Gebruikersonderzoek 2018

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasosoft
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 19:33
Bij het invullen van het onderzoek loop ik op de pagina van vraag 16 tegen het volgende probleem aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cHLkMT9zmIVZ9s39ZlSwJfob/thumb.png

Zelfs met alle vakjes aangeklikt kan ik niet verder.

Alle scripts zijn toegelaten en adblock staat uit.

Google Chrome Version 70.0.3538.110, Win 10

edit: Zie dat ik beter de vraag had moeten lezen, alsnog niet echt duidelijk uit de foutmelding

[ Voor 14% gewijzigd door Hasosoft op 04-12-2018 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste tweaker moderators/admins, weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen!!!

Betreft de gebruikersonderzoek voor carriere etc.

In het begin wordt gevraagd bij vraag 7* wordt gevraagd waar je woont. ik heb gekozen voor Duitsland.

Maar de vragen passen totaal niet meer bij de survey. Omdat alles voor NL is bedoeld. En niet voor de mensen die in het buitenland wonen.

Dus of jullie willen de mensen terughalen vanuit het buitenland of er is iets fouts gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 06-12-2018 12:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 22:41

Rick-Jan

always connected

Je mag ook maar maximaal 3 antwoorden geven :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
Hier ook over: waarom krijg je allemaal vragen over cursussen en scholing als je in een eerdere vraag bv aangeeft student te zijn? Dat is dan allemaal irrelevant, lijkt mij? Je kunt ook niet nvt kiezen oid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:59
Ook een opmerking over het onderzoek. Volgens mij zag ik ergens de vraag voorbij komen of je werkzaam bent in de IT. In mijn geval: Nee. En vervolgens nog een hele bak vragen over werken in de IT. Tja, allemaal nvt dus.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik had geen mogelijkheid om feedback te geven na afloop van het onderzoek, dus dan maar hier ;)

Bij klimaatproblemen staat zowel klimaatverandering en opwarming aarde. Deze zijn, afaik, nogal met elkaar verbonden waardoor veel mensen het verschil niet kunnen maken. Verder staat er ook kernenergie bij. Kernenergie a nsich is niet per se een probleem, het afval wat er vanaf komt is dat voor vele echter wel. Daarnaast kun je je ook afvragen in hoeverre het een klimaat probleem is, gezien het niet direct invloed heeft op de verandering van het klimaat op de aarde. Maar goed, dit dwaalt al redelijk af van het onderwerp.

Verder waren er erg veel vragen over werk en kennis vinden, maar wat mij hierbij op viel was dat het erg op de traditionele wijze van informatie vergaring gericht is (denk kranten, etc).

Mochten anderen ook feedback hebben, zet het er vooral bij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Ik vroeg me op 40% af of het nou een bezoekersonderzoek is of een onderzoek hoe we reclame over cursussen het beste kunnen gaan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
knip

[ Voor 98% gewijzigd door anandus op 04-12-2018 12:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik moet zeggen dat ik het idee van een 'pricewatch/shopreviews' voor opleidingen/cursussen wel heel interessant vind, en het gebrek hier aan speelt duidelijk bij T.net.

Edit: Ik heb geloof ik bijna exact dezelfde vraag over mijn werkgever nu 8x gehad :{

[ Voor 20% gewijzigd door Noxious op 04-12-2018 13:06 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Ik heb hem halverwege afgekapt veel te lang en vragen die niet aansluiten.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Goed om dit onderzoek eerst nog even intern tegen het licht te houden!

Ik werk niet in de IT, dus alle vragen daarover zijn voor mijn niet relevant.
Daarna over de milieu vragen worden er een paar rare aannames gedaan (kern energie is een milieuprobleem?).

Daarnaast duurt hij gewoon eigenlijk te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

Hier ook maar even een opmerking over Tweakers-bezoekersonderzoek 2018:

Vraag:
16. Wat zijn voor jou de belangrijkste redenen om voor een functie te kiezen? Je kunt hier maximaal drie antwoorden selecteren.
Missende antwoorden:
  • Leuke opdracht / uitdagend werk
  • "Flexibele werktijden" aanvullen met " / mogelijkheid om thuis te werken"
Opvallend dat niemand voor zijn werk kiest omdat het leuk werk is :+
Het bedrijf en werknemers kunnen nog zo goed of slecht zijn, maar in veel (IT) werk is het vaak dat het product die je maakt of dienst die je levert veel verschilt.

En bij de vragen
29. Wat is de belangrijkste reden dat je ontevreden bent over je huidige baan? Je kunt hier maximaal drie antwoorden selecteren.
en
30. Wat zou voor jou de belangrijkste reden zijn om van baan te wisselen? Je kunt hier maximaal drie antwoorden selecteren.
Zou dat dus ook kunnen worden opgegeven. Ik zit nu namelijk met het probleem dat ik op zich het bedrijf en collega's wel prima vindt, maar dat het qua opdrachten gewoon niet zo denderend meer is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb hem geheel ingevuld maar ik stuitte op herhaling en vragen die voor mij totaal niet relevant waren. Het begon eerst over werk en of je tevreden was en vervolgens gaat het over cursussen en dan ineens het milieu? Nogal hak op de tak. Verder waren veel vragen voor mij niet relevant omdat ik niet in de it werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:59
HKLM_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:11:
Ik heb hem halverwege afgekapt veel te lang en vragen die niet aansluiten.
Ja, en dat dus. Ik heb ook op zo'n punt gestaan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:22
Net als Gebruikersonderzoek vraag 7* niet helemaal correct? Heb ik ook nog wel wat vragen, het invullen ging bij mij ook niet helemaal goed.

