Gebruikersonderzoek oktober 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Net als bij het vorige gebruikersonderzoek, ook deze keer weer een erg beperkt scala aan antwoordmogelijkheden bij werksituatie :(

Er zijn ook mensen die een zorgtaak hebben (voor kinderen, of ouders, of...)
Er zijn ook mensen die geen werk doen, omdat het (tijdelijk) kan
Er zijn ook mensen die vrijwilligerswerk doen
...

We zijn niet allemaal hetzelfde, we doen niet allemaal hetzelfde.
8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
Daarnaast: vraag 13 over je bijdrage zou m.i. een multiple choice moeten zijn. Mensen dragen bij met meerdere dingen.

Edit: ik kom er meer tegen.
Vragen die multiple choice behoren te zijn
Vraag 13
Vraag 23

[ Voor 94% gewijzigd door MuddyMagical op 31-10-2016 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Valt me ook op dat je maar 1 keuze kunt aanvinken bij veel vragen, terwijl ik meerdere zou willen aanvinken (bijvoorbeeld 'soort content vind je interessant om te volgen' en dan kan ik maar 1 aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nog maar even wachten met submitten dan? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 31-10-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Meerdere keuzes miste ik inderdaad ook, jammer want ik doe meer dan alleen reageren op de Frontpage. Naja, in ieder geval ingevuld, Tweakers volgende keer eerst even intern proefdraaien met zo'n vragenlijst, kan me niet voorstellen dat niemand feedback had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

16. Wat is je favoriete hardware- en/of componentenmerk? (meer dan één antwoord mogelijk)
Waarom kan ik deze niet leeg laten? Ik heb geen favoriet merk, ik koop wat goed is op het moment dat ik iets nodig heb.

32. Wat is je favoriete Nederlandstalige gamewebsite? (1 antwoord mogelijk)
Waarom moet ik verplicht een Nederlandstalige gamewebsite bezoeken?

33. Welke andere Nederlandstalige gamewebsites bezoek je? (meer dan één antwoord mogelijk)
En waarom dan ook verplicht twee?

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 31-10-2016 09:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vraag 29 heeft geen vermelding van tijdspanne mbt de besteding van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inhakend, sommige vragen zou je meerdere antwoorden op moeten kunnen geven, zoals bij de vraag wat de bijdrage aan Tweakers dan is. Zo zijn er mensen die forumposts doen, reageren op de FP, maar ook bijvoorbeeld shop- en/of productreviews plaatsen en reacties op de FP modereren. Je kan er echter maar 1 optie kiezen. :?

Aan de andere kant, vind ik de vragen in het begin, over iemands persoonlijke situatie 0 bijdragen aan de enquête over hoe ik Tweakers ervaar en vind die vragen dan ook overbodig. Ik snap dat er andere antwoorden gegeven kunnen worden, maar dan nog, het zegt niets over mij als bezoeker en over Tweakers en hoe het ervaren wordt, zegt het al helemaal niets.

Imo is het dus een slecht doordachte enquête wat onderhuids wellicht gebruikt wordt om bezoekers te profileren ipv de website.
Tsurany schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:20:
16. Wat is je favoriete hardware- en/of componentenmerk? (meer dan één antwoord mogelijk)
Waarom kan ik deze niet leeg laten? Ik heb geen favoriet merk, ik koop wat goed is op het moment dat ik iets nodig heb.
32. Wat is je favoriete Nederlandstalige gamewebsite? (1 antwoord mogelijk)
Waarom moet ik verplicht een Nederlandstalige gamewebsite bezoeken?

33. Welke andere Nederlandstalige gamewebsites bezoek je? (meer dan één antwoord mogelijk)
En waarom dan ook verplicht twee?
Ik zou mij eerder afvragen wat dit van doen heeft met jouw gebruikservaringen met Tweakers heeft. ;) MAW; wat heeft Tweakers aan dergelijke info?

Daarnaast vraag ik me ook af, wat er terecht gaat komen van de resultaten uit het onderzoek. Als in topics op de fora soms ook naar oplossingen voor problemen wordt gevraagd, diverse mogelijke oplossingen worden gegeven, maar die eigenlijk bij voorbaat al geen kans krijgen vanuit de crew, hoe verwacht men dan de uitkomsten van het onderzoek wel te kunnen gaan gebruiken? :?

