Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vuurwerkschade in achtertuin

Pagina: 1
Acties:
  • 19.570 views

Onderwerpen

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:45

Jimster

A State of Trance

Welke verzekering heb je aangesproken? Als je geen rechtsbijstand hebt, zou ik alles verhalen bij de buren (op hun aansprakelijkheidsverzekering).

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:31
Wat zeggen de buren? Willen die niet gewoon een nieuwe bank vergoeden?

• Frrik
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-07 10:54
Mijn inboedelverzekering. Hierbij heb ik eerst gevraagd hoe ik dit het beste op kan lossen, boven staand verhaal herhaald eigenlijk.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:15

MsG

Forumzwerver

Waarom zou je dit bij je eigen verzekering claimen? Dat kost je indirect toch ergens iets. Laat ze het zelf maar claimen bij hun verzekering, en als ze die niet hebben dan mogen ze zelf zo'n meubel regelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik zou tegen de buren zeggen dat je 250 euro eigen risico had en van die 200 euro die je overhoudt koop je vuurwerk :P

Fable wijzigde deze reactie 21-12-2018 15:13 (7%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:06:
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat advies willen van jullie.
Eergisteren kom ik thuis van werk en tref een briefje aan; "Beste buren, er is een ongelukje gebeurd in jullie achtertuin, we willen dit graag oplossen met jullie"
Dit is er gebeurd:
https://drive.google.com/...Jeu-o8nb/view?usp=sharing
:(
Nou snap ik dat sentimenteel gedoe hierin geen plaats heeft, maar het was een kado van mijn moeder en broer.
Mijn verzekering geeft aan, stuur een factuur en een foto van alles wat kapot is en we gaan het vergoeden. De eigen risico van €45,- mag je bij je buren gaan halen.
Leuk detail, we zijn eergisteren ook wakker geworden van de buuf die om 4 uur een rotje af heeft gestoken. Normaal heb ik helemaal geen probleem met mijn buren en zoek ik dat ook absoluut niet.
Dit verbaasde me enorm, maar vind het echt oneerlijk dat ze in een rare bui zoiets Doms doet en dat ze met €45,- klaar is.

Ik kan me voorstellen dat ik me tegenspreek, "ik zoet geen problemen", maar dit voelt gewoon scheef. Nu betaal mijn eigen verzekering hiervoor. Het geld is niet belangrijk, ik wil gewoon het idee hebben dat dit goed is opgelost. Als ze straks besluit mijn schutting in de fik te steken, kost dat ook €45,- ?

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Met de buren overleggen zoals ze zelf aangeven.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:57
Volgens mij is vuurwerk nog niet toegestaan in dit land. Ik zou aangifte doen...

• Artifax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-09 12:33
Dit moet je claimen via de verzekeraar van je buren; daar hebben ze toch aansprakelijkheidsverzekering voor? Je buren hebben aangegeven het te willen oplossen. Laten zij het maar uitzoeken. Stuur de factuur naar je buren en wacht het af.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:38
Marber schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
Volgens mij is vuurwerk nog niet toegestaan in dit land. Ik zou aangifte doen...
Behalve een lichte categorie vuurwerk. En met zo’n wondertolletje kun je best dit effect krijgen hoor ;)

• DarkKnight
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 03:45
Helemaal waar. Maar als je de buren nog te vriend wil houden, zou ik persoonlijk starten met gewoon praten.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
[...]

Met de buren overleggen zoals ze zelf aangeven.
doe dat inderdaad eerst even.
Ze willen het in ieder geval wel oplossen.

Ik snap prima dat je hier boos en geïrriteerd over bent, maar wie weet zit er wel een goed verhaal achter.
Die foto is wel een 'hoe krijg je het voor elkaar' actie.

• Luchtbakker
  • Laatst online: 22:23
Lekker positief voor je relatie met je buren.

Nee, het is echt al enorm netjes van ze dat ze een briefje achter laten, ze hadden het ook niet kunnen doen en dan zit je zelf met de gebakken peren!

Ik zou het verhalen bij de verzekering van de buren. Het kost indirect je zelf toch geld, want als er binnen xx periode weer wat gebeurt, gooien ze meeste verzekeringen je eigen risico omhoog.

Vaak is 1e keer claimen binnen 2-3 jaar gratis of 50 euro, en de 2e keer kost het 2x zoveel.

Kortom, gewoon bij de buren verhalen, daar zijn ze immers voor verzekerd. Kost ze vaak heel weinig en iedereen blij.

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 16:20
Marber schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:13:
[...]

Zeker als ze zo onverantwoord zijn om je tuinbank af te laten branden. Volgende keer is het je schutting of meer
Hou op zeg, het kan ook een ongelukje zijn geweest waar ze zelf ook van geschrokken kunnen zijn.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Frrik
Luchtbakker schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:15:
[...]

Lekker positief voor je relatie met je buren.

Nee, het is echt al enorm netjes van ze dat ze een briefje achter laten, ze hadden het ook niet kunnen doen en dan zit je zelf met de gebakken peren!

Ik zou het verhalen bij de verzekering van de buren. Het kost indirect je zelf toch geld, want als er binnen xx periode weer wat gebeurt, gooien ze meeste verzekeringen je eigen risico omhoog.

Vaak is 1e keer claimen binnen 2-3 jaar gratis of 50 euro, en de 2e keer kost het 2x zoveel.

Kortom, gewoon bij de buren verhalen, daar zijn ze immers voor verzekerd. Kost ze vaak heel weinig en iedereen blij.
Dat wil ik ook graag in mijn achterhoofd houden inderdaad.
Ook al is het een klein huisje in een matig wijkje, ik heb er best in geinvesteerd (zonnepanelen, isolatie etc etc..) Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:52
Waarom ben je niet eerst gaan aanbellen bij je buren? Dat geven ze zelf al vriendelijk aan. Vraag hun hoe ze gedacht hadden dit op te lossen.. Mochten ze niet de middelen of mogelijkheden hebben om het zelf goed op te kunnen lossen, kun je altijd nog terugvallen op wat je al heb bespoken met je verzekeraar?