Tot en met vraag 10 kan ik prima meekomen, bij vraag 11 wordt er opeens gevraagd naar de reistijd naar je werk. Om vervolgens pas bij vraag 12 te informeren naar je huidige (werk)situatie. Dat moet dus andersom, de vervolgvragen dienen vervolgens afhankelijk te zijn van de gemaakte keuze.

Als dit het gebruikersonderzoek 2018 is, wat is reviews: Tweakers Gebruikersonderzoek 2018 - Resultaten van jullie voor jullie dan?

P.S. op de ene plek heet het 'Gebruikersonderzoek' en in de survey noemen jullie het 'Tweakers-bezoekersonderzoek'. Een bezoeker is immers niet hetzelfde als een gebruiker :).

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-12-2018 13:08 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Verona27 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:30:
Hier ook over: waarom krijg je allemaal vragen over cursussen en scholing als je in een eerdere vraag bv aangeeft student te zijn? Dat is dan allemaal irrelevant, lijkt mij? Je kunt ook niet nvt kiezen oid.
Vele studenten zijn niet zo tevreden over de kwaliteit of breedte van het onderwijs en doen er daarom nog dingen naast.
En zelfs als je wel tevreden bent kan het leuk en handig zijn om bijvoorbeeld een extra taal te leren of naast een hardcore bèta-studie iets als een cursus in de richting van psychologie te doen.
Ook heb je veel werkstudenten die naast bijvoorbeeld een opleiding Software Engineering werken op een servicedesk en daar cursussen in de richting van Microsoft-producten, Linux en/of systeembeheer doen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

5 - 10 minuten is niet realistisch serieus invullen kost je minimaal 10 minuten tot gemakkelijk 20 minuten.
Er is vrijwel nergens de mogelijkheid 'zeg ik liever niet' in te vullen bij de vragen over mijn profiel, leeftijd, locatie e.d.. maar wel hoe belangrijk privacy is tijdens vacatures ;)
22. Wie betaalt je vervolgopleiding?
Blokjes i.p.v. radiobuttons, waardoor meerdere antwoorden goed zijn maar dit door de antwoorden al afgevangen wordt.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, eigenlijk is het elke keer hetzelfde, het is amper doorgelezen of geproofread en wordt online gezet. Ik wil meegeven om voor de volgende keer even 10 man te vragen er zeer kritisch naar te kijken en de feedback van de vorige keren mee te nemen, er zijn zeker een aantal punten verbeterd, maar een paar punten pik je er zo uit.
En behalve als je bevooroordeelde onderzoeksresultaten wilt zul je een deel van de vragen niet kunnen meenemen in het resultaat om niet een verkeerde conclusie te trekken.

Gebruikersonderzoek
Tweakers-enquête
Binaire geslachtskeuze in gebruikersonderzoek
Gebruikersonderzoek oktober 2016
Tweakers onderzoek niet compleet
Gebruikersonderzoek oktober 2016

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 19:55

Electrowolf

Mod met Liefde!

Emailadres:
[...] tenzij je eronder aangeeft ook mee te willen werken aan een eventueel vervolgonderzoek, dan bewaren we je e-mailadres uitsluitend voor dat doeleinde.
Maar dat kan dus niet... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Electrowolf op 04-12-2018 13:46 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Het gaat heel erg over baan ontwikkeling en eventueel Tweakers als intermediar of platform voor banen.
Ik ben helemaal niet op zoek naar baan en ook helemaal niet geïnteresseerd in een andere baan bij een ander bedrijf. Echter moet ik zaken beantwoorden die dus totaal niet van toepassing zijn.
De enquête is teveel gericht op personen die mogelijk van baan willen veranderen. Als je dat niet wil kun je de vragen niet eens beantwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05

GforceNL

Out of memory....

De enquete blijft ook maar doorvragen of/hoe je een andere baan wilt, terwijl je opgeeft ondernemer of zap'er te zijn.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rare opzet. Ben je werkzaam in de IT? Nee. Dan een hele lijst vragen die er vanuit gaan dat je wél werkzaam bent in de IT en op zoek naar ander werk, wat dus niet zo is. Dan de vraag in welke sector ik werk en er staat vanalles maar productiebedrijven staan er niet bij (dus maar willekeurig iets gekozen zodat ik mijn tijd niet helemaal verspild heb). Dan komen ze ineens weer terug op of ik op zoek ben naar ander werk en hoe men je kan benaderen. NEEHEE. Ik ben NIET op zoek naar ander werk. Ben je bekend met Tweakers Elect? Ja, want ik ken het van naam, maar aangezien ik niet in de IT werk is het niet mijn ding. Zou ik het aanraden? Weet ik veel, ik werk niet in de IT.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was het bij die vragenlijst niet makkelijker te beginnen bij 'werk je in de IT'? Nee, klaar? Eventueel nog een vervolgvraag 'ben je überhaupt van plan andere baan te willen zoeken'? Nee, klaar.

Ben halverwege maar afgehaakt, werd ook allemaal beetje herhaling (3 redenen waarom je wel blijft, niet blijft, weg wil, zou overstappen, toch zou blijven) en aangezien ik niet in de IT werk, weinig toegevoegde waarde.

