Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rijd ik over 10 jaar in een 2e hands Tesla model S?

Pagina: 1
Acties:

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:07
Auto's worden steeds beter. Was mijn eerste autootje, een Renault 5, op tienjarige leeftijd al een wrak, tegenwoordig durf ik gerust een auto te kopen uit 2003, zeker als die goed is onderhouden. Voor een paar duizend euro koop je hele aardige auto.
Bij het uitkomen van de eerste hybrides hadden veel mensen hun bedenkingen; al die elektronica, dat blijft nooit heel. Die accu's, na een paar jaar zijn die óp en heb je niks meer aan je hybride. Ik heb er geen uitgebreide research naar gedaan, maar het lijkt allemaal nog best mee te vallen. Ik kan me herinneren dat men bij Autoweek in Klokje Rond een Prius 1 had met meer dan 200.000 km op de teller, en die reed nog prima (inclusief werkende accu's). Ook de Prius 2 houdt het volgens mij aardig vol en inmiddels rijden wij zelf alweer 2 jaar in een Prius 3 met 200.000 km op de teller en die rijdt echt uitstekend.

Hoe denken jullie dat het zal gaan met de volledig elektrische auto's van nu; kopen we over een jaar of 8 de eerste generatie Tesla S voor weinig geld, en hebben we er dan nog een hele aardige auto aan? Voor mij is het op dit moment echt een droomwagen; die vormgeving, die luxe, die prestaties. Als de accu-capaciteit nog 75-80% bedraagt tegen die tijd, dan kan ik er nog aardig mee vooruit. Er komen nu al bedrijfjes die de Tesla accu's vernieuwen of upgraden e.d., wellicht is dat tegen die tijd kostentechnisch best interessant. De Prius 3 kostte destijds zo'n 9000 euro en dat vind ik wel een mooie prijs voor een auto, 9-12000 euro. Als je ziet wat een Tesla model S nu nog waard is, dan ben ik benieuwd wat daar nog van over is tegen de tijd dat ik 'm voor 10000 mag kopen. Of kan ik meer uitgeven omdat de 'total cost of ownership' bij een elektrische auto minder wordt bepaald door brandstof en onderhoud?

Wat informatie die ik heb gevonden:
https://www.groen7.nl/dez...r-dan-600-000-km-gereden/
https://www.teslarati.com...cent-battery-degradation/

In beide gevallen is wel het accupakket vervangen, onder garantie...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True