SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00
De stl files zijn nog gewoon te vinden hoor: https://github.com/SimFee...-AC-Servo/tree/master/STL

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfi66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Inderdaad kon ze nu wel downloaden, dan was er vanmorgen waarschijnlijk een hickup bij GitHub want kreeg toen een file not found melding. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfi66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Wido72 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:57:
Goedenavond!
Zoals velen hier ook begonnen aan het SFX100 avontuur.
Loop tegen een probleem aan met het printen van de slider. Ik heb geen enkele ervaring met 3d printen maar voor dit project een Prusa I3 MK3S aangeschaft.
Het probleem is dat ik nu twee sliders heb geprint, maar beide een onregelmatigheid in de tweede versmalling vertonen, de eerst was zelf zo zwak dat ik hem met enige kracht kon breken.
De printer instelling zijn zoals beschreven op de sfx100 website.
Alvast bedankt.
@Wido72 Weet niet of je dit al heb opgelost, maar dit lijkt een probleem met de Z-as van je printer. Waarschijnlijk loopt deze niet lekker op de hoogte van het zwakke punt, lijkt me sterk dat dit in de slicer zit. Even checken of de Z-as lekker loopt en zonodig even smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Alfi66 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:14:
[...]

@Wido72 Weet niet of je dit al heb opgelost, maar dit lijkt een probleem met de Z-as van je printer. Waarschijnlijk loopt deze niet lekker op de hoogte van het zwakke punt, lijkt me sterk dat dit in de slicer zit. Even checken of de Z-as lekker loopt en zonodig even smeren.
Lijkt al opgelost te zijn door post e_hagenaar in "SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Alfi66 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:14:
[...]

@Alfi66 Het is inmiddels opgelost. Het was een foutje in de .stl file in combinatie met Prusaslicer. Heb een aangepaste code file van @e_hagenaar gekregen en die is perfect.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Goedenavond,

ik kan misschien een SFX100 set overnemen. Betekent dat in de huidige situatie dat ik daar niks mee kan, omdat ik geen licentie meer kan krijgen van SimFeedback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Je kunt zonder licentie ook gewoon simfeedback gebruiken, maar dan niet de "Expert Mode". Zonder die mode kun je je set ook prima gebruiken hoor. Zelf heb ik die ook nog niet eens. Mis voorlopig nog niet echt iets.(maar misschien weet ik niet wat ik mis :P )

In ander nieuws. na 4 maanden eindelijk de askoppelingen uit China binnen *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IRkhHLl.png

Ik had ze alleen inmiddels al in Duitsland besteld :P Als iemand nog aan het bouwen gaat en dingen gaat bestellen dan mag je ze voor een prikkie overnemen en heb je ze een paar dagen later binnen. Stuur maar een dm'etje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
Thx Maverick; is een geruststelling dat ik straks niet 4 hele dure non-motion pootjes voor mijn Rig ga kopen.
Nog tips waar op te letten als je 4 actuators overneemt? Zijn er specifieke onderdelen die gevoeliger zijn voor slijtage dan anderen?

Ik neem in ieder geval mijn laptop mee, zodat ik kan controleren of de actuators doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
Blijkbaar was mijn vraag om te testen voordat ik betaal een lastige voor de verkoper, want dat kan/wil hij niet ivm tijdgebrek. Ik ga niet half Duitsland door om blind een dergelijke aankoop te doen, dus voorlopig nog geen SFX100 bij mij thuis.

Dan toch maar weer serieus de optie gaan overwegen om zelf te bouwen. Misschien ook wel de leukste en meest leerzame optie voor een technische noob als ik.

Maar mocht een NL Tweaker overwegen om zijn/haar set SFX100 set te verkopen, dan houd ik mij ook nog steeds aanbevolen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door pinoRT op 16-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:44

jbbrans

pinoRT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:06:
Blijkbaar was mijn vraag om te testen voordat ik betaal een lastige voor de verkoper, want dat kan/wil hij niet ivm tijdgebrek. Ik ga niet half Duitsland door om blind een dergelijke aankoop te doen, dus voorlopig nog geen SFX100 bij mij thuis.

Dan toch maar weer serieus de optie gaan overwegen om zelf te bouwen. Misschien ook wel de leukste en meest leerzame optie voor een technische noob als ik.

Maar mocht een NL Tweaker overwegen om zijn/haar set SFX100 set te verkopen, dan houd ik mij ook nog steeds aanbevolen. ;)
Goed besluit om niet te kopen als er niet getest kan worden. Niet specifiek voor sfx100, maar computer onderdelen algemeen is mijn mening.

Bij het zelf bouwen is het printen van de onderdelen het meeste werk, het wachten op bestelde onderdelen duurt het langst, het in elkaar zetten is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:44
@Maverick Zie jij enig verschil tussen je "duitse" en chinese koppelingen of heeft de Dold gewoon dezelfde kwaliteit tegen een +/- 100% hogere prijs?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Razkin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:15:
@Maverick Zie jij enig verschil tussen je "duitse" en chinese koppelingen of heeft de Dold gewoon dezelfde kwaliteit tegen een +/- 100% hogere prijs?
Die van Dold zitten in m'n rig, dus kan ze nu even niet naast elkaar leggen zonder de boel te demonteren, maar zo op het eerste oog zijn het gewoon dezelfde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 17:27
Hallo allemaal.
Mijn naam is Martien en ben nieuw op dit forum.
Sim racen doe ik al meerdere jaren en dan eigenlijk alleen op de PS4.
Was wel een beetje klaar met het "stil" zitten en kwam ik dit forum tegen.
Wat hier met elkaar gemaakt wordt is zeker iets voor mij en besloot dit ook te gaan doen.
Heb zeker niet van alles verstand en zeker niet van het 3D printen maar wat je nog niet weet kan je leren denk ik dan.
Heb direct m'n "oude" setup verkocht op het stuur na. Wil ik dan nog racen dan moet ik wel nietwaar:-)
Inmiddels ook al het nodige gekocht en in elkaar gezet,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNaNMqXnSqjayulo9Pbi2m-0a0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7HTs9rP2AqUnkI6ctA7RXNq.jpg?f=fotoalbum_large
Racen kan ik nu wel weer maar nu nog bewegen.
Het geheel is nog in ontwikkeling maar het begin is er.

@Maverick Ik wil die as koppelingen wel van je overnemen. Stuur me maar PB als dat kan.

Zal met regelmaat met updates maar ook met vragen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 21:50
Razkin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:15:
Op het eerste oog geen verschil. Ik heb die van Dold in de rig and de chinese als backup. Zien er identiek uit, zelfs de zwart bout lijkt precies hetzelfde.

@Maverick Klopt helemaal. Je mist alleen het (fine) tunen dmv een grafiek, min en max speed afstellingen en ook de extensies. Al met al zeker de moeite waard, maar als nu je SFX klaar is kun je makkelijk met de standaard versie vooruit totdat er weer licenties worden uitgegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Henkus op 18-07-2020 17:03 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
toaster1 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:04:

Heb zeker niet van alles verstand en zeker niet van het 3D printen maar wat je nog niet weet kan je leren denk ik dan.
3d printen is zeker de moeite waard. Het is niet alleen leuk, maar voor simracen (ook andere dingen) handig. Ik zou het zeker zelf overwegen, maar er zijn anderen die het voor je willen doen.

Ik heb ondertussen mijn hele kit uit elkaar gehaald. Ik heb een adresje gevonden om de profielen te laten anodiseren. De prints gaan in een ander kleurtje opnieuw geprint worden. Dit keer in PETG ipv PLA. Nu vakantie en straks 2 weken weg, dus toch geen tijd om te racen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Lijkt me zeker leuk om 3d te printen. Wat me nu nog wat tegenhoudt is waar ik het naast het printen voor de sim verder nog voor nodig heb. Ben met iemand in bespreking of het voor een stukje commercieel te maken is. Bijvoorbeeld genoeg opbrengst om de printer van te betalen.
Kijk nu naar de
Prusa i3 MK3
of de
Creality CR-10 V2

Als het wat commercieel kan worden moet het de Creality worden vanwege de maat van het printbed.
Als het niet commercieel kan worden dan denk ik dat de Prusa een goede keus is.
Denk ik...., tenzij iemand hier heel wat anders adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Voor de degene die aan het project wil beginnen heb ik nog heel wat onderdelen liggen wat voor een kennis bedoeld was.
Vanwege de crisis heeft ie het moeten afblazen.
Heb in ieder geval een complete simrig nagemaakt vergelijkbaar met de P1X (40x160 profielen). Kan in overleg aangepast worden naar wens.Voor wat betreft stuur en pedalen ondersteuning
De Aluminium profielen voor de actuators en bijbehorende 3D geprinte onderdelen.
Zal zo snel mogelijk fotos maken of een youtube filmpje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
-whodini- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:53:
Voor de degene die aan het project wil beginnen heb ik nog heel wat onderdelen liggen wat voor een kennis bedoeld was.
Heb in ieder geval een complete simrig nagemaakt vergelijkbaar met de P1X (40x160 profielen). Kan in overleg aangepast worden naar wens.Voor wat betreft stuur en pedalen ondersteuning
De Aluminium profielen voor de actuators en bijbehorende 3D geprinte onderdelen.
klinkt interresant. Ik ben wel geintereseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1

Heb ook belangstelling. We kunnen vast wel een verdeling maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Misgeclicked op de quote knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Helaas ja, twee dingen tegelijk doen en ben een man :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Zal proberen morgen een filmpje te maken wat ik allemaal heb. is makkelijker dan foto's.
Druk bezig met de zolder.....pffff wat een hoop zooi zeg

https://www.youtube.com/watch?v=bH-b3cwLLRQ

[ Voor 16% gewijzigd door -whodini- op 24-07-2020 21:14 . Reden: video toevoegen ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
-whodini- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:47:
Zal proberen morgen een filmpje te maken wat ik allemaal heb. is makkelijker dan foto's.
Druk bezig met de zolder.....pffff wat een hoop zooi zeg
Dat komt heel bekend voor, heb ook zo'n zolder. Pas een paar aanhangwagens zooi weggereden en zag je nog geen verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Hallo allemaal,

Na een tijd iracing gespeeld te hebben met mijn fanatec set , vr en simlab gt1 evo is het weer tijd voor iets nieuws. Ik ben mij aan het oriënteren op motion rigs. Een seat mover die meer kost dan dit project voelt niet echt als een goede koop...

Mijn vraag is alleen, zou mijn simlab gt1 stabiel genoeg zijn en te gebruiken zijn met deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Xenophoben schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:04:
Hallo allemaal,

Na een tijd iracing gespeeld te hebben met mijn fanatec set , vr en simlab gt1 evo is het weer tijd voor iets nieuws. Ik ben mij aan het oriënteren op motion rigs. Een seat mover die meer kost dan dit project voelt niet echt als een goede koop...

Mijn vraag is alleen, zou mijn simlab gt1 stabiel genoeg zijn en te gebruiken zijn met deze set?
Zou geen reden kunnen verzinnen waarom het niet kan. Gewoon doen.
toaster1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:32:
[...]

Dat komt heel bekend voor, heb ook zo'n zolder. Pas een paar aanhangwagens zooi weggereden en zag je nog geen verschil. :)
Daar ben ik nu ;)

https://www.youtube.com/watch?v=bH-b3cwLLRQ

[ Voor 22% gewijzigd door -whodini- op 24-07-2020 21:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Ik heb 5 pcb's besteld in china voor het maken van een shield. Mocht iemand interesse hebben stuur me dan een pm. Dan neem ik contact op als ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Henkus schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:00:
[...]
@Maverick Klopt helemaal. Je mist alleen het (fine) tunen dmv een grafiek, min en max speed afstellingen en ook de extensies. Al met al zeker de moeite waard, maar als nu je SFX klaar is kun je makkelijk met de standaard versie vooruit totdat er weer licenties worden uitgegeven.
Wat ik zelf een beetje mis zijn de echte harde klappen van tegen de muur botsen en het stuiteren over sommige curbs. Zou dat met de export mode wel kunnen bijstellen? Of ben je daarin gewoon beperkt door de data die iRacing beschikbaar maakt?
Wat voor extensies zijn er eigenlijk die de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Xenophoben schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:14:
Ik heb 5 pcb's besteld in china voor het maken van een shield. Mocht iemand interesse hebben stuur me dan een pm. Dan neem ik contact op als ze binnen zijn.
Yep, laat maar weten als je ze binnen hebt.

M.v.g.