• Luchtbakker
  • Laatst online: 22:23
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:18:
[...]

Dat wil ik ook graag in mijn achterhoofd houden inderdaad.
Ook al is het een klein huisje in een matig wijkje, ik heb er best in geinvesteerd (zonnepanelen, isolatie etc etc..) Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.
Groot gelijk. Zeker als je toch al nooit issues hebt gehad, waarom dan nu wel?

In Nederland ben je voor dit soort grappen verzekerd. (En gelukkig maar). Dus er is geen reden om boos te worden.

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:13
Ja nu kunnen we een boom optuigen dat het niet kan en het mag niet enz. maar dat weten we. Wat mij betreft best dapper dat ze een briefje hebben achtergelaten want ze kunnen daar dus ook nog juridisch last mee krijgen (behalve de rekening). Zou gewoon even aanbellen en zeggen, goh ik zag jullie briefje en ik zag de bank, hoe gaan we dit oplossen? (wellicht zijn ze WA verzekerd?) Als ze dit topic zien kan je het mogelijk al verkl**t hebben bij ze. Succes.

Memento mori

• Frrik
renegrunn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:19:
Waarom ben je niet eerst gaan aanbellen bij je buren? Dat geven ze zelf al vriendelijk aan. Vraag hun hoe ze gedacht hadden dit op te lossen.. Mochten ze niet de middelen of mogelijkheden hebben om het zelf goed op te kunnen lossen, kun je altijd nog terugvallen op wat je al heb bespoken met je verzekeraar?
Daar heb je helemaal gelijk in. Er is alleen wat achtergrond informatie waar jullie niet over beschikken en waarvan ik dacht dat het niet relevant was.
Mijn lieve buuf is een aantal keren (5 jaar geleden) langsgekomen om 10€ te lenen voor hondenvoer.. Toen de hond weg was, was is het nog een keer gebeurd. Kortom ze houd er een andere hobby op na, die sterk ruikt als de wind fout staat (verbouwd niets zelf). Ik heb geen vertrouwen dat we een warm band zullen krijgen, dat ambieer ik ook niet (andere buren zijn TOP). Ik wil alleen geen gezeik, maar ik wil ook niet nu handjes vast houden en kumbaya gaan zingen. Ik wil dat ze wel degelijk snapt dat dit sort geintjes belachelijk zijn. Een beetje verder en mijn schuur was afgefikt.

Kortom, ik wil dat de verantwoordelijk bij de juiste persoon komt te liggen. Zij heft absoluut geen middelen om dit te fixen. Daarvoor zoals andere top tweakers al hebben geadviseerd, via haar verzekering. Mocht dat niet lukken, dan de mijne.

• Marber
Volgens mij gaat haar verzekering niets uitkeren, omdat het ze de wet hebben overtreden. Hoogstens dat ze jou schadeloos stellen, maar dan de rekening bij haar leggen (let op: ik ben geen expert, maar dit is denk ik hoe het werkt, met nadruk op "denk ik")

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
xavento schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:15:
[...]

Hou op zeg, het kan ook een ongelukje zijn geweest waar ze zelf ook van geschrokken kunnen zijn.
Een ongeluk als dit gebeurt enkel wanneer je onverantwoorde risico's neemt met vuurwerk wat waarschijnlijk verboden is maar zeker niet in deze situatie en op dit tijdstip afgestoken mag worden.
Dit ga je niet met een wondertolletje voor elkaar krijgen, hier is heel wat hitte voor nodig geweest.

@Frrik je hebt twee opties:
1. De buren rechtstreeks aansprakelijk stellen voor zowel je tuinset als het opnieuw aanleggen van het grind daar onder, gezien dat onder de gesmolten plastic zit.
2. Jouw verzekering aanspreken, die gaan geen zin hebben dit te verhalen.

Optie 2 is het makkelijkst maar optie 1 legt de aansprakelijkheid daar waar hij hoort te liggen. En indien de buren geen aansprakelijkheidsverzekering hebben moeten ze dit volledig zelf betalen.

Daarnaast kan je nog naar de politie stappen maar gezien dit niet expres gedaan is zal aangifte van vernieling lastig zijn. Wellicht willen ze wat doen tegen het afsteken van vuurwerk want vuurwerk dat dit kan veroorzaken kan ook veel ergere schade aanrichten.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Rukapul

Moderator General Chat
Ongelukken gebeuren. Even langs bij de buren en vragen of ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Zo ja, zeggen dat briefje etc eraan komt die ze naar de verzekering door moeten sturen. Zo nee, zelf claimen en eigen risico bedrag van buur in ontvangst nemen.

Kortste weg naar de oplossing nemen.

• kabeltjekabel
  • Laatst online: 23:47
Oplossing van @Rukapul lijkt me het beste.

En verder; wees blij dat ze überhaupt een briefje hebben achtergelaten. Hadden ze dàt niet gedaan, had je helemaal niks gehad.

Wel echt "hoe krijg je het voor elkaar", maar ik zou toch proberen de lieve vrede wat te bewaren. Ruzie met de buren kan je woongenot echt goed bederven.

• Frrik
kabeltjekabel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:46:
Oplossing van @Rukapul lijkt me het beste.

En verder; wees blij dat ze überhaupt een briefje hebben achtergelaten. Hadden ze dàt niet gedaan, had je helemaal niks gehad.

Wel echt "hoe krijg je het voor elkaar", maar ik zou toch proberen de lieve vrede wat te bewaren. Ruzie met de buren kan je woongenot echt goed bederven.
Dat zoek ik ook echt niet. Heb je helemaal gelijk in.

Update: Het schijnt zo te zijn, (bron: mijn verzekering) dat de melding toch bij hen terecht komt, gezien ik de vorderaar ben. Via haar verzekering wordt dit toch niet voldaan.

Vreemd,
Hoijong schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:41:
Sowieso de buren het eerst laten regelen. Als je dit via jou verzekering regelt dan leert dit soort volk het nooit.

