Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop pc (+lichte simulaties/machine-learning)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Guillaume001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 07:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een systeem voor een vriend ter vervanging van zijn 10 jaar oude desktop.
Het is een typische huis-tuin-keuken pc die hij vooral voor zijn grote collectie films/muziek zal gaan gebruiken. Daarnaast zou hij er op termijn ook wat (minimale) machine learning code mee willen schrijven en ook wat simulaties in matlab. Zeker niet de primaire usecase van de pc maar wel het zwaarste dat hij er op zal gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is zo'n 750 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets specifiek, eventueel een oude dvd speler (heb geen idee om welk model dit gaat).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat om een gewone desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen. Stilte is wel gewenst.

Ga je overklokken?
Geen plannen om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie even onderstaande nakijken, lijkt mij een afdoende setup.
Is 550 Watt overkill? Wat denken jullie van het moederbord? 3000Mhz voor geheugen ideaal voor de amd cpu? Externe cooler nodig voor CPU, lijkt mij niet maar toch even dubbelchecken

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 148,-€ 148,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 88,-€ 88,-
1Seagate IronWolf, 4TB€ 108,-€ 108,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 75,05€ 75,05
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,50

Alle reacties

Verwijderd

Heb je een Itx bordje overwogen? Dan kan je ook een nog kleinere kast gebruiken. 550 Watt is pure overkill, een vriend heeft het gedaan met 150 watt. Dat is dan wel weer krap dus ik zou persoonlijk naar 300/400 watt gaan kijken. Wel goeie kwaliteit pakken. Met je ram moet je even de compatible lijst checken. Je moet er ook aan denken dat je aan windows moet komen. Ik weet niet of je dat gratis ergens kan krijgen (school/werk of zoiets) maar anders moet je daar ook nog ongeveer 60 euro voor rekenen. Ik heb niet bepaald ervaring met machine learning maar ik zou denken dat 16Gb overkill is hiervoor. Ik weet niet hoe zwaar machine learning is dus correct me wat dat betreft.
pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac Dit moederbord is dan wel wat duurder maar wel Itx dus je pc word er een stuk kleiner op. Itx kasten zijn over het algemeen goedkoper en je kan dus nog besparen op je voeding en misschien op je ram.
pricewatch: Cooler Master Elite 110 Dit is best wel een strak kastje voor het geld. Klein en er passen alle onderdelen in, behalve de stock koeler van amd, weet ik niet zo zeker eerlijk gezegd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 10:52 ]

• Guillaume001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 07:44
Dacht ik dus al, ik ga overschakelen naar een goeie 300/400 watt.
Wat bedoel je precies met compatible lijst, compatible met moederbord?
Ivm itx en kleinere kast, ik had niet de indruk dat dat een vereiste was voor hem maar zal het even navragen.
Ik denk persoonlijk ook dat 8Gb voldoende zou zijn, ik dubbel check alvast met hem.
Windows heeft hij reeds, via zijn oude pc.

Verwijderd

Ah, kleine kast is volgens mij altijd wel leuk om te hebben, maar als hij dat niet wilt, lekker zo laten. Met compatible lijst bedoelde ik idd ram met moederbord. Staat eigenlijk altijd wel op de site van de fabrikant.