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Ook een iets te beperkte keuzes:

21. Waarom maak je geen gebruik van de tracker?
Ik heb mijn venster klein staan op m'n pc, en daar past de tracker niet bij. Maar hij is wel handig

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
GR->LA en kleine titeledit.

Ik geef de feedback door. Dank voor het melden! d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 31-10-2016 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Radiobuttons in een survey zijn alleen 'done' als je een score geeft aan een stelling. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Vraag 16 mist verschillende hardwarefabrikanten zoals Intel.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:29

joeri1

Cloud Engineer

Vooral het niet kunnen invullen van meerdere antwoorden per vraag is hinderlijk, zoals hierboven al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
joeri1 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:55:
Vooral het niet kunnen invullen van meerdere antwoorden per vraag is hinderlijk, zoals hierboven al gemeld.
Ja, genoteerd. We kunnen dat nu niet meer aanpassen omdat het onderzoek loopt. Dank voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

11. Hoe vaak log je in

Tja.. lastig. Als ik de vraag letterlijk beantwoord: 1x per browser installatie, daarna ben ik gewoon ingelogd, dus log ik nooit meer in, maar ben wel altijd ingelogd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb in de gevallen van meerdere keuzes dit gewoon bij anders ingevuld... Iets meer werk voor de gegevensverwerker maar ik heb hem dan wel correct ingevoerd.

Overigens kan dit niet voor alle vragen...

[ Voor 12% gewijzigd door Blankinho op 31-10-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
zeef schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:56:
[...]

Ja, genoteerd. We kunnen dat nu niet meer aanpassen omdat het onderzoek loopt. Dank voor het melden.
ok, heb hem bewust maar even weggeklikt, omdat het anders misschien overnieuw moet als jullie nog iets aanpassen. Maar het wordt niet aangepast en we kunnen hem gewoon invullen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

[...]

Ik zou aanraden om voor de volgende keer een kleine testrun te doen. Even een kritische blik van mensen die er niet direct aan bijgedragen hebben. Dit zou in mijn optiek gewoon standaard moeten zijn, want zoiets ondervangt heel veel van de bovenstaande opmerkingen en dan heb je nog de mogelijkheid om vragen aan te passen of bij te sturen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat Tweakers via Surveymonkey een enquête heeft opgesteld. Maar als ik de privacy voorwaarden zie dan heb ik er geen zin in om die in te vullen. De data wordt opgeslagen in de VS. Ondanks dat de privacy verklaring poogt over te komen als volstrekt redelijk, vind ik dat ze zichzelf toestaan vrijwel alles te mogen met de data die gegenereerd wordt.

Bovendien leggen ze een boel verantwoordelijkheid bij, in dit geval, Tweakers. Wat doet tweakers.net met de data? Niemand die het weet.

Ik zal dan ook niet meedoen aan die enquête omdat ik niet weet wat tweakers.net met de data doet, met wie die gedeeld worden, welke opties men koos voor het delen van die data. Daar heeft niemand zicht op want dat valt onder het account dat tweakers.net heeft bij Surveymonkey.

Het is hoe dan ook vreemd dat deze site geen kennis heeft om zelf een poll te maken. Als het gaat om een pricewatch dan is alles mogelijk, maar een poll systeem waarbij data in de VS terecht komt... dat is echt niet meer van deze tijd, na Edward Snowden. De moraliteit is ver te zoeken bij tweakers.net

Het is jammer dat hoewel deze website een platform biedt voor discussie over privacy, ze zelf niet bijdragen aan een betere wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Het gebruikersonderzoek is blijkbaar vooral gericht op gamers. Toen ik bij (als ik het goed heb onthouden) vraag 13 antwoordde dat ik geen games speel, was het onderzoek opeens klaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:05

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:25:
Het is hoe dan ook vreemd dat deze site geen kennis heeft om zelf een poll te maken.
Die kennis is er wel, de devtijd om een enquete systeem te gaan maken niet, aangezien dat absoluut niet de core business is van Tweakers.

En daarnaast stond er volgens mij op de laatste pagina waar je email adres ingevuld kon worden iets over wat er met de data gedaan wordt. (IIRC)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Palomar schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

ok, heb hem bewust maar even weggeklikt, omdat het anders misschien overnieuw moet als jullie nog iets aanpassen. Maar het wordt niet aangepast en we kunnen hem gewoon invullen dus?
We gaan de vraagstelling wel iets aanpassen op basis van jullie feedback. Even kijken wat we kunnen doen zonder de resultaten te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Op welke manier heb je bijgedragen

Dit is een meerkeuze vraag, maar je kan maar 1 optie kiezen ? ;-)

Terzijde, wel grappig om te zien dat opmerkingen die we met het AboFest dicussiegriepje hebben genoemd terugkomen in deze survey ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door Rann op 31-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

hherrie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:34:
Het gebruikersonderzoek is blijkbaar vooral gericht op gamers. Toen ik bij (als ik het goed heb onthouden) vraag 13 antwoordde dat ik geen games speel, was het onderzoek opeens klaar... ;)
Nu je het zegt. In mijn eerste poging heb ik deze vraag in het geheel niet gehad, maar ging de vragenlijst wel gewoon verder. In poging 2 wel en was het antwoord nogal bepalend ja :P Ergens klopt er iets niet in de achterliggende logica. Of men doet ook een A/B test.
(Teruglezend in dit topic, betwijfel ik ook of ik vragen over favoriete hardwaremerken ed gezien heb...).

Testen dus :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:38 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom staat dat op de laatste pagina, wetende dat elke pagina apart opgeslagen wordt als je op 'verder' klikt? Dat is niet erg slim. Maar je ziet het bij veel polls. Dat is bewust zo gedaan. Want aan het eind heeft de invuller al tijd en moeite geïnvesteerd en gaat dus sneller akkoord.

Waar is dat e-mail adres voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die vraag hoe je hebt bijgedragen aan de site, waarom kan je er daar maar 1 kiezen?

Kan je wel Anders kiezen en zelf wat intypen, maar genoeg mensen die een combi van die antwoorden doen.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:57:
Waar is dat e-mail adres voor nodig?
Stond er toch, die goodybag winnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een poll bouwen vraagt kennis. Dat leerde ik al tijdens mijn economische opleiding. Het idee tegenwoordig is dat iedereen zo maar een enquête kan maken. Helaas is dat onwaar. Maar als je de vraagstelling niet juist hebt, geen controle vragen hebt, dan doe je maar wat. En wat je eigenlijk wilt weten, die informatie krijg je niet. Of niet goed genoeg, of er zit een bias in vanwege de vraagstelling.

Als je toekomstig beleid wilt baseren op een rommelig onderzoek, opgesteld door mensen die niet de juiste kennis hebben om dat goed te doen, dan zul je op basis van foutieve informatie je commerciële doelstellingen formuleren.

Er zijn niet voor niets bureaus die dit soort onderzoek doen tegen betaling. Hoe haal je enige statistische significante gegevens uit deze poll, als gebruikers terwijl de poll nog open is al problemen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Is de enquette een keer door iemand op de redactie gemaakt voor puplicatie als proef?? Ik ken eerste jaars die betere vraagstelling/antwoorden hadden :(

edit: wat vendar zegt dus

[ Voor 8% gewijzigd door Ducksy88 op 31-10-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:11:
Valt me ook op dat je maar 1 keuze kunt aanvinken bij veel vragen, terwijl ik meerdere zou willen aanvinken (bijvoorbeeld 'soort content vind je interessant om te volgen' en dan kan ik maar 1 aanvinken)
Same here. Veel radio's wat checkboxes zouden moeten zijn. Heb nu bij die situaties maar "Anders, namelijk" gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Roozzz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Nu je het zegt. In mijn eerste poging heb ik deze vraag in het geheel niet gehad, maar ging de vragenlijst wel gewoon verder. In poging 2 wel en was het antwoord nogal bepalend ja :P Ergens klopt er iets niet in de achterliggende logica. Of men doet ook een A/B test.
(Teruglezend in dit topic, betwijfel ik ook of ik vragen over favoriete hardwaremerken ed gezien heb...).

Testen dus :X
Ik heb die vragen over hardwarekenmerken e.d. in elk geval niet gehad! Alleen een paar algemene vragen over mijn gebruik van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Mogelijke bug:

Op mobiel, Android 4.2, CM Browser, niet ingelogd: Verschijnt er keurig een blauw balkje met link naar het onderzoek.
Op Desktop, Windows 7, Firefox 38.0, ingelogd: Helemaal niets.

Het kan niet onder dezelfde sessie vallen, dus dat is het niet.

Word ik uitgesloten van deelname ofzo? XD

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Redneckerz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:22:
Mogelijke bug:

Op mobiel, Android 4.2, CM Browser, niet ingelogd: Verschijnt er keurig een blauw balkje met link naar het onderzoek.
Op Desktop, Windows 7, Firefox 38.0, ingelogd: Helemaal niets.

Het kan niet onder dezelfde sessie vallen, dus dat is het niet.

Word ik uitgesloten van deelname ofzo? XD
Misschien niet een bug, maar dat niet elke sessie / bezoeker de melding krijgt? je hoeft natuurlijk niet alle ~600 000 leden het formulier te laten invullen om resultaat te krijgen ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:38 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JCE schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Wat grappig dan dat je geen enkele inhoudelijke kritiek levert op de poll. Behalve dan dat-ie kut is. Of is dat wat je hebt geleerd tijdens je studie?
Wat heb jij geleerd over enquêtes dan. En de anderen die commentaar hebben die liegen allemaal. Ben je een soort tweakers fanboy die niet voor zichzelf kan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Heren, heren, heren. In LA behoort men te haten op Tweakers. Niet op elkaar. ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:06
JCE schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:55:
Verder heb ik bij alle single-answer vragen gewoon de belangrijkste gekozen. Of wat ik het meeste deed. Of wat ik het leukste vind om te doen. Jullie mogen wel wat flexibeler doen hoor.
Je signaleert precies het probleem: als respondenten zelf 'flexibel' gaan doen, kiest de een voor wat hij het belangrijkste vindt, de ander voor wat hij het meeste doet, de derde voor wat hij het leukst vindt om te doen, de vierde kiest iets willekeurigs, de vijfde gaat voor 'anders, namelijk...' en typt daar een heel verhaal en de zesde concludeert dat de vragenlijst niet klopt en stopt met invullen. Conclusie: je kunt niets met de resultaten van die vraag, want je hebt geen idee waar mensen nou eigenlijk antwoord op hebben gegeven, want iedereen ging daar zelf lekker flexibel mee aan de slag.

In zo'n vragenlijst wil je niet dat respondenten flexibel gaan lopen doen. Je wilt van tevoren goed bedenken naar welk antwoord je op zoek bent, en vervolgens zet je de vragenlijst zo op dat er zoveel mogelijk kans is dat alle respondenten je vraag op dezelfde manier interpreteren en dus antwoorden geven die met elkaar te vergelijken zijn.

Het is me bij vorige Tweakers-onderzoekjes ook opgevallen, en nu weer, dat de mensen die deze vragenlijsten in elkaar knutselen daar niet veel ervaring mee lijken te hebben. Dat is op zichzelf niet erg, tenzij je je daar niet van bewust bent en dus allerlei conclusies gaat verbinden aan de antwoorden die je krijgt, zonder de valkuilen te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:25:
Het is jammer dat hoewel deze website een platform biedt voor discussie over privacy, ze zelf niet bijdragen aan een betere wereld.
Net zoals de politiek ook overal een platform voor biedt, maar vervolgens zelf ook vrolijk meedraait? ;)

Tja. Misschien worden deze gegevens wel gebruikt voor een artikel over privacy. Wie weet.
_David_ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

Die kennis is er wel, de devtijd om een enquete systeem te gaan maken niet, aangezien dat absoluut niet de core business is van Tweakers.

En daarnaast stond er volgens mij op de laatste pagina waar je email adres ingevuld kon worden iets over wat er met de data gedaan wordt. (IIRC)
Er is toch een Pollscript van Bootz toch? :? Je zal die dan wel apart moeten aanroepen per vraag, maar kon deze niet gebruikt worden?

Zal wel niet omdat je dan niet de resultaten van alle ingevulde enquetes kan turven, me dunkt.
_David_ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Misschien niet een bug, maar dat niet elke sessie / bezoeker de melding krijgt? je hoeft natuurlijk niet alle ~600 000 leden het formulier te laten invullen om resultaat te krijgen ;)
Of ze mogen mij niet bij Tweakers HQ als dissident zijnde. :+
JCE schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Wat grappig dan dat je geen enkele inhoudelijke kritiek levert op de poll. Behalve dan dat-ie kut is. Of is dat wat je hebt geleerd tijdens je studie?
Dit is geen kritiek op de mogelijke privacyschending? Verwijderd in "Gebruikersonderzoek oktober 2016"
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Wat heb jij geleerd over enquêtes dan. En de anderen die commentaar hebben die liegen allemaal. Ben je een soort tweakers fanboy die niet voor zichzelf kan denken?
Met zulke reacties kom je helaas niet ver ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Redneckerz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:34:
Er is toch een Pollscript van Bootz toch? :? Je zal die dan wel apart moeten aanroepen per vraag, maar kon deze niet gebruikt worden?