Als je nu al met vuurwerk wilt spelen, prima maar doe het dan fatsoenlijk zonder overlast te veroorzaken (voor zover dat nu al kan.....).
Dat zegt mijn gevoel ook, maar om de vrede te bewaren denk ik dat dit de oplossing met de info die ik nu heb:
1) Mijn verzekering het laten regelen, gezien zij dit aangeven en adviseren (bizar maar ok, wie ben ik om hem tegen te spreken (wat een helden)).
2) Naar de buurvrouw en aangeven dat ik alles al heb geregeld, het kost je €45,-. De volgende keer dat dit sort gekkigheden zich voordoen, kan ik niet anders dan het escaleren gezien je nu al de wet overtreed.

Zo houd ik toch een beetje de vrede?

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:58

Sick Nick

Drop the top!

Lekker punt 2 laten zitten, daar ga je geen vrienden mee maken.

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-09 14:27
Handel de schade af via de verzekering & nodig de buur even uit (die verwachten sowiezo dat je contact neemt)
Bij aankomst geef ze een kopje thee/koffie, meld dat je blij bent dat ze een briefje hebben nagelaten en hun verantwoordelijkheid willen opnemen, dat je verzekering het zal regelen & dat het vuurwerk illegaal is maar dat de verzekering niet meteen aangaf er moeilijk over te doen maar dat het naar de toekomst toe eigenlijk niet meer kan.

Dat lijkt mij de meest tactische manier om te krijgen wat je wilt met zo min mogelijk kans op escalatie van de tegenpartij.

Stel dat je er de politie zou gaan bijhalen kan dit een serieus andere reactie geven bij de buren.

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-09 20:04
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:18:
[...]
Dus wil er graag nog een aantal jaren Rustig wonen. Dat is me ook veel waard uiteraard.
Oef, dat is een lastige. Je moet in ieder geval los laten dat je alles onder controle kunt hebben en dat je daarbij de wijk naar eigen wens/smaak kan behouden. Er zijn teveel factoren die kunnen veranderen en weerstand bieden tegen de veranderingen kost enorm veel energie en gaat zeker ten koste van je eigen woon- en leefgenot.

Ikzelf leefde ook rustig totdat de provincie besloot een snelweg in de achtertuin aan te leggen. Na x jaar lang gefrustreerd te zijn, rechtzaken en ander gezeur kom je erachter dat je eigenlijk niet veel kan veranderen. Mensen zijn stug en geven niet mee tenzij je geluk hebt.

Zodra je weerstand gaat tonen komt er een hoop extra werk op je af. Ik zou proberen er luchtig mee om te gaan en niet te storen / snel naast je neerleggen aan wat er gebeurt. Dat bespaart je een hoop energie. Uiteindelijk moet je samen door 1 deur en je kan niet een ander zodanig kneden dat diegene door jouw deur past

Heel vehraal getypt maar je reactie verkeerd geintepreteerd denk ik dus even geedit :) tldr luchtig mee omgaan ipv weerstand is de beste keuze

Waterkoker wijzigde deze reactie 21-12-2018 16:34 (122%)

• Frrik
Helden van Tweakers, ik ben eruit.
Dit was mijn eerste post en ben ontzettend onder de indruk.
Dank voor de inhoud en meedenken, ontzettend toffe antwoorden.

Van mij mag er een slotje op.
De verzekering gaat zijn ding doen, ik ga straks a la Sprankel naar de buurtjes, dan is het klaar.

Tenzij mijn situatie een mooi medium is voor andere tweakers om los te gaan over hun buren. xD

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-09 15:14
Ik zou idd ook niet te moeilijk doen en gewoon die 45 euro pakken. Zeker aangezien je aangeeft dat ze al eens geld geleend hebben vind ik het toch netjes dat ze het gemeld hebben.

Ik vind dit juist best een positieve benadering ondanks het niet helemaal netjes is wat ze hebben gedaan.

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Gezien de schade kan het vrijwel 100% zeker een grondbloem geweest. Dit vuurwerk valt onder categorie F1 en mag gewoon geheel het jaar gekocht en afgestoken worden mits dit op eigen terrein is. Je kan hier dus vrij weinig tegen beginnen aangezien het achter huis is gebeurt zo te zien ?

Gezien ze het gewoon gemeld hebben zou ik niet moeilijk doen en gewoon die 45 euro verhalen en klaar. Denk dat ze dan ook voorlopig hun les wel hebben geleerd.

Als je er echt last van hebt kun je het eventueel wel op geluidsoverlast gooien maar denk dat een goed onderling gesprek meer effect heeft.

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:34

Gri77ie

Ja en ? Dus ?

Gewoon met je buurtjes in gesprek gaan. Ze trekken zelf het boetekleed al aan. Daarmee geven ze aan dat zij de burenrelatie ook goed willen houden.

Aangifte doen bij de politie werkt hierin averechts denk ik. Daarbij vraag ik me af van welk strafbaar feit. Vernieling gaat niet op omdat daarbij van opzet sprake moet zijn. Baldadigheid zou nog kunnen. Maar zoals hier al velen zeggen...en jij zelf ook.. je wil de relatie goed houden. Ga in gesprek over een oplossing. Hetzij via jouw verzekering, hetzij via die van de buren.

Veel wijsheid !

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

https://folder.aldi.nl/fixed/vuurwerkfolder

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-09 23:01
Je kan toch gewoon met je buren even samen achter de ipad gaan zitten en kijken wat zo'n plastic bankje kost? Met alle respect, het is dan een familiegeschenk maar niet een ontzettend bijzonder bankje. Laat ze maar een nieuwe aanschaffen, dat lijkt me de eerste optie. Zij hebben het gesloopt, gewoon vervangen, en klaar.

• Marber
Wow... er gaat een wereld voor me open. Nooit gedacht dat er zoveel klasse1 spul was. Ik dacht echt dat Klass1 spul trektouwtjes en knalerwtjes waren... Weer wat geleerd

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Langharig bejaard tuig

Het is normaal dat schade aan jouw eigendom moet worden geclaimd bij de eigen verzekeraar. (Deze zal proberen dit te verhalen bij de verzekeraar van de tegenpartij) Hou er ook rekening mee dat er een afschrijving is en dat je niet de nieuwwaarde krijgt uitgekeerd.

De verzekeraar zal geen eigen risico inhouden als het duidelijk is dat de schade verhaalbaar is.

In principe is het aan de verzekeraar van je buren of zij iets op hen gaan verhalen.

offtopic:
Heb zelf op dit moment iets soortgelijks lopen en hoewel het gevoelsmatig oneerlijk is en voelt, is het helaas wel de harde realiteit. In mijn geval wordt € 157,95 vergoed waarvoor ik twee trappen en twee hallen moet bekleden, diverse muren opnieuw moet laten stucen en wat houten platen moet vervangen.Totaal ben ik enkele duizenden euro’s kwijt die niet op derden is te verhalen.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-07 10:37
Artifax schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:12:
Dit moet je claimen via de verzekeraar van je buren; daar hebben ze toch aansprakelijkheidsverzekering voor?
Verzekeraars hebben onderling afgesproken inboedelschades te betalen vanuit de inboedelverzekering. Tenminste, zo is het als de wasmachine van de bovenburen lekt, dus ik neem aan dat dat hier niet anders is.
De reden hierachter is dat alle verzekeraars zo toch ongeveer een gelijk deel moeten betalen, en het heel veel verhaalkosten scheelt.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 21-12-2018 17:34 (4%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Frrik
Zal ik zeker doen. Update volgt..

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:51
CH4OS schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:01:
Kopen is niet hetzelfde als afsteken. Kopen mag, afsteken niet.
Niet waar.....

CAT.1 Vuurwerk
Het is tegenwoordig in Nederland toegestaan om het hele jaar door vuurwerk te kopen en af te steken mits het CAT.1 Vuurwerk betreft en je anderen niet tot overlast bent bij het afsteken. CAT.1 Vuurwerk kenden we voorheen als Fop- en Schertsvuurwerk, ook wel Kindervuurwerk genoemd, alleen is er aan deze categorie ook een aantal kleine vuurwerkartikelen toegevoegd zoals grondbloemen, kleine fonteinen en knetterlinten.

En zo'n kleine fontein kan iets wel in brand krijgen. Zeker dat soort plastic wat, als het eenmaal brand, blijft branden.

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-09 15:14
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor je reactie man.. maar die 45 gaat ze betalen.. 😅
Haha daar doel ik ook op. Enkel het daarbij houden bedoel ik dus.

• Frrik
Absoluut.. daardoor ben ik ook van mening dat die 45€ een symbolisch bedrag is die gewoon moeten voldoen en in hun achterhoofd houden dat ik dit heb opgelost. Daarmee hoop ik een paar rustige jaren te "kopen" (lees, blij en verbaasd door medewerking van de verzekering).

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:56

Mrjraider

De mannelijke zuster

Je hebt trouwens wel mazzel dat het zulk nat regen weer was/is. Als het nu al een paar dagen droog zou zijn geweest dan had je wel wat meer schade dan alleen een gat in het bankje :o

At the end of the line a survivor will be born

• ChojinZ
  • Laatst online: 22-09 10:42
Wat een wazig verhaal weer.... :X

TS heeft last van zijn buren (steken om 4 uur 's nachts vuurwerk af) maar communiceert dit niet, oa omdat de buurvrouw blowt (?).
Vervolgens is er weer overlast (tuinbankje in de fik) en wil TS de 45 euro eigen risico gebruiken om een signaal af te geven aan de buurvrouw dat ze geen overlast moet veroorzaken.

Je moet niet zo moeilijk doen :+ ... ga gewoon praten met je buren...

Zulk soort zaken kunnen maanden, zo niet jaren aan frustratie's en irritatie's opleveren terwijl het vaak met een simpel gesprek te voorkomen of op te lossen is. De tijd die je in dit topic hebt gestoken had je beter kunnen gebruiken voor een goed gesprek met de buren. ;)

ChojinZ wijzigde deze reactie 21-12-2018 23:20 (8%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:54

Ebayzo

Gekke eend

phpnuker schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:07:
Ik vind vuurwerk iets leuks maar zoiets maakt het niet meer leuk
Het is een plastic bankje..... Er zijn geen complete woningen met kinderen afgefikt. Netjes? Nee. Maar niet té dramatisch doen. Zeker gezien het feit er netjes melding is gedaan. TS gaat het gewoon financieel regelen met de buren en klaar. Men leeft nog lang en gelukkig in harmonie.

@Frrik wanneer zien we je terug in een nieuw seizoen "Probleemwijken"? :p

Flickr

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:03
torretje2012 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:23:
De kans dat je fop/scherts vuurwerk hebt, wat 'zomaar' in een andere tuin beland met deze schade..... is minimaal, koppel daar nog het feit van een 'achterstands' wijk bij en ik denk dat dit echt geen legale actie is geweest ;)
blijft toch gek van arbeiderswijk naar volkswijk en tegenwoordig achterstandswijk :O mijn ervaring is dat de meeste asocialen vaak in de zogenaamde goede wijken en in grote huizen wonen maar goed dat is ook een vooroordeel geef het gelijk toe

ontopic

de poen gewoon verhalen bij je buurvrouwtje de vervuiler betaald

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-09 08:55
Verzekeraars hebben hier gewoon afspraken over onderling om dit zo te regelen, als iedereen het zo doet kost het niemand extra. Sterker nog, voorkomt een hoop administratie en gezeur. Alleen het eigen risico even met de buren en vragen of ze er rekening mee kunnen houden niet midden in de nacht vuurwerk af te steken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-09 23:23
Arjan90 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:12:
Verzekeraars hebben hier gewoon afspraken over onderling om dit zo te regelen, als iedereen het zo doet kost het niemand extra. Sterker nog, voorkomt een hoop administratie en gezeur. Alleen het eigen risico even met de buren en vragen of ze er rekening mee kunnen houden niet midden in de nacht vuurwerk af te steken.
mijn bovenbuurman vergat eens de douchekraan uit te zetten. het was zo'n lapzwans dat ik mn eigen verzekeraar maar heb gebeld. Aangegeven dat ik niet de schade heb veroorzaakt en zijn naam doorgegeven.

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Nogal komisch dat de buren je aangeven het graag op te willen lossen, jij rent uit eigen motivatie naar je eigen verzekering om het die te laten betalen, en vervolgens klagen dat de buren met 45 euro klaar zijn.

Je had de nieuwprijs van die bank moeten opzoeken en die prijs aan je buren laten zien. Pas als zij weigeren dat te betalen is het tijd voor “ :(

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:11
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:06:

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Nieuwe bank halen, factuur bij verzekering indienen en die 45 euro bij de buren halen.

Die "gerechtigheid" die je zoekt is de energie die het kost om te regelen niet waard.

• Frrik
Engineer schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:31:
Nogal komisch dat de buren je aangeven het graag op te willen lossen, jij rent uit eigen motivatie naar je eigen verzekering om het die te laten betalen, en vervolgens klagen dat de buren met 45 euro klaar zijn.

Je had de nieuwprijs van die bank moeten opzoeken en die prijs aan je buren laten zien. Pas als zij weigeren dat te betalen is het tijd voor “ :(
Volgorde deugde niet, ben ik het mee eens.

Ik wil weten wat de opties zijn. Alvorens alles geregeld te hebben met mijn verzekering heb ik jullie gevraagd hoe jullie dit zouden oplossen.
De oplossing/aanpak die ik vanuit de reacties heb ontvangen is beter dan mijn aanpak geweest zou zijn.

Nieuwprijs is 699,-. Ik geef toe dat ik niet letterlijk in haar portemonnee kan kijken. Dat gezegd hebbende, ik denk dat er met een bonnetje van 45€ een betere oplossing is voor beide partijen.
Als zij had gezegd nee ik doe het niet, dan had de situatie misschien geëscaleerd. Die kan is er nu niet.
Maargoed, ook dit valt onder het kopje, ga er gewoon heen.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Dit is toch probleem van de buren? De buren veroorzaken dit. Zonder je buren was dit niet gebeurd. Het is vrij simpel lijkt mij.
Hoe zij dit regelen, niet jouw punt. Onder de streep wil jij dat deze schade opgelost wordt zonder dat jij kosten moet maken.
Jij had een goede bank en nu niet. Zoals de situatie ervoor wil jij ook terug. Dus de buren mogen het oplossen en al kost het de buren € 10.000 boeiend, het moet opgelost worden zonder dat jij in het nadeel gesteld moet worden. Het valt onder de aansprakelijkheidsverzekering en niet inboedel want als ik goed weet, de buren maken bij iemand anders schade en niet thuis. Zeker niet akkoord gaan dat je eigen risico mag betalen.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-09 23:23
Frrik schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:41:
[...]

Volgorde deugde niet, ben ik het mee eens.

Ik wil weten wat de opties zijn. Alvorens alles geregeld te hebben met mijn verzekering heb ik jullie gevraagd hoe jullie dit zouden oplossen.
De oplossing/aanpak die ik vanuit de reacties heb ontvangen is beter dan mijn aanpak geweest zou zijn.

Nieuwprijs is 699,-. Ik geef toe dat ik niet letterlijk in haar portemonnee kan kijken. Dat gezegd hebbende, ik denk dat er met een bonnetje van 45€ een betere oplossing is voor beide partijen.
Als zij had gezegd nee ik doe het niet, dan had de situatie misschien geëscaleerd. Die kan is er nu niet.
Maargoed, ook dit valt onder het kopje, ga er gewoon heen.
De schade die jouw buren hebben veroorzaakt kan wel eens niet bij hen verzekerd zijn.Niet iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Je bent alleen verplicht WA te hebben bij een auto. Dus indien ze EUR 45 vergoeden ben je er ook. Is niks mis mee, vind ik en niet onrechtmatig.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Frrik Als je zo denkt over je buren zou het wel eens kunnen dat ze denken, dat was goedkoop. als er nog eens iets gebeurt zijn we met paar tientjes klaar.

Verder snap ik niet dat geld lenen van 5-6jaar geleden nu wordt aangehaald als.
(paar keer zgn voor hondenvoer,ook toen ze geen hond meer hadden) wat een heisa om niets, het is gewoon een ongelukje met vuurwerk, en ze geven gelijk aan dat ze het willen oplossen. Ik denk ook dat de buren niet geloven dat een plastic bankje €700,- kost. dus als je daarmee aankomt zetten dan kan het wel escaleren, en is de €45,- optie beter.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Ik vind de reactie van je buren in eerste instantie netter dan die van jou. Wat is je doel precies? Zit er meer achter? Vind je het vuurwerk irritant? Wil je er een voordeel uithalen? De manier hoe jij hiermee omgaat is vragen om buren spanning / ruzie. Is het je dat waard?

Ik vind hun reactie heel netjes en zou met ze in gesprek gaan hoe dit bankje te vergoeden. Alles erom heen is irrelevant.

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:31 (18%)

• Frrik
Ik wil hier niet financieel beter van worden, mijn tuinset was een kado van mijn moeder en broer, daar hecht ik waarde aan. Dat ik een nieuw bankje van de verzekering krijg is tof. Voor de rest zou ik gewoon graag zien dat het netjes opgelost wordt, maar niet dat het voor herhaling vatbaar is.

Zoals eerder aangegeven heb ik mijn aanpak al klaar. Tuinset wordt vergoed door de verzekering. Ik vorder de eigen risico van de buuf. Ik kan niet meer doen dan aangeven dat ik dat bankje niet terug krijg en hoop op sympathie. Verder kon ze het niet weten dus is het relevant. Ik denk dat ze blij zal zijn met de oplossing en ik ook.

Laten we het daarbij houden, speculeren over mijn intensies is van mij niet nodig. Ik wil hier nog een paar jaar thuiskomen naar een rustige thuis omgeving na een lange dag werk. Meer niet.

De buuf was gisteren trouwens niet thuis, ik probeer het vanavond weer.

Thanks iedereen!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:45
Je bent te lief, ik zou gewoon aangeven wat de set gekost heeft en dat bij haar neerleggen. Laat haar zelf met een voorstel komen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Frrik schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:54:
Ik wil hier niet financieel beter van worden, mijn tuinset was een kado van mijn moeder en broer, daar hecht ik waarde aan. Dat ik een nieuw bankje van de verzekering krijg is tof. Voor de rest zou ik gewoon graag zien dat het netjes opgelost wordt, maar niet dat het voor herhaling vatbaar is.

Zoals eerder aangegeven heb ik mijn aanpak al klaar. Tuinset wordt vergoed door de verzekering. Ik vorder de eigen risico van de buuf. Ik kan niet meer doen dan aangeven dat ik dat bankje niet terug krijg en hoop op sympathie. Verder kon ze het niet weten dus is het relevant. Ik denk dat ze blij zal zijn met de oplossing en ik ook.

Laten we het daarbij houden, speculeren over mijn intensies is van mij niet nodig. Ik wil hier nog een paar jaar thuiskomen naar een rustige thuis omgeving na een lange dag werk. Meer niet.

Thanks iedereen!
Ik zou ze eerst in gesprek confronteren met het bedrag van de gehele tuinset, Maar dat jij het zo hebt opgelost voor hun dat er alleen nog €45,- overblijft. (dit wel direct in het zelfde gesprek). Dat ze wel ff schrikken van de schade, maar dat het eigenlijk nog meevalt. Dit omdat je zelf denkt dat het kan escaleren en je verder geen nare buren wil, die je kunnen gaan pesten etc etc.

Succes (y)

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

ze geeft zelf aan we willen dit oplossen.
Dus ik zou zelf eigenlijk eerst nieuwsgierig zijn wat haar voorstel is.
Daar eerst eens naar luisteren, en dan pas eventueel jou oplossing aandragen.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Je hebt een nette buurvrouw. Veel mensen zouden dit namelijk niet melden. Ze blowt en steekt vuurwerk af, maar beter dat dan een vals secreet dat liegt en bedriegt.

Misschien anders samen bespreken met een lekkere joint erbij. Dat houdt de sfeer in ieder geval goed ;)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Frrik schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:54:

Thanks iedereen!
Ik veroordeel niet, maar wilde je behoeden voor een potentiële jarenlange irritatie :).

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-12-2018 15:32 (17%)

• Frrik
Update, zojuist bij de buuf geweest (gisteren was er een luid feestje). We hebben het opgelost. Ik krijg volgende week 45€ van haar. Verder is ze blij dat we gewoon buurtjes kunnen blijven en was ze blij met de hulp af en toe (wasmachine, vervoer etc). Kortom, ik ben een schatje en we zijn weer terug bij elkaar gedogen.
In mijn optiek, winning. Dankzij de input van verschillende Tweakers. Dank voor alle hulp helden!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:20

Yucon

*broem*

Kerst O+

• Frrik
PcDealer schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:31:
[...]

Die EUR 45,00 dekt het eigen risico? In elk geval niet de bank.
Klopt, dekt ook mijn geboedsrust. Dus ben ik content.. ik wordt er niet rijker van idd..

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:58
Een beetje offtopic, maar het heeft me bijna een gans topic gekost om te weten te komen wat een "buuf" is. Ik dacht eerst een tikfoutje r=f, maar het bleef maar terugkomen. Een buuf is een buurvrouw? :?

Edit : @President : totaal niet in België, of toch niet in de streek waar ik me frequenteer. Ik moet wel zeggen dat ik niet meer mee ben met de "hipsterwoorden" :P

Arator wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:13 (29%)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:48
Arator schreef op zondag 30 december 2018 @ 03:05:
Een beetje offtopic, maar het heeft me bijna een gans topic gekost om te weten te komen wat een "buuf" is. Ik dacht eerst een tikfoutje r=f, maar het bleef maar terugkomen. Een buuf is een buurvrouw? :?
Ja, behoorlijk normaal taalgebruik in Nederland :-)

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

BruceLee schreef op zondag 30 december 2018 @ 04:05:
beste frik je gaat toch niet je eigen verzekering aanspreken en hun het eigen risico laten betalen.
je laat hun het bankje betalen en hun verhalen het desnoods maar op hun eigen verzekering als ze die hebben.
De rest van de reacties niet gelezen? Het gaat uiteindelijk toch via de eigen verzekering:
Frrik schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:53:

Update: Het schijnt zo te zijn, (bron: mijn verzekering) dat de melding toch bij hen terecht komt, gezien ik de vorderaar ben. Via haar verzekering wordt dit toch niet voldaan.

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• fvdberg
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 05:46
Dit geneuzel ook gehad door een grondbloem die over de schutting kwam. Zelfde soort buurt, zelfde situatie. Enige koper tussen de woningbouw. Die grondbloem brande door het blad van de tafel van de tuin set. Stenen er onder om zeep..

Kreeg een tientje of 6 om een nieuwe tafel te kopen.. dat het een onderdeel van een set is die niet los verkrijgbaar is deed de verzekering niks mee. 390 euro afgeschreven in een jaar op die set. Mijn advies: neem je verlies, verzekeringen heb je geen zak aan. Net als woningbouw gemeente en politie. Dat soort lui levert je alleen maar negativiteit op

En die 45 euro? Mooi als je die krijgt maar reken er niet te veel op. Ik hoop dat jou verzekering wel realistisch is, de mijne is waardeloos.

fvdberg wijzigde deze reactie 30-12-2018 08:31 (34%)

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik schrik een beetje van sommige reacties hier. ondanks dat buuf fout zit moet alles maar in het werk gesteld worden om de lieve vrede in stand te houden. dat ze een briefje achter gelaten heeft lijkt mij volkomen normaal en logisch, niks speciaals aan. ze heeft schuld aan dit voorval en zal dus gewoon moeten betalen. 45e vind ik dan te weinig.er is niets mis met "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten".

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 21:40

Amphiebietje

In de blubber

Visgek82 schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:09:
Ik schrik een beetje van sommige reacties hier. ondanks dat buuf fout zit moet alles maar in het werk gesteld worden om de lieve vrede in stand te houden. dat ze een briefje achter gelaten heeft lijkt mij volkomen normaal en logisch, niks speciaals aan. ze heeft schuld aan dit voorval en zal dus gewoon moeten betalen. 45e vind ik dan te weinig.er is niets mis met "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten".
Ik heb zo het vermoeden dat de "levendige volksbuurt" waar de OP in woont helemaal niet zo prettig is, en er redelijk snel (buren-)ruzies ontstaan over pietluttige dingen omdat er toch wel een groot aantal mensen wonen die ze niet alle vier op een rijtje hebben.

Aan de andere kant, als ze het toch aanbiedt...

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:12
Het is ook geen autoverzekering waarbij direct je premie omhoog gaat.

We betalen allemaal nou eenmaal voor je inboedel en aansprakelijkheid dus moet je er in zo'n situatie gebruik van maken. Uiteindelijk dragen we dese last als alle inwoners samen met een handjevol grote verzekeraars.

Reken uit hoelang we met zijn allen al betalen en hoe weinig we er uit halen. Ik betaal jarenlang 39 euro per maand, maar nog nooit wat geclaimd. Alles gaat op de grote hoop en als mijn premie nu deels is gebruikt om de tuinset van Frikk te betalen ben ik blij dat we elkaar op die manier kunnen helpen. Wel te wijten aan de domme buurvrouw, maar de hoop dat we in dit land allemaal even verstandig zijn kun je beter zsm opgeven, dat scheelt een hoop ergernis.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:00
fvdberg schreef op zondag 30 december 2018 @ 08:23:
Mijn advies: neem je verlies, verzekeringen heb je geen zak aan. Net als woningbouw gemeente en politie. Dat soort lui levert je alleen maar negativiteit op

En die 45 euro? Mooi als je die krijgt maar reken er niet te veel op. Ik hoop dat jou verzekering wel realistisch is, de mijne is waardeloos.
Ja, zeer goede bijdrage met echt zoeken naar een oplossing.

Tip ; geel hesje

maartend wijzigde deze reactie 30-12-2018 10:44 (30%)

• The_BoKKoMasteR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:37
Amphiebietje schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:49:
[...]

Ik heb zo het vermoeden dat de "levendige volksbuurt" waar de OP in woont helemaal niet zo prettig is, en er redelijk snel (buren-)ruzies ontstaan over pietluttige dingen omdat er toch wel een groot aantal mensen wonen die ze niet alle vier op een rijtje hebben.
Aannames, aannames. Niet iedereen woont vrijstaand ,met oprijlaan he....
Wel knap dat je een inschatting kunt maken van de mentale gesteldheid van een hele buurt.
Bestaat jouw rijtje maar uit 4 items? >> easy life 8)

Flame intended. :>

Een tuinbankje, waar gaat het over..... :O (de uiteindelijke schade voor TS moet gewoon vergoed worden uiteraard, ongelukken gebeuren. (oh ja, daar hebben we verzekeringen voor :+ )

The_BoKKoMasteR wijzigde deze reactie 30-12-2018 11:22 (16%)

I53570K 16GB Z77-GA35 HD7950 (en nog een zooi HDD's)

• Nogne
  • Laatst online: 20:32

Nogne

Weet niet waar hij over praat

pronkje schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:18:
Als ik het goed heb is het de 19e gebeurt,na mijn mening mocht je toen nog geen vuurwerk afsteken,dus je kan al je geld terug vragen of de buuf een nieuwe laten kopen.
Of je kan het hierbij laten, want beide partijen (dus ook de TS) zijn tevreden met de huidige oplossing.

>.<

• Matthijs..
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:46
Zit met verbazing een aantal reacties te lezen die 't niet eens zijn met de oplossing van TS. Het is toch aan TS om de situatie tot 'opgelost' te verklaren. Het getuigt in mijn optiek van karakter en nuchterheid als je t zo kunt oplossen, zonder per se je eigen gelijk te willen halen.

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:20
Uiteraard heeft TS de vrijheid om voor deze oplossing te kiezen, maar dit is niet de geëigende weg. De buurvrouw steekt vuurwerk af en veroorzaakt daarmee schade aan jouw tuinbank. Nog daargelaten of het toegestaan was om vuurwerk af te steken, lijkt mij dit onrechtmatig. Met andere woorden: de buurvrouw is aansprakelijk voor jouw schade. Normaal gesproken stel je de buurvrouw hiervoor aansprakelijk (dat kan ook in goed overleg; ze heeft immers al erkend de schade te hebben veroorzaakt) zodat zij de aansprakelijkstelling kan doorgeleiden naar haar aansprakelijkheidsverzekeraar. Heeft zij die niet (want: niet verplicht) dan zal ze de schade zelf moeten betalen.

Je betaalt nu in ieder geval je eigen risico. Deze kosten was je niet kwijt geweest indien je de buurvouw aansprakelijk had gesteld en e.e.a. via haar aansprakelijkheidsverzekeraar had laten lopen. Vanzelfsprekend kan jouw inboedelverzekeraar er alsnog voor kiezen de schade te verhalen. In dat geval loopt de buurvrouw alsnog het risico dat ze de volledige rekening gepresenteerd krijgt van jouw verzekeraar. En dan zal haar aansprakelijkheidsverzekeraar (als ze die heeft) niet zo happig meer zijn om dekking te verlenen.

VeeGee wijzigde deze reactie 30-12-2018 14:06 (5%)

• 712641
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Ik zou verhuizen. Als je buren zo onzorgvuldig zijn, wie zegt dan dat je huis niet afgefakkeld is op nieuwjaarsdag?
The_BoKKoMasteR schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:19:
[...]

Een tuinbankje, waar gaat het over..... :O (de uiteindelijke schade voor TS moet gewoon vergoed worden uiteraard, ongelukken gebeuren. (oh ja, daar hebben we verzekeringen voor :+ )
Tot iemand je zoon/dochter/neefje/nichtje doodrijdt... ongelukken gebeuren nou eenmaal...

712641 wijzigde deze reactie 30-12-2018 14:19 (64%)

• The_BoKKoMasteR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:37
maximiliaan_nl schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:18:
Ik zou verhuizen. Als je buren zo onzorgvuldig zijn, wie zegt dan dat je huis niet afgefakkeld is op nieuwjaarsdag?

[...]

Tot iemand je zoon/dochter/neefje/nichtje doodrijdt... ongelukken gebeuren nou eenmaal...
Ja, inderdaad, dus? Ik wil ermee zeggen dat verzekeringen ongelukken niet voorkomen.
(mijn excuses, sarcasme laat zich lastig digitaliseren)

WTF, lekkere vergelijking (afgefikt bankje/dood kind ?)

Prettig Oud & Nieuw Guys!

The_BoKKoMasteR wijzigde deze reactie 30-12-2018 16:12 (5%)
Reden: sarcasme abigue

I53570K 16GB Z77-GA35 HD7950 (en nog een zooi HDD's)

• Japidoff
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 08:06
offtopic:
heb het topic zo zijdelings gevolgd, en ik schrik van de negativiteit en smemmingmakerij in de reacties hier...

begrijp me niet verkeerd, maar ik zou zeggen dat de TS het netjes heeft opgelost, open het gesprek aangaan en samen tot een oplossing komen..

maar als het aan een aantal mensen had gelegen was het akkefietje zeker een conflict geworden...

begrijp me niet verkeerd hoor, ieder zn mening, maar ik zou een aantal mensen toch willen adviseren meer vooruit te kijken en je afvragen wat je hoopt te bereiken in een conflictsituatie en je voor te stellen watvoor gevoel je reactie opwekt bij je gesprekspartner...

je eigen verzekering hiervoor aanspreken is (naar mijn mening) principieel verkeerd, maar aangezien de verzekeringmaatschappij zelf ook niet moeilijk doet, en achter de schermen de lasten toch vaak gedragen worden door dezelfde grote fondsen, heb ik zoiets van "waar maak je je druk om?"

Japidoff wijzigde deze reactie 30-12-2018 18:54 (18%)

gang is alles

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dixie schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:35:
+1 voor VeeGee en dat is het enige en juiste antwoord ! No matter what.
Ook al het topic niet gelezen?

Inboedelverzekering van TS heeft toch aangegeven dat verzekeraars onderling hebben afgesproken dat in dit soort cases de inboedelverzekering dit vergoedt en niet de aansprakelijkheidsverzekering van de dader.

Waarom? Omdat het kan!!

• GerritGekke
  • Laatst online: 19:55

GerritGekke

Gamechanger

Waarom stappen mensen altijd naar de verzekering!! Buuf koopt een nieuw bankje voor je en klaar. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Foutjes gebeuren!

 Karma

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:00

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Kussentje er op en je ziet er niks meer van.

You are NIJL-ed!

• paprikachips
  • Laatst online: 07-01 16:26
als het een leuke buurvrouw is betalen in natura ook een optie ?

beetje brutaal maar ze zal ja zeggen ;)

never expect too much from people you will never get disappointed

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Ik kom een beetje laat binnenvallen maar, omdat er links en rechts nog wat discussie was m.b.t. de oplossing met de inboedelverzekering, wilde ik mijn ervaring daarmee hier ook maar even delen.

Enkele jaren geleden had ik flinke waterschade omdat de buren zelf aan het klussen waren gegaan en door de waterleiding hadden geboord. Ik weet niet of het verder relevant is maar de buren zaten gehuurd bij de woningbouw en ikzelf bezat een koopwoning. Ik heb toen contact gezocht met de buren en de woningbouw en werd uiteindelijk doorverwezen naar mijn eigen inboedelverzekering. Daar dus e.e.a. aangekaart en ook de opmerking gemaakt dat ik een vreemde gang van zaken vond -> schade veroorzaakt door de buren, waarom niet afhandelen via hun verzekering (of die van de woningbouw?). Mijn verzekeraar gaf toen aan dat het nationaal verbond van verzekeraars 'sinds kort' (enkele jaren terug dus) gestopt was met het juridische getrouwtrek in dit soort zaken. Inboedelverzekering van het pand waar de schade is pakt dit op, de verzekeraars hadden daar gezamelijk een pot voor in het leven gesteld.

Ik kan hier verder ook geen bron over terug vinden; dit is wat ik mondeling te horen heb gekregen van mijn verzekeraar toen.

my 2 cents in deze :Y)

• ChojinZ
  • Laatst online: 22-09 10:42
Roenie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:56:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Met een schilderij, paar boeken, maaltijd? Misschien laten betalen in wiet, want daar heeft zij klaarblijkelijk wel geld voor.
Niet altijd. Soms leent ze geld van de TS voor wiet... :+

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:58
Visgek82 schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:09:
Ik schrik juist meer van reacties zoals dit..

Ze heeft zelf netjes een briefje achtergelaten.. anno 2019 vind ik dat echt wel netjes. Je kan zeggen wat je wilt maar het gebeurd echt te weinig dat mensen fatsoen tonen en briefjes achter laten na het toebrengen van schade. De buurvrouw geeft dus netjes aan een fout te hebben gemaakt, wil dit netjes oplossen en dan kom je met een opmerking dat 45 euro echt te weinig is? Waar slaat dat op? Dus als je een fout maakt dan moet je maar meteen financieel leeg getrokken worden? Een hele nare gedachte vind ik dit. We wonen niet in Amerika he?
Buiten dat: De verzekering van OP heeft hier niets mee van doen.
De verzekering van de buurvrouw moet dit regelen.. niet van de OP. Dus die 45 euro moet hij helemaal niet verhalen bij de buren.. nee de buurvrouw moet haar eigen verzekering aanspreken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True