Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

asing schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:02:
Bron is het document wat ik gaf. Interpretatie is één ding maar er staat 8 voor NFS en 256 voor iscsi.
Max devices: 8 (default), 256. Ik zie dit niet als VMware servers, maar NFS servers. Hoe groot moet je worden als je meer dan 8 NFS servers in een enkel cluster gaat toepassen? Je argument slaat als een tang op een varken.
Kan zabbix niet met vsphere kletsen? Prtg kan het wel.
Dat kan, maar het werkt ook met auto-discover. Leuk, maar omdat de hostnamen hergebruikt worden, kan de discovery geen hosts aanmaken en de bestaanden, waar juist de discovery mee uitgevoerd wordt, vervangen.

@unezra, jij hebt toch Zabbix en VMware? Hoe heb jij je hosts toegevoegd en wat doe je met die auto-discover van VMs tov zelf je hosts toevoegen (al dan niet geautomatiseerd met scripts of whatnot ipv de discovery)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Hero of Time schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Max devices: 8 (default), 256. Ik zie dit niet als VMware servers, maar NFS servers. Hoe groot moet je worden als je meer dan 8 NFS servers in een enkel cluster gaat toepassen? Je argument slaat als een tang op een varken.
8 devices is nogal vaag. Ik meldt het liever en dat je zegt : das niks, niet op letten , dan dat je het had moeten weten maar het niet wist. Daarnaast wordt bij iedere opleiding van vmware altijd de nadruk gelegd op FC en iSCSI. Om iedereen gelukkig te maken kan het ook NFS. Maar dat is het zo uitgebreid beschreven als Hyper-V in een oud Windows MCSA 2012 traject. O-)

Zabbix kan het overigens wel : https://www.zabbix.com/virtual_monitoring , en dit YouTube: How to collect vSphere metrics and create grafana dashboards ziet er ook wel heel erg :9~ uit!

Dat maakt je excuus voor NFS een beetjje :O :P

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 09-05-2019 00:01 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zei toch al dat ik een enkele machine in Zabbix heb, maar de rest niet werkt omdat voor de discovery de bestaande machines in de weg zitten?

En het is leuk dat VMware iSCSI aan kan, maar als ik een kale installatie pak en zeg 'voeg datastore toe' krijg ik maar 3 opties, waarvan 1 gebruik maakt van een externe bron. En laat dat nou net NFS zijn. Niets te vinden over iSCSI, want dat moet gegarandeerd apart geconfigureerd worden en de initiator service automatisch starten. Wel eens van KISS gehoord? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
Hero of Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:03:
Ik zei toch al dat ik een enkele machine in Zabbix heb, maar de rest niet werkt omdat voor de discovery de bestaande machines in de weg zitten?

En het is leuk dat VMware iSCSI aan kan, maar als ik een kale installatie pak en zeg 'voeg datastore toe' krijg ik maar 3 opties, waarvan 1 gebruik maakt van een externe bron. En laat dat nou net NFS zijn. Niets te vinden over iSCSI, want dat moet gegarandeerd apart geconfigureerd worden en de initiator service automatisch starten. Wel eens van KISS gehoord? ;)
#doeislief

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 09-05-2019 09:32 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hero of Time schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:24:
[...]
@unezra, jij hebt toch Zabbix en VMware? Hoe heb jij je hosts toegevoegd en wat doe je met die auto-discover van VMs tov zelf je hosts toevoegen (al dan niet geautomatiseerd met scripts of whatnot ipv de discovery)?
Beiden. As in, vmware word gemonitord, maar met de discovered vm's doe ik niets.
Ik monitor alle hosts zelf dmv de Zabbix agent. Vind dat toch prettiger.

Wel hebben wij een vrij oude Zabbix en oude templates, dus ik zou me kunnen voorstellen dat mochten we gaan upgraden, ik het anders ga doen. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar heb je de VMware Guest template toegewezen aan de machines? Grappige is, is dat de documentatie zegt dat je die en de Hypervisor template niet zelf moet toekennen aan een host, maar de VMware algemene template moet gebruiken.

Ga er zo even iets beter voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
asing schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:13:
[...]

Fluke "vogeltje". Eén kant verbind je met de netwerkpoort, en de andere kant beweeg je langs de kabels. Getsjirp en je weet welke kabel het is. :)
Late quote.

Van de week met electra bezig geweest, daar is dus ook zoiets voor. Zender prop je in het stopcontact, ontvanger gebruik je in de groepenkast om de juiste groep te vinden.

Geen idee wat ze kosten, maar was wel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:11:
Maar heb je de VMware Guest template toegewezen aan de machines? Grappige is, is dat de documentatie zegt dat je die en de Hypervisor template niet zelf moet toekennen aan een host, maar de VMware algemene template moet gebruiken.

Ga er zo even iets beter voor zitten.
Ik moet daar binnenkort ook eens voor gaan zitten, ik wil alleen vsphere/hosts in Zabbix en geen vm's, die zitten er allemaal al in.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oogje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Ik moet daar binnenkort ook eens voor gaan zitten, ik wil alleen vsphere/hosts in Zabbix en geen vm's, die zitten er allemaal al in.
Verschil zit 'm in de benodigde marcro's en welke template je kiest. De main template is alleen/voornamelijk discovery vziw, maar dat is dus wat ik meer moet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hum.. RAID5 of RAID6 kiezen. Lastig.

Kom van een RAID50 met 12 disks, 10k, 300GB. Nieuw zijn 8 disks van 600GB, 15k. Exacte specs van IO/s kan ik zo snel niet vinden.

RAID6 geeft wel enige write penalty, maar RAID50 en RAID6 zijn volgens mij net zo snel. En met de 10k vs 15k zou het sowieso niet onder moeten doen.

Lastige keuze. Gelukkig hoef ik hem pas morgen of maandag te maken, eerst maar eens HPE SPP's draaien en alle firmwares naar recente versies brengen. Mocht de site van HPE per ongeluk eens meewerken, download links wijzen weer eens naar niks _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 09-05-2019 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Hero of Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:03:

Wat @Drardollan zegt : doeeslief ;)

Verder kan ik er niets aan doen dat je het niet lukt om iscsi aan de gang te krijgen. Jij wilde vsphere weet je nog :P ? En nee, iscsi is niet gelijk aan toveren :D .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hallo allen,
Het is mij opgevallen dat de 'ouderwetse' Share Workbook functie in Excel 2016 is vervangen voor de co-author functionaliteit. Echter krijg ik dit niet werkbaar voor bestanden die op een lokale netwerk share staan (als ik het goed begrijp dient het bestand hiervoor ook persé op een sharepoint locatie te staan).

Weet iemand of het mogelijk is om de co-author functionaliteit voor excel uit te schakelen?
Volgens deze post gaat dat zeer lastig.

Zo niet is het mogelijk om de "Share Workbook (Legacy)" knop toe te voegen aan de Ribbon. Maar ik weet niet of het mogelijk zou zijn om dit middels een policy te doen zodat dit voor alle gebruikers binnen een organisatie direct wordt toegevoegd?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Gebruiker moet wachtwoord aanpassen volgens policy. Gebruiker past wachtwoord aan maar vergeet dit te doen op zijn iPhone, waardoor zijn account om de zoveel tijd locked out raakt. Gebeld met gebruiker, wachtwoord ook laten aanpassen op iPhone. Mail komt weer binnen, fixed!

Echter, account raakt nog steeds om de zoveel tijd locked out. Heb OWA van de gebruiker al gechecked, daar staat alleen zijn iPhone in. Mail komt ook binnen op iPhone.

