SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42
@Razkin
Een groep aanleggen is wel veel werk voor laag vermogen.
Ik heb er zelf voor gekozen om per twee motoren er een filter tussen te plaatsen.
Er zijn nogal wat meldingen over de invloed van de motoren op bestaande apparatuur.
Conrad filter
En daarbij alle SFX bekabeling (stroom en USB) van ferriet kernen te voorzien.
Na het plaatsen van het ferriet en de filters heb ik geen last meer van storing.
Enige wat je nu nog hoort is de 10khz van de drivers, denk ook niet dat ik dat eruit krijg.
Maar met geluid en headphones geen last van tijdens gebruik d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:19
@raymondw Ok ok, de groep is al aanwezig in de kast, maar is nergens op aangesloten :P

Het is vooral het ongemak van niet alles in of uit kunnen schakelen dat ik het op een aparte groep wil hebben.

EMI storingen heb ik kunnen omzeilen door de kabels op een bepaalde manier te leggen. M'n DD1 crasht als ik de USB connectie te dicht langs een motor laat lopen, verder nergens last van gehad. Als ik de Reverb G2 binnen heb, ga ik aan kabel management beginnen en wanneer nodig EMI aanpakken als het zich voor doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 14:18
raymondw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:02:
@Razkin
Een groep aanleggen is wel veel werk voor laag vermogen.
Ik heb er zelf voor gekozen om per twee motoren er een filter tussen te plaatsen.
Er zijn nogal wat meldingen over de invloed van de motoren op bestaande apparatuur.
Conrad filter
En daarbij alle SFX bekabeling (stroom en USB) van ferriet kernen te voorzien.
Na het plaatsen van het ferriet en de filters heb ik geen last meer van storing.
Enige wat je nu nog hoort is de 10khz van de drivers, denk ook niet dat ik dat eruit krijg.
Maar met geluid en headphones geen last van tijdens gebruik d:)b
Welke variant heb je genomen van de link die je stuurt, ik zie de opties 0.97, 12 en 2.5 mH
En heb je toevallig ook een linkje voor de ferriet?

Zelf had ik heel veel last van storing op mijn TX stuurtje, dat in een bocht opeens het sturen weg viel en je vol een muur in knalde. Dit heb ik sinds mijn Simucube 2 niet meer gehad maar wil dit soort filters er nog wel tussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

jbbrans

@Razkin Ik heb hier ook last van en heb bij de bouwmarkt deze stekkerdoos gehaald.
De servos heb ik op 1 rij en de Simucube (2 voedingen) en nog wat andere dingen heb ik op de andere rij.

Geen centje pijn meer en makkelijker dan een aparte groep aanleggen.

Weet iemand hoe je de grootte van Ferriet kernen moet uitzoeken, ik kom verschillende groottes tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door jbbrans op 01-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@jbbrans Dat is een eenvoudige doeltreffende oplossing. Ik had juist specifiek voor m'n 6u server rack een verdeeldoos gekocht :P
https://www.megekko.nl/pr...-Overspanningsbeveiliging

https://www.youtube.com/w...XHm_34s0&feature=youtu.be

Overigens m'n SFX in actie. Iracing profiel @100% en je zou het niet zeggen, maar je voelt er nagenoeg niets van in de vloer 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

@Razkin Neem nog een paar gordels. ;-) Dan wordt je in je stoel gehouden en beleef je de bewegingen nog meer, nu heeft je lichaam nog wat massa traagheid waardoor de beweging een klein beetje verloren gaat.
In je filmpje zie je je onderlichaam goed bewegen, maar je bovenlichaam en hoofd wil stil hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@jbbrans Ik ben al bezig om spullen te verzamelen voor of gordelspanners of surge platform of beide :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Pandanl
De 6A variant, het is een overkill met +-200w, maar heb nog wat andere dingen die ik er misschien op wil plaatsen.
De ferrietkern komt bij allekabels.nl (part 1017511) vandaan, maar door een fout of verkeerde levering heb ik twee zakjes gekregen ipv 2 units :o
Als je de verzendkosten betaalt gooi ik er wel een paar je kant op.
(je mag ze ook ophalen, maar laten we dat allemaal via DM regelen)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotionGeer
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-02-2022
Keesrees schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 04:47:
nolimts, automobilista 2 en rfactor2 krijg ik niet voor elkaar.
NOLIMTS2 gaat pas telemetry uitzenden door de volgende parameters bij het opstarten mee te geven :

Steam : klik rechts op ‘ NoLimits2’ en kies ‘eigenschappen’ , ‘opstartopties’ . Vul in —telemetry (twee normale platte streepjes)

Niet steam: eigenschappen van de snelkoppeling openen en bij ‘ target/doel’ achter het pad naar de EXE file een spatie en dan —telemetry

[ Voor 3% gewijzigd door MotionGeer op 02-09-2020 18:31 . Reden: Niet duidelijk genoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06-2022
Vreemd....om automobilista 2 werkend te krijgen voor stx100 moet je simfeedback opstarten via project cars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Keesrees schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:54:
Vreemd....om automobilista 2 werkend te krijgen voor stx100 moet je simfeedback opstarten via project cars 2.
Zelfde engine, dus waarschijnlijk zelfde telemetrie.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49
Keesrees schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:54:
Je kunt ook het pcars2 profiel kopiëren, het hernoemen naar automobilista 2 en misschien ook nog even de moeite nemen om de banner aan te passen.

Voor de uiteindelijke werking maakt het niets uit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Keesrees
Blijft geweldig hoe goed het werkt, als je het eenmaal aan de gang hebt.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Het begint hier toch ook wel te kriebelen om een SFX100 te gaan bouwen binnenkort.

Wat ik mij afvroeg, zijn er hier mensen die geprobeerd hebben over de prijs te onderhandelen met die lieve chinezen op aliexpress? De goedkoopste optie die ik zo snel zie voor de actuators rekent €64 voor 1 stuk, maar €208 voor 4 stuks aan verzendkosten. Lijkt mij dat het goedkoper moet kunnen en er wellicht dus over te praten valt, zou toch leuk geld besparen. Met verzending kom ik nu aan €856 ex importkosten, iemand wellicht nog goedkopere opties gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Twijfels schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:58:
Het begint hier toch ook wel te kriebelen om een SFX100 te gaan bouwen binnenkort.

Wat ik mij afvroeg, zijn er hier mensen die geprobeerd hebben over de prijs te onderhandelen met die lieve chinezen op aliexpress? De goedkoopste optie die ik zo snel zie voor de actuators rekent €64 voor 1 stuk, maar €208 voor 4 stuks aan verzendkosten. Lijkt mij dat het goedkoper moet kunnen en er wellicht dus over te praten valt, zou toch leuk geld besparen. Met verzending kom ik nu aan €856 ex importkosten, iemand wellicht nog goedkopere opties gevonden?
Ik heb het geprobeerd voor een bestelling van 12/16 motoren, waarbij ik als argument aangaf dat bij zulke hoeveelheden de transportkosten mijn inziens niet op 50,- per motor zouden uitkomen.
Antwoord: dit is onze prijs en dit zijn onze transportkosten.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
+1 op @pinoRT zijn antwoord

Je kan over veel onderhandelen, maar transportkosten is daar niet 1 van ;)

Bestel zelf veel in China, van SFX onderdelen tot custom ARM chips.
Dit is echt iets waar je niets aan kunt veranderen.
De SFX order was ook redelijk zwaar qua gewicht, het transport door de lucht is echt kostbaar per kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
@pinoRT @raymondw oke thanks voor de antwoorden, helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb nu iets meer dan 30 uur gereden met de SFX en hoewel ik nog altijd vind dat VR meer doet voor immersie, is het zeker zo dat de SFX een hoop toevoegd en ik zonder beide eigenlijk niet meer wil rijden O-)

Beste ervaring tot nu toe is in Iracing met de Porsche 911 Cup en hoewel ik in eerste instantie dacht dat bv Eau Rouge/Raidillon/Corkscrew het meest tot de verbeelding zou spreken zijn het juist de kleinere dingen die mij echt het wow effect bezorgen .
Een kerb die de wagen ontzet of hevig laat stuiteren, iemand die je een tikje rechts/links achter geeft, een wiel op het gras/grind waardoor je nog geen tel later haaks in de muur staat etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 16:18
Iemand geinteresseerd in een set aluminium profielen? Deze heb ik van item24... De bijhorende prints staan op item24. Kinetik heeft na 4 maanden nog altijd niets geleverd bij mij.. echt een afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 17:27
Xenophoben schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:53:
Iemand geinteresseerd in een set aluminium profielen? Deze heb ik van item24... De bijhorende prints staan op item24. Kinetik heeft na 4 maanden nog altijd niets geleverd bij mij.. echt een afrader.
De frames van Item24 wijken iets af van de kinetik profielen. Heb zelf namelijk Item24 profielen.
De slider zoals die bij Kinetik wordt gebruikt past niet, is te groot. Voorts heeft het Item24 profiel M10 in plaats van M8 gleuven en boutgaten. Althans de standaard gaten zijn iets groter dan 8mm waardoor je naar M10 moet tappen.
Maar..., het is te doen, ik heb het werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
De aangepaste ontwerpen staan gewoon op opensfx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toaster1
Xenophoben schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:59:
De aangepaste ontwerpen staan gewoon op opensfx
Nou zeg..., die had ik nog niet gevonden. Hartelijk dank voor de tip. Ga alles weer opnieuw printen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
https://opensfx.com/mods-item24-extrusion/
Dat is de link voor mensen die het ook zoeken!

• toaster1
In deze handleiding staat, dat de 8,4 mm gaten de juiste maat zijn om naar 10M te tappen. Dat is geen goed idee. Beter is opboren naar 9mm en dan naar 10 tappen.
De slider past perfect in het profiel.

• Twijfels
toaster1 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:07:
[...]

In deze handleiding staat, dat de 8,4 mm gaten de juiste maat zijn om naar 10M te tappen. Dat is geen goed idee. Beter is opboren naar 9mm en dan naar 10 tappen.
De slider past perfect in het profiel.
Je voorstel is juist geen goed idee, de officiële boordiameter om M10x1,5 te tappen is 8,5mm boor. Door naar 9mm te boren heb je alleen maar kans dat je je schroefdraad sneller doldraait. Als je M10, zeker in alu, niet getapt krijgt in een 8.4mm profiel heb je of een hele slechte tap, of weet je niet hoe je moet tappen ;)

• Xenophoben
Ik heb ze gewoon laten tappen door item24. Was iets van 50 euro voor de hele set en is super strak gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Xenophoben op 17-09-2020 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
Heeft iemand een profiel voor Flight simulator 2020? Ik kan niet op het discord kanaal komen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:17:
Heeft iemand een profiel voor Flight simulator 2020? Ik kan niet op het discord kanaal komen :(
https://github.com/ashupp...der/releases/tag/0.0.10.0

Profiel word gelijk mee geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Thanks henkus! ik ga er mee aan de slag!

• jbbrans

jbbrans

Ik heb nu een 43” 4k scherm tegen de muur, dus op redelijke afstand van mij af. Hierdoor heb ik in veel auto’s geen spiegels en ook heeft dit scherm last van wat inputlag.

Ik denk erover om over te gaan naar triple 27” en dan vast gemonteerd op de rig, door middel van een sim-lab integrated mount.
Ik ben echter nog niet overtuigd of dit heel gaat blijven. Wat denken jullie, gaan de vesa bevestigingen dit houden of moet ik zelf extra versteviging maken?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Zou die gewoon statisch op de grond houden, probleem opgelost.

Je beweegt niet zo ontzettend veel dat je misselijk gaat worden of ineens bovenlangs je monitor kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Schuey schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:57:
Zou die gewoon statisch op de grond houden, probleem opgelost.

Je beweegt niet zo ontzettend veel dat je misselijk gaat worden of ineens bovenlangs je monitor kijkt.
Misschien ook wel verstandiger voor de levensduur van de monitoren.
Het is ingame maar een beperkte beweging en zal alleen dan even wennen worden als de stoel in ruststand staat en je wat in windows wilt bedienen.

[ Voor 17% gewijzigd door jbbrans op 27-09-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Ik was wat aan het rondzoeken over motion platforms en kwam deze 15 euro oplossing tegen voor seatbelt tensioners. Ziet er slim en simpel uit YouTube: SEAT BELT TENSIONER MOD! - The BEST $15 I've spent on my Sim Racing ...

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Hoi isniedood,

Ik zag hetzelfde filmpje, na wat experimenteren kwam ik er wel achter dat door de mindere beweging van de sfx100 je wat sterkere veren moet gebruiken. Nadat ik dat veranderd had voel je echt dat waar het voor bedoeld is. Geniaal idee dus en kost geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Keesrees schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:11:
Hoi isniedood,

Ik zag hetzelfde filmpje, na wat experimenteren kwam ik er wel achter dat door de mindere beweging van de sfx100 je wat sterkere veren moet gebruiken. Nadat ik dat veranderd had voel je echt dat waar het voor bedoeld is. Geniaal idee dus en kost geen drol
Welke heb je gebruikt en hoe heb je het bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ik heb schuif en steekgespen gebruikt en 50 mm gordelband. De trekveren zijn nogal stug. Heel simpel , 2 haken onder de stoel in de vloer bevestigen. ( Of een plaat onder de achterste actuatorpoten klemmen en daar 2 haken in draaien) gordelband lussen door je racestoel met een steekgesp eraan. In het zitvlak een gaatje maken en daar een ander stuk gordelband met een schuif en steekgesp monteren. Ff afstellen en racen maar . Totale kosten......12.75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLR19
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Hi all,

Ik ga ook maar eens aan de slag om de wintermaanden door te komen.
Heb ook de duitse site van sfx-100 forum nagezien maar heb geen specifiek antwoord gezien op de vragen:
Welke versie van de servo motors dient er te worden besteld: A, B, A90 of B90 ?

En zijn er ondertussen betere alternatieven dan via aliexpress ?

Groeten Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
MLR19 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:32:
Ik ga ook maar eens aan de slag om de wintermaanden door te komen.
Heb ook de duitse site van sfx-100 forum nagezien maar heb geen specifiek antwoord gezien op de vragen:
Welke versie van de servo motors dient er te worden besteld: A, B, A90 of B90 ?

En zijn er ondertussen betere alternatieven dan via aliexpress ?
Ik zou even wachten met bestellen van onderdelen, de software om het aan te sturen word momenteel niet vrij gegeven ivm commerciële uitbuiting.

https://opensfx.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
raymondw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:39:
[...]

Ik zou even wachten met bestellen van onderdelen, de software om het aan te sturen word momenteel niet vrij gegeven ivm commerciële uitbuiting.

https://opensfx.com/
Er werd toch aangegeven dat je ook gewoon een dm kan doen en met wat foto's kan laten zien dat je voor jezelf bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Darkangle schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Er werd toch aangegeven dat je ook gewoon een dm kan doen en met wat foto's kan laten zien dat je voor jezelf bezig bent?
Voorlopig helaas niet meer :|

Saxxon blijft de huidige community ondersteunen, maar heeft wel even een time-out genomen van het project.
Dat betekend dat, tot er een definitieve oplossing is, je voorlopig alleen de standaard versie kunt gebruiken.

Op zich valt het wel te begrijpen dat iemand die 3 jaar elke minuut van zijn vrij tijd bezig is met dit project, er voor kiest om even een tijdje vrij te nemen.

SimFeedback gaat gewoon door, licenties worden aan het eind van het jaar verlengd en in de toekomst zal ook de expert functie wel weer beschikbaar komen.

De standaard versie werkt overigens gewoon perfect en zal ook blijven werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkus op 24-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-01 21:35
Ben ik nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van MLR19

De simfeedback git shopping list heeft het over deze servo's:
https://de.aliexpress.com.../3223052_32844070107.html

Daar zijn 4 opties van: A, B, A 90, B 90.

Verder zeggen ze op de git van simfeedback dat je voor future proofness beter inclusief modus optie kan bestellen. Volgens mij is dat deze: https://a.aliexpress.com/_APiNBN

En die heeft ook weer die 4 opties.

Heeft iemand een idee wat de verschillen zijn en welke optie je het best specifiek kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
keesvb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:02:
Ben ik nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van MLR19

De simfeedback git shopping list heeft het over deze servo's:
https://de.aliexpress.com.../3223052_32844070107.html

Daar zijn 4 opties van: A, B, A 90, B 90.

Verder zeggen ze op de git van simfeedback dat je voor future proofness beter inclusief modus optie kan bestellen. Volgens mij is dat deze: https://a.aliexpress.com/_APiNBN

En die heeft ook weer die 4 opties.

Heeft iemand een idee wat de verschillen zijn en welke optie je het best specifiek kan bestellen?
Heel simpel, staat vast ook al eerder in het topic.

A of B: zegt gewoon waar de connector zit, dit kun je op de fotos bij ali gewoon zien. Rechtstreeks op de motor is de B variant. Met ca 40cm kabel voor de connector is de A variant.

90 betekent dat de connector een 90 graden knik heeft.

Je kunt niet fout kiezen hierin.

Ik heb zelf A gekozen, niet 90. Ik heb denk ik hierdoor 40cm extra kabellengte tov B, maar dit weet ik niet zeker.

EDIT:
Wat Henk zegt over de standaard versie van Simfeedback is meer dan voldoende om goed uit de voeten te kunnen. Ik heb zelf destijds een leuk bedrag gedoneerd (als waardering), maar nooit het gevoel gehad dat ik per se de expert versie nodig had. Ik vind voornamelijk het feit dat ik toegang heb gekregen tot de Discord van Simfeedback belangrijker ;)

[ Voor 12% gewijzigd door evuijtert op 24-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvb
Thanks evuijtert, heb je ook meer info over de Modbus optie?

[ Voor 58% gewijzigd door keesvb op 24-10-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
keesvb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:59:
Persoonlijk heb ik het niet. Simfeedback is al heel uitgebreid om motion naar je wens in te stellen. Als je dan ook nog de instellingen in je servo's constant wilt aanpassen en tunen. Ik vind het teveel om ook nog af te stellen.

Ik geloof niet dat het de kosten zijn om het achterwege te laten overigens, dus voor een kleine prijs zou ik het gewoon wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
keesvb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:59:
Ik denk er anders over als @evuijtert ;) .

Van de 500 users op het discord forum zijn er maar enkele die Modbus support hebben. De laatste post in het kanaal hierover is dan ook bijna een half jaar oud.

Hier een link naar de github pagina
https://github.com/ashupp...dbus/releases/tag/0.0.1.6

Om Modbus support werkend te krijgen moet je ook nog 4x een interface aanschaffen en komen er ook nog een hoop extra draden naar je pc bij.

Wat je kun dat extra. De parameters van je servo instellen. Die parameters heb ik 2 jaar geleden ingesteld en daarna nooit meer veranderd.

Tenzij je een extreme tweaker bent en je verwacht dat je dit in de toekomst nodig gaat hebben, zou ik de modbus uitbreiding niet er bij kopen. Misschien dat ik er ooit spijt van krijg, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Henkus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:13:
[...]

Ik denk er anders over als @evuijtert ;) .

Van de 500 users op het discord forum zijn er maar enkele die Modbus support hebben. De laatste post in het kanaal hierover is dan ook bijna een half jaar oud.

Hier een link naar de github pagina
https://github.com/ashupp...dbus/releases/tag/0.0.1.6

Om Modbus support werkend te krijgen moet je ook nog 4x een interface aanschaffen en komen er ook nog een hoop extra draden naar je pc bij.

Wat je kun dat extra. De parameters van je servo instellen. Die parameters heb ik 2 jaar geleden ingesteld en daarna nooit meer veranderd.

Tenzij je een extreme tweaker bent en je verwacht dat je dit in de toekomst nodig gaat hebben, zou ik de modbus uitbreiding niet er bij kopen. Misschien dat ik er ooit spijt van krijg, maar ik betwijfel het.
Volgens mij is dat hetzelfde als ik bedoel ;)

Ik heb het niet, mis het niet, denk niet dat ik het nodig heb.

Ik zou het alleen overwegen als de meerprijs klein is. Alleen begrijp ik dat de meerprijs hoger is dan ik denk dat het is.

maw: niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keesvb
Het verschil is een paar centen meer dan €5 per motor.

Ik weet nog steeds niet precies wat het doet, maar zover ik begrijp is het een toevoeging die je wel of niet kan gebruiken. Alleen gebruikt bijna niemand die toevoeging in deze usecase. De rest van de motor is, op de Modbus toevoeging na, exact gelijk.

Heb ik het zo goed verwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
keesvb schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:44:
Het verschil is een paar centen meer dan €5 per motor.

Ik weet nog steeds niet precies wat het doet, maar zover ik begrijp is het een toevoeging die je wel of niet kan gebruiken. Alleen gebruikt bijna niemand die toevoeging in deze usecase. De rest van de motor is, op de Modbus toevoeging na, exact gelijk.

Heb ik het zo goed verwoord?
Klopt.

Voor maar € 5,- per motor zou ik het er wel bij bestellen. Toen ik er naar informeerde was het ergens rond de € 20,- per motor.

Maar dat is ruim meer dan 2 jaar geleden en toen was er nog HEEL veel onduidelijk en waren de verkopers (nog) niet gericht specifiek op de SFX :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Dat lijkt mij geen probleem voor de Tweakers hier d:)b

Ik wil best als sponsor optreden mocht dat nodig zijn en alles binnen de regels valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Voor een forum member even in het sponsor deel gedoken.
Als huidige eigenaar moet je een PM sturen naar de beheerder met naam en email van de gesponsorde persoon.
Lage drempel, houd het eenvoudig d:)b

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Is er inmiddels al iets van motion compensation/cancelation beschikbaar voor VR? Merk op tracks met hoogteverschillen dat dit toch wel echt fijn zou zijn om te hebben. Technisch gezien lijkt het me ook niet echt complex, maar dat zeg ik zonder voorkennis.
Wat heb ik eigenlijk echt aan die pro licentie? toegang tot de discord en ik kan een beetje extra dingen instellen? Of zijn er ook nuttige extensies te krijgen ofzo?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Razkin
@Maverick Op de Nordschleife of Spa merk ik niets bijzonders aan het dragen van een VR bril, wat zou er gecompenseerd moeten worden?

iRacing Profiel

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Razkin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:24:
@Maverick Op de Nordschleife of Spa merk ik niets bijzonders aan het dragen van een VR bril, wat zou er gecompenseerd moeten worden?
Als ik berg op of af rijd, dan kijk ik tegen m'n (virtuele) buik of het dak van de auto aan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Razkin
Is dat een verschil tussen externe sensoren en headsets met camera ? Met een Rift CV1(sensoren niet aan rig vast) kijk ik waar ik naar toe ga en kijk hoogstens tegen het asfalt aan bij de helling na Eau Rouge, maar niet meer dan dat.

iRacing Profiel

• Darkangle
Razkin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
Is dat een verschil tussen externe sensoren en headsets met camera ? Met een Rift CV1(sensoren niet aan rig vast) kijk ik waar ik naar toe ga en kijk hoogstens tegen het asfalt aan bij de helling na Eau Rouge, maar niet meer dan dat.
inside out tracking: referentie vanuit de bril vd omgeving om je heen

outside in tracking: referentie van fixed points buiten je rig (of, indien je nog een CV1 hebt kan je de cams ook aan de rig vastmaken, maar dat word een beetje oud nu)

• Razkin
@Darkangle Met vaste sensoren en je motion rig in de hoogste hoek achterwaarts dan beweegt je bril tov de sensoren, maar als je vanuit de bril redeneert gebeurt hetzelfde middels gyro en/of ook de camera's zouden de kanteling moeten merken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Met het overgaan op de Index vanaf de Rift CV1, heb ik zoals velen al hebben ervaren last van EMI. Tijd om de kabels aan te pakken, maar ik krijg 4x1,5mm met shield en neopreen mantel niet gevonden. Neopreen mantel heeft m'n voorkeur omdat dat lekker soepel is en goed beschermd.

Tips voor soepel PVC(?) draad?

edit: 1,0mm2 lijkt me ook prima, daarvan is bv ook de buitenmantel vergelijkbaar qua dikte met het origineel zoals bv https://www.techniekwebsh...x1mm-flexcyjz41-1-mm.html

[ Voor 25% gewijzigd door Razkin op 23-11-2020 13:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Razkin
Ik heb alles op de rig ingepakt met ferriet kernen en gebruik een Samsung O +.
0 last van storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@raymondw Oh dat kan ik iig ook proberen heb https://www.conrad.nl/p/t...-x-155-mm-1-stuks-1589535 besteld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Samsung O + gebruikt een andere tracking dan de Index en is veel minder gevoelig voor EMI.

Shielded kabels zijn niet persé nodig, zoek de oplossing vooral in (genoeg) ferriet kernen om de kabel van de Index en/of goede aarde tussen alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik zie dat het SFX100 project weer hervat is en dat men een sponsor nodig heeft voor een expert licentie. Kan iemand mij helpen aan de licentie ?

After a break we are accepting new members again.
But this time it requires a sponsor who will nominate you as a new member – Please do not donate without having a sponsor!
Due to lack of respect and disregard of the project license, which prohibits any commercial use, the project was paused.
Unfortunately this situation still continues and dealers offer SFX-100 systems or parts for sale.
Therefore we have decided to use a sponsor system to protect the project against these commercial abuse.
Sponsors are people who are already members of our community and are willing to support you on your way.
The Sponsor will nominate you and will guide you through the process becoming a new member.

How to find a Sponsor?
This is the more difficult part. The project was started in the German Sim-Racing Community, strongly supported by the VR Forum (https://forum.virtualracing.org/forum.php).
There you will find supporters and you can get in contact to find a sponsor.

For the English speaking people it will be even more difficult.
Despite the fact that there is no official website/forum on which we are still active, you will find members of us on all major sim racing portals and forums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Xenophoben schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:23:
Ik zie dat het SFX100 project weer hervat is en dat men een sponsor nodig heeft voor een expert licentie. Kan iemand mij helpen aan de licentie ?
Wil graag helpen, PB je gegevens en email adres dan zet ik het door.
Graag ook een foto van je SFX chassis, wil zelf namelijk ook alleen aanvragen voor de echte zelfbouwer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinz_39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2022
Hoi allemaal. Doe aan simracen sinds 2004. In maart van dit jaar alles vernieuwd DD1 - Sim Lab px1 - en sedert vorige week is mijn sfx-100 systeem klaar. Wilde eerst de seat mover maar gelukkig heb ik de juiste keuze gemaakt.
Ik zoek nu een sponser, is er iemand zo vriendelijk om me daarbij te helpen aub.

Met vriendelijk groeten, Heinz.

[ Voor 33% gewijzigd door Heinz_39 op 25-11-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@Heinz_39 Geheel normaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

@Heinz_39 Kan je mij via een PB je naam, email adres en een foto van je rig sturen? Dan kan ik je aanmelden bij de ontwikkelaar van Simfeedback.

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 15:37
Hallo mede tweakers, ik zoek ook een sponsor, ik denk de sfx-100 as zondag operationeel te hebben op mijn nieuwe P1-X.

Ik hoor graag wie mij wilt helpen, thanks!
Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Raar systeem, maar als het werkt: prima.
Ik krijg in elk geval de licentie niet omdat ik commentaar heb gegeven over de radiostilte afgelopen 7 maanden.

Kennelijk kan die omhooggevallen kwal EN niet tegen wat kritiek, EN bepalen wie hij wel en geen toegang geeft. In mijn ogen beide zeer onwenselijk.

Ik ben er klaar me, en ga een andere controller inbouwen als ik met mijn stuur klaar ben.
Iemand hier bekend met de Thanos AMC-AASD15A controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Vraagje dutchlincoln, wat heeft de expert mode waar je na donatie toegang tot krijgt te maken met de Leonardo controller?
Heb zelf de Thanos besteld die nu onderweg is. Heb er dus nog geen ervaring mee. Heb de Thanos besteld omdat ik naar een 6 DOF systeem wil groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
dutchlincoln schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:40:
Raar systeem, maar als het werkt: prima.
Ik krijg in elk geval de licentie niet omdat ik commentaar heb gegeven over de radiostilte afgelopen 7 maanden.

Kennelijk kan die omhooggevallen kwal EN niet tegen wat kritiek, EN bepalen wie hij wel en geen toegang geeft. In mijn ogen beide zeer onwenselijk.

Ik ben er klaar me, en ga een andere controller inbouwen als ik met mijn stuur klaar ben.
Iemand hier bekend met de Thanos AMC-AASD15A controller?
Ik heb ook de Thanos besteld bij PT-Actuator. Veel SFX gebruikers stappen over en gebruiken SRS (Simracingstudio 49 USD) of SImtools (is wat complex) icm de Thanos
Bij PT-Actuator krijg je er ook een mooie case bij, je kan hem ook importeren uit de US geloof ik.

http://www.pt-actuator.com/a/products/p5/119.html

Ik heb de overstap gemaakt van DOF Reality P3 naar SFX dus ben al gewend aan de SRS software en die is top, tevens de support daarop.

Maar voordat ik hem binnen hebt gebruik in nog de Arduino en ben dus gebonden aan Simfeedback.

Is de expert versie echt zoveel beter of kom ik ook wel weg 1 of 2 weken met de standaard versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@Splendiddd Je kan prima racen met de standaard versie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
raymondw schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:14:
@Razkin
Ik heb alles op de rig ingepakt met ferriet kernen en gebruik een Samsung O +.
0 last van storing
Ik had enkel de kabel opgemeten aan de motor kant en op die dikte ferrietkernen besteld. Nu blijkt dat de kabel dikker is aan de servodrive en de kernen niet passen |:(

Doordat conrad traag was heb ik nu ook dezelfde kernen als jij, hoe heb jij dit aangepakt? Waren jouw kabels zowel aan motor als drive kant even dik?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Razkin
Kun je er een foto van plaatsen?

Bij mij paste alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@raymondw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jpxHDpe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MsQRYLG.jpg

Bij de drives heb ik de buitenste mantel moeten verwijderen anders kreeg ik de ferrietkernen niet dicht. Al met al 0 effect gehad. Op racedepartment heb ik veel uitgebreidere ferrietkern oplossingen gezien, beetje stom dat ik niet eerst goed op ferrietkern heb gezocht.

Ik heb alsnog afgeschermde kabel gekocht.
https://www.conrad.nl/p/f...-030673-per-meter-1152467

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Razkin
Behalve bij de drivers heb ik ze ook aan de motorkant geplaatst.
Bij mij pasten ze zonder problemen om de kabels
Kabels lopen trouwens aan de onderkant van het chassis : pic's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Aan de motorzijde zitten dezelfde kernen, maar daar paste het gewoon.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Iemand al succesvol nieuw lid geworden sinds het sponsor systeem? Raymond uit dit topic heeft mij aangemeldt maar ik heb nog niets vernomen van de maker van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Xenophoben schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:40:
Iemand al succesvol nieuw lid geworden sinds het sponsor systeem? Raymond uit dit topic heeft mij aangemeldt maar ik heb nog niets vernomen van de maker van de software.
Als Raymond je hebt aangemeld met je simfeedback license uid en email adres, dan kan jij daarna een donatie via simfeedback doen. Hierna krijg je de licentie file via email.
Zo staat het beschreven in het discord kanaal.

Hebben jullie deze volgorde aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hij heeft mijn e-mail adres door gegeven en ik heb gedonate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Xenophoben schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:19:
Hij heeft mijn e-mail adres door gegeven en ik heb gedonate.
Is ook je simfeedback uid doorgegeven en heb je via simfeedback een donatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik denk uid niet , die heeft Raymond niet gevraagd. De donatie is wel via simfeedback gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Xenophoben schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:27:
Ik denk uid niet , die heeft Raymond niet gevraagd. De donatie is wel via simfeedback gedaan.
De UID word doorgegeven als je doneert via de link binnenin de software.
Indien je die link niet gebruikt word het niet doorgegeven.

Dat staat ook vermeld op de Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Aha oke , dan zal het wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Van een motor de bekabeling vervangen - > werkt prima.

Bij de tweede motor is het fout gegaan. Bij het starten van de service test doet de motor niets, waarna de servo drive AL06 als foutmelding geeft Overload 2.

Motor los op de grond, jog functie ingeschakeld -> linksom draait de motor zoals het hoort. Rechtsom springt de motor als een gek naar een hoog toerental waarna de servo drive error AL07 weergeeft(motor speed is too high).

Bekabeling 10x nagekeken is in orde, ook bekabeling naar encoder doorgemeten(controle draadbreuk) ook in orde. Ik heb de encoder van de motor gehad om meer ruimte te hebben met het solderen van de nieuwe kabel en had deze gemerkt. De encoder zit nagenoeg 100% op dezelfde plek, als ik de encoder iets verdraai dan heeft dit invloed op hoe de motor werkt. Motor verplaatsen naar andere servo drive resulteerd in hetzelfde storingsbeeld.

Dit zou kunnen betekenen dat de encoder positie belangrijk is en gecalibreerd zou moeten kunnen worden?
In de manual kom ik geen algemeen "calibrate encoder" tegen, wel F12 encoder zero, maar dat had geen effect.

Settings in de servo's zijn zoals tijdens installatie. Het moet in de encoder zitten, maar weet niet hoe ik het gemaakt krijg.

Motor verplaatsen naar andere servo drive resulteerd in hetzelfde storingsbeeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Razkin
Manual : http://www.hidroteka.com/saugykla/instrukcijos/11/ASDA-A.pdf
op 7-53 lijkt een reset te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@raymondw Die manual is niet bedoeld voor de drives.

Ik ben er wel geheel achter wat het probleem is en heb mogelijk een motor afgeschreven door lomp te zijn.

Het merken van de bevestigingspunten van de encoder was niet genoeg, het hart is ook verdraaid bij het verwijderen. Wanneer je met F12 de servo zijn nulpunt laat opzoeken is dat -872. Met de montage sleufgaten kan ik dat tot -712 reduceren. Maak ik de encoder los en verdraai deze 30 graden zodat F12 eindigt op nul +/-50, dan werkt alles weer zoals behoren.

Helaas heb ik de encoder te vast gezet en is de bout waarmee ik de encoder van de as drukte afgebroken en zit de encoder permanent vast op de as in de verkeerde positie. Via diverse "origin" opties krijg ik de -872 afwijking niet weg. Mij lijkt dat het via de software nog steeds moet kunnen, maar ik snap de functies niet genoeg om het voor elkaar te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Is er een originele D-Box motion forum? ik kan het even niet vinden en mogelijk weten mensen hier waar ik terecht kan...? ivm dit gaat over sfx100.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
Met een noodreparatie is m'n SFX-100 weer in bedrijf met afgeschermde kabels en een prima werkende Index :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5mzZ0G.jpg
Na het verwijderen van de encoder en motordeksel bleek het niet echt mogelijk om veel dieper de nieuwe kabels aan te sluiten. Ik had gehoopt op soldeer tabs oid.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o31VFt5.jpg
Solderingen zijn afgeschermd met een krimpkous en elektra tape. De mantel is expres ver afgestript om deze zo dicht mogelijk bij de windingen te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4cMvJHS.jpg
Nieuw massapunt geboord en de encoder met PU constructielijm vastgezet in de correcte positie. De nieuwe kabel ligt rondom de encoder voor deze naar buiten komt. Mantel is bewust niet afgetaped om zoveel mogelijk contact te maken met de behuizing.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ftPCZLJ.jpg
Het past allemaal net.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/srUxXS8.jpg
Servodrives moet ik nog eens naar het kastje verhuizen dat ik al maanden heb liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri-mil
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-02-2024
Goeden avond heren.

ook ik zoek een sponsor. zou iemand me daar bij kunnen helpen ?
heb de sfx nu 2 maanden ben erg blij dat ik hem gemaakt heb. speel eigenlijk alleen iracing en ben benieuwd of ik met de pro instellingen nog een beter gevoel kan krijgen.

ik hoor het graag als iemand me kan helpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
joeri-mil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:38:
ik hoor het graag als iemand me kan helpen ;)
Stuur maar een PB met
Naam
Email
Foto's van je SFX
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Heeft iemand hier een Thanos?
Ik heb em net binnen maar krijg hem niet aan de gang met SRS (licentie).
De Thanos werkt prima op motor test.
SRS geeft aan dat de USB kabel niet is aangesloten wat uiteraard wel het geval is.
Heb ook de driver FTDICHIP geïnstalleerd en wordt de Thanos gezien als USB Serial Port Com..
Zoals het hoort volgens mij.
Toch ziet SRS de Thanos niet en kan ik nergens de hardware instellen.
Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 15:20
Ik ben al tijden aan het peinzen over een motion rig voor Euro/American truck simulator, en dit lijkt me een prachtige optie.

Heb een vriend die een 3D printer heeft en bereid is de parts voor me te fabriceren.
Het enige waar ik tegen aanloop is dat ik in Nieuw-Zeeland woon en dus even moet gaan speuren waar ik lokaal het beste de vereiste onderdelen kan krijgen

AliExpress lijkt op het moment een aanbieding te hebben en de servo motor wordt voor €162 p/st aangeboden.
Hebben de meeste mensen hier motor versie A of B?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@ScuL Denk dat de locatie niet uitmaakt in de huidige wereld economie.

Er is geen verschil tussen A en B, dat is puur de bevestiging van de kabels aan de motor.
Mijn advies is om direct shielded kabels te bestellen, scheelt veel gezeur met ferriet kernen.

Ik heb contact gehad met : ntl-bearing.com (Amy op email adres : skye AT ntl-bearing.com)
Die leveren de metalen onderdelen, maar ook de motoren, kon zo een mooie deal sluiten en kreeg paar % korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Bedoel je met metalen onderdelen de Kinetik extrusions ook of heb je het over de bearings? Volgens mijn speurwerk van vandaag is Kinetik het enige bedrijf dat die eerste drie benodigde onderdelen maakt.

Wat kabels, heb je het dan over de bijgeleverde kabels vervangen of puur de stroomvoorziening? Ik zou sowieso shielded kabels gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Ik heb het over de bearings en shafts
Kinetik is idd de fabrikant van de alu profielen.

Zie het verschil met de A en B kabels
Ik heb een A gekozen destijds, maar met de kennis van nu zou ik de B kiezen met shielded kabels.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hfb14d194f8214e419682fb566221f78aU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ok bedankt voor de tips ik heb een mailtje gestuurd en zie morgen wel weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
toaster1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:04:
Heeft iemand hier een Thanos?
Ik heb em net binnen maar krijg hem niet aan de gang met SRS (licentie).
De Thanos werkt prima op motor test.
SRS geeft aan dat de USB kabel niet is aangesloten wat uiteraard wel het geval is.
Heb ook de driver FTDICHIP geïnstalleerd en wordt de Thanos gezien als USB Serial Port Com..
Zoals het hoort volgens mij.
Toch ziet SRS de Thanos niet en kan ik nergens de hardware instellen.
Wie weet de oplossing?
Ik heb de THanos (1.4) al een week in huis en heb geen problemen hier, werkt top.

Let wel op dat je de beta SRS download en niet de reguliere (er staat een beta knop op de site naast de normale app)
Verder probeer een andere usb poort, maar zou plug & pay moeten zijn. (wel de sfx settings instellen)

YouTube: Default settings of AMC-AASD15A for use with SFX100 actuators

Of andere driver:

https://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

PS je kan met de Thanos op 110 draaien ipv 100mm ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@ScuL Van de versie met kabels ipv direct stekkers op de motor is de shielded cable slechts vanaf de stekker. Mogelijk is dat nu veranderd, maar dat zou je voor de zekerheid even na moeten vragen mocht je voor de kabel variant gaan.

Ondanks mijn kabelmod(en alsnog toevoegen van ferriet) hebben de Index en de SFX100 soms nog een beetje ruzie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splendiddd
Razkin schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:43:
@ScuL Van de versie met kabels ipv direct stekkers op de motor is de shielded cable slechts vanaf de stekker. Mogelijk is dat nu veranderd, maar dat zou je voor de zekerheid even na moeten vragen mocht je voor de kabel variant gaan.

Ondanks mijn kabelmod(en alsnog toevoegen van ferriet) hebben de Index en de SFX100 soms nog een beetje ruzie.
Mijn Index werkt helemaal niet (grijs beeld) als ik de servo's aanzet. De Oculus Quest 2 wel. Ik twijfel nog om andere shielded kabels te kopen of te gaan voor de Reverb G2.
Ik moet wel zeggen dat ik meestal in triple screen speel.

Hier settings voor Dirt Rally 2 met SRS software en de Thanos controller mocht er iemand interesse hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Splendiddd Welke versie van de motoren heb je? Als het diegene zijn met een stuk kabel eraan, dan zit daar je probleem.
Een paar posts terug staan wat foto's van hoe ik het heb aangepakt.

Het grootste ongemak wat ik nu heb is dat ik soms even de Index connectie moet laten maken voor ik in m'n sim ga zitten en dat zo nu en dan het beeld een fractie van een seconde op grijs springt. Soms 3x in een paar seconden en soms urenlang niet.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste