Tweakers onderzoek niet compleet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wilde zojuist het tweakers onderzoek invullen. Maar is bij de vragen stelling niet compleet.

Ik mis bij de vraag omtrent arbeid de mogelijkheid om in te vullen Arbeidsongeschikt. (W.A.O.)

https://nl.surveymonkey.com/r/K5KZ6GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ander punt: http://i.imgur.com/yBJwfxg.png op hoogte te blijven
Daarnaast zou dit ook best wel een 'meerdere antwoorden mogelijk' mogen zijn.

Waar mee is dit te vergelijken: http://i.imgur.com/v4LnAbs.png waarom geen optie 'zoals het nu is'. Ik denk dat je nu een resultaat krijgt wat helemaal niets zegt omdat je niet weet of die mensen ook tevreden zijn met het aantal huidige berichten.

[ Voor 43% gewijzigd door True op 03-05-2016 20:26 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

Detmer

Professioneel prutser

True schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:20:
Daarnaast zou dit ook best wel een 'meerdere antwoorden mogelijk' mogen zijn.
Dat viel mij ook al op, bij meerdere vragen is dat zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 03-05-2016 20:26 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik miste de optie om geen antwoord te geven bij flink wat vragen. Als ze niet relevant zijn, moet je N/A of zo kunnen invullen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

gambieter schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:25:
Ik miste de optie om geen antwoord te geven bij flink wat vragen. Als ze niet relevant zijn, moet je N/A of zo kunnen invullen :)
Je kan ook niets invullen bij sommige vragen(niet alle), lekker inconsistent weer.

http://i.imgur.com/qpapwwL.png Er mist de mogelijkheid om meerdere antwoorden te geven.

http://i.imgur.com/tLD2C2u.png Alsof het forum en de frontpage dezelfde sfeer hebben 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door True op 03-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Ook is er een vraag van welke onderwerpen je minder wilt zien, maar geen een met waarvan je meer zou willen zien.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraag 14 vind ik niet duidelijk genoeg. Het is de vraag "hoe vaak log je in". Ik heb maar zelden gekozen omdat ik bijna altijd al ingelogged ben en dus zelden inlog. Maar ik betwijfel of men aan deze mogelijkheid heeft gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

Detmer

Professioneel prutser

JeroenE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:29:
Vraag 14 vind ik niet duidelijk genoeg. Het is de vraag "hoe vaak log je in". Ik heb maar zelden gekozen omdat ik bijna altijd al ingelogged ben en dus zelden inlog. Maar ik betwijfel of men aan deze mogelijkheid heeft gedacht.
Ik heb daar "altijd" maar ingevuld :P . Was naar mijn idee de best passende voor blijvend ingelogd.

[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 03-05-2016 20:30 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Detmer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Ik heb daar "altijd" maar ingevuld :P
Idem ben namelijk gewoon permanent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JeroenE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:29:
Ik las eerst ook 'hoe vaak log je uit' en dacht nooit. Maar hoe vaak log je in vind ik persoonlijk minder relevant dan uitloggen. Overigens zelfde denkwijze als Detmer, en altijd ingevuld.

Overigens mist er ook iets van een notitie dat antwoorden anoniem zijn. De laatste vraag is dan wel emailadres indien je wat wilt winnen maar niet op de eerste pagina.

Is het voor de volgende keer niet slim om het eerst even door een hondertal tweakers te laten maken? Kijken of er dan op of aanmerkingen zijn, want op deze manier krijgen we alleen maar scheve resultaten. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door True op 03-05-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Detmer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:30:
Ik heb daar "altijd" maar ingevuld :P . Was naar mijn idee de best passende voor blijvend ingelogd.
Ik vind van niet :+

Jij geeft antwoord op de vraag "hoe vaak ben je ingelogged als je tweakers bezoekt". Maar dat is niet wat ze vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Email adres had ook net zo goed gebruikersnaam kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JeroenE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:32:
[...]

Ik vind van niet :+

Jij geeft antwoord op de vraag "hoe vaak ben je ingelogged als je tweakers bezoekt". Maar dat is niet wat ze vragen...
Mijn cookies loggen mij automatisch in. (hoewel niet waar, maar ja wat wil je er anders van maken?)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:32:
Nee want er zijn ook veel frontpage viewers die niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee want er zijn ook veel frontpage viewers die niet inloggen.
Hier heb je een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:32:
Maar nu kan je een ander adres opgeven dan in je profiel zodat ze niet komen aankloppen als je hebt opgegeven dat je tweakers niet op de whitelist van je adblock hebt staan O-)

En hebben mensen die geen account hebben natuurlijk ook geen kans om iets te winnen.
True schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:33:
Mijn cookies loggen mij automatisch in. (hoewel niet waar, maar ja wat wil je er anders van maken?)
Ze hadden die vraag anders moeten stellen of opties moeten geven als "ik ben altijd ingelogged", "ik log alleen in als mijn browser sessie is gereset" of wat je nog meer kan verzinnen. Ze vragen nu -vind ik- specifiek naar de handeling van het inloggen zelf en niet de duur van je sessie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JeroenE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:39:
Ze hadden die vraag anders moeten stellen of opties moeten geven als "ik ben altijd ingelogged", "ik log alleen in als mijn browser sessie is gereset" of wat je nog meer kan verzinnen. Ze vragen nu -vind ik- specifiek naar de handeling van het inloggen zelf en niet de duur van je sessie etc.
Ja klopt, nu krijg je onderzoeksresultaten waarbij er een validiteitsprobleem is. De geïnterviewde Tweakers vullen naar hun gedachte een vraag in terwijl er naar wat anders gevraagd werd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:25:
Wat ik niet wilde beantwoorden kon ik gewoon skippen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Het eerste wat ik dacht bij de enquête was...

De massa is in de meerderheid...verliest tweakers zijn identiteit niet door dit soort enquêtes?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:46

ikvanwinsum

/dev/null

Waarom zouden ze? Ze willen weten wat de bezoekers van de website vinden. Verder staat ze het vrij wat ze ermee doen.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Ik ben halverwege gestopt. Te veel vragen met antwoorden die niet van toepassing zijn of antwoordmogelijkheden die ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik vroeg me vooral af wat een ombiele telefoon was...

Blijkbaar heb ik de laatste gadet-trend niet gevolgd :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat niemand van de redactie hier niet reageert of de persoon die de enquête gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Blijkbaar was de doelgroep van deze enquête op een ander tijdstip online dan de enquêteurs zelf... Oftewel, dat zal wel morgenochtend tijdens kantooruren worden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 03-05-2016 23:06 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
In een lopend onderzoek kun je helaas geen wijzigingen aanbrengen. Dank voor de opmerkingen, ik geef ze door aan de samenstellers. Wie weet doe ik een volgende keer een beroep op jullie om de enquete te testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:49:
In een lopend onderzoek kun je helaas geen wijzigingen aanbrengen. Dank voor de opmerkingen, ik geef ze door aan de samenstellers. Wie weet doe ik een volgende keer een beroep op jullie om de enquete te testen. ;)
Uiteraard klopt het dat je een lopend onderzoek niet meer kunt wijzigen. Misschien zijn zelfs de opmerkingen die hier geplaatst worden technisch niet eens mogelijk gezien het feit dat het onderzoek extern draait.

Goed plan om dit soort dingen (desnoods onder een beperkt aantal leden) vooraf te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 09:35
Ten eerste, iedereen bedankt voor de feedback en voor het invullen van de vragenlijst! Ik zal per punt proberen een reactie te geven.

- Ik mis bij de vraag omtrent arbeid de mogelijkheid om in te vullen Arbeidsongeschikt. (W.A.O.)

Je hebt helemaal gelijk. Deze zullen we volgende keer meenemen.

- meerdere antwoorden bij "Waarom lees je redactionele reviews?"
Duidelijk dat je ook meerdere redenen kunt hebben. Een betere vraag was geweest "wat is de primaire reden dat je redactionele reviews leest?" oid. We nemen dit mee bij nieuwe onderzoeken

- Geen "zoals het nu is" bij de vraag wat heeft je voorkeur, meer artikelen met minder diepgang of minder artikelen met meer diepgang
Deze is met opzet zo zwart/wit neergezet omdat we graag zouden willen weten wat jullie keuze is als je *echt* moest kiezen.

- Ik miste de optie om geen antwoord te geven bij flink wat vragen. Als ze niet relevant zijn, moet je N/A of zo kunnen invullen
- Je kan ook niets invullen bij sommige vragen(niet alle), lekker inconsistent weer.

Dit hebben we geprobeerd op te vangen door die vragen niet verplicht te maken. Ik ben het er mee eens dat dit duidelijker gecommuniceerd had moeten worden. Dat sommige vragen toch verplicht zijn heeft deels te maken met 1) we heeeeeeeel erg nieuwsgierig zijn wat mensen daar zeggen en 2) nodig zijn voor de manier waarop wij de vragenlijst analyseren.

- Vraag 14 vind ik niet duidelijk genoeg. Het is de vraag "hoe vaak log je in".
Duidelijke opmerkingen hierover. We gaan overleggen hoe we dit beter in de toekomst kunnen opvangen. De gegevens suggesties worden daarin uiteraard in meegenomen.

- Email adres had ook net zo goed gebruikersnaam kunnen zijn.
Helaas heeft niet iedereen die op Tweakers komt een account.

-De massa is in de meerderheid...verliest tweakers zijn identiteit niet door dit soort enquêtes?
Tweakers verzameld op meerdere manieren feedback van zijn gebruikers. Onlangs zijn moderators nog op kantoor geweest om van alles en nog wat te bespreken. Daarnaast is er natuurlijk het forum, gebruiken we usabilla, kun je ons altijd mailen, hebben we webstatistieken, doen we usability onderzoeken, etc. We gaan dus niet uit van 1 bron met daarin alle waarheid.

- Blijkbaar was de doelgroep van deze enquête op een ander tijdstip online dan de enquêteurs zelf... Oftewel, dat zal wel morgenochtend tijdens kantooruren worden
Klopt deels :) Ik was wel online, maar naar voetbal aan het kijken. We konden bovendien niks meer aanpassen aan de vragenlijst en het leek mij beter om te wachten totdat alle feedback binnen was om vervolgens 1 grote reactie te schrijven.

- Ik vroeg me vooral af wat een ombiele telefoon was...
Daarvoor moet je naar Tweakers komen, anders blijf je niet op hoogte van de laatste technologische ontwikkelingen :) Het blijft wel verbazingwekkend dat er toch altijd nog taalfouten insluipen. Het is toch echt door flink wat mensen gecontroleerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Van-Gogh op 04-05-2016 09:20 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Van-Gogh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:19:
Ten eerste, iedereen bedankt voor de feedback en voor het invullen van de vragenlijst! Ik zal per punt proberen een reactie te geven.

- Ik mis bij de vraag omtrent arbeid de mogelijkheid om in te vullen Arbeidsongeschikt. (W.A.O.)

Je hebt helemaal gelijk. Deze zullen we volgende keer meenemen.
Ook graag:
huisvrouw, huisman, mantelzorger, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Wat betreft die whitelist-kwestie... ik miste daar de mogelijkheid om in te vullen dat Tweakers meestal / soms gewhitelist is. Ook had ik graag willen invullen waarom ik wel/niet whitelist, en wel/niet een abo wil.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Pagina: 1