Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:43

Duinkonijn

Huh?

jjbstolk schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:53:
Die dingen staan al voor 10euro op aliexpress, ebay enz. Zoek maar op cable tracer
Ah cool :

https://www.ebay.nl/itm/W...1c9999:g:RiwAAOSwCgVb4BMY

Tnx

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:02
Erg makkelijk hoor, heb al jaren zo'n ding in de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Duinkonijn schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:49:
[...]

Tnx, heb je ook een type toevallig... hoop niet dat er ook "Fluke" prijzen gevraagd worden :P

https://www.conrad.nl/p/s...h=1&vat=true&insert_kz=8J
deze?
Yep, de ligt hier ook ergens. Toen ik hem nodig had was alleen een batterij leeg :X

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:05
Duinkonijn schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:58:
Ik ben op zoek naar een manier om bepaalde datakabels te vinden..

Heb een jaar of 5 - 7 geleden een KPN monteur gehad, die vrij eenvoudig een datakabel kon vinden waar een bepaald signaal op stond
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...e-Tester/32759074711.html

Niet zo goed als een echte Fluke, maar voor dit bedrag een prima ding voor af en toe wat gehobby.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
Misschien niet het geschikte topic, maar goed.

Dat klopt. Wil je even een nieuw topic aanmaken in: Devschuur®.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 11-04-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik ben de map met homedirectories aan het opschonen, hier zit veel oude meuk in die vermoedelijk wel weg kan omdat het users betreft die al jaaaaren uit dienst zijn.

Vraag is alleen, hoe kan ik erachterkomen wat weg kan en wat niet? Was al met PowerShell wat aan het rommelen (Get-ChildItem om de directories op te vragen en wou het dan naast de gevonden users (Get-ADUser) leggen in Excel, maar blijkt toch nog vrij lastig.

Iemand nog een goed idee?

Edit: Dit script lijkt te doen wat ik wil: https://deployhappiness.c...-folders-with-powershell/
Gevonden via de zoekterm 'remove orphaned home folders'.

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$Folders = get-childitem \\SERVER\SHARE\FOLDER\

$NamesToIgnore = "Jmoody"

$FoldersToBeRemoved = @()
foreach ($Folder in $Folders){
    $Username = $Folder.Name

if ($NamesToIgnore -notcontains $Username){

$UsernameCheck = Get-ADUser -Identity $Username  -Properties * -ErrorAction SilentlyContinue
        if ($? -eq $false -and $Username -notlike $NamesToIgnore){

$FoldersInformation = @{"Folder Name"=$Username;"Folder Path"=$Folder.FullName;"Last Write Time"=$Folder.LastWriteTime}
            $FoldersToBeRemoved += New-Object -TypeName psobject -Property $FoldersInformation

Write-Host $Username
            pause
            Remove-Item $Folder.FullName -Recurse -Force -Verbose -WhatIf
        }
    }
}

$FoldersToBeRemoved | Out-GridView

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:16:
Ik ben de map met homedirectories aan het opschonen, hier zit veel oude meuk in die vermoedelijk wel weg kan omdat het users betreft die al jaaaaren uit dienst zijn.

Vraag is alleen, hoe kan ik erachterkomen wat weg kan en wat niet? Was al met PowerShell wat aan het rommelen (Get-ChildItem om de directories op te vragen en wou het dan naast de gevonden users (Get-ADUser) leggen in Excel, maar blijkt toch nog vrij lastig.

Iemand nog een goed idee?

Edit: Dit script lijkt te doen wat ik wil: https://deployhappiness.c...-folders-with-powershell/
Gevonden via de zoekterm 'remove orphaned home folders'.

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$Folders = get-childitem \\SERVER\SHARE\FOLDER\

$NamesToIgnore = "Jmoody"

$FoldersToBeRemoved = @()
foreach ($Folder in $Folders){
    $Username = $Folder.Name

if ($NamesToIgnore -notcontains $Username){

$UsernameCheck = Get-ADUser -Identity $Username  -Properties * -ErrorAction SilentlyContinue
        if ($? -eq $false -and $Username -notlike $NamesToIgnore){

$FoldersInformation = @{"Folder Name"=$Username;"Folder Path"=$Folder.FullName;"Last Write Time"=$Folder.LastWriteTime}
            $FoldersToBeRemoved += New-Object -TypeName psobject -Property $FoldersInformation

Write-Host $Username
            pause
            Remove-Item $Folder.FullName -Recurse -Force -Verbose -WhatIf
        }
    }
}

$FoldersToBeRemoved | Out-GridView
En wat gebeurt er als je username niet overeenkomt met de homefolder name?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:17

ralpje

Deugpopje

Dan zet je de backup terug :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Drardollan schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:18:
[...]

Ja, dat staat mij ook tegen.
Vandaar mijn overwegingen om eventueel AD op die bakken te draaien of te kiezen voor een Failover-Cluster zonder domein. Dat tweede brengt enkel een nadeel qua live migration. En ik ben er nog niet uit of ik dat nadeel wel of geen probleem vind.
Voor een failover cluster heb je een domein nodig, kan niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:05
shadowman12 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:43:
[...]

Voor een failover cluster heb je een domein nodig, kan niet zonder.
Kan ook zonder domein, maar dan mis je live migration.

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 12-04-2019 13:46 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Drardollan schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:45:
[...]

Kan ook zonder domein, maar dan mis je live migration.
Drardollan schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:18:
[...]

Ja, dat staat mij ook tegen.
Vandaar mijn overwegingen om eventueel AD op die bakken te draaien of te kiezen voor een Failover-Cluster zonder domein. Dat tweede brengt enkel een nadeel qua live migration. En ik ben er nog niet uit of ik dat nadeel wel of geen probleem vind.
Volgens mij niet

Oke het kan wel zonder, wist ik nog niet. Nieuwe feature in Windows Server 2016.

[ Voor 48% gewijzigd door Turdie op 12-04-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oogje schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:54:
[...]

En wat gebeurt er als je username niet overeenkomt met de homefolder name?
Goeie :D

Heb ze nu eerst maar verplaatst naar een archiefmap, die schoon ik dan over 3 mnd. wel op.
Backup gaat niet heel ver terug, dus weg=weg en dat zou wat vervelend zijn als er wel iemand gaat piepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Ronker schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:24:
Al sinds december bezig om 1 vhdx te verkleinen zodat deze gekopieerd kan worden naar andere storage. Helaas niet zo makkelijk want het volume kan op geen enkele manier worden verkleind. Powershell, via hyperv niks werkt.

Dan kijken of ik een backup kan restoren naar een nieuwe schijf. Helaas zegt Veeam na telefonisch contact dat dit niet aan te raden is en super lang duurt.

Dan gaan we maar met Robocopy aan de slag en kopieren we t wel naar de nieuwe schijf want dat is een van de laatste redmiddelen. Januari op vakantie geweest dus dacht laat ik er maar eens aan beginnen vorige week. Blijkt nu dat sommige bestanden niet gekopieerd konden worden zon 500 in allemaal verschillende mapjes. Dus via de mac gekopieerd lokaal op de server verwijderd en weer terug geplaatst. Wat een k*t werk maar goed gister helemaal happy want ik had alle bestanden gehad. Hup meteen die oude schijf offline en nieuwe shares maken op de nieuwe schijf.

Deze ochtend komt er een van de creatie medewerkers naar me toe. Ik kan geen adobe bestanden openen. Ja hoor corrupt. Dus de oude schijf maar weer beschikbaar gesteld.

Gededupliceerde bestanden kunnen corrupt raken als je robocopy of iets dergelijks gebruikt. Helaas pindakaas we gaan weer op zoek naar een volgende oplossing. Misschien toch maar de nieuwe schijf wat groter maken en alsnog de vhdx kopieren.

Soms zit t mee en soms zit het gruwelijk tegen zoals deze keer.
Eindelijk opgelost _/-\o_
Volgende gedaan:
Via de macbook pro alles gekopierd naar de nieuwe VHDX file die op de nieuwe storage staat vervolgens een Robocopy gedraait om te kijken of alles over is. Nu de backup ingericht en alles werkt weer naar behoren. O-)

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:34:
[...]

Goeie :D

Heb ze nu eerst maar verplaatst naar een archiefmap, die schoon ik dan over 3 mnd. wel op.
Backup gaat niet heel ver terug, dus weg=weg en dat zou wat vervelend zijn als er wel iemand gaat piepen :D
Ik heb t maar anders opgelost, ik haal met een script alle homefolders van de AD users op, haal de inhoud van de root van die homefolders op en het verschil daartussen mag weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Oogje schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:49:
[...]

Ik heb t maar anders opgelost, ik haal met een script alle homefolders van de AD users op, haal de inhoud van de root van die homefolders op en het verschil daartussen mag weg :)
Valt dat script (geanonimiseerd) te delen? Klinkt wel goed als een meer betrouwbare optie :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 15-04-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:57:
[...]

Valt dat script (geanonimiseerd) te delen? Klinkt wel goed als een meer betrouwbare optie :)
Zal em eens opzoeken. En ik deed ook nog iets met Robocopy want met remove-item ging ik nat op paden langer dan 255 tekens.

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$userdirs=@(get-childitem <path> |select Name -ExpandProperty Name)
$OU= <oupath>
$users = Get-ADUser -Filter "*" -SearchBase $OU  -Properties HomeDirectory
$adlistdir =@()
$users | ForEach-Object {
$homedir=Split-Path $_.homedirectory -leaf
$adlistdir += $homedir
}

$dir=Compare-Object -ReferenceObject $adlistdir -differenceobject $userdirs | ?{$_.sideIndicator -eq "=>"}|select inputobject

Is nog niet helemaal hufterproof maar let ff heel goed op de sideindicator en je logica ;)
Ik eindig met $dir waarbij ik alleen de waardes wil die in the Difference set (=>) zitten (folders waarbij geen gelijke folder in AD als homefolder is gevonden).
Met die $dir kun je vervolgens aan de gang om te verwijderen/moven, wat je ook maar wil :)

[ Voor 53% gewijzigd door Oogje op 15-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
In de hoop dat hier iemand is met ervaring met/kennis van de Google Chrome GPO.

Situatie
Ik wil een 4tal browserextensies in Google Chrome uitrollen maar de gebruiker moet deze kunnen uitschakelen omdat er extenties zijn met de zelfde functionaliteit dus je moet de ene uit zetten om met de ander te kunnen werken.

Wat heb ik geprobeerd:
Als ik een installatie van een extensie afdwing via Force-Installed kan de gebruiker deze niet meer uitzetten (schuifje is grayed out)

De Vraag
Met welke optie kan ik ervoor zorgen dat de extensie geïnstalleerd wordt maar dat de user wel de mogelijkheid heeft om deze (tijdelijk) uit te zetten.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
2bmws schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:54:
In de hoop dat hier iemand is met ervaring met/kennis van de Google Chrome GPO.

Situatie
Ik wil een 4tal browserextensies in Google Chrome uitrollen maar de gebruiker moet deze kunnen uitschakelen omdat er extenties zijn met de zelfde functionaliteit dus je moet de ene uit zetten om met de ander te kunnen werken.

Wat heb ik geprobeerd:
Als ik een installatie van een extensie afdwing via Force-Installed kan de gebruiker deze niet meer uitzetten (schuifje is grayed out)

De Vraag
Met welke optie kan ik ervoor zorgen dat de extensie geïnstalleerd wordt maar dat de user wel de mogelijkheid heeft om deze (tijdelijk) uit te zetten.
Kan je de Google Chrome - Default Settings (user can Override) gebruiken voor de extenties? of is dit niet beschikbaar onder deze settings.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik wil het encryptieniveau van een VPN tunnel in Azure wijzigen. Volgens mij kan dit sowieso niet via de GUI. De juiste commands / plek hiervoor kan ik echter (nog) niet vinden. Iemand die mij in de goede richting kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2bmws
HKLM_ schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:05:
[...]

Kan je de Google Chrome - Default Settings (user can Override) gebruiken voor de extenties? of is dit niet beschikbaar onder deze settings.
Helaas is ie daar niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Anoniem: 316512 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:12:
Ik wil het encryptieniveau van een VPN tunnel in Azure wijzigen. Volgens mij kan dit sowieso niet via de GUI. De juiste commands / plek hiervoor kan ik echter (nog) niet vinden. Iemand die mij in de goede richting kan helpen?
https://docs.microsoft.co...y-about-compliance-crypto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Daarmee is het inderdaad gelukt. Bedankt! Een beetje typisch dat met de standaard documentatie je een tunnel kunt bouwen zonder encryptie. Of ik begrijp de opmaak van de documentatie niet helemaal. Het zou handig zijn als dat op een betere manier aangepast zou kunnen worden. Je moet zo te zien elke keer een nieuwe policy toepassen en kunt niet 1 onderdeel wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
2bmws schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:13:
[...]

Helaas is ie daar niet beschikbaar.
Dan is het volgens mij niet mogelijk :/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:12:
[...]

Daarmee is het inderdaad gelukt. Bedankt! Een beetje typisch dat met de standaard documentatie je een tunnel kunt bouwen zonder encryptie. Of ik begrijp de opmaak van de documentatie niet helemaal. Het zou handig zijn als dat op een betere manier aangepast zou kunnen worden. Je moet zo te zien elke keer een nieuwe policy toepassen en kunt niet 1 onderdeel wijzigen.
Volgens mij (maar het is ff geleden voor mij) kun je een standaard tunnel bouwen zonder policy en dan wordt de default policy toegpast die binnen Azure beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
HKLM_ schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:22:
[...]

Dan is het volgens mij niet mogelijk :/
Was ik al een beetje bang voor...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een vraagje, hoe inventariseren jullie de hardware in jullie organisatie? Ik heb het dan over alles van server racks (inc. inhoud) tot werkplekken (monitors/thin clients etc).

Hier wordt iedere x tijd een rondje gelopen en in een Excel sheet aangevinkt of het apparaat er staat of niet. Die worden tegen een lijst aangehouden waar op staat hoe het zou moeten staan en vervolgens worden afwijkingen weer handmatig gecontroleerd. Als laatste wordt de lijst in CMDB gezet.

Dat moet beter kunnen, ik zat al te denken aan QR codes of direct in CMDB zetten, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat is het doel van het bijhouden? Dat maakt ook uit voor het antwoord wat je wil horen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ThinkPadd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:19:
Wat is het doel van het bijhouden? Dat maakt ook uit voor het antwoord wat je wil horen namelijk.
Bijhouden dient om te kunnen kijken welke apparaten in gebruik zijn, waar deze staan (welke ruimte bijvoorbeeld) en wat er bijvoorbeeld nog op de plank ligt aan reserve spul. Gaat om vele honderden apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:22:
[...]

Bijhouden dient om te kunnen kijken welke apparaten in gebruik zijn, waar deze staan (welke ruimte bijvoorbeeld) en wat er bijvoorbeeld nog op de plank ligt aan reserve spul. Gaat om vele honderden apparaten.
Op mijn vorige werk hadden we een QR code op alle hardware (Laptops, desktops, monitoren, toetsenborden, servers, switchen etc) kwam iemand bij IT met een laptop code scannen en gelijk de gegevens erbij uit TOPdesk. Meestal deden we twee x per jaar met een laptop en een scanner een rondje door de server ruimte en het opslaghok om alles weer recht te trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 17-04-2019 13:35 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 316512 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:12:
Zie hier, even een flink stuk naar beneden scrollen en daar staan wat commando's hoe je hem kan laten zien en updaten (Part 5 - Update IPsec/IKE policy for a connection)
https://docs.microsoft.co...ecikepolicy-rm-powershell

Show
PowerShell:
1
2
3
4
$RG1          = "TestPolicyRG1"
$Connection16 = "VNet1toSite6"
$connection6  = Get-AzVirtualNetworkGatewayConnection -Name $Connection16 -ResourceGroupName $RG1
$connection6.IpsecPolicies

Update:
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
$RG1          = "TestPolicyRG1"
$Connection16 = "VNet1toSite6"
$connection6  = Get-AzVirtualNetworkGatewayConnection -Name $Connection16 -ResourceGroupName $RG1

$newpolicy6   = New-AzIpsecPolicy -IkeEncryption AES128 -IkeIntegrity SHA1 -DhGroup DHGroup14 -IpsecEncryption AES256 -IpsecIntegrity SHA256 -PfsGroup None -SALifeTimeSeconds 14400 -SADataSizeKilobytes 102400000

Set-AzVirtualNetworkGatewayConnection -VirtualNetworkGatewayConnection $connection6 -IpsecPolicies $newpolicy6

De azure powershell module is pas veranderd ipv AzureRM in Az, dus wellicht moet je die even installeren (Install-Module Az):
https://docs.microsoft.co...module-az?view=azps-1.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

HKLM_ schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:35:
[...]

Op mijn vorige werk hadden we een QR code op alle hardware (Laptops, desktops, monitoren, toetsenborden, servers, switchen etc) kwam iemand bij IT met een laptop code scannen en gelijk de gegevens erbij uit TOPdesk. Meestal deden we twee x per jaar met een laptop en een scanner een rondje door de server ruimte en het opslaghok om alles weer recht te trekken.
Zat ik ook aan te denken, maar dan een opzichzelfstaande applicatie/database waaruit TOPdesk de records kan trekken vanwege de omvang. Ik dacht al aan hand-terminals die Android draaien en scanners ingebouwd hebben, die gebruik ik op mijn andere werk ook dagelijks. Ik hoef het geheel alleen te conceptualiseren though, maar het is weer een hersentraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
2008R2 servertje geklapt vanmorgen, BSOD lijkt het op hoewel er geen minidump is en geen melding van een BSOD is in het eventlog.

Server herstart en draait inmiddels weer maar VMware blijft een alarm geven.

vSphere HA virtual machine monitoring error
Triggered alarm
Alert

Server draait gewoon, cpu en geheugengebruik is niet extreem, niks vreemds.

Als ik het alarm 'Acknowledge' of 'Reset to green' doe dan komt de melding binnen een minuut weer terug. PRTG zegt ook alles OK.

Behalve een printer foutmelding in system eventlog van Windows niks bijzonders te zien.

Kijk ik in het Event overzicht in de vSphere client dan staat er herhaaldelijk deze melding

vSphere HA cannot reset WEB02 on esx03.domain.local in cluster

vSphere HA attempted to reset the virtual machine because of a heartbeat failure from VMware Tools or a guest application, depending on how vSphere HA was configured. However, the reset operation failed.

The most likely reason for the reset failure is that the virtual machine was running another task at the time the reset was initiated. Action: Check to see whether the virtual machine requires attention and reset it manually if necessary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

VMWare Tools op die machine al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jup, helpt niet. En die service zou ook al herstart zijn met de server herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet VMWare welk IP adres het systeem zou hebben? Zoniet, dan werken de tools niet goed. Herinstallatie van de tools al geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, server IP is gewoon zichtbaar in de Vsphere client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hebben andere machines op dezelfde host ook dit probleem? Dan zou het wellicht iets met de HA op de host kunnen zijn als andere VM's ook gek doen.

Je zou kunnen proberen om de VM over te zetten naar een andere host.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 18-04-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, dit is de enige VM die dit heeft, 4 hosts en totaal iets van 90 VM's.

Ik zal 'm eens naar een andere host zetten en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
FastFred schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:40:
Nee, dit is de enige VM die dit heeft, 4 hosts en totaal iets van 90 VM's.

Ik zal 'm eens naar een andere host zetten en weer terug.
Als dat niet werkt, misschien een remove from inventory en dan weer toevoegen?

ESXi en vSphere hebben overigens hele uitgebreide logging. Daar staat veel meer in dan die ene regel met een fout.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44

ViezeVis

Sample Text

Ik heb misschien voor sommigen een hele makkelijke vraag hier maar ik zit met iets:

Wij hebben in onze organisatie een aantal (100+ laptops) die verbonden zijn met het domein. Nu wil ik via een GPO in de Computer Configuration -> Software een .MSI pushen maar realiseer mij dat die notebooks bij het opstarten standaard niet verbonden zijn met WiFi nadat ze pas ingelogd zijn, dus ik vermoed dat de software dan ook niet zal installeren.

Zijn er nog briljante oplossingen waarbij je een MSI kan pushen over het netwerk naar laptops? Misschien dat ik via Lansweeper nog iets kan doen...

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:20:
Ik heb misschien voor sommigen een hele makkelijke vraag hier maar ik zit met iets:

Wij hebben in onze organisatie een aantal (100+ laptops) die verbonden zijn met het domein. Nu wil ik via een GPO in de Computer Configuration -> Software een .MSI pushen maar realiseer mij dat die notebooks bij het opstarten standaard niet verbonden zijn met WiFi nadat ze pas ingelogd zijn, dus ik vermoed dat de software dan ook niet zal installeren.

Zijn er nog briljante oplossingen waarbij je een MSI kan pushen over het netwerk naar laptops? Misschien dat ik via Lansweeper nog iets kan doen...
Met de deployment tool van lansweeper is dit zeker mogelijk!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@ViezeVis, net als gebruikerspolicies, worden computerpolicies op de achtergrond bijgewerkt. Het kan dus prima zijn dat het na een uur alsnog uitgevoerd wordt.

Maar wat ik uit je post begrijp, is dat je 802.1x authenticatie op je wifi hebt. Dan heb je idd geen verbinding bij opstarten. Hoe logt men dan normaal gesproken voor de eerste keer aan op de laptop? Want bij het aanmelden is er geen netwerkverbinding en dus ook geen logon server om de credentials tegen te valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:08:
@ViezeVis, net als gebruikerspolicies, worden computerpolicies op de achtergrond bijgewerkt. Het kan dus prima zijn dat het na een uur alsnog uitgevoerd wordt.

Maar wat ik uit je post begrijp, is dat je 802.1x authenticatie op je wifi hebt. Dan heb je idd geen verbinding bij opstarten. Hoe logt men dan normaal gesproken voor de eerste keer aan op de laptop? Want bij het aanmelden is er geen netwerkverbinding en dus ook geen logon server om de credentials tegen te valideren.
Via WDS worden de laptops al aan het domein gekoppeld. Als dit proces klaar is kunnen we wél rechts onderin bij Windows 10 WiFi verbinding maken en verifiëren via het WiFi netwerk met AD credentials. Zo kun je alsnog connectie maken via het domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:20:

Script bij het opstarten laten draaien dat de software installeert. Je kunt ook deze GPO instellen dat je opstart scripts worden uitgevoerd voordat de user een desktop te zien krijgt:
User Configuration\Administrative Templates\System\Scripts\Run logon scripts synchronously

Het kan misschien het aanloggen wel wat vertragen.

Als ze niet standaard verbonden zijn, zorg je eerst dat ze verbonden zijn, start je een keer opnieuw op en dan zullen de GPO's worden uitgevoerd. Of desnoods maak je een goed wifi profiel wat je overal uitrolt dat ie automatisch verbinding maakt, beetje amateuristisch om naar uitrol van een laptop nog even met wifi te moeten verbinden, dat hoor je gewoon te regelen met wifi configuratieprofielen.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 19-04-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:31:
[...]

Via WDS worden de laptops al aan het domein gekoppeld. Als dit proces klaar is kunnen we wél rechts onderin bij Windows 10 WiFi verbinding maken en verifiëren via het WiFi netwerk met AD credentials. Zo kun je alsnog connectie maken via het domain.
Dat geeft geen antwoord op mijn vraag.

De laptop hangt in het domein. Start opnieuw op en dan? Blijkbaar geen netwerkverbinding, want je applicatie wordt niet geïnstalleerd via policy. Gebruiker wil voor de eerste keer inloggen op de laptop. Hoe dan? Want de laptop hangt dan wel in het domein, er is geen netwerkverbinding om met AD te kunnen communiceren zodat de gebruiker in kan loggen.

Ergo, wat is nu het probleem precies? Als de gebruiker namelijk wel kan inloggen, zou je policy ook gewoon uitgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:04:
[...]

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag.

De laptop hangt in het domein. Start opnieuw op en dan? Blijkbaar geen netwerkverbinding, want je applicatie wordt niet geïnstalleerd via policy. Gebruiker wil voor de eerste keer inloggen op de laptop. Hoe dan? Want de laptop hangt dan wel in het domein, er is geen netwerkverbinding om met AD te kunnen communiceren zodat de gebruiker in kan loggen.

Ergo, wat is nu het probleem precies? Als de gebruiker namelijk wel kan inloggen, zou je policy ook gewoon uitgevoerd moeten worden.
Bij het Windows 10 start scherm kun je volgens mij om zonder in te loggen Wifi verbinding te maken, ik denk dat hij daarop doelt, dan is er wel een netwerk op moment dat de user inlogt. Het is wel een rare methode want naar mijn idee is het beter om de eerste inlog altijd bekabeld te doen. Als je Windows 10 voor je hebt lock maar eens je scherm dan zul je dat je daar je wifi kan verbinden.
Hieronder een voorbeeld. naast het rode pijltje staat een netwerk icoontje, die in dit geval aangeeft dat je bekabeld verbonden bent, mocht je nog geen verbinding hebben dan kun je daar dus verbinding met wifi maken
Afbeeldingslocatie: https://www.tenforums.com/attachments/tutorials/98437d1472318361-add-remove-network-icon-lock-sign-screen-windows-10-a-lock_screen.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 19-04-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:07:
[...]

Bij het Windows 10 start scherm kun je volgens mij om zonder in te loggen Wifi verbinding te maken, ik denk dat hij daarop doelt, dan is er wel een netwerk op moment dat de user inlogt.
Dat wist ik niet. Dat je daar je netwerkstatus zag, wist ik wel, maar al gelijk je wifi kan configureren is nieuw. En natuurlijk alleen voor het wifi netwerk zelf, niet eventuele IP configuratie want dat vereist meer rechten. Niet altijd even zinvol om wel het een, maar niet het ander te kunnen doen, al kan je er natuurlijk ook van zeggen dat je geen dhcp hebt. :P
Het is wel een rare methode want naar mijn idee is het beter om de eerste inlog altijd bekabeld te doen.
Zeker een vreemde methode. Ik zou eerder ervoor zorgen dat op de werkplek altijd een bekabelde verbinding beschikbaar is. Ben je al dit soort geneuzel voor. En dan maakt het niet eens meer uit of je via een USB dock verbinding maakt.
Als je Windows 10 voor je hebt lock maar eens je scherm dan zul je dat je daar je wifi kan verbinden.
Je weet dat ik dat nooit zal zien, hè? Wifi icoontje op het inlogscherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

shadowman12 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:07:
[...]

Bij het Windows 10 start scherm kun je volgens mij om zonder in te loggen Wifi verbinding te maken, ik denk dat hij daarop doelt, dan is er wel een netwerk op moment dat de user inlogt. Het is wel een rare methode want naar mijn idee is het beter om de eerste inlog altijd bekabeld te doen. Als je Windows 10 voor je hebt lock maar eens je scherm dan zul je dat je daar je wifi kan verbinden.
Hieronder een voorbeeld. naast het rode pijltje staat een netwerk icoontje, die in dit geval aangeeft dat je bekabeld verbonden bent, mocht je nog geen verbinding hebben dan kun je daar dus verbinding met wifi maken
[Afbeelding]
Dit dus inderdaad. Ik merk ook op dat als je een gpupdate /force uitvoert wanneer je de GPO actief hebt staan en je reboot netjes de laptop zoals gevraagd, is er op dat moment ook géén WiFi verbinding meer waardoor ik denk dat dus het updaten van die specifieke policy stukloopt. Hij pakt hem wel op in de gpresult, maar voert uiteindelijk de daadwerkelijke installatie niet door. Bewijze van test ga ik dinsdag een testlaptop bekabeld aansluiten om eens te zien of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:20:
[...]

Dit dus inderdaad. Ik merk ook op dat als je een gpupdate /force uitvoert wanneer je de GPO actief hebt staan en je reboot netjes de laptop zoals gevraagd, is er op dat moment ook géén WiFi verbinding meer waardoor ik denk dat dus het updaten van die specifieke policy stukloopt. Hij pakt hem wel op in de gpresult, maar voert uiteindelijk de daadwerkelijke installatie niet door. Bewijze van test ga ik dinsdag een testlaptop bekabeld aansluiten om eens te zien of het dan wel werkt.
Dan worden er nog meer dingen in de GPO's gedaan die een reboot vereisen, anders kan dat niet.
Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:20:

Nee jijzelf niet omdat je uitsluitend op Linux werkt, maar misschien als je een machine uitrolt voor een collega dat je dan ziet.

[ Voor 63% gewijzigd door Turdie op 19-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:20:
[...]

Dat wist ik niet. Dat je daar je netwerkstatus zag, wist ik wel, maar al gelijk je wifi kan configureren is nieuw. En natuurlijk alleen voor het wifi netwerk zelf, niet eventuele IP configuratie want dat vereist meer rechten. Niet altijd even zinvol om wel het een, maar niet het ander te kunnen doen, al kan je er natuurlijk ook van zeggen dat je geen dhcp hebt. :P

[...]

Zeker een vreemde methode. Ik zou eerder ervoor zorgen dat op de werkplek altijd een bekabelde verbinding beschikbaar is. Ben je al dit soort geneuzel voor. En dan maakt het niet eens meer uit of je via een USB dock verbinding maakt.

(Gelukkig betreft het een .msi installatie van +/- 2MB voor ons nieuwe Remote Support programma, dus voortaan kun je dit gelukkig makkelijker op afstand regelen met de gebruiker).

[...]

Elke locatie bij ons heeft de beschikking om laptops bekabeld aan te sluiten wanneer nodig (o.a. via Dell D3100/Dell D6000 dockings) maar om nou 100+ laptops langs te gaan en per persoon en per locatie dit allemaal te laten doen gaat mijn voorkeur er in de eerste instantie naar uit om het toch even via Lansweeper te proberen :+

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 19-04-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

shadowman12 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:22:
[...]

Dan worden er nog meer dingen in de GPO's gedaan die een reboot vereisen, anders kan dat niet.

[...]

Nee jijzelf niet omdat je uitsluitend op Linux werkt, maar misschien als je een machine uitrolt voor een collega dat je dan ziet.
Hmm, het vreemde is dus dat elke keer als ik een GPUpdate uitvoer, de laptops wel vragen om elke keer gereboot te worden. Ik ga dinsdag zeker even bekabeld testen, kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:24:
[...]

Elke locatie bij ons heeft de beschikking om laptops bekabeld aan te sluiten wanneer nodig (o.a. via Dell D3100/Dell D6000 dockings) maar om nou 100+ laptops langs te gaan en per persoon en per locatie dit allemaal te laten doen gaat mijn voorkeur er in de eerste instantie naar uit om het toch even via Lansweeper te proberen :+
Ik zou een software installatie niet aan wifi toevertrouwen, je zult dan zien dat een collega dan net naar een vergadering loopt en de wifi verbinding kwijt is waardoor je software installatie corrupt raakt, heb je uiteindelijk nog veel meer werk omdat dat allemaal te gaan herstellen.
Je kunt toch communicatie uitsturen dat iedereen wordt verzocht om een bepaald tijdstip als jij de GPO's actief zet even bekabeld opnieuw op te starten, een beetje zelfredzaamheid van collega's mag je toch wel verwachten?
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:26:
[...]

Hmm, het vreemde is dus dat elke keer als ik een GPUpdate uitvoer, de laptops wel vragen om elke keer gereboot te worden. Ik ga dinsdag zeker even bekabeld testen, kijken wat er dan gebeurt.
Zoals ik zei dat zitten er dingen in group policy die een reboot veriesen, computer settings denk ik, kan van alles zijn, maar afhankelijk daarvan bepaald windows of die moet rebooten. Die instellingen zetten namelijk de pendingreboot registry key op 1, waarna jij te zien krijgt dat je moet rebooten.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 19-04-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

shadowman12 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:27:
[...]

Ik zou een software installatie niet aan wifi toevertrouwen, je zult dan zien dat een collega dan net naar een vergadering loopt en de wifi verbinding kwijt is waardoor je software installatie corrupt raakt, heb je uiteindelijk nog veel meer werk omdat dat allemaal te gaan herstellen.
Je kunt toch communicatie uitsturen dat iedereen wordt verzocht om een bepaald tijdstip als jij de GPO's actief zet even bekabeld opnieuw op te starten, een beetje zelfredzaamheid van collega's mag je toch wel verwachten?
_/-\o_ ooit zou ik hopen dat dit er zou komen. Ik snap je opmerking volledig en hij is terecht, maar in de (gehandicapten)zorg heeft men een dusdanig hoge werkdruk dat er nagenoeg weinig tijd aan ICT wordt besteed en wordt het liever over de schutting gegooid. We verwachten enige zelfredzaamheid, maar als we het via andere middelen kunnen pushen zoals via Lansweeper, ga ik dit eerst testen om de mensen op locaties zo min mogelijk te belasten zodat de zorg ongestoord door kan gaan.

Klinkt wat overdreven, maar ik zou willen dat het anders was. Dat is helaas de cultuur hier.

--
Naast de 100 laptops zijn er nog 600 laptops die niet in het domein zitten... ook die moeten gebeld gaan worden. Al met al, leuke werkverschaffing dacht ik zo.

/Edit
Misschien kun je dan nog beter die 100 laptops erbij tellen.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 19-04-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ViezeVis schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:32:
[...]

_/-\o_ ooit zou ik hopen dat dit er zou komen. Ik snap je opmerking volledig en hij is terecht, maar in de (gehandicapten)zorg heeft men een dusdanig hoge werkdruk dat er nagenoeg weinig tijd aan ICT wordt besteed en wordt het liever over de schutting gegooid. We verwachten enige zelfredzaamheid, maar als we het via andere middelen kunnen pushen zoals via Lansweeper, ga ik dit eerst testen om de mensen op locaties zo min mogelijk te belasten zodat de zorg ongestoord door kan gaan.

Klinkt wat overdreven, maar ik zou willen dat het anders was. Dat is helaas de cultuur hier.

--
Naast de 100 laptops zijn er nog 600 laptops die niet in het domein zitten... ook die moeten gebeld gaan worden. Al met al, leuke werkverschaffing dacht ik zo.

/Edit
Misschien kun je dan nog beter die 100 laptops erbij tellen.
Ik zou er wat strakker in zijn, niet in het domein = niet gemanaged door mij = zoekt het zelf maar uit. Ga jezelf niet allerlei bochten en bijt wat meer van je af zou ik zeggen, klinkt een beetje alsof je overal ja en amen op zegt en dat hoef je echt niet te doen. Dat gezeur altijd van ik heb het zo druk ik heb geen tijd voor ICT negeer ik zelf altijd een beetje, als geholpen wil worden, maak je er maar tijd voor, ik steek ook energie in om je te helpen, dan mag je ook wat terug verwachten, zo niet jammer dan, dan zoek je het zelf maar uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 20-04-2019 07:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@shadowman12, met het grote verschil dat @ViezeVis in de zorg zit. Daar kan je niet zo stellig die houding aannemen. De meeste van de mensen hebben spullen om juist mensen te kunnen helpen. Met de houding die jij in zou nemen, zouden ze straks helemaal niemand meer kunnen helpen omdat de middelen die ze hebben niet meer te gebruiken zijn omdat je eist dat ze met kabel aangesloten worden, wat zelden mogelijk is.

In dit geval zou ik toch wel water bij de wijn doen en het op andere manieren proberen op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er ook iemand die HTML in een Exchange transport rule gebruikt? Ik wil een rule maken om gebruikers te waarschuwing bij mogelijke spoofing. Heb deze tutorial gevolgd: https://community.spicewo...ails-with-html-formatting

Maar de HTML opmaak wordt bij mij (Exchange 2013) niet gebruikt. De tekst komt er wel in, dus de rule zelf werkt.

Correctie, het werkt wel. Ik was zelf zo onhandig om mijn spoofmail als plaintext te versturen ipv HTML :+

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:43

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

https://gathering.tweaker...message/58661362#58661362

Aan de hand van mijn klaagzang in het Systeembeheerder en hun problemen topic wil ik deze post toch eens hier neer zetten. In de hoop de juiste richting op te gaan.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:41:

Aan de hand van mijn klaagzang in het Systeembeheerder en hun problemen topic wil ik deze post toch eens hier neer zetten. In de hoop de juiste richting op te gaan.
Weet je zeker dat er geen GPO op de Terminal server is? die dit blokt?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

HKLM_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:43:
[...]

Weet je zeker dat er geen GPO op de Terminal server is? die dit blokt?
Dan zouden de collega's dit toch ook moeten hebben, en die hebben nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:46:
[...]

Dan zouden de collega's dit toch ook moeten hebben, en die hebben nergens last van.
Op de GPO kun je ook nog rechten zetten. Wellicht word er wel ergens een deny uitgedeeld aan een groep, user of computer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:41:

Heb je dit al gezien:
https://support.microsoft...rror-add-pst-outlook-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:38
Heeft betreffende gebruiker wel (schrijf)rechten op de map waar het PST bestand wordt aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Jup echter waarom werkt het bij de collega op die terminals server dan wel.
jordeeeh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:10:
Heeft betreffende gebruiker wel (schrijf)rechten op de map waar het PST bestand wordt aangemaakt?
Er is nog geen PST aangemaakt, dat is het hele probleem. Zodra ik op toevoegen klik komt de melding.

[ Voor 34% gewijzigd door kromme op 25-04-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Iemand ervaring met het troubleshooten van HP hardware? Ik heb een DL360 G5 (Learning server op werk) Waarbij de Fans op 100% blijven draaien :/ Server start verder gewoon goed op alleen die fans blijven 100%. Bios reset heeft i.i.g geen effect gehad.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:38
kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:11:
[...]

[...]

Er is nog geen PST aangemaakt, dat is het hele probleem. Zodra ik op toevoegen klik komt de melding.
Nee, maar als ie geen rechten heeft kan ie het bestand toch ook niet aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@kromme, kan ook zijn dat het begin pad waar Outlook mee opent niet bestaat of hij geen rechten heeft om te openen.

@HKLM_, klinkt als een ACPI issue. BIOS reset kan, maar heb je ook daarna naar de instellingen voor de fans gekeken? Zit ook de kap er wel goed op? Want als die niet goed gesloten is, blijft de boel ook vol blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:17:
@kromme, kan ook zijn dat het begin pad waar Outlook mee opent niet bestaat of hij geen rechten heeft om te openen.

@HKLM_, klinkt als een ACPI issue. BIOS reset kan, maar heb je ook daarna naar de instellingen voor de fans gekeken? Zit ook de kap er wel goed op? Want als die niet goed gesloten is, blijft de boel ook vol blazen.
Die ACPI was ik ondertussen ook tegengekomen op een oud HP forum. Kap zit er goed op ga maandag weer verder kijken over een half uur begint mijn weekend :9

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

[...]

Geen idee, ik ken jullie terminal server inrichting niet. Er moet dan iets anders zijn tov de collega waar het niet werkt, probeer dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Hulde de documenten folder waar de map öutlook bestanden"instaat wat hij default opend had de user(s) geen rechten meer op.

Problem solved! Thanks, dit heeft me echt uren gekost. ik had al gekeken naar default path aanpssingen maar dat werkte niet.
Compleet niet aan rechten gedacht gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:04:
[...]

Hulde de documenten folder waar de map öutlook bestanden"instaat wat hij default opend had de user(s) geen rechten meer op.

Problem solved! Thanks, dit heeft me echt uren gekost. ik had al gekeken naar default path aanpssingen maar dat werkte niet.
Het is idd niet iets waar je snel aan denkt. Maar je opmerking dat het bij het dialoogvenster al met een melding kwam was voor mij de hint om hier naar te kijken.
HKLM_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:22:
[...]

Die ACPI was ik ondertussen ook tegengekomen op een oud HP forum. Kap zit er goed op ga maandag weer verder kijken over een half uur begint mijn weekend :9
Bedacht mij net ook nog, check eens de status van iLO. Als die niet lekker functioneert, wil het systeem ook wel eens de fans op 100% gooien totdat het is opgelost. Update de firmware indien nodig, anders een reset naar factory defaults. Als dat niet werkt en je iLO is idd de schuldige (als in, reageert niet), dan de vele troubleshooting tips proberen die je online kan vinden.

Zou ook nog kunnen dat er een stuk hardware in zit dat het systeem niet lekker slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hero of Time schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:38:
@shadowman12, met het grote verschil dat @ViezeVis in de zorg zit. Daar kan je niet zo stellig die houding aannemen. De meeste van de mensen hebben spullen om juist mensen te kunnen helpen. Met de houding die jij in zou nemen, zouden ze straks helemaal niemand meer kunnen helpen omdat de middelen die ze hebben niet meer te gebruiken zijn omdat je eist dat ze met kabel aangesloten worden, wat zelden mogelijk is.

In dit geval zou ik toch wel water bij de wijn doen en het op andere manieren proberen op te lossen.
Misschien nog wel even handig om te vertellen: probleem wat hieronder is beschreven heeft ook de oplossing voor het probleem gehad wat ik eerder benoemde: het pushen van software via GPO's, via WiFi :)

https://community.spicewo...-to-hardware-without-rj45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 10:58
Windows Server 2012R2 + Exchange 2013 CU23
Wildcard vervanging is uitgevoerd door een collega in IIS (import certi, bindings voor Exch back end aangepast + Default Web Site) voor Exchange.

Outlook: Working
ECP: Krak
OWA: Krak
EAS: Working

OWA/ECP: toont juiste certi, toont login en gaat daarna stuk op "working on it" OF login scherm loop.

Google om 8:45 aangeslingerd, ik zie niet meer wat ik mis
Al gedaan:
- Oude certi teruggezet
- ecp en owa virtual dir opnieuw opgebouwd via Exchange Shell
- Oude Certi verwijderd

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
D_Jeff schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:30:
Windows Server 2012R2 + Exchange 2013 CU23
Wildcard vervanging is uitgevoerd door een collega in IIS (import certi, bindings voor Exch back end aangepast + Default Web Site) voor Exchange.

Outlook: Working
ECP: Krak
OWA: Krak
EAS: Working

OWA/ECP: toont juiste certi, toont login en gaat daarna stuk op "working on it" OF login scherm loop.

Google om 8:45 aangeslingerd, ik zie niet meer wat ik mis
Al gedaan:
- Oude certi teruggezet
- ecp en owa virtual dir opnieuw opgebouwd via Exchange Shell
- Oude Certi verwijderd
Volgens mij moet je het cert vervangen via het Exchange Admin Center en niet via IIS of via PowerShell met het Import-ExchangeCertificate commando, staat best duidelijk op docs.microsoft.com beschreven:
You can import (install) certificates on Exchange servers in the Exchange admin center (EAC) or in the Exchange Management Shell

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 26-04-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
ECP / EAC: Die is helaas al stuk.
Verder geeft Exch Shell aan dat de IIS binding er netjes opzit

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
D_Jeff schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:00:
ECP / EAC: Die is helaas al stuk.
Verder geeft Exch Shell aan dat de IIS binding er netjes opzit

:(
Je zou het volgende kunnen proberen:
PowerShell:
1
2
Remove-WebApplication -Site "Exchange Back End" -Name ecp
New-WebApplication -Site "Exchange Back End" -Name ecp -PhysicalPath "C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\V15\ClientAccess\ecp" -ApplicationPool MSExchangeECPAppPool

En dan
PowerShell:
1
2
Remove-EcpVirtualDirectory -Identity ex2016\ecp (Default Web Site)
New-EcpVirtualDirectory  -InternalUrl https://mail.contoso.local/ecp -ExternalUrl  https://mail.contoso.local/ecp

En hetzelfde zou je dan kunnen voor OWA
PowerShell:
1
2
3
4
Remove-WebApplication -Site "Exchange Back End" -Name owa
New-WebApplication -Site "Exchange Back End" -Name owa -PhysicalPath "C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\V15\ClientAccess\owa" -ApplicationPool MSExchangeOWAAppPool
Get-OwaVirtualDirectory | Remove-OwaVirtualDirectory 
New-OwaVirtualDirectory  -InternalUrl https://mail.contoso.local/owa -ExternalUrl  https://mail.contoso.local/owa

En dan voor de zekerheid:
iisreset /noforce

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 26-04-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kan iemand mij aan een linkje helpen waar ik End Of Service Life van HPE spul vinden kan? Op de productpagina nergens te vinden.

We zijn naar een nieuw MSA (HPE 2052 MSA/SAN) aan het kijken, de huidige P2000 geeft steeds meer kuren en is volgend jaar EOSL

EDIT: Ff met HPE Support in de chat gezeten, 1/1/2026, dat is voldoende. Hopelijk vandaag goedkeuring van manager.

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 29-04-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

Tipje : er is een default locatie waar hij als eerste probeert die PST aan te maken. Dat kan best een locatie zijn die niet meer bestaat. Dan heb je een keer de home dir van de gebruiker verplaatst. Dat zorgt voor deze melding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

asing schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:13:
[...]

Tipje : er is een default locatie waar hij als eerste probeert die PST aan te maken. Dat kan best een locatie zijn die niet meer bestaat. Dan heb je een keer de home dir van de gebruiker verplaatst. Dat zorgt voor deze melding. :)
* Hero of Time biedt @asing wat koffie aan:
Gevolgd door:
kromme schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:04:
[...]

Slaapkop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hero of Time schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:55:
[...]

Dank je, lekker! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Hero of Time schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:55:
[...]

[...]

Gevolgd door:

[...]

Slaapkop!
Ook een stuk, in een omgeving terecht komen waar niet alles consequent is. De eene heeft de documents folder in profiel zitten. Bij de ander is het weer geredirect.ik zie iedere dag wat nieuws wat me verbaast.uiteraard aan mij om de shit goed op de rails te krijgen wat het weer leuk maakt....en soms frustrerend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kromme schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:49:
[...]

Ook een stuk, in een omgeving terecht komen waar niet alles consequent is. De eene heeft de documents folder in profiel zitten. Bij de ander is het weer geredirect.ik zie iedere dag wat nieuws wat me verbaast.uiteraard aan mij om de shit goed op de rails te krijgen wat het weer leuk maakt....en soms frustrerend..
Oh, dat hebben wij hier ook. Sommige hebben geen redirect van documenten e.d. Maar wie precies, dat moet ik dan ergens uit de policy rechten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
shadowman12 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:48:
[...]

Nou ja ik denk dat die popus in dit geval komen omdat exchange onder water stuk is, en dat is lastig omdat te fixxen. Normaliter is dat best te fixxen inderdaad, maar dan moet je wel een omgeving hebben waar niet iemand handmatig in IIS met de certificaten heeft lopen kloten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die popus zijn @D_Jeff , misschien kun je daar in het sysops topic is dat wat over uitwuiden?
Sure.
Wildcard volgens de logging van Servermanager: Kan de private key niet vinden van *certi*
Op 2 plekken hangt nu de self-signed -- wat issues geeft met bijv Outlook en OWA Anywhere (Hee.. je chain klopt niet, weet je dat dat je verder gaat?)

Outlook ploppers: inloggen

Kortom:
- IMAP moet nog een non-wildcard krijgen
- SMTP moet nog het juiste certi krijgen
- Alle betrokken onderdelen moeten het juiste certi krijgen. Daarna draait het weer als een zonnetje (been there, done that)

Inmiddels heeft EAS ook krak gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oplossing: ga de cloud in. Ben je van dat hele gezeik met IIS en certificaten af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:49:
[...]

Sure.
Wildcard volgens de logging van Servermanager: Kan de private key niet vinden van *certi*
Op 2 plekken hangt nu de self-signed -- wat issues geeft met bijv Outlook en OWA Anywhere (Hee.. je chain klopt niet, weet je dat dat je verder gaat?)

Kortom:
- Alle betrokken onderdelen moeten het juiste certi krijgen. Daarna draait het weer als een zonnetje (been there, done that)

Wel echt een puinzooi zo te lezen :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
FastFred schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:10:
Kan iemand mij aan een linkje helpen waar ik End Of Service Life van HPE spul vinden kan? Op de productpagina nergens te vinden.

We zijn naar een nieuw MSA (HPE 2052 MSA/SAN) aan het kijken, de huidige P2000 geeft steeds meer kuren en is volgend jaar EOSL

EDIT: Ff met HPE Support in de chat gezeten, 1/1/2026, dat is voldoende. Hopelijk vandaag goedkeuring van manager.
verwacht richting einde jaar overigens wel de opvolger v/d msa2050/2052. EOSL datum bij hpe (voor hardware) is altijd 5 jaar nadat de hw end of life is, HPE zegt hiermee dus dat 1/1/2021 de msa2050/2052 EOL gaat. PowerVault ME4024 van Dell heeft die nieuwe hw overigens wel al (gebruiken zelfde hw, is oem bak die bij seagate vandaan komt dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@HKLM_
ALS;

- Het certificaat goed gemaakt wordt (met correcte chain)
- Certi correct wordt neergezet

is dit klusje hooguit een uurtje werk (inc. checks en reboot).
Wie het sloopt, zit letterlijk met de rotte appels :P

--
o365 had over 2017-2018, naar mijn weten, een uptime van 350 dagen. Wat laat je je gebruikers doen in de momenten dat "shit hits the fan?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:08:
@HKLM_
ALS;

- Het certificaat goed gemaakt wordt (met correcte chain)
- Certi correct wordt neergezet

is dit klusje hooguit een uurtje werk (inc. checks en reboot).
Wie het sloopt, zit letterlijk met de rotte appels :P

--
o365 had over 2017-2018, naar mijn weten, een uptime van 350 dagen. Wat laat je je gebruikers doen in de momenten dat "shit hits the fan?" :+
True als je weet hoe het moet ben je zo klaar. ik (sloopte) Exchange ook de eerste keer dat ik een SSL certificaat mocht vervangen :D echter was dit alleen de https redirect voor owa etc in iis maar ik was wel even lost.

Helpt de collega die het gesloopt heeft je nog wel of is het nu 100% jouw feest *O*

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 29-04-2019 20:26 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:08:
Je krijgt wettelijk 21 vakantiedagen voor een fulltime dienstverband. Heb je nog 6 dagen 'over'. Ik zie 't probleem niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:49:
[...]

Sure.

Kortom:

Je zou dit kunnen proberen om EAS(Exchange Active Sync) te fixxen:
Remove the Site in Default Web Site
PowerShell:
1
Remove-ActiveSyncVirtualDirectory -Identity Microsoft-Server-ActiveSync (Default Web Site)

Recreate the Site in Default Web Site
PowerShell:
1
New-ActiveSyncVirtualDirectory -WebSiteName "Default Web Site" -ExternalUrl https://FQDN/Microsoft-Server-ActiveSync -InternalUrl https://FQDN/Microsoft-Server-ActiveSync

Remove the Site in Back End
PowerShell:
1
Remove-ActiveSyncVirtualDirectory -Identity "Server Name\Microsoft-Server-ActiveSync (Exchange Back End)"

Recreate the Site in Back End
PowerShell:
1
New-ActiveSyncVirtualDirectory -WebSiteName "Exchange Back End"

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 29-04-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Hero of Time Mag jij mij eens uitleggen waar jij 27 dagen scoort?
@HKLM_ Ik heb het van de collega maar overgenomen, maar update 'm netjes.
En hea, 't beste bitje van het internet maakt ook wel es een fout -- verder een prima persoon, verwijt ik verder niets.

Omdat dit zo'n klusje is dat je eens paar jaar doet en het toen best druk was, is de documentatie er een beetje bij ingeschoten. Dat had ik vorig jaar namelijk niet gedaan (en ik moet per vervangingseditie de PowerShell commando's erbij zoeken op t internet)

---
@shadowman12 Zodra Front end z'n juiste certi heeft, iisreset, autodiscovery laten bijkomen en EAS loopt ook weer.

Conclusie: Je bent een rund als je met Certi's in Exchange stunt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:06:
@HKLM_ Ik heb het van de collega maar overgenomen, maar update 'm netjes.
En hea, 't beste bitje van het internet maakt ook wel es een fout -- verder een prima persoon, verwijt ik verder niets.

Omdat dit zo'n klusje is dat je eens paar jaar doet en het toen best druk was, is de documentatie er een beetje bij ingeschoten. Dat had ik vorig jaar namelijk niet gedaan (en ik moet per vervangingseditie de PowerShell commando's erbij zoeken op t internet)

---
@shadowman12 Zodra Front end z'n juiste certi heeft, iisreset, autodiscovery laten bijkomen en EAS loopt ook weer.

Conclusie: Je bent een rund als je met Certi's in Exchange stunt :+
Tja geen documentatie :P naja uiteindelijk moet je het als team doen zeg ik altijd maar :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
HKLM_ schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:09:
[...]

Tja geen documentatie :P naja uiteindelijk moet je het als team doen zeg ik altijd maar :)
Nja ik heb de indruk dat die collega gewoon maar is gaan klikken, hij had misschien ook even rond kunnen googlen of kunnen vragen, kan ik zo de certificaten van exchange via IIS vervangen, in plaats van gewoon hoppa. Want in de documentatie van Microsoft staat best duidelijk dat je het via exchange zelf moet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 29-04-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
shadowman12 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:11:
[...]

Nja ik heb de indruk dat die collega gewoon maar is gaan klikken, hij had misschien ook even rond kunnen googlen of kunnen vragen, kan ik zo de certificaten van exchange via IIS vervangen, in plaats van gewoon hoppa. Want in de documentatie van Microsoft staat best duidelijk dat je het via exchange zelf moet doen.
Dat is 100% waar! Schijnbaar zijn er toch beheerders die er anders over denken :+

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 29-04-2019 21:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D_Jeff schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:06:
Waar haal jij die 6 extra vakantiedagen opeens vandaan?
Ik tel 365 (jaar) - 350 (schijnbaar uptime O365, bron?) = 15.
21 (wettelijke vakantiedagen) - 15 (dagen dat O365 schijnbaar offline is) = 6 vakantiedagen over om nog mail op vrije dagen te kunnen lezen, of voor O365 om down te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
thijszor schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:07:
[...]

verwacht richting einde jaar overigens wel de opvolger v/d msa2050/2052. EOSL datum bij hpe (voor hardware) is altijd 5 jaar nadat de hw end of life is, HPE zegt hiermee dus dat 1/1/2021 de msa2050/2052 EOL gaat. PowerVault ME4024 van Dell heeft die nieuwe hw overigens wel al (gebruiken zelfde hw, is oem bak die bij seagate vandaan komt dacht ik).
Dat kan zijn, maar de huidige P2000 begint het echt op te geven. Hebben controller B pas geleden vervangen, een half jaar daarvoor was controller A al aan de beurt. IT partner wilde eerst firmware updaten maar hij liep al langer te knipperen dus firmware m'n reet, vervangen dat ding. Vorige week hield controller A er mee op en was controller B niet te bereiken. Billenknijp momentje. Gisteren een disk stuk + meer random storingen tegelijkertijd. We kunnen er niet meer op vertrouwen, dus weg met het ding, dan gaan we geen half jaar wachten op een opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Wat Azure nieuws, je kan nu VMware "workloads" in Azure draaien:
https://azure.microsoft.com/en-us/overview/azure-vmware/

De praktische cases kan ik me nog even niet bedenken ;). Nu trouwens alleen nog beschikbaar in de regio's US West en US East, maar zal vast wel meer worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 29-04-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
^^-- Tsja, als AWS in de sloot pist, moet Azure dat ook doen :P

je mag um crossposten in het andere draadje -- just in case

[ Voor 36% gewijzigd door D_Jeff op 29-04-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ehm. Met VMware kon je al een paar jaar je vm seamless naar de cloud migreren en terug. Ongeacht wat er op draaide. MS heeft dat ook gepoogd, heet Azure Stack. Maar dan ben je dus helemaal afhankelijk van wat MS aanbiedt om on prem te kunnen draaien. Maar slimme zet. Hyper V is best een leuk product maar een beetje enterprise draait toch evht vmware op zijn on prem stack, al dan niet in een hyperconverged setup. Die kunnen straks dus ook naar de azure cloud voor hun non critical loads, ipv alleen naar aws. Denk aan zo onderhand alles wat geen PRD is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Over VMware gesproken. Kan je twee 1-core licenties op een instantie toepassen om zo beide sockets te licenseren? Onze licentiepartner is zo handig geweest om 10 losse licenties te regelen, ipv een enkele voor 10 sockets. :F

Omzetten mag ook, als ik maar de hele machine kan voorzien van een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Hero of Time schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:04:
Over VMware gesproken. Kan je twee 1-core licenties op een instantie toepassen om zo beide sockets te licenseren? Onze licentiepartner is zo handig geweest om 10 losse licenties te regelen, ipv een enkele voor 10 sockets. :F

Omzetten mag ook, als ik maar de hele machine kan voorzien van een licentie.
Je zou zeggen dat je licentiepartner dit weet :+

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste

Let op:
Letop, dit topic is bedoeld voor technische vragen, niet voor het klagen over je werk, je klanten of manager. Daarvoor kan je terecht in Topicreeks: Systeembeheerders en hun problemen