MarkH
@_NooT_ :
Als je dit zeker wil weten, zou ik het de Neostrada support zelf vragen. Ervaringen hier bieden geen garantie.
Ik kan mij ook voorstellen dat ze je pas een mail sturen een maand voor je opzegtermijn, zoals ze nu op zich ook netjes doen om te waarschuwen dat je nog 30 dagen hebt om op te zeggen. Alleen is het dan allemaal wat kort dag om alles over te gaan zetten.
Mijn advies: Stuur een mail naar support (en laat het de mensen hier ook even weten.)
Als je dit zeker wil weten, zou ik het de Neostrada support zelf vragen. Ervaringen hier bieden geen garantie.
Ik kan mij ook voorstellen dat ze je pas een mail sturen een maand voor je opzegtermijn, zoals ze nu op zich ook netjes doen om te waarschuwen dat je nog 30 dagen hebt om op te zeggen. Alleen is het dan allemaal wat kort dag om alles over te gaan zetten.
Mijn advies: Stuur een mail naar support (en laat het de mensen hier ook even weten.)
ik ben mijn 200+ domeinnamen over aan het hevelen naar Open Provider. Kost wel 50€ per jaar maar met voldoende domeinnamen is dit zo terugverdient. Grappig is dat de registratie datum van het domein bij neostrada in tact blijft, je hoeft dus niet opnieuw te betalen.MarkH NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
Ik ga Neostrada ook verlaten, service is de laatste tijd ook slecht en ze zijn voor mij nu te duur. Heeft iemand suggesties qua registar (meerdere extenties)? Ik heb een aantal domeinen die ik er weg wil hebben. Liefst een Nederlandse partij die niet onder een grote partij hangt :-)
Het gaat bij mij om een stuk of 10 domeinen, dus dat is voor mij een beetje overkill denk ik :-)raven22 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:08:
[...]
ik ben mijn 200+ domeinnamen over aan het hevelen naar Open Provider. Kost wel 50€ per jaar maar met voldoende domeinnamen is dit zo terugverdient. Grappig is dat de registratie datum van het domein bij neostrada in tact blijft, je hoeft dus niet opnieuw te betalen.
kun je het niet doen bij de provider waar je ook de websites gaat hosten?MarkH NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:12:
[...]
Het gaat bij mij om een stuk of 10 domeinen, dus dat is voor mij een beetje overkill denk ik :-)
Die doen geen registar =]raven22 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:15:
[...]
kun je het niet doen bij de provider waar je ook de websites gaat hosten?
Mijn Starter pakket verlengt in januari maar wordt eind december al omgezet naar een Light pakket, kreeg ik in de mail. Ik vertrek uit principe._NooT_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
Heeft iemand van jullie al een bericht van Neostrada over de prijsverhogingen?
Ik weet niet zeker of een pakket dat bijv in juni verlengt pas in juni omgezet wordt, of ook in dec/jan.
Ik weet wel zeker dat je niet de oude prijzen behoud komend jaar. Support gaf me de volgende tabel voor andere type pakketten die ik beheer:
Starter (€36 p.j. ex) wordt Light (€60 p.j. ex)
Premium Business (€120 p.j. ex) wordt Standard (€120 p.j. ex) als je minder dan 25GB opslag gebruikt
Premium Business (€120 p.j. ex) wordt Advanced (€180 p.j. ex) als je minder dan 50GB opslag gebruikt
Premium Pro (€180 p.j. ex) wordt Extreme (€300 p.j. ex)
https://i.imgur.com/LMKUXNM.jpgMarkH NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
Heeft iemand suggesties qua registar (meerdere extenties)? Ik heb een aantal domeinen die ik er weg wil hebben. Liefst een Nederlandse partij die niet onder een grote partij hangt :-)
In de internationale markt heb ik er al een paar winnaars gevonden. Onze regionale TLDs zijn daar alleen vaak schaars beschikbaar, en niet zo goedkoop als hier. Als iemand nog andere partijen aan kan raden, graag.
[ Voor 0% gewijzigd door eagl0r op 02-12-2020 18:41 . Reden: typo ]
Is het een idee om zelf een VPS te huren en hier een managed webhost op in te richten?
Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar bij Strato lijk je een flinke VPS te kunnen huren voor €15 per maand.
https://www.strato.nl/ser...FpFhVD0Yod_8aAvpoEALw_wcB
Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar bij Strato lijk je een flinke VPS te kunnen huren voor €15 per maand.
https://www.strato.nl/ser...FpFhVD0Yod_8aAvpoEALw_wcB
Voor domeinen zit ik bij opendomainregistry.net . Scherpe prijzen en uitstekende service. Hebben me uitstekend geholpen met het uit quarantine halen van een .NL domein toen de oude registrar letterlijk met de noorderzon vertrokken was.MarkH NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:52:
Ik heb alles verhuist naar vimexx en ben erg tevreden over het gemak van hun diensten.
Hoe zit het met de performance? Welk pakket heb je gekozen als ik mag vragen (mag ook een DM naar mij zijn).computerheld schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:15:
Ik heb alles verhuist naar vimexx en ben erg tevreden over het gemak van hun diensten.
Ik was daar inderdaad zelf ook benieuwd naar. Ik merkte dat op de servers van Neostrada alles heel traag liep met zelfs af en toe timeouts terwijl ik wel gewoon betaalde voor een duurder pakket. Nu bij vimexx merkte ik wel een zichtbaar verschil. Ik heb verder geen meetbare tests gedaan. Ik heb bij vimexx hun 'Webhosting Nederland Compleet' afgenomen.tom.cx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:47:
[...]
Hoe zit het met de performance? Welk pakket heb je gekozen als ik mag vragen (mag ook een DM naar mij zijn).
Ik zit met een paar honderd domeinen en ruim 100 sites bij Neostrada. Ook de ervaring dat de prijzen steeds duurder werden, maar wat ik belangrijker vind is de ervaring van de support. Mijn ervaring is dat dit juist omgekeerd evenredig achteruitloopt.
Steeds vaker problemen met mail op reseller omgeving en dooddoeners als antwoord. Ik zit er aan te denken toch de stap te maken en te gaan verhuizen. Iemand tips hier voor een goede hostingpartij en met name ook een gemakkelijke overstap?
Steeds vaker problemen met mail op reseller omgeving en dooddoeners als antwoord. Ik zit er aan te denken toch de stap te maken en te gaan verhuizen. Iemand tips hier voor een goede hostingpartij en met name ook een gemakkelijke overstap?
[ Voor 3% gewijzigd door Dhr Jansen op 09-12-2020 13:56 ]
Ik ben mijn 200+ domeinnamen aan het onderbrengen bij openprovider, dan ben ik niet meer afhankelijk van de diverse hostingproviders.Dhr Jansen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:55:
Ik zit met een paar honderd domeinen en ruim 100 sites bij Neostrada. Ook de ervaring dat de prijzen steeds duurder werden, maar wat ik belangrijker vind is de ervaring van de support. Mijn ervaring is dat dit juist omgekeerd evenredig achteruitloopt.
Voor de hosting (ruim 100 cpanel accounts) heb ik een aantal alternatieven op een lijstje. Ik heb nl nog een lopend contract bij Neo en hoef voorlopig nog niet weg.
- cloudwebservices.nl (is van een medetweaker)
- brixly.uk met name de directadmin optie is goede deal
- https://www.oxxa.com/hosting ik weet niet of zij ook een verhuisservice hebben
ik sta open voor andere suggesties
Sinds het gedoe met Neo, ben ik eigenlijk wel klaar met reseller hosting (ik doel op Oxxa). Ik ga voor een VPS bij Tilaa en ben aan het testen met ApisCP.raven22 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:42:
[...]
Ik ben mijn 200+ domeinnamen aan het onderbrengen bij openprovider, dan ben ik niet meer afhankelijk van de diverse hostingproviders.
Voor de hosting (ruim 100 cpanel accounts) heb ik een aantal alternatieven op een lijstje. Ik heb nl nog een lopend contract bij Neo en hoef voorlopig nog niet weg.
- cloudwebservices.nl (is van een medetweaker)
- brixly.uk met name de directadmin optie is goede deal
- https://www.oxxa.com/hosting ik weet niet of zij ook een verhuisservice hebben
ik sta open voor andere suggesties
Ik wilde Runcloud gaan testen maar die gasten zijn echt raar! je krijgt een script, dat voer je uit. In mijn geval faalde dat script echt episch (hij kon een digital ocean repo niet vinden) om vervolgens mij een MySQL password te geven (MySQL was niet eens geinstalleerd) en te zeggen dat de installatie gelukt is...

Ik heb een ticket geopend met de vraag of ze wel eens van error checking gehoord hadden. Dat vonden ze een goede suggestie

Ik heb ondertussen contact gehad met de sales afdeling.TFHfony schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:58:
@_NooT_ :
Alle bestaande reseller pakketten worden inderdaad bij de eerstvolgende verlenging na 1 jan 2021 omgezet naar de nieuwe pakketten met de nieuwe prijzen.
Voor mij heeft dat invloed op 2 pakketten met een kostenstijging van 150%.
Mits ik ze een stapje downgrade, wat in mijn geval niet zo'n probleem is.
Nogal flink dus.
Een alternatief bij Neostrada is om over te gaan naar cloud hosting of een vps (met direct-admin).
Nu heb ik dit in het verleden eerder geprobeerd, maar ging me eigenlijk net een stap te ver.
Bovendien merkte ik dat de reseller-pakketten een stuk beter presteerden.
Maar goed, dat kan aan mijn onkunde liggen met het zelf managen daarvan.
Qua extra kosten is het voor mij nog te overzien en kan ik het grotendeels compenseren door mijn eigen prijzen ook een beetje te verhogen. Toch gaat mijn voorkeur naar alles elders onder brengen.
Al is het maar uit principe.
Vimexx klinkt inderdaad goed.
Ik denk dat ik daar ook maar eens begin en dan geleidelijk aan accounts ga overzetten.
Helaas hier ook voor mijn 2 accounts de mail gehad dat de prijs weer omhoog gaat. Vorig jaar al bijna 3x duurder, en nu weer bijna 2x duurder...
Ik lees hele wisselende verhalen over Vimexx, is dat wat? Zolang ik maar een paar simpele websites met Symfony kan draaien en kan deployen met Deployer (en dus andere rooth paths) kan instellen vind ik het wel prima.
Neostrada was erg mooi en goedkoop, maar het is de laatste tijd vooral erg duur geworden.
Eventueel nog andere hosters die aan te raden zijn? Ga met 2 accounts naar webhosting light en dus 5 euro betalen. Weet niet of reseller al voordelig is voor maar 2 websites?
Ik lees hele wisselende verhalen over Vimexx, is dat wat? Zolang ik maar een paar simpele websites met Symfony kan draaien en kan deployen met Deployer (en dus andere rooth paths) kan instellen vind ik het wel prima.
Neostrada was erg mooi en goedkoop, maar het is de laatste tijd vooral erg duur geworden.
Eventueel nog andere hosters die aan te raden zijn? Ga met 2 accounts naar webhosting light en dus 5 euro betalen. Weet niet of reseller al voordelig is voor maar 2 websites?
[ Voor 4% gewijzigd door Bose321 op 15-12-2020 14:23 ]
Fanaleds.com
Voor alle neostrada klanten:
Ik kwam er zojuist achter dat er vanaf 10 domeinen een korting geld van 50%.
Uiteraard kan hun systeem dat niet automatisch detecteren (een simpele query op de database maargoed) en dien je dit handmatig aan te vragen!
Uiteraard kan hun systeem dat niet automatisch detecteren (een simpele query op de database maargoed) en dien je dit handmatig aan te vragen!
Ik neem aan dat je doelt op de domeinnaamregistratie en niet de hosting.Mike2k schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:06:
Voor alle neostrada klanten:
Toch?
Jazeker._NooT_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
[...]
Ik neem aan dat je doelt op de domeinnaamregistratie en niet de hosting.
Toch?
Blijft wel weer een goed verhaal dat ze dat niet zelf aan kunnen geven maar ook niet kunnen crediteren. Ik heb dus naar hun voorwaarden een paar jaar teveel betaald.
Onder andere daarom:

Ik heb het ook meegemaakt dat kortingen niet altijd verrekend waren.Mike2k schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:47:
[...]
Jazeker.
Blijft wel weer een goed verhaal dat ze dat niet zelf aan kunnen geven maar ook niet kunnen crediteren. Ik heb dus naar hun voorwaarden een paar jaar teveel betaald.
Onder andere daarom:
Dat is altijd zonder problemen gecrediteerd.
Volgens mij doen ze tot 2-3 maanden terug niet moeilijk.
Dat is de langste termijn waarop ik terug gekomen ben.
Ik wil zelf in april over omdat mijn huidige hoster (A2 hosting) ook enorm veel hogere prijzen heeft dan 3 jaren geleden. Ik zit zelf te kijken naar 'StipHosting.nl' en 'Vimexx.nl' voor een super simpele website. Iemand hier ervaring met één of beiden in positieve of negatieve zin?
Vimexx.nl is stabiel en simpel. Alleen even wennen aan het wat ouder ogende DirectAdmin, maar als het goed staat, staat het goed.Sander Bouwhuis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
Iemand hier ervaring met één of beiden in positieve of negatieve zin?
Bedankt @RoRoNL. Er valt niet veel te managen wat mij betreft. Zolang de nameservers één keer goed ingesteld staan en de TLS certificaten automatisch verlengd worden ben ik in principe klaar.
Hier ook vimexx, nog geen problemen mee gehad.
Ben uiteindelijk zelf overgestapt naar Vimexx en Webdock. Nog geen problemen gehad, voor een grote website heb ik toch gekozen voor een VPS van Webdock, daar draait de website en de email gaat via Vimexx. Daarnaast zullen de kleine websites bij Vimexx zitten. Laadtijd bij Vimexx is overigens vele malen beter dan Neostrada dus alles gaat over bij mij.
Neostrada heeft er werk van gemaakt:
https://nl.trustpilot.com/review/www.neostrada.nl
Erg veel "op uitnodiging"...
Dan moeten wij daar ook even werk van maken om dat gemiddelde wat realistischer te maken.TFHfony schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:43:
Neostrada heeft er werk van gemaakt:
Net gedaan... Maar ik betwijfel of het erg veel zin heeft, maar goed...Boost9898 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:44:
[...]
Dan moeten wij daar ook even werk van maken om dat gemiddelde wat realistischer te maken.
Ook zojuist een eerlijke review toegevoegd. Als niemand dit doet gaat dat zeker niet helpen.Boost9898 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:44:
[...]
Dan moeten wij daar ook even werk van maken om dat gemiddelde wat realistischer te maken.
Ik ben bij, die van mij krijgen ze ook! 1/5._NooT_ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Ook zojuist een eerlijke review toegevoegd. Als niemand dit doet gaat dat zeker niet helpen.
Ik ben nu deze deal aan het testen: https://appsumo.com/unlimited-wordpress-hosting/
Appsumo heeft 60 dagen geld terug garantie, no questions asked.
Fastmoose maakt gebruik van het 20i.com platform. Dat staat goed bekend.
En ik moet zeggen dat de gtmetrix scores van enkele testsites beduidend hoger zijn dan bij neostrada.
Kost voor onbeperkte hosting 80€ per jaar, dat is wat Neostrada nu per maand rekent...
Appsumo heeft 60 dagen geld terug garantie, no questions asked.
En ik moet zeggen dat de gtmetrix scores van enkele testsites beduidend hoger zijn dan bij neostrada.
Kost voor onbeperkte hosting 80€ per jaar, dat is wat Neostrada nu per maand rekent...
Wel vreemd, ik vind nergens reviews over dit bedrijf...raven22 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:17:
Ze zijn nog nieuw, dus dat is altijd een risico. Over 20i is wel veel positiefs te vinden.Jatari schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Wel vreemd, ik vind nergens reviews over dit bedrijf...
Maar tot nu toe gaat het prima, en als early adopter krijg je dit voor een zeer scherp tarief.
Sites die met gtmetrix bij Neostrada niet verder komen dan een D, scoren hier een A. Voor exact dezelfde site.
Ze hebben een cache/cdn systeem die werkelijk alles doet van automatisch image schaling en optimalisatie tot javascript optimalisaties en andere caching technieken. Een cache plugin en bv shortpixel voor afbeeldingen is niet nodig.
Ik ben deze maand overgestapt naar Brixly.uk, na dit hier al een paar keer te zien voorbijkomen even getest en was overtuigd door de prijs/kwaliteit verhouding.
De cpanel migratietool is echt superhandig om websites over te zetten.
Door de brexit had ik wel wat GDPR schrik, maar sinds begin deze maand bieden ze ook servers aan in Duitsland, dus net iets handiger.
Voor mij de echte verademing is dat mails eindelijk aankomen (en dan vooral naar Microsoft emailadressen), dit was bij Neostrada onmogelijk. Ik gebruikte dan maar sendinblue hun verzendservice, wat goed werkte, maar extra configuratie was steeds nodig en ik hou toch wat van eenvoud.
Klantenservice reageert snel (toch op 1 vraag die ik stelde om van maandelijkse naar jaarlijkse betaling te gaan, je krijgt twee maanden gratis).
Tot hiertoe voor mij dus een aanrader.
Edit: domeinnamen ben ik langzaam aan naar openprovider aan het overzetten.
De cpanel migratietool is echt superhandig om websites over te zetten.
Door de brexit had ik wel wat GDPR schrik, maar sinds begin deze maand bieden ze ook servers aan in Duitsland, dus net iets handiger.
Voor mij de echte verademing is dat mails eindelijk aankomen (en dan vooral naar Microsoft emailadressen), dit was bij Neostrada onmogelijk. Ik gebruikte dan maar sendinblue hun verzendservice, wat goed werkte, maar extra configuratie was steeds nodig en ik hou toch wat van eenvoud.
Klantenservice reageert snel (toch op 1 vraag die ik stelde om van maandelijkse naar jaarlijkse betaling te gaan, je krijgt twee maanden gratis).
Tot hiertoe voor mij dus een aanrader.
Edit: domeinnamen ben ik langzaam aan naar openprovider aan het overzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door AlbanVE op 19-01-2021 13:38 ]
Na lang nadenken ga ik toch ook over op VIMEXX. Ik wilde zelf wat gaan opzetten maar gezien het kleine aantal accounts en de tevredenheid die ik overal hoor kies ik voor VIMEXX.
Ik schrok wel van de 500.000 Inodes maar dit limit is gelukt op het account dat je aanmaakt en niet voor alle accounts.
Ik schrok wel van de 500.000 Inodes maar dit limit is gelukt op het account dat je aanmaakt en niet voor alle accounts.
@AlbanVE
Ook ik wil weg bij Neostrada maar ik twijfel een beetje over Vimexx.
Ik zag jouw bericht over Brixly.uk voorbij komen en dat wekte mijn interesse wel.
Is het echt zo makkelijk om zowel de webhosting (wordpress sites bijv.) en mail te migreren naar deze host? Voor mij is het belangrijk dat het makkelijk en snel te managen is zonder dat hier te veel tijd in kruipt.
Wat de kosten betreft zit het wel goed.
Heb je misschien nog aanvullingen op je eerdere bericht, dingen om rekening mee te houden of wat juist we/niet uitspringt bij deze host?
Ook ik wil weg bij Neostrada maar ik twijfel een beetje over Vimexx.
Ik zag jouw bericht over Brixly.uk voorbij komen en dat wekte mijn interesse wel.
Is het echt zo makkelijk om zowel de webhosting (wordpress sites bijv.) en mail te migreren naar deze host? Voor mij is het belangrijk dat het makkelijk en snel te managen is zonder dat hier te veel tijd in kruipt.
Wat de kosten betreft zit het wel goed.
Heb je misschien nog aanvullingen op je eerdere bericht, dingen om rekening mee te houden of wat juist we/niet uitspringt bij deze host?