Al mis ik 'IT denkend' wel soms een antwoord in de redenen om over te stappen, gewoon 'ander' werk. Van support naar on-site, van developer naar manager, gewoon wissel van werk an sich, daar kwam ik nooit echt een antwoord van tegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 00:22
Misschien kunnen we een centraal feedback-topic maken :)
Tweakers -bezoekersonderzoek 2018

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom moet ik in vredesnaam 4 keer aangeven dat ik secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk vindt? En gezien ik niet in een kerncentrale werk vraag ik me heel sterk af welke stagiair dit in elkaar geklikt heeft als onderzoek voor z'n Havo-profielwerkstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Alles van hierboven is ook op mij van toepassing in het onderzoek (vragenlijstje?).
Ik kon geen consistentie of richting ontdekken anders dan:
- promo tweakers "overstapservice naar een nieuwe baan" met een duidelijke herhaling van vragen (of probeert de onderzoeker hiermee bij ons consistentie te zoeken?)
- duurzaamheids vragen die voor mij onvoldoende diepgang hadden (ik deed alleen mee voor de duurzaamheids vragen de rest kreeg men als bonus van mij)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
Ample Energy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:37:
[...]

Vele studenten zijn niet zo tevreden over de kwaliteit of breedte van het onderwijs en doen er daarom nog dingen naast.
En zelfs als je wel tevreden bent kan het leuk en handig zijn om bijvoorbeeld een extra taal te leren of naast een hardcore bèta-studie iets als een cursus in de richting van psychologie te doen.
Ook heb je veel werkstudenten die naast bijvoorbeeld een opleiding Software Engineering werken op een servicedesk en daar cursussen in de richting van Microsoft-producten, Linux en/of systeembeheer doen.
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel, maar het was meer bedoeld als voorbeeld. Veel studenten zullen (waaronder ik) extra vakken volgen oid, maar dat heeft niets met cursussen te maken die je via je werkgever krijgt aangeboden, waar het in de enquete wel over gaat. Mijn doel met de opmerking was meer dat de enquete gewoon veel irrelevante vragen stelt en zich niet afstemt op eerder gegeven antwoorden, wat het volledig invullen van de lijst niet bevorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Verona27 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:24:
[...]

Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel, maar het was meer bedoeld als voorbeeld. Veel studenten zullen (waaronder ik) extra vakken volgen oid, maar dat heeft niets met cursussen te maken die je via je werkgever krijgt aangeboden, waar het in de enquete wel over gaat. Mijn doel met de opmerking was meer dat de enquete gewoon veel irrelevante vragen stelt en zich niet afstemt op eerder gegeven antwoorden, wat het volledig invullen van de lijst niet bevorderd.
Dan hebben we beide de vragen anders geïnterpreteerd, want de vragen gingen niet exclusief over cursussen die je van je werkgever krijgt. Nóg een punt van aandacht dus :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-08 14:15
Ik heb hem helemaal ingevuld maar...

Eerst vragen jullie als we als Belgen vinden dat Tweakers "Hollands" is of niet.
En dan direct daarna continue vragen die we als Belgen moeten gaan opzoeken.

Weer ik veel wat Havo en Mavo zijn. Een ZZP er ken ik ook niet. Dat zijn Nederlandse termen die wij totaal niet kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zijn ook 2 vragen waar je o.a. het volgende kan antwoorden:
[ ] 'Ja, alleen als ik actief op zoek ben'
en
[ ] 'Nee, ben nu niet op zoek'
Dat is gewoon het zelfde antwoord, dan ben je ook door je max 3 vakjes heen ;)

Ook verderop iets als 'opwarming van de aarde', 'klimaat verandering' en 'gat in de ozonlaag'. Met name de 1e en 3e keuze hebben natuurlijk ook met klimaatverandering te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImDion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07 21:53

ImDion

professioneel amateur

Veel vragen die nvt waren. was wel 'n lange dit :P

3x proberen dan meten... toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hasosoft
  • Laatst online: 25-09 19:33
Rick-Jan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:27:
Je mag ook maar maximaal 3 antwoorden geven :)
Ai pijnlijk, denk dat ik volgend jaar een cursus begrijpend lezen ga volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hasosoft schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:58:
[...]

Ai pijnlijk, denk dat ik volgend jaar een cursus begrijpend lezen ga volgen.
Even regelen met je werkgever :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik was dus blijkbaar niet de enige die het warrig vond.
En ik heb halverwege maar weggeklikt want vragen die nvt zijn door eerdere antwoorden toch verplicht invullen is nogal...zinloos.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben op 40% ook afgehaakt. Veel te langdradig en alleen maar dezelfde vragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topics samengevoegd.

En bedankt allemaal voor jullie feedback. Ik kan er (momenteel) niet inhoudelijk op reageren, maar ga het intern zeker bespreken. Een goeie mix vinden in de vraagstelling is niet altijd makkelijk en mogelijk zijn er hier wat dingen wat minder gegaan, maar dat moet ik eerst even goed evalueren.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ginz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:00:
Topics samengevoegd.

En bedankt allemaal voor jullie feedback. Ik kan er (momenteel) niet inhoudelijk op reageren, maar ga het intern zeker bespreken. Een goeie mix vinden in de vraagstelling is niet altijd makkelijk en mogelijk zijn er hier wat dingen wat minder gegaan, maar dat moet ik eerst even goed evalueren.
Ik snap dat dingen intern besproken moeten worden alvorens er een statement over gegeven kan worden maar worden dit soort vragenlijsten niet intern eerst een beoordeeld en geëvalueerd? Dat verwacht je toch van een onderzoek; dat de meetmethode goed, juist en volledig is? Elk gebruikersonderzoek de afgelopen jaren heeft een scala aan feedback gehad, en dat is goed maar soms vraag ik mij serieus af wat er met die feedback gebeurd. Want als ik deze enquete bekijk dan is vooral beoordelen en evalueren niet gebeurt want dan waren de dubbele vragen en scheve inhoudelijke vragen er bij voorhand al uit gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 10:35
Mrjraider schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:47:
[...]

