Gebruikersonderzoek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Om de site te blijven verbeteren willen we graag van je weten hoe jij Tweakers ervaart. Doe mee aan dit gebruikersonderzoek en maak kans op een van de drie Tweakers-goodiebags.
Wat is het verband tussen de site verbeteren en vragen als:"Welke rol heb jij met betrekking tot de aanschaf van IT voor jouw organisatie?"

of "Welk merk server gebruikt jouw organisatie?"

Dat heeft toch helemaal niks te maken met de site verbeteren maar vooral met profielen opstellen van je bezoekers. Wees dan gewoon eerlijk en zeg: we willen betere advertenties verkopen, dus daarom willen we weten wie er op onze site komt, ipv suggereren dat de site inhoudelijk of technisch verbeterd zou gaan worden.

Dat was het, fijne maandag verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Bij vragen 11 t/m 15 loop ik telkens vast met de mededeling:
! Voor deze vraag is een antwoord vereist.
Echter heb ik alle vragen die te zijn zijn ingevuld, zou er ergens een verborgen vraag zijn of is dit een bug op de website van Surveymonkey?

Kan ook zijn dat ik scheel ben hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 09:20
Waarom moet ik verplicht een mening geven over de videos? Ik kijk nooit videos...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hmm, ik ben tot vraag 5 gegaan maar het is meer informatie over mij dan over hoe ik de site ervaar. Ik heb het vermoeden dat het meer gaat over hoe er betere advertenties geplaatst kunnen worden dan om de site (dus de content) te verbeteren....

Overbodig om te zeggen dat ik het onderzoek skip.

Als jullie écht geïnteresseerd waren in mijn mening over hoe ik Tweakers ervaar dan was je begonnen met die vragen en waren de profileringsvragen op het einde én optioneel.

[ Voor 31% gewijzigd door emnich op 16-04-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Haha, ik was al afgehaakt bij vraag 5 (na bij de eerste 4 onzin in te vullen) maar als het zo verder gaat dan is het doel van het onderzoek wel duidelijk.

Serieuze vraag, wie heeft de opzet van dit onderzoek bedacht en dan vooral de banner? Of is het toevallig nodig voor een achtergrond artikel over hoe makkelijk mensen informatie prijsgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Laatst online: 08-10 16:22
emnich schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:37:
Hmm, ik ben tot vraag 5 gegaan maar het is meer informatie over mij dan over hoe ik de site ervaar. Ik heb het vermoeden dat het meer gaat over hoe er betere advertenties geplaatst kunnen worden dan om de site (dus de content) te verbeteren....

Overbodig om te zeggen dat ik het onderzoek skip.

Als jullie écht geïnteresseerd waren in mijn mening over hoe ik Tweakers ervaar dan was je begonnen met die vragen en waren de profileringsvragen op het einde én optioneel.
Onzin, dit is echt de standaard opbouw van zowat elke survey die opgezet wordt. Na deze algemene vragen over de achtergrondinformatie van de respondent volgend altijd verdiepende vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Wat een geneuzel om niets. Anders doe je gewoon niet mee?

Wat ik wel wat apart vond was de laatste vraag. Wat heeft dat met dit hele onderzoek te maken?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Laatst online: 13-06 11:58
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:26:
Heb je wellicht 3 opties aangeklikt in plaats van 2 opties? Dan krijg je die melding ook.
Haha whoops 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Er zitten voor mij 10 vragen in (1-9 en 30) die helemaal niks met tweakers te maken hebben maar meer met een ander onderzoek. Waarom wil tweakers dit weten en wat gaan ze er mee doen ?

*Daarnaast kan je hem zovaak invullen als je wilt :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Panini schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:43:
[...]

Onzin, dit is echt de standaard opbouw van zowat elke survey die opgezet wordt. Na deze algemene vragen over de achtergrondinformatie van de respondent volgend altijd verdiepende vragen.
Onzin, die vragen zijn helemaal niet nodig om er achter te komen hoe ik Tweakers ervaar. Door dat soort vragen naar het einde te doen (en optioneel te maken) heb je meer respondenten die de belangrijkste vragen invullen.

Nu verlies je respondenten die hun privacy enigszins belangrijk vinden waarbij ik denk dat je op een site als Tweakers echt een bepaalde groep gaat missen.
Ex Nunc schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:44:
Wat een geneuzel om niets. Anders doe je gewoon niet mee?

Wat ik wel wat apart vond was de laatste vraag. Wat heeft dat met dit hele onderzoek te maken?
Dit kan je voor elk topic in dit forum zeggen. Het is juist bedoeld om in gesprek te gaan met de redactie en om hun te laten weten wat je vindt. Als de redactie er niets mee wil doen, is dat ook prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Aan het einde is het niet mogelijk een e-mail adres te gebruiken met een + er in terwijl dit een normaal bruikbaar teken is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen idee of ik de enige ben, maar ik miste een voortgangsindicator bij het gebruikersonderzoek, of in ieder geval een indicatie van hoeveel vragen er zijn. Kan zoiets bij volgende onderzoeken toegevoegd worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 23:28
Inderdaad, ik wist ook niet waar ik zat.

En halverwege het onderzoek werd er richting Hardware.info overgesprongen, prima en duidelijk. Alleen later ging het weer over Tweakers.net, de overgang terug was wat onduidelijk.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mistte ik ook, maar wellicht lastig omdat het met een tool van derden gemaakt is?

Ik ben overigens afgehaakt, het ging vooral over de Frontpage, en er waren geen vakjes voor 'Geen mening'. Ik ben alleen actief op het forum, en niet op de frontpage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik denk dat een site belangrijker vindt welke doelgroep nou bijvoorbeeld videos langer (of korter) wil dan een algemene iedereenbijelkaar uitkomst. Als blijkt dat de groep 10-20 jarige de videos te lang vind, maar de mensen aan wie ze advertentieruimte kunnen verkopen juist de videos te kort vind kan je daarop de afweging maken dat je videos langer gaat maken. Want dan blijven de mensen waarop geadverteerd word langer hangen.

Daarom is het relevant om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt, in een algemene zin, en niet alle bezoekers op een hoop te gooien.

Buiten dat, als dit ZO belangrijk voor je is vul je toch gewoon onzin in? Simpel zat.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, op de een of andere manier snap ik niet waarom mijn leeftijd & beroep iets te maken zou hebben met mijn voorkeur met hoe lang een video zou moeten zijn.

Ach, het is een onderzoekje; er staan slechtere voorbeelden in het afstudeer/enquete topic. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Over die video, er was ook een vraag hoe ik die (p)review video's vind. Kon daar niet echt op antwoorden, want die kijk ik nooit. Maar er was geen keuze voor "geen idee"!

En er gingen nogal veel vragen over de frontpage, terwijl ik die practisch nooit zie... (en er was alleen een vraag hoe vaak ik inlogde, niet hoe vaak ik naar de frontpage ging...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik miste inderdaad de optie om bepaalde vragen over te slaan. Over sommige onderdelen (video's) heb ik geen mening omdat ik ze echt nooit kijk. Ik heb persoonlijk namelijk een hekel aan video content, uit dat oogpunt wel een erg laag cijfer gegeven maar dat gaat meer over het principe dan de video's zelf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

MAX3400 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:28:
Nou ja, op de een of andere manier snap ik niet waarom mijn leeftijd & beroep iets te maken zou hebben met mijn voorkeur met hoe lang een video zou moeten zijn.

Ach, het is een onderzoekje; er staan slechtere voorbeelden in het afstudeer/enquete topic. ;)
Het is om jou persoon in een profiel te plaatsen (samen met gelijksoortige) om daar dan te kijken wat beter kan. Zoals ik al zei, het is soms beter om iets te doen wat de grootste doelgroep niet wil puur omdat die doelgroep geen geld in het laatje brengt maar de doelgroep die dus wel inkomsten kan genereren daar om vragen. Dat kan je niet weten zonder zo'n algemeen gedeelte aan het begin. Dan is het gewoon iedereen bij elkaar en god zegene de greep.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Raven schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:18:
Geen idee of ik de enige ben, maar ik miste een voortgangsindicator bij het gebruikersonderzoek, of in ieder geval een indicatie van hoeveel vragen er zijn. Kan zoiets bij volgende onderzoeken toegevoegd worden?
Excuses daarvoor, dat was inderdaad iets wat wij beter hadden kunnen doen.
gpgekko schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:27:
Waarom moet ik verplicht een mening geven over de videos? Ik kijk nooit videos...
Dan heb je de volgende vraag met "ja" beantwoord.

"Bekijk je weleens online video's over technologie en consumentenelektronica (bijvoorbeeld op Tweakers, YouTube of een andere site)?"

[ Voor 34% gewijzigd door Ginz op 17-04-2018 10:58 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 09:20
Ginz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:56:
[...]

Excuses daarvoor, dat was inderdaad iets wat wij beter hadden kunnen doen.

[...]

Dan heb je de volgende vraag met "ja" beantwoord.

"Bekijk je weleens online video's over technologie en consumentenelektronica (bijvoorbeeld op Tweakers, YouTube of een andere site)?"
Nee, deze heb ik zeker weten met nee beantwoord. Ik kijk nooit videos, ik vindt lezen een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

gpgekko schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:59:
[...]

Nee, deze heb ik zeker weten met nee beantwoord. Ik kijk nooit videos, ik vindt lezen een stuk prettiger.
Dan zit er een fout in SurveyMonkey.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wailing_Banshee schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:32:
Over die video, er was ook een vraag hoe ik die (p)review video's vind. Kon daar niet echt op antwoorden, want die kijk ik nooit. Maar er was geen keuze voor "geen idee"!

En er gingen nogal veel vragen over de frontpage, terwijl ik die practisch nooit zie... (en er was alleen een vraag hoe vaak ik inlogde, niet hoe vaak ik naar de frontpage ging...)
Ja, daar hadden wij inderdaad de optie "Geen mening" bij moeten zetten :)

-

Pagina: 1