Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rijd ik over 10 jaar in een 2e hands Tesla model S?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• prijsstunt
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21-02 19:56
Ja, als ik hem zakelijk zou aanschaffen wel ja, maar wil hem privé kopen.
Want de bijtelling is tegenwoordig niet leuk meer voor een Tesla uit 2013. Nu is de bijtelling welliswaar beperkt tot de werkelijke kosten, maar dat streept dus precies weg tegen de voordelen, waardoor je in totaal op 0 uitkomt.
Maar door de bijtelling privégebruik van de BTW over de nieuwprijs, die gewoon door blijft gaan zolang je de auto houdt kom je dan na een tijdje toch duurder uit ondanks dat je de BTW dan terug kan krijgen.
Ik ga een 20.000 zakelijke kilometers maken die ik declareer à 19 cent. Hierdoor kom ik veel voordeliger uit dan als ik hem op de balans zet. Maar dan gooi ik de btw dus weg, en is het vanaf nu een margeauto.

Mijn Range Rover kost bijna 300 euro per maand belasting en loopt 1 op 8 op diesel, maar heeft het grootste deel van zijn afschrijving al gehad. Waardoor de kosten elkaar niet zo veel ontlopen denk ik.

Ik doe het dan ook grotendeels voor het milieu, want de Range Rover zit 20 keer fijner, heeft lekker veel ruimte, ik hoef niet op mijn knieën op de grond te liggen om te proberen de kinderstoeltjes vast te krijgen, is sneller en is stiller vanaf 40km per uur. Maar met de (grotendeels onterechte) dieselhaat van tegenwoordig zit de kans er best in dat ze zo'n Range Rover in de toekomst nóg duurder maken om te rijden. Het is ook nog eens een uiterst betrouwbare auto, ik heb er nog nooit ook maar één storing aan gehad. Maar als de Tesla blijft moet de Range uiteindelijk wel weg, want ik heb ook nog een Discovery TDV6 van mijn vrouw, die ook duur is in de belasting en anders wordt het een beetje te gek.

• Dutchneon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-02 11:05

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

prijsstunt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Heb jij hem ook privé gekocht? Zag je ook al op het Tesla forum. Ik heb net ook een Tesla gekocht uit 2013 voor een soortgelijk bedrag, helaas wel een 60 base. Wel maar een ton gelopen. Vind het nog wel erg om die 6000 euro btw 'weg te gooien'
Ik heb hem nu een weekje, het is nog wel erg wennen, maar ik vind het al wel leuk.
Ik houd mijn Range Rover Vogue TDV8 er toch nog even bij, voordat ik hem weg doe en ik heb over twee maanden genoeg van de Tesla :-)
Haha beide forums inderdaad, al merk ik dat de Tweakers nog niet echt om zijn wat betreft inzien wat je kunt besparen. Helpt natuurlijk dat ik ook zo'n dikke RR heb gehad, als je al begint met rekenen van een dikke diesel in de MRB heb je de eerste paar 1000 al terugverdiend ;)

Heb de model-s inderdaad ook privé aangeschaft, ik ben bewust voor veel km's gegaan, met de gedacht dat er dan al veel aan vervangen zou zijn en wellicht ook kleine ergernisjes aangepakt zijn.
Deze eigenaar heeft er tenslotte meer als 40k per jaar in gereden.

Probleem is wel dat ik straks voor een paar weekjes weer een RR moet hebben, om mijn Airstream door Noorwegen te slepen... maarja das een luxe probleem waarvoor Den Haag zeker geen maatwerk beschikbaar heeft 8)7

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:19

Yucon

*broem*

knip een donor tesla doormidden en schroef hem onder je airstream. Caravans zonder eigen aandrijving zijn zo 1960..

• Dutchneon

Dutchneon

Yucon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:38:
knip een donor tesla doormidden en schroef hem onder je airstream. Caravans zonder eigen aandrijving zijn zo 1960..
Daar kwam je in 1960 nog wel mee weg, maar 7 jaar geleden met individuele keuring in Lelystad al genoeg avontuur beleefd met de simpele import van een amerikaanse auto :X

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik rijdt nu ook niet in een tweedehands Jaguar of Mercedes. Ik zou dan liever in een nieuwe(re) Nissan Volt rijden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dutchneon

Dutchneon

Zullen we het wel even vriendelijk houden?

deepbass909 wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:52 (86%)

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-02 09:47
Ik wil niet vervelend zijn maar is het niet zo dat de Tesla dealer in Amsterdam in de fik is gevlogen door een Tesla die stond op te laden en zeker om het tijdstip van 5 uur in de ochtend. Daarnaast was het pand met het magazijn van Ikea en die was ook verwoest. Er schijnen een aantal Teslas tijdens het laden in de fik te vliegen. Dit is inside info van iemand en dit mag eigenlijk niet naar buiten komen. Dit wordt namelijk stilgehouden om de reputatie van Tesla niet te schaden. Dus of we over tien jaar in Tesla rijden, nou als ze zo doorgaan, dan niet.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet beetje alu-hoedje niveau?
De brandweer zegt geen problemen gehad te hebben met de batterijen van de auto’s en had het vuur binnen een uur onder controle

Een tesla accu die in de fik staat, los je niet op in een uurtje, betwijfel de waarheid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:18
De procedures bij de brandweer zijn sterk aan veranderingen onderhevig om te kunnen werken met electrische auto's. Bij een brandende accu is het verstandig deze dagenlang in een bak met water te zetten om te voorkomen dat de accu weer ontbrandt.

https://www.ad.nl/auto/el...mpelen-na-brand~a3a6c65c/

UNOX: The worst operating system

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

itsalex schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:32:
Ik wil niet vervelend zijn maar is het niet zo dat de Tesla dealer in Amsterdam in de fik is gevlogen door een Tesla die stond op te laden en zeker om het tijdstip van 5 uur in de ochtend. Daarnaast was het pand met het magazijn van Ikea en die was ook verwoest. Er schijnen een aantal Teslas tijdens het laden in de fik te vliegen. Dit is inside info van iemand en dit mag eigenlijk niet naar buiten komen. Dit wordt namelijk stilgehouden om de reputatie van Tesla niet te schaden. Dus of we over tien jaar in Tesla rijden, nou als ze zo doorgaan, dan niet.
Wanneer zou dat geweest zijn :? Bronnen of linkjes :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
itsalex schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:32:
8)7 8)7

Ioniq EV

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-02 09:47
Freee!! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:38:
[...]

Wanneer zou dat geweest zijn :? Bronnen of linkjes :?
5 september 2018.
https://www.autobahn.eu/10220/brand-bij-tesla-amsterdam/

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Twee jaar geleden reed hier een Toyota Prius door de straat (30km zone) en vloog spontaan voor ons huis in brand. De stukken glas en onderdelen van de auto vlogen tegen de gevel aan.

Bestuurder gelukkig ongedeerd maar zat er flink doorheen.

Is dan wel geen Tesla, maar geloof wel dat het een probleem kan zijn/worden.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True