Ik snap dat dingen intern besproken moeten worden alvorens er een statement over gegeven kan worden maar worden dit soort vragenlijsten niet intern eerst een beoordeeld en geëvalueerd? Dat verwacht je toch van een onderzoek; dat de meetmethode goed, juist en volledig is? Elk gebruikersonderzoek de afgelopen jaren heeft een scala aan feedback gehad, en dat is goed maar soms vraag ik mij serieus af wat er met die feedback gebeurd. Want als ik deze enquete bekijk dan is vooral beoordelen en evalueren niet gebeurt want dan waren de dubbele vragen en scheve inhoudelijke vragen er bij voorhand al uit gehaald.
De procedure rondom dit gebruikersonderzoek had zeker strakker en strenger gekund en gemoeten. We waarderen het enorm dat jullie, de community, de tijd ervoor nemen om het in te vullen, en dat jullie dan een dergelijk onderzoek voorgeschoteld krijgen is dan jammer. Zeker omdat we in de toekomst ook graag jullie mening willen blijven horen.

Voor de evaluatie achteraf zal ik zeker de feedback uit dit topic meenemen, en dat terugkoppelen aan de stakeholders van de survey. Aan een slechte survey heeft niemand baat bij.

En blijf vooral feedback geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 00:17
@chengbondkwok Het lijkt me zeker goed de tips van hierboven ter harte te nemen. Ik wil ook best een survey invullen, maar deze is veel te lang en te vaag. En zoals gezien ben ik niet de enige: gevolg is dus dat je veel minder respons krijgt dan je zou willen. Gemiste kans :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

theduke1989 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:21:
Beste tweaker moderators/admins, weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen!!!

Betreft de gebruikersonderzoek voor carriere etc.

In het begin wordt gevraagd bij vraag 7* wordt gevraagd waar je woont. ik heb Duitsland gekozen. Maar daarna alle vragen passen totaal niet meer bij de survey. Omdat alles voor NL is bedoeld. Dus of jullie willen de mensen terughalen vanuit het buitenland of er is iets fouts gegaan.
Ik heb deze post toegevoegd aan het Gebruikersonderzoeks-topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

niet in te vullen als je zoals ik arbeidsongeschikt bent. gaat enkel over opleiding en werk. ben dus op een gegeven moment gestopt met invullen omdat de vragen niet te beantwoorden zijn in mijn geval.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lekkere “clickbait enquête” weer waar “Tweakers” mij zogenaamd iets vraagt of ik iets mis en vervolgens ongevraagd en compleet irrelevant allerlei cursus en opleiding gerichte vragen door mijn strot staat te duwen.... man,man,man..... zet er gewoon advertorial voor namens $insertrandomopleidingsponsor :( #kansloos

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17

Roozzz

Plus ultra

Deze duurzaamheidsadviseur viel zowat van zijn stoel bij de vragen over duurzaamheid. Niet om vervelend te zijn, maar de vragen en onderwerpen die aan bod komen getuigen op zijn zachtst gezegd niet van veel inzicht.
Ik wil jullie best een keer bijpraten over de hot topics en de samenhang hiertussen :+
Nu lijkt het alsof jullie ergens de klok hebben horen luiden en "iets met duurzaamheid" moeten, maar dit wekt erg weinig vertrouwen. Snel terug naar de tekentafel :P

[ Voor 21% gewijzigd door Roozzz op 06-12-2018 19:40 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
De 5 tot 10 minuten is echt niet realistisch. Ben na 10 gestopt op 47%. Daarnaast ben ik eigen ondernemer. Dan zijn een berg vragen over mijn werkgever niet relevant.

Daarnaast is het overduidelijk dat je geprofileerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Er zaten wel veel controlevragen in zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik beleefd vragen welke partijen betrokken zijn bij de de nieuwste survey?

De vragen doen vermoeden dat opleidingsinstituten hier bij betrokken zijn of dat ze de doelgroep zijn om de data aan te verkopen. Ik ben halverwege afgehaakt omdat jullie bleven vragen welke opleidingen ik als 55 jarige CEO zou willen volgen. Als je bijna alle vragen moet beantwoorden onder de kop 'anders' is de poll nier erg juist. Ben ik echt de enige ondernemer die Tweakers leest?

Ik denk dat enige openheid hierover juist zal zijn want nu blijft er een nare lucht hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 02:32
Veel te lang. Afgekapt.

Altijd promoten met tijd wat niet klopt en altijd veeeeel te lang.
Wil best wat vragen invullen, en als het me aanspreekt dan ook nog wel wat extra..
Maargoed, deze enquete kwam dan ook niet van Tweakers zelf.
Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zie: Gebruikersonderzoek 2018

Er zijn meer klachten, het is een barslechte survey :)

[ Voor 35% gewijzigd door stin00 op 06-12-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom krijg ik die banner zojuist wéér in beeld terwijl ik 'm afgelopen week el een keer weggeklik had omdat ik er niet aan deel wens te nemen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
wimmel_1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:34:
Waarom krijg ik die banner zojuist wéér in beeld terwijl ik 'm afgelopen week el een keer weggeslikt had omdat ik er niet aan deel wens te nemen?
Ik zag hem net ook weer. Snap eigenlijk niet dat ze dit niet terugtrekken aangezien hij totaal waardeloos is in de huidige opzet.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 22:42
Als Belg, niet werkzaam in de IT en gelukkig met mijn huidige job heb ik het halverwege maar opgegeven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:21

Cogency

Ginnunga

Ik heb hem net ingevuld en wilde ook al kijken of er een topic over was. Ik ben fervent Tweaker bezoeker en gadget/hardware/gamer nerd.
Maar ik ben ook zelfstandig ondernemer in een compleet andere branch en heb helemaal niks met recruiting/opleidingen/weet ik het, dus dacht bij mijzelf ook 'volgensmij gaan ze niet veel aan mij hebben'. Heb hem maar afgemaakt maar misschien handig om een doelgroep te vermelden? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cogency op 06-12-2018 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee was dit een onderzoek ik opdracht van externe partijen (opleidingsinstituut?) en het zou Tweakers sieren om dat duidelijk te maken. Ik kan met met de beste wil van de wereld niet indenken waarom het voor Tweakers belangrijk is om te weten hoe ik over kernenergie denk.

Geen gebruikersonderzoek dus en een vervelende smaak in mijn mond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mag ik dan nogmaals om een reactie van de redactie vragen? Dit is de plek waar we altijd gevraagd worden dat te doen.

Waarom wil tweakers.net weten wat ik over kernenergie denk? Hoe kan dat ooit relevant zijn voor hoe ik de site gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nat-Water schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:34:
Ook een opmerking over het onderzoek. Volgens mij zag ik ergens de vraag voorbij komen of je werkzaam bent in de IT. In mijn geval: Nee. En vervolgens nog een hele bak vragen over werken in de IT. Tja, allemaal nvt dus.
Precies dat. Best slecht. Tweakers beseft enerzijds dat er dus best bezoekers zijn die niet in de ICT werken, maar anderzijds krijg je vragen die ervan uitgaan dat je in de ICT werkt :/.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van-Gogh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 23:04
Ten eerste mea culpa. Er is iets niet goed gegaan in de survey. Afhankelijk van je antwoorden had je OF vragen over Tweakers in België moeten krijgen (als je in BE woont) OF vragen over duurzaamheid moeten krijgen (als je niet in de IT werkt) OF vragen over carriere ontwikkeling moeten krijgen (als je in de IT werkt). Alle opmerkingen dat het te lang is, zijn dan ook volledig terecht.

Om even terug te pakken naar het begin. Waarom deze survey? Ten eerste viel het ons op dat het duurzaamheid topic populair is. Daarnaast kwamen er ook vaak +2 en +3 comments over duurzaamheid onder bv een smartphone review. Ook bij de vraag welke onderwerpen de voorkeur hebben voor de meet-ups kwam milieu hoog in het lijstje te staan (al was de opkomst bij deze meet-up wel het laagst). Op HQ weten we echter niet goed in hoeverre duurzaamheid (en gerelateerde zaken) speelt onder de community. Is het (heel) belangrijk of niet? Moet Tweakers hier nu meer aandacht aan geven? Zo ja, welke onderwerpen? Zie dit onderzoek als een eerste aanzet om hier meer inzicht in te krijgen. Tegenwoordig koppelen we antwoorden ook terug via een .plan en dat zullen we dan ook doen voor dit onderwerp. Alle kritiek op de vragen en antwoorden van dit onderdeel nemen we ook van harte over. Het is in alle eerlijkheid niet een onderwerp waar Tweakers veel aandacht aan heeft gegeven in het verleden en waar ook niet veel kennis over in huis is.

Dan het carrière stuk. Tweakers heeft nu tweakers itbanen.nl, tweakers Elect en het werk-inkomen forum topic (wat een van de grootste topics is). Daarnaast tonen we bij sommige artikelen een "opleidingen" blokje met opleidingen van computrain. Dit blokje meten wij goed door en er wordt relatief gezien veel gebruik van gemaakt. Uit ander onderzoek weten we ook dat een groot deel van de bezoekers van Tweakers in de IT werkzaam is (en dat we een heel groot deel van alle ICT-ers bereiken) (inkoppers, ik weet het, maar meten is echt weten). Wat we echter niet weten is of itbanen.nl, opleidingsblokjes, Elect en/of een forum nu beste manier zijn om te voorzien in de behoefte van de tweaker die bezig is met zijn carrière. Behalve dat de huidige fragmentatie voor ons ook niet ideaal is, denken wij dat deze ook niet ideaal is voor jullie. Maar voordat we iets gaan bouwen wat misschien helemaal niet aansluit bij jullie behoefte leek het ons verstandig om het aan jullie te vragen via een survey. Nu zitten er misschien iets te veel opzichte controle vragen in, aan de andere kant: we hebben ook wel eens feedback gekregen dat we geen controle vragen hadden. Een lastigheid binnen het carrière gebied blijft de diversiteit. We hebben ook de vraag gesteld: wat voor werk doe je? Toen kregen we de feedback dat we werkloos er niet tussen hadden staan. Zo zijn er helaas gevallen waar wij niet aan gedacht hebben.

Laat ik voor op stellen dat wij geen gespecialiseerd onderzoeksbedrijf zijn en we weten dat onze surveys beperkingen hebben. Maar elke survey wordt door andere afdelingen nagelezen (op taal), getest of alles werkt zoals het moet (waarom het toch fout is gegaan is niet duidelijk) en of de vragen aansluiten bij onze doelgroep. We waarderen het dan ook dat er toch zoveel mensen zijn die hem invullen. En we waarderen ook alle feedback die we krijgen. We proberen er zoveel mogelijk van te leren en door te voeren. Externe capaciteit inkopen is helaas nogal prijzig.Er gaan dingen dus mis (zoals met de aftakkingen in dit geval) of we weten de controle vragen niet goed te “verbergen” of we weten zelf te weinig van het onderwerp (zoals met duurzaamheid).
Misschien moeten we de survey eerst aan een klein groepje tweakers voorleggen (als jullie daar open voor staan) of intern de procedures nog strakker trekken of toch een andere tool zoeken (surveymonkey is zeker niet perfect).

