Ik denk dat er zeker een generatieverschil is, de jongeren denken ook aan de pistes waar het niet zo goed afloopt met een relatie.worldfastest schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:32:
Adviseer je dochter hard weg te rennen bij zo’n vent.
Ook de reacties hier van sommigen begrijp ik echt niet. Je betaald gewoon naar ratio van wat je verdient.
Ik mis de liefde in het verhaal en van de reacties van andere personen hier. Lijken wel zakelijke overeenkomsten die worden afgesloten. Zal wel met de verharding van de maatschappij te maken hebben?
Hoeveel mensen zitten in de schulden door een (ex)partner? Hoeveel blijven er bij elkaar omdat ze niet weten hoe het financieel als alleenstaande verder te zetten? In hoeveel scheidingen worden de kinderen ingezet om een partner financieel te pluimen? Hoeveel studenten nemen een ouder lief met wat geld om comfortabel door hun studies te gaan? Hoeveel mensen weten dat opgebouwde pensioenrechten tijdens een (klassiek) huwelijk van beide partners is (en dus dat je 20 jaar na je scheiding plots een stuk van je pensioen mag afgeven)?
Dan kan je gaan zeggen de maatschappij is verhard maar je kan ook zeggen dat ze niet meer zo naïef zijn.
Punt is geld en liefde gaan niet samen dus ik hou geld er buiten. Uiteraard is het mogelijk als ik genoeg geld heb en mijn partner te weinig dat ik een schenking maar dan is dat mijn keuze waartoe ik zeker niet verplicht wil worden. Zaken als een hypotheek en kinderen vragen uiteraard wijzigingen maar principieel handel ik geld buiten de liefde om en ja dat is vrij zakelijk.
Overigens dat mannen moeten zorgen voor hun vrouw en voor het inkomen, dat hoort zeker toe tot een andere generatie.