Zal wel niet omdat je dan niet de resultaten van alle ingevulde enquetes kan turven, me dunkt.
Dan heb je alleen geen meerkeuze vragen, de mogelijkheid om vragen over te slaan op basis van eerdere antwoorden, mogelijkheid voor email adres aan het eind, en je hebt alle leuke tooltjes van surveymonkey niet m.b.t de analyse van de antwoorden.

Het pollscript van Bootz is handig voor op het forum (al hoort dat eigenlijk gewoon standaard in het forum te zitten...), maar niet voor een enquête.

Het punt van Vendar m.b.t het opslaan van de data is terecht, (al was je email adres opgeven al optioneel) maar de opmerking om dan maar zelf even een systeem te bouwen slaat echt nergens op 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Dan heb je alleen geen meerkeuze vragen, de mogelijkheid om vragen over te slaan op basis van eerdere antwoorden, mogelijkheid voor email adres aan het eind, en je hebt alle leuke tooltjes van surveymonkey niet m.b.t de analyse van de antwoorden.

Het pollscript van Bootz is handig voor op het forum (al hoort dat eigenlijk gewoon standaard in het forum te zitten...), maar niet voor een enquête.

Het punt van Vendar m.b.t het opslaan van de data is terecht, (al was je email adres opgeven al optioneel) maar de opmerking om dan maar zelf even een systeem te bouwen slaat echt nergens op 7(8)7
Altijd verbaasd dat het pollscript niet standaard was bij Tweakers :)

Ik ben het wat betreft privacy wel eens met wat Vendar stelt - Waar zal die data voor worden gebruikt als het in de VS ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De feedback die we konden toepassen zonder de resultaten te beïnvloeden is verwerkt. Woensdag gaat de enquête weer (even) aan.

Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Oh staat ie al weer uit? Had net tijd gevonden om hem in te vullen, is de melding weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Morgen gaat de enquete weer even aan. Niet iedereen zal de uitnodiging zien. Na een x-aantal keer hebben we voldoende response en is de link weer weg. We doen verschillende dagen en tijdstippen om tot een afgewogen geheel te komen.
CH40S schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:31:
Daarnaast vraag ik me ook af, wat er terecht gaat komen van de resultaten uit het onderzoek. Als in topics op de fora soms ook naar oplossingen voor problemen wordt gevraagd, diverse mogelijke oplossingen worden gegeven, maar die eigenlijk bij voorbaat al geen kans krijgen vanuit de crew, hoe verwacht men dan de uitkomsten van het onderzoek wel te kunnen gaan gebruiken? :?
Juist met deze informatie kunnen we beter keuzes maken waar we de (beperkte) middelen die we hebben op gaan inzetten. Bij alle 'harde' informatie die we hebben qua bezoekers en pageviews etc. etc. is dit onderzoek dus van groot belang. Het kan zo zijn dat onderdeel B minder wordt bezocht; maar hoger wordt gewaardeerd dan A. Als vervolgens een statistisch significante meerderheid zegt: we willen liever B dan A, dan zouden we wel gek zijn om A te doen in plaats van B.

[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 01-11-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:17:
Juist met deze informatie kunnen we beter keuzes maken waar we de (beperkte) middelen die we hebben op gaan inzetten. Bij alle 'harde' informatie die we hebben qua bezoekers en pageviews etc. etc. is dit onderzoek dus van groot belang. Het kan zo zijn dat onderdeel B minder wordt bezocht; maar hoger wordt gewaardeerd dan A. Als vervolgens een statistisch significante meerderheid zegt: we willen liever B dan A, dan zouden we wel gek zijn om A te doen in plaats van B.
Terwijl de meeste vragen meer gaan over het profileren van bezoekers en gaming, maar niet echt de ervaring die gebruikers hebben met Tweakers zelf. Dat is meer mijn punt. Of gaat Tweakers meer een gamers-site worden? Mag hopen van niet, want de ICT-wereld is groter dan dat, ondanks het almaar verschuivende (steeds jonger wordende wellicht?) publiek.