Wees echter wel gerust dat we nooit uitsluitend op basis van een survey beslissingen nemen. Het is voor ons altijd hele nuttige feedback om te kijken of we sommige zaken anders moeten inrichten (carrière stuk) of dat we ergens aandacht aan moeten geven (duurzaamheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het commentaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

De survey klopt niet helemaal meer als je freelancer aanvinkt, dan blijven er gewoon vragen komen over je werkgever.

Overigens nogal zorgwekkend dat een technische website kernenergie als een probleem ziet, ik had wel gehoopt dat Tweakers zich meer verdiept in de materie en niet inspeelt op de onderbuik zoals de Nederlandse politiek dat doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
@Van-Gogh Zet dat soort verschillende onderzoeken dan ook nooit bij elkaar.
1) het gaat van hak op tak
2) voor velen niet relevant
3) door opeenstapeling van onderzoeken wordt de vragenlijst veel te lang
4) en komen er ongemerkt ook dubbelingen voor.

Toen na 5-10 minuten het onderste balkje nog niet eens op de helft was, heb ik hem weggeklikt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

@Van-Gogh Dank voor de terugkoppeling. Hopelijk worden de lessen ter harte genomen.
Misschien is het goed om eea offline te halen? Dit is tweakers onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:24:
@Van-Gogh Zet dat soort verschillende onderzoeken dan ook nooit bij elkaar.
1) het gaat van hak op tak
2) voor velen niet relevant
3) door opeenstapeling van onderzoeken wordt de vragenlijst veel te lang
4) en komen er ongemerkt ook dubbelingen voor.

Toen na 5-10 minuten het onderste balkje nog niet eens op de helft was, heb ik hem weggeklikt.
Je had ze ook niet bij elkaar moeten zien, het was 1 ingang voor 3 onderzoeken. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
@Señor Sjon @Dirk , meerdere onderzoeken in een stoppen gaan we in het vervolg niet meer doen. Misschien geven we gewoon een keuze in de alertbox. We willen er ook niet te veel doen in het jaar. nu zitten we op 2 grote per jaar. Dat lijkt een mooi aantal te zijn

@Roozzz, ondanks dat hij niet het juiste niveau heeft lijken de resultaten wel bruikbaar (snelle scan hoor, dus misschien voorbarig). Zo uit mijn hoofd wordt hij zaterdag nog even gepushed en daarna is hij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:47
Ik vond het aantal vragen over duurzaamheid juist tegenvallen. Allemaal vragen (vaak dubbele vragen) over vacatures en functies en werk... en dan op het einde nog een paar vragen over duurzaamheid. Jammer, want dat was de voornaamste reden om de survey in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En wéér is de banner terug :o

Is de setting om die banner wel/niet te tonen niet gewoon blijvend uit te lezen uit een cookie zodat die banner achterwege blijft bij gebruikers/leden welke al een keer aangegeven hebben dat ze niet deelnemen door het sluiten van die banner middels het kruisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

wimmel_1 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:03:

Is de setting om die banner wel/niet te tonen niet gewoon blijvend uit te lezen uit een cookie zodat die banner achterwege blijft bij gebruikers/leden welke al een keer aangegeven hebben dat ze niet deelnemen door het sluiten van die banner middels het kruisje?
Dit.
Zelfs als je hem wel ingevuld hebt krijg je de banner weer te zien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OY! @Van-Gogh

Is het nu eens klaar met dat onderzoek en die banner? Manmanman......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hier ook maar weer weg geklikt.... Waarom moet dat zo opdringerig en waarom is Tweakers zo nieuwsgierig naar onze carriere etc.?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
tweakers.net##div[class^="notification unread bar notice announcement"]

toevoegen aan je adblocker filter

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Breezers schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:32:
tweakers.net##div[class^="notification unread bar notice announcement"]

toevoegen aan je adblocker filter
IS natuurlijk ook een optie maar daarmee los je 't eigenlijke "probleem" niet op. Beter denken ze op de redactie even wat beter ná voordat ze een survey opnieuw de hele goegemeente in slingeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:38
Hier terecht gekomen omdat ik er van uitging dat er meerdere tweakers wat commentaar en/of vragen over de survey hadden (na 4 keer de pop-up gekregen te hebben toch overstag en helemaal ingevuld). @Van-Gogh Dank iig voor de uitleg, maakt wel eea duidelijk.
Van-Gogh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:08:
Misschien moeten we de survey eerst aan een klein groepje tweakers voorleggen (als jullie daar open voor staan) of intern de procedures nog strakker trekken of toch een andere tool zoeken (surveymonkey is zeker niet perfect).
Lijkt me wel handig als je een survey wilt maken over een onderwerp waar je zelf niet genoeg kennis van in huis hebt. Er zijn hier vast tweakers die hun licht kunnen laten schijnen op dit soort onderwerpen, waarbij jullie dan uiteraard zelf keuzes kunnen maken in de richting die nuttig is voor jullie. Veel carrièrevragen waren irrelevant, de duurzaamheidsvragen vond ik op zijn zachts gezegd warrig. Ik vraag me dan ook af hoe mijn antwoorden bruikbaar kunnen zijn (voor welk doel dan ook).

De tool an sich is niet het grootste probleem lijkt me, de interne procedure kan blijkbaar wel wat beter. Even een paar keer in( laten )vullen om de aftakkingen te testen had al gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 19:55

Electrowolf

Mod met Liefde!