Martien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Maverick schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Wat ik zelf een beetje mis zijn de echte harde klappen van tegen de muur botsen en het stuiteren over sommige curbs. Zou dat met de export mode wel kunnen bijstellen? Of ben je daarin gewoon beperkt door de data die iRacing beschikbaar maakt?
Wat voor extensies zijn er eigenlijk die de moeite waard zijn?
Hoe zijn je servos opgezet? Probeer eens 3000 RPM, dat is best wild hoor :D

"P51 = 1200 (3000) - Max RPM, start slow!"

De bestaande extensies zijn voornamelijk bedoelt om met behulp van een button box of streamdeck het SFX systeem te bedienen of zelfs de instellingen aan te passen.

Grootste voordeel van een expert licentie zit hem voor mij in Discord en de hoeveelheid informatie die daar beschikbaar is in het algemeen. :)

Daarnaast is het ook gewoon een bedankje aan de bedenker dat hij dit niet commercieel heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Ik heb me ondertussen behoorlijk ingelezen. Om de wiring grotendeels makkelijker te maken heb ik pcb's en onderdelen besteld om een shield te maken. Hier heb ik een duidelijke uitleg voor gevonden. Wat ik nog zoek voordat ik de grote order de deur uit durf te doen zoek ik eigenlijk nog een paar dingen.

Welke versie is "beter" versie a of b? Ik zie beide bij de verkoper op ali.

Wat ik ook nog zoek is hoe precies de servo's aangesloten moeten worden. Dit krijg ik nergens duidelijk gevonden. Aangezien ik geen electricien ben wil ik dit zeker weten omdat ik niet precies weet " wat ik dan doe "

Voor de servo's hoeft niet gesoldeerd te worden toch? Als je een shield hebt is de rest " plug and play " of vergis ik me dan?

Ik begin al met het printen van de 3d onderdelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 26-07-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Xenophoben schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:43:
Ik heb me ondertussen behoorlijk ingelezen. Om de wiring grotendeels makkelijker te maken heb ik pcb's en onderdelen besteld om een shield te maken. Hier heb ik een duidelijke uitleg voor gevonden. Wat ik nog zoek voordat ik de grote order de deur uit durf te doen zoek ik eigenlijk nog een paar dingen.

Welke versie is "beter" versie a of b? Ik zie beide bij de verkoper op ali.

Wat ik ook nog zoek is hoe precies de servo's aangesloten moeten worden. Dit krijg ik nergens duidelijk gevonden. Aangezien ik geen electricien ben wil ik dit zeker weten omdat ik niet precies weet " wat ik dan doe "

Voor de servo's hoeft niet gesoldeerd te worden toch? Als je een shield hebt is de rest " plug and play " of vergis ik me dan?

Ik begin al met het printen van de 3d onderdelen :)
Versie a of b, zijn dezelfde motoren alleen de aansluiting is anders. de ene heeft de connectors op de motor zitten en de andere heeft daar nog een stukje kabel tussen zitten. Wat jij het makkelijkst vind voor jouw systeem, moet je zelf beslissen.

Ik heb mijn shield kant en klaar gekocht, incl. connectors. Of de huidige shields alleen een pcb zijn waar je zelf de 25 pins connectors op moet solderen dat weet ik niet, maar heb ik wel een keer voorbij zien komen.

Als je een complete shield hebt is het een kwestie van een 230V voedingkabel naar elke regelaar, de voedingkabel naar de motor d.m.v. schroefklemmen aansluiten, de stuurkabel naar de motor aansluiten, de 25 pins kabel tussen de regelaar en de shield en de noodstop aansluiten. Denk om de volgorde van de motoren (rechts voor is 1, rechts achter 2, links achter 3 en links voor 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
jbbrans schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Versie a of b, zijn dezelfde motoren alleen de aansluiting is anders. de ene heeft de connectors op de motor zitten en de andere heeft daar nog een stukje kabel tussen zitten. Wat jij het makkelijkst vind voor jouw systeem, moet je zelf beslissen.

Ik heb mijn shield kant en klaar gekocht, incl. connectors. Of de huidige shields alleen een pcb zijn waar je zelf de 25 pins connectors op moet solderen dat weet ik niet, maar heb ik wel een keer voorbij zien komen.

Als je een complete shield hebt is het een kwestie van een 230V voedingkabel naar elke regelaar, de voedingkabel naar de motor d.m.v. schroefklemmen aansluiten, de stuurkabel naar de motor aansluiten, de 25 pins kabel tussen de regelaar en de shield en de noodstop aansluiten. Denk om de volgorde van de motoren (rechts voor is 1, rechts achter 2, links achter 3 en links voor 4).
Bedankt voor je bericht. Duidelijk , het enige wat dan voor mij nog niet 100% duidelijk is :

Is dit kleur gecodeerd of hoe weet je welke kabel waar op moet? Ik kan die schema's niet vinden.. Of is dat gelabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Xenophoben schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je bericht. Duidelijk , het enige wat dan voor mij nog niet 100% duidelijk is :

Is dit kleur gecodeerd of hoe weet je welke kabel waar op moet? Ik kan die schema's niet vinden.. Of is dat gelabeld?
Als je een controller voor je hebt liggen met de 4 kabels, (230v voeding, motor voeding, motor stuurstroom en 25 pins) dan is het snel duidelijk.

Een beetje lastig uit te leggen, maar hier Afbeeldingslocatie: http://www.bogdanberg.com/wp-content/uploads/2019/11/20191216_223602-300x225.jpg heb je een idee ervan. links onder is de 230V + aarde aftakking naar rechtsonder, midden onder is de voeding voor de motorern + aftakking voor de aarde, rechts boven is de stuur stroom stekker voor de motor en links daarvan komt de 25 pins kabel naar de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga niet wachten op een SFX100-set die misschien ooit in de verkoop komt. Ik ga zelf de SFX-100 bouwen.

Als 3d printer vanmiddag de Anycubic i3 Mega S aangekocht. Heb alle pagina`s van dit topic doorgelezen en een paar van jullie heeft volgens mij ook de onderdelen geprint met deze printer of zijn voorloper. Daarnaast veel mensen op het Duitse forum virtualracing.de die hem gebruiken. Buiten dat diverse mensen hem gebruiken ook qua prijs nog 'te doen' (249,-)

Verder bijna alle onderdelen besteld voor de actuatoren via Amazon en de Duitse winkels genoemd in de handleiding van het project. Moet alleen nog de bestelling plaatsen bij de Duitse winkels Kinetek en Dold.

Tot slot moet ik de motors nog bestellen; keuze type A/B en modbus ja/nee moet nog gemaakt worden.
Heb bij het zoeken naar de motor ook de volgende website gevonden: https://eracing-lab.com/c...t-series-servo-motor-pack
Het lijken mij exact dezelfde motoren en zijn qua prijs met 780 Dollar goedkoper dan een set van 4 via Master Jiang (AliExpress). Daarnaast meldt Eracing-lab expliciet dat ze shielded kabels meeleveren.
Ben benieuwd of de mensen hier de motoren eveneens met shielded kabels hebben ontvangen. Het staat iig niet vermeld bij Aliexpress.

@ Xenophoben; ook ik ben geen elektricien. Sterker nog, ben geboren met 2 linker handen. Maar ik ben er van overtuigd dat jij en ik er vast uit gaan komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
Zijn er buiten Xenophoben en ik nog meer mensen die op dit moment de SFX-motoren moeten bestellen?
Misschien is het interessant om als groep de aanschaf te doen? (volumekorting, gedeelde transportkosten)

Laat maar weten via een pb of je interesse hebt; niet wenselijk om dit topic daarmee te gaan vervuilen .
Is er voldoende interesse, dan zal ik een apart topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
pinoRT schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:20:
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga niet wachten op een SFX100-set die misschien ooit in de verkoop komt. Ik ga zelf de SFX-100 bouwen.

Als 3d printer vanmiddag de Anycubic i3 Mega S aangekocht. Heb alle pagina`s van dit topic doorgelezen en een paar van jullie heeft volgens mij ook de onderdelen geprint met deze printer of zijn voorloper. Daarnaast veel mensen op het Duitse forum virtualracing.de die hem gebruiken. Buiten dat diverse mensen hem gebruiken ook qua prijs nog 'te doen' (249,-)

Verder bijna alle onderdelen besteld voor de actuatoren via Amazon en de Duitse winkels genoemd in de handleiding van het project. Moet alleen nog de bestelling plaatsen bij de Duitse winkels Kinetek en Dold.

Tot slot moet ik de motors nog bestellen; keuze type A/B en modbus ja/nee moet nog gemaakt worden.
Heb bij het zoeken naar de motor ook de volgende website gevonden: https://eracing-lab.com/c...t-series-servo-motor-pack
Het lijken mij exact dezelfde motoren en zijn qua prijs met 780 Dollar goedkoper dan een set van 4 via Master Jiang (AliExpress). Daarnaast meldt Eracing-lab expliciet dat ze shielded kabels meeleveren.
Ben benieuwd of de mensen hier de motoren eveneens met shielded kabels hebben ontvangen. Het staat iig niet vermeld bij Aliexpress.

@ Xenophoben; ook ik ben geen elektricien. Sterker nog, ben geboren met 2 linker handen. Maar ik ben er van overtuigd dat jij en ik er vast uit gaan komen!
Dit wordt verscheept vanuit Taiwan / Singapore / Malaysia en is maar de vraag wat de verzendkosten zijn. Deze worden pas gegeven wanneer je de deal sluit. Beetje risico naar mijn mening. Bij Master Jiang kosten de motoren toch net zoveel? Lijkt mij het verschil alleen in de verzendkosten te zitten en eventueel shielded kabels.
Of zie ik iets over het hoofd? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
https://eracing-lab.com/c...t-series-servo-motor-pack is een website die aluminium onderdelen aanbiedt die je kunt gebruiken ipv ze zelf 3d te printen.

Dan bedoel ik de ongeoorloofde kopieën van de STL bestanden die @saxxon66 heeft ontworpen, waarvan de bedoeling is dat je ze zelf print. En niet koopt.

@saxxon66 is er fel tegen dat anderen met zijn ontwerpen winst proberen te maken en was er helemaal niet over te spreken toen ik hem een maand geleden er op wees dat deze website is opgedoken.

Deze website is 1 van de sites die (illegaal) winst probeert te maken van het SFX100 project en is één van de (hoofd)reden waarom de licenties nu op slot staan.

Als dat soort lui wilt ondersteunen, dan moet je vooral daar bestellen.

Als het echter bekend wordt in de SimFeedback community dat daar je servos vandaan komen, is de kans klein dat je een licentie krijgt vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Is wel iets voor te zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
Thx Henkus voor jouw antwoord. Snap nu wat beter waar de problemen zitten met het commercieel misbruik van de licentie en waarom er gedacht wordt over het verstrekken van een licentie nadat foto`s van de zelfgebouwde Rig zijn beoordeeld. Dit beoordelen is dus vooral bedoeld om te kijken of niet gewenste commerciële onderdelen zijn gebruikt.

Ik heb afgelopen weekend zitten rekenen en de conclusie getrokken dat je uiteindelijk goedkoper uit bent als je de onderdelen los koopt via de genoemde websites genoemd op https://opensfx.com/ i.p.v. een totaal pakket te bestellen via eracing-lab (incl. transport, invoerrechten en BTW). Misschien wat omslachtiger om het los te bestellen, maar als het goedkoper is dan is het voor mij als Hollander niet moeilijk om te kiezen ;-)

Motoren moeten nog worden aangekocht. Daar is Eracing-lab inmiddels afgevallen als mogelijke leverancier, omdat ik niet het risico wil lopen dat ik straks geen Simfeedback licentie kan ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:51
Kijk vooral even rond op Ali en zorg dat je de afscherming en aarding van je motoren, motorkabels en inverters op orde hebt.
Ik zie nog al eens problemen met emi voorbij komen maar heb daar zelf geen last van.
Moet nog wat kabel management doen, zal daarna wat foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
e_hagenaar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:37:
Kijk vooral even rond op Ali en zorg dat je de afscherming en aarding van je motoren, motorkabels en inverters op orde hebt.
Ik zie nog al eens problemen met emi voorbij komen maar heb daar zelf geen last van.
Moet nog wat kabel management doen, zal daarna wat foto's plaatsen
Heb ik ook gelezen. Daarom de vraag gesteld aan de Master Jiang shop of zij afgeschermde kabels meeleveren. Is geen standaard maar voor een meerprijs van $26,- per motor mogelijk

Heb jij versie A of B besteld?

Ben benieuwd naar de foto's!

[ Voor 5% gewijzigd door pinoRT op 28-07-2020 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
pinoRT schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:53:
[...]
Heb jij versie A of B besteld?
Ik heb de b versie besteld en de motor kabel vervangen door afgeschermde en de wartels door emc wartels . De kabels zijn makkelijk te openen en ze zitten gesoldeerd in de connector. ik heb wel de 80 ipv de 90 maar zou niks uit moeten maken
https://www.racedepartment.....

[ Voor 5% gewijzigd door e_hagenaar op 28-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
e_hagenaar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb de b versie besteld en de motor kabel vervangen door afgeschermde en de wartels door emc wartels . De kabels zijn makkelijk te openen en ze zitten gesoldeerd in de connector. ik heb wel de 80 ipv de 90 maar zou niks uit moeten maken
https://www.racedepartment.....
Thx. Dan ga ik ze zonder shielded powercable bestellen.
Zelf een shielded powercable maken lijkt mij goedkoper de $ 26,- p/s excl invoerrechten en te betalen BTW.
Bijkomend voordeel is dat ik dan ook weet welke lengte van de kabel ik echt nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
zie net dat ze ook de optie hebben: "Change Black Cable Connectors into 90 Degree Connectors" dat zou ik zeker doen. dan lopen ze recht naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
e_hagenaar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:47:
zie net dat ze ook de optie hebben: "Change Black Cable Connectors into 90 Degree Connectors" dat zou ik zeker doen. dan lopen ze recht naar beneden
OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bree
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-03-2024
Hoe zijn de ervaringen hier met het bestellen van de profielen bij Kinetic.de en de levertijden?

Ik wacht inmiddels 5 weken na mijn betaling en het ontvangen van hun bevestiging op levering... Op hun webshop staat nu al een week dat alles binnen 3 werkdagen leverbaar is. Bellen of mailen heeft geen zin totaal geen reactie van hun kant...

Uiteraard heb ik geduld maar even een signaal geven van een status update zou een stukje rust geven...

Ik wil graag de actuators gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Bas de Bree Ik had de profielen binnen een week. Ik geloof dat de bevestiging van betaling 3 dgn duurde en de profielen de dag erna verzonden waren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri-mil
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-02-2024
Hallo,

Ook ik wil beginnen met het bouwen van de sfx100.
De onderdelen wil ik deze week gaan bestellen. Nou zie ik op aliexpress verschillende versies maar weet niet zeker welke ik nou moet bestellen. gewoon versie A ?https://www.aliexpress.com/item/32844070107.html
Ook ben ik benieuwd of er iemand hier tegen een vergoeding de 3d geprinten onderdelen kan maken voor mij.
zelf heb ik geen ervaring met 3d printen.

ik heb al een x een (simpele) motion seat gemaakt: https://www.xsimulator.ne...t-full-frame-2-dof.13071/

Gr Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
joeri-mil schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:56:
Hallo,

Ook ik wil beginnen met het bouwen van de sfx100.
De onderdelen wil ik deze week gaan bestellen. Nou zie ik op aliexpress verschillende versies maar weet niet zeker welke ik nou moet bestellen. gewoon versie A ?https://www.aliexpress.com/item/32844070107.html
Ook ben ik benieuwd of er iemand hier tegen een vergoeding de 3d geprinten onderdelen kan maken voor mij.
zelf heb ik geen ervaring met 3d printen.

ik heb al een x een (simpele) motion seat gemaakt: https://www.xsimulator.ne...t-full-frame-2-dof.13071/

Gr Joeri
staat letterlijk een paar posts geleden beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri-mil
  • Laatst online: 11-02-2024
Darkangle schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:37:
[...]
staat letterlijk een paar posts geleden beschreven.
idd. sorry over heen gelezen |:(

versie B wordt het dan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
jbbrans schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Als je een controller voor je hebt liggen met de 4 kabels, (230v voeding, motor voeding, motor stuurstroom en 25 pins) dan is het snel duidelijk.

Een beetje lastig uit te leggen, maar hier [Afbeelding] heb je een idee ervan. links onder is de 230V + aarde aftakking naar rechtsonder, midden onder is de voeding voor de motorern + aftakking voor de aarde, rechts boven is de stuur stroom stekker voor de motor en links daarvan komt de 25 pins kabel naar de shield.
Ik heb ondertussen de motors binnen. Voor mijn beeld: Wat voor kabel split naar 3 uit die niet bij de motors zit? Is dit een standaard kabel waar je een pc ook mee aan sluit waar je de connector af knipt?

Als vervolg hier op: gaat er naar elke motor 1 voedings kabelvanuit het stop contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Xenophoben schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb ondertussen de motors binnen. Voor mijn beeld: Wat voor kabel split naar 3 uit die niet bij de motors zit? Is dit een standaard kabel waar je een pc ook mee aan sluit waar je de connector af knipt?
Ja, in principe wel.
Als vervolg hier op: gaat er naar elke motor 1 voedings kabelvanuit het stop contact?
Dat kan, logischer zou zijn om de vier motoren parallel te schakelen met een enkele kabel richting het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0tzByACDgs_z7vyPEJtk83cshQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOdo5KzKEh9o8j99MyiZw4cQ.jpg?f=fotoalbum_large

En welke kleur moet dan waar?
L1 , L2, Aarde

Ik dacht : Bruin is fase, blauw is nul, geel/groen is aarde

Ik zou dan verwachten:
L1 - Bruin
L2- Blauw
Aarde ( geel )

[ Voor 12% gewijzigd door Xenophoben op 07-08-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Xenophoben schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
[Afbeelding]

L1 , L2, Aarde

Ik zou dan verwachten:
L1 - Bruin
L2- Blauw
Aarde ( geel )
Zo heb ik het inderdaad ook aangesloten.

Ik persoonlijk heb 4 aparte voedingskabels getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Xenophoben schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
[Afbeelding]

L1 , L2, Aarde

Ik zou dan verwachten:
L1 - Bruin
L2- Blauw
Aarde ( geel )
L1/L2 bruin of blauw, maakt niet uit
GroenGeel veiligheidsaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Weet iemand of er iets aan de hand is bij kinetik? Ik heb 2 weken geleden mijn profielen besteld en ze zijn nog niet verzonden. Ze zijn met geen mogelijkheid te bereiken.. mail, telefoon etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Xenophoben schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:05:
Weet iemand of er iets aan de hand is bij kinetik? Ik heb 2 weken geleden mijn profielen besteld en ze zijn nog niet verzonden. Ze zijn met geen mogelijkheid te bereiken.. mail, telefoon etc...
Levertijden zijn helaas nogal onbetrouwbaar, ik lees berichten van mensen die het binnen anderhalve week hebben maar zie ook 3 maanden voorbij komen. Bereikbaarheid is ook gewoon slecht, je zou eens een email in het Duits kunnen proberen want het lijkt erop dat ze slecht Engels spreken en misschien heb je dan meer geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Nu online
Mail in het Duits heb ik net verstuurd... wellicht zijn ze te lui om het in google translate te gooien.. we zullen zien.

• Keesrees
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06-2022
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nolimts 2 aan de gang krijg met motion??

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 02:44:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nolimts 2 aan de gang krijg met motion??
Alleen de volledige versie heeft motion en die moet je opstarten met de toevoeging "--telemetry".

Jammer dat NoLimits 2,ondanks dat het al wat jaren oud is, nog steeds rond de €40 blijft. Wil het graag proberen en lijkt mij een prachtige demo voor de SFX.

[ Voor 22% gewijzigd door jbbrans op 13-08-2020 03:07 ]

• Xenophoben
  • Nu online
Als iemand nog interesse heeft in 1 pcb voor een sfx shield , stuur me maar een DM. Ik heb er nog 1

• Keesrees
Dankje jbbrans, ik weet alleen ff niet waar ik dat in moet vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Okken
  • Laatst online: 13-05-2022
Goedenavond iedereen!

Ik heb al een tijd lang in m’n hoofd om een (motion)racesimulator te kopen/maken.. Echter na het zoeken naar een motionplatforms en/of lineaire actuators voor zelfbouw viel de motion-simulator al snel af gezien de prijzen (vanaf minimaal €4á5000)

Tot dat ik de SFX-100 tegen kwam! :)

Nu heb ik afgelopen dagen veel vuldig gegoogeld en dit topic goed doorgelezen. Ook volgde ik een topic op het “XSimulator-forum” wat tevens ook zeer interessant was!

https://www.xsimulator.ne...axis-sfx-100-build.13571/

Hier wordt geen gebruik gemaakt van de Arduino- maar de Thanos controller.

Nu heb ik me er redelijk in verdiept maar heb ik nog 2 vragen:

*Zijn er meer die gebruik maken van de Thanos controller ipv een Arduino?

*Is er hier iemand bereid en/of in staat om voor me de 3D print-parts te maken? (Uiteraard tegen vergoeding!)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Hoi M Okken,

Ik kan je Ron frijters uit Hilvarenbeek aanbevelen. Hij heeft mijn 3d prints ook gedaan . Voor contact kun je via marktplaats bij hem terechtkomen y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik ben eindelijk bezig om m'n rig te voorzien van actuatoren en kwam er door wat gepruts achter dat je de bal geveerde t-slot moeren gewoon in je profiel kan klikken met wat handigheid 8)7 Hoop demonteer werk voor niets gedaan, maar gelukkig maakt het toekomstige aanpassingen makkelijker

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Razkin schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:09:
Ik ben eindelijk bezig om m'n rig te voorzien van actuatoren en kwam er door wat gepruts achter dat je de bal geveerde t-slot moeren gewoon in je profiel kan klikken met wat handigheid 8)7 Hoop demonteer werk voor niets gedaan, maar gelukkig maakt het toekomstige aanpassingen makkelijker
Met de geveerde t-slot moeren kan dat idd. Ik heb deze voor in mijn actuatoren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFKwpRlBbVuxNoFtpaeB-QtGxzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7tYeGmUyMe1UwjVBtuRExVgB.png?f=user_large
en daar gaat het niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Razkin schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:09:
Met een beetje gepruts en een tangetje kun je ze er zelfs uit krijgen ook op die manier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
M'n SFX100 is geheel functioneel, morgen komt net als @raymondw een Inter-Tech SMA-6406 binnen en wordt het zaak om alles net te maken. Ook heb ik vrijwel nergens aarde in huis aangezien ik in een krot van 1940 woon, dus ook dat moet ik nog aan gaan pakken.
De Reverb G2 staat al een maand in de pre order, ergens september/oktober zou m'n setup een heel eind afgwerkt kunnen zijn.

Mijn sim meuk geschiedenis:
CSW V2.5 + 32" monitor -> CSW V2.5 + Rift CV1 -> DD1 + Rift CV1 -> DD1 + Rift CV1 + 2 Bass shakers(stoel en pedalen).

Vandaag voor het eerst dus de motion rig mogen ervaren( non VR).
Geheel stock met 25% overall intensity -> Assetto -> AE86 -> Laguna Seco -> Meh, maakte geen indruk.
Geheel stock met 50% overall intensity -> Assetto -> R34 Nismo -> Monza -> Nog steeds meh, wel duidelijk indrukwekkender dan de AE86.

Grootste boosdoener is dat ik al erg lang niet meer zonder VR heb gereden. VR > motion (voor nu iig).

Max RPM staat, zoals aangeraden, op 1200. Ik gok dat zodra ik dat ga verhogen dat het meer tot leven komt. Duiken met remmen en rollen door de corkscrew voelt vertraagd aan, maar ik heb verder nog nergens naar gezocht wilde zo schoon en vrij van voorkennis de boel ervaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Razkin schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:17:
Vandaag voor het eerst dus de motion rig mogen ervaren( non VR).
Geheel stock met 25% overall intensity -> Assetto -> AE86 -> Laguna Seco -> Meh, maakte geen indruk.
Geheel stock met 50% overall intensity -> Assetto -> R34 Nismo -> Monza -> Nog steeds meh, wel duidelijk indrukwekkender dan de AE86.

Grootste boosdoener is dat ik al erg lang niet meer zonder VR heb gereden. VR > motion (voor nu iig).

Max RPM staat, zoals aangeraden, op 1200. Ik gok dat zodra ik dat ga verhogen dat het meer tot leven komt. Duiken met remmen en rollen door de corkscrew voelt vertraagd aan, maar ik heb verder nog nergens naar gezocht wilde zo schoon en vrij van voorkennis de boel ervaren.
Zet de RPM maar op 3K ;)
Ik rij op +-50% in iRacing en dat is gewoon vet!
Ben van VR naar tripples gegaan ivm warmte (zelfs met airco)
Maar de O.+ ligt klaar voor als het koeler word.

Ik heb een streamdeck aan de tripple stand hangen : aanrader!
Snel wisselen van instellingen en intensiteit

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
raymondw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Zet de RPM maar op 3K ;)
Ik rij op +-50% in iRacing en dat is gewoon vet!
Ben van VR naar tripples gegaan ivm warmte (zelfs met airco)
Maar de O.+ ligt klaar voor als het koeler word.

Ik heb een streamdeck aan de tripple stand hangen : aanrader!
Snel wisselen van instellingen en intensiteit
Kun jij bij je streamdeck als hij daar aan hangt? heb je de triples op je rig icm motion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Weet iemand wat er loos is op de sfx pagina? Er staat al een tijdje dat er misbruik is gemaakt van de licentie?

Ik ben nu met de opbouw van de actuators bezig, en zou uiteindelijk toch wel graag van de complete functionaliteit gebruik willen maken (met uiteraard een donatie.)

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dutchlincoln schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:52:
Weet iemand wat er loos is op de sfx pagina? Er staat al een tijdje dat er misbruik is gemaakt van de licentie?

Ik ben nu met de opbouw van de actuators bezig, en zou uiteindelijk toch wel graag van de complete functionaliteit gebruik willen maken (met uiteraard een donatie.)

Anyone?
Als je een stukje terug scrolled word het hier gewoon besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Iemand ook ervaring met de SFX100 en houten vloeren? Ik heb nu voetjes gemaakt met 2,5cm rubbergranulaat matjes, deze vangt de meeste trillingen op van de bass shakers en de rig, maar doet nagenoeg niets tegen "heave" bewegingen.
Mijn beste ingeving is het maken van een verzwaard plateau waar m'n rig op komt te staan(120x80). Dit wil ik maken met beton tegels, extra rubber laag en afwerken met een houten toplaag van 19mm multiplex. Dit zou dan ongeveer 7cm hoog worden en +/- 125kg gaan wegen.
Bij het zoeken op wasmachine/Airco units en overlast komt het toevoegen van gewicht ook vaak naar voren, maar met een niet altijd positief resultaat, daarentegen is de wijze waarop de trillingen tot stand komt niet hetzelfde.

Overkill of juist onderbemeten voor wat ik wil?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 16:30
Razkin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:35:
Iemand ook ervaring met de SFX100 en houten vloeren? Ik heb nu voetjes gemaakt met 2,5cm rubbergranulaat matjes, deze vangt de meeste trillingen op van de bass shakers en de rig, maar doet nagenoeg niets tegen "heave" bewegingen.
Mijn beste ingeving is het maken van een verzwaard plateau waar m'n rig op komt te staan(120x80). Dit wil ik maken met beton tegels, extra rubber laag en afwerken met een houten toplaag van 19mm multiplex. Dit zou dan ongeveer 7cm hoog worden en +/- 125kg gaan wegen.
Bij het zoeken op wasmachine/Airco units en overlast komt het toevoegen van gewicht ook vaak naar voren, maar met een niet altijd positief resultaat, daarentegen is de wijze waarop de trillingen tot stand komt niet hetzelfde.

Overkill of juist onderbemeten voor wat ik wil?
Je kan trillingen tegen gaan door ze te absorberen, of door het gewicht dermate hoog te maken dat trillingen niet worden doorgegeven aan de onderliggende vloer. Of 125KG voldoende is, durf ik je niet zo te zeggen. Als je voor de oplossing van toevoegen van gewicht kiest en je te weinig gewicht erin hebt zitten, dan zal het 't alleen maar versterken ipv verminderen, maar als je voldoende gewicht hebt, zal het effectiever zijn dan demping toevoegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Mbt tot puur gewicht toevoegen kan vinden dat je tot wel 3x het gewicht nodig zou moeten hebben van wat je probeert te dempen, dat gaat niet mogelijk zijn of op z'n minst onwenselijk. Mijn rig incl. mijzelf zal ergens tussen de 170kg en 200kg uitkomen.

Ik ben me ervan bewust dat als m'n plateau te licht is en mee gaan dansen met de rig dat dit vele malen erger is dan enkel de rig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
De actuators zijn zojuist gereed... Nu wil ik graag testen. Iemand een idee hoe ik de Xbox telemetrie met de Simfeedback pc kan laten babbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
Darkangle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Als je een stukje terug scrolled word het hier gewoon besproken...
gelezen idd. dank.

Wel balen eerlijk gezegd... Ik heb de boel net klaar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Is de service mode alleen beschikbaar voor de expert modus?

Heb de foutmelding "Can not load TelemetryProvider"gekregen bij het activeren van service mode en na afsluiten start Simfeedback nu ook op met die foutmelding.

Edit: Na het toevoegen van "Start/Stop button box extension" werkt het wel. Of ik ben blind of er is niet beschreven dat dit noodzakelijk is.

[ Voor 24% gewijzigd door Razkin op 25-08-2020 17:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dutchlincoln schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

gelezen idd. dank.

Wel balen eerlijk gezegd... Ik heb de boel net klaar... :(
maw, stuur wat fotootjes naar de juiste personen op discord en vertel wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
wel, ik ben nog geen discord lid, dus dat wordt al wat lastiger..
Ik heb een Email gestuurd naar Saxxon.
Even kijken wat daar uit komt

ik probeer het geheel nu aan de gang te krijgen, maar wil nog niet helemaal lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ondervloer plaat 9mm > multiplex 18mm > Beton tegel > multiplexplaat 18mm > rubber tegel 25mm > OSB voeten 18mm met erop/erin 25mm rubber granulaat.

+/- 160kg aan plateau, het helpt iets, maar het is nog ver van genoeg :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 16:30
Razkin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:22:
Ondervloer plaat 9mm > multiplex 18mm > Beton tegel > multiplexplaat 18mm > rubber tegel 25mm > OSB voeten 18mm met erop/erin 25mm rubber granulaat.

+/- 160kg aan plateau, het helpt iets, maar het is nog ver van genoeg :'(
En je hebt nu een ladder nodig om in te stappen? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Razkin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:40:
Is de service mode alleen beschikbaar voor de expert modus?
Ik dacht ergens gezien te hebben dat extensions alleen in expert modus waren, maar ik kan dit niet zo snel terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@evuijtert Je hebt denk ik m'n edit gemist, na het tevens toevoegen van de start/stop button box extension werkt het wel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
Ik heb de pc aan de pi gekoppeld. start=uitschuiven, en stop=inschuiven.

Binnen heb ik in F12019 de ip en port settings ingesteld, maar de pc krijgt geen telemetry data aangeleverd. Weet iemand hoe ik het kan testen?

Ik weet dus niet of de telemetry niet verzonden wordt, of dat ie niet ontvangen wordt. Beide wil ik graag op de een of andere wijze testen. Uiteraard hetzelfde netwerk.Pingen lukt wel.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
is er ook een public discord? Het is wel een beetje naar op deze wijze, dat je nergens terecht kunt... Ook nog geen reactie gehad van saxxon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Razkin Oops, niet goed gelezen :X
dutchlincoln schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:41:
is er ook een public discord? Het is wel een beetje naar op deze wijze, dat je nergens terecht kunt... Ook nog geen reactie gehad van saxxon. :(
Je kunt op andere forums proberen. In de alleerste post van dit topic staan verwijzingen naar RaceDepartment, iRacing forums. Ik heb geen ervaring met je specifieke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@dutchlincoln Er is standaard geen profiel voor F1 2019, wel voor 2018. Ik weet niet exact op welke wijze profielen de daadwerkelijke game op pikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchlincoln
evuijtert schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:01:
@Razkin Oops, niet goed gelezen :X

[...]

Je kunt op andere forums proberen. In de alleerste post van dit topic staan verwijzingen naar RaceDepartment, iRacing forums. Ik heb geen ervaring met je specifieke vraag.
iracing is abbonement only, op de andere fora dezelfde vraag gesteld. Evengoed dank.

Gisteravond na veel krachttermen uiteindelijk gelukt. Het invullen van een andere poort (4844 ipv 20777) deed de boel tot leven komen. Jammer dat deze nergens vermeld staat in de software/omschrijving..

Maar het werkt, en ja, dus ook met de Xbox :)

[ Voor 1% gewijzigd door dutchlincoln op 27-08-2020 14:44 . Reden: aanvullende info ]

• Razkin
Ik heb maar een kamer vrij gemaakt waar de afstand tussen de muren slechts iets meer dan twee meter is en daar de SFX100 neergezet. Na wat meer onderzoek besloten om de volgende opbouw van de vloer te realiseren:
Vloerbalken > vloerlatten > OSB 18mm < einde vloer > multiplex 18mm > betontegels 60x40x5 > rubber tegel 2,5cm

Ingeboet aan hogere frequentie trillingen, maar geen dansende vloer of "stampende kinderen" gebonk meer bij het standaard Assetto profiel. Het Assetto Formule wagen profiel was een verrassing, op 25% beukt dat harder dan het normale profiel @100%(Ik(AI driver) test overigens met een F1 auto op Monza).

Met wat extra maatregelen krijg ik ook het Formule profiel wel bruikbaar en kan ik eindelijk ook eens echt gaan racen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Toevallig iemand hier die in of in de buurt van Tilburg woont?? Ik ben al een tijd bezig om alles wat beter te "stroomlijnen" zodat alle games werken, maar ik loop steeds vast, youtube gezocht en ook al iemand met verstand van computers erbij gehad, maar hem lukte het ook niet. Ik hoor het graag.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:50:
Toevallig iemand hier die in of in de buurt van Tilburg woont?? Ik ben al een tijd bezig om alles wat beter te "stroomlijnen" zodat alle games werken, maar ik loop steeds vast, youtube gezocht en ook al iemand met verstand van computers erbij gehad, maar hem lukte het ook niet. Ik hoor het graag.

Kees
Heb je alleen de SFX100, of ook andere systemen die van telemetry gebruik maken zoals buttkickers, windsims of tijdwaarnemingsschermen?

Ik woon helaas ver van Tilburg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@Keesrees

"ik loop steeds vast" is wel erg algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ik heb alleen de sfx100. Ik heb vooral problemen met games aan de gang krijfen. Assetto en pc2 was makkelijk, maar nolimts, automobilista 2 en rfactor2 krijg ik niet voor elkaar. Of een nieuw profiel voor simfeedback invoeren lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 04:47:
Ik heb alleen de sfx100. Ik heb vooral problemen met games aan de gang krijfen. Assetto en pc2 was makkelijk, maar nolimts, automobilista 2 en rfactor2 krijg ik niet voor elkaar. Of een nieuw profiel voor simfeedback invoeren lukt ook niet.
Voor NoLimits Moet je gaan naar je steam library, met je rechter muisknop op nolimits drukken en dan selecteren "eigenschappen". In het dan geopende venster in het tabblad "algemeen" heb je startopstellingen, daar vul je --telemetry in. Dat zou moeten werken.

Een nieuw profiel download je van iemand en kopieer je via windows verkenner in de map ..../simfeedback/profiles (met eventueel een provider in de map .../simfeedback/provider). Dit met afgesloten simfeedback.

Een bestaand basis profiel aanpassen doe je door eerst een profiel te kopiëren in simfeedback met rechter muisknop en dan copy. De kopie kan je dan bewerken. Hierbij is simfeedback natuurlijk open.

rfactor2 staat duidelijk beschreven op de openSFX site, hier kan ik niets meer aan verduidelijken.

Voor Automobilista 2 lijkt het erop dat je de Project Cars instellingen moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@jbbrans Ik had het niet beter kunnen uitleggen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
en om er nog iets aan toe te voegen:
- vergeet niet het juist profiel in simfeedback te 'activeren'

dit heb ik met mijn stomme kop nog wel eens over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
- en... als je een profiel/plug-in heb gedownload van een andere PC eerst "unblock.exe" als administrator uit te voeren.

(heb ik ook al meerdere keren gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Dank heren , ga ik zsm proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Als ik tegelijkertijd de servo drives + de voeding van m'n Podium DD1 via een contactdoos inschakel, slaat bij mij de stop door. Eerst servo's en handmatig de DD1 voeding erbij gaat prima en verder ook geen problemen tijdens het gebruik. De groep is slechts licht belast(200-400W) als de sim spullen uitstaan.

Klopt het dat de servo drives een flink inschakel piek hebben? Aarde moet ik nog gaan aanleggen, maar denk er nu aan om een groep specifiek voor de SFX aan te leggen.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste