SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
raymondw schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:41:
@Henkus
Dat is 1 van de dingen die ik al tijden op mijn lijstje had staan, maar er eigenlijk geen doel voor had :o

Worden alle versies ondersteunt? (Mini, gewoon, XL)
Gaat het ook werken met bv de Expertkeys?

De monitoren staan er nog niets eens boven en ik zie al een upgrade aankomen _O-
Het is een streamdeck plugin, dus die moet voor alle versies werken denk ik.

Niet voor de expert keys, het is echt voor stream deck.

Ik heb de gewone, maar als ik het nog een keer zou moeten doen, dan zou ik wel de XL kopen.
De ontwikkeling wordt overigens niet door mij gedaan, ik test hem alleen maar.

De mogelijkheden van de streamdeck zijn eindeloos. Naast on the fly tuning, kun je bijvoorbeeld ook simfeedback profielen switchen met de druk op de knop en ook de service mode gebruiken.

Zo gaat bij mij met 1 druk op de knop de SFX naar de aller hoogste stand. Altijd makkelijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Henkus op 06-05-2020 16:32 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47
Eerste race met de SFX-100
Slides kun je eerder opvangen dan een DD, zelfs met triple is de immersie enorm!
* raymondw is de Ferrari
Koste wat moeite met de HW ivm statische elektriciteit, maar nu het eenmaal werkt : dit is racen!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Wat hebben mensen hier voor behuizing voor de servo drives gebruikt? Ik zie server enclosures voorbij komen soms, maar geen idee of ze hierin netjes te bevestigen zijn, of dat je daar zelf iets voor in elkaar moet knutselen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@Maverick
Had zelf ook de vraag wat de beste oplossing zou zijn.
Dat de aansturing binnen kwam had ik al twijfels of het los plaatsen en na de beslissing EMI filters te plaatsen ook direct een kastje gekocht.
Er zitten toch nog wel wat dingen op 220v die redelijk goed bereikbaar zijn voor kindervingers.

Arduino moet zijn bakje nog in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lfpZUqrFrjaRWNY0d5Kv-dnSOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuodDAvzowZZJn0U2fb7E1kB.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
raymondw schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:01:
@Maverick
Had zelf ook de vraag wat de beste oplossing zou zijn.
Dat de aansturing binnen kwam had ik al twijfels of het los plaatsen en na de beslissing EMI filters te plaatsen ook direct een kastje gekocht.
Er zitten toch nog wel wat dingen op 220v die redelijk goed bereikbaar zijn voor kindervingers.

Arduino moet zijn bakje nog in.
[Afbeelding]
En hoe zitten die dingen daarin gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Maverick schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:41:
En hoe zitten die dingen daarin gemonteerd?
Twee balkjes en 4 schroeven, op dat punt word het metaal niet heet.
In de toekomst gaat er wel metaal komen, maar het is een lopend project ivm de huidige crisis.
Elke dag een btje racen en knutselen naast het werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Heb je een fotootje van de binnenkant? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb sinds een paar dagen mijn SFX100 gereed en aangesloten. Wat me een beetje tegenvalt is het lawaai wat het apparaat maakt. Alles kraakt behoorlijk. Eigenlijk lijkt het erop dat die slider teveel wrijving heeft in het profiel en met name met het beginnen van een beweging hoor je een sjirpend geluid. Als hij vanuit rust naar zijn startpositie gaat (dus bij een lange beweging in een richting) hoor je het niet. Bij korte heen en weer bewegingen hoor je des te meer.

Ik denk eigenlijk dat de slider te groot zijn, ik moest ze ook met veel kracht in het profiel duwen en omdat ik ergens had gelezen dat je beter niet kon gaan schuren of iets dergelijks heb ik dat maar niet gedaan.

Wat zijn andere ervaringen, hebben jullie ook veel geluid (anders dan de motoren zelf) en hoe makkelijk moeten die sliders eigenlijk in het profiel kunnen bewegen?
Kan ik die slider schuren, vijlen of drevelen? Of toch maar nieuwe printen?

dank

Eric

[ Voor 7% gewijzigd door ericpeters op 15-05-2020 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Vanuit rust naar start hoor ik wel wat, maar als ik rij is het fluisterstil.
Meer last van de 10Khz piep dan dat ik de sliders hoor.
En als er ergens iets piept dan is dat in mijn stoel... :+

Heb mijn Ender 3 pro wel extra gecalibreert voordat ik begon met de prints.
De sliders heb ik ook extra werk ingestoken aangezien dat het enige was wat echt beweegt en slijtage kan geven.
Voordat ik alles dicht schroefde heb ik met de hand elke unit getest en de beweging was heel soepel op 1 na, die had een klein olifantenvoetje wat na aanpassing ook soepel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Wellicht een beetje teflon/silicone spray gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Goed, bedankt,

Ik had nu net de Sliders op het werk laten printen omdat we daar een hele dure 3d printer hebben. Ik zal degene wat het meeste geluid maakt hier eens printen na nieuwe calibratie en zorgen dat hij vrij beweegt voor ik hem definitief monteer. Als dat werkt print ik ze allemaal opnieuw, dat lijkt me handiger dan dan gaan schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Dure printer zegt niet zo heel veel ;)
Ben zelf van een "dure" ABS printer naar een cheap Ender gegaan en mijn prints zijn er enorm op vooruit gegaan.
Afstelling en tuning, dat maakt meer uit.
Laat anders eerst een test cube printen op 0.4, meet de wanddikte en laat daarop je calibratie aanpassen.
Genoeg tips etc hier op Tweakers in het 3D printer topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
PTFE Spray lost het piepen op.

De sliders slijten nagenoeg niet. Vorig week heb ik er nog 1 uitgehaald, na dik 1,5 jaar en die is als nieuw

Ideaal is eens exacte pasvorm en geen speling. Als ze er klem in gaan dan slijt het ook wel weg. De motoren zijn sterk genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkus op 15-05-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Die van mij zijn echt niet goed qua maat. Zo eruit halen dat lukt echt niet, Ik moet met mijn volle gewicht erop leunen om überhaupt de slider boven de rand te krijgen.

Teflon spray had ik ook al geprobeerd, is iets beter maar volgens mij zit er bij eentje zoveel druk op dat het er gewoon tussenuit wordt geperst. Die sliders waren op het werk in een print sessie alle 4 tegelijk geprint, wellicht heeft die ene wat het meeste geluid maakt aan de rand gestaan waardoor afwijkingen groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ericpeters schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:57:
Die van mij zijn echt niet goed qua maat. Zo eruit halen dat lukt echt niet, Ik moet met mijn volle gewicht erop leunen om überhaupt de slider boven de rand te krijgen.
Ik moet toegeven dat die van mij ook wel wat stroever gaan dan op het filmpje. Nu is mijn rig nog niet af, ik wacht nog op een paar onderdelen om de boel af te kunnen ronden. Maar wat ik wel gedaan heb is testen met mijn schroeftol. Op de zwakste stand (amper mogelijk om hiermee een schroef in karton te draaien :P ) krijgt hij de boel makkelijk heen en weer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6JmiqVP.png Ze liggen ongeduldig te wachten op de rest van de spullen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick op 15-05-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verstandig @Maverick dat je alvast de sleufmoeren er in hebt gedaan (y)

Dat was ik namelijk vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Haha, ja dat had ik toevallig op tijd door. Heb genoeg andere beginnersfouten gemaakt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Nou, in afwachting van de laatste componenten heb ik ze er maar vast ondergeschoefd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nwnTU3g.png

Ik zit vooral nog op deze dingen te wachten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HaYbj20.png

Iemand een idee waar ik deze in Nederland evt vandaan kan halen? Ik ben een beetje bang dat ze niet meer gaan komen uit China. (al meer dan een maand geen tracking update) en wil wel graag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44
@Maverick Aliexpress? Welke seller? Ik heb een goede week terug de meeste dingen besteld voor m'n SFX100.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Maverick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:54:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar ik deze in Nederland evt vandaan kan halen? Ik ben een beetje bang dat ze niet meer gaan komen uit China. (al meer dan een maand geen tracking update) en wil wel graag verder.
Motedis verkoopt ze ook

/edit
Zit nu te spelen met de Stream Deck, toch weer enorm leuk speelgoed :o

[ Voor 7% gewijzigd door raymondw op 16-05-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
@raymondw Maar helaas niet de juiste maat. Staat iig niet op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16

jbbrans

Maverick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:54:
Nou, in afwachting van de laatste componenten heb ik ze er maar vast ondergeschoefd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien bij de oorspronkelijke reseller die op de sfx site staat.
https://www.dold-mechatro...exibel-D30L40-1000-1600mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Wat een belachelijk idee :P
Ga ze daar idd maar bestellen. Mocht ik dan met dubbele komen te zitten kan ik er in de toekomst hier vast wel iemand blij mee maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericpeters
Ik heb de koppelingen bij Dold gekocht en had ze binnen no time in huis.

Ik heb inmiddels 2 sliders opnieuw geprint en bij de meest luidruchtige actuators vervangen. Er zat 1/10 mm maatverschil in, ik kon de oude alleen maar, als ik de spindel als een soort poelie trekker gebruikte, eruit trekken en de nieuwe gaan er vloeiend in en uit. Nu zijn deze 2 hartstikke stil en die 2 andere hoor ik nog.
Ik denk dat mijn collega een te dikke laagdikte heeft gebruikt bij het slicen want de slider was niet alleen te groot aan de buitenkant. De gaten waar de stang en het lager ingaan waren namelijk ook te klein. Als het geheel door calibratie te groot had geweest dan waren die gaten ook te groot.
De bumpstop en het lager zitten nu ook met de correcte M5x20 boutjes vast. Bij die oude heb ik de M4 van het vaste lager moeten gebruiken omdat ik M5 er niet in kreeg. Ik dacht eigenlijk dat het een fout was van de handleiding maar het was dus een fout van de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
heeft iemand nog een goede tip waar je de profielen kan bestellen? Ik heb nu alles op de profielen na, en zou ze zelfs het liefst zwart geanodiseerd hebben, maar dat kan ik natuurlijk ook even ergens laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Volgens mij zijn de profielen heel specifiek en kun je niet zomaar ergens anders bestellen. Originele ontwerp gaat uit van Kinetic en er is een alternatief ontwerp met ITEM. Volgens mij is ITEM een iets groter bedrijf met ook een Nederlandse website. Bestellen als particulier is daar wat complexer en je moet ook de ITEM 3d print modellen gebruiken. Maar ook ITEM levert deze profielen niet standaard in zwart. Als ze andere profielen in zwart leveren dan betekend het dat het wel kan maar waarschijnlijk tegen heel hoge prijs.

Ik geloof niet dat je grijs geanodiseerde profielen daarna nog eens zwart kunt laten anodiseren, wel poedercoaten maar je moet dan wel opletten tot je binnenkant schoon blijft. Ongeanodiseerde profielen bestellen zal ook heel veel duurder zijn.
Als je nou een group-buy kan organiseren waarbij ze een of 2 volle lengtes (6m) in zwart kunnen maken en daarna zagen dan kan het meevallen maar ook dan denk ik dat de prijs serieus hoger zal zijn.

Misschien is wrappen en daarnaast evt zwarte rubbers in de sleuven nog verreweg het goedkoopst en makkelijkst. Zelf wrappen lijkt me ook nog te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ericpeters op 17-05-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06-2022
Ik heb mijn 3d onderdelen laten printen bij Ron frijters in Hilvarenbeek. Ben erg tevreden met t resultaat. Ik wilde ook geen 3d printer kopen omdat ik die hoogstwaarschijnlijk toch niet meer zou gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
[quote]Maverick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[/quote

Duurde bij mij ook 1.5 maand voor ze binnen waren. Ff geduld nog misschien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ik ben afgelopen maand druk bezig geweest om mijn Ender 3, weer operationeel te krijgen. Veel problemen gehad. Extruder kapot, mainboard kapot. Veel warping problemen. Uiteindelijk allemaal opgelost en werkt nu weer fantastisch! Nu bezig met callibratie en afstellen dat alles goed op maat is en dan ga ik alle onderdelen opnieuw printen in PTEG. Gevoelsmatig vind ik PTEG fijner dan PLA waar alles nu in gedaan is. Al zijn ze nog goed. Ik wil ze toch in een andere kleur :)

Alleeen wil ik eigenlijk de alu profielen in zwart. Heb nog niet gezocht of ik ze ergens zo kan krijgen of dat ik het zelf ga doen op 1 of andere manier. Dus als er mensen zijn die tips hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:05
Je kan gewoon zwarte profielen kopen maar die zijn wel wat zeldzamer dus vraag me af of het ook in de juiste maat beschikbaar is.

[ Voor 56% gewijzigd door Jampot007 op 18-05-2020 19:45 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@evuijtert

Plastic dippen werkt best wel goed. Ik heb een (ander profiel) geprobeerd en de hechting is gewoon echt goed.

Als ik niet telkens door een smalle duur moet, met alle kansen op beschadiging, had ik ze allang gedipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Jampot007 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:44:
Je kan gewoon zwarte profielen kopen maar die zijn wel wat zeldzamer dus vraag me af of het ook in de juiste maat beschikbaar is.
Ik heb gisteravond een poging gedaan om te googlen; ik kan dit type aluminiumprofiel bijna nergens vinden, laat staan zwart.
Henkus schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:50:
@evuijtert

Plastic dippen werkt best wel goed. Ik heb een (ander profiel) geprobeerd en de hechting is gewoon echt goed.

Als ik niet telkens door een smalle duur moet, met alle kansen op beschadiging, had ik ze allang gedipped.
Thanks, was al benieuwd of het zou hechten. Heb geen proefstukje; anders had ik het allang geprobeerd met een normale spuitbus. Ik heb geen ervaring met Plasti-dip; is dit heel anders dan een normale spuitbus? Is misschien gelijk ene idee; voor die lelijke corner brackets 8)

[ Voor 3% gewijzigd door evuijtert op 19-05-2020 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@evuijtert Als je wilt, kun je bij mij wel een stukje aluminium ophalen Eric.

Ik heb letterlijk kasten vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Heeft iemand F1-2019 aan de gang gekregen?

Bij mij crashed SIMFEEDBACK.EXE onmiddelijk zodra ik F1 opstart. Ik heb de Telemetrie omgezet naar F1-2018 formaat en start F! op in DirectX 11. Maar nog steeds hetzelfde issue.

Assetto Corsa werkt perfect maar bij Rfactor 2 (als ik het opstart nadat ik AC heb gebruikt) blijft soms het stuur (Podium DD1) hangen in een stand en dan kan ik mijn spieren gaan testen totdat ik de PC hard reset. Dit lijkt een driver confilct te zijn, want ik heb ook al eens mijn Podium moeten resetten en toen begon mijn SFX100 spontaan te schudden. Zijn dit bekende problemen? En zo ja zijn er oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Henkus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:10:

[YouTube: SFX Streamdeck Live Toggle Pitch and Roll in the Corkscrew]
`
Henk, ik wil je vragen om te stoppen met het plaatsen van filmpjes en foto's van je rig. We worden daar veel te jaloers van, straks wil ik alle mods die jij erop hebt ook allemaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

ericpeters schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:37:

Bij mij crashed SIMFEEDBACK.EXE onmiddelijk zodra ik F1 opstart. Ik heb de Telemetrie omgezet naar F1-2018 formaat en start F! op in DirectX 11. Maar nog steeds hetzelfde issue.

Assetto Corsa werkt perfect maar bij Rfactor 2 (als ik het opstart nadat ik AC heb gebruikt) blijft soms het stuur (Podium DD1) hangen in een stand en dan kan ik mijn spieren gaan testen totdat ik de PC hard reset. Dit lijkt een driver confilct te zijn, want ik heb ook al eens mijn Podium moeten resetten en toen begon mijn SFX100 spontaan te schudden. Zijn dit bekende problemen? En zo ja zijn er oplossingen?
Voor F1 2019 (en F1 2018) moet je zelfs de Legacy UDP telemetry gebruiken. DX11 of DX12 maakt niet uit.
Maverick schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:34:
[...]

`
Henk, ik wil je vragen om te stoppen met het plaatsen van filmpjes en foto's van je rig. We worden daar veel te jaloers van, straks wil ik alle mods die jij erop hebt ook allemaal :P
Niet doen Henk, ik kom door jou ook op ideeën. Bijvoorbeeld afgelopen weekend ook een stream deck aangeschaft, zeker met de simfeedback plugin is het erg makkelijk opstarten, stoppen en switchen tussen profielen.

[ Voor 23% gewijzigd door jbbrans op 19-05-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ericpeters schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:37:

F1 2019 werkt goed, maar wel alleen in de legacy mode.
Er is wel een nieuwe telemetry plugin beschikbaar, maar die werkt nog niet helemaal. (zie discord)

Als je 2x output hebt naar dezelfde poort dan werkt het niet, daarom heb ik de codemastersalt provider gemaakt, die ook het het discord kanaal kunt vinden. Deze gebruikt 20778 ipv 20777maar wel alleen met legacy telemetry output. Daarnaast heb je dan nog een proxy nodig om de poorten te forwarden ( van bijv simhub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Maverick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:20:
Voor geïnteresseerden. Ik heb 10 sfx-100 shield bordjes laten maken.
Hi @Maverick,
Waar heb jij de overige componenten zoals de Sub-D connectoren gekocht?
Alvast bedankt!

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Wido72 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Hi @Maverick,
Waar heb jij de overige componenten zoals de Sub-D connectoren gekocht?
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende besteld:

DSUB: https://www.aliexpress.com/item/32504594823.html
noodstop connector: https://www.aliexpress.com/item/32942955260.html
pinnetjes: https://www.aliexpress.com/item/32651418137.html Deze zijn nog steeds niet binnen, maar had nog wat oude liggen. Anders had ik deze besteld: https://www.bitsandparts....etaal-recht-zwart/p101262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Henkus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:10:

[YouTube: SFX Streamdeck Live Toggle Pitch and Roll in the Corkscrew]
heb je de actuator profielen liggen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
dutchlincoln schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:26:
[...]

heb je de actuator profielen liggen bedoel je?
Nee :) Alleen behoorlijk wat restanten van oude rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Mijn rig blijft toch nog tikken. Het grote gekraak en squeak is weg nadat ik de sliders opnieuw gemaakt had maar bij zeker 1 actuator hoor ik constant getik.
Ik vermoed nu dat de “fixed bearing mount” wellicht eens de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb die als eerste gemaakt maar toen was ik nog niet zo bedreven in het 3d printen. En als je naar de actuator kijkt zie je dat net op dit onderdeel alle krachten komen te staan. En eigenlijk op alle andere onderdelen nauwelijks.
In ieder geval, mijn printer loopt weer.

@henk:
Als je 2x output hebt naar dezelfde poort dan werkt het niet, daarom heb ik de codemastersalt provider gemaakt, die ook het het discord kanaal kunt vinden. Deze gebruikt 20778 ipv 20777maar wel alleen met legacy telemetry output. Daarnaast heb je dan nog een proxy nodig om de poorten te forwarden ( van bijv simhub)
Eigenlijk begrijp ik niet wat je schrijft. Legacy output begrijp ik nog wel, en een andere poort kan ik ook selecteren. Maar voordat ik simfeedback gebruikte kreeg ik in simhub ook al alles binnen van F1 Als ik die als proxy moet gebruken dan maakt het toch niet uit, of toch? Zijn hier ergens van instructies te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door ericpeters op 22-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ericpeters schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:19:
Mijn rig blijft toch nog tikken. Het grote gekraak en squeak is weg nadat ik de sliders opnieuw gemaakt had maar bij zeker 1 actuator hoor ik constant getik.
Ik vermoed nu dat de “fixed bearing mount” wellicht eens de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb die als eerste gemaakt maar toen was ik nog niet zo bedreven in het 3d printen. En als je naar de actuator kijkt zie je dat net op dit onderdeel alle krachten komen te staan. En eigenlijk op alle andere onderdelen nauwelijks.
In ieder geval, mijn printer loopt weer.
Wanneer hoor je dat getik dan? Want de fixed bearing mount doet niet zoveel spannends. Je moet bedenken dat vrijwel alle kunststof onderdelen maar 1 doel hebben, en dat is dat je motor niet kan draaien ten opzichte van je kogelomloopspindel (ballscrew). Alle andere krachten worden gedragen door de metalen koopdelen. Alleen als de rig uit staat leunt hij idd op de fixed bearing mount. Maar in bedrijf nooit.
De enige krachten die daar in bedrijf op staan zijn de roterende kracht op het lager, die is verwaarloosbaar, daar is het een lager voor, of het lager zelf is stuk. En de 4 lange m6 bouten ook op rotatie. De motor zelf leunt op de as, het is enkele het roteren van het ding waarom er überhaupt bouten nodig zijn. Deze kracht is echt niet groot.
Ik vermoed dus dat je iets anders hoort :) Wellicht kun je eens een filmpje met geluid schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Hij tikt bij kleine verandering van beweging, bijvoorbeeld onregelmatig asfalt.

De stang draagt het omlooplager, daarin steunt de spindel, de spindel zit in het fixed lager, het fixed lager zit vast in het fixed bearing mount, en dit zit vast op het aluprofiel. Maar het fixed lager zelf zit niet rechtstreeks vast aan aan het aluprofiel volgens mij, daar zit toch echt geprint kunststof tussen. Als hij uit staat dan leunt idd die bumpstop tegen het vast lager aan maar de hoeveelheid (statische) kracht die dit fixed bearing mount moet dragen is naar mijn mening hetzelfde als hij aan staat.

Ik zal het eens opnemen, het klink een beetje aslof iemand met een plastic pen er tegen aan zit te tikken. Het is ook niet hard, maar wel storend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Sorry, je hebt gelijkt dat onderdeel heeft idd in bedrijf ook een verticale belasting.
Je zou eens kunnen kijken of hij onbelast dit geluid ook maakt. Rig met zijn pootjes van de grond tillen en dan eens laten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
Geinspireerd door je vraag “deel eens een opname” ben ik met een oud audio opname apparaat aan de slag gegaan en kom erachter dat slechts 1 van de actuatoren het tik geluid maakt. Omdat recorder richt microfoons heeft ben ik er achter gekomen dat het tikken niet boven maar onder uit de actuator komt.
Ik heb die onderste plaat ook al eens opnieuw gecentreerd maar zonder effect.
Ik denk eigenlijk dat dit de allereerste plaat is die ik geprint heb, toen had ik in de slicer software nog niet de juiste wandikte ingesteld. De bouten in deze plaat komen ook los.

Het geluid (lijkt wel een radioprogramma dit) manifesteert zich heel veel meer in Rfactor2 dan in AC. Je hoort het oa heel goed als je in de 2e versnelling langzaam door de pits rijdt, zelfs als er geen hobbels zijn en net rig nagenoeg stil hangt. Blijkbaar zit er in RF een of ander effect wat dit creeert.
Toen ik de glijlagers monteerde in de plaat, paste die maar net (veel kracht nodig om het erin te krijgen). Ik moest toen met een grote griptang het lager draaien om de gaten voor de moeren op de juiste plaats te krijgen. Als je dan begon te draaien dan tikte het plastic ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@ericpeters

Misschien is er 1 geprint blok dat niet helemaal vast aan tegen het 100x100mm profiel zit.
Dan krijg je dat typisch krakend geluid. Oorzaak zou in 3 dingen kunnen liggen:
- Print niet helemaal vlak
- Inserts niet helemaal vlak in het profiel
- Bouten staan niet allemaal even vast

Over codemasters:

Je hebt voor elke sim (motion) software een aparte poort nodig:
Ik heb bijv voor codemasters :
20777 = Simcommander
20778 = SFX (via mijn codemasters alt provider)
20779 = Simhub

Als je 2 telemetrie programmas hebt die beide om bijv. 20777 vragen, dan crasht 1 v/d 2.
Bij simhub kun je makkelijk de poort wijzigen, maar bij Simcommander en SFX bijv. niet.

http://www.eksimracing.com/srps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Is er eigenlijk een groot verschil tussen een 80/40, 120/40 of 160/40 profielen in stijfheid bij het gebruik van de sfx100, voor opbouw van de rig? Ik zie namelijk rigs gebouwd uit alle formaten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Hathie Ik heb er geen echte dingen over kunnen vinden.
Heb het er over gehad met een forum member en die gaf aan dat zijn 40/160 wel extreem was.
Ben zelf gegaan voor 3x 40/40 boven elkaar voor het onderste chassis deel.

Om bewegen van de 40/40 delen te voorkomen heb ik op de hoeken de 100/100 profielen en van voor naar achteren op strategische plekken nog een 40/40 van 120 en als laatste mijn 40/80 deel waar het stuur aan bevestigt is.

Misschien maar beter een foto van maken of een actuele tekening in MayCAD.
(mental note to self : buildpage maken :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik vind ook zelf weinig terug. Ik zie wel wat @Maverick 80/40 profielen gebruikt heeft. Ondervind jij flex? Ik zie dat de meeste toch 120/40 gebruiken.

Ik ben wat aan het kijken om iets toekomstgericht te ontwerpen, daarom dat ik het vraag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
@Hathie Nee ik merk niet van flex. in de lengte zit er amper een meter tussen de 2 staanders. Zo'n 8040 profiel gaat echt niet doorbuigen op zo'n afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vv9Q1o7TmW67_YbrfcNgECcO1qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPuqtTT9DbyA9H6ciqSZCHBm.jpg?f=fotoalbum_large

Schiet al aardig op. Erg tevreden er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:55:
[Afbeelding]

Schiet al aardig op. Erg tevreden er mee
Kijk of je niet met je ellebogen tegen de achterste motoren aan komt. Ze steken namelijk nog ver omhoog.
Wel een mooi frame voor SFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Dat gaat meevallen ,ik rij sowieso niet veel achteruit :):)

Overigens petje af voor saxxon. Super project dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Een vraagje, als ik de actuators test gebeurt het vaak dat als ze in de hoogste stand staan, ze vanzelf weer naar beneden komen, zodra ik de pijl omhoog loslaat.....alles zit gewoon goed vast . Begrijp het ff niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Keesrees schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:01:
Een vraagje, als ik de actuators test gebeurt het vaak dat als ze in de hoogste stand staan, ze vanzelf weer naar beneden komen, zodra ik de pijl omhoog loslaat.....alles zit gewoon goed vast . Begrijp het ff niet
Als je de test doet op de AASD, dan stop je de stroom toevoer.
Door het gewicht zakt de set weer naar beneden.

Pas met de Windows Motion software blijft de aansturing actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ok. Dankjewel. Eentje blijft wel hoog staan, maar denk dat als ik daar wat gewicht op leg, hij ook gelijk naar beneden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Keesrees
Dat zou kunnen komen door een iets andere hoek qua bevestiging of een stukje wat meer klemt in het profiel.
Zou mij er niet druk kom maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Met AASD bedoel je toch Fn002 joh trial neem ik aan??. Ben niet zo thuis in die elektronica wereld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Met AASD bedoel ik de controller waarop je de FN002 commando's ingeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHVzif_5ap4cpC48ZNQxANGdfVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/10kTy8Zu8yky29QB77D6Bn6k.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ik snap hem.bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Kan iemand me (in kindertaal) uitleggen hoe ik de motion van assetto Corsa aan de gang krijg. Ik heb een en ander geprobeerd, maar stoel reageert traag en niet zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:28:
Kan iemand me (in kindertaal) uitleggen hoe ik de motion van assetto Corsa aan de gang krijg. Ik heb een en ander geprobeerd, maar stoel reageert traag en niet zoals verwacht.
Heb je de parameters ingesteld zoals aangegeven hier https://opensfx.com/testing-and-configuring-servo-drives/ ? Vooral P51 en P98 zijn belangrijk voor de snelheid.

Op het discord kanaal van SFX staan verder een paar profielen voor verschillende games, heb je er daar al een van geprobeerd of heb je alleen de standaard meegeleverde profielen gedaan?

Verder maakt dit systeem niet zulke grote uitslagen zoals bijvoorbeeld een dofreality of next level racing v3, maar je zou wel daadwerkelijk moeten merken dat het wat doet.

Hier mijn stappen voor het starten van sfx met assetto corsa:
- Start Simfeedback.
- Met rechter muisknop, activate het gewenste assetto corsa profiel.
- Druk op start in Simfeedback. Stoel komt omhoog.
- Start Assetto Corsa of AC Content Manager en ga rijden zoals je normaal ook doet. (Simfeedback en Assetto Corsa hebben geen extra instellingen nodig om met elkaar te werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Keesrees schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:28:
Je hebt waarschijnlijk de guide gevolgt en dan start je op 1200, je kan de code aanpassen naar 3000

https://opensfx.com/testing-and-configuring-servo-drives/
P51 = 1200 (3000) - Max RPM, start slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
P51 staat op 3000. Verdere pareters ook zoals aangegeven. Ik ga morgen ff verder prullen bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ik heb p51 naar 3000 rpm gezet en heb zonder opnieuw opstarten dit uitgeprobeerd. Mss is dat het probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:00:
Ik heb p51 naar 3000 rpm gezet en heb zonder opnieuw opstarten dit uitgeprobeerd. Mss is dat het probleem ??
Als je de waarde hebt opgeslagen is deze meteen actief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
De 1e beta van de SFX control box is live.

Je hebt nu geen streamdeck meer nodig om live alle waardes in SimFeedback aan te passen met behulp van een button box. . Je kunt me de extensions plugin die we vanavond gereleased hebben met elke buttonbox de SFX100 live tunen. Zelfs met 2 verschillende buttonboxes indien nodig. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIQUpgIatMEcPFam74DoQOv5Kb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YpdQ5iACMzcMbvNyzBO5ifvv.png?f=fotoalbum_large

https://gitlab.com/s4nder...sfx-control-box-extension

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Ik heb mijn stoel nu aan de gang . Ik heb een donatie gedaan omdat dit project best beloond mag worden en omdat ik es wil kijken of ik in die expert mode iets meer "pit" in me stoel kan krijgen.

Verder heb ik 2 vragen die te maken hebben met mijn beroerde kennis van computers.......

1: hoe krijg ik dirt rally 2 aan de gang. Gaat met een plugin, maar ik weet/durf niet te proberen.
2: ik heb de laatste versie van simfeedback gedownload, maar ik heb niet het volledige scherm....heb het beeld verkleint en verschoven en wat al niet meer, maar het wordt niet beter.

Nogmaals , ik ben een knuppel met computers. Denk dat de oplossingen simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Keesrees schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:16:
Ik heb mijn stoel nu aan de gang . Ik heb een donatie gedaan omdat dit project best beloond mag worden en omdat ik es wil kijken of ik in die expert mode iets meer "pit" in me stoel kan krijgen.

Verder heb ik 2 vragen die te maken hebben met mijn beroerde kennis van computers.......

1: hoe krijg ik dirt rally 2 aan de gang. Gaat met een plugin, maar ik weet/durf niet te proberen.
2: ik heb de laatste versie van simfeedback gedownload, maar ik heb niet het volledige scherm....heb het beeld verkleint en verschoven en wat al niet meer, maar het wordt niet beter.

Nogmaals , ik ben een knuppel met computers. Denk dat de oplossingen simpel zijn.
Uit de documentatie en dit geldt ook voor dirt rally 2.

8.4 Dirt Rally

UDP

Edit hardware_settings_config.xml in C:\Users\USERNAME\Documents\my games\DiRT Rally\hardwaresettings.

<udp enabled="true" extradata="3" ip="127.0.0.1" port="20777" delay="1" />

Het editten kan je met notepad (kladblok) doen.

Voor Simfeedback. Ja je kan het venster maximaliseren, maar de regelaars zullen niet over het hele scherm spreiden. Je zult altijd moeten scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesrees
Da's het vreemde, die scrollbalk rechts is er niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bree
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat een geweldig project dit om motion op mijn RIG te krijgen :-)

Ik ben inmiddels bezig met het bestellen van alle onderdelen. Ik zag op dit forum ook het SFX-100 Breakout bord voorbij komen....

Ik begrijp dat alle 'group-buys' voorbij zijn maar wellicht heeft iemand er nog een over die kan overnemen?

Gr Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Bas de Bree
Ik heb een v1.32 hier liggen (nog in seal van de Chinese fabrikant)
Compleet met alle connectoren

/edit
Moest even zoeken naar de prijs, heb hem ook weer via een Tweaker
€15.50 + verzendkosten (afhalen mag ook)

[ Voor 54% gewijzigd door raymondw op 26-06-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bree
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-03-2024
Raymondw,

Klasse, die neem ik graag van je over :-)!
Waar mag ik deze komen afhalen en wanneer zou dat kunnen?

Groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Prima regelen we via andere wegen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
Goedenavond!
Zoals velen hier ook begonnen aan het SFX100 avontuur.
Loop tegen een probleem aan met het printen van de slider. Ik heb geen enkele ervaring met 3d printen maar voor dit project een Prusa I3 MK3S aangeschaft.
Het probleem is dat ik nu twee sliders heb geprint, maar beide een onregelmatigheid in de tweede versmalling vertonen, de eerst was zelf zo zwak dat ik hem met enige kracht kon breken.
De printer instelling zijn zoals beschreven op de sfx100 website.
Alvast bedankt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhpN0DUzeUz5kJtaUKRyPihRI6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbVNNFxuXMNhko3Y1wA9UZcR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqtFtpR2ZZiUq9gfOqb6UY8nuWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6hrnGTuEsX2FqptwXpXF3qi.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
@Wido72 De print zelf ziet er behalve dat stukje heel mooi uit. Ik denk dat het een slicer probleem of instelling is. Andere onderdelen als de motormount enz, zijn wel goed geprint?

Probeer de STL eens opnieuw te slicen. Eventueel met andere software, Cura is gratis evt.

[ Voor 7% gewijzigd door evuijtert op 05-07-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
evuijtert schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:44:
@Wido72 De print zelf ziet er behalve dat stukje heel mooi uit. Ik denk dat het een slicer probleem of instelling is. Andere onderdelen als de motormount enz, zijn wel goed geprint?

Probeer de STL eens opnieuw te slicen. Eventueel met andere software, Cura is gratis evt.
@evuijtert Ik gebruik Prusaslicer v2.2. Alle instellingen nogmaals gecheckt, niet kunnen vinden. Alle andere onderdelen zien er prima uit. Misschien idd Cura proberen.....

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb redelijk recent de meeste onderdelen geprint met een Anet A8 icm Cura en de sliders zijn er goed uitgekomen met een ietwat te nauwe passing in de alu kokers.
Gezien de Anet A8 van eind 2017 was en niet werkte vanaf nieuw(gare lagers) en tot 2 mnd geleden stof heeft gevangen ga ik mee in een probleem met de slicer. Buiten het selecteren van m'n printer in Cura heb ik niets met de instellingen gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Wido72 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:43:
[...]

@evuijtert Ik gebruik Prusaslicer v2.2. Alle instellingen nogmaals gecheckt, niet kunnen vinden. Alle andere onderdelen zien er prima uit. Misschien idd Cura proberen.....
Moet haast wel in de slicer zitten, je kunt het proberen met Prusaslicer opnieuw te slicen, misschien die instelling met solid layer om de 20 layers uitzetten. Evt outline wanden en infill iets dikker maken om te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
De recente ervaringen mbt levertijden vanuit China etc waren door Corona nogal wisselvallig. Mijn servo's waren zaterdag verzonden en heb ze vandaag bezorgd gekregen :) Maar goed dit was dan ook niet standaard Ali express shipping van max een paar euro, maar DHL van 100+.
Op initiatief van de shop Master Jiang 3SMT creatief geweest met de kosten, waardoor ik slechts €62,- kwijt was aan invoer rechten.
Totale kosten voor de servo's: €965,-. Dat is €300 minder dan waar ik rekening mee hield 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
evuijtert schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Moet haast wel in de slicer zitten, je kunt het proberen met Prusaslicer opnieuw te slicen, misschien die instelling met solid layer om de 20 layers uitzetten. Evt outline wanden en infill iets dikker maken om te compenseren.
Iets beter, maar nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3GGidHG6ksHknctx_aVKizuHu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9dpHNpyCgYMJHqzXF2zBoFj.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Wido72 ik zou cura eens proberen; als dat hetzelfde probleem geeft is het niet je slicer, kun je dat uitsluiten.

zit het in het bovenste of onderste gedeelte v je print?

probeer ook eens of je hotend helemaal soepel omhoog en omlaag gaat, of ie niet ergens een beetje blijft 'hangen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Zoals gezegd op het discord channel probeer maar eens onderste boven met support.

Prusa MK3 met Prusa Slicer zou gewoon probleemloos moeten werken. I had bij de slider altijd het probleem dat de printer nozzle tegen de print aan kwam als ik zonder support probeerde te printen. Volgens mij ook nog met hetzelfde probleem en op dezelfde plek. (weet niet meer zeker, is al lang geleden )

Het omdraaien van de slider en met support printen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
evuijtert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:04:
@Wido72 ik zou cura eens proberen; als dat hetzelfde probleem geeft is het niet je slicer, kun je dat uitsluiten.

zit het in het bovenste of onderste gedeelte v je print?

probeer ook eens of je hotend helemaal soepel omhoog en omlaag gaat, of ie niet ergens een beetje blijft 'hangen'.
@evuijtert Cura probeer ik als het met Prusa niet lukt.

Probleem zit in de bovenste deel van de slider.

Hotend loopt helemaal vrij en soepel.
Prusa MK3 met Prusa Slicer zou gewoon probleemloos moeten werken. I had bij de slider altijd het probleem dat de printer nozzle tegen de print aan kwam als ik zonder support probeerde te printen. Volgens mij ook nog met hetzelfde probleem en op dezelfde plek. (weet niet meer zeker, is al lang geleden )

@Henkus Die ben ik nu aan het printen ..... bedankt voor de tip

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Henkus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:15:
Zoals gezegd op het discord channel probeer maar eens onderste boven met support.

Vreemd; ik heb er met mijn Ender3 en Cura nooit last van gehad, ik heb weer meer problemen met stringing. Heb je dit probleem ook met andere prints van/op deze hoogte?

Enfin fijn als het probleem opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 09:13
Wido72 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:57:
Goedenavond!
Zoals velen hier ook begonnen aan het SFX100 avontuur.
Loop tegen een probleem aan met het printen van de slider. Ik heb geen enkele ervaring met 3d printen maar voor dit project een Prusa I3 MK3S aangeschaft.
Het probleem is dat ik nu twee sliders heb geprint, maar beide een onregelmatigheid in de tweede versmalling vertonen, de eerst was zelf zo zwak dat ik hem met enige kracht kon breken.
De printer instelling zijn zoals beschreven op de sfx100 website.
Alvast bedankt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb exact het zelfde gehad. Item24 slider. Dit ligt aan de STL file. er zit ergens een scherpe rand/ vouw in waardoor deze gezien wordt als een overhang. hierdoor wordt er supportmateriaal aangemaakt. zie hier op racedepartment
ik heb zelf de stl aangepast en uiteindelijk 2 gcode files samengevoegd. Als de onderste goed was was de bovenste weer verkeerd in de slicer (cura)

[ Voor 5% gewijzigd door e_hagenaar op 07-07-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
Henkus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:15:
@Henkus Helaas ook deze print is mislukt!
@evuijtert Deze print komt er wel uit zoals het moet, alles past deze niet in het profiel. Cura print is overigens niet zo mooi/strak als de Prusa.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
e_hagenaar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Ik heb exact het zelfde gehad. Item24 slider. Dit ligt aan de STL file. er zit ergens een scherpe rand/ vouw in waardoor deze gezien wordt als een overhang. hierdoor wordt er supportmateriaal aangemaakt. zie hier op racedepartment
ik heb zelf de stl aangepast en uiteindelijk 2 gcode files samengevoegd. Als de onderste goed was was de bovenste weer verkeerd in de slicer (cura)
@e_hagenaar Ik heb nu verschillende settings en slicers geprobeerd maar geen die een goed resultaat geeft. Zou je de door jouw aangepaste sta file met me willen delen?

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Wido72

Ah dus het ligt aan de STL. Cura is een kwestie van afstellen en met instellingen spelen. Mijn sliders passen ook heel strak tot bijna niet, maar in gebruik gaan ze goed.

Makkelijkste is inderdaad de aangepaste STL van e_hagenaar als die hem kan delen.

edit: als ik op Racedepartment kijk hebben ze het erover dat die slider voor een ander profiel van item24 is. Waar heb je de STL vandaan? welk profiel heb je (besteld)?

[ Voor 24% gewijzigd door evuijtert op 07-07-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
evuijtert schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:10:
@Wido72

Ah dus het ligt aan de STL. Cura is een kwestie van afstellen en met instellingen spelen. Mijn sliders passen ook heel strak tot bijna niet, maar in gebruik gaan ze goed.

Makkelijkste is inderdaad de aangepaste STL van e_hagenaar als die hem kan delen.

edit: als ik op Racedepartment kijk hebben ze het erover dat die slider voor een ander profiel van item24 is. Waar heb je de STL vandaan? welk profiel heb je (besteld)?
Gaat vast wel goed komen met de slider, ik wil hem gewoon netjes en goed passend hebben.

Item24 Extrusion mod staat hier. https://opensfx.com/mods-item24-extrusion/

De STL files staan hier. https://github.com/SimFee...ervo/tree/master/STL/Item

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 09:13
Wido72 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:
[...]

@e_hagenaar Ik heb nu verschillende settings en slicers geprobeerd maar geen die een goed resultaat geeft. Zou je de door jouw aangepaste sta file met me willen delen?
stuur mij even een pb met je mail adres

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wido72
@e_hagenaar Bedankt voor de file! Slider is nu helemaal perfect! Thanks!

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Jammer dat het zover gekomen is

https://opensfx.com/

Ivm commercieel misbruik, kun je helaas op dit moment geen nieuwe licentie voor SimFeedback meer verkrijgen op de normale manier.

Ben je op dit moment aan het bouwen en had je net nog geen licentie aangevraagd, stuur dan even een PM en we gaan bekijken wat we kunnen doen om je toch nog zsm toe te voegen aan de SimFeedback community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
zonde zeg! ik volg het project al een tijdje... hopelijk vinden ze een goede oplossing!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Inderdaad jammer dat het zover gekomen is, maar de laatste berichten zijn dat je rustig kan bouwen.

Het idee wat zich een beetje vormt is een beetje het volgende.
Bij aanmelden moet je met foto's (van je rig en de uid van de software) bewijzen dat je een systeem hebt en dat niet commercieel gebruikt. Dit zal dan beoordeelt worden door een aantal geselecteerde gebruikers. Als dat in orde is, krijg je toegang tot de volledige discord groep en een expert code voor simfeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Vraag mij alleen af of mensen die het commercieel uitbuiten niet al genoeg hebben aan de basis mode. Ik denk dat die een expert licentie niet per se nodig hebben om het uit te buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfi66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Via de SFX website hier terechtgekomen. Prachtig project wat ik zeker overweeg. Helaas las ik dat door commercieel misbruik (voorlopig) geen licenties meer worden verleend en zijn ook de STL bestanden niet meer te downloaden, dus lijkt het beginnen van een bouw vooralsnog niet mogelijk?

Ben een volledige n00b wat sim racen betreft maar wel elektronicus en het 3D printen is hier geen probleem. Verder handig met mechanische techniek dus een build zou geen probleem mogen zijn.

Kan iemand me de goede kant opwijzen om in ieder geval een aanvang te kunnen maken wat betreft het maken van de actuators?

Alvast mijn dank.

Theo
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste