Inhakend, sommige vragen zou je meerdere antwoorden op moeten kunnen geven, zoals bij de vraag wat de bijdrage aan Tweakers dan is. Zo zijn er mensen die forumposts doen, reageren op de FP, maar ook bijvoorbeeld shop- en/of productreviews plaatsen en reacties op de FP modereren. Je kan er echter maar 1 optie kiezen.
Aan de andere kant, vind ik de vragen in het begin, over iemands persoonlijke situatie 0 bijdragen aan de enquête over hoe ik Tweakers ervaar en vind die vragen dan ook overbodig. Ik snap dat er andere antwoorden gegeven kunnen worden, maar dan nog, het zegt niets over mij als bezoeker en over Tweakers en hoe het ervaren wordt, zegt het al helemaal niets.
Imo is het dus een slecht doordachte enquête wat onderhuids wellicht gebruikt wordt om bezoekers te profileren ipv de website.
Tsurany schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:20:
16. Wat is je favoriete hardware- en/of componentenmerk? (meer dan één antwoord mogelijk)
Waarom kan ik deze niet leeg laten? Ik heb geen favoriet merk, ik koop wat goed is op het moment dat ik iets nodig heb.
32. Wat is je favoriete Nederlandstalige gamewebsite? (1 antwoord mogelijk)
Waarom moet ik verplicht een Nederlandstalige gamewebsite bezoeken?
33. Welke andere Nederlandstalige gamewebsites bezoek je? (meer dan één antwoord mogelijk)
En waarom dan ook verplicht twee?
Ik zou mij eerder afvragen wat dit van doen heeft met jouw gebruikservaringen met Tweakers heeft.

MAW; wat heeft Tweakers aan dergelijke info?
Daarnaast vraag ik me ook af, wat er terecht gaat komen van de resultaten uit het onderzoek. Als in topics op de fora soms ook naar oplossingen voor problemen wordt gevraagd, diverse mogelijke oplossingen worden gegeven, maar die eigenlijk bij voorbaat al geen kans krijgen vanuit de crew, hoe verwacht men dan de uitkomsten van het onderzoek wel te kunnen gaan gebruiken?
[
Voor 44% gewijzigd door
CH4OS op 31-10-2016 09:56
]