Nog twee opmerkingen:

* Wat werd er bedoeld met "kernenergie"? Dat men zich zorgen maakt dat er te weinig kernenergie is of dat men eerder tegen kernenergie is?
* Laat meer "vrij invulvelden" open om in te vullen als je een dergelijk brede vraagstelling hebt. Als je meer kennis hebt van het onderwerp als redactie en echt gericht dingen wil weten is het beter om het niet op te laten, maar ik begrijp dat het nu juist meer orienterend bedoeld is.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

wimmel_1 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:03:

Degene die de notificatie aanmaakt moet in het geval van een 'verlenging' eigenlijk de vorige notificatie updaten in plaats van een nieuwe aanmaken. Ik denk dat dat niet bij diegene bekent is @Van-Gogh @Ginz ?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van-Gogh
@crisp , dat was idd niet bekend. Het wordt opgenomen in de handleiding van de de notificatie tool.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 17:01
Op 6/12 plaatste ik dit:
onderwijs
Maar blijkbaar kan het hen geen moer schelen.

Voor de duidelijkheid, het Nederlands onderwijssysteem is anders dan het Vlaamse...

't Is wel duidelijk wie jullie belangrijk vinden en wie niet. Verander dan best jullie URL naar .nl in plaats van .net.
Dan weten we het direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

cadsite schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:41:
Op 6/12 plaatste ik dit:
onderwijs
Maar blijkbaar kan het hen geen moer schelen.

Voor de duidelijkheid, het Nederlands onderwijssysteem is anders dan het Vlaamse...

't Is wel duidelijk wie jullie belangrijk vinden en wie niet. Verander dan best jullie URL naar .nl in plaats van .net.
Dan weten we het direct.
Jawel, ook dat hebben we al in de feedback staan. Excuses dat we niet op elk punt van feedback specifiek reageren. Het is ons wel duidelijk dat dit volgende keer echt anders moet. Ook jouw punt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ginz Wanneer is die volgende keer? Vandaag kwamen er bijvoorbeeld weer twee banners in beeld waarbij er een extern onderzoek aangeboden werd.

Beide banners hadden als link / target een externe site van valsplat.nl https://happypanel.nl/enquete/1544455555 en verschilden alleen qua textuele inhoud in de banner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:09:
@Ginz Wanneer is die volgende keer? Vandaag kwamen er bijvoorbeeld weer twee banners in beeld waarbij er een extern onderzoek aangeboden werd.

Beide banners hadden als link / target een externe site van valsplat.nl https://happypanel.nl/enquete/1544455555 en verschilden alleen qua textuele inhoud in de banner?
Die staat los van het gebruikersonderzoek. Dat is een usabila test waarbij we gebruikers willen uitnodigen voor een UX test.

De survey voor valsplat is nodig om de juiste kandidaten te selecteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:07

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ten eerste viel het ons op dat het duurzaamheid topic populair is. Daarnaast kwamen er ook vaak +2 en +3 comments over duurzaamheid onder bv een smartphone review. Ook bij de vraag welke onderwerpen de voorkeur hebben voor de meet-ups kwam milieu hoog in het lijstje te staan (al was de opkomst bij deze meet-up wel het laagst).
Mogelijk is de opkomst wat gedempt doordat Shell als een van de sponsors werd gemeld.

Voor veel mensen die hun levens wat duurzamer willen maken is Shell toch gewoon een vertegenwoordiging van een bedrijfstak die dit proces het liefst zo veel als mogelijk wil afremmen. Zonder daar de vinger op te kunnen leggen lijkt ze daar ook redelijk succesvol in te zijn. Onze nationale overheid is innig verweven met de fossiele brandstofindustrie waarvan Shell deel uitmaakt. Of die verwevenheid ook een oorzaak is dat onze nationale overheid tot niet zo lang geleden als rem fungeerde bij initiatieven op milieugebied die vanuit lokale en provinciale overheden werden ontplooid blijft natuurlijk een vraag. Dat onze nationale overheid lang niet als een aanjager heeft kunnen functioneren kan alleen bijna niet los worden gezien van die verwevenheid.

Dat Shell alle mogelijkheden lijkt aan te grijpen die kunnen leiden tot de verbetering van haar imago is natuurlijk haar goed recht. Op zich moet ook dit bedrijf een transitie gaan doorlopen. Betrokkenheid van Shell in wat voor milieu gerelateerd project dan ook maakt het wel ingewikkeld om de drijfveren en beweegredenen van dat project niet te laten vertroebelen door de stille aanwezigheid van een dergelijke partij. Andere organisaties, zoals Gemeente Den Haag hebben de keuze gemaakt een scheiding aan te brengen met wie voor wat wordt samengewerkt. Mogelijk heeft tweakers ook last gehad van de aanwezigheid van deze sponsor bij deze meet-up.

Nog even over het onderzoek, ook getracht het onderzoek in te vullen, ben tot ca. 30% gekomen, kan mij vinden in de eerdere commentaren, te lang, teveel herhaling. Ook zou ik het beestje meer bij de naam noemen. Een gebruikersonderzoek is een algemene term voor de speerpunt gebieden die aan de orde kwamen. Noem ze bij de naam, dat helpt het verwachtingspatroon van de invullers. Het doel zal verder zijn geweest om een doorsnede van alle bezoekers (lees: frontpage) te krijgen. Maar als je wilt weten wat bij tweakers leeft, dan denk ik dat ook goed naar het forum kan worden gekeken. Het forum is te zien als een kraamkamer/snelkookpan van ontwikkelingen die pas later door de gehele community worden opgepakt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mrjraider schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:47:
[...]

True schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:43:

Ik ben er wel een beetje klaar mee, eigenlijk is het elke keer hetzelfde, het is amper doorgelezen of geproofread en wordt online gezet.
Precies dit. Kan me nog het vorige onderzoek (reviews: Tweakers Gebruikersonderzoek 2018 - Resultaten van jullie voor jullie) herinneren waar ook tal van negatieve reacties kwamen op fouten in de opzet het onderzoek. Telkens beloven ze beterschap, maar gaan ze keer op keer de mist in.

Leuk dat Ginz even langskomt en zegt hier zijn wat dingen mogelijk niet goed gedaan, maar dat horen we bij ELK onderzoek de afgelopen tijd. Niet alleen brakke enquetes zijn een punt, maar nog een punt is dat er keer op keer te weinig met de feedback gedaan lijkt te worden.

[ Voor 43% gewijzigd door CyberMania op 14-12-2018 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

CyberMania schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:01:
[...]
Leuk dat Ginz even langskomt en zegt hier zijn wat dingen mogelijk niet goed gedaan, maar dat horen we bij ELK onderzoek de afgelopen tijd. Niet alleen brakke enquetes zijn een punt, maar nog een punt is dat er keer op keer niks met de feedback gedaan lijkt te worden.
Lost zich vanzelf op: na een tijdje vult gewoon niemand meer iets in. Ikzelf heb dat punt al eerder bereikt. Helaas was ik (te) benieuwd naar het duurzaamheidsonderdeel dus ik heb hem toch maar uitgezeten... Dit was dus weer een pijnlijke bevestiging dat ik dat niet moet doen op tweakers.

Ik ben erg benieuwd naar de terugkoppeling... Interpretatie lijkt me uitdagend worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Het is hier al gezegd, maar we hebben nu verschillende surveys/banners gehad in 1 maand tijd. Met de laatste banner kreeg je random een ander resultaat. Er was een survey van een externe partner over opleidingen en er was een banner waarbij er gevraagd werd of je op kantoor wilde komen voor een test.

Door zoveel achter elkaar te doen, geeft het mogelijk onrust en wellicht trekt het daardoor ook minder bezoekers die de test willen doen. Mijn advies, laat minimaal een maand tussen de diverse onderzoeken en prop het niet allemaal in de maanden november/december waarin je sowieso wordt doodgegooid met onderzoeken, awards en allerlei andere zaken waarbij je input op prijs wordt gesteld.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
CyberMania schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:01:
[...]

[...]

Precies dit. Kan me nog het vorige onderzoek (reviews: Tweakers Gebruikersonderzoek 2018 - Resultaten van jullie voor jullie) herinneren waar ook tal van negatieve reacties kwamen op fouten in de opzet het onderzoek. Telkens beloven ze beterschap, maar gaan ze keer op keer de mist in.

Leuk dat Ginz even langskomt en zegt hier zijn wat dingen mogelijk niet goed gedaan, maar dat horen we bij ELK onderzoek de afgelopen tijd. Niet alleen brakke enquetes zijn een punt, maar nog een punt is dat er keer op keer te weinig met de feedback gedaan lijkt te worden.
Klopt helemaal. De feedback van de vorige survey had absoluut meegenomen moeten worden! Bij de volgende survey zal ik het meenemen, bij deze zat ik in Hongkong. Neemt niet weg dat we daar als bedrijf zijnde met z'n allen er gewoon rekening mee moeten houden en dat het gewoon ronduit slecht is dat het niet is gebeurd.
Roozzz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:20:
[...]

Lost zich vanzelf op: na een tijdje vult gewoon niemand meer iets in. Ikzelf heb dat punt al eerder bereikt. Helaas was ik (te) benieuwd naar het duurzaamheidsonderdeel dus ik heb hem toch maar uitgezeten... Dit was dus weer een pijnlijke bevestiging dat ik dat niet moet doen op tweakers.

Ik ben erg benieuwd naar de terugkoppeling... Interpretatie lijkt me uitdagend worden ;)
We hebben al een eerste blik geworpen op de dataset, en daarin een boel resultaten weggefilterd die niet logisch waren. Uit mijn hoofd komen we op een N van ~2200 na opschoning.

Bij sommige vragen kunnen we inderdaad het resultaat niet gebruiken, omdat het voor een gesloten vraag teveel ruimte bood voor interpretatie. Terugkoppeling komt sowieso.
Kiswum schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:34:
Het is hier al gezegd, maar we hebben nu verschillende surveys/banners gehad in 1 maand tijd. Met de laatste banner kreeg je random een ander resultaat. Er was een survey van een externe partner over opleidingen en er was een banner waarbij er gevraagd werd of je op kantoor wilde komen voor een test.

Door zoveel achter elkaar te doen, geeft het mogelijk onrust en wellicht trekt het daardoor ook minder bezoekers die de test willen doen. Mijn advies, laat minimaal een maand tussen de diverse onderzoeken en prop het niet allemaal in de maanden november/december waarin je sowieso wordt doodgegooid met onderzoeken, awards en allerlei andere zaken waarbij je input op prijs wordt gesteld.
Dit is ook zeker teruggekoppeld met het team wat de banner online had gezet voor een onderzoek op locatie. Hiervoor hadden we mensen nodig die in feite uit dezelfde doelgroep komen als uit de survey. Wat natuurlijk niet meehielp was de backfire die we kregen op de survey en dat daar absoluut niet over nagedacht is voor het onderzoek op locatie. @Ginz en ik hebben zodra de banner online kwam en zichtbaar voor ons was het verzoek ingediend om het aan te passen, maar daaruit bleek dat de gewenste doelgroep niet naar voren kwam.

Wat betreft de drukte: dat is zeker een goed punt dat het too much is voor de maanden november/december. Ook daar moet gewoon beter over nagedacht worden.
Pagina: 1