• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mede-auteur:
  • YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:40

YdieresiS

Dit topic gaat over de on-line modus van RDR2, voor de single player variant verwijzen we je graag naar dit topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption is op 19 oktober 2016 officieel aangekondigd, op 20 oktober is een eerste trailer vrijgegeven waarin meer van de game getoond wordt. De release stond toen nog op het eerste kwartaal van 2018. De tweede trailer kwam op 28 september 2017. Op 1 februari 2018 is bekend geworden dat de releasedate van RDR2 is vastgezet op 26 oktober 2018, een halfjaar uitstel in vergelijking met het eerste releasevenster. Een maandje later wordt on-line beschikbaar gesteld in een Beta variant. Na een periode zal deze als Red Dead Redemption 2 Online

Informatie
Veel informatie over de game zelf, screens en videos zijn te vinden in het [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 topic. Deze zullen we hier niet nogmaals neerzetten. Wel proberen we alle informatie met betrekking tot Read Dead Redemption 2 Online samen te vatten in deze topic start.

Genre: Third Person Action Adventure Game (On-line)
Ontwikkelaar: Rockstar Games
Release date: 30 november 2018
Platformen: PlayStation 4, Xbox One

Vanaf wanneer heb je toegang?:
Dinsdag 27 november – Alle eigenaren van de Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition
Woensdag 28 november – Alle spelers die Red Dead Redemption 2 op 26 oktober gespeeld hebben
Donderdag 29 november – Alle spelers die Red Dead Redemption 2 tussen 26 en 29 oktober gespeeld hebben
Vrijdag 30 november – Iedereen die Red Dead Redemption 2 bezit

Ligt het systeem eruit?
Zit je met deze vraag? Gelukkig houdt Rockstar Games bij of het systeem beschikbaar of niet, dit doen ze voor al hun services. Kijk dan ook eerst even op deze link voordat je het in het topic vraagt:
https://support.rockstargames.com/servicestatus

[Voor 73% gewijzigd door YdieresiS op 29-11-2018 15:11. Reden: Topic start wat opgeleukt.]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Aftellen, ben benieuwd :)

Ik ga vanavond aan de slag. Als iemand medespelers zoekt op PS4 kan je me adden: kjujay

[Voor 7% gewijzigd door Kju op 27-11-2018 12:53]

PSN: Kjujay

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 11:27
Ah goed topic :)

PSN: Maichel

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga om half 3 direct streamen op twitch https://www.twitch.tv/fordeafer via de chat daar sta ik open voor vragen en suggesties. Het is een kaal kanaal omdat ik geen echte streamer ben, alleen vandaag even om mede tweakers de online wereld te laten zien.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-03 15:49
Vanaf 14:30u Nederlandse tijd kun je Red Dead Online spelen. (mits je Ultimate hebt...)

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:17
Chaoss schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
Dit topic is bedoeld voor alle discussie over RDR 2 Online!

Vanaf wanneer heb je toegang?:
Dinsdag 27 november – Alle eigenaren van de Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition
Woensdag 28 november – Alle spelers die Red Dead Redemption 2 op 26 oktober gespeeld hebben
Donderdag 29 november – Alle spelers die Red Dead Redemption 2 tussen 26 en 29 oktober gespeeld hebben
Vrijdag 30 november – Iedereen die Red Dead Redemption 2 bezit

Voor de single player discussie kun je in het: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 -topic terecht.
Is er een manier om te zien of je 26 oktober hebt gespeeld? Ik weet dat tbh echt niet meer :+ Had hem wel geinstalleerd maar weet niet of het de 26e of de 27e was dat ik hem opstartte.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 23:53
Melantrix schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:43:
[...]

Is er een manier om te zien of je 26 oktober hebt gespeeld? Ik weet dat tbh echt niet meer :+ Had hem wel geinstalleerd maar weet niet of het de 26e of de 27e was dat ik hem opstartte.
Even checken wanneer je je eerste trophy/achievement hebt behaald? Geloof dat het de tweede missie was waarbij je die al unlockte, daaruit zou je het kunnen opmaken als je de eerste en tweede missie achter elkaar hebt gespeeld.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 15:10
14:30 zou het beschikbaar moeten zijn voor Ultimate versie gebruikers. Ben benieuwd.

Heb nog geen game update gehad, benieuwd hoe ‘t zal gaan.

[Voor 28% gewijzigd door slijkie op 27-11-2018 14:15]

• YdieresiS
Volgens mij is er nog weinig officiele informatie bekend over de verschillende modi. In een artikel op Tweakers staat wel wat gelekte informatie: nieuws: 'Red Dead Online bevat battle royale-modus'

Ik ga zelf on-line niet direct spelen, ik ga het wel een kans geven, maar dit zal later zijn (ik wil eerst de single player doorspelen). Mocht iemand informatie hebben over de gamemodi, of een goede bron weten, dan wil ik dit wel in de topicstart bijwerken.

[Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 27-11-2018 14:18. Reden: Linken naar Tweakers artikel, ipv andere website.]

Latin capital letter y with diaeresis

• ArthurMorgan
  • Niet online
op de fp staat ook een artikeltje. nieuws: 'Red Dead Online bevat battle royale-modus' /edit: mooie edit hoor ;)

Wat ik vooralsnog echt mis zijn contactmissies. Dat is waar ik toch het meest op hoop. Die heb ik heel lang met veel plezier gespeeld in GTA. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die er niet in zitten.... nog een kwartier en we zullen het zien :D

[Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2018 14:19]

• YdieresiS
@ArthurMorgan ik zag het ook net, het is toch beter om naar Tweakers te linken vanaf hier :)

Alle informatie die bekend is, zie ik graag hier terug. Veel plezier aan diegenen die straks van start kunnen.

Latin capital letter y with diaeresis

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:25

OzzieMann

PSN: OzzieMann

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:18:
op de fp staat ook een artikeltje. nieuws: 'Red Dead Online bevat battle royale-modus' /edit: mooie edit hoor ;)

Wat ik vooralsnog echt mis zijn contactmissies. Dat is waar ik toch het meest op hoop. Die heb ik heel lang met veel plezier gespeeld in GTA. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die er niet in zitten.... nog een kwartier en we zullen het zien :D
Hoe gaan we die contact missies krijgen? Telefoon hebben we nog niet, moeten we dan naar het postkantoor rijden voor een missie? :+

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hmm, ik heb de ultimate edition. Maar hij wil hem niet opstarten. Er blijft staan, coming soon. (xbox One X}

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:56:
Ik ga om half 3 direct streamen op twitch https://www.twitch.tv/fordeafer via de chat daar sta ik open voor vragen en suggesties. Het is een kaal kanaal omdat ik geen echte streamer ben, alleen vandaag even om mede tweakers de online wereld te laten zien.
Ik ging net kijken maar er is niets te zien 8)7

Edit: ooh tegelijk gepost. Ik wacht af.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 27-11-2018 14:44]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:44:
[...]

Ik ging net kijken maar er is niets te zien 8)7
Ik kom er niet in...

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 13:40
Deze gast streamt nu RDO

https://www.twitch.tv/ka_wouter

PSN: riznind

• slijkie
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:44:
Hmm, ik heb de ultimate edition. Maar hij wil hem niet opstarten. Er blijft staan, coming soon. (xbox One X}
Ik heb de One X hard restart gedaan om cache te legen, krijg ik verdorie een firmware update van 370 mb, lekker traag ook (verifieren en applying). Maargoed. Daarna even kijken.

• Kju
Nou via Remote Play start hij hier prima :D

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op reddit zijn er meer Xbox gebruikers met dit probleem...

/edit, ik vrees dat dit nog even niet gaat werken hier. Ook een harde herstart gaf geen resultaat.

[Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2018 14:52]

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-06 23:35
Straks even Playstation + halen, ben erg benieuwd na online en ga er hopelijk ook veel speelplezier uithalen. :)

• slijkie
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:50:
Op reddit zijn er meer Xbox gebruikers met dit probleem...

/edit, ik vrees dat dit nog even niet gaat werken hier. Ook een harde herstart gaf geen resultaat.
Hij trekt nu een update van RDR2 binnen van 5.32GB.

Misschien daarna dus.

Edit; nope, ‘Coming Soon’.

[Voor 5% gewijzigd door slijkie op 27-11-2018 15:08]

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:59

Gregory76

Sony PlayStation freak

YouTube: Red Dead Online BETA Multiplayer Gameplay LIVE!! (Red Dead Redemptio... online gameplay van iemand op PS4.
Het lijkt dus al wel degelijk te werken, voor sommigen.

PSN: psnprofiles.com/GregNL76 PS1, PS2, PS3, PS4, PS4 Pro, PS5 (Disk Edition), PSP, PS Vita, PSVR en meer consoles! :p

• slijkie
Gregory76 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:22:
YouTube: Red Dead Online BETA Multiplayer Gameplay LIVE!! (Red Dead Redemptio... online gameplay van iemand op PS4.
Het lijkt dus al wel degelijk te werken, voor sommigen.
Juist, voor PS4, het probleem ligt hem bij de Xbox versie.

• ArthurMorgan
  • Niet online
We are aware of an issue affecting Xbox One Ultimate Edition players not being able to access Red Dead Online. Please be patient as we investigate this issue.
Wat betreft de prijzen en verdiensten lijkt het erop of het wel erg scheef gaat zijn. Ik lees op reddit over pistolen van 1000$ en inkomsten in centen tot tientallen dollars. Waar het in GTA in het begin nog redelijk meeviel met grinden lijkt het hier wel een beetje over de top te zijn.

[Voor 40% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2018 15:50]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
En...iemand al gespeeld?

• Kju
Character aangemaakt, de intro gespeeld, eerste missie gedaan. Ik ben hier voorlopig wel zoet mee :D

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 11:43
Xbox versie hier... "Coming soon" met Ultimate Edition.

Vanavond toch geen tijd, maar goed...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kju schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:41:
Character aangemaakt, de intro gespeeld, eerste missie gedaan. Ik ben hier voorlopig wel zoet mee :D
Zonder filmpje natuurlijk geen informatie :P

(zien die vrouwen er nog een beetje uit, GTA had toch niet echt bijzonder moeder mooiste varianten)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
SinergyX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:03:
[...]

Zonder filmpje natuurlijk geen informatie :P

(zien die vrouwen er nog een beetje uit, GTA had toch niet echt bijzonder moeder mooiste varianten)
De characters die je in RDR2 online kunt aanmaken zijn stuk voor stuk downies.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Drial schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:16:
[...]

De characters die je in RDR2 online kunt aanmaken zijn stuk voor stuk downies.
Geen woord gelogen daar.. holy f...
YouTube: Red Dead Redemption 2 Online - Full Character Creation & Customizati...

Female versie
YouTube: RED DEAD ONLINE - Character Creation - All Male and Female Customiza...

Weinig beters… :/

[Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2018 18:25]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:25
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:46:

[...]

Wat betreft de prijzen en verdiensten lijkt het erop of het wel erg scheef gaat zijn. Ik lees op reddit over pistolen van 1000$ en inkomsten in centen tot tientallen dollars. Waar het in GTA in het begin nog redelijk meeviel met grinden lijkt het hier wel een beetje over de top te zijn.
Zag op een stream daarnet dat ze voor een online story missie $2 kregen terwijl er guns in het boek van de gunshop voor $250 staan. Ik hoop niet dat het betekent dat je meteen je portemonnee moet trekken om iets te kunnen doen online want dit is voor mij de enige reden geweest om RDR2 te halen. Ik wil freeroamen en niet aan een verhaal vastzitten. Zo heb ik GTA V online ook gespeeld op een invite only basis.

Zag in die stream daarstraks dat er ook al de nodige paarden afgeknald werden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met dat touw, ik zie een gigantische stormvloed aan trolling aankomen.

Edit, ik zie het nu op diverse streams al.. dat wordt dus 99% in een private sessie zitten.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:08
Ik ben op dit moment bezig met het aanmaken van een character maar ze zien er zo lelijk uit dat ik niet verder kom :P

• shoombak
  • Niet online
Ik kom er niet meer op PS4, unable to contact servers

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 17:01
Lekker Ventje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:07:
[...]

Zag op een stream daarnet dat ze voor een online story missie $2 kregen terwijl er guns in het boek van de gunshop voor $250 staan. Ik hoop niet dat het betekent dat je meteen je portemonnee moet trekken om iets te kunnen doen online want dit is voor mij de enige reden geweest om RDR2 te halen. Ik wil freeroamen en niet aan een verhaal vastzitten. Zo heb ik GTA V online ook gespeeld op een invite only basis.

Zag in die stream daarstraks dat er ook al de nodige paarden afgeknald werden.
Je hebt insurance. Overigens vind ik de goudstaven ofzoiets een beetje raar. Je kan dus met microtransacties dingen eerder unlocken. Je krijgt ze ook als je niet betaald dat scheelt wel

• Lekker Ventje
Ik zie vooral mensen die missies aan het doen zijn, dan kun je net zo goed de SP spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 02:23
Lekker Ventje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:41:
Ik zie vooral mensen die missies aan het doen zijn, dan kun je net zo goed de SP spelen.
Zijn die missies hetzelfde als in SP?

• Lawine93
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-02 00:46
Net een missie gedaan waar je een paard moest stelen. De soort 'missies' zijn gelijk het is wel een andere verhaallijn.
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:48:
[...]

Zijn die missies hetzelfde als in SP?

• Lekker Ventje
Denk het niet maar je moet vrachten begeleiden en kampen bevrijden. Dat soort zaken.

• Lawine93
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-02 00:46
Op de Xbox One kan ik sinds een half uur online spelen met Ultimate. Daarvoor kreeg ik alleen de 'coming soon' melding

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wapens en kleren zijn duur in online.

Weg

• Lekker Ventje
Hoop niet dat het betekent dat er meteen volop op microtransacties ingezet gaat worden.

• New Yorker
  • Niet online
Elke lichaam looten is een must.

Weg

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:06
Zag een video dat iemand 5 dollar kreeg na het voltooien van een missie. Dan kun je beter mensen beroven als dat de standaard uitbetaling wordt :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
Geen mogelijkheid om echt solo te spelen volgens mij. Als dat echt zo is dan kijk ik een poosje wat missies en posse aan, maar kan me niet voorstellen dat het voor mij net zo'n succes wordt als GTA. Dat gold systeem is ook echt extreem imho. Het aantal uren dat je moet spelen om een gold bar de verdienen is geloof ik rond de 600...

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:59
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 06:55:
Geen mogelijkheid om echt solo te spelen volgens mij. Als dat echt zo is dan kijk ik een poosje wat missies en posse aan, maar kan me niet voorstellen dat het voor mij net zo'n succes wordt als GTA. Dat gold systeem is ook echt extreem imho. Het aantal uren dat je moet spelen om een gold bar de verdienen is geloof ik rond de 600...
Totdat je manieren weet waarop je weer makkelijker goud kan verdienen, bepaalde missies, bepaalde dieren inlevert(?)..
Hoe zit het eigenlijk met het jagen? Gewoon allemaal mogelijk zoals in de story?

Ik heb mn xbox gisteren op nieuw zeeland gezet (locatie en tijd) dus hoop dat ik zo al even aan de slag kan ermee :D

Maar ik weet nog heel goed bij GTA V dat het op het begin ontiegelijk lastig was om geld te verdienen en om überhaupt een knakker-pistooltje te kopen...Zo was er amper iets te doen, ja mensen vermoorden en daarvan het geld looten, uiteindelijk had je volgens mij zo een miljoen dollar bij elkaar terwijl je eerst uren, uren lang moest spelen voor een paar dollar. Het begin gaat altijd moeizaam :D

Daarnaast, stel het gaat echt onmenselijk langzaam bij RDR2 Online, dan zou ik dat bij hun melden! Daar is de beta natuurlijk voor, als de balans volgens 99% van de spelers slecht is wordt er vast wat aan gedaan...

[Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2018 08:21]

• Lekker Ventje
LopendeVogel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:17:
[...]

Totdat je manieren weet waarop je weer makkelijker goud kan verdienen, bepaalde missies, bepaalde dieren inlevert(?)..
Hoe zit het eigenlijk met het jagen? Gewoon allemaal mogelijk zoals in de story?

Ik heb mn xbox gisteren op nieuw zeeland gezet (locatie en tijd) dus hoop dat ik zo al even aan de slag kan ermee :D

Maar ik weet nog heel goed bij GTA V dat het op het begin ontiegelijk lastig was om geld te verdienen en om überhaupt een knakker-pistooltje te kopen...Zo was er amper iets te doen, ja mensen vermoorden en daarvan het geld looten, uiteindelijk had je volgens mij zo een miljoen dollar bij elkaar terwijl je eerst uren, uren lang moest spelen voor een paar dollar. Het begin gaat altijd moeizaam :D

Daarnaast, stel het gaat echt onmenselijk langzaam bij RDR2 Online, dan zou ik dat bij hun melden! Daar is de beta natuurlijk voor, als de balans volgens 99% van de spelers slecht is wordt er vast wat aan gedaan...
Als je geld kunt verdienen met bv jagen en paarden vangen vind ik het ook best.
Ik verwacht en hoop dat het uiteindelijk wel mee zal vallen. Wanneer je tientallen uren moet grinden voor je een beetje geld hebt om wat te kopen dan haken de mensen snel af en verdient Rockstar er minder aan.

• LopendeVogel
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:35:
[...]

Als je geld kunt verdienen met bv jagen en paarden vangen vind ik het ook best.
Ik verwacht en hoop dat het uiteindelijk wel mee zal vallen. Wanneer je tientallen uren moet grinden voor je een beetje geld hebt om wat te kopen dan haken de mensen snel af en verdient Rockstar er minder aan.
Precies! Indien mensen weten dat je vrijwillig verplicht wordt om euro's uit te geven aan ingame geld dan komt hun dat duur te staan, zo zal het dus ook vrijwel zeker niet gaan lopen :)

In de story was ik ondertussen een uber veteraan qua jagen, maar heb dit bewust naast me laten liggen omdat ik dit in online wil gaan doen.. Hopelijk heeft dit dus ook toegevoegde waarde in online :D

Enja zoals aangegeven, ik weet nog heel goed dat ik bij release van GTA V (Online) heel lang moest spelen om het meest simpele pistooltje te kopen, ammo was een nog groter probleem want daar had ik geen geld voor. Uiteindelijk kom je erachter hoe je sneller en makkelijker meer geld kunt verdienen (eventueel met nieuwe missies/updates vanuit rockstar).

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:40
komt het om half 3 beschikbaar voor de rest die de normale editie heeft gekocht ? (pre order en day 1 gespeeld )

psn: taker-mart

• Maichel
Rockstar geeft geen garantie dat Red Dead Online beta progressie meegenomen kan worden
“We hope that all player progress during this early period of the Beta will be able to remain intact long term, however as with many betas for large scale online experiences such as this, there is always the chance that we may need to implement rank or other stat resets in case of issues.”
Best belangrijk om te weten lijkt me zo :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:12
GTA5 is het meest verdiende entertaintment product door GTA Online, en de economie van die game is natuurlijk redelijk aangepast tegenover begin toen GTA:O uit kwam, als je nu prijzen ziet van sommige dingen. 8)7
Dus zal voor mij geen verrassing zijn als ze met RDR2 goed gaan inzetten op 'shark' cards.

• New Yorker
  • Niet online
Ben blij dat RDR 2 lekker traag is. Minder 12 jarige fortnite spelers.

Weg

• Kju
Met jagen verdien je xp. In het begin heb je nog geen wapens om goede huiden te kunnen farmen dus dat zal wel tegenvallen.
Qua geld vind ik dat het wel mee zal vallen. Kleding vind ik niet zo spannend. De wapens kosten wel wat maar dat kan je wel sparen en je hoeft ook niet gelijk alles te kopen. Een goed paard, dat zal wel een grind worden.
Maar, ik kan me herinneren hoe lang het duurde voordat ik m'n eerste Carbonizzare en later kon kopen en dat was ook een flinke grind...

• Lekker Ventje
taker1987 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:57:
komt het om half 3 beschikbaar voor de rest die de normale editie heeft gekocht ? (pre order en day 1 gespeeld )
Als je op 26 oktober gespeeld hebt wel. Heb je tussen 26 en 29 oktober gespeeld dan mag je morgen en anders wachten tot vrijdag.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vergeet niet dat er (iig voor ultimate kopers) een goed paard in de stal te halen is. En ik heb ook diverse wapens gratis.

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 11:55
Hoe zit het met de laadtijden?

Zijn die beter dan GTA Online?

• New Yorker
  • Niet online
Mit-46 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:43:
Hoe zit het met de laadtijden?

Zijn die beter dan GTA Online?
Het is veel beter maar ik had 2x een vastloper gehad.

Weg

• ArthurMorgan
  • Niet online
Over dat jagen, ja dat levert wel wat op. Je kunt (volgens mij) meer huiden meenemen dan in SP. Zeker als je een tweede paard meeneemt kun je er aardig wat mee verdienen als je alleen perfecte huiden van de meer gewilde dieren neemt. (uiteraard niet de hele grote, daar kun je er nog steeds maar 1, of 2 met een tweede paard, van meenemen.)

Ik weet het niet zeker, maar zo op het eerste gezicht leken de opbrengsten wel redelijk vergelijkbaar.

• LopendeVogel
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:00:
Over dat jagen, ja dat levert wel wat op. Je kunt (volgens mij) meer huiden meenemen dan in SP. Zeker als je een tweede paard meeneemt kun je er aardig wat mee verdienen als je alleen perfecte huiden van de meer gewilde dieren neemt. (uiteraard niet de hele grote, daar kun je er nog steeds maar 1, of 2 met een tweede paard, van meenemen.)

Ik weet het niet zeker, maar zo op het eerste gezicht leken de opbrengsten wel redelijk vergelijkbaar.
Kijk dit moest ik weten :D
Advies: jaag geen dieren weg van mij weg indien je in dezelfde lobby als mij zit :D Krijg je een pijl in de bil

• New Yorker
  • Niet online
Pijl en boog is voorlopig te duur.

Weg

• LopendeVogel
|:( als je het met stellar moet kopen wel ja :D (flauw, grapje!)
Prr ik had gehoopt door de xbox gisteren op nieuw zeeland te zetten (en de tijdzone) dat ik wel al wat eerder kon spelen dan 14:30 maar daar lijkt het niet op :D

[Voor 41% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2018 10:32]

• Lekker Ventje
Niets geeft zoveel voldoening als een hert met een knife kill te grazen nemen :)

• OzzieMann

OzzieMann

Lasso is standaard equipment toch?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik dacht niet direct, maar wel heel snel.Ik ben level 6 en heb hem in elk geval. Maar bij de eerste missie had ik hem nog niet geloof ik.

De boog is 124 dollar en vanaf level 14 te krijgen. Is financieel wel goed haalbaar denk ik. Niet goedkoop, maar ook niet dagen grinden :-D

[Voor 34% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-11-2018 11:00]

• OzzieMann

OzzieMann

Lees berichten dat alleen het ps4 account waarop gekocht is online kan? Dat zou wel zuur zijn want dan moet ik met m'n US account spelen. Hier iemand die de mogelijkheid heeft dit te ontkrachten?

edit:
Moet ik blijkbaar sowieso gaan doen want begrijp dat de online benefits alleen voor het kopende account zijn?

[Voor 23% gewijzigd door OzzieMann op 28-11-2018 11:13]

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 18:11
OzzieMann schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:04:
Lees berichten dat alleen het ps4 account waarop gekocht is online kan? Dat zou wel zuur zijn want dan moet ik met m'n US account spelen. Hier iemand die de mogelijkheid heeft dit te ontkrachten?

edit:
Moet ik blijkbaar sowieso gaan doen want begrijp dat de online benefits alleen voor het kopende account zijn?
en daarom moet je dus niet met andere accounts game aankopen doen

• Lekker Ventje
Waarom zou je de PS4 niet gewoon altijd op VS laten staan? Mijn XBO staat al vanaf dag 1 op VS en met Multiplayer speel ik altijd op Europese servers. Maar ik heb wel de voordelen.

• OzzieMann

OzzieMann

link_AJ schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:20:
[...]

en daarom moet je dus niet met andere accounts game aankopen doen
Mja, ik had nog geld op dat account staan dat ik graag op wilde maken. En de EUR/USD koers heeft de Ultimate edition voor de prijs van de Special Edition opgeleverd.
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:21:
Waarom zou je de PS4 niet gewoon altijd op VS laten staan? Mijn XBO staat al vanaf dag 1 op VS en met Multiplayer speel ik altijd op Europese servers. Maar ik heb wel de voordelen.
Op de PS4 werkt het net even anders. ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PSN heeft gescheiden accounts voor regio's, tegenstelling tot XBL waar je gewoon 1 account hebt voor alle regio's.

Is het ook mogelijk om andere spelers te looten, zoals het looten van NPC's in SP?

Nederlandse PS4/PS5 clan / 30+

• shoombak
  • Niet online
Ik kom er sinds gisteren eind vd middag niet meer op: “You have been disconnected from Red Dead Online due to a fault on Rockstar game services. (Error: 0x20010006).”

:(

• Kju
The Outlaw schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:35:
Is het ook mogelijk om andere spelers te looten, zoals het looten van NPC's in SP?
Nee.

• taker1987
The Outlaw schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:35:
ik snap m niet 8)7

• LopendeVogel
Hm vreemd, maar wat hij dus zegt:
In de story kan je cowboys/npc's vermoorde en vervolgens hun geld en etc looten, hij wilt weten of dit ook kan in de multiplayer maar dan bij andere online spelers.
Dus een online speler vermoorden en vervolgens zijn buit looten.

Goed dat dit niet kan trouwens, minder reden voor de kids om je om de havenklap kapot te maken.

[Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 28-11-2018 12:55]

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 19:12
Kju schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:46:
Aftellen, ben benieuwd :)

Ik ga vanavond aan de slag. Als iemand medespelers zoekt op PS4 kan je me adden: kjujay
Add me AirsoftVeteran

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• taker1987
LopendeVogel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:52:
[...]

Hm vreemd, maar wat hij dus zegt:
In de story kan je cowboys/npc's vermoorde en vervolgens hun geld en etc looten, hij wilt weten of dit ook kan in de multiplayer maar dan bij andere online spelers.
Dus een online speler vermoorden en vervolgens zijn buit looten.

Goed dat dit niet kan trouwens, minder reden voor de kids om je om de havenklap kapot te maken.
oooh wauw ... ik zat eerder te denken in een lootbox manier ... geen idee waarom trouwens 8)7 8)7 8)7

ik zat veel te moeilijk te denken geloof ik :+

• lux
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:43:
Vergeet niet dat er (iig voor ultimate kopers) een goed paard in de stal te halen is. En ik heb ook diverse wapens gratis.
Dat paard dat ik mocht houden na het stelen van de paarden missie loopt voor geen meter in ieder geval (Tenessee Walker).
Ik ga toch eens mijn Ultimate paard gaan claimen dan! Maar dan moet ik eerst aan een stable geraken met die knol |:(

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• lux
OzzieMann schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:51:
Lasso is standaard equipment toch?
Inderdaad een hert kun je met de lasso vangen en neersteken en zo nog steeds een perfect pelt hebben

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:10

iew

What the...?!

Gisteren online aan het klooien geweest, in het begin was het een zooi, griefers en vervelende figuurtjes al over the place maar na een paar uur werd het al rustiger.
Mijn broertje werd er constant uitgegooid (errors) maar ik heb maar 1x een disconnect gehad en daarna niet meer.

Met jagen kan je prima geld verdienen maar alles is wel erg duur, ik weet nu al dat er een "shark card" systeem komt maar dan met GOLD dat je kunt kopen voor echt geld.

De pvp game modes zijn wel erg leuk om te doen en zitten goed in elkaar, TDM en capture the bag ? waarbij je een bag of gold zo lang mogelijk in je bezit moet houden zijn leuk, de shootouts zijn echt kewl.
Echt veel verdien je er niet mee, qua economie kan ik er nog weinig meer over zeggen.

Wilde paarden kan je vangen en breken maar niet mee bonden, wel verkopen.
Wat dit oplevert weet ik niet want ik gebruikte ze om pelts op te gooien maar wanneer je ze even uit het zicht laat zijn ze foetsie...
Dus toen dacht ik dan trek ik een npc van z'n paard en ga ik het daar mee proberen, mispoes... de pelts die kan je er wel op gooien maar niet verkopen, je krijgt ze er ook niet meer af.

Alles is behoorlijk duur en je kan wel zien dat er gestuurd word op het kopen van "gold" straks, ook al is de store nu nog niet beschikbaar, kunnen ze ook niet maken nu in het begin van de beta, maar reken maar dat dit spoedig komt.

Wat ik echt heel erg vervelend vind is dat er geen (nog niet ?) mogelijk is om een private sessie te starten, ik hoop echt dat dit wel komt, in RDR1 zat dit er zelfs in en in GTA ook dus ik snap echt niet dat dit er hier nog niet in zit.
Voor mij is de lol er snel af wanneer die mogelijkheid er niet komt. (baal daar echt van)

1 raar moment gehad waarbij ik van Thieves landing naar Blackwater reed en in volle gallop over de weg reed en ineens BOEM ! knalde ik op een onzichtbaar obstakel midden op de weg, werd een paar keer de lucht ik gegooid met paard en al en ineens lagen we op de grond, daarna was dat onzichtbare obstakel verdwenen... (lol)

XBOX ultimate versie schijnt een big probleem te zijn, komen er niet eens op en kunnen niet spelen (tenminste heel veel niet)

Tot zover mijn eerste dagje RDR2 Online...

To do or not to do...

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 12:52

Tusk

Sticky Bomb likes you!

even een offtopic noob vraag tussendoor (mijn xbox is onderweg)
Welke voordelen?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tusk schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:36:
[...]

Welke voordelen?
Prijzen in de VS zijn lager.
iew schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:35:

Klinkt niet veel belovend.. ik ga het wel zien vanavond.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 22:43
Online is nu beschikbaar voor de mensen die op release hebben gespeeld. Ik moest wel even het spel opnieuw opstarten.

Edit: WTF hebben ze met die gezichten gedaan? Speelt dit in Tsjernobyl af?

[Voor 24% gewijzigd door The_Worst op 28-11-2018 14:45]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Lekker Ventje
Tusk schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:36:
[...]

Welke voordelen?
Het is niet de bedoeling om methodes te beschrijven die de wet omzeilen.

[Voor 57% gewijzigd door Ircghost op 28-11-2018 15:37]

• Maichel
Is er ergens een overzichtje van wat in game aankopen kosten? Zoals wapen X kost Y Dollar ofzo?

• OzzieMann

OzzieMann

@Maichel https://socialclub.rockst...es/rdr2/catalogue/online/

Alle paarden en wapens zijn zowel voor goud als voor cash te krijgen. In kleding zitten wel dingen die alleen voor goud te krijgen zijn.

[Voor 47% gewijzigd door OzzieMann op 28-11-2018 15:05]

• ArthurMorgan
  • Niet online
The_Worst schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
Online is nu beschikbaar voor de mensen die op release hebben gespeeld. Ik moest wel even het spel opnieuw opstarten.

Edit: WTF hebben ze met die gezichten gedaan? Speelt dit in Tsjernobyl af?
Het is wel te doen hoor acceptabele gezichten maken. Maar dan moet je er wel even induiken en goed met de schuifbalken spelen. Er staan een boel voorgeprogrammeerde opties die je kunt wisselen, maar vervolgens kun je doorklikken om te finetunen.

(Er zijn overigens alleen rottende tanden, dat is een beetje jammer omdat je ook jonge characters kunt maken. Die hadden ook in die tijd nog niet zulke beroerde tanden :D Maar dat is meer een grapje tijdens het maken, in het spel hou je voortdurend je mond dicht. )

[Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-11-2018 15:14]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 22:43
@ArthurMorgan In het spel zelf ziet het er gelukkig ook beter uit maar in dat karakterscherm :X Ik schrok echt wel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 07:22
ik moet nog online gaan ontdekken, maar is er een ander gebied waar je in rond loopt? of zelfde als SP game?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat mijn definitie van 'acceptabel' toch iets anders is :P Bedoel, GTA was al geen supercreator (zeker niet als vrouw zijnde, maar je had nog enige marges), maar we zijn paar jaar verder en een gigantisch bak geld/development.. krijg je dit. Het is nu niet dat de engine geen mooie gezichten kan maken, zijn er genoeg te vinden in SP (zelfs NPC's). Het is niet dat anno 2018 dit niet kan, neem een Black Desert, 1 van de toch wel meest geavanceerde face-creators in games.

Ik vraag me dan af hoe die laatste meeting rond deze tool is geweest, dat er werkelijk een team zit die hier gewoon bij zitten en zeggen: ja.. dit ziet er erg goed uit.

GTA had ook al het probleem dat face creation niet 'ingame' was en soms je gezicht beter of slechter werd, maar je hebt daarna ook geen optie om je gezicht meer aan te passen. Mocht ik Online helemaal niets vinden, ga ik wel RDR:FC spelen.. face creator :P

[Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2018 15:33]

Net mijn eerste 'hideout' opgeschoond. Moest tegen een klein legertje vechten en kon aan het eind beslissen of ik de leider liet leven. Uiteraard niet gedaan. Onder het gebouw was nog een ondergrondse ruimte waar wat munitie lag. Als de tegenstanders wat moeilijker te verslaan waren had hier best wat kunnen liggen!

(y)

Nederlandse PS4/PS5 clan / 30+

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 17:01
Keek net even bij progress, zit al op 3/4 van de story.... Had gehoopt dat die wat langer zou zijn. Heb pas 3 á 4 uurtjes gespeeld. En buiten die story missions is er nu nog niet veel te beleven

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:04

Odieus

Onuitstaanbaar

Ben ik de enige waarbij de game blijft hangen in het laadscherm? De afbeeldingen blijven gewoon door roeleren. Heb de game uiteraard al een keer opnieuw opgestart.

Na de playstation opnieuw op te hebben gestart doet hij het.

[Voor 17% gewijzigd door Odieus op 28-11-2018 20:01]

PSN: LinQ-NL

• Lekker Ventje
rwbk schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:43:
Keek net even bij progress, zit al op 3/4 van de story.... Had gehoopt dat die wat langer zou zijn. Heb pas 3 á 4 uurtjes gespeeld. En buiten die story missions is er nu nog niet veel te beleven
Ik ben er vanwege die story juist mee gekapt. Wil het risico niet lopen dat ik straks na de beta weer dat verhaal moet doen. Ik had gehoopt meteen mijn eigen gang te kunnen gaan maar dat kan helaas niet.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:51
iew schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:35:

Wat ik echt heel erg vervelend vind is dat er geen (nog niet ?) mogelijk is om een private sessie te starten, ik hoop echt dat dit wel komt, in RDR1 zat dit er zelfs in en in GTA ook dus ik snap echt niet dat dit er hier nog niet in zit.
Voor mij is de lol er snel af wanneer die mogelijkheid er niet komt. (baal daar echt van)

Mocht er geen prive inkomen hoef ik het spel geen eens op te starten. Geen zin om met griefers te spelen.

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 16:10
Ik heb de ultimate editie, maar kom helaas niet voorbij de 1e missie van Clay Davies.... Continu error bij matchmaking, al 2 avonden lang...

3ds fc: 4270-0926-7440

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren een dorp maar vermeden want dat was echt t wilde westen, elke stap weer omgelegd. Daarbuiten was het prima te doen. De paardrace series ook ff gespeeld, best grappig :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• shoombak
  • Niet online
Ben na een dag of 2 alweer klaar met dat paardrijden

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:10
rejer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:38:
[...]

Mocht er geen prive inkomen hoef ik het spel geen eens op te starten. Geen zin om met griefers te spelen.
Als het nog steeds P2P is zoals bij GTAO zijn er wel trucjes om jezelf in een solo sessie te forceren, kan ook een alternatief zijn.

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 22:39
Oogje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 06:12:
Ik heb gisteren een dorp maar vermeden want dat was echt t wilde westen, elke stap weer omgelegd. Daarbuiten was het prima te doen. De paardrace series ook ff gespeeld, best grappig :)
Dat merkte ik gister ook toen ik een stadje in kwam. ik denk dat online niet voor mij is weggelegd want ik hou juist van het trage, en het rondstruinen in de SP. maar online is het volgens mij meer overleven.

www.mariovisser.com

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05 19:41
gisteren avond heb ik ook even gespeeld, voor mij is de hoofdzaak om een gang/posse op te zetten maar zag dat je voor een permanent posse $200,- moet neerleggen. Hebben jullie enig idee of het mogelijk is om tussen spelers (binnen een temporary posse bijvoorbeeld) geld te delen?
De eerste paar missies hebben we met zijn 3-en gedaan en dat was echt wel heel gaaf.
eigenlijk had de hele game van mij wel coop mogen zijn...

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee