Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:29:
Bedankt voor alle reacties! We zullen inderdaad de steun stopzetten en hopen dat hij dan inziet dat het niet eerlijk is dat hij 1200 euro voor zichzelf kan overhouden en zij geen geld meer heeft voor haar persoonlijke uitgaven
Beste optie. Ze moet er zelf achter komen dat dit niet gezond is en dat hij meer moet investeren in hun relatie als hij het in stand wil houden. Hij lijkt nu vooral aan zichzelf te denken. Lijkt mij geen gezonde manier van het hebben van een gelijkwaardige relatie.
Mijn eerste gevoel is dat zij (jullie dochter) beter af is zonder hem.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:48
<!--olifant in de porseleinkast-->

Misschien is TS wel een hele rijke schoonpapa die prima wat kan missen en maken dochter en/of schoonzoon wel een beetje misbruik van de situatie.

<!--eind olifant-->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
holygame schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:35:

Misschien is TS wel een hele rijke schoonpapa die prima wat kan missen en maken dochter en/of schoonzoon wel een beetje misbruik van de situatie.

<!--eind olifant-->
:+ _/-\o_

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
holygame schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:35:

<!--eind olifant-->
Mijn eerste idee was dan ook
"Wat vindt je dochter hiervan"

Maar dat mogen we niet meer vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
In mijn voorgaande relatie had ik ook strikt gescheiden financien. Gemeenschapelijke lasten werden door 2 gedeeld en de rest bleef privé. De financien worden dus buiten de relatie gezet, dit was overigens op mijn vraag en tevens in mijn nadeel (er waren meer inkomsten en spaargelden aan de andere kant).
Beschouw het als 2 huisgenoten die gewoon samen wonen (wat financien betreft). En dan nog beweerden mijn schoonouders dat ik profiteerde, heb het nooit begrepen.

Ooit is het voorgekomen dat de andere op reis wilde gaan en dat ik het op dat moment niet kon betalen, klaar en duidelijk gemaakt ik kan het niet betalen dus ik ga, beter gezegd, ik kan niet mee. Uiteindelijk heeft de partner die reis dan betaald voor mij maar enkel omdat de partner perse die reis wilde doen.

Het probleem lijkt dus te zijn dat de dochter niet genoeg inkomsten heeft en dat de partner niet die lasten op zich wilt nemen. En in tijden zoals vandaag begrijp ik dat ook perfect, relaties vandaag zijn niet meer voor eeuwig. Iedereen roept hier dat hij nu moet investeren in zijn partner en dat hij daar later wel de vruchten van plukt, dat kan maar voor hetzelfde breekt de relatie en kan hij fluiten achter zijn geld dat hij in haar opleiding gestoken heeft.
Ik vermoed dat hij redeneert dat als hij geen relatie had met haar zou ze alleen wonen waarop de ouders het resterende deel zouden aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niet! Zij vraagt ons ook nooit iets. Wij hebben dat toen gedaan omdat wij merkte dat zij gewoon geen geld had om haar uitgaven te financieren omdat alles in gemeenschappelijke pot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Betaald hij ook de helft van de rente op leningen?

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmniet schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:41:
Betaald hij ook de helft van de rente op leningen?
Ze hebben samen geen leningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
:/
Hoe weten jullie dat? Je kent maar 1 kant van het verhaal. Sinds wanneer zijn ouders objectief wanneer het eigen kinderen aangaat?
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:10:
[...]

Zijn kant van het verhaal is dat zolang zij studeert en niet genoeg geld opbrengt, wij de kosten moeten betalen. En dat hij altijd de helft gaat vragen ookal verdient ze minder of vindt ze niet direct werk
Ja, maar dat bedoel ik natuurlijk niet. Ik wil zijn verhaal weten. Ik snap dat je het voor je dochter opneemt (is niet meer dan normaal). Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en ik heb nu slechts 1 kant van het verhaal gehoord...

Nu ga ik zijn kant waarschijnlijk nooit horen maar dat is ook meteen de reden waarom je zo moet oppassen met uitspraken die kpg en CRpt3r55 maken...

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 06-12-2018 16:44 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:43:
[...]

[...]

:/
Hoe weten jullie dat? Je kent maar 1 kant van het verhaal. Sinds wanneer zijn ouders objectief wanneer het eigen kinderen aangaat?

[...]

Ja, maar dat bedoel ik natuurlijk niet. Ik wil zijn verhaal weten. Ik snap dat je het voor je dochter opneemt (is niet meer dan normaal). Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en ik heb nu slechts 1 kant van het verhaal gehoord...
Financieel is het verhaal wel heel duidelijk hoor. Hij verdient 2000 en zij 800. Hij zet 800 in gemeenschappelijke pot en zij 800. Hij houdt 1200 over en zij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe ziet de toekomst eruit voor die twee? is dit het enige probleem? als ze verder gelukkig zijn komt het wel goed. het inschatten gaat lastig vanaf hier. anders moet ze zich afvragen of ze met zo'n egoistische figuur wel verder wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:33
tweakict schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:27:
[...]

Klopt! Maar die is ook pas 22.... Ervaring komt met leeftijd.

@TS; knoop gewoon een gesprek aan met je dochter. Leg het heel simpel uit (voorbeelden zat gegeven) en het zal WIN/WIN worden. Mocht schoonzoon niet akkoord gaan is dit een teken aan de wand voor einde relatie (wat jullie gaan niet meer betalen om zijn bankrekening te spekken)

Ze zal vanzelf een nieuwe partner vinden ;)
Ervaring komt met ervaring :+ en dat kost tijd.

TS weerhoud zijn dochter nu van een nare ervaring (geen geld meer hebben) waardoor ze dus niet leert. Mijn oplossing: Afbouwen/stopzetten van de steun aan je dochter. Houd het geld apart voor wanneer het ECHT problemen geeft met haar studie en dus echt uit de klauwen gaat lopen. Maar tot die tijd: geen geld meer geven.

Het is "hard". Maar dit is wel hoe je verantwoordelijkheid leert voor jezelf. En ook leert voor jezelf opkomen. Want dan MOET ze wel. Tenzij ze dit wel best vind. Dat is ook een keuze.

* Waah mompelt iets over zachte heelmeesters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:45:
[...]

Financieel is het verhaal wel heel duidelijk hoor. Hij verdient 2000 en zij 800. Hij zet 800 in gemeenschappelijke pot en zij 800. Hij houdt 1200 over en zij niets.
Je focust je enkel op dat hij 1200 over houd en zij niets.

Wat waren de afspraken toen ze gingen samenwonen op financieel vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:46:
hoe ziet de toekomst eruit voor die twee? is dit het enige probleem? als ze verder gelukkig zijn komt het wel goed. het inschatten gaat lastig vanaf hier. anders moet ze zich afvragen of ze met zo'n egoistische figuur wel verder wil gaan.
Verder gaat het denk ik goed. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar dus zie ik ze niet dikwijls. Mijn dochter is ook niet iemand die gaat komen klagen als het niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 16-09 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:40:
[...]

Helemaal niet! Zij vraagt ons ook nooit iets. Wij hebben dat toen gedaan omdat wij merkte dat zij gewoon geen geld had om haar uitgaven te financieren omdat alles in gemeenschappelijke pot ging.
Het was dan ook een trolletje van @holygame ... no worries :)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sprankel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:49:
[...]

Je focust je enkel op dat hij 1200 over houd en zij niets.

Wat waren de afspraken toen ze gingen samenwonen op financieel vlak?
Er waren niet echt afspraken. Toen studeerde ze nog en had geen inkomsten dus was het normaal dat wij haar financieel steunde. Maar nu na 5 jaar en anderhalf jaar samenwonen, vinden wij dat zij hun plan mogen trekken en voor elkaar moeten kunnen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd om te inventariseren wie wat doet en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:48:
Wij willen inderdaad stoppen met de steun maar als wij daarover begon en ik vroeg hoe ze het gingen doen was zijn antwoord nog altijd alles in 2 delen want ik ga jullie studente niet onderhouden. We vinden het moeilijk om onze dochter in die situatie te laten. Daarom mijn vraag
Stop met steunen, kunnen ze zelf best uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:51:
[...]

Er waren niet echt afspraken. Toen studeerde ze nog en had geen inkomsten dus was het normaal dat wij haar financieel steunde. Maar nu na 5 jaar en anderhalf jaar samenwonen, vinden wij dat zij hun plan mogen trekken en voor elkaar moeten kunnen zorgen
Ze had/heeft dus ook geen studiefinanciering?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik focus mij daar niet op, ik vind het gewoon oneerlijk verdeeld. Ik heb heel veel topics daarover gelezen en meestal is het toch zo dat iedereen bijdraagt in functie van draagkracht wat bij hun helemaal niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:59:
Maar als ik het goed begrijpt moet ik dus stilzwijgend zien hoe al het geld van mijn dochter afgenomen wordt en zij dus niets maar dan ook niets kan betalen? Geen kledij, geen extra? Gewoon nul. Ik geef toe dat ik daar best moeite mee heb want ze werkt zo hard. Ik heb nog niet met haar over gesproken daarom dit topic. Ik wil weten hoe ik het best aanpak zonder dat het overkomt als zich bemoeien
Lees nu even mijn 1e reactie. Je bent vader en kunt zoiets goed bespreken. evt onder biertje of zo.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:58
[...]

Nouja als hij het al heeft over "jullie studente" dan weet je al dat hij haar gewoon ziet als gratis geld IPV als vriendin/lief.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:54:
[...]

Ik focus mij daar niet op, ik vind het gewoon oneerlijk verdeeld. Ik heb heel veel topics daarover gelezen en meestal is het toch zo dat iedereen bijdraagt in functie van draagkracht wat bij hun helemaal niet het geval is.
Gelijk verdelen gaat om meer dingen dan alleen het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
Conclusie, stop met bijleggen zodat ze zelf kunnen bepalen hoe ze dit moeten oplessen. Tip, leg jullie bijdrage opzij, kun je altijd nog een schenking doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Okay dit gaat heel hard klinken maar stap 1 is ophouden bij te springen, hoe vervelend ook maar dat zal hij ook moeten beseffen dat als hij op deze manier wenst "te verdelen" dat dit dan niet de TS zijn probleem dient te worden. En dat ze gezamelijk hier uit dienen te komen.

Dat zal even vervelend zijn maar blijkbaar wordt het nu voor lief en gemakzucht aangenomen dat als dochterlief er niet uit komt jij wel bij springt.

Als de TS die grens niet trekt ga ik ervanuit dat de TS gewoon geld teveel heeft en dit maar al te graag op deze wijze uitgeeft, mocjt de TS toch morele bezwaren krijgen spaar dan dat deel dat je nu alvast weggeeft gewoon weg op een rekening, en bewaar het als Noodplan mocht dochterlief toch in de problemen komen door deze knuppel van een vent.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zij moeten eruit komen met elkaar. Hij vindt het denk ik alleen maar leuk dat er via jullie extra geld binnenkomt. Want zij zal het direct in de pot moeten stoppen.

Kijk dat je moet stoppen dat lijkt me hoe pijnlijk ook wel duidelijk. Leg het extra geld anders opzij en wat hierboven gezegd wordt schenk het misschien beter ga met haar leuke kleren kopen en andere dingen die ze nu niet kan kopen. Daar heeft ze meer aan en hij kan het niet afpakken van haar.

Als zij gelukkig is met hem dan kun je niet veel doen. Je kunt haar waarschuwen maar het is haar leven.
Hij heeft het over 'jullie studente' wat op mijn best kil overkomt als je het hebt over je vriendin.
Je wil toch dat je het samen leuk hebt. Hij kan nu beter iets meer betalen en dan kan je dochter later als ze een betere baan heeft met een mooi salaris weer wat meer betalen.

Haar geld blijven toestoppen daar los je niets mee op.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:39
SmurfLink schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:14:
[...]

Het wordt haar niet afgenomen.

Zij geeft het vrijwillig op.
En eigenlijk geeft ze het niet eens op omdat vader en moeder het toch wel weer aanvullen.

Stop met sponsoren, dan wordt het ineens wel haar geld en hopelijk gaat ze er dan ook wat van vinden. Op dit moment maakt het haar ook niet zoveel uit omdat jullie het steeds bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:54:
[...]
Realiseer je dat ook bijdragen naar rato niet per-sé een eerlijke verdeling is.

Als ik €2000 verdien en €1000 bij draag, mijn vrouw €1000 verdient en €500 bij draagt, houd zij €500 over en ik €1000. Ofwel, ik heb netto meer te besteden dan zij.

Persoonlijk vind ik dat een eerlijk systeem, maar ik begrijp ook dat niet iedereen dit eerlijk vind en juist een eerlijker systeem vinden dat je ieder bijvoorbeeld €500 per maand over houd, ongeacht je inkomsten. (Of bijvoorbeeld compenseert dat de een minder werkt om zaken in het huishouden te doen.)

(Bovenstaande bedragen overigens volkomen fictief en niet op de eoa manier gerelateerd aan ons werkelijke inkomen. De verhouding is op dit moment bij ons 50/50, maar dat is wel een uitkomst van onze rato-rekensom en we blijven dus bijsturen, ieder jaar, iedere loonswijziging, iedere vaste uitgave opnieuw. Daarover hebben we afspraken gemaakt die niet op papier staan, maar wel al 12 jaar zo worden toegepast.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
[...]

De vraag die jij moet stellen is of je de dochter nog wilt steunen of niet. Indien je zegt van nee dan is het aan je dochter om uit te zoeken hoe of wat.

Maar maak niet de rekening van de partner, het is duidelijk dat hij zijn financien gescheiden wilt houden. Ik ga ervan uit dat je dochter daar destijds mee akkoord is gegaan en als er nooit geen afspraken gemaakt zijn hierover dan zit de relatie serieus verkeerd.

Dat er mensen zijn die vinden dat een partner financieel moet instaan voor de andere begrijp ik maar ikzelf wil niet financieel afhankelijk zijn noch wil ik dat iemand financieel afhankelijk is van mij. En de voornaamste reden hiervoor is dat ik niet wil dat geld een rol speelt binnen mijn relaties.

Kort gezegd, ik zou in zijn situatie duidelijk gemaakt hebben op het moment van samenwonen dat de financien gescheiden zijn en de lasten door 2. Als het moeilijk gaat zou ik wel een lening geven of hier en daar een oogje toeknijpen maar ik zou niet haar studies gaan financieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
Ben wel benieuwd, straks verdient zij 5000 netto, en hij nog steeds 2000 netto.
Denk dat hij dan heel snel voorstelt om alle kosten naar rato te verdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:29
sprankel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:09:
[...]

De vraag die jij moet stellen is of je de dochter nog wilt steunen of niet. Indien je zegt van nee dan is het aan je dochter om uit te zoeken hoe of wat.

Maar maak niet de rekening van de partner, het is duidelijk dat hij zijn financien gescheiden wilt houden. Ik ga ervan uit dat je dochter daar destijds mee akkoord is gegaan en als er nooit geen afspraken gemaakt zijn hierover dan zit de relatie serieus verkeerd.

Dat er mensen zijn die vinden dat een partner financieel moet instaan voor de andere begrijp ik maar ikzelf wil niet financieel afhankelijk zijn noch wil ik dat iemand financieel afhankelijk is van mij. En de voornaamste reden hiervoor is dat ik niet wil dat geld een rol speelt binnen mijn relaties.

Kort gezegd, ik zou in zijn situatie duidelijk gemaakt hebben op het moment van samenwonen dat de financien gescheiden zijn en de lasten door 2. Als het moeilijk gaat zou ik wel een lening geven of hier en daar een oogje toeknijpen maar ik zou niet haar studies gaan financieren.
het probleem lijkt vooral te zijn dat hij wel verwacht dat zij in zijn uitgavepatroon mee gaat. En zijn inkomsten (salaris) mag hij houden maar als zij iets krijgt (gratis vakantie etc.) dan verwacht hij wel dat hij de helft krijgt.

Van 800 euro zou zij prima rond moeten komen. Maar dan wel sober leven. Als hij ruimer wil leven moet hij dat zelf maar betalen. Vergeet ook niet dat zij geen huursubsidie etc. krijgt omdat hij te veel verdient. Dat zou hij moeten compenseren lijkt mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:58
unezra schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:09:
[...]

Realiseer je dat ook bijdragen naar rato niet per-sé een eerlijke verdeling is.

Als ik €2000 verdien en €1000 bij draag, mijn vrouw €1000 verdient en €500 bij draagt, houd zij €500 over en ik €1000. Ofwel, ik heb netto meer te besteden dan zij.

Persoonlijk vind ik dat een eerlijk systeem, maar ik begrijp ook dat niet iedereen dit eerlijk vind en juist een eerlijker systeem vinden dat je ieder bijvoorbeeld €500 per maand over houd, ongeacht je inkomsten. (Of bijvoorbeeld compenseert dat de een minder werkt om zaken in het huishouden te doen.)

(Bovenstaande bedragen overigens volkomen fictief en niet op de eoa manier gerelateerd aan ons werkelijke inkomen. De verhouding is op dit moment bij ons 50/50, maar dat is wel een uitkomst van onze rato-rekensom en we blijven dus bijsturen, ieder jaar, iedere loonswijziging, iedere vaste uitgave opnieuw. Daarover hebben we afspraken gemaakt die niet op papier staan, maar wel al 12 jaar zo worden toegepast.)
ik denk dat dit ook wel een goed systeem is, het probleem is in dit geval denk ik ook meer dat zij Niks overhoudt en zelfs bij haar ouders moet gaan lenen IPV die 500 euro over te houden

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
ybos schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:12:
Ben wel benieuwd, straks verdient zij 5000 netto, en hij nog steeds 2000 netto.
Denk dat hij dan heel snel voorstelt om alle kosten naar rato te verdelen...
tuurlijk niet dan stopt hij met werken en gaat ie verder op haar zak teren

@ts stoppen met geld geven en laat haar kijken/voelen hoe het is, geen vakanties meer en niks doen binnen 2 maanden is de relatie over en betaal jij de rekening voor deze uitbuiter niet meer..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Ik heb alles gelezen en ben de volgende zaken waar je ook over na zou kunnen denken niet tegengekomen:
Het delen van financiele zaken (al dan niet naar rato of gewoon 50/50) is slechts 1 van de verdelingen die je in je relatie moet maken. Hoe zit het met de verhouding in het huishouden vs de beschikbare vrije tijd die beide hebben? Studeren en een baan hebben komt vaak boven de 40 uur per week uit...

Ten tweede vind ik dat je, wanneer je als ouder kiest om je kind financieel te ondersteunen, je niet in een positie bevindt om te bepalen hoe het kind dat geld besteed. Het is een gift, als je denkt dat het verkeerd gebruikt wordt dan moet je stoppen met geven. In jouw geval heb je besloten om de giften stop te zetten (en wellicht zelf te sparen voor haar toekomst), wat mijns inziens de perfecte oplossing is

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Philip Ross schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:13:
[...]

het probleem lijkt vooral te zijn dat hij wel verwacht dat zij in zijn uitgavepatroon mee gaat. En zijn inkomsten (salaris) mag hij houden maar als zij iets krijgt (gratis vakantie etc.) dan verwacht hij wel dat hij de helft krijgt.

Van 800 euro zou zij prima rond moeten komen. Maar dan wel sober leven. Als hij ruimer wil leven moet hij dat zelf maar betalen. Vergeet ook niet dat zij geen huursubsidie etc. krijgt omdat hij te veel verdient. Dat zou hij moeten compenseren lijkt mij dan.
Dat weet ik niet of hij vraagt om in dat uitgave patroon mee te gaan. Dat is het probleem dat we hier maar 1 kant horen.

Dat van de gratis vakantie vind ik wel een geldig argument, heb het ook vaak moeten voeren over een tankkaart van de zaak die zogezegd gratis is maar in werkelijkheid loon in natura is.

Overigens de claims dat moest zijn 5000 euro verdienen hij meteen een andere regeling op tafel zou leggen is ook op veronderstellingen gebasseerd, kan best zo zijn maar we weten het niet.

Ik kom overigens heel goed overeen met mensen met veel geld net omdat ik daar duidelijk in ben, ik wil graag eens betalen of trakteren maar dan iets wat binnen mijn budget ligt. Wil jij gaan eten aan een maandloon voor een tafel met 2, geen probleem maar dan wel op jou kosten (ik kan en wil dat overigens niet betalen), en als we dan is in de Pizza hut zitten ofzo sta ik erop dat ik ook is mag betalen.

Komt allemaal neer op afspraken maken en je er aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:51:
Probleem gaat dan niet opgelost worden als hij blijft al haar loon vragen?
En als zou nou eens stopt met dat betalen?

Ik zie echt een basis voor een toekomstige scheiding. Hoe ging dat 5 jaar geleden dan? Want toen was hij 20 en nog niet aan het werk?
LED-Maniak schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:12:
[...]

Wat als ze werkeloos wordt? Of nog erger: invalide? Is dit dan ook haar probleem?
Draai het eens om naar 'hij' >:) Denk dat ie dan wel overstag gaat.
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:42:
[...]

Ze hebben samen geen leningen
Zij studeert toch nog?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
azteke schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:20:
Ik heb alles gelezen en ben de volgende zaken waar je ook over na zou kunnen denken niet tegengekomen:
Het delen van financiele zaken (al dan niet naar rato of gewoon 50/50) is slechts 1 van de verdelingen die je in je relatie moet maken. Hoe zit het met de verhouding in het huishouden vs de beschikbare vrije tijd die beide hebben? Studeren en een baan hebben komt vaak boven de 40 uur per week uit...

Ten tweede vind ik dat je, wanneer je als ouder kiest om je kind financieel te ondersteunen, je niet in een positie bevindt om te bepalen hoe het kind dat geld besteed. Het is een gift, als je denkt dat het verkeerd gebruikt wordt dan moet je stoppen met geven. In jouw geval heb je besloten om de giften stop te zetten (en wellicht zelf te sparen voor haar toekomst), wat mijns inziens de perfecte oplossing is
Huishouden wordt ongeveer 60% (zij) 40% (hij) verdeelt

Wat betreft stoppen met steunen, we weten inderdaad dat het zal moeten gebeuren al beseffen de meeste mensen niet hoe moeilijk het is want uiteindelijk straft je alleen je eigen dochter mee die opeens geen inkomsten meer zal hebben wegens alles afgeven. Best moeilijk ookal moet het gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Ze hoeft toch niet @gunpoint dat geld af te geven? Zo ja, dan zou ik vast haar kamertje thuis weer gereed maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:27:
[...]

Wat betreft stoppen met steunen, we weten inderdaad dat het zal moeten gebeuren al beseffen de meeste mensen niet hoe moeilijk het is want uiteindelijk straft je alleen je eigen dochter mee die opeens geen inkomsten meer zal hebben wegens alles afgeven. Best moeilijk ookal moet het gebeuren.
Ik mag hopen dat zodra jullie stoppen met geld geven en zij letterlijk nul € per maand over houd, ze héél snel tegen haar vriendje verteld zegt dat 'ie de boom in kan met zijn 50/50 maar dat zij nu ook gewoon geld voor zichzelf wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

@Verwijderd en @Señor Sjon Ik ken de andere kant van zo'n relatie - zoon en schoondochter trouwen in gemeenschap van goederen, studieschuld wordt dan gedeelde schuld.
Echtscheiding enkele jaren later, zoon moet helft van studieschuld gaan betalen. Boem.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:27:
[...]

Je denkt werkelijk, na al het advies, nog steeds 'verkeerd'.. jij straft je dochter niet. Dat doet ze zichzelf aan.

Zij gaat een relatie aan. Zij betaald (tegen beter weten in teveel en een onredelijk bedrag) en zij bepaald voor zichzelf, dat ze boven haar stand blijft leven en eenvoudig haar handje ophoudt bij papa en mama.

Voor zover wij het weten is er: geen samenlevingscontract. Is ze geen huiseigenaar en is er niet die haar dwingt om 100% van haar inkomen af te staan aan iemand die veel meer verdiend, maar te onredelijk is om het naar rato te verdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakict op 06-12-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:03
Als je vindt dat je je dochter financieel bij wilt staan, kun je nog overwegen haar een toelage te geven voor haar studiekosten. Daar heeft ze ook nog wat aan als deze kansloze relatie ten einde is.

Ik vind niet dat haar vriend volledig op moet draaien voor haar studiekosten, maar hun gezamenlijke levensonderhoud, zullen ze echt 100% zelf op orde moeten brengen. Zoals hij het nu wil slaat nergens op.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
@Verwijderd je haalt enkele malen aan dat je dochter hard werkt voor de centen. Hoe lang loopt de studie al en is er geen sprake van vertraging? Dat kan ik mij nog voorstellen als frustrerende factor waarmee gelijk delen een duw zou zijn richting snel afstuderen

Just a thought....

[ Voor 60% gewijzigd door SteV1986 op 06-12-2018 17:37 . Reden: Niet goed gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
@SteV1986 Ze studeert nog.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakict schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:32:
[...]

Je denkt werkelijk, na al het advies, nog steeds 'verkeerd'.. jij straft je dochter niet. Dat doet ze zichzelf aan.

Zij gaat een relatie aan. Zij betaald (tegen beter weten in teveel en een onredelijk bedrag) en zij bepaald voor zichzelf, dat ze boven haar stand blijft leven en eenvoudig haar handje ophoudt bij papa en mama.

Zij is niet de persoon die boven haar stand wil leven. Hij wou in een moderne en duurdere appartement wonen.

Voor zover wij het weten is er: geen samenlevingscontract. Is ze geen huiseigenaar en is er niet die haar dwingt om 100% van haar inkomen af te staan aan iemand die veel meer verdiend, maar te onredelijk is om het naar rato te verdelen.
Behalve hij die dat eist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:24
"Jullie studente"

No offence, maar klinkt alsof hij r niet lief heeft, en meer iemand zoekt om de kosten mee te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SteV1986 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:34:
@Verwijderd je haalt enkele malen aan dat je dochter hard werkt voor de centen en als ik het goed lees is afgestudeerd?
Zit daar ook niet een mogelijke frustratie bij de vriend. Als ze is afgestudeerd, hij al wel fulltime werkt voor de centen, zij niet maar ondertussen ook niet gemotiveerd wordt om meer te gaan verdienen.

Zij combineert studies met het oprichten van een bedrijfje op zelfstandige basis. Omdat het nog pril is en maar half time erin kan investeren wegens studeren, is haar inkomen nog beperkt. Ze doet haar best om zoveel mogelijk te werken en te aanvaarden en telt haar uren niet. Haar zaak neemt ongeveer 30 tot 35 uur per week in beslag en haar studies ook. Ze werkt best veel!
Maw is de vriend niet van mening dat ze niet hard werkt en forceert hij middels gelijk delen dat zij harder gaat werken en dus meer verdienen?

Just a thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zij combineert studies met het oprichten van een bedrijfje op zelfstandige basis. Omdat het nog pril is en maar half time erin kan investeren wegens studeren, is haar inkomen nog beperkt. Ze doet haar best om zoveel mogelijk te werken en te aanvaarden en telt haar uren niet. Haar zaak neemt ongeveer 30 tot 35 uur per week in beslag en haar studies ook. Ze werkt best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Eisen, er valt niets te eisen... Er is (blijkbaar) niet op papier geregeld. Houdt hij een geweer voor haar hoofd om te betalen? Het is volstrekt onzinnig om iemand in een relatie volledig uit te knijpen terwijl je zelf ruim overhoudt. Je zou het eens om moeten draaien....

Daarnaast zou je je partner moeten steunen bij het opzetten van een eigen zaak. Zeker financieel.

EDIT: ik lees net dat hij in een duurder appartament wilde wonen.. Dan zal hij toch zelf meer moeten inbrengen dan 50%? Zij verdiend simpel weg te weinig om daar te wonen...

[ Voor 14% gewijzigd door tweakict op 06-12-2018 17:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe je hiermee verder moet?

Die schofterige klootzak aan de kant zetten. Als je dochter beseft dat ze van jullie geen geld meer krijgt, beseft ze hopelijk zelf dat dit niet iemand is waar ze de rest van haar leven bij wil zijn.

Komop joh, als je er zo instaat als relatie, dan ben je toch nergens mee bezig. Een beetje vent had allang een eerlijke verdeling gevonden, je laat je vriendin toch niet bij haar ouders bedelen omdat jij niet meer wil doen dan 50-50...

Sorry, maar wat een prutser.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Wat heeft die vriend er überhaupt mee te maken of/hoeveel jij je dochter financieel steunt?

Dat is toch alleen iets tussen jou en je dochter? Laat hem er lekker buiten zou ik zeggen.

Hoe je dochter haar financiën deelt met haar vriend, dat is weer aan haar en moet jij je lekker buiten houden.

Kortom ik zou het eens met je dochter bespreken. Je kunt bijvoorbeeld ook aanbieden (een deel van) je steun in een groeirekening of belleggingsfonds te steken, zodat jij voor haar spaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
Blijft erop neer komen dat de financien tussen je dochter en partner zijn en dat enkel zij daar afspraken over kunnen maken.
Als jij je dochter niet meer financieel wilt steunen in haar studies en opstart van een eigen zaak is dat je goed recht.
Als de partner niet in voor het onderhoud wilt instaan of wilt investeren in haar zaak is dat ook zijn goed recht.

Dat er mensen zijn die hier claimen dat hij automatisch een prutser is, geen liefde kent en zovoort vind ik nogal ver gaan eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sprankel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:51:
Blijft erop neer komen dat de financien tussen je dochter en partner zijn en dat enkel zij daar afspraken over kunnen maken.
Als jij je dochter niet meer financieel wilt steunen in haar studies en opstart van een eigen zaak is dat je goed recht.
Als de partner niet in voor het onderhoud wilt instaan of wilt investeren in haar zaak is dat ook zijn goed recht.

Dat er mensen zijn die hier claimen dat hij automatisch een prutser is, geen liefde kent en zovoort vind ik nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Waarom? Ik vind het nogal wat als je willens en wetens je partner uitknijpt. Dat zou niet eens in je hoofd op moeten komen, tenzij je eigenlijk al weet dat je na 5 jaar weer eens wat anders in bed wil.

Dit duidt op een duidelijk gebrek aan wederzijds respect. Dan kun je beter een relatie starten met iemand die wel fatsoen kent.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
Jeroenneman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:45:

Die schofterige klootzak aan de kant zetten. Als je dochter beseft dat ze van jullie geen geld meer krijgt, beseft ze hopelijk zelf dat dit niet iemand is waar ze de rest van haar leven bij wil zijn.

Komop joh, als je er zo instaat als relatie, dan ben je toch nergens mee bezig. Een beetje vent had allang een eerlijke verdeling gevonden, je laat je vriendin toch niet bij haar ouders bedelen omdat jij niet meer wil doen dan 50-50...

:F

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een echte vent had gezegt: Mijn top studente waar ik trots op bent met hoe hard zij werkt en zich inzet met opzetten van een zaak en studie.
Een loser zegt: Jullie studentje.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Doordat jullie in het verleden hebben toegegeven en financieel hebben bijgedragen, winnen jouw dochter en jouw schoonzoon. In totaal komt er namelijk meer geld binnen. Want motiveert hen en met name de schoonzoon om de situatie te veranderen? Niks!

Als jouw dochgter na de vaste lasten niks meer heeft over heeft worden ze samen gedwongen om iets van de situatie te vinden. Want zij kan niet mee op vakantie want ze heeft geen geld. Ze kan niet mee uiteten, want ze heeft geen geld. Dat heeft dus ook effect op die knakker, want hij kan ook niet op vakantie, of niet met haar op vakantie etc. Op deze manier ontstaat er een gezonde! situatie, waarmee zij gezamenlijk moeten gaan dealen, zonder bemoeiens van (schoon)vader.

Toen mijn vriendin nog studeerde en ik pieken verdiende dealde ik dat met haar. Als mijn schoonvader zich actief ging bemoeien hoe wij het samen zouden moeten afspreken zou ik mijn kont in de krib gooien.

Heb je een kind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dus jij zou ook zonder probleem je vriendin met 0 euro overlaten wetend dat je zelf 1200 overhoudt? Dan vind ik persoonlijk dat je best alleen gaat wonen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
Jeroenneman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:53:
[...]

Waarom? Ik vind het nogal wat als je willens en wetens je partner uitknijpt. Dat zou niet eens in je hoofd op moeten komen, tenzij je eigenlijk al weet dat je na 5 jaar weer eens wat anders in bed wil.

Dit duidt op een duidelijk gebrek aan wederzijds respect. Dan kun je beter een relatie starten met iemand die wel fatsoen kent.
En dit is precies iets tussen de dochter en haar partner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
Vero, misschien een andere invalshoek: Wat zouden jullie kwijt zijn geweest aan jullie dochter wanneer ze niet in deze relatie zat? Wellicht zou dat, en niet de nu genoemde constructie leidend moeten zijn. Immers, alles wat ze boven deze steun uutgeeft is voor eigen rekening.

Is het, kortom, redelijk te verwachten voor € 600 per maand bij te springen in de studie van je dochter. Wellicht is dat een goed uitgangspunt voor jullie, en ook de discussie met jullie dochter.

Veel succes met dit dossier!

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:54:
[...]

Dus jij zou ook zonder probleem je vriendin met 0 euro overlaten wetend dat je zelf 1200 overhoudt? Dan vind ik persoonlijk dat je best alleen gaat wonen hoor.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)
Het is makkelijk praten natuurlijk als het niet om je eigen dochter gaat, maar ik zou zeggen: Draai die kraan dicht, en reserveer dat geld op een andere manier voor (de toekomst van) je dochter.

Laat je dochter samen met die vriend uitvechten hoe ze hun huishouden voeren. Nu is het lekker makkelijk profiteren voor ze, ik snap wel dat hij (en zij ook waarschijnlijk) het liever zo houden. Als dat niet meer gaat zullen ze er echt wel samen uit komen. En zo niet, sja dan is ze er ook gelijk achter hoeveel deze "liefde" waard was.

edit:
Overigens wordt mijn vriendin ook onderhouden door haar ouders. Ik weet niet precies hoeveel en dat hoef ik ook niet te weten. We betalen allebei ons deel in het huishouden (ongeveer gelijk). Maar ik zou er geen problemen mee hebben als dat een keer stopt. Dan moeten we eea veranderen aan onze uitgaven, of ze moet gaan werken. Maar linksom of rechtsom, daar komen we wel uit.

[ Voor 22% gewijzigd door mcDavid op 06-12-2018 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

danslo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:56:
[...]

En dit is precies iets tussen de dochter en haar partner.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand in een giftige relatie blijft hangen, tenzij ze eruit wordt getrokken door iemand die een spiegel voorhoudt. Prima als vader/moeder zich daarmee bemoeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:34
Die vriend zou wel eens heel manipulatief kunnen zijn. Eerst je dochter financieel aan de grond houden. Dan het geldconflict met de ouders laten escaleren. Als hij dan even lief genoeg doet om haar zijn kant te laten kiezen dan hebben jullie het nakijken. Een paar psychologische trucjes toepassen en ze durft ook niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:59:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand in een giftige relatie blijft hangen, tenzij ze eruit wordt getrokken door iemand die een spiegel voorhoudt. Prima als vader/moeder zich daarmee bemoeit.
Dan moet je het financiele probleem eerst een daadwerkelijk probleem laten worden (0 euro overhouden). Nu fixt (schoon)vader het probleem, en is er dus geen probleem meer.

Dus kraan dichtdraaien en als er dan geen eerlijkere verdeling ontstaat, pas dan is het aan papa en mama om de dochter te vertellen dat dit geen toekomst materiaal zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:41:
[...]

Misschien is het goed dat ze daar ook eens naar kijkt. Ca 120 tot 140u in een maand werken voor 800eur brengt mij op een uurloon van 6,60. Nog ver onder het minimumloon voor haar leeftijd. Dat zou toch echt beter moeten kunnen. Naast dat je dochter een harde werker is, is ze ook een goede ondernemer of iig een goede ondernemer in wording als ze een zelfstandige gaat blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
O88088 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:02:
Die vriend zou wel eens heel manipulatief kunnen zijn. Eerst je dochter financieel aan de grond houden. Dan het geldconflict met de ouders laten escaleren. Als hij dan even lief genoeg doet om haar zijn kant te laten kiezen dan hebben jullie het nakijken. Een paar psychologische trucjes toepassen en ze durft ook niet meer terug.
Ja en misschien slaat hij zijn vriendin ook wel. Of heeft hij zwakzaad waardoor de dochter nooit kinderen kan krijgen (als ze die wens heeft), of heeft hij slechte genen, of heeft zijn vader geen functie.....

Come'on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:54:
[...]

Nee ik zou mijn partner niet met 0 euro achterlaten, ik zou bijpassen en dat gaat op een lening op papier.
Maar ik zou ook al niet toelaten dat een student bij mij komt inwonen omdat dat ver boven de levensstandaard van een student gaat.

Overigens heel dit topic bewijst ook mijn punt dat ik geld buiten mijn relaties moet houden. Voor je weet is maakt de schoonfamilie de rekening op en en word ik ergens op een of ander forum uitgemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door sprankel op 06-12-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SteV1986 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:04:
[...]

Misschien is het goed dat ze daar ook eens naar kijkt. Ca 120 tot 140u in een maand werken voor 800eur brengt mij op een uurloon van 6,60. Nog ver onder het minimumloon voor haar leeftijd. Dat zou toch echt beter moeten kunnen. Naast dat je dochter een harde werker is, is ze ook een goede ondernemer of iig een goede ondernemer in wording als ze een zelfstandige gaat blijven?
Het zou inderdaad beter kunnen maar ze moet ook nog studeren en kan zich dus niet 100% in haar zaak investeren. Het is ook zo dat ze een jaar geleden is begonnen en dus nu nog meer kosten heeft dan inkomsten zoals ieder beginnende zelfstandige :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sprankel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:05:
[...]

Nee ik zou mijn partner niet met 0 euro achterlaten, ik zou bijpassen en dat gaat op een lening op papier.
Maar ik zou ook al niet toelaten dat een student bij mij komt inwonen omdat dat ver boven de levensstandaard van een student gaat.
We hebben het over de situatie dat het je vriendin is toch?

Als je daar al leningen mee moet gaan afsluiten. Jezus man. Dat geld investeer je gewoon in een relatie. Je kunt toch niet je hele leven gaan afdekken en vastleggen in contracten.

Dat lijkt mij een hele trieste bedoening. Vooral als je je vriendin niet bij je wil hebben wonen, omdat dat niet "haar levensstandaard" is. Hoe liefdeloos wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:08:
[...]

En eigenlijk geeft ze het niet eens op omdat vader en moeder het toch wel weer aanvullen.

