Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop PC voor Machine Learning/Deep Learning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op dit moment bezig met een studie in Data Science en ik wil een nieuwe desktop bouwen om optimaal Machine Learning en Deep Learning modellen te kunnen runnen. Als ik met het systeem ook nog redelijk zou kunnen gamen ben ik helemaal een blij man.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu rond de €1200, maar mocht het duurder uitvallen maakt dat voor nu ook niet uit. Ik wil vooral weten waar ik op zou moeten letten betreffende mijn gebruik.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is mijn vraag aan jullie, maar mij lijkt een goede videokaart belangrijk (vaak run je de modellen op GPU's).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat pakketten als TensorFlow/Keras een NVIDIA videokaart prefereren en dat een hoger geheugen geprefereerd wordt. https://medium.com/yanda/...ream-machine-4f02ccdb0460

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mogelijkheid om er ook mee te gamen.

Ga je overklokken?
Ben ik, voor nu, niet van plan omdat ik hier te weinig van afweet.

Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk dat ik weet waar ik op moet letten en misschien persoonlijke ervaringen met het bouwen van zo'n systeem met dezelfde doeleinden. Eventueel advies over welke OS ik het beste kan gebruiken wordt ook gewaardeerd.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat gebruik je nu, en wat is je eigen onderzoek qua onderdelen ?
https://gathering.tweaker...&keyword=Machine+Learning

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 15-12-2018 17:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruik ik een Macbook Pro (2018), 2,3 GHz Intel Core i5, Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB, 8GB RAM dus fijn voor de workflow (in ieder geval voor mij), maar niet voor zwaardere verwerkingstaken. Ik wil dus echt een heel nieuw systeem bouwen.

Wat betreft mijn eigen onderzoek heb ik deze twee blogs geraadpleegd:
https://medium.com/yanda/...ream-machine-4f02ccdb0460
https://www.oreilly.com/l...ng-machine-for-under-1000

Beiden gebruiken een NVIDIA grafische kaart en vermelden dat dit het belangrijkste onderdeel is bij het bouwen van zo'n systeem. Dat ik een grafische kaart van NVIDIA haal lijkt mij voor nu dus het meest logische om te doen, maar welke? Ik denk dat een GTX 1080 een beetje overkill is voor mij, maar dat weet ik niet zeker. Misschien heeft iemand daar ervaring mee. Over de rest van de onderdelen, en dan vooral de CPU, twijfel ik ook nog. Kan ik bijvoorbeeld beter voor Intel of AMD Ryzen gaan of maakt dit niks uit voor mijn doel van gebruik.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Beetje leesvoer en voorbeelden van een build.(ook kan systeemadvies van je gebruikte software van belang zijn)
Game / Machine Learning Desktop €2000
Opinions on machine learning / gaming build
Desktop pc (+lichte simulaties/machine-learning)
Machine Learning systeem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gezien je nu relatief goedkoop tensor cores kunt score dmv de 20xx reeks lijkt me die gpu's voor de hand liggen?

specs

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
Leuk begin:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 525,-€ 525,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Gelid Solutions Phantom€ 22,05€ 22,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 137,90€ 137,90
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,18€ 66,18
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,98

Voor meer multicore performance kun je kijken naar een 2700(x).
Voor meer singlecore performance naar een 9600k.
Voor beiden naar een 9700k of uiteindelijk een 9900k.
Betere videokaart kun je eventueel vinden in een 2080.
Denk je meer geheugen nodig te hebben gelijk voor 2x 16GB gaan (zeker in combinatie met een Ryzen omdat die moeite hebben met 4 latjes).

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 16-12-2018 14:21 ]

Pagina: 1