Aan de andere kant wordt immers ook geregeld de community gevraagd om mee te denken, dan worden punten aangedragen, maar worden die allemaal vervolgens richting prullenbak verwezen, dus ik begrijp, ondanks deze post, echt het nut niet van de enquête. Lijkt me namelijk dat er ook via Google Analytics en/of Web Trekk (die ook gebruikt worden) inzicht wordt verschaft in het bezoek van de site door de gebruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2016 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
CH40S schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:35:
[...]
Terwijl de meeste vragen meer gaan over het profileren van bezoekers en gaming, maar niet echt de ervaring die gebruikers hebben met Tweakers zelf. Dat is meer mijn punt. Of gaat Tweakers meer een gamers-site worden? Mag hopen van niet, want de ICT-wereld is groter dan dat, ondanks het almaar verschuivende (steeds jonger wordende wellicht?) publiek.
:D nee, we worden geen gamingsite. Er wordt breder gevraagd dan gaming.
Aan de andere kant wordt immers ook geregeld de community gevraagd om mee te denken, dan worden punten aangedragen, maar worden die allemaal vervolgens richting prullenbak verwezen, dus ik begrijp, ondanks deze post, echt het nut niet van de enquête. Lijkt me namelijk dat er ook via Google Analytics (die ook gebruikt wordt) inzicht wordt verschaft in het bezoek van de site door de gebruikers.
we vullen het gat tussen de meta Analytics van GA en de discussie in beperkte kring met sommige zeer betrokken users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:54:
:D nee, we worden geen gamingsite. Er wordt breder gevraagd dan gaming.
Ah oke, dat dacht ik namelijk wel even, omdat de meeste vragen waar via dit topic feedback op komt, vooral gaming vragen zijn. :)
we vullen het gat tussen de meta Analytics van GA en de discussie in beperkte kring met sommige zeer betrokken users.
Ben benieuwd naar de resultaten, gaan die ook gedeeld worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CH40S schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:57:
[...]
Ah oke, dat dacht ik namelijk wel even, omdat de meeste vragen waar via dit topic feedback op komt, vooral gaming vragen zijn. :)
[...]
Ben benieuwd naar de resultaten, gaan die ook gedeeld worden? :)
Dat hebben we tot nu toe nooit gedaan, het is interne info. Maar als er wat leuks uit te melden is dat de concurrentie positie niet kan schaden, dan wil ik daar best naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Wel, ik zou graag meer transparantie willen. Artikelen schrijven (overnemen van andere bronnen) over het onderwerp privacy is leuk. En het genereert gebruik van de site, dus hogere advertentie inkomsten. Iets doen is echter beter.

Als tweakers.net een enquête maakt wil ik vooraf graag weten wat me te wachten staat. Informatie over privacy, over welk bedrijf men daarvoor gebruikt moet eigenlijk op de eerste pagina en nog wel vóórdat je via een klik al met je IP adres gelogd wordt.

Dan wil ik weten wat tweakers.net doet met die data, want als ik de privacy voorwaarden lees van Surveymonkey, dan leggen ze die verantwoordelijkheid bij de accounthouder. En dus heb ik te maken met twee partijen die verschillende voorwaarden hanteren.

Ik denk dat het simpeler is om zelf enquête tools te bouwen. God weet dat er 4 miljoen sites zijn waar ze dat ook kunnen. Het is commercieel een goede en verantwoorde zet. Want uit polls haal je relevante informatie waarmee je een roadmap kunt maken voor de toekomst van de site.

Ik zeg ook niet dat zoiets heel makkelijk is om te bouwen. Maar als privacy in de toekomst meer aandacht krijgt bij steeds vaker bij ook de gemiddelde niet-tweaker, dan zou het juist een goede reclame zijn als tweakers.net zelf bekend staat om hun privacy verdedigende houding. Dat trekt bewuste mensen aan. En dat is uiteindelijk dat wat inkomsten genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:46:
[...]

Wel, ik zou graag meer transparantie willen. Artikelen schrijven (overnemen van andere bronnen) over het onderwerp privacy is leuk. En het genereert gebruik van de site, dus hogere advertentie inkomsten. Iets doen is echter beter.

Als tweakers.net een enquête maakt wil ik vooraf graag weten wat me te wachten staat. Informatie over privacy, over welk bedrijf men daarvoor gebruikt moet eigenlijk op de eerste pagina en nog wel vóórdat je via een klik al met je IP adres gelogd wordt.

Dan wil ik weten wat tweakers.net doet met die data, want als ik de privacy voorwaarden lees van Surveymonkey, dan leggen ze die verantwoordelijkheid bij de accounthouder. En dus heb ik te maken met twee partijen die verschillende voorwaarden hanteren.
Het is misschien wat te heftig verwoord, maar ik ben het in de kern wel eens dat Tweakers kan vertellen wat ze met die info moeten. Ik bedoel, Brein wordt zogezegd ook het vuur aan de schenen gelegd voor hun gedrag, dus waarom Tweakers niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:46:
[...]
Ik denk dat het simpeler is om zelf enquête tools te bouwen. God weet dat er 4 miljoen sites zijn waar ze dat ook kunnen. Het is commercieel een goede en verantwoorde zet. Want uit polls haal je relevante informatie waarmee je een roadmap kunt maken voor de toekomst van de site.
Ik kan je uit ervaring (Lees DM's met Zeef) vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Men heeft het al druk zat met van alles en nog wat. Er zijn wel meer dingen die niet kunnen, dus vandaar hun keuze voor Surveymonkey.
zeef schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:58:
[...]

Dat hebben we tot nu toe nooit gedaan, het is interne info. Maar als er wat leuks uit te melden is dat de concurrentie positie niet kan schaden, dan wil ik daar best naar kijken.
No offence, maar jullie belangrijkste lokale concurrent is inmiddels een volle neef van jullie geworden :+ dus tenzij internationaal, welke concurrentie positie precies? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoewel ik zelf niet de mogelijkheid heb gehad om aan dit onderzoek mee te doen vind ik iets wel bezwaarlijk, er is eerder een soort gelijk onderzoek geweest waarbij er eigenlijk soort gelijke feedback kwam, hierbij is gezegd dat het meegenomen zou worden en uiteindelijk komt er exact zo'n topic waar weer ongeveer dezelfde feedback komt.

Ik vraag me af of de feedback dan eigenlijk wel serieus genomen wordt als er dezelfde punten naar voren komen, geen kleine test gedaan voor foutjes, geen meerdere keuzes, onduidelijke vraagstelling.

Tweakers onderzoek niet compleet

Nogmaals ik kan dus niet oordelen over het huidige onderzoek, maar dat er dezelfde vragen gesteld worden als de vorige keer vind ik op z'n zachts gezegd wel erg frappant. |:(

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik val nog steeds buiten de doelgroep zie ik en kom niet verder dan de tweede pagina. Had het graag anders gezien maar er bestaat toch werkelijk een groep mensen die duurzaam arbeidsongeschikt is. Omdat ik zo zwart/wit ben ingesteld ga ik geen willekeurig ander antwoord selecteren om verder te kunnen....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom opend de survey niet in een nieuwe instance van de browser óf wordt er na het invullen niet gewoon terug gekeerd naar de eigenlijke sessie?

Ik heb er niet zo'n behoefte aan om zelf een nieuwe survey te maken en wil gewoon verder kunnen klikken op de site waar ik initieel aan het klikken was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-11-2016 19:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Sommige vragen hadden best meerdere keuzes mogelijk mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
zeef schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:02:
De feedback die we konden toepassen zonder de resultaten te beïnvloeden is verwerkt. Woensdag gaat de enquête weer (even) aan.

Dank voor de feedback!
Altijd leuk zoon enquete maar zoals velen mist het geven van meerdere antwoorden. Hierdoor krijgt je onderzoek denk ik niet het gewenste resultaat toch ?

Kunnen jullie hem niet beter terugtrekken en opnieuw maken zodat je wel een goed beeld krijgt bij alle vragen die je beantwoordt wilt hebben ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:26
Bij mij vraag 30 over games, ik heb nergens aangevinkt dat ik mobile games speel. En toch wordt er gevraagd hoeveel ik besteed aaaah mobile games... De optie niet staat er niet bij.

Het lende vond ik dat 80% over mijn enquête over games ging.... Daar gebruik ik tweakers amper voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vraag 26 Hoeveel smartphonegames koop/download je gemiddeld per jaar? (1 antwoord mogelijk)

geen

Vraag 28 Hoeveel geef je in totaal ongeveer uit aan smartphonegames per jaar
is er wel de optie ik speel alleen gratis games (verder alleen geldbedragen, maar als je geen games speelt, speel je ook geen gratis games.

Dit bevuilt eigenlijk dus de resultaten van die vraag. Beter zou zijn om er dan ook nog een optie bij te zetten ik speel geen games of ik spel alleen gratis games of geen games als optie neer te zetten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vragen lijken zeer willekeurig te zijn, ik kreeg vooral heel erg veel vragen over de community en wat ik daarvan vond. :) Gaat het misschien op basis van een account referral ofzo? :? Dat ze kunnen zien wat je vooral bekijkt met je account? :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 20:55
Ik vond de vragenlijst methodologisch gezien erg slecht. De schalen passen niet altijd bij de vraag, het is niet altijd duidelijk welke achterliggende variabele wordt gemeten, de volgorde van de vragen is ronduit raar en random. De vragen zelf zijn ook niet eenduidig of logisch. De antwoord categorieën zijn soms zo divers dat ik zonder enig inzicht op de data durf te zeggen dat daar meerdere latente concepten worden gemeten in één vraag. Ik heb 'm uiteraard ingevuld maar ik vraag me af wat je met die data kan. Het lijkt in ieder geval niet gebaseerd op een uitgedacht conceptueel model met bijbehorende vragen.

Buiten het methodologische gedeelte - je kan er vast wel wat mee - om, vond ik de vragen grammaticaal en qua spelling om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Met toeval kwam ik hem tegen, heb hem ingevuld met plezier.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Heb 'm ingevuld, maar 5 keer een antwoord gekozen omdat ik iets moest kiezen en niet omdat het een geschikt antwoord is. Oa mbt hoe ik aan updates voor software kom is de wereld iets groter dan de drie opties die werd gegeven.

Verder kun je met SM prima conditionele vragen maken, zodat ik niet nadat ik al had aangegeven wel eens op het forum te komen te hoeven antwoorden dat ik wel eens op het forum kwam :)

Maar, tis jullie survey en ik heb 'm ingevuld - dus plezier ermee :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ingevuld. Reacties hierboven te begrijpen.

Gamesmeter.nl had best als optie tussen de game sites mogen staan. Niet commercieel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:32:
De vragen lijken zeer willekeurig te zijn, ik kreeg vooral heel erg veel vragen over de community en wat ik daarvan vond. :) Gaat het misschien op basis van een account referral ofzo? :? Dat ze kunnen zien wat je vooral bekijkt met je account? :?
:D Was het maar zo'n feest. :P Nee, iedereen krijgt dezelfde enquête te zien. er zijn twee versies die @random over de helft van het bezoek worden uitgestrooid. De reden daarvoor is dat mijn collega's de vragenlijst te lang vonden worden. Dat van die splitsing wist ik niet.

Dus nog steeds niet op basis van referral, maar a-select.

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 04-11-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:26
zeef schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:55:
[...]

:D Was het maar zo'n feest. :P Nee, iedereen krijgt dezelfde enquête te zien.
Ook niet helemaal, ik zie namelijk boven mij mensen praten over software updates, daar heb ik nooit vragen over gehad. Lijkt me dus dat het wel antwoord gerelateerd is welke vervolgvragen je krijgt. Gek enige ging die van mij voor 80% over games, terwijl ik tnet daar amper voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Je hebt gelijk. Meestal is er een lijst. Nu waren er twee, begreep ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:55:
[...]

:D Was het maar zo'n feest. :P Nee, iedereen krijgt dezelfde enquête te zien. er zijn twee versies die @random over de helft van het bezoek worden uitgestrooid. De reden daarvoor is dat mijn collega's de vragenlijst te lang vonden worden. Dat van die splitsing wist ik niet.

Dus nog steeds niet op basis van referral, maar a-select.
Duidelijk. In mijn geval was het dan gewoon heel toevallig, aangezien de vragen wel heel erg overeen kwamen met hoe ik GoT gebruik. :) (hang vooral rond in de GC fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Toch wel een tip zo kort en bondig mogelijk te houden, deze is echt veel te lang. Ik ben halverwege gehaakt, wel heel veel vragen en ze gingen niet meer over tweakers zoals de aankondiging wel doet vermoeden. (waarom willen jullie weten welke andere sites ik bezoek?)
Pagina: 1