Gebruiker maakt gebruik van de standaard Mail app op iPhone, iPhone al eens herstart zonder resultaat. Vanmorgen mail account van telefoon verwijderd en weer toegevoegd zonder resultaat.

FYI: als een gebruikersaccount locked out raakt krijgen wij daar per mail een notificatie van met gebruikersnaam, datum en tijd, en vanaf welk werkstation. Dat is in dit geval iedere keer onze Exchange server.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 13-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:23:
Gebruiker moet wachtwoord aanpassen volgens policy. Gebruiker past wachtwoord aan maar vergeet dit te doen op zijn iPhone, waardoor zijn account om de zoveel tijd locked out raakt. Gebeld met gebruiker, wachtwoord ook laten aanpassen op iPhone. Mail komt weer binnen, fixed!

Echter, account raakt nog steeds om de zoveel tijd locked out. Heb OWA van de gebruiker al gechecked, daar staat alleen zijn iPhone in. Mail komt ook binnen op iPhone.

Gebruiker maakt gebruik van de standaard Mail app op iPhone, iPhone al eens herstart zonder resultaat. Vanmorgen mail account van telefoon verwijderd en weer toegevoegd zonder resultaat.

FYI: als een gebruikersaccount locked out raakt krijgen wij daar per mail een notificatie van met gebruikersnaam, datum en tijd, en vanaf welk werkstation. Dat is in dit geval iedere keer onze Exchange server.
Ander device stiekum toch ingesteld? iPad, tablet ... dat hebben we hier regelmatig :X

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt de user de native IOS app? Probeer het eens met de Microsoft Outlook app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@WhizzCat dan moet je dat terug zien in OWA toch?
@Verwijderd Yes, de standaard 'Mail' app van Apple. Of hij daarnaast ook de Outlook app heeft is mij niet bekend, maar dan moet dat device alsnog zichtbaar zijn in OWA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:38:
@WhizzCat dan moet je dat terug zien in OWA toch?
@Verwijderd Yes, de standaard 'Mail' app van Apple. Of hij daarnaast ook de Outlook app heeft is mij niet bekend, maar dan moet dat device alsnog zichtbaar zijn in OWA...
Geen idee eigenlijk? Normaal krijg ik alleen die melding omdat iedereen vergeet z'n Wifi inlog aan te passen (802.1x RADIUS) en dan zie ik dat snel zat in de Radius server, maar ik heb geen idee hoe gedetailleerd de logs van OWA zijn. Kan je dan iets van een Device ID vinden ofzo? Lijkt mij wel toch.

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
WhizzCat schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Geen idee eigenlijk? Normaal krijg ik alleen die melding omdat iedereen vergeet z'n Wifi inlog aan te passen (802.1x RADIUS) en dan zie ik dat snel zat in de Radius server, maar ik heb geen idee hoe gedetailleerd de logs van OWA zijn. Kan je dan iets van een Device ID vinden ofzo? Lijkt mij wel toch.
Je kan via owa inderdaad zo het device-id opvragen. of het IMEI nummer :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Net gebeld met gebruiker, geen Outlook app op de telefoon staan. Had wel een oud Android toestel waar zijn e-mail ook op geconfigureerd stond, die staat nog wel aan maar de mail daarop gebruikt hij al sinds vorig jaar juli niet meer, dan had hij al eerder problemen moeten hebben dus. Dat Android toestel hebben we er in OWA ook uitgedonderd.

Het enige device in OWA is zijn iPhone momenteel

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 13-05-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Da_maniaC schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:07:
Hallo allen,
Het is mij opgevallen dat de 'ouderwetse' Share Workbook functie in Excel 2016 is vervangen voor de co-author functionaliteit. Echter krijg ik dit niet werkbaar voor bestanden die op een lokale netwerk share staan (als ik het goed begrijp dient het bestand hiervoor ook persé op een sharepoint locatie te staan).

Weet iemand of het mogelijk is om de co-author functionaliteit voor excel uit te schakelen?
Volgens deze post gaat dat zeer lastig.

Zo niet is het mogelijk om de "Share Workbook (Legacy)" knop toe te voegen aan de Ribbon. Maar ik weet niet of het mogelijk zou zijn om dit middels een policy te doen zodat dit voor alle gebruikers binnen een organisatie direct wordt toegevoegd?
Zit met exact dit probleem.

Ik ben al aan het kijken naar andere oplossingen, MS Office gaat het niet voor je doen. Die willen je naar een of andere cloud dwingen terwijl je zelf alles al hebt staan (een fileserver op je netwerk is óók cloud).

Ik kwam dit tegen, daar ga ik mij in verdiepen:https://webwereld.nl/software/101193-de-6-beste-gratis-office-alternatieven-van-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:05:
Net gebeld met gebruiker, geen Outlook app op de telefoon staan. Had wel een oud Android toestel waar zijn e-mail ook op geconfigureerd stond, die staat nog wel aan maar de mail daarop gebruikt hij al sinds vorig jaar juli niet meer, dan had hij al eerder problemen moeten hebben dus. Dat Android toestel hebben we er in OWA ook uitgedonderd.

Eventid 4740 in security log van eventviewer op de DC geeft wel aan welk device het account lockt. Zoekt al wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:05:

Volgens mij als er Activesync gebruikt wordt zou je ook wat moet kunnen zien met Exchange PowerShell. In Exchange 2013 en hoger kun je daarvoor Get-MobileDeviceStatistics gebruiken, en bij Exchange 2010 en lager is dat Get-ActiveSyncDeviceStatistics.

Voor Exchange 2013 en hoger geldt dit als voorbeeld
PowerShell:
1
Get-MobileDeviceStatistics -Mailbox username | Select DeviceType,DeviceModel,DeviceUserAgent,DeviceImei,DeviceOS,DeviceOSLanguage,DeviceMobileOperator,DeviceAccessState

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 13-05-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
pjlgt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Eventid 4740 in security log van eventviewer op de DC geeft wel aan welk device het account lockt. Zoekt al wat makkelijker.
Ja dat doet ie inderdaad. Caller Computer Name: EXC01 (Exchange server). Dat betekent dat iets of iemand zijn mail probeert te benaderen. Dat wisten we al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Drardollan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Zit met exact dit probleem.

Ik ben al aan het kijken naar andere oplossingen, MS Office gaat het niet voor je doen. Die willen je naar een of andere cloud dwingen terwijl je zelf alles al hebt staan (een fileserver op je netwerk is óók cloud).

Ik kwam dit tegen, daar ga ik mij in verdiepen:https://webwereld.nl/software/101193-de-6-beste-gratis-office-alternatieven-van-2017
Dat gaat wel heel erg ver. Ik heb nu een aangepaste Excel.OfficeUI file die met een scriptje de file in de juiste appdata folder kopieert bij de gebruiker. Bij de volgende update nemen we deze mee in het image.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Da_maniaC schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Dat gaat wel heel erg ver. Ik heb nu een aangepaste Excel.OfficeUI file die met een scriptje de file in de juiste appdata folder kopieert bij de gebruiker. Bij de volgende update nemen we deze mee in het image.
Dat is puur om de knop weer te geven toch?

Maar die knop doet geen drol, samenwerken in documenten is echt heel karig. Met een beetje geluk zie je na een kwartier de wijzigingen. Bij Google Drive e.d. is het instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Drardollan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Dat is puur om de knop weer te geven toch?

Maar die knop doet geen drol, samenwerken in documenten is echt heel karig. Met een beetje geluk zie je na een kwartier de wijzigingen. Bij Google Drive e.d. is het instant.
Bij het opslaan van een shared workbook worden de gegevens bijgewerkt.
Het is functionaliteit die men op die manier al jaren gewend is op te gebruiken, dus hiervoor voldoet het prima.
Ik geloof je meteen dat er tegenwoordig beter werkende alternatieven zijn.
Sowieso binnen een bedrijfsomgeving is het gebruiken van shared excel files eigenlijk not done vind ik. Je zou die data veel beter kunnen beheren/bewerken in een applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
shadowman12 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:28:
[...]

Volgens mij als er Activesync gebruikt wordt zou je ook wat moet kunnen zien met Exchange PowerShell. In Exchange 2013 en hoger kun je daarvoor Get-MobileDeviceStatistics gebruiken, en bij Exchange 2010 en lager is dat Get-ActiveSyncDeviceStatistics.

Voor Exchange 2013 en hoger geldt dit als voorbeeld
PowerShell:
1
Get-MobileDeviceStatistics -Mailbox username | Select DeviceType,DeviceModel,DeviceUserAgent,DeviceImei,DeviceOS,DeviceOSLanguage,DeviceMobileOperator,DeviceAccessState
Ik ben (nog) niet zo thuis in Powershell. Heb na wat Googlen succes gehad met
code:
1
Get-MobileDeviceStatistics -Mailbox user@bedrijf.nl

Maar dan laat ie dus hetzelfde zien, met iets meer detail, wat OWA ook laat zien, en dat is info die we al hadden

EDIT: Hmm, wacht ff DeviceAccessState: Blocked.... waarom dat nu weer...

EDIT#2: device in OWA verwijderd en gebruiker ff mail laten verversen op telefoon, DeviceAccessState: Allowed. ff aankijken of het nu goed blijft gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 13-05-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:48:
[...]

Ik ben (nog) niet zo thuis in Powershell. Heb na wat Googlen succes gehad met
code:
1
Get-MobileDeviceStatistics -Mailbox user@bedrijf.nl

Maar dan laat ie dus hetzelfde zien, met iets meer detail, wat OWA ook laat zien, en dat is info die we al hadden

EDIT: Hmm, wacht ff DeviceAccessState: Blocked.... waarom dat nu weer...
Je zou kunnen proberen met de ExMon tool (Microsoft Exchange Server User Monitor) of je daar mee kan zien van welk ip adres het vandaan komt

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 13-05-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@shadowman12 Morgen ff aankijken of het goed blijft gaan en anders probeer ik dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:09
Weet er iemand een goed(kop)e tool om .exe bestanden om te zetten naar .msi bestanden? Ik ben hier wat aan het spelen met SCCM, maar bijna alles die ik binnenhaal is een .exe bestand. Kan ik daar bijvoorbeeld Powershell voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Le Enfant! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:01:
Weet er iemand een goed(kop)e tool om .exe bestanden om te zetten naar .msi bestanden? Ik ben hier wat aan het spelen met SCCM, maar bijna alles die ik binnenhaal is een .exe bestand. Kan ik daar bijvoorbeeld Powershell voor gebruiken?
http://wixtoolset.org/

Edit: te snel gelezen en misschien toch niet helemaal wat je zoekt... hiermee kan je zelf msi packages maken, niet converteren van een exe-installer.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen V op 13-05-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

standaard functie van de event viewer of ps1 scriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Repi3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:58:
[...]

standaard functie van de event viewer of ps1 scriptje?
Goeie vraag, we hebben ons IT partner gevraagd of dit in te richten was en that's it :+ Niks extra's voor hoeven aan te schaffen voor zover ik weet dus het zal de standaard functionaliteit wel zijn

Anyway, DeviceAccessState van de iPhone is nog altijd Allowed, maar de locked out meldingen blijven binnen komen :/

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 14-05-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Outlook op de werkplek werkt ook en daar kwam na het wijzen van het wachtwoord ook een melding voor om het bij Outlook opnieuw op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Outlook op de werkplek (Citrix) werkt gewoon. Gebruiker moet vaak ff opnieuw inloggen omdat ze vaak het wachtwoord aanpassen in de Citrix sessie en dan wil Outlook heel graag het oude wachtwoord blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
FastFred schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:49:
Outlook op de werkplek (Citrix) werkt gewoon. Gebruiker moet vaak ff opnieuw inloggen omdat ze vaak het wachtwoord aanpassen in de Citrix sessie en dan wil Outlook heel graag het oude wachtwoord blijven gebruiken.
Wellicht is het een idee om een nieuw account voor deze gebruiker aan te maken, bijvoorbeeld als het nu account nu user, maak je een account met bijvoorbeeld user1. Er zijn powershell scripts om de groepen te kopieren. Ook de mailbox omkoppelen natuurlijk.
Als dat allemaal gedaan, de gebruiker met user1 account laten werken, en het user account disablen.

Anders wordt het denk ik een heel lang troubleshooting traject en daar is de gebruiker ook niet mee geholpen. Je zou nog wel even de event logs van de Exchange server door kunnen kijken of je daar wat kan vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 14-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Wellicht is het een idee om een nieuw account voor deze gebruiker aan te maken, bijvoorbeeld als het nu account nu user, maak je een account met bijvoorbeeld user1. Er zijn powershell scripts om de groepen te kopieren. Ook de mailbox omkoppelen natuurlijk.
Als dat allemaal gedaan, de gebruiker met user1 account laten werken, en het user account disablen.

Anders wordt het denk ik een heel lang troubleshooting traject en daar is de gebruiker ook niet mee geholpen. Je zou nog wel even de event logs van de Exchange server door kunnen kijken of je daar wat kan vinden.
En dan bij de volgende wijziging user2 gaan maken? Lijkt me niet de manier waarop je moet gaan werken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oogje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:31:
[...]

En dan bij de volgende wijziging user2 gaan maken? Lijkt me niet de manier waarop je moet gaan werken.
Geef je ook wel wat meer lucht om zelf te troubleshooten met het user account, het zou ook een tijdelijk iets kunnen zien, door zelf te gaan troubleshooten met het user account, en dan de gebruiker te laten werken onder het user1 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We hebben 1 server die met enige regelmaat zit te kloten met een iLO dat niet meer degelijk werkt. Gister kwam ik op kantoor met een inbox waar >500 mailtjes van Zabbix kwam omdat het geen SNMP data kon ontvangen, toch wel, toch niet, etc. Een reset van iLO is dan de oplossing. Voor eventjes. Vanochtend was de iLO van die server weer de weg kwijt.

Om direct te zeggen "update de firmware", dat heb ik een paar maanden geleden al gedaan. De 5 DL380g9's die we hebben zijn allemaal gelijk met firmware. Maar eentje doet zo raar. Het is wel de machine waar onze AD/Fileserver/etc op draait, terwijl de andere vier alleen Hyper-V doet (en nu twee dus VMware, dat moeten ze alle 5 uiteindelijk worden).

Iemand die een wat permanentere oplossing heeft voor iLO die regelmatig over z'n zeik gaat? Zou het komen door wat er op draait en als deze straks VMware doet niet meer voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:03:
We hebben 1 server die met enige regelmaat zit te kloten met een iLO dat niet meer degelijk werkt. Gister kwam ik op kantoor met een inbox waar >500 mailtjes van Zabbix kwam omdat het geen SNMP data kon ontvangen, toch wel, toch niet, etc. Een reset van iLO is dan de oplossing. Voor eventjes. Vanochtend was de iLO van die server weer de weg kwijt.

Om direct te zeggen "update de firmware", dat heb ik een paar maanden geleden al gedaan. De 5 DL380g9's die we hebben zijn allemaal gelijk met firmware. Maar eentje doet zo raar. Het is wel de machine waar onze AD/Fileserver/etc op draait, terwijl de andere vier alleen Hyper-V doet (en nu twee dus VMware, dat moeten ze alle 5 uiteindelijk worden).

Iemand die een wat permanentere oplossing heeft voor iLO die regelmatig over z'n zeik gaat? Zou het komen door wat er op draait en als deze straks VMware doet niet meer voorkomt?
Kan ook zijn dat ilo chip stuk is, misschien even een ticket aanmaken bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Kan ook zijn dat ilo chip stuk is, misschien even een ticket aanmaken bij HP?
Dan zou het functioneel ook niet meer lekker werken. Dat is echter niet het geval, als ik de console wil zien, kan dat gewoon. Na de reset is ook alles gewoon uit te lezen. Zo is twee keer een reset nodig in twee dagen, dan draait het weer voor 2 maanden zonder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Dan zou het functioneel ook niet meer lekker werken. Dat is echter niet het geval, als ik de console wil zien, kan dat gewoon. Na de reset is ook alles gewoon uit te lezen. Zo is twee keer een reset nodig in twee dagen, dan draait het weer voor 2 maanden zonder gedoe.
Je doet hier een aanname. Als je support hebt en iets werkt niet meer, laat HPe dat dan uitzoeken? Ik zeg niet dat de iLO fysiek stuk is, maar je kan HPE gewoon laten troubleshooten lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 20:56
Je kan ook eens proberen om SNMP uit te lezen via de Windows SNMP service + HP Insight Management Agents data. Misschien loopt dat wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mantis schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:57:
Je kan ook eens proberen om SNMP uit te lezen via de Windows SNMP service + HP Insight Management Agents data. Misschien loopt dat wel stabiel?
Dat is dan maar een tijdelijke oplossing, want er draait straks geen Windows meer op de machine. HP Insight doet het dan ook niet meer, want geen directe toegang tot de hardware.
Equator schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Je doet hier een aanname. Als je support hebt en iets werkt niet meer, laat HPe dat dan uitzoeken? Ik zeg niet dat de iLO fysiek stuk is, maar je kan HPE gewoon laten troubleshooten lijkt me :)
Zoals ik het zie, valt de SNMP service in iLO uit. HPE kan dat idd uitzoeken. Of ik moet wat meer vaart maken om het domein te migreren. :P

Ik hoopte of iemand dit zelf ook had meegemaakt en wat de oplossing daar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:03:

Ik heb in het verleden wel iLO modules gehad die moeilijk deden in vergelijkbare manieren. Niet exact de manier welke jij beschrijft, maar dat het niet mogelijk was om in te liggen e.d. Dit was wel op iLO 2, op iLO 4 hebben wij de problemen nog niet meegemaakt.

Zaken welke daar bij hebben geholpen waren:

- Server stroomloos maken (Server uit, PSU's los, power button een paar keer indrukken, PSU's er weer in en power on)
- iLO Firmware recovery (Link)

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Server stroomloos heeft niet gewerkt. We hebben er al langer last van en vorige maand hebben we de serverkast opnieuw ingedeeld. Dan is zeker weten de stroom volledig weg. Ik geloof namelijk niet dat er nog iets van reststroom in zou zitten als deze een paar uur op een tafel ligt. ;)

Firmware recovery link lijkt te suggereren dat iLO het helemaal niet doet of de firmware update is mislukt. Dat is niet het geval, iLO doet het naast de SNMP vaagheid prima.

De reset voer ik overigens uit met de Windows tool voor iLO configuratie. Ik zou niet weten hoe ik het via de webinterface kan doen (niet echt gezocht ook, maar met de tool weet ik zeker dat de server zelf geen reboot krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:30:
Server stroomloos heeft niet gewerkt. We hebben er al langer last van en vorige maand hebben we de serverkast opnieuw ingedeeld. Dan is zeker weten de stroom volledig weg. Ik geloof namelijk niet dat er nog iets van reststroom in zou zitten als deze een paar uur op een tafel ligt. ;)

Firmware recovery link lijkt te suggereren dat iLO het helemaal niet doet of de firmware update is mislukt. Dat is niet het geval, iLO doet het naast de SNMP vaagheid prima.

De reset voer ik overigens uit met de Windows tool voor iLO configuratie. Ik zou niet weten hoe ik het via de webinterface kan doen (niet echt gezocht ook, maar met de tool weet ik zeker dat de server zelf geen reboot krijgt).
Ik weet dat bij een G10 server de iLO site een reset optie heeft. Dan kun je kiezen uit reboot (iLO) of factory reset. Bij een reboot blijft de server gewoon draaien. Optie zit, als ik het me goed herinner, onder de Administration optie.

Voor een G9 durf ik het niet te zeggen..

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 14-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Dat is dan maar een tijdelijke oplossing, want er draait straks geen Windows meer op de machine. HP Insight doet het dan ook niet meer, want geen directe toegang tot de hardware.

[...]

Zoals ik het zie, valt de SNMP service in iLO uit. HPE kan dat idd uitzoeken. Of ik moet wat meer vaart maken om het domein te migreren. :P

Ik hoopte of iemand dit zelf ook had meegemaakt en wat de oplossing daar was.
Volgens mij heeft VMware ook iets van HP Insight, HP heeft daar custom images voor:
https://www.hpe.com/nl/en/servers/hpe-esxi.html

Edit:
Je kunt in VMware Update Manager het vibsdepot toevoegen als download source, dan krijg je automatisch hp updates voor je ESX enzo. Hier vindt je meer info:
http://vibsdepot.hpe.com/
Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:30:

Meestal heeft een server een aparte ilo netwerkinterface, als je daar een IP configuratie op instelt dan kun je in de web interface komen. Moet je volgens mij instellen via de boot cyclus of BIOS weet ik niet meer precies.

[ Voor 95% gewijzigd door Turdie op 14-05-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@shadowman12, ik heb de HPE image van ESXi, dus die dingen heb ik er al in zitten. ;) Het uitlezen van iLO via insight, of dat nou via Windows of VMware gebeurt, heeft natuurlijk wel altijd de afhankelijkheid van het OS zelf dat draait.

En dat er een webinterface is en hoe je erop komt is een vereiste om SNMP te kunnen uitlezen. ;) Standaard staat het niet aan namelijk.

Zoals gezegd, ik hoopte op een antwoord dat iemand het zelf ook heeft meegemaakt. Voor nu kijk ik het even aan en hoop ik dat het na de hele migratie naar VMware niet meer voor zal komen. Een optie die ik nog kan proberen in de tussentijd is bulk updates uitzetten in Zabbix, dat schijnt bij sommige mensen de stabiliteit te hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zo'n ILO draait helemaal onafhankelijk van de rest van je systeem. Het OS dat je draait heeft geen invloed op de ILO. In theorie zou het wel kunnen, je hebt immers van die managementtools die vanuit het OS draaien, maar die zouden normaal gesproken niet actief moeten zijn.

Hou er wel rekening mee dat er prut-hardware in zo'n ILO zit, daar moet je niet te veel van vragen, het is niet heel moeilijk om ze te overbelasten. Als je, bij wijze van spreken, iedere 3 seconde honderd miljoen SNMP-queries doet zou dat wel eens te veel kunnen zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Hero of Time Is het niet gewoon iets zo stom als een duplex mismatch? Of een brakke netwerkkabel? Heb je de interface statistics al eens bekeken van die specifieke poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:58:
Zo'n ILO draait helemaal onafhankelijk van de rest van je systeem. Het OS dat je draait heeft geen invloed op de ILO. In theorie zou het wel kunnen, je hebt immers van die managementtools die vanuit het OS draaien, maar die zouden normaal gesproken niet actief moeten zijn.
Zou je denken, maar als je Windows draait en een snmpwalk doet op de iLO interface, krijg je allerlei informatie van Windows te zien, o.a. welke software en updates er geïnstalleerd zijn.
Hou er wel rekening mee dat er prut-hardware in zo'n ILO zit, daar moet je niet te veel van vragen, het is niet heel moeilijk om ze te overbelasten. Als je, bij wijze van spreken, iedere 3 seconde honderd miljoen SNMP-queries doet zou dat wel eens te veel kunnen zijn.
Zabbix vraag wel in bulk de informatie op en er zit in het template ook discovery regels die alles wat het kan opvraagt en daaruit gaat filteren wat relevant is. Met de extra informatie die het uit het OS zelf krijgt zou het dus kunnen dat het te veel is en de service gewoon :r doet. Wellicht vanwege te weinig geheugen op de iLO board.
Vorkie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:02:
@Hero of Time Is het niet gewoon iets zo stom als een duplex mismatch? Of een brakke netwerkkabel? Heb je de interface statistics al eens bekeken van die specifieke poort?
Duplex vraag ik mij af. Zou niet moeten zijn iig. Deze specifieke server zit ook in een andere switch, niet meer de core waar de rest nog in zit (wat overigens niets uitmaakt, daarvoor toen 't nog in de core zat ging 't ook op z'n bek).

Zal morgenochtend bij aankomst op kantoor ook maar eens de storage 1 Gbps interfaces terug naar de core hangen en de iLO naar de andere switch. Kan ik nog een VM migreren erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Equator schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:53:
[...]

^^ Met hem.

Als het maar eentje is, dan is de kans vrij aannemelijk dat je iLO bord/proc stuk is, zeker als een reset van de iLO helpt.

G9 zou nog in support moeten vallen, dus of uitzingen of HPe bellen (en succes daarmee :D ). Heb zelf ook wel eens een rotte iLO gehad, maar niet vaak. Hooguit 2x de afgelopen 9 jaar of zo en ik werk al met die dingen vanaf Gen0 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hero of Time schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:12:
[...]Zou je denken, maar als je Windows draait en een snmpwalk doet op de iLO interface, krijg je allerlei informatie van Windows te zien, o.a. welke software en updates er geïnstalleerd zijn.
Er is inderdaad interfacing, maar nog steeds is ILO zelf, een compleet losse component, al dan niet op een apart insteekkaartje op je moederbord. Zou mij niets verbazen als er onderwater een gestripte Linux op draait. :)
[...]
Zabbix vraag wel in bulk de informatie op en er zit in het template ook discovery regels die alles wat het kan opvraagt en daaruit gaat filteren wat relevant is. Met de extra informatie die het uit het OS zelf krijgt zou het dus kunnen dat het te veel is en de service gewoon :r doet. Wellicht vanwege te weinig geheugen op de iLO board.
Kans lijkt me klein. ILO is gemaakt om dit soort dingen uit te spugen.
Ik heb iig nog niet meegemaakt of gehoord, dat ILO op zijn gezicht gaat van een paar simpele SNMP requests, ook niet als die intensief en om de 5 minuten worden gedaan.

Als waar is wat jij beschrijft, zou dit probleem vaker moeten voorkomen terwijl het vooralsnog een uniek probleem lijkt, mogelijk gewoon brakke hardware of een brakke ILO image. (Het blijft immers ook gewoon een stuk software dat er op draait.)
[...]
Duplex vraag ik mij af. Zou niet moeten zijn iig. Deze specifieke server zit ook in een andere switch, niet meer de core waar de rest nog in zit (wat overigens niets uitmaakt, daarvoor toen 't nog in de core zat ging 't ook op z'n bek).

Zal morgenochtend bij aankomst op kantoor ook maar eens de storage 1 Gbps interfaces terug naar de core hangen en de iLO naar de andere switch. Kan ik nog een VM migreren erna.
Duplex is *zeker* iets dat je moet controleren. Iets met "assumption, mother & all f*ckups".
WhizzCat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:33:
[...]

^^ Met hem.

Als het maar eentje is, dan is de kans vrij aannemelijk dat je iLO bord/proc stuk is, zeker als een reset van de iLO helpt.

G9 zou nog in support moeten vallen, dus of uitzingen of HPe bellen (en succes daarmee :D ). Heb zelf ook wel eens een rotte iLO gehad, maar niet vaak. Hooguit 2x de afgelopen 9 jaar of zo en ik werk al met die dingen vanaf Gen0 :+
Dat dus.

Gewoon HP bellen hiervoor. Daar heb je immers supportcontracten voor.
Nu zelf blijven rommelen is leuk, maar kost veel tijd terwijl je domweg door de ILO module of je mainboard te laten wisselen, ILO zelf mogelijk kunt uitsluiten.

Je betaald voor die supportcontracten, zonde om ze niet te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gelukkig heeft HPE tegenwoordig ook een online portal om dit soort zaken te melden. :) Vanochtend (of eigenlijk vannacht) was het weer onderuit. Heb nu even bulk requests uitgezet in Zabbix, kijken wat het morgen doet.

Ik kon verder wel gewoon inloggen (vorige keren niet gedaan, maar gewoon reset gegeven). Heb 'm ook in een andere switch geprikt, naast de rest van de iLO (die in de core zaten, nu zit de storage op die poorten).

De machine kan om logische redenen die ik al vaker heb aangegeven niet 'eventjes' uit voor onderhoud aan de hardware. Denk namelijk niet dat de directeur (en de rest van de organisatie) het leuk zou vinden als ik 't bedrijf plat leg hiervoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Wat is een beetje de richtlijn voor het approven van updates in WSUS? Alles approven behalve de meest recente? Zie dat er hier wat achterstand is.. Als is ingericht en daarna is er al een flinke tijd geen f*ck meer mee gedaan... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-10 16:26
Hero of Time schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:30:
Gelukkig heeft HPE tegenwoordig ook een online portal om dit soort zaken te melden. :) Vanochtend (of eigenlijk vannacht) was het weer onderuit. Heb nu even bulk requests uitgezet in Zabbix, kijken wat het morgen doet.

Ik kon verder wel gewoon inloggen (vorige keren niet gedaan, maar gewoon reset gegeven). Heb 'm ook in een andere switch geprikt, naast de rest van de iLO (die in de core zaten, nu zit de storage op die poorten).

De machine kan om logische redenen die ik al vaker heb aangegeven niet 'eventjes' uit voor onderhoud aan de hardware. Denk namelijk niet dat de directeur (en de rest van de organisatie) het leuk zou vinden als ik 't bedrijf plat leg hiervoor. :P
Zelf mee mogen maken dat ik door een defecte Ilo module een psod kreeg op beide gen8 machines met een maand tussen beide servers.

Downtime is niet altijd gewenst, maar soms ook een signaal om toch shit HA te gaan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
pjlgt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:09:
Wat is een beetje de richtlijn voor het approven van updates in WSUS? Alles approven behalve de meest recente? Zie dat er hier wat achterstand is.. Als in ingericht en daarna is er al een flinke tijd geen f*ck meer mee gedaan... ;(
Ik approve meestal gewoon alles wat er instaat behalve de Feature updates / Grote nieuwe windows versies. systemen zoeken dan zelf maar uit wat ze wel of niet willen hebben.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Endpoint schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Zelf mee mogen maken dat ik door een defecte Ilo module een psod kreeg op beide gen8 machines met een maand tussen beide servers.

Downtime is niet altijd gewenst, maar soms ook een signaal om toch shit HA te gaan maken
Waar denk je dat ik mee bezig ben? ;) Er is nog te weinig HA hier, 1 domain controller, die ook fileserver, printserver, DNS, etc doet. En fysieke installatie, geen VM. Hence: pas als deze bak VMware is geworden, is de HA geregeld (want 2 virtuele DCs, taken gesplitst) en kan er makkelijk een fysieke machine uit voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hero of Time schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:30:

Heb je wel 24/7 support op je core spullen zoals dit?

Of dachten ze dat het een goed idee was daarop te bezuinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

unezra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Heb je wel 24/7 support op je core spullen zoals dit?

Of dachten ze dat het een goed idee was daarop te bezuinigen?
Call maken en wachten op antwoord. Geen idee welke SLA erop zit. We hebben tenslotte iets van een maand met een gare machine gezeten waarvan uiteindelijk bleek dat het Samsung geheugen dat we bij de uitbreiding kregen voor problemen zorgde. Bakken zijn ergens in 2017 gekocht, lang voordat ik hier in dienst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hero of Time schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Call maken en wachten op antwoord. Geen idee welke SLA erop zit. We hebben tenslotte iets van een maand met een gare machine gezeten waarvan uiteindelijk bleek dat het Samsung geheugen dat we bij de uitbreiding kregen voor problemen zorgde. Bakken zijn ergens in 2017 gekocht, lang voordat ik hier in dienst was.
Hmm.
Wel handig om dát even na te zoeken en kritisch op te zijn.

Zeker voor core spullen die ook nog eens niet redundant zijn, zou ik 24/7 een eis vinden. Wat als die doos nu dood gaat? Of 's avonds om 8 uur? Of in dit geval, je onderhoud wilt plegen... Dan is het toch minder praktisch als er geen 24/7 op zit.

(Aan de andere kant, dat kan een keuze zijn. 24/7 kan behoorlijk in de papieren lopen helaas. Het niet hebben ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kwestie van geld he? Die situatie heb ik al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Wat is een beetje de richtlijn voor het approven van updates in WSUS? Alles approven behalve de meest recente? Zie dat er hier wat achterstand is.. Als is ingericht en daarna is er al een flinke tijd geen f*ck meer mee gedaan... ;(
Wat vind je zelf handig? Wat zegt het (security) beleid hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Equator schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Wat vind je zelf handig? Wat zegt het (security) beleid hierover?
Is op dit moment nog geen beleid voor, dus gelijk kans om dit goed te implementeren. Vorige werkgever(s) gaven enkel de updates van de maand ervoor vrij, dus zit ook in die richting te denken.

Lijkt me in ieder geval handig om niet al direct de meest recente updates vrij te geven. Dit in het geval dat deze nog terug getrokken worden ivm problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wij rammen gewoon alle updates er blind doorheen, zowel bij Linux als bij Windows.

Klinkt risicovol, valt in de praktijk mee. Wel testen we ALTIJD alle core functionaliteit achteraf en hebben we monitoring ingeregeld. We gaan pas naar huis als alles weer werkt, tenzij dat niet realistisch is. :)
(We updaten normaliter iedere maand alle servers.)

Met wat achterstand is de kans dat het de eerste keer mis gaat wat groter, maar ach, daarom doe je dat 's avonds en weet je dat het laat kan worden. :) (De eerste keer was bij ons 3 jaar lang helemaal niets geupdate en kon ik om 3 uur 's nachts naar huis. Tegenwoordig is het meestal een uur of 10. We beginnen rond half 7, 7 uur en doen het met zijn 2en. De eerste keer was ik nog alleen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Voor degene die RDS hebben draaien op Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008, er zit een Remote Desktop Services Remote Code Execution Vulnerability in RDS in die versies, zie hier voor meer informatie:
https://portal.msrc.micro...ce/advisory/CVE-2019-0708

Edit:
Er is blijkbaar ook een patch voor:
https://blogs.technet.mic...p-services-cve-2019-0708/

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 15-05-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
shadowman12 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:22:
Voor degene die RDS hebben draaien op Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008, er zit een Remote Desktop Services Remote Code Execution Vulnerability in RDS in die versies, zie hier voor meer informatie:
https://portal.msrc.micro...ce/advisory/CVE-2019-0708

Edit:
Er is blijkbaar ook een patch voor:
https://blogs.technet.mic...p-services-cve-2019-0708/
Zelfs voor je XP bak is er een fix mocht je die nog gebruiken :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

unezra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Hmm.
Wel handig om dát even na te zoeken en kritisch op te zijn.

Zeker voor core spullen die ook nog eens niet redundant zijn, zou ik 24/7 een eis vinden. Wat als die doos nu dood gaat? Of 's avonds om 8 uur? Of in dit geval, je onderhoud wilt plegen... Dan is het toch minder praktisch als er geen 24/7 op zit.

(Aan de andere kant, dat kan een keuze zijn. 24/7 kan behoorlijk in de papieren lopen helaas. Het niet hebben ook...)
Ligt er ook aan hoeveel er op zit qua VM's en hoeveel blades je hebt. 24/7 support is vaak aardig prijzig. Een hotspare ESX blade kost je ca 25k, schrijf je in 3 tot 5 jaar af. 24/7 support van HP op al je blades zal vermoedelijk duurder zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
@Hero of Time

Niet geheel gevolgd maar als ik ‘t goed begrijp heb je last van de SNMP-service van de iLO die loopt te klapperen?

Benieuwd of het uitzetten van bulk-requests gaat helpen, heb bv wel eens met switches gewerkt waarbij services als SNMP minder resources toegewezen hadden gekregen (vanuit de fabrikant) dan nodig. Gevolg dat de SNMP het soms wel en soms niet deed. Al kan ik het me niet voorstellen dat dit hier ook het geval is (mocht je bv andere machines hebben zonder dit probleem kan deze theorie de deur uit). Welke fouten zie je in de Zabbix logs trouwens? Simpele time-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Ingegno, ik krijg mailtjes dat Zabbix geen SNMP data kan ophalen, gevolgd door een mail dat het is opgelost, en dan weer een issue is, ad infinitum. Maandag dus 500+ mailtjes met zulke meldingen. |:(
Log van Zabbix zal ik morgen even bekijken naar de exacte melding. Dacht iets van 'has become unsupported' oid.

Ik moet onze switches er ook nog eens in hangen, die hebben nu eindelijk de IP adressen die ik wil dat ze hebben. Blijft onze Ruckus wifi over. De templates op share.zabbix.org zijn voor de andere apparaten die ze maken. Misschien dat het toch werkt, misschien ook niet, moet ik ook eens nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15

Duinkonijn

Huh?

Requested approven in een kleine omgeving, na x tijd naar de hele organisatie..

security updates doe ik automatisch, met 12 sync`s per dag tbv definities

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

heeft iemand toevallig nog het adamj clean wsus script?

Het mag nog deze maand gebruikt worden, maar ondertussen is alles offline

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Duinkonijn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:09:

Ik heb wel een ander WSUS cleanup script (ooit door een mede tweaker gemaakt voor mij :P)
Stuur maar een DM als je die wilt hebben :) Script is beschikbaar als artikel op mijn website .

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2019 07:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

.

[ Voor 99% gewijzigd door Duinkonijn op 16-05-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:49
Duinkonijn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:09:

Wat bedoel je met ‘mag deze maand nog gebruikt worden’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Aschtra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Wat bedoel je met ‘mag deze maand nog gebruikt worden’?
Lijkt een licentie op te komen van USD $60.00 / year :P
https://www.reddit.com/r/...w_as_a_paid_subscription/

https://www.ajtek.ca/cart...-cart=48&variation_id=145

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 16-05-2019 16:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is prachtig wat hij heeft gemaakt. Werkt als een trein. Maar het is eigenlijk ook te krankzinnig voor woorden dat het überhaupt nodig is.

Dat het nu een licentie wordt, is heel begrijpelijk. AdamJ heeft echt iets moois gemaakt, onderhoud het ook nog steeds en dat allemaal in z'n eigen tijd. Terecht dat hij nu eens financiële compensatie vraagt/eist.
Wij zijn te klein om ook maar te denken aan WSUS, maar als we wel groot genoeg zouden zijn, zou ik toch wel opteren om een licentie af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:46:
@Ingegno, ik krijg mailtjes dat Zabbix geen SNMP data kan ophalen, gevolgd door een mail dat het is opgelost, en dan weer een issue is, ad infinitum. Maandag dus 500+ mailtjes met zulke meldingen. |:(
Log van Zabbix zal ik morgen even bekijken naar de exacte melding. Dacht iets van 'has become unsupported' oid.

Ik moet onze switches er ook nog eens in hangen, die hebben nu eindelijk de IP adressen die ik wil dat ze hebben. Blijft onze Ruckus wifi over. De templates op share.zabbix.org zijn voor de andere apparaten die ze maken. Misschien dat het toch werkt, misschien ook niet, moet ik ook eens nakijken.
Maar waar haalt Zabbix dat vandaan, van de Hyper-V servers via de Windows SNMP service, of monitor je rechtstreeks de hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Maar waarom haalt Zabbix dat vandaan, van de Hyper-V servers via Windows SNMP service, of monitor je rechtstreeks de hardware?
Je zal wel 'waar' bedoelen ipv 'waarom'. ;) Maar iLO heeft ook gewoon SNMP mogelijk, dus ik pluk direct uit die interface de informatie. Als de server uit staat, maar met voeding aan en iLO aangesloten, krijg ik nog gewoon informatie. Crasht het OS en wordt de boel wat warmer, krijg ik informatie. Is een schijf stuk, krijg ik daar een melding over (ipv dat je speciale extra software moet installeren om de schijven apart te kunnen zien).

Je bent dus niet afhankelijk van het OS dat erop draait om je hardware te kunnen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Je zal wel 'waar' bedoelen ipv 'waarom'. ;) Maar iLO heeft ook gewoon SNMP mogelijk, dus ik pluk direct uit die interface de informatie. Als de server uit staat, maar met voeding aan en iLO aangesloten, krijg ik nog gewoon informatie. Crasht het OS en wordt de boel wat warmer, krijg ik informatie. Is een schijf stuk, krijg ik daar een melding over (ipv dat je speciale extra software moet installeren om de schijven apart te kunnen zien).

Je bent dus niet afhankelijk van het OS dat erop draait om je hardware te kunnen monitoren.
Ja klopt was een foutje. Maar dan kan het dus wel iets mis zijn met de iLO zelf. Ben benieuwd waar HP uiteindelijk mee komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Ja klopt was een foutje. Maar dan kan het dus wel iets mis zijn met de iLO zelf. Ben benieuwd waar HP uiteindelijk mee komt ;)
Vanochtend was er geen probleem. Hele week in de ochtend dus stuk, maar gisteren bulk requests uitgezet. We blijven het aankijken, want het hoeft nog niet opgelost te zijn. Eerder was het al genoeg om na de eerste barf te resetten en gedroeg het zich weer een tijd. Kan nu ook weer zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:52

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Bij ons maken medewerkers gebruik van een Samsung A8. Deze is middels door mobicontrol dichtgetimmerd. Nu werkt de dailer niet meer na de upgrade naar Android versie 9. Al van alles geprobeerd om deze werkend te krijgen. Met packagename uit gelezen. Maar niks werkt...Is er toevallig iemand die soti gebruikt?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe werkt het niet? Crasht het of kan je gewoon geen gesprek starten? In geval van het laatste zou het een extra rechten ding kunnen zijn in Android 9. Dat zou je dan via je MDM portal moeten kunnen instellen.

Verder geen ervaring met MDM zaken, dus kan ook complete onzin blaten hier. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:33:

Wij zijn te klein om ook maar te denken aan WSUS, maar als we wel groot genoeg zouden zijn, zou ik toch wel opteren om een licentie af te nemen.
Het is gratis en het spaart je werk en geeft controle. Dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:44:
Hoe werkt het niet? Crasht het of kan je gewoon geen gesprek starten? In geval van het laatste zou het een extra rechten ding kunnen zijn in Android 9. Dat zou je dan via je MDM portal moeten kunnen instellen.

Verder geen ervaring met MDM zaken, dus kan ook complete onzin blaten hier. :P
Wat er gebeurd is dat je in een geïsoleerde omgeving de "apps". Beschikbaar maakt. Bv
Telefoondailer
Zaklamp

Nu werkt alles behalve die dailer.

Was in oude Launch://com.samsung.android.contacts/com.android.dialer.DialtactsActivity.. zoiets

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 17-05-2019 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

asing schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:09:
[...]

Het is gratis en het spaart je werk en geeft controle. Dus waarom niet?
In mijn geval? Windows licentie nodig en vooral niet echt ruimte qua resources. Met het handje vol servers die we hebben, waarbij we de RDS'en de dag van updaten op 'automatisch installeren' zetten en de volgende ochtend wel zien hoe het er voor staat. En zo een voor een. Er zijn maar drie servers die we echt met de hand doen nu, dat is de DC, de server met de magazijnsoftware en de server met Exact. Straks gaat de DC ook automatisch, want die is dubbel en doet geen dienst meer als fileserver en whatnot.
Daarvoor ga ik geen WSUS inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vandaag maar even bij de programmeurs gevraagd of die me dat ding even kan uitlezen. Hoppa...gevonden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Nieuwe firmware voor HPE Gen8/Gen9 voor iLO met HTML5 support:

HPE iLO 4 2.70 firmware released - added support for HTML5 Remote Console

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 17-05-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou eens f'ing tijd worden! Hoef ik niet meer m'n VM aan te slingeren om de remote console te kunnen openen. Want de enige variant die normaal werkt zonder Java is de .NET, in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dude, je hebt een vmware stack daarzo. Deploy gewoon een managementVM. Enige wat je aanslingert is je RDP client :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hero of Time schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:26:
Zou eens f'ing tijd worden! Hoef ik niet meer m'n VM aan te slingeren om de remote console te kunnen openen. Want de enige variant die normaal werkt zonder Java is de .NET, in IE.
Ik gebruik al maanden de Android / ios app voor ilo. (Ook remote console) in chrome werkt het anders ook prima. IE raak ik niet meer aan :r

Ilo is hier gekoppeld aan PRTG dus alleen wat controle via de app. Als ik een server reboot volg ik hem via de console (app) veel sneller en makkelijker dan via de browser etc.

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2019 14:11 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:59:
Dude, je hebt een vmware stack daarzo. Deploy gewoon een managementVM. Enige wat je aanslingert is je RDP client :Y)
Die moet ik idd nog installeren, maar zal direct aan het nieuwe, nog te installeren, domein gehangen worden. Die pas komt als de vierde host beschikbaar is. ;)
HKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Ik gebruik al maanden de Android / ios app voor ilo. (Ook remote console) in chrome werkt het anders ook prima. IE raak ik niet meer aan :r
Dat :r doe ik met Chrome. Komt er bij mij niet op. Helaas test en ontwikkeld men hier voornamelijk met/voor Chrome en staat het ook op de RDS omgeving. Maar liever in een eigen VM, hoef ik tenminste geen resources te delen met de rest van het kantoor. :P

Mobiel hangt in een ander netwerk, daar kom ik niet bij de servers. Plus, remote install met iLO zonder licentie kan ik nu nog wel gewoon doen. Zolang je de melding over missende licentie niet weg klikt, kan je op de server zelf de installatie afronden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoezo wachten? Overcommitment FTW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:09:
Hoezo wachten? Overcommitment FTW :P
Het is meer dat ik een nieuwe AD moet installeren en dán pas de management machine ga inrichten. ;)

En overcommitment, tja. Morgen nog een 'zware' VM migreren, heeft 20 GB geheugen toegewezen in Hyper-V. Die al aardig goed gebruikt wordt (18,6 GB in gebruik volgens taakbeheer). Zit je dan, met 2 bakken waar 47% van het geheugen (64 GB) is gebruikt en de derde heeft 72% in gebruik.
Ja, het zal passen, maar ideaal is 't niet. Nu kan ik nog een machine leeg maken, met deze dikkert erbij niet meer.

Alles op z'n tijd. Eens kijken of er een andere update voor iLO beschikbaar is, want drie machines hebben geen Windows meer. :P Al zal ik niet snel daar de console voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:59:
Is nu nog een halve stack v.z.i.w
Hero of Time schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Het is meer dat ik een nieuwe AD moet installeren en dán pas de management machine ga inrichten. ;)

En overcommitment, tja. Morgen nog een 'zware' VM migreren, heeft 20 GB geheugen toegewezen in Hyper-V. Die al aardig goed gebruikt wordt (18,6 GB in gebruik volgens taakbeheer). Zit je dan, met 2 bakken waar 47% van het geheugen (64 GB) is gebruikt en de derde heeft 72% in gebruik.
Ja, het zal passen, maar ideaal is 't niet. Nu kan ik nog een machine leeg maken, met deze dikkert erbij niet meer.

Alles op z'n tijd. Eens kijken of er een andere update voor iLO beschikbaar is, want drie machines hebben geen Windows meer. :P Al zal ik niet snel daar de console voor nodig hebben.
VUM ftw!!

[ Voor 61% gewijzigd door Turdie op 17-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Onze domain controller server net bijgewerkt, de HTML5 player werkt, zo even op het eerste oog. Dit maakt het echt een stuk beter. Heb ik helaas geen eis meer om Dell naar binnen te schuiven als deze hardware vervangen moet worden. :P

Ben nu de tweede machine aan het doen, een VMware host. Dankzij deze instructies voor Windows:
Install the firmware using one of these options:
Run the Component on the host to be updated.
The component will update the iLO 4 firmware and reset the iLO 4 processor.

Extract the firmware from the component. This will place the firmware image file, iLO4_yyy.bin (where yyy represents the firmware version) in the target directory. You now have these options:
Login to iLO 4, navigate to the Update Firmware page, and update the firmware from there.
De eerste dus voor de Windows machine gedaan, daarna de bestanden laten uitpakken en de .bin gepakt en gooi ik nu in iLO via de webinterface. Hoppa, geen VUM nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:06:
Onze domain controller server net bijgewerkt, de HTML5 player werkt, zo even op het eerste oog. Dit maakt het echt een stuk beter. Heb ik helaas geen eis meer om Dell naar binnen te schuiven als deze hardware vervangen moet worden. :P

Ben nu de tweede machine aan het doen, een VMware host. Dankzij deze instructies voor Windows:

[...]

De eerste dus voor de Windows machine gedaan, daarna de bestanden laten uitpakken en de .bin gepakt en gooi ik nu in iLO via de webinterface. Hoppa, geen VUM nodig. :)
Ik zou je sowieso wel willen aanraden om te checken of http://vibsdepot.hpe.com/index.xml is toegevoegd aan jullie VUM, en indien dat niet het geval is dat te doen, maakt het updaten van je ESX hosts zoveel makkelijker vanuit een plek. Dan kun je dus meteen de HP hardware updaten en de VMware stack.

Zie hier voor meer informatie:
http://www.virtubytes.com...atch-hp-drivers-esxi-vum/

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 17-05-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hero of Time schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Die moet ik idd nog installeren, maar zal direct aan het nieuwe, nog te installeren, domein gehangen worden. Die pas komt als de vierde host beschikbaar is. ;)

[...]

Dat :r doe ik met Chrome. Komt er bij mij niet op. Helaas test en ontwikkeld men hier voornamelijk met/voor Chrome en staat het ook op de RDS omgeving. Maar liever in een eigen VM, hoef ik tenminste geen resources te delen met de rest van het kantoor. :P

Mobiel hangt in een ander netwerk, daar kom ik niet bij de servers. Plus, remote install met iLO zonder licentie kan ik nu nog wel gewoon doen. Zolang je de melding over missende licentie niet weg klikt, kan je op de server zelf de installatie afronden. :+
Je gebruikt toch niet echt IE he als je main browser?

Is dit trouwens de eerste keer dat je met server hardware en ilo ect bezig bent? (Heb je ook al de laatste SPP geinstalleerd op je servers)

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2019 16:14 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Ik zou je sowieso wel willen aanraden om te checken of http://vibsdepot.hpe.com/index.xml is toegevoegd aan jullie VUM, en indien dat niet het geval is dat te doen, maakt het updaten van je ESX hosts zoveel makkelijker vanuit een plek. Dan kun je dus meteen de HP hardware updaten en de VMware stack.

Zie hier voor meer informatie:
http://www.virtubytes.com...atch-hp-drivers-esxi-vum/
Ga ik toevoegen. Ik heb niet de HPE versie van vCenter geïnstalleerd, dus die is niet standaard aanwezig. Voor de hosts heb ik wel de HPE image genomen, dus een paar HPE packages staan er op.
HKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Je gebruikt toch niet echt IE he als je main browser?
In m'n VM wel. Want ik open iLO daar vaker dan dat ik even iets zoek of download of wat dan ook. Op m'n eigen systeem moet ik heel moeilijk doen om IE aan de praat te krijgen, dus houd ik het maar bij Otter-browser en Firefox. ;)
Is dit trouwens de eerste keer dat je met server hardware en ilo ect bezig bent? (Heb je ook al de laatste SPP geinstalleerd op je servers)
Wel in deze hoedanigheid met iLO. Server hardware heb ik vaker mee gewerkt, al was de laatste keer echt er mee werken alweer zo'n 8 jaar geleden en waren het Dell servers.

Pagina: 1 ... 8 ... 52 Laatste

Let op:
Letop, dit topic is bedoeld voor technische vragen, niet voor het klagen over je werk, je klanten of manager. Daarvoor kan je terecht in Topicreeks: Systeembeheerders en hun problemen