Stop met sponsoren, dan wordt het ineens wel haar geld en hopelijk gaat ze er dan ook wat van vinden. Op dit moment maakt het haar ook niet zoveel uit omdat jullie het steeds bijvullen.
Yep, zolang ze het geld rond krijgt hoeft ze geen keuzes te maken. Maar als de toelage stopt moet ze toch keuzes gaan maken. Dan kan die vakantie ineens niet meer (wat ik niet gek vind als je nog studeert!). En dan ziet meneer ook in dat als hij zijn werkende leventje wil onderhouden met vakanties en dergelijke hij zijn vriendin zal moeten sponsoren zolang zij nog studeert. Of alleen gaan, tja, dat kan natuurlijk ook. Bottomline is inderdaad stoppen met de sponsoring. Dan gaan ze het zelf maaar uitzoeken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
Jeroenneman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:08:
[...]

We hebben het over de situatie dat het je vriendin is toch?

Als je daar al leningen mee moet gaan afsluiten. Jezus man. Dat geld investeer je gewoon in een relatie. Je kunt toch niet je hele leven gaan afdekken en vastleggen in contracten.

Dat lijkt mij een hele trieste bedoening. Vooral als je je vriendin niet bij je wil hebben wonen, omdat dat niet "haar levensstandaard" is. Hoe liefdeloos wil je het hebben?
Dat is een keuze dat je maakt, in mijn geval vertrek ik van het punt dat geld geen onderdeel van een relatie mag zijn en buiten de relatie afgehandeld dient te worden. Ga maar eens in de rechtbank gaan horen hoe zwaar en hoe diep die discussies over geld gaan. En ook hier weer word continu de emotionele kaart getrokken. En hoeveel mensen blijven samen voor het geld? Ik wil niet dat geld een invloed heeft op mijn relatie en ik vind dat mijn goed recht.

Mijn ex partner studeerde en wij zijn pas gaan samenwonen op het moment de studies afgelopen waren. En op het moment dat we uit elkaar gingen was er 0 discussie over geld. Over andere zaken was een ander verhaal. En nogmaals, in mijn geval was het in mijn "nadeel" (ik huiver bij het woord alleen al) want het geld zat wel degelijk bij de studenderende partner.

Ik kan niet oordelen over de partner waar het in dit topic over gaat omdat ik zijn verhaal niet ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Wat een trieste situatie. Ik zou inderdaad ook de geldkraan dichtdraaien, maar kan me goed voorstellen dat dat niet makkelijk is..

Bij ons thuis werk ik als ZZP-er en zit mijn vriendin nog op school. Ik betaal alle lasten van het huis (wat ik al had voor wij een relatie kregen overigens), zij betaalt alleen haar studie, zorgverzekering en doet sporadisch een keer de boodschappen. Ik zou mezelf niet recht aan kunnen kijken in de spiegel als ik het zo zou doen als jouw dochters 'vriend'. Bah..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Adviseer je dochter hard weg te rennen bij zo’n vent.

Ook de reacties hier van sommigen begrijp ik echt niet. Je betaald gewoon naar ratio van wat je verdient.

Ik mis de liefde in het verhaal en van de reacties van andere personen hier. Lijken wel zakelijke overeenkomsten die worden afgesloten. Zal wel met de verharding van de maatschappij te maken hebben?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
worldfastest schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:32:

Ook de reacties hier van sommigen begrijp ik echt niet. Je betaald gewoon naar ratio van wat je verdient.
Want dat is de harde norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

worldfastest schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:32:

Welnee.

Naar rato betalen is één van de mogelijkheden, maar zoals ik eerder schetste, ook niet volledig eerlijk. Zeker niet bij forse inkomensverschillen. (Want diegene die 2x het salaris van de ander verdient, houd dan ook 2x zo veel geld over ipv dat beide partners een gelijk bedrag te besteden hebben.)

Wij hebben dit zo gedaan, ook toen onze inkomens nog verschilden, maar hier voelen wij ons prettig bij. Andere systemen kunnen ook eerlijk zijn. Het belangrijkste is dat je een systeem hanteerd waarmee je beiden gelukkig bent.
Ik mis de liefde in het verhaal en van de reacties van andere personen hier. Lijken wel zakelijke overeenkomsten die worden afgesloten. Zal wel met de verharding van de maatschappij te maken hebben?
Net die rato verdeling is heel zakelijk.

Ook daar, wij hebben daarvoor gekozen juist omdat we geloven dat afspraken maken over bepaalde zaken meer ruimte geeft voor liefde. Het voorkomt discussies over geld en is een van de voor ons belangrijke zaken in een gelukkig huwelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

groggy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:35:
[...]
Ja, Volgens de overheid en nibut wel ja... en niet meer dan normaal. Persoonlijk heb ik ook in een dergelijke situatie gezeten. Mijn vriendin betaalde ook gewoon naar ratio, waarbij ik een jaar lang ook veel meer inbracht, echt niet meer dan normaal. Sowieso is het al een wonder als je uiteindelijk exact hetzelfde gaat verdienen beiden... Daarnaast 1600,- euro aan vaste lasten voor een 22 en 24 jarige...?

Ik vermoed dat zij beter kan krijgen... hij is niet helemaal van deze wereld met de eis die hij neerlegd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:34:
Zijn antwoord was : ik ga jullie studente niet onderhouden!
Vast al eerder geuit, maar RUN FORREST !!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Taalnazi modus:
Het is "rato", niet "ratio" :)

https://taaladvies.net/ta...r_rata_pro_rato_pro_rata/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
_Dune_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:45:
[...]

Ja, Volgens de overheid en nibut wel ja... en niet meer dan normaal. Persoonlijk heb ik ook in een dergelijke situatie gezeten. Mijn vriendin betaalde ook gewoon naar ratio, waarbij ik een jaar lang ook veel meer inbracht, echt niet meer dan normaal. Sowieso is het al een wonder als je uiteindelijk exact hetzelfde gaat verdienen beiden... Daarnaast 1600,- euro aan vaste lasten voor een 22 en 24 jarige...?

Ik vermoed dat zij beter kan krijgen... hij is niet helemaal van deze wereld met de eis die hij neerlegd.
Heb je linkjes? Want mijn inziens zijn er verschillende mogelijkheden... En is er geen harde norm, want dat hangt mede af van de verhoudingen.

Hoezo kan jij op basis van dit topic zeggen dat de dochter beter verdient? Misschien is hij los van de financiën wel super lief voor haar en geeft hij haar maximaal zelf vertrouwen want haar ondernemerschap ten goede komt.

En nee ik ben die knakker niet aan het verdedigen. Zelf hebben mijn vriendin altijd gezamenlijk andere beslissingen gemaakt (ook in vergelijkbare situaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
pennywiser schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:48:
[...]

Vast al eerder geuit, maar RUN FORREST !!!
Ik krijg de indruk dat schoonvader en schoonzoon geen goede relatie hebben. Wanneer mijn schoonvader mij voorschrijft welke afspraken ik moet maken met mijn vriendin, dan zou ik ook zulke opmerkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
groggy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:35:
[...]

Zeker niet. Maar dit is mijn punt. Geld zou nooit een discussie punt moeten zijn in een relatie. Ik lees steeds vaker op dit forum dit soort discussies over geld. Ik ben hier waarschijnlijk ouderwets in. Maar het is geven en nemen en zou vanzelf goed moeten gaan. In mijn geval hebben we nooit afspraken over geld gemaakt. Het gaat op een natuurlijke manier. Ik betaal alle vaste lasten / vakanties (verdien ook veel meer) en mijn vrouw betaald gedeeltelijk de boodschappen, dingen voor de kinderen, avondje uit soms door haar soms door mij, etc

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Dit soort opmerkingen zijn niet gewenst.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 06-12-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* laat dit soort ongefundeerde vuilspuierij en "grappige" slechte adviezen in het vervolg voor je.

