Tylen schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:37:
[...]
Disable fslogix eens. Heb dit wel eens eerder gezien als je in de gpo van fslogix teveel gaat prutsen aan de bestandsnamen van de containers. Dan kan je 1 keer inloggen en daarna niet meer. Best practice is ook om je admin accounts/groups te excluded dmv ze toe te voegen in de lokale exclude groepen.
Punt is dat wanneer ik met WAC de server wil beheren, er een lokaal profiel wordt gemaakt.
Eerst bestaat c:\users\<admin> niet, log ik in met RDP dan wordt die map aangemaakt en de fslogix container wordt hierop gekoppeld. Dat kan ik zo vaak doen als ik wil, inloggen, uitloggen, herhalen, niets aan de hand.
Ga ik met WAC naar de server, dan wordt er ook een map voor m'n profiel gemaakt, maar dat is geen fslogix methode. Ga ik uit de server terug naar het overzicht, dan blijft het profiel er staan. In het register onder HKEY_USERS is het register van de gebruiker ook nog geladen. En juist dát lijkt het probleem te zijn. Want met deze nog geladen, kan om een of andere reden fslogix niets meer. Wat het wil doen, faalt.
Ben ik al met RDP ingelogd en is m'n fslogix profiel geladen, dan doet WAC het ook gewoon prima. Eruit, terug erin met WAC, niets aan de hand. Maar log ik af met RDP, dan is het limbo en wil WAC ook niets meer.
Ik had ook nog eens getest met een aparte remote powershell sessie. Daar zag ik namelijk dat er een profiel wordt gemaakt en het register ervan wordt geladen voor zolang het powershell venster open is. Enter-PSSession, Exit-PSSession, kan gewoon. Exit-PSSession doet wel wat sluiten, maar niet volledig, dat is dus pas als het venster wordt gesloten.
Omdat WAC met remote powershell werkt, kan ik maar 1 ding bedenken wat hier gebeurt: de sessie wordt niet fatsoenlijk gesloten. Er blijft iets hangen en ik weet niet wat de timeout is.
Met de huidige 2012R2 RDS omgeving kreeg ik namelijk ook een tijdelijk profiel als ik met WAC was ingelogd op de server, UPD kon niet op de locatie gekoppeld worden en kreeg ik een tijdelijk profiel. Maar een tijdje later kreeg ik wel gewoon m'n profiel geladen.
Waarom het hier wel herstelde en bij de 2022 server niet is het mysterie.