Er is inderdaad interfacing, maar nog steeds is ILO zelf, een compleet losse component, al dan niet op een apart insteekkaartje op je moederbord. Zou mij niets verbazen als er onderwater een gestripte Linux op draait.

[...]
Zabbix vraag wel in bulk de informatie op en er zit in het template ook discovery regels die alles wat het kan opvraagt en daaruit gaat filteren wat relevant is. Met de extra informatie die het uit het OS zelf krijgt zou het dus kunnen dat het te veel is en de service gewoon

doet. Wellicht vanwege te weinig geheugen op de iLO board.
Kans lijkt me klein. ILO is gemaakt om dit soort dingen uit te spugen.
Ik heb iig nog niet meegemaakt of gehoord, dat ILO op zijn gezicht gaat van een paar simpele SNMP requests, ook niet als die intensief en om de 5 minuten worden gedaan.
Als waar is wat jij beschrijft, zou dit probleem vaker moeten voorkomen terwijl het vooralsnog een uniek probleem lijkt, mogelijk gewoon brakke hardware of een brakke ILO image. (Het blijft immers ook gewoon een stuk software dat er op draait.)
[...]
Duplex vraag ik mij af. Zou niet moeten zijn iig. Deze specifieke server zit ook in een andere switch, niet meer de core waar de rest nog in zit (wat overigens niets uitmaakt, daarvoor toen 't nog in de core zat ging 't ook op z'n bek).
Zal morgenochtend bij aankomst op kantoor ook maar eens de storage 1 Gbps interfaces terug naar de core hangen en de iLO naar de andere switch. Kan ik nog een VM migreren erna.
Duplex is *zeker* iets dat je moet controleren. Iets met "assumption, mother & all f*ckups".
WhizzCat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:33:
[...]
^^ Met hem.
Als het maar eentje is, dan is de kans vrij aannemelijk dat je iLO bord/proc stuk is, zeker als een reset van de iLO helpt.
G9 zou nog in support moeten vallen, dus of uitzingen of HPe bellen (en succes daarmee

). Heb zelf ook wel eens een rotte iLO gehad, maar niet vaak. Hooguit 2x de afgelopen 9 jaar of zo en ik werk al met die dingen vanaf Gen0

Dat dus.
Gewoon HP bellen hiervoor. Daar heb je immers supportcontracten voor.
Nu zelf blijven rommelen is leuk, maar kost veel tijd terwijl je domweg door de ILO module of je mainboard te laten wisselen, ILO zelf mogelijk kunt uitsluiten.
Je betaald voor die supportcontracten, zonde om ze niet te gebruiken.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.