[ Voor 87% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:42:
Akkoord dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien. Het probleem is dat mijn dochter zelf zegt dat ze geen ruzie wilt en dus alles toelaat. Maar ondertussen heeft ze 0 euro over en moeten wij altijd steunen.
Wat we niet meer willen omdat we inzien dat hij van de situatie profiteert.
Je dochter is volwassen en moet haar eigen beslissingen maken. Zolang ze nog studeert vind ik het wel normaal om als ouders financieel te steunen, maar dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen door haar collegegeld en/of boeken te betalen. Dan weet je zeker dat jouw steun daar landt waar het hoort, namelijk als investering in je dochter en niet bij haar vriend.

De relatie van je dochter klinkt niet erg goed. De manier waarop hij erin staat is al niet best, hij is tenslotte zelf verliefd geworden op iemand die nog studeert. Maar de manier waarop je dochter reageert lijkt me ook niet heel goed (niks doen om ruzie te voorkomen). Als je al een paar jaar een relatie hebt dan ontkom je er niet aan om af en toe op je strepen te gaan staan en dit lijkt me een heel goede aanleiding. Zoals ze nu reageert wordt het dus een relatie waar hij altijd de baas is en zij altijd maar volgt 'omdat er anders ruzie komt'.

Helaas, de frustratie van een ouder zijn, je kunt namelijk niks doen aan die situatie. Je dochter zal zich zelf moeten realiseren dat haar vriend blijkbaar niet het beste met haar voor heeft en alleen aan zichzelf denkt. Als jij dat als ouder gaat vertellen, dan zal ze zeggen dat je je er niet mee moet bemoeien. Dus, verzin een manier om je dochter te steunen bij haar studie, en laat het ze verder zelf uitzoeken. Alhoewel een goed gesprek met maar misschien geen kwaad kan. Niet om die vriend zwart te maken, maar om haar te laten nadenken over de verhoudingen in relaties en of die in haar huidige relatie overeenkomen met wat ze eigenlijk wil...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar jou reactie is denk ik geen meerwaarde voor TS.

[ Voor 67% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
*knip* nee dus

[ Voor 126% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dochter studeert en zzp’t. Ik mag hopen dat ze over 2-3 jaar haar salaris heeft verdubbeld a vervijfvoudigd. Als de huidige regeling in stand blijft, zie ik het probleem niet. Nu beide 50-50 en beide op een houtje bijten. Over een paar jaar nog 50-50, luxer leven en hij houdt niets over.

Kijk naar de toekomst, niet alleen naar vandaag.

Aanname: ze studeert iets dat toekomstbestendig is..

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2018 19:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:04:
[...]

Wellicht. Maar aan alleen maar dezelfde soort reacties ook niet. Een ander geluid geeft hem in ieder geval een ander perspectief.
Dus dan maar kinderen maken en hopen op alimentatie en de kinderen zonder hun vader te laten opgroeien? 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:07:
[...]
Dus dan maar kinderen maken en hopen op alimentatie en de kinderen zonder hun vader te laten opgroeien? 🤦‍♂️
*knip* gaan we ècht niet doen hier.

[ Voor 35% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
worldfastest schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:58:
[...]

Zeker niet. Maar dit is mijn punt. Geld zou nooit een discussie punt moeten zijn in een relatie. Ik lees steeds vaker op dit forum dit soort discussies over geld. Ik ben hier waarschijnlijk ouderwets in. Maar het is geven en nemen en zou vanzelf goed moeten gaan. In mijn geval hebben we nooit afspraken over geld gemaakt. Het gaat op een natuurlijke manier. Ik betaal alle vaste lasten / vakanties (verdien ook veel meer) en mijn vrouw betaald gedeeltelijk de boodschappen, dingen voor de kinderen, avondje uit soms door haar soms door mij, etc
Op deze manier met geld omgaan kan alleen als je nog bij de vrouw bent met wie je kinderen hebt/je eerste lange relatie hebt. Als jullie gaan scheiden en jij vindt een nieuwe vriendin, dan ga je daar anders over denken. Je hebt dan zoveel verplichtingen dat je jezelf niet meer volledig aan je nieuwe vriendin kunt geven. Niet financieel, maar ook niet emotioneel, want je zult altijd verantwoordelijk voor je kinderen blijven. Dat kan bijvoorbeeld ook gevolgen hebben voor waar je kunt gaan wonen.

Maar vooral, als je eenmaal zo'n situatie hebt meegemaakt, dan ga je beter nadenken. Natuurlijk is het prachtig als je je geen zorgen hoeft te maken om geld (wat sowieso een stuk makkelijker gaat als je tweeverdiener bent) maar je zult je dan beter realiseren dat ook deze relatie waarschijnlijk niet voor de eeuwigheid is. Naast de andere financiele verplichtingen die je hebt, wil je dan niet geld in een bodemloze put gaan storten.

Daarnaast is het nooit verkeerd om met je partner goede afspraken te maken over wie wat betaalt en hoeveel. Dat schept een boel duidelijkheid voor iedereen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:00

EvH

Beste Vera63,

Wat een ontzettend lieve, zorgzame ouder ben je!
Dat gezegd hebbende; realiseer je natuurlijk als ouder dat je werkelijk alles voor je kind over hebt, al zou je je laatste euro moeten afstaan... dat doe je gewoon als ouder zijnde.

Maar de rol als ouder is ook op een gegeven moment leren los te laten, kinderen moeten leren onafhankelijk te worden en zichzelf in de maatschappij draaiende weten te houden.

Ik begrijp je intenties en voornamelijk de financiele zorgen naar je dochter toe, maar zoals iedereen al aangeeft, dit is niet houdbaar. Voor geen enkele partij.

Ik begrijp heel goed dat je dochter samen met hem wilt wonen en dat gun je ze vanzelfsprekend ook. Maar zoals al diverse keren gemeld, als je de geldkraan dichtdraait, ontstaat er uiteraard een minder leuke situatie voor zowel hem als haar. Haar inbreng zal dan 0,- zijn. Geeft bij hun financiele stress en bedenk het maar.

Bekijk de andere kant eens:
Jullie geven haar nu geld, waar zij beide profijt van hebben. Want zonder inbreng, stress en zorgen. Maar feitelijk zou hij naar rato rustig meer kunnen dragen.

Wat zal er gebeuren als ze tijdelijk bij jullie komt inwonen... laten we zeggen 3 maanden.
Moet hij toch 3 maanden zonder haar, alle kosten alleen betalen (want is in zijn redenering wel zo eerlijk he).
Aan de andere kant; stel hij raakt vandaag zijn inkomen kwijt. En dan? Ook naar rato?
Stel ze wint vandaag de jackpot? Ook naar rato?
Of wat als hij een ongeval krijgt en minder moet werken, ook naar rato dan?

Al met al: als hij daadwerkelijk van haar houd, moet hij “de studente” eens benoemen als “zijn partner” en wie weet als “toekomstige moeder van zijn kinderen”. Uiteraard horen we nu maar 1 verhaal, dus komt hij enorm respectloos over. Maar praat eerst met je dochter. Ga brainstormen en kom tot oplossingen. Dat hoort ook bij de opvoeding. Maar praat ook nog met hem. Want hij realiseert zich blijkbaar niet dat als zij weg gaat, dat hij 800 uit eigen zak moet betalen. Draai daarna de geldkraan dicht of kom tot een middenweg.

Ik begrijp best dat je je niet als vervelende ouder wilt profileren, je zou desnoods het afbouwend kunnen doen: vandaag maken we x over. Volgende maand x minus een beetje en daarna is het aan jullie. Maar probeer in ieder geval de verstandshouding te bewaken en gedraag je als een zakelijke ouder. Je bent immers niet zijn ouder.

En zoals gezegd; je dochter zal haar mond moeten open trekken. Blijkbaar realiseert ze zich niet wat het teweeg brengt bij jou als ouder. Dat ze geen zin heeft in ruzie is logisch... wie wel. Maar goed je kan rustig met haar zo’n gesprek aan gaan en vertellen wat je uiteindelijke doelen zijn en dat er geen “ja maar mama” geaccepteerd word ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:42:
Akkoord dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien. Het probleem is dat mijn dochter zelf zegt dat ze geen ruzie wilt en dus alles toelaat. Maar ondertussen heeft ze 0 euro over en moeten wij altijd steunen.
Wat we niet meer willen omdat we inzien dat hij van de situatie profiteert.
Je kan met je dochter praten en dit voorleggen. Ook zou je financiële steun af kunnen bouwen om te kijken hoe ze dit samen oplossen. Als ze echt van elkaar houden, dan komen ze echt met oplossingen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EvH schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:12:
Beste Vera63,

Wat een ontzettend lieve, zorgzame ouder ben je!
Dat gezegd hebbende; realiseer je natuurlijk als ouder dat je werkelijk alles voor je kind over hebt, al zou je je laatste euro moeten afstaan... dat doe je gewoon als ouder zijnde.

Maar de rol als ouder is ook op een gegeven moment leren los te laten, kinderen moeten leren onafhankelijk te worden en zichzelf in de maatschappij draaiende weten te houden.

Ik begrijp je intenties en voornamelijk de financiele zorgen naar je dochter toe, maar zoals iedereen al aangeeft, dit is niet houdbaar. Voor geen enkele partij.

Ik begrijp heel goed dat je dochter samen met hem wilt wonen en dat gun je ze vanzelfsprekend ook. Maar zoals al diverse keren gemeld, als je de geldkraan dichtdraait, ontstaat er uiteraard een minder leuke situatie voor zowel hem als haar. Haar inbreng zal dan 0,- zijn. Geeft bij hun financiele stress en bedenk het maar.

Bekijk de andere kant eens:
Jullie geven haar nu geld, waar zij beide profijt van hebben. Want zonder inbreng, stress en zorgen. Maar feitelijk zou hij naar rato rustig meer kunnen dragen.

Wat zal er gebeuren als ze tijdelijk bij jullie komt inwonen... laten we zeggen 3 maanden.
Moet hij toch 3 maanden zonder haar, alle kosten alleen betalen (want is in zijn redenering wel zo eerlijk he).
Aan de andere kant; stel hij raakt vandaag zijn inkomen kwijt. En dan? Ook naar rato?
Stel ze wint vandaag de jackpot? Ook naar rato?
Of wat als hij een ongeval krijgt en minder moet werken, ook naar rato dan?

Al met al: als hij daadwerkelijk van haar houd, moet hij “de studente” eens benoemen als “zijn partner” en wie weet als “toekomstige moeder van zijn kinderen”. Uiteraard horen we nu maar 1 verhaal, dus komt hij enorm respectloos over. Maar praat eerst met je dochter. Ga brainstormen en kom tot oplossingen. Dat hoort ook bij de opvoeding. Maar praat ook nog met hem. Want hij realiseert zich blijkbaar niet dat als zij weg gaat, dat hij 800 uit eigen zak moet betalen. Draai daarna de geldkraan dicht of kom tot een middenweg.

Ik begrijp best dat je je niet als vervelende ouder wilt profileren, je zou desnoods het afbouwend kunnen doen: vandaag maken we x over. Volgende maand x minus een beetje en daarna is het aan jullie. Maar probeer in ieder geval de verstandshouding te bewaken en gedraag je als een zakelijke ouder. Je bent immers niet zijn ouder.

En zoals gezegd; je dochter zal haar mond moeten open trekken. Blijkbaar realiseert ze zich niet wat het teweeg brengt bij jou als ouder. Dat ze geen zin heeft in ruzie is logisch... wie wel. Maar goed je kan rustig met haar zo’n gesprek aan gaan en vertellen wat je uiteindelijke doelen zijn en dat er geen “ja maar mama” geaccepteerd word ;-)
Heel erg bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En buiten dat. Een echte man zorgt voor zijn vriendin/vrouw. Zo ben ik in iedergeval opgevoed. En zo ging het vroegah ook sinds het begin der tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Jeroenneman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:45:

*knip* laat dat!

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou bedankt. :/ Wat een ontzettend onnodige generaliserende reactie zeg.

Enige reacties over de afkomst van die man lijken me ook nergens voor nodig. Dit draagt niks bij aan de oplossing van de TS z'n probleem en is helemaal nergens op gebaseerd.

[ Voor 41% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:03 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2023
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2018 23:03 ]

Rozen? Zijn rood. Hotel? Trivago. Elektrisch rijden? Doen we op de kermis.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

Ik maak me niet populair hiermee, maar toch even advocaat van de duivel. Ouders kunnen onbedoeld enorm gekleurd zijn.

Die vriend is een klungel om het zo te brengen. Maar toch nog wat mogelijkheden die meespelen:

- hij heeft weinig spaargeld, zij heel veel maar vertikt dat te gebruiken want 'spaargeld'
- hij is bang dat ze na haar studie direct weg is en hij achteraf gezien vooral haar studie gesponsord heeft
- hij is vind het bedrijfje een heilloze weg en probeert onhandig duidelijk te maken dat hij vindt dat het lage inkomen haar eigen schuld is
- die vakanties hoeven van hem eigenlijk helemaal niet

Het zijn allemaal geen geweldige drijfveren. Maar laten we niet uitsluiten dat het niet alleen dochterlief is die moet leren goed te communiceren, en ook niet dat het verhaal mogelijk wat belangrijke elementen mist. Al was dat laatste alleen al maar omdat je als ouder ook niet alles weet.

Als iets als bovenstaande niet meespeelt is het een eikel. Dat dan weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 06-12-2018 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Naar rato... Lijkt wel dat relaties bedrijfsvoeringen zijn geworden tegenwoordig... Gaan we zeker ook nog aandeelhouders vergaderingen houden.

In een relatie moet geld geen rol spelen. Je. Knoopt samen de financiële touwtjes aan elkaar, de ene brengt wat meer binnen, de ander doet wat meer in het huishouden, zo balanceer je dingen. En als mensen het echt zo willen spelen met geld, dan zegt de partner die minder verdiend en meer in het huishouden doet toch, huishoud uurtarief = € 15,00 :) Dan maar helemaal alles zo doen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wim-Bart schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:27:
Naar rato... Lijkt wel dat relaties bedrijfsvoeringen zijn geworden tegenwoordig... Gaan we zeker ook nog aandeelhouders vergaderingen houden.

In een relatie moet geld geen rol spelen. Je. Knoopt samen de financiële touwtjes aan elkaar, de ene brengt wat meer binnen, de ander doet wat meer in het huishouden, zo balanceer je dingen. En als mensen het echt zo willen spelen met geld, dan zegt de partner die minder verdiend en meer in het huishouden doet toch, huishoud uurtarief = € 15,00 :) Dan maar helemaal alles zo doen.
Natuurlijk speeld geld in een relatie wel een rol. Geldproblemen zijn praktisch de nummer 1 waarom relaties kapot gaan en we leven in een wereld waarin geld cruciaal is. Dus maak je daar, heel zakelijk, afspraken over.

De verschillen zitten in de verdeelsleutel en de manier waarop, niet in het feit dat je d'r afspraken over maakt.

Dus inderdaad, wat jij voorsteld kán een eerlijke verdeling zijn als je daar voor kiest, dat de partner die 8 uur per week minder werkt en 8 uur per week méér aan het huishouden besteed, ~€480 per maand minder betaald. Andere verdelingen kunnen net zo eerlijk zijn.

Anyway, in geval van de dochter van TS lijkt iedere redelijkheid en afspraken daarover wel zoek. Dochter moet alles inleveren, haar vriend niet, omdat ze voor een 50/50 verdeling hebben gekozen. In dit geval lijkt mij dat niet eerlijk en dat is het probleem dat uiteindelijk de dochter van TS moet oplossen.

Ik vind het wel heel goed en moedig van TS dat hij/zij zich daar zorgen over maakt en een topic opent om te bespreken hoe dit aan te pakken.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste