Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een systeem voor een vriend ter vervanging van zijn 10 jaar oude desktop.
Het is een typische huis-tuin-keuken pc die hij vooral voor zijn grote collectie films/muziek zal gaan gebruiken. Daarnaast zou hij er op termijn ook wat (minimale) machine learning code mee willen schrijven en ook wat simulaties in matlab. Zeker niet de primaire usecase van de pc maar wel het zwaarste dat hij er op zal gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is zo'n 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets specifiek, eventueel een oude dvd speler (heb geen idee om welk model dit gaat).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat om een gewone desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen. Stilte is wel gewenst.
Ga je overklokken?
Geen plannen om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie even onderstaande nakijken, lijkt mij een afdoende setup.
Is 550 Watt overkill? Wat denken jullie van het moederbord? 3000Mhz voor geheugen ideaal voor de amd cpu? Externe cooler nodig voor CPU, lijkt mij niet maar toch even dubbelchecken
Het gaat om een systeem voor een vriend ter vervanging van zijn 10 jaar oude desktop.
Het is een typische huis-tuin-keuken pc die hij vooral voor zijn grote collectie films/muziek zal gaan gebruiken. Daarnaast zou hij er op termijn ook wat (minimale) machine learning code mee willen schrijven en ook wat simulaties in matlab. Zeker niet de primaire usecase van de pc maar wel het zwaarste dat hij er op zal gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is zo'n 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets specifiek, eventueel een oude dvd speler (heb geen idee om welk model dit gaat).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat om een gewone desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen. Stilte is wel gewenst.
Ga je overklokken?
Geen plannen om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie even onderstaande nakijken, lijkt mij een afdoende setup.
Is 550 Watt overkill? Wat denken jullie van het moederbord? 3000Mhz voor geheugen ideaal voor de amd cpu? Externe cooler nodig voor CPU, lijkt mij niet maar toch even dubbelchecken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Seagate IronWolf, 4TB | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 75,05 | € 75,05 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 97,90 | € 97,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 741,50 | |