Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vuurwerkschade in achtertuin

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.485 views

Onderwerpen

• Frrik
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-02 09:35
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat advies willen van jullie.
Eergisteren kom ik thuis van werk en tref een briefje aan; "Beste buren, er is een ongelukje gebeurd in jullie achtertuin, we willen dit graag oplossen met jullie"
Dit is er gebeurd:
https://drive.google.com/...Jeu-o8nb/view?usp=sharing
:(
Nou snap ik dat sentimenteel gedoe hierin geen plaats heeft, maar het was een kado van mijn moeder en broer.
Mijn verzekering geeft aan, stuur een factuur en een foto van alles wat kapot is en we gaan het vergoeden. De eigen risico van €45,- mag je bij je buren gaan halen.
Leuk detail, we zijn eergisteren ook wakker geworden van de buuf die om 4 uur een rotje af heeft gestoken. Normaal heb ik helemaal geen probleem met mijn buren en zoek ik dat ook absoluut niet.
Dit verbaasde me enorm, maar vind het echt oneerlijk dat ze in een rare bui zoiets Doms doet en dat ze met €45,- klaar is.

Ik kan me voorstellen dat ik me tegenspreek, "ik zoet geen problemen", maar dit voelt gewoon scheef. Nu betaal mijn eigen verzekering hiervoor. Het geld is niet belangrijk, ik wil gewoon het idee hebben dat dit goed is opgelost. Als ze straks besluit mijn schutting in de fik te steken, kost dat ook €45,- ?

Hoe zouden jullie dit oplossen?

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:12

Jimster

A State of Trance

Welke verzekering heb je aangesproken? Als je geen rechtsbijstand hebt, zou ik alles verhalen bij de buren (op hun aansprakelijkheidsverzekering).

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 11:59
Wat zeggen de buren? Willen die niet gewoon een nieuwe bank vergoeden?

• Frrik
Mijn inboedelverzekering. Hierbij heb ik eerst gevraagd hoe ik dit het beste op kan lossen, boven staand verhaal herhaald eigenlijk.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:53

MsG

Forumzwerver

Waarom zou je dit bij je eigen verzekering claimen? Dat kost je indirect toch ergens iets. Laat ze het zelf maar claimen bij hun verzekering, en als ze die niet hebben dan mogen ze zelf zo'n meubel regelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DarkKnight
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 14:24
Puur objectief: Logisch dat je verzekeraar gewoon uitkeert en aangeeft dat de eigen risico verhaalt zou moeten worden. Het is voor de verzekeraar véél duurder om te vorderen op de andere partij.
Mocht je dus bezorgd zijn om de kosten voor je verzekeraar: niet doen, dat doen zij zelf beter.

Maar inderdaad start bij de buren, dat zíj hun verzekeraar aanschrijven. Deze zal waarschijnlijk exact hetzelfde doen: uitkeren en aangeven een bepaalde eigen risico te rekenen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Frrik
Bobmeister schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:10:
Wat zeggen de buren? Willen die niet gewoon een nieuwe bank vergoeden?
Ik woon in een leuk schattig arbeiderswijkje.. waarbij arbeid niet echt terecht is.. haha.
De schutting heb ik helemaal betaald omdat buuf niet 3 euro meer wou betalen.
(Ik koop, zij huurt).

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik zou tegen de buren zeggen dat je 250 euro eigen risico had en van die 200 euro die je overhoudt koop je vuurwerk :P

Fable wijzigde deze reactie 21-12-2018 15:13 (7%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:06:
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat advies willen van jullie.
Eergisteren kom ik thuis van werk en tref een briefje aan; "Beste buren, er is een ongelukje gebeurd in jullie achtertuin, we willen dit graag oplossen met jullie"
Dit is er gebeurd:
https://drive.google.com/...Jeu-o8nb/view?usp=sharing
:(
Nou snap ik dat sentimenteel gedoe hierin geen plaats heeft, maar het was een kado van mijn moeder en broer.
Mijn verzekering geeft aan, stuur een factuur en een foto van alles wat kapot is en we gaan het vergoeden. De eigen risico van €45,- mag je bij je buren gaan halen.
Leuk detail, we zijn eergisteren ook wakker geworden van de buuf die om 4 uur een rotje af heeft gestoken. Normaal heb ik helemaal geen probleem met mijn buren en zoek ik dat ook absoluut niet.
Dit verbaasde me enorm, maar vind het echt oneerlijk dat ze in een rare bui zoiets Doms doet en dat ze met €45,- klaar is.

Ik kan me voorstellen dat ik me tegenspreek, "ik zoet geen problemen", maar dit voelt gewoon scheef. Nu betaal mijn eigen verzekering hiervoor. Het geld is niet belangrijk, ik wil gewoon het idee hebben dat dit goed is opgelost. Als ze straks besluit mijn schutting in de fik te steken, kost dat ook €45,- ?

Met de buren overleggen zoals ze zelf aangeven.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-02 19:27
Volgens mij is vuurwerk nog niet toegestaan in dit land. Ik zou aangifte doen...

• Artifax
  • Registratie: november 2011
  • Nu online
Dit moet je claimen via de verzekeraar van je buren; daar hebben ze toch aansprakelijkheidsverzekering voor? Je buren hebben aangegeven het te willen oplossen. Laten zij het maar uitzoeken. Stuur de factuur naar je buren en wacht het af.

• Frrik
Marber schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
Volgens mij is vuurwerk nog niet toegestaan in dit land. Ik zou aangifte doen...
Juist, zoiets klinkt terecht.. Thanks voor de input :)!

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:00
Behalve een lichte categorie vuurwerk. En met zo’n wondertolletje kun je best dit effect krijgen hoor ;)

• DarkKnight
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 14:24
Helemaal waar. Maar als je de buren nog te vriend wil houden, zou ik persoonlijk starten met gewoon praten.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Marber
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:13:
[...]

Juist, zoiets klinkt terecht.. Thanks voor de input :)!
Zeker als ze zo onverantwoord zijn om je tuinbank af te laten branden. Volgende keer is het je schutting of meer

• Frrik
Artifax schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
Dit moet je claimen via de verzekeraar van je buren; daar hebben ze tcoh aansprakelijkheidsverzekering voor? Je buren hebben toch aangegeven het te willen oplossen. Laten zij het maar uitzoeken. Stuur de factuur naar je buren en wacht het af.
Heb je wel een punt.
Ik zou me alleen niet erg willen mengen in dit verhaal, gezien ik nogal subjectief ben (kado van moeders, mijn softspot).

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
[...]

Met de buren overleggen zoals ze zelf aangeven.
doe dat inderdaad eerst even.
Ze willen het in ieder geval wel oplossen.

Ik snap prima dat je hier boos en geïrriteerd over bent, maar wie weet zit er wel een goed verhaal achter.
Die foto is wel een 'hoe krijg je het voor elkaar' actie.

• Luchtbakker
Lekker positief voor je relatie met je buren.

Nee, het is echt al enorm netjes van ze dat ze een briefje achter laten, ze hadden het ook niet kunnen doen en dan zit je zelf met de gebakken peren!

Ik zou het verhalen bij de verzekering van de buren. Het kost indirect je zelf toch geld, want als er binnen xx periode weer wat gebeurt, gooien ze meeste verzekeringen je eigen risico omhoog.

Vaak is 1e keer claimen binnen 2-3 jaar gratis of 50 euro, en de 2e keer kost het 2x zoveel.

Kortom, gewoon bij de buren verhalen, daar zijn ze immers voor verzekerd. Kost ze vaak heel weinig en iedereen blij.

• Frrik
iAdema schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:13:
[...]

Behalve een lichte categorie vuurwerk. En met zo’n wondertolletje kun je best dit effect krijgen hoor ;)
Dat is waar, maar houd wel rekening met het feit dat alles nat was.... Ik weet niet waar ze zulke tolletjes vandaan haalt, maar dat is dan wel goed spul....

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-02 10:04
Marber schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:13:
[...]

Zeker als ze zo onverantwoord zijn om je tuinbank af te laten branden. Volgende keer is het je schutting of meer
Hou op zeg, het kan ook een ongelukje zijn geweest waar ze zelf ook van geschrokken kunnen zijn.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:15:
[...]

Dat is waar, maar houd wel rekening met het feit dat alles nat was.... Ik weet niet waar ze zulke tolletjes vandaan haalt, maar dat is dan wel goed spul....
Helemaal eens, maar het is een stuk lastiger om hard te maken welk soort vuurwerk het is geweest.

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:45
Persoonlijk starten inderdaad.

De TS heeft niets met zijn eigen verzekering oid te maken, In Nederland is het zo geregeld dat je kosten kunt verhalen bij de dader (als die aan te wijzen is).
Dan is het uiteindelijk voor de buren van de TS de vraag of ze de kosten uit hun eigen zak betalen, of dit bij hun verzekering neer te leggen.

Ik denk dat hun verzekeringsmaatschappij wel vragen gaat stellen bij deze foto...

CappieL wijzigde deze reactie 21-12-2018 15:17 (12%)

PSN: Cappie85 (PS4)

• Frrik
Luchtbakker schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:15:
[...]

Lekker positief voor je relatie met je buren.

Nee, het is echt al enorm netjes van ze dat ze een briefje achter laten, ze hadden het ook niet kunnen doen en dan zit je zelf met de gebakken peren!

Ik zou het verhalen bij de verzekering van de buren. Het kost indirect je zelf toch geld, want als er binnen xx periode weer wat gebeurt, gooien ze meeste verzekeringen je eigen risico omhoog.

Vaak is 1e keer claimen binnen 2-3 jaar gratis of 50 euro, en de 2e keer kost het 2x zoveel.

Kortom, gewoon bij de buren verhalen, daar zijn ze immers voor verzekerd. Kost ze vaak heel weinig en iedereen blij.
Dat wil ik ook graag in mijn achterhoofd houden inderdaad.
Ook al is het een klein huisje in een matig wijkje, ik heb er best in geinvesteerd (zonnepanelen, isolatie etc etc..) Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:01
Waarom ben je niet eerst gaan aanbellen bij je buren? Dat geven ze zelf al vriendelijk aan. Vraag hun hoe ze gedacht hadden dit op te lossen.. Mochten ze niet de middelen of mogelijkheden hebben om het zelf goed op te kunnen lossen, kun je altijd nog terugvallen op wat je al heb bespoken met je verzekeraar?

• Luchtbakker
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:18:
[...]

Dat wil ik ook graag in mijn achterhoofd houden inderdaad.
Ook al is het een klein huisje in een matig wijkje, ik heb er best in geinvesteerd (zonnepanelen, isolatie etc etc..) Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.
Groot gelijk. Zeker als je toch al nooit issues hebt gehad, waarom dan nu wel?

In Nederland ben je voor dit soort grappen verzekerd. (En gelukkig maar). Dus er is geen reden om boos te worden.

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:43
Ja nu kunnen we een boom optuigen dat het niet kan en het mag niet enz. maar dat weten we. Wat mij betreft best dapper dat ze een briefje hebben achtergelaten want ze kunnen daar dus ook nog juridisch last mee krijgen (behalve de rekening). Zou gewoon even aanbellen en zeggen, goh ik zag jullie briefje en ik zag de bank, hoe gaan we dit oplossen? (wellicht zijn ze WA verzekerd?) Als ze dit topic zien kan je het mogelijk al verkl**t hebben bij ze. Succes.

Memento mori

• Frrik
renegrunn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:19:
Waarom ben je niet eerst gaan aanbellen bij je buren? Dat geven ze zelf al vriendelijk aan. Vraag hun hoe ze gedacht hadden dit op te lossen.. Mochten ze niet de middelen of mogelijkheden hebben om het zelf goed op te kunnen lossen, kun je altijd nog terugvallen op wat je al heb bespoken met je verzekeraar?
Daar heb je helemaal gelijk in. Er is alleen wat achtergrond informatie waar jullie niet over beschikken en waarvan ik dacht dat het niet relevant was.
Mijn lieve buuf is een aantal keren (5 jaar geleden) langsgekomen om 10€ te lenen voor hondenvoer.. Toen de hond weg was, was is het nog een keer gebeurd. Kortom ze houd er een andere hobby op na, die sterk ruikt als de wind fout staat (verbouwd niets zelf). Ik heb geen vertrouwen dat we een warm band zullen krijgen, dat ambieer ik ook niet (andere buren zijn TOP). Ik wil alleen geen gezeik, maar ik wil ook niet nu handjes vast houden en kumbaya gaan zingen. Ik wil dat ze wel degelijk snapt dat dit sort geintjes belachelijk zijn. Een beetje verder en mijn schuur was afgefikt.

Kortom, ik wil dat de verantwoordelijk bij de juiste persoon komt te liggen. Zij heft absoluut geen middelen om dit te fixen. Daarvoor zoals andere top tweakers al hebben geadviseerd, via haar verzekering. Mocht dat niet lukken, dan de mijne.

• Frrik
Bob-B190 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:23:
Ja nu kunnen we een boom optuigen dat het niet kan en het mag niet enz. maar dat weten we. Wat mij betreft best dapper dat ze een briefje hebben achtergelaten want ze kunnen daar dus ook nog juridisch last mee krijgen (behalve de rekening). Zou gewoon even aanbellen en zeggen, goh ik zag jullie briefje en ik zag de bank, hoe gaan we dit oplossen? (wellicht zijn ze WA verzekerd?) Als ze dit topic zien kan je het mogelijk al verkl**t hebben bij ze. Succes.
Na mijn vorige post al helemaal :F.
Dat ik bij haar langs ga is een feit. Ik beschik alleen niet over de baggage/Kennis die op tweakers schuil gaat. Ik zou weloverwogen en objectief de mogelijkheden met haar willen bespreken.

• Marber
Volgens mij gaat haar verzekering niets uitkeren, omdat het ze de wet hebben overtreden. Hoogstens dat ze jou schadeloos stellen, maar dan de rekening bij haar leggen (let op: ik ben geen expert, maar dit is denk ik hoe het werkt, met nadruk op "denk ik")

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
xavento schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:15:
[...]

Hou op zeg, het kan ook een ongelukje zijn geweest waar ze zelf ook van geschrokken kunnen zijn.
Een ongeluk als dit gebeurt enkel wanneer je onverantwoorde risico's neemt met vuurwerk wat waarschijnlijk verboden is maar zeker niet in deze situatie en op dit tijdstip afgestoken mag worden.
Dit ga je niet met een wondertolletje voor elkaar krijgen, hier is heel wat hitte voor nodig geweest.

@Frrik je hebt twee opties:
1. De buren rechtstreeks aansprakelijk stellen voor zowel je tuinset als het opnieuw aanleggen van het grind daar onder, gezien dat onder de gesmolten plastic zit.
2. Jouw verzekering aanspreken, die gaan geen zin hebben dit te verhalen.

Optie 2 is het makkelijkst maar optie 1 legt de aansprakelijkheid daar waar hij hoort te liggen. En indien de buren geen aansprakelijkheidsverzekering hebben moeten ze dit volledig zelf betalen.

Daarnaast kan je nog naar de politie stappen maar gezien dit niet expres gedaan is zal aangifte van vernieling lastig zijn. Wellicht willen ze wat doen tegen het afsteken van vuurwerk want vuurwerk dat dit kan veroorzaken kan ook veel ergere schade aanrichten.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Rukapul

Moderator General Chat
Ongelukken gebeuren. Even langs bij de buren en vragen of ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Zo ja, zeggen dat briefje etc eraan komt die ze naar de verzekering door moeten sturen. Zo nee, zelf claimen en eigen risico bedrag van buur in ontvangst nemen.

Kortste weg naar de oplossing nemen.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:07
Sowieso de buren het eerst laten regelen. Als je dit via jou verzekering regelt dan leert dit soort volk het nooit.

Als je nu al met vuurwerk wilt spelen, prima maar doe het dan fatsoenlijk zonder overlast te veroorzaken (voor zover dat nu al kan.....).

• kabeltjekabel
  • Laatst online: 01:42
Oplossing van @Rukapul lijkt me het beste.

En verder; wees blij dat ze überhaupt een briefje hebben achtergelaten. Hadden ze dàt niet gedaan, had je helemaal niks gehad.

Wel echt "hoe krijg je het voor elkaar", maar ik zou toch proberen de lieve vrede wat te bewaren. Ruzie met de buren kan je woongenot echt goed bederven.

• Frrik
kabeltjekabel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:46:
Oplossing van @Rukapul lijkt me het beste.

En verder; wees blij dat ze überhaupt een briefje hebben achtergelaten. Hadden ze dàt niet gedaan, had je helemaal niks gehad.

Wel echt "hoe krijg je het voor elkaar", maar ik zou toch proberen de lieve vrede wat te bewaren. Ruzie met de buren kan je woongenot echt goed bederven.
Dat zoek ik ook echt niet. Heb je helemaal gelijk in.

Update: Het schijnt zo te zijn, (bron: mijn verzekering) dat de melding toch bij hen terecht komt, gezien ik de vorderaar ben. Via haar verzekering wordt dit toch niet voldaan.

Vreemd,
Hoijong schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:41:
Sowieso de buren het eerst laten regelen. Als je dit via jou verzekering regelt dan leert dit soort volk het nooit.

Als je nu al met vuurwerk wilt spelen, prima maar doe het dan fatsoenlijk zonder overlast te veroorzaken (voor zover dat nu al kan.....).
Dat zegt mijn gevoel ook, maar om de vrede te bewaren denk ik dat dit de oplossing met de info die ik nu heb:
1) Mijn verzekering het laten regelen, gezien zij dit aangeven en adviseren (bizar maar ok, wie ben ik om hem tegen te spreken (wat een helden)).
2) Naar de buurvrouw en aangeven dat ik alles al heb geregeld, het kost je €45,-. De volgende keer dat dit sort gekkigheden zich voordoen, kan ik niet anders dan het escaleren gezien je nu al de wet overtreed.

Zo houd ik toch een beetje de vrede?

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:24

Sick Nick

Drop the top!

Lekker punt 2 laten zitten, daar ga je geen vrienden mee maken.

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:02
Snap het probleem eigenlijk niet, buren veroorzaken schade en laten netjes een brief na om ze te contacteren om het op te lossen.
De aansprakelijkheids/familiale verzekering van de tegenpartij zal dit normaal betalen op basis van een factuur.
Als je zelf inboedelverzekering hebt zouden zij dit kunnen terugvorderen van de tegenpartij

Maar geen enkele verzekering gaat hier tijd in steken om te onderzoeken of het vuurwerk al dan niet legaal afgestoken was => uit te keren bedrag is te laag, kost hun meer aan uren en moeite dan iets anders.

• kabeltjekabel
  • Laatst online: 01:42
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:53:
[...]

Dat zoek ik ook echt niet. Heb je helemaal gelijk in.

Update: Het schijnt zo te zijn, (bron: mijn verzekering) dat de melding toch bij hen terecht komt, gezien ik de vorderaar ben. Via haar verzekering wordt dit toch niet voldaan.

Vreemd,
[...]

Dat zegt mijn gevoel ook, maar om de vrede te bewaren denk ik dat dit de oplossing met de info die ik nu heb:
1) Mijn verzekering het laten regelen, gezien zij dit aangeven en adviseren (bizar maar ok, wie ben ik om hem tegen te spreken (wat een helden)).
2) Naar de buurvrouw en aangeven dat ik alles al heb geregeld, het kost je €45,-. De volgende keer dat dit sort gekkigheden zich voordoen, kan ik niet anders dan het escaleren gezien je nu al de wet overtreed.

Zo houd ik toch een beetje de vrede?
Doorgestreepte deel er niet bij zeggen. Wat denk je trouwens dat de politie gaat doen in zo'n geval? Niks te bewijzen, geen heterdaad. Als je semi-constant geterroriseerd wordt door je buuf; ja, dan. Dan kan de politie een "dossier opbouwen". Maar anders heb je toch niks aan de politie in dit geval.

• Frrik
sprankel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:56:
Snap het probleem eigenlijk niet, buren veroorzaken schade en laten netjes een brief na om ze te contacteren om het op te lossen.
De aansprakelijkheids/familiale verzekering van de tegenpartij zal dit normaal betalen op basis van een factuur.
Als je zelf inboedelverzekering hebt zouden zij dit kunnen terugvorderen van de tegenpartij

Maar geen enkele verzekering gaat hier tijd in steken om te onderzoeken of het vuurwerk al dan niet legaal afgestoken was => uit te keren bedrag is te laag, kost hun meer aan uren en moeite dan iets anders.
Mijn verzekering geeft aan dat de wet voorschrijft dat de dekking toch via mijn verzekering zou moeten gebeuren.

Maar wat je zegt, snap ik. Echter ben ik wel opzoek naar een meer langtermijn oplossing. Wij werden 3 dagen geleden wakker omdat ze om 4 uur 's nachts een rotje afstak. Daar heb ik niets van gezegd, omdat ik om een rotje geen gezeik met de buren wil. De dag erna staat mijn tuin in de fik. Het is wel klaar nu, ze moet dat weten en er moeten gevolgen aan vasthangen voor de volgende keer. buiten een paar tientjes.

Dan ben ik happy, zij komt er goed vanaf. Ik heb het gevoel dat het recht heft zegen gevierd.. 8)7
kabeltjekabel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:01:
[...]

Doorgestreepte deel er niet bij zeggen. Wat denk je trouwens dat de politie gaat doen in zo'n geval? Niks te bewijzen, geen heterdaad. Als je semi-constant geterroriseerd wordt door je buuf; ja, dan. Dan kan de politie een "dossier opbouwen". Maar anders heb je toch niks aan de politie in dit geval.
Heb je gelijk in... _/-\o_

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:02
Handel de schade af via de verzekering & nodig de buur even uit (die verwachten sowiezo dat je contact neemt)
Bij aankomst geef ze een kopje thee/koffie, meld dat je blij bent dat ze een briefje hebben nagelaten en hun verantwoordelijkheid willen opnemen, dat je verzekering het zal regelen & dat het vuurwerk illegaal is maar dat de verzekering niet meteen aangaf er moeilijk over te doen maar dat het naar de toekomst toe eigenlijk niet meer kan.

Dat lijkt mij de meest tactische manier om te krijgen wat je wilt met zo min mogelijk kans op escalatie van de tegenpartij.

Stel dat je er de politie zou gaan bijhalen kan dit een serieus andere reactie geven bij de buren.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:37
Ik zou eerst naar de buren gaan. Kunnen jullie het onderling oplossen dan is dat mooi. Dan gaat het goed en zullen ze de volgende keer weer komen. Als je het meteen via de officiële kanalen speelt en hun verzekering komt koud op hun dak vallen dat er betaald dient te worden dan zullen ze het de volgende keer wel uit hun hoofd laten om weer een briefje neer te leggen. Dan hoor je niks en zullen ze doen of zij van niks weten. Officiële instanties erbij halen is het laatste middel ipv de eerste optie. Komen jullie er niet samen uit dan kun altijd nog de verzekering inschakelen.

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-02 16:18
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:18:
[...]
Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.
Oef, dat is een lastige. Je moet in ieder geval los laten dat je alles onder controle kunt hebben en dat je daarbij de wijk naar eigen wens/smaak kan behouden. Er zijn teveel factoren die kunnen veranderen en weerstand bieden tegen de veranderingen kost enorm veel energie en gaat zeker ten koste van je eigen woon- en leefgenot.

Ikzelf leefde ook rustig totdat de provincie besloot een snelweg in de achtertuin aan te leggen. Na x jaar lang gefrustreerd te zijn, rechtzaken en ander gezeur kom je erachter dat je eigenlijk niet veel kan veranderen. Mensen zijn stug en geven niet mee tenzij je geluk hebt.

Zodra je weerstand gaat tonen komt er een hoop extra werk op je af. Ik zou proberen er luchtig mee om te gaan en niet te storen / snel naast je neerleggen aan wat er gebeurt. Dat bespaart je een hoop energie. Uiteindelijk moet je samen door 1 deur en je kan niet een ander zodanig kneden dat diegene door jouw deur past

Heel vehraal getypt maar je reactie verkeerd geintepreteerd denk ik dus even geedit :) tldr luchtig mee omgaan ipv weerstand is de beste keuze

Waterkoker wijzigde deze reactie 21-12-2018 16:34 (122%)

• Frrik
Helden van Tweakers, ik ben eruit.
Dit was mijn eerste post en ben ontzettend onder de indruk.
Dank voor de inhoud en meedenken, ontzettend toffe antwoorden.

Van mij mag er een slotje op.
De verzekering gaat zijn ding doen, ik ga straks a la Sprankel naar de buurtjes, dan is het klaar.

Tenzij mijn situatie een mooi medium is voor andere tweakers om los te gaan over hun buren. xD

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:57
Gewoon in handen van de verzekering en dan zonder schaamte het eigen risico gaan halen.
Als ze geld hebben voor vuurwerk, dan kunnen ze ook 45€ af tikken.

In België zou zoiets via een familiale verzekering lopen, en dan is het eigen risico net iets minder dan 200€.

Misschien leren ze wel iets bij als ze eens 45€ mogen betalen.

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik zou idd ook niet te moeilijk doen en gewoon die 45 euro pakken. Zeker aangezien je aangeeft dat ze al eens geld geleend hebben vind ik het toch netjes dat ze het gemeld hebben.

Ik vind dit juist best een positieve benadering ondanks het niet helemaal netjes is wat ze hebben gedaan.

• Jan-man
  • Laatst online: 11:00
Gezien de schade kan het vrijwel 100% zeker een grondbloem geweest. Dit vuurwerk valt onder categorie F1 en mag gewoon geheel het jaar gekocht en afgestoken worden mits dit op eigen terrein is. Je kan hier dus vrij weinig tegen beginnen aangezien het achter huis is gebeurt zo te zien ?

Gezien ze het gewoon gemeld hebben zou ik niet moeilijk doen en gewoon die 45 euro verhalen en klaar. Denk dat ze dan ook voorlopig hun les wel hebben geleerd.

Als je er echt last van hebt kun je het eventueel wel op geluidsoverlast gooien maar denk dat een goed onderling gesprek meer effect heeft.

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• Frrik
bassiej19 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:50:
Ik zou idd ook niet te moeilijk doen en gewoon die 45 euro pakken. Zeker aangezien je aangeeft dat ze al eens geld geleend hebben vind ik het toch netjes dat ze het gemeld hebben.

Ik vind dit juist best een positieve benadering ondanks het niet helemaal netjes is wat ze hebben gedaan.
Bedankt voor je reactie man.. maar die 45 gaat ze betalen.. 😅

• Frrik
Jan-man schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:53:
Gezien de schade kan het vrijwel 100% zeker een grondbloem geweest. Dit vuurwerk valt onder categorie F1 en mag gewoon geheel het jaar gekocht en afgestoken worden mits dit op eigen terrein is. Je kan hier dus vrij weinig tegen beginnen aangezien het achter huis is gebeurt zo te zien ?

Gezien ze het gewoon gemeld hebben zou ik niet moeilijk doen en gewoon die 45 euro verhalen en klaar. Denk dat ze dan ook voorlopig hun les wel hebben geleerd.

Als je er echt last van hebt kun je het eventueel wel op geluidsoverlast gooien maar denk dat een goed onderling gesprek meer effect heeft.
Mee eens, gaan we doen..

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13:39

Gri77ie

Ja ja...ik ga al...

Gewoon met je buurtjes in gesprek gaan. Ze trekken zelf het boetekleed al aan. Daarmee geven ze aan dat zij de burenrelatie ook goed willen houden.

Aangifte doen bij de politie werkt hierin averechts denk ik. Daarbij vraag ik me af van welk strafbaar feit. Vernieling gaat niet op omdat daarbij van opzet sprake moet zijn. Baldadigheid zou nog kunnen. Maar zoals hier al velen zeggen...en jij zelf ook.. je wil de relatie goed houden. Ga in gesprek over een oplossing. Hetzij via jouw verzekering, hetzij via die van de buren.

Veel wijsheid !

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Hackus
  • Niet online

Hackus

https://folder.aldi.nl/fixed/vuurwerkfolder

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-02 23:21
Je kan toch gewoon met je buren even samen achter de ipad gaan zitten en kijken wat zo'n plastic bankje kost? Met alle respect, het is dan een familiegeschenk maar niet een ontzettend bijzonder bankje. Laat ze maar een nieuwe aanschaffen, dat lijkt me de eerste optie. Zij hebben het gesloopt, gewoon vervangen, en klaar.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-02 17:44

MrBubbles

Ik mis je

1. je zoekt een nieuwe uit op kosten van de buren zelf
2. je zoekt een nieuwe uit op kosten van de verzekeraar van de buren
3. je zoekt een nieuwe uit op kosten van je eigen verzekering.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Marber
Wow... er gaat een wereld voor me open. Nooit gedacht dat er zoveel klasse1 spul was. Ik dacht echt dat Klass1 spul trektouwtjes en knalerwtjes waren... Weer wat geleerd

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Langharig bejaard tuig

Het is normaal dat schade aan jouw eigendom moet worden geclaimd bij de eigen verzekeraar. (Deze zal proberen dit te verhalen bij de verzekeraar van de tegenpartij) Hou er ook rekening mee dat er een afschrijving is en dat je niet de nieuwwaarde krijgt uitgekeerd.

De verzekeraar zal geen eigen risico inhouden als het duidelijk is dat de schade verhaalbaar is.

In principe is het aan de verzekeraar van je buren of zij iets op hen gaan verhalen.

offtopic:
Heb zelf op dit moment iets soortgelijks lopen en hoewel het gevoelsmatig oneerlijk is en voelt, is het helaas wel de harde realiteit. In mijn geval wordt € 157,95 vergoed waarvoor ik twee trappen en twee hallen moet bekleden, diverse muren opnieuw moet laten stucen en wat houten platen moet vervangen.Totaal ben ik enkele duizenden euro’s kwijt die niet op derden is te verhalen.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:54
Artifax schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
Dit moet je claimen via de verzekeraar van je buren; daar hebben ze toch aansprakelijkheidsverzekering voor?
Verzekeraars hebben onderling afgesproken inboedelschades te betalen vanuit de inboedelverzekering. Tenminste, zo is het als de wasmachine van de bovenburen lekt, dus ik neem aan dat dat hier niet anders is.
De reden hierachter is dat alle verzekeraars zo toch ongeveer een gelijk deel moeten betalen, en het heel veel verhaalkosten scheelt.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 21-12-2018 17:34 (4%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-01 10:28
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:27:
[...]

Na mijn vorige post al helemaal :F.
Dat ik bij haar langs ga is een feit. Ik beschik alleen niet over de baggage/Kennis die op tweakers schuil gaat. Ik zou weloverwogen en objectief de mogelijkheden met haar willen bespreken.
Lastig want:
Normaal gesproken is de inboedelverzekering van toepassing op je eigen spullen die jijzelf stuk maakt bij, jij betaald voor die verzekering en hun helpen JOU. Ik vind het dus ergens al vreemd dat je verzekering het allemaal geen probleem vond? Want wat heb je gezegd: de buren hebben zus en zo of heb je de schuld op jezelf genomen?

Normaal gesproken gaat het altijd op de volgende manier indien je weet wie het gedaan heeft:
Jij belt je eigen aansprakelijkheidsverzekering op en je geeft aan wat er gebeurt is en door wie. Hun handelen het af en jij krijgt uiteindelijk je geld.

Nu kan je uit goed fatsoen (jij hebt een huis gekocht en geïnvesteerd dus een prettige omgang met de buren is meestal wel gewenst, toch?) naar je buren gaan en vragen of zij überhaupt een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Indien dat zo is dan kan je het het beste op de correcte manier laten verlopen; via je aansprakelijkheidsverzekering. Nadeel: aansprakelijkheidsverzekeringen zijn best wel traag, hun moeten jouw verhaal verwerken in het systeem, vervolgens moet er verhaal gehaald worden bij de tegenpartij (dat is dus als eerste hun verzekering), hun verzekering moet weer verhaal gaan halen bij hun klant (jouw buren) etc etc etc.

Hebben hun dit niet, dan kan je hun financieel in de problemen brengen (ze lijken het niet breed te hebben door het lenen van 10tjes voor cannabis) of dat de relatie met je buren ten goede komt? Nee. Dus dan zou je het alsnog via je eigen inboedelverzekering kunnen laten lopen, niet juist maar goed..
Ergens is het natuurlijk wel netjes dat je buren ervoor opkomen (nu weet ik niet waar je achtertuin op grenst, maar het had misschien ook een wildvreemde geweest kunnen zijn? Zo spelen je buren het gelukkig niet).

LopendeVogel wijzigde deze reactie 21-12-2018 17:37 (7%)

• Artifax
  • Nu online
RemcoDelft schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:34:
[...]

Verzekeraars hebben onderling afgesproken inboedelschades te betalen vanuit de inboedelverzekering. Tenminste, zo is het als de wasmachine van de bovenburen lekt, dus ik neem aan dat dat hier niet anders is.
De reden hierachter is dat alle verzekeraars zo toch ongeveer een gelijk deel moeten betalen, en het heel veel verhaalkosten scheelt.
Bedankt voor de toelichting. Ik wist niet dat verzekeraars onderling af hebben gesproken inboedelschade te betalen vanuit de inboedelverzekering. :*)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

[...]

Klopt. Ik had een paar jaar geleden een HR++ ruit van 5x3Mtr. stuk doordat de buurjochies iets te enthousiast aan het voetballen waren (het ging maar záchtjes.... Uhu :*) ).

Heb ik destijds ook op m'n eigen glasverzekering moeten verhalen waarbij de rest van de afhandeling achter de schermen geregeld werd (zonder eigen risico voor mij).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

[...]

Eigen waterschade - inboedel -inboedelverz.
Eigen waterschade- muren, plafond - opstalverz
Waterschade door bovenburen - aansprakelijkheidsverzekering van de betreffende buren

Vaak zijn inboedel, opstal en aansprakelijkheid in 1 verzekering ondergebracht 'woonverzekering'

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:10

Yucon

*broem*

Als ze om tientjes komen bedelen voelen ze die 45 euro ook wel genoeg om te boodschap te begrijpen. Persoonlijk zou ik dat al voldoende vinden, maar dat is ieder voor zich. Misschien is het ook wel een goed idee om het eens met je moeder te bespreken. Het kan goed zijn dat zij het een stuk minder emotioneel opvat dan jij. En als jij hoort dat zij het minder zwaar opneemt kan dat best kalmerend blijken te zijn voor je eigen gevoel.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:35:
Helden van Tweakers, ik ben eruit.
Dit was mijn eerste post en ben ontzettend onder de indruk.
Dank voor de inhoud en meedenken, ontzettend toffe antwoorden.

Van mij mag er een slotje op.
De verzekering gaat zijn ding doen, ik ga straks a la Sprankel naar de buurtjes, dan is het klaar.

Tenzij mijn situatie een mooi medium is voor andere tweakers om los te gaan over hun buren. xD
Top, fijn dat je er wat aan had.

Alleen slotjes daar zijn ze hier niet zo van als daarom gevraagd wordt.
Een latere update hoe het allemaal afgelopen is, dat wordt ook erg gewaardeerd.
Beiden een beetje omdat je veel 'ask and run' vraagstellers hebt waarbij het net interessant werd maar je nooit meer wat hoort.

• Frrik
Zal ik zeker doen. Update volgt..

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hou de verzekering wel in de gaten. Heb een gevalletje gehad waarbij een buurmeisje mijn schilderwerk beschadigde. Na 2 maanden mijn verzekering gevraagd of er nog eens wat ging gebeuren (3e keer dat ik ze aanmaande), waarop ik doodleuk te horen kreeg "oh, maar dat moet u met de verzekeraar van de tegenpartij regelen". Toen ik heel erg boos werd kon er ineens wel uitgekeerd worden en zouden zij het "uit coulance" wel regelen met de verzekeraar van de tegenpartij... 3x raden waar ik nooit meer een inboedelverzekering afsluit! :(

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• waah
  • Registratie: maart 2009
Pietervs schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:51:
Hou de verzekering wel in de gaten. Heb een gevalletje gehad waarbij een buurmeisje mijn schilderwerk beschadigde. Na 2 maanden mijn verzekering gevraagd of er nog eens wat ging gebeuren (3e keer dat ik ze aanmaande), waarop ik doodleuk te horen kreeg "oh, maar dat moet u met de verzekeraar van de tegenpartij regelen". Toen ik heel erg boos werd kon er ineens wel uitgekeerd worden en zouden zij het "uit coulance" wel regelen met de verzekeraar van de tegenpartij... 3x raden waar ik nooit meer een inboedelverzekering afsluit! :(
Ohra? Nationale Nederlanden? HEMA?.... Dat waren mijn 3 gokjes :+

Persoonlijk denk ik dat die 45 euro prima is. Als je er politie bij gaat betrekken etc dan weet ik wat ze er van leren....

"Volgende keer als het gebeurd zeggen we niks"

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de buren aangegeven het willen oplossen zijn zij verantwoordelijk blijkbaar. Waarom dan de eigen inboedelverzekering aanspreken? :? Ja, jouw meubilair is onderdeel van jouw inboedel, niet die van de buren, maar daar hebben zij (als het goed is) een aansprakelijkheidsverzekering voor. Lijkt mij dus handiger het daar te claimen en niet bij de eigen verzekering aan te kloppen (want dan gaat jouw premie ook nog eens omhoog).
Kopen is niet hetzelfde als afsteken. Kopen mag, afsteken niet.
Jan-man schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:53:
Waarom zouden zijn buren bij een ander in de tuin een grondbloem afsteken? :?
De bank is zo goed als onbruikbaar geworden. Die kost echt geen 45 euro, zeker als het een goede is, betaal je er zo 200 euro of meer voor. 45 euro is dan vanzelfsprekend een lachertje. De moeder en broer van TS kunnen immers zien wat die bank gekost heeft. ;)
Dat sowieso, maar 45 euro hoeft niet per se de schade al te dekken. :) En dan nog gaat het via de verzekering van de TS, niet die van de buren, waar het geclaimed dient te worden.

CH4OS wijzigde deze reactie 21-12-2018 20:08 (68%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• waah
CH4OS schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:01:
Niet waar.....

CAT.1 Vuurwerk
Het is tegenwoordig in Nederland toegestaan om het hele jaar door vuurwerk te kopen en af te steken mits het CAT.1 Vuurwerk betreft en je anderen niet tot overlast bent bij het afsteken. CAT.1 Vuurwerk kenden we voorheen als Fop- en Schertsvuurwerk, ook wel Kindervuurwerk genoemd, alleen is er aan deze categorie ook een aantal kleine vuurwerkartikelen toegevoegd zoals grondbloemen, kleine fonteinen en knetterlinten.

En zo'n kleine fontein kan iets wel in brand krijgen. Zeker dat soort plastic wat, als het eenmaal brand, blijft branden.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

waah schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:08:
[...]

Niet waar.....

CAT.1 Vuurwerk
Het is tegenwoordig in Nederland toegestaan om het hele jaar door vuurwerk te kopen en af te steken mits het CAT.1 Vuurwerk betreft en je anderen niet tot overlast bent bij het afsteken. CAT.1 Vuurwerk kenden we voorheen als Fop- en Schertsvuurwerk, ook wel Kindervuurwerk genoemd, alleen is er aan deze categorie ook een aantal kleine vuurwerkartikelen toegevoegd zoals grondbloemen, kleine fonteinen en knetterlinten.

En zo'n kleine fontein kan iets wel in brand krijgen. Zeker dat soort plastic wat, als het eenmaal brand, blijft branden.
Lijkt mij dat een beschadigde bank wel voldoende overlast is voor de buurman (de TS) en het dus illegaal was? :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

waah schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:58:
[...]

Ohra? Nationale Nederlanden? HEMA?.... Dat waren mijn 3 gokjes :+
Vanavond maar niet naar het casino als ik jou was :+
Nee, was Aegon.

Persoonlijk denk ik dat die 45 euro prima is. Als je er politie bij gaat betrekken etc dan weet ik wat ze er van leren....

"Volgende keer als het gebeurd zeggen we niks"
Precies, gewoon die 45 euro zelf ophalen bij de buur, verder geen gedoe met politie of zo. Denk dat ze zelf ook behoorlijk geschrokken is en de relatie met haar "rijke" buurman van wie ze af en toe geld kan lenen goed wil houden, gezien het briefje. :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:01
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor je reactie man.. maar die 45 gaat ze betalen.. 😅
Haha daar doel ik ook op. Enkel het daarbij houden bedoel ik dus.

• Jan-man
  • Laatst online: 11:00
CH4OS schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:09:
[...]
Lijkt mij dat een beschadigde bank wel voldoende overlast is voor de buurman (de TS) en het dus illegaal was? :)
Nope illegaal betekend heel iets anders. Illegaal betekend dat je het niet in bezit mag hebben en dat mag gewoon. Is gewoon gevolg schade veroorzaakt door 1 of meerdere 'speelse' tieners waarbij ik maar aannemen dat er geen opzet in het spel is. Ze hebben het ook netjes gemeld dus aan het hele verhaal is niks 'illegaal.
CH4OS schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:01:
Als de buren aangegeven het willen oplossen zijn zij verantwoordelijk blijkbaar. Waarom dan de eigen inboedelverzekering aanspreken? :? Ja, jouw meubilair is onderdeel van jouw inboedel, niet die van de buren, maar daar hebben zij (als het goed is) een aansprakelijkheidsverzekering voor. Lijkt mij dus handiger het daar te claimen en niet bij de eigen verzekering aan te kloppen (want dan gaat jouw premie ook nog eens omhoog).
[...]
[...]
Waarom zouden zijn buren bij een ander in de tuin een grondbloem afsteken? :?

[...]
De bank is zo goed als onbruikbaar geworden. Die kost echt geen 45 euro, zeker als het een goede is, betaal je er zo 200 euro of meer voor. 45 euro is dan vanzelfsprekend een lachertje. De moeder en broer van TS kunnen immers zien wat die bank gekost heeft. ;)

[...]
Dat sowieso, maar 45 euro hoeft niet per se de schade al te dekken. :) En dan nog gaat het via de verzekering van de TS, niet die van de buren, waar het geclaimed dient te worden.
Wie zegt dat ze bewust het in de tuin van de buurman hebben gegooid ? Ik heb grondbloemen door afketsen op een steen meters de lucht zien invliegen.

Of een schrikreactie bij het aansteken van het lontje en een vonk tegen je duim krijgen en dus net verkeerd weggooien ?

En ja die 45 euro dekt niet de waarde van de bank maar daar treed de verzekering op. Hij had ook kunnen zeggen fuck de verzekering en jullie betalen alles maar. Maar aangezien ze afentoe al geld lenen bij ts denk ik niet dat ze zomaar met dat bedrag op de proppen gaan komen.

Jan-man wijzigde deze reactie 21-12-2018 20:48 (60%)

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• Frrik
Absoluut.. daardoor ben ik ook van mening dat die 45€ een symbolisch bedrag is die gewoon moeten voldoen en in hun achterhoofd houden dat ik dit heb opgelost. Daarmee hoop ik een paar rustige jaren te "kopen" (lees, blij en verbaasd door medewerking van de verzekering).

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Je hebt trouwens wel mazzel dat het zulk nat regen weer was/is. Als het nu al een paar dagen droog zou zijn geweest dan had je wel wat meer schade dan alleen een gat in het bankje :o

At the end of the line a survivor will be born

• Hackus
  • Niet online

Hackus

CH4OS schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:09:
[...]
F1-vuurwerk:
Dit vuurwerk is het hele jaar door verkrijgbaar en mag je ook het hele jaar door afsteken, maar geen baldadigheid of vernielingen mee plegen. (opzettelijk) ongelukje kan altijd gebeuren, dat zie je wel met het vuurwerk wat jij bedoelt wat pas vanaf 28dec verkocht mag worden(omdat zondag er tussen valt anders 29-30-31dec). afsteken hier van is toegestaan vanaf 18u 31 dec. tot 02u 01 jan.

• torretje2012
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 07:32
De kans dat je fop/scherts vuurwerk hebt, wat 'zomaar' in een andere tuin beland met deze schade..... is minimaal, koppel daar nog het feit van een 'achterstands' wijk bij en ik denk dat dit echt geen legale actie is geweest ;)

• Zebby
  • Laatst online: 15:59

Zebby

Gamed

Lastig verhaal omdat het je buren zijn. Toch nog mijn input:
- Geef aan dat je het vervelend vindt, omdat cadeau moeder, maar dat je begrijpt dat ongelukken gebeuren en je het fijn vindt dat ze wel een briefje heeft achterlaten. Laten we eerlijk zijn, velen zouden dit niet gedaan hebben.
- Geef aan dat je verzekering het dekt, minus de 45 euro eigen risico, en dat je die graag vergoed zou zien.
Handje schudden en verder.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
Wat een wazig verhaal weer.... :X

TS heeft last van zijn buren (steken om 4 uur 's nachts vuurwerk af) maar communiceert dit niet, oa omdat de buurvrouw blowt (?).
Vervolgens is er weer overlast (tuinbankje in de fik) en wil TS de 45 euro eigen risico gebruiken om een signaal af te geven aan de buurvrouw dat ze geen overlast moet veroorzaken.

Je moet niet zo moeilijk doen :+ ... ga gewoon praten met je buren...

Zulk soort zaken kunnen maanden, zo niet jaren aan frustratie's en irritatie's opleveren terwijl het vaak met een simpel gesprek te voorkomen of op te lossen is. De tijd die je in dit topic hebt gestoken had je beter kunnen gebruiken voor een goed gesprek met de buren. ;)

ChojinZ wijzigde deze reactie 21-12-2018 23:20 (8%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:46

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben eens gevallen met een laptop van een vriend in mijn handen.
Dus ik wilde dat oplossen via mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering en dat werd gewoon doorgestuurd naar zijn inboedel verzekering.... dus dat is hier ook het geval.

Er is al een hoop gezegd over hoe je buren die 45 euro zullen voelen, en dat ze ook zelf netjes schuld hebben bekend vanaf het begin. mocht je toch het gevoel hebben dat ze hier er te gemakkelijk af komen,
Dan kan je de volgende dingen naast die 45 euro eigen risico nog in rekening brengen:

Tijd die je ermee bezig bent geweest doorberekenen tegen je eigen uurloon.
Brandstof / bezorgkosten doorberekenen.

De vraag is of je daarmee het gewenste effect bereikt.

Gewoon sebastiaan

• phpnuker
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-02 21:04

phpnuker

Lynx83

Ik vind vuurwerk iets leuks maar zoiets maakt het niet meer leuk

This too shall Pass

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:46
De buren zijn aansprakelijk, hoe ze dat gaan betalen mogen ze zelf uitzoeken. Je kan je eigen verzekering bellen, inboedel maar dan betaal je dus eigen risico. Dat slaat nergens op.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:05

Ebayzo

Gekke eend

phpnuker schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:07:
Ik vind vuurwerk iets leuks maar zoiets maakt het niet meer leuk
Het is een plastic bankje..... Er zijn geen complete woningen met kinderen afgefikt. Netjes? Nee. Maar niet té dramatisch doen. Zeker gezien het feit er netjes melding is gedaan. TS gaat het gewoon financieel regelen met de buren en klaar. Men leeft nog lang en gelukkig in harmonie.

@Frrik wanneer zien we je terug in een nieuw seizoen "Probleemwijken"? :p

Flickr

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 15:31
torretje2012 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:23:
De kans dat je fop/scherts vuurwerk hebt, wat 'zomaar' in een andere tuin beland met deze schade..... is minimaal, koppel daar nog het feit van een 'achterstands' wijk bij en ik denk dat dit echt geen legale actie is geweest ;)
blijft toch gek van arbeiderswijk naar volkswijk en tegenwoordig achterstandswijk :O mijn ervaring is dat de meeste asocialen vaak in de zogenaamde goede wijken en in grote huizen wonen maar goed dat is ook een vooroordeel geef het gelijk toe

ontopic

de poen gewoon verhalen bij je buurvrouwtje de vervuiler betaald

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-02 17:53
Je hebt het merk en de verkopende winkel is ook nog wel terug te vinden. Vraag gewoon wat een nieuw bankje kost en leg die rekening neer bij de buurvrouw. Die kan het dan eventueel claimen.

• LucyLG
jantje112 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:47:
Je hebt het merk en de verkopende winkel is ook nog wel terug te vinden. Vraag gewoon wat een nieuw bankje kost en leg die rekening neer bij de buurvrouw. Die kan het dan eventueel claimen.
Precies. Leuk dat je zelf verzekerd bent maar de buren zijn eigenlijk degene die moeten lappen.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-02 17:53
LucyLG schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:51:
[...]

Precies. Leuk dat je zelf verzekerd bent maar de buren zijn eigenlijk degene die moeten lappen.
Dat dus, vervang het bankje door je auto.. is iedereen dan nog zo makkelijk?

• LucyLG
jantje112 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:06:
[...]

Dat dus, vervang het bankje door je auto.. is iedereen dan nog zo makkelijk?
Precies. Schade is schade. Indien het je auto is en je gaat naar je eigen verzekering gaat je noclaim eraan. Verhalen op de ander is een goed idee.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 21:04
Verzekeraars hebben hier gewoon afspraken over onderling om dit zo te regelen, als iedereen het zo doet kost het niemand extra. Sterker nog, voorkomt een hoop administratie en gezeur. Alleen het eigen risico even met de buren en vragen of ze er rekening mee kunnen houden niet midden in de nacht vuurwerk af te steken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• LucyLG
Arjan90 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:12:
Verzekeraars hebben hier gewoon afspraken over onderling om dit zo te regelen, als iedereen het zo doet kost het niemand extra. Sterker nog, voorkomt een hoop administratie en gezeur. Alleen het eigen risico even met de buren en vragen of ze er rekening mee kunnen houden niet midden in de nacht vuurwerk af te steken.
mijn bovenbuurman vergat eens de douchekraan uit te zetten. het was zo'n lapzwans dat ik mn eigen verzekeraar maar heb gebeld. Aangegeven dat ik niet de schade heb veroorzaakt en zijn naam doorgegeven.

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:27
Nogal komisch dat de buren je aangeven het graag op te willen lossen, jij rent uit eigen motivatie naar je eigen verzekering om het die te laten betalen, en vervolgens klagen dat de buren met 45 euro klaar zijn.

Je had de nieuwprijs van die bank moeten opzoeken en die prijs aan je buren laten zien. Pas als zij weigeren dat te betalen is het tijd voor “ :(

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:34
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:06:

Nieuwe bank halen, factuur bij verzekering indienen en die 45 euro bij de buren halen.

Die "gerechtigheid" die je zoekt is de energie die het kost om te regelen niet waard.

• Frrik
Engineer schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:31:
Nogal komisch dat de buren je aangeven het graag op te willen lossen, jij rent uit eigen motivatie naar je eigen verzekering om het die te laten betalen, en vervolgens klagen dat de buren met 45 euro klaar zijn.

Je had de nieuwprijs van die bank moeten opzoeken en die prijs aan je buren laten zien. Pas als zij weigeren dat te betalen is het tijd voor “ :(
Volgorde deugde niet, ben ik het mee eens.

Ik wil weten wat de opties zijn. Alvorens alles geregeld te hebben met mijn verzekering heb ik jullie gevraagd hoe jullie dit zouden oplossen.
De oplossing/aanpak die ik vanuit de reacties heb ontvangen is beter dan mijn aanpak geweest zou zijn.

Nieuwprijs is 699,-. Ik geef toe dat ik niet letterlijk in haar portemonnee kan kijken. Dat gezegd hebbende, ik denk dat er met een bonnetje van 45€ een betere oplossing is voor beide partijen.
Als zij had gezegd nee ik doe het niet, dan had de situatie misschien geëscaleerd. Die kan is er nu niet.
Maargoed, ook dit valt onder het kopje, ga er gewoon heen.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:29
Dit is toch probleem van de buren? De buren veroorzaken dit. Zonder je buren was dit niet gebeurd. Het is vrij simpel lijkt mij.
Hoe zij dit regelen, niet jouw punt. Onder de streep wil jij dat deze schade opgelost wordt zonder dat jij kosten moet maken.
Jij had een goede bank en nu niet. Zoals de situatie ervoor wil jij ook terug. Dus de buren mogen het oplossen en al kost het de buren € 10.000 boeiend, het moet opgelost worden zonder dat jij in het nadeel gesteld moet worden. Het valt onder de aansprakelijkheidsverzekering en niet inboedel want als ik goed weet, de buren maken bij iemand anders schade en niet thuis. Zeker niet akkoord gaan dat je eigen risico mag betalen.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• LucyLG
Frrik schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:41:
[...]

Volgorde deugde niet, ben ik het mee eens.

Ik wil weten wat de opties zijn. Alvorens alles geregeld te hebben met mijn verzekering heb ik jullie gevraagd hoe jullie dit zouden oplossen.
De oplossing/aanpak die ik vanuit de reacties heb ontvangen is beter dan mijn aanpak geweest zou zijn.

Nieuwprijs is 699,-. Ik geef toe dat ik niet letterlijk in haar portemonnee kan kijken. Dat gezegd hebbende, ik denk dat er met een bonnetje van 45€ een betere oplossing is voor beide partijen.
Als zij had gezegd nee ik doe het niet, dan had de situatie misschien geëscaleerd. Die kan is er nu niet.
Maargoed, ook dit valt onder het kopje, ga er gewoon heen.
De schade die jouw buren hebben veroorzaakt kan wel eens niet bij hen verzekerd zijn.Niet iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Je bent alleen verplicht WA te hebben bij een auto. Dus indien ze EUR 45 vergoeden ben je er ook. Is niks mis mee, vind ik en niet onrechtmatig.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Frrik Als je zo denkt over je buren zou het wel eens kunnen dat ze denken, dat was goedkoop. als er nog eens iets gebeurt zijn we met paar tientjes klaar.

Verder snap ik niet dat geld lenen van 5-6jaar geleden nu wordt aangehaald als.
(paar keer zgn voor hondenvoer,ook toen ze geen hond meer hadden) wat een heisa om niets, het is gewoon een ongelukje met vuurwerk, en ze geven gelijk aan dat ze het willen oplossen. Ik denk ook dat de buren niet geloven dat een plastic bankje €700,- kost. dus als je daarmee aankomt zetten dan kan het wel escaleren, en is de €45,- optie beter.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik vind de reactie van je buren in eerste instantie netter dan die van jou. Wat is je doel precies? Zit er meer achter? Vind je het vuurwerk irritant? Wil je er een voordeel uithalen? De manier hoe jij hiermee omgaat is vragen om buren spanning / ruzie. Is het je dat waard?

Ik vind hun reactie heel netjes en zou met ze in gesprek gaan hoe dit bankje te vergoeden. Alles erom heen is irrelevant.

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:31 (18%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Frrik
Ik wil hier niet financieel beter van worden, mijn tuinset was een kado van mijn moeder en broer, daar hecht ik waarde aan. Dat ik een nieuw bankje van de verzekering krijg is tof. Voor de rest zou ik gewoon graag zien dat het netjes opgelost wordt, maar niet dat het voor herhaling vatbaar is.

Zoals eerder aangegeven heb ik mijn aanpak al klaar. Tuinset wordt vergoed door de verzekering. Ik vorder de eigen risico van de buuf. Ik kan niet meer doen dan aangeven dat ik dat bankje niet terug krijg en hoop op sympathie. Verder kon ze het niet weten dus is het relevant. Ik denk dat ze blij zal zijn met de oplossing en ik ook.

Laten we het daarbij houden, speculeren over mijn intensies is van mij niet nodig. Ik wil hier nog een paar jaar thuiskomen naar een rustige thuis omgeving na een lange dag werk. Meer niet.

De buuf was gisteren trouwens niet thuis, ik probeer het vanavond weer.

Thanks iedereen!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12:37
Je bent te lief, ik zou gewoon aangeven wat de set gekost heeft en dat bij haar neerleggen. Laat haar zelf met een voorstel komen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Frrik schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:54:
Ik wil hier niet financieel beter van worden, mijn tuinset was een kado van mijn moeder en broer, daar hecht ik waarde aan. Dat ik een nieuw bankje van de verzekering krijg is tof. Voor de rest zou ik gewoon graag zien dat het netjes opgelost wordt, maar niet dat het voor herhaling vatbaar is.

Zoals eerder aangegeven heb ik mijn aanpak al klaar. Tuinset wordt vergoed door de verzekering. Ik vorder de eigen risico van de buuf. Ik kan niet meer doen dan aangeven dat ik dat bankje niet terug krijg en hoop op sympathie. Verder kon ze het niet weten dus is het relevant. Ik denk dat ze blij zal zijn met de oplossing en ik ook.

Laten we het daarbij houden, speculeren over mijn intensies is van mij niet nodig. Ik wil hier nog een paar jaar thuiskomen naar een rustige thuis omgeving na een lange dag werk. Meer niet.

De buuf was gisteren trouwens niet thuis, ik probeer het vanavond weer.

Thanks iedereen!
Ik zou ze eerst in gesprek confronteren met het bedrag van de gehele tuinset, Maar dat jij het zo hebt opgelost voor hun dat er alleen nog €45,- overblijft. (dit wel direct in het zelfde gesprek). Dat ze wel ff schrikken van de schade, maar dat het eigenlijk nog meevalt. Dit omdat je zelf denkt dat het kan escaleren en je verder geen nare buren wil, die je kunnen gaan pesten etc etc.

Succes (y)

• Frrik
Sethro schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:00:
Je bent te lief, ik zou gewoon aangeven wat de set gekost heeft en dat bij haar neerleggen. Laat haar zelf met een voorstel komen.
Haha, zo voelt het wel een beetje. Maar het lijkt de beste/meest langdurige oplossing.

• Frrik
Hackus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:06:
[...]

Ik zou ze eerst in gesprek confronteren met het bedrag van de gehele tuinset, Maar dat jij het zo hebt opgelost voor hun dat er alleen nog €45,- overblijft. (dit wel direct in het zelfde gesprek). Dat ze wel ff schrikken van de schade, maar dat het eigenlijk nog meevalt. Dit omdat je zelf denkt dat het kan escaleren en je verder geen nare buren wil, die je kunnen gaan pesten etc etc.

Succes (y)
d:)b

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

ze geeft zelf aan we willen dit oplossen.
Dus ik zou zelf eigenlijk eerst nieuwsgierig zijn wat haar voorstel is.
Daar eerst eens naar luisteren, en dan pas eventueel jou oplossing aandragen.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Je hebt een nette buurvrouw. Veel mensen zouden dit namelijk niet melden. Ze blowt en steekt vuurwerk af, maar beter dat dan een vals secreet dat liegt en bedriegt.

Misschien anders samen bespreken met een lekkere joint erbij. Dat houdt de sfeer in ieder geval goed ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True