Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:42
@Razkin
Een groep aanleggen is wel veel werk voor laag vermogen.
Ik heb er zelf voor gekozen om per twee motoren er een filter tussen te plaatsen.
Er zijn nogal wat meldingen over de invloed van de motoren op bestaande apparatuur.
Conrad filter
En daarbij alle SFX bekabeling (stroom en USB) van ferriet kernen te voorzien.
Na het plaatsen van het ferriet en de filters heb ik geen last meer van storing.
Enige wat je nu nog hoort is de 10khz van de drivers, denk ook niet dat ik dat eruit krijg.
Maar met geluid en headphones geen last van tijdens gebruik d:)b

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3950X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | iRacing

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01:34
@raymondw Ok ok, de groep is al aanwezig in de kast, maar is nergens op aangesloten :P

Het is vooral het ongemak van niet alles in of uit kunnen schakelen dat ik het op een aparte groep wil hebben.

EMI storingen heb ik kunnen omzeilen door de kabels op een bepaalde manier te leggen. M'n DD1 crasht als ik de USB connectie te dicht langs een motor laat lopen, verder nergens last van gehad. Als ik de Reverb G2 binnen heb, ga ik aan kabel management beginnen en wanneer nodig EMI aanpakken als het zich voor doet.

iRacing Profiel

• Pandanl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-09 15:11
raymondw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:02:
@Razkin
Een groep aanleggen is wel veel werk voor laag vermogen.
Ik heb er zelf voor gekozen om per twee motoren er een filter tussen te plaatsen.
Er zijn nogal wat meldingen over de invloed van de motoren op bestaande apparatuur.
Conrad filter
En daarbij alle SFX bekabeling (stroom en USB) van ferriet kernen te voorzien.
Na het plaatsen van het ferriet en de filters heb ik geen last meer van storing.
Enige wat je nu nog hoort is de 10khz van de drivers, denk ook niet dat ik dat eruit krijg.
Maar met geluid en headphones geen last van tijdens gebruik d:)b
Welke variant heb je genomen van de link die je stuurt, ik zie de opties 0.97, 12 en 2.5 mH
En heb je toevallig ook een linkje voor de ferriet?

Zelf had ik heel veel last van storing op mijn TX stuurtje, dat in een bocht opeens het sturen weg viel en je vol een muur in knalde. Dit heb ik sinds mijn Simucube 2 niet meer gehad maar wil dit soort filters er nog wel tussen plaatsen.

Xbox Live id: Esines

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:47
@Razkin Ik heb hier ook last van en heb bij de bouwmarkt deze stekkerdoos gehaald.
De servos heb ik op 1 rij en de Simucube (2 voedingen) en nog wat andere dingen heb ik op de andere rij.

Geen centje pijn meer en makkelijker dan een aparte groep aanleggen.

Weet iemand hoe je de grootte van Ferriet kernen moet uitzoeken, ik kom verschillende groottes tegen.

[Voor 10% gewijzigd door jbbrans op 01-09-2020 16:45]

• Razkin
@jbbrans Dat is een eenvoudige doeltreffende oplossing. Ik had juist specifiek voor m'n 6u server rack een verdeeldoos gekocht :P
https://www.megekko.nl/pr...-Overspanningsbeveiliging

https://www.youtube.com/w...XHm_34s0&feature=youtu.be

Overigens m'n SFX in actie. Iracing profiel @100% en je zou het niet zeggen, maar je voelt er nagenoeg niets van in de vloer 8)

iRacing Profiel

• jbbrans
@Razkin Neem nog een paar gordels. ;-) Dan wordt je in je stoel gehouden en beleef je de bewegingen nog meer, nu heeft je lichaam nog wat massa traagheid waardoor de beweging een klein beetje verloren gaat.
In je filmpje zie je je onderlichaam goed bewegen, maar je bovenlichaam en hoofd wil stil hangen.

• Razkin
@jbbrans Ik ben al bezig om spullen te verzamelen voor of gordelspanners of surge platform of beide :P

iRacing Profiel

• raymondw
@Pandanl
De 6A variant, het is een overkill met +-200w, maar heb nog wat andere dingen die ik er misschien op wil plaatsen.
De ferrietkern komt bij allekabels.nl (part 1017511) vandaan, maar door een fout of verkeerde levering heb ik twee zakjes gekregen ipv 2 units :o
Als je de verzendkosten betaalt gooi ik er wel een paar je kant op.
(je mag ze ook ophalen, maar laten we dat allemaal via DM regelen)

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3950X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | iRacing

• MotionGeer
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 23:14
Keesrees schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 04:47:
nolimts, automobilista 2 en rfactor2 krijg ik niet voor elkaar.
NOLIMTS2 gaat pas telemetry uitzenden door de volgende parameters bij het opstarten mee te geven :

Steam : klik rechts op ‘ NoLimits2’ en kies ‘eigenschappen’ , ‘opstartopties’ . Vul in —telemetry (twee normale platte streepjes)

Niet steam: eigenschappen van de snelkoppeling openen en bij ‘ target/doel’ achter het pad naar de EXE file een spatie en dan —telemetry

[Voor 3% gewijzigd door MotionGeer op 02-09-2020 18:31. Reden: Niet duidelijk genoeg]

• Keesrees
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 15-09 20:44
Vreemd....om automobilista 2 werkend te krijgen voor stx100 moet je simfeedback opstarten via project cars 2.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:34
Keesrees schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:54:
Vreemd....om automobilista 2 werkend te krijgen voor stx100 moet je simfeedback opstarten via project cars 2.
Zelfde engine, dus waarschijnlijk zelfde telemetrie.

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:50
Keesrees schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:54:
Je kunt ook het pcars2 profiel kopiëren, het hernoemen naar automobilista 2 en misschien ook nog even de moeite nemen om de banner aan te passen.

Voor de uiteindelijke werking maakt het niets uit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Keesrees
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 15-09 20:44
Blijft geweldig hoe goed het werkt, als je het eenmaal aan de gang hebt.

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:25
Het begint hier toch ook wel te kriebelen om een SFX100 te gaan bouwen binnenkort.

Wat ik mij afvroeg, zijn er hier mensen die geprobeerd hebben over de prijs te onderhandelen met die lieve chinezen op aliexpress? De goedkoopste optie die ik zo snel zie voor de actuators rekent €64 voor 1 stuk, maar €208 voor 4 stuks aan verzendkosten. Lijkt mij dat het goedkoper moet kunnen en er wellicht dus over te praten valt, zou toch leuk geld besparen. Met verzending kom ik nu aan €856 ex importkosten, iemand wellicht nog goedkopere opties gevonden?

• pinoRT
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-09 09:42
Twijfels schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:58:
Het begint hier toch ook wel te kriebelen om een SFX100 te gaan bouwen binnenkort.

Wat ik mij afvroeg, zijn er hier mensen die geprobeerd hebben over de prijs te onderhandelen met die lieve chinezen op aliexpress? De goedkoopste optie die ik zo snel zie voor de actuators rekent €64 voor 1 stuk, maar €208 voor 4 stuks aan verzendkosten. Lijkt mij dat het goedkoper moet kunnen en er wellicht dus over te praten valt, zou toch leuk geld besparen. Met verzending kom ik nu aan €856 ex importkosten, iemand wellicht nog goedkopere opties gevonden?
Ik heb het geprobeerd voor een bestelling van 12/16 motoren, waarbij ik als argument aangaf dat bij zulke hoeveelheden de transportkosten mijn inziens niet op 50,- per motor zouden uitkomen.
Antwoord: dit is onze prijs en dit zijn onze transportkosten.

Succes! :)

• raymondw
+1 op @pinoRT zijn antwoord

Je kan over veel onderhandelen, maar transportkosten is daar niet 1 van ;)

Bestel zelf veel in China, van SFX onderdelen tot custom ARM chips.
Dit is echt iets waar je niets aan kunt veranderen.
De SFX order was ook redelijk zwaar qua gewicht, het transport door de lucht is echt kostbaar per kg.

• Twijfels
@pinoRT @raymondw oke thanks voor de antwoorden, helaas :-(

• Razkin
Ik heb nu iets meer dan 30 uur gereden met de SFX en hoewel ik nog altijd vind dat VR meer doet voor immersie, is het zeker zo dat de SFX een hoop toevoegd en ik zonder beide eigenlijk niet meer wil rijden O-)

Beste ervaring tot nu toe is in Iracing met de Porsche 911 Cup en hoewel ik in eerste instantie dacht dat bv Eau Rouge/Raidillon/Corkscrew het meest tot de verbeelding zou spreken zijn het juist de kleinere dingen die mij echt het wow effect bezorgen .
Een kerb die de wagen ontzet of hevig laat stuiteren, iemand die je een tikje rechts/links achter geeft, een wiel op het gras/grind waardoor je nog geen tel later haaks in de muur staat etc.

iRacing Profiel

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 09:51

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

Iemand geinteresseerd in een set aluminium profielen? Deze heb ik van item24... De bijhorende prints staan op item24. Kinetik heeft na 4 maanden nog altijd niets geleverd bij mij.. echt een afrader.

Xbox Tag: Sjefkebakfiets

• toaster1
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:22
Xenophoben schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:53:
Iemand geinteresseerd in een set aluminium profielen? Deze heb ik van item24... De bijhorende prints staan op item24. Kinetik heeft na 4 maanden nog altijd niets geleverd bij mij.. echt een afrader.
De frames van Item24 wijken iets af van de kinetik profielen. Heb zelf namelijk Item24 profielen.
De slider zoals die bij Kinetik wordt gebruikt past niet, is te groot. Voorts heeft het Item24 profiel M10 in plaats van M8 gleuven en boutgaten. Althans de standaard gaten zijn iets groter dan 8mm waardoor je naar M10 moet tappen.
Maar..., het is te doen, ik heb het werkend gekregen.

• Xenophoben

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

De aangepaste ontwerpen staan gewoon op opensfx

• toaster1
Xenophoben schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:59:
De aangepaste ontwerpen staan gewoon op opensfx
Nou zeg..., die had ik nog niet gevonden. Hartelijk dank voor de tip. Ga alles weer opnieuw printen. :)

• Xenophoben

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

https://opensfx.com/mods-item24-extrusion/
Dat is de link voor mensen die het ook zoeken!

• toaster1
In deze handleiding staat, dat de 8,4 mm gaten de juiste maat zijn om naar 10M te tappen. Dat is geen goed idee. Beter is opboren naar 9mm en dan naar 10 tappen.
De slider past perfect in het profiel.

• Twijfels
toaster1 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:07:
[...]

In deze handleiding staat, dat de 8,4 mm gaten de juiste maat zijn om naar 10M te tappen. Dat is geen goed idee. Beter is opboren naar 9mm en dan naar 10 tappen.
De slider past perfect in het profiel.
Je voorstel is juist geen goed idee, de officiële boordiameter om M10x1,5 te tappen is 8,5mm boor. Door naar 9mm te boren heb je alleen maar kans dat je je schroefdraad sneller doldraait. Als je M10, zeker in alu, niet getapt krijgt in een 8.4mm profiel heb je of een hele slechte tap, of weet je niet hoe je moet tappen ;)

• Xenophoben

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

Ik heb ze gewoon laten tappen door item24. Was iets van 50 euro voor de hele set en is super strak gedaan.

[Voor 44% gewijzigd door Xenophoben op 17-09-2020 08:13]

• Xenophoben

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

Heeft iemand een profiel voor Flight simulator 2020? Ik kan niet op het discord kanaal komen :(

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:50
Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:17:
Heeft iemand een profiel voor Flight simulator 2020? Ik kan niet op het discord kanaal komen :(
https://github.com/ashupp...der/releases/tag/0.0.10.0

Profiel word gelijk mee geïnstalleerd

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Xenophoben

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

Thanks henkus! ik ga er mee aan de slag!

• jbbrans
Ik heb nu een 43” 4k scherm tegen de muur, dus op redelijke afstand van mij af. Hierdoor heb ik in veel auto’s geen spiegels en ook heeft dit scherm last van wat inputlag.

Ik denk erover om over te gaan naar triple 27” en dan vast gemonteerd op de rig, door middel van een sim-lab integrated mount.
Ik ben echter nog niet overtuigd of dit heel gaat blijven. Wat denken jullie, gaan de vesa bevestigingen dit houden of moet ik zelf extra versteviging maken?

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Zou die gewoon statisch op de grond houden, probleem opgelost.

Je beweegt niet zo ontzettend veel dat je misselijk gaat worden of ineens bovenlangs je monitor kijkt.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True