Voor mij is het voordeel van de 40x160 dat je in de sleuven mooi wat kabels kunt wegwerken, er zitten nogal wat kabels bij bij dit project
Ik speel met dezelfde gedachte, welke maat te gebruiken voor het bouwen van de rig.
Lees dat de 8020 (normale, niet de lichte versie) goed genoeg is, maar toch zie je dat de meeste toch gebruik maken van 40x160 profielen. Wou de spullen gaan bestellen bij Aluxprofiel, deze zitten op rij afstand voor me en de prijzen zien er heel redelijk uit. Online hebben ze de 40x120 of 40x160 niet staan, maar deze kunnen ze wel in ieder gewenste maat leveren (je hoeft geen hele lengtes af te nemen).
Mijn build gaat ondertussen zeer voorspoedig, leerproces met de 3D pinter (Ender 5) heeft me even beziggehouden, ook omdat er wat defecte onderdelen (silent board en voeding defect!) bij zaten.

SFX shield boards heb ik zelf laten maken in China, als er iemand nog een boardje zoekt mag ie me een berichtje sturen. Minimale aantal was nml 5.
Lees dat de 8020 (normale, niet de lichte versie) goed genoeg is, maar toch zie je dat de meeste toch gebruik maken van 40x160 profielen. Wou de spullen gaan bestellen bij Aluxprofiel, deze zitten op rij afstand voor me en de prijzen zien er heel redelijk uit. Online hebben ze de 40x120 of 40x160 niet staan, maar deze kunnen ze wel in ieder gewenste maat leveren (je hoeft geen hele lengtes af te nemen).
Mijn build gaat ondertussen zeer voorspoedig, leerproces met de 3D pinter (Ender 5) heeft me even beziggehouden, ook omdat er wat defecte onderdelen (silent board en voeding defect!) bij zaten.

SFX shield boards heb ik zelf laten maken in China, als er iemand nog een boardje zoekt mag ie me een berichtje sturen. Minimale aantal was nml 5.
[ Voor 21% gewijzigd door snoebel op 17-12-2019 12:46 ]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat maakt het wel heel erg dure kabelgootjes op die manier....evuijtert schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:07:
Voor mij is het voordeel van de 40x160 dat je in de sleuven mooi wat kabels kunt wegwerken, er zitten nogal wat kabels bij bij dit project

Ik heb zelf ook nog wel het e.e.a. nodig in die hoek, was ook aan het kijken naar 40x120 / 40x160. Kom ik nagenoeg niet tegen. Wel bij onze vrienden in China, maar de verzendkosten erbij maken het direct niet meer interessant.snoebel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:42:
Ik speel met dezelfde gedachte, welke maat te gebruiken voor het bouwen van de rig.
Mocht je dus vinden waar je ze kan bestellen voor normale prijzen, dan lees ik dat graag terug
[quote]kroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:35:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat maakt het wel heel erg dure kabelgootjes op die manier....
[...]
Vind je? Op de totale kosten van dit project valt dat wel mee. Ik heb via Sim-Labs gewoon een P1-x; omdat het kwa prijs en alles weinig meer kost dan wanneer ik het zelf zou ontwerpen. Zeker niet als je alle custom platen erbij krijgt.
Overigens kun je bij sim-labs normaal gesproken ook die profielen los kopen; maar op dit moment verkopen ze niks geloof ik
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat maakt het wel heel erg dure kabelgootjes op die manier....

[...]
Vind je? Op de totale kosten van dit project valt dat wel mee. Ik heb via Sim-Labs gewoon een P1-x; omdat het kwa prijs en alles weinig meer kost dan wanneer ik het zelf zou ontwerpen. Zeker niet als je alle custom platen erbij krijgt.
Overigens kun je bij sim-labs normaal gesproken ook die profielen los kopen; maar op dit moment verkopen ze niks geloof ik
Ik doelde eigenlijk meer op wanneer je 40x160 koopt ipv 40x80, alleen vanwege een kabelgootje. Dan zijn er wel aantrekkelijker geprijsde en makkelijkere oplossingen te vinden dan 3 tientjes de meterevuijtert schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:15:
[quote]kroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:35:
[...]
[...]
Ik twijfel nog sterk of ik voor een P1-x of voor een zelfbouw ga. Met de P1 weet je eigenlijk wel zeker dat het allemaal dik in orde is. Met een zelfbouw heb je de vrijheid om helemaal het naar eigen wens te maken... Ik zit nu nog op een gemodificeerde Playseat Evo (aan alle kanten verstevigd want het ding rammelt waar je achterlijk van wordt. Staat op een rollend platform met alu framewerk om stevigheid te verkrijgen) maar dat kan niet veel langer meer zo. Wordt hoog tijd voor een upgrade, en dan wil ik wel klaar zijn om een SFX of vergelijkbare oplossing er later nog op toe te kunnen passen. Dat betekend dus dat met name het dragende frame geen flex mag kennen, en dan is het wel handig om nu alvast de juiste keuzes te maken. Ik neig daarom sterk naar de P1-x maar ergens blijft zelfbouw toch wel enorm trekken.
Een P1-X is natuurlijk ook nog steeds enorm aanpasbaar. Grote voordeel van de P1-X is dat je alle mooie custom dingen zoals wheeldeck en custom mounts erbij krijgt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb de P1 toen gekocht met dit project in het achterhoofd.... ben er super blij mee.
Nu ik hier weer lees kriebelt het wel om te starten met SFX. Maar eerst volgend jaar maar eens verhuizen en de nieuwe mancave inrichten :-D
Nu ik hier weer lees kriebelt het wel om te starten met SFX. Maar eerst volgend jaar maar eens verhuizen en de nieuwe mancave inrichten :-D
@kroegtijger Ik wou de spullen hier gaan bestellen : https://www.aluxprofiel.nl/aluminium-profielen
Dat is ook precies waarom ik naar een P1-X neig, maar toch.... het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en het bedenken, uitmeten, opbouwen etc is toch ook wel een deel van het plezier ervan...Arfman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:54:
Een P1-X is natuurlijk ook nog steeds enorm aanpasbaar. Grote voordeel van de P1-X is dat je alle mooie custom dingen zoals wheeldeck en custom mounts erbij krijgt.
Het is met name de prijs die me naar de P1-X doet neigen... Als het nou om wat minder geld ging, dan durf je het risico wat sneller aan te gaan om zelf wat te bouwen, met dus de kans dat het niet zo goed uitpakt als gehoopt. Dit gaat toch over serieus wat meer geld dan een beetje...
Eigenlijk een meelezer op allerhande topics
Maar als Fanatieke simracer en echte autoracer was ik deze nog niet tegengekomen. Tot verleden week!
Ik ben nu druk met mezelf inlezen in de SFX en ik denk dat het er van gaat komen, dat er een gebouwd gaat worden.
Nu zag ik op RD, dat er geen groupbuy meer is voor het shieldboard voor de Arduino?
Is er iemand die er nog een of 2 "op voorraad" heeft?
Mvgr,
Renzo

Maar als Fanatieke simracer en echte autoracer was ik deze nog niet tegengekomen. Tot verleden week!
Ik ben nu druk met mezelf inlezen in de SFX en ik denk dat het er van gaat komen, dat er een gebouwd gaat worden.
Nu zag ik op RD, dat er geen groupbuy meer is voor het shieldboard voor de Arduino?
Mvgr,
Renzo
Je kunt ze zelf laten maken @renzovdwolff en anders even vragen bij RD forum er zullen nog wel mensen zijn die ze hebben.
Check de post van @snoebel hierboven.renzovdwolff schreef op maandag 23 december 2019 @ 00:34:
Eigenlijk een meelezer op allerhande topics![]()
Mvgr,
Renzo
Al mijn extra SFX shield boardjes zijn verkocht! Heb ze denk ik veel te goedkoop weggedaan :-) Maar vond het leuk om 4 mensen blij te kunnen maken zonder winst oogmerk. Dat is toch het idee van de SFX100.
Mijn actuators werken ondertussen, ben nu aan het wachten totdat Aluxprofiel terug is van vakantie.
Ben me rot geschrokken, sluit nooit de data kabel mixed aan met de power kabel tussen twee verschillende motors. Ik maakte die fout en dan krijg je hele bijzondere heftige bewegingen in de motors voordat ie op error springt! Gelukkig was ik er snel bij en is er niks kapot gegaan.
De voordelen van de SimLab rigs kun je ook los kopen, ik heb (met veel geluk denk ik) een wieldeck kunnen overnemen van een tweaker (erg blij mee). Deze ga ik plaatsen op mijn eigen uitgetekende rig.
Als iemand nog een stoel zoekt, ik heb na veel zoeken een LCD stoel gekocht, echt een aanrader. Gevonden via een website/blog van een mede sim racer. Was al weken op zoek, best lastig om een goede te vinden, maar vooral ook om te kunnen testen/zitten in een stoel voordat je hem koopt. Deze zijn heel veel goedkoper dan een vergelijkbare Sparco of OMP. En, ja ik mag er nu ook echt mee racen, stoel is tot 2025 FIA gehomologeerd
Mijn actuators werken ondertussen, ben nu aan het wachten totdat Aluxprofiel terug is van vakantie.
Ben me rot geschrokken, sluit nooit de data kabel mixed aan met de power kabel tussen twee verschillende motors. Ik maakte die fout en dan krijg je hele bijzondere heftige bewegingen in de motors voordat ie op error springt! Gelukkig was ik er snel bij en is er niks kapot gegaan.
De voordelen van de SimLab rigs kun je ook los kopen, ik heb (met veel geluk denk ik) een wieldeck kunnen overnemen van een tweaker (erg blij mee). Deze ga ik plaatsen op mijn eigen uitgetekende rig.
Als iemand nog een stoel zoekt, ik heb na veel zoeken een LCD stoel gekocht, echt een aanrader. Gevonden via een website/blog van een mede sim racer. Was al weken op zoek, best lastig om een goede te vinden, maar vooral ook om te kunnen testen/zitten in een stoel voordat je hem koopt. Deze zijn heel veel goedkoper dan een vergelijkbare Sparco of OMP. En, ja ik mag er nu ook echt mee racen, stoel is tot 2025 FIA gehomologeerd
[ Voor 3% gewijzigd door snoebel op 29-12-2019 08:50 ]
Heb nog 1 printplaatje liggen voor een SFX bordje, maar daar zitten nog niet de onderdelen op (DB25 connectoren en de pin headers) die zal je dus zelf moeten bestellen, wil ze eventueel wel voor diegene solderen.
Heb destijds 10 pcb'tjes laten maken en kreeg er 1 extra vandaar dat ik hier dus geen onderdelen voor heb op de RJ45 connector na.
Mensen die twijfelen over 40x80 gewoon doen als je dit wilt, ik heb ook deze opstelling en met de SFX heb en werkt perfect zonder flex.
Heb destijds 10 pcb'tjes laten maken en kreeg er 1 extra vandaar dat ik hier dus geen onderdelen voor heb op de RJ45 connector na.
Mensen die twijfelen over 40x80 gewoon doen als je dit wilt, ik heb ook deze opstelling en met de SFX heb en werkt perfect zonder flex.
even een vraag: de Rig is in principe gemaakt voor PC.
Zijn er mensen die hem gebruiken met de console Xbox?
Bij andere simulators lees ik dat de software op een pc draait, en dat er ergens in de Xbox het ip adres van deze pc ingegeven moet worden, en dat de telemetrie-data dan naar deze pc met dit ip adres gezonden wordt.
Werkt dat met deze setup ook?
Of werkt dat op een andere manier, of... ?
Bij andere simulators lees ik dat de software op een pc draait, en dat er ergens in de Xbox het ip adres van deze pc ingegeven moet worden, en dat de telemetrie-data dan naar deze pc met dit ip adres gezonden wordt.
SimFeedback is op dit moment alleen maar voor de PC. Wellicht dat je misschien met de Thanos controller en simtools de SFX100 wel werkend kan krijgen op de xboxdutchlincoln schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:26:
even een vraag: de Rig is in principe gemaakt voor PC.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Nee hoor, dit werkt ook met een Console. Je hebt wel een PC ernaast nodig om de software te draaien. De games kun je configureren dat ze via het netwerk (UDP verkeer) de data verzenden.
Weet zeker dat ik dit gezien heb bij Project Cars, kwestie van even googlen met welke games dit nog meer kan.
De PC hoeft niet heel erg sterk/snel te zijn, een simpele laptop voldoet prima om dit te doen.
*edit*
Een snelle google leert me dat het in ieder geval kan met de volgende games :
Assetto Corsa
F1 2016, 2017, 2018, 2019
Forza Horizon 4
Forza Motorsport 7
Project Cars 1 en 2
Weet zeker dat ik dit gezien heb bij Project Cars, kwestie van even googlen met welke games dit nog meer kan.
De PC hoeft niet heel erg sterk/snel te zijn, een simpele laptop voldoet prima om dit te doen.
*edit*
Assetto Corsa
Forza Horizon 4
Forza Motorsport 7
Project Cars 1 en 2
[ Voor 19% gewijzigd door snoebel op 31-12-2019 13:07 ]
Het zou inderdaad geen probleem moeten zijn zolang er maar een data-stream uit de game komt. Aangezien je volgens mij op een Xbox verder toch niet zo veel aan dergelijke data hebt, zal elke game die de mogelijkheid bied geschikt zijn hiervoor.snoebel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:02:
Nee hoor, dit werkt ook met een Console. Je hebt wel een PC ernaast nodig om de software te draaien. De games kun je configureren dat ze via het netwerk (UDP verkeer) de data verzenden.
*edit*
Assetto Corsa
Forza Horizon 4
Forza Motorsport 7
Project Cars 1 en 2
Hooguit dat je een kleine delay zou kunnen ondervinden, maar ik vermoed dat je zelfs daar geen probleem mee zal ondervinden.
Allen: dank.
Ik heb ook onze welbekende earchengine gebruikt maar vond weinig. @snoebel: jij schrijft een snelle search envindt die spellen. Misschien ben ik een dinosaurus, maar hoe heb je die gevonden?
Zijn er mensen die een console gebruiken?
(dikke) PC ernaast is wel een wens, maar wel een in de verre toekomst...
Ik heb ook onze welbekende earchengine gebruikt maar vond weinig. @snoebel: jij schrijft een snelle search envindt die spellen. Misschien ben ik een dinosaurus, maar hoe heb je die gevonden?
Zijn er mensen die een console gebruiken?
(dikke) PC ernaast is wel een wens, maar wel een in de verre toekomst...
Gewoon een google doen op console race game telemetry, vind je zat pagina's zoals deze : https://www.simracingstudio.com/console
Mijn bestelling is ondertussen geplaatst bij Aluxprofiel, super tof bedrijfje!
Ben toch voor de 120x40 gegaan, was wel iets duurder en totaal onzinnig qua sterkte, maar het oog wil ook wat :-) Ziet er toch stuk stoerder uit zo'n breed profiel vind ik.
120x40 wordt zeer binnenkort beschikbaar op hun website, met grote kans dat mijn tekening met wat aanpassingen en apart gemaakt wieldeck als kant en klaar RIG product te koop komt bij hun.
De rest is klaar voor de bouw.
Mijn bestelling is ondertussen geplaatst bij Aluxprofiel, super tof bedrijfje!
Ben toch voor de 120x40 gegaan, was wel iets duurder en totaal onzinnig qua sterkte, maar het oog wil ook wat :-) Ziet er toch stuk stoerder uit zo'n breed profiel vind ik.
120x40 wordt zeer binnenkort beschikbaar op hun website, met grote kans dat mijn tekening met wat aanpassingen en apart gemaakt wieldeck als kant en klaar RIG product te koop komt bij hun.
De rest is klaar voor de bouw.
Zijn hier meer mensen die ook de Valve Index gebruiken met 1 sensor? Heb wat problemen die ik bij de Oculus Rift nooit had.
De sensor heb ik op de muur rechtsvoor de rig gemonteerd en heeft vrij zicht op de Index. Wanneer ik de bril iets wil verstellen gaat het beeld heel even op grijs, dit is normaal volgens mij en daar kan ik prima mee leven.
Waar ik niet mee kan leven is dat ik het nu al een paar keer gehad heb dat tijdens een race het beeld ook op grijs gaat en daarna uitvalt voor 10 a 15 seconden, als ik heel erg geluk hebt komt het beeld terug maar is het geluid in iRacing uitgevallen (status van de output staat dan ook op disconnected voor de Index HMD). In paniek probeer ik in het donker zo snel mogelijk van de baan te gaan zodat niemand meeneem in mijn blinde stuurkunsten maar dit betekend vrijwel volledig een verpeste race.
Wat mij is opgevallen dat wanneer ik mijn ellebogen op de achterste servo's leun ik direct een grijs beeld krijg in de Index, dit zal misschien ook gebeuren omdat de kabel tegen de achterste servo hangt, geprobeerd de kabel er een beetje van af te houden maar lijkt niet te werken.
Hebben meer mensen last gehad van dit soort EMI, en hoe is dit het beste op te lossen?
Zie dat mijn TX stuur ook last ervan heeft heel af en toe, stuur blijft dan opeens hangen heel even zonder gevoel erin en schiet daarna weer terug.
De sensor heb ik op de muur rechtsvoor de rig gemonteerd en heeft vrij zicht op de Index. Wanneer ik de bril iets wil verstellen gaat het beeld heel even op grijs, dit is normaal volgens mij en daar kan ik prima mee leven.
Waar ik niet mee kan leven is dat ik het nu al een paar keer gehad heb dat tijdens een race het beeld ook op grijs gaat en daarna uitvalt voor 10 a 15 seconden, als ik heel erg geluk hebt komt het beeld terug maar is het geluid in iRacing uitgevallen (status van de output staat dan ook op disconnected voor de Index HMD). In paniek probeer ik in het donker zo snel mogelijk van de baan te gaan zodat niemand meeneem in mijn blinde stuurkunsten maar dit betekend vrijwel volledig een verpeste race.
Wat mij is opgevallen dat wanneer ik mijn ellebogen op de achterste servo's leun ik direct een grijs beeld krijg in de Index, dit zal misschien ook gebeuren omdat de kabel tegen de achterste servo hangt, geprobeerd de kabel er een beetje van af te houden maar lijkt niet te werken.
Hebben meer mensen last gehad van dit soort EMI, en hoe is dit het beste op te lossen?
Zie dat mijn TX stuur ook last ervan heeft heel af en toe, stuur blijft dan opeens hangen heel even zonder gevoel erin en schiet daarna weer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Pandanl op 23-01-2020 23:03 ]
In een van de racerigs verwante threads had Henkus (dacht ik) het erover dat het tracktion loss nog niet naar behoren werkte om daadwerkelijk toe te passen. Toevallig zie ik net een SRG-review voorbij komen waar een tracktion loss wordt toegevoegd aan een 2dof systeem. Wellicht dat die constructie jullie op ideeën brengt.
Youtube van S.R.G.
Geheugen werkt inderdaad nog
Youtube van S.R.G.
Geheugen werkt inderdaad nog
Henkus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:15:
Zoals zowel @AlexP36 en @johnnyverhoeff weten dat een rear traction loss platform onder mijn rig bouwen een hele grote uitdaging is omdat de rig mobiel is.
Ik was al behoorlijk ver met de plannen en heb sommige onderdelen al binnen.
Maar.....
Wat ik van saxxon66 gehoord heb is dat het inderdaad heel moeilijk is om een rear traction loss goed werkend te krijgen software matig omdat de uitslag voor elke game berekend moet worden.
- bij het uitbreken moet de servo snel bewegen en daarna langzaam weer terugkomen (zodat je die beweging niet voelt)
- Hoe zorg je er voor dat niet bij elke bocht je hele frame van links naar rechts slingert, maar alleen maar als je in de bocht uitbreekt
Daarom heb ik besloten om voorlopig er maar vanaf te zien.
[ Voor 53% gewijzigd door onsgeluk op 24-01-2020 23:38 ]
Hier kun je ze wel vinden komt op dezelfde prijs neer als motedis maar dan met wat gunstigere verzendkostenkroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:35:
[...]
[...]
Ik heb zelf ook nog wel het e.e.a. nodig in die hoek, was ook aan het kijken naar 40x120 / 40x160. Kom ik nagenoeg niet tegen. Wel bij onze vrienden in China, maar de verzendkosten erbij maken het direct niet meer interessant.
Mocht je dus vinden waar je ze kan bestellen voor normale prijzen, dan lees ik dat graag terug
Hier kun je het wel vinden
Vraag is natuurlijk wat vind jij een normale prijs
Op verzoek dan wat foto's van mijn build :

Ben er erg blij mee, met name de stap om toch een dubbel frame te maken werkt voor mij echt super.

Ben er erg blij mee, met name de stap om toch een dubbel frame te maken werkt voor mij echt super.
[ Voor 8% gewijzigd door snoebel op 31-01-2020 17:42 ]
Heel gaaf deze projecten. Dit wordt het volgende als ik mijn DD wiel project afrond.
Werkt de seatbelt tensioner ook met een servo? Kan hier weinig over vinden.
De meeste gebruiken dezelfde motor daarvoor als de voor de actuator. Complete build guides staan in het Simfeedback discord channeldeBoulanger schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:12:
Heel gaaf deze projecten. Dit wordt het volgende als ik mijn DD wiel project afrond.
Oké aardig wat kracht dat dan op de belt tensioner komt en niet te vergeten je borst. Had gelezen dat het discord Channel alleen was als je een donatie hebt gedaan voor de volledige versie, klopt dit?Henkus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:31:
[...]
De meeste gebruiken dezelfde motor daarvoor als de voor de actuator. Complete build guides staan in het Simfeedback discord channel
Kan je met openfsx ook bijvoorbeeld een gewone motor aan sturen ipv een servo controller, of een kleine servo?
Heb even door je rig post gescrolled wow
Zou willen dat ik wat meer budget haddeBoulanger schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:44:
Heb even door je rig post gescrolled wowzou willen dat ik ook wat meer tijd over had om dit allemaal in elkaar te knutselen!
Oké aardig wat kracht dat dan op de belt tensioner komt en niet te vergeten je borst. Had gelezen dat het discord Channel alleen was als je een donatie hebt gedaan voor de volledige versie, klopt dit?Ja
Kan je met openfsx ook bijvoorbeeld een gewone motor aan sturen ipv een servo controller, of een kleine servo? Volgens mij heb wel een servo controller nodig
Heb even door je rig post gescrolled wow
Iemand nog complete shield boardjes liggen ? Zoek er 2.
Dit is voor hun geweldig om van hun rest stukken af te komen.
Momenteel heb ik de SFX even uit staan, krijg echt veel te veel storingen op mijn Index en mijn stuurtje. Nu even uitzoeken hoe ik dit kan verhelpen, ga beginnen door de motoren op aarde los aan te sluiten.
Momenteel heb ik de SFX even uit staan, krijg echt veel te veel storingen op mijn Index en mijn stuurtje. Nu even uitzoeken hoe ik dit kan verhelpen, ga beginnen door de motoren op aarde los aan te sluiten.
Zonder SFX rij ik niet meerPandanl schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:14:
Dit is voor hun geweldig om van hun rest stukken af te komen.
Oplossing
Alles aarden, inclusief de USB apparaten (kijk maar wat Heusinkveld doet )
Ontstoringsfilters om bijna alle kabels
Hallo mede simmers,
Heb net mijn SFX100 set op mn P1-X chassis gemonteerd en getest, alles werkt fantastisch en is echt een mega aanrader voor iedereen die het geld er voor over heeft.
Enige probleem waar ik tegen aan loopt is dat mijn vive pro base stations direct in 'doe-het-maar-lekker-zelf' modus gaan zodra de drivers de servos aansturen, drukken op 'start' in simfeedback is al genoeg. Ik ben vrij zeker dat dit komt vanwege (EMC) EMI-storing aangezien ik het zooitje niet heb kunnen aarden (geen aarde in huis).
Als iemand een idee heeft wat het anders kan zijn hoor ik het graag, anders... project 2 = trekveer uit de kast halen en aarde gaan leggen in huis
Heb net mijn SFX100 set op mn P1-X chassis gemonteerd en getest, alles werkt fantastisch en is echt een mega aanrader voor iedereen die het geld er voor over heeft.
Enige probleem waar ik tegen aan loopt is dat mijn vive pro base stations direct in 'doe-het-maar-lekker-zelf' modus gaan zodra de drivers de servos aansturen, drukken op 'start' in simfeedback is al genoeg. Ik ben vrij zeker dat dit komt vanwege (EMC) EMI-storing aangezien ik het zooitje niet heb kunnen aarden (geen aarde in huis).
Als iemand een idee heeft wat het anders kan zijn hoor ik het graag, anders... project 2 = trekveer uit de kast halen en aarde gaan leggen in huis
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
"geen aarde in huis".... Really?? dat is toch welvereiste nummer 1 eerlijk gezegd.
Tot 1997 was aarde geen vereiste en derhalve hebben deze huizen tot vandaag de dag geen randaarde in de WCD's van droge ruimtes.
Ik heb inmiddels een aarde gelegd naar de verwarmingsbuizen (en een meting gedaan of deze wel is aangesloten op de spreekwoordelijke grond) maar ik had nog steeds dezelfde problemen.
Nadat ik m'n Vive niet meer via de tether maar via m'n wireless set had aangesloten zag ik verbetering (en beeld). Na nog wat googlen kwam ik op een post van een van de bouwers van de lighthouse systemen die aangaf dat 4 ferrite ringkernen (FT240-31) en 8/9 loops van de tether kabel dit probleem zou moeten oplossen.
Nu ff wachten op die 4 ringkernen.
Ik heb inmiddels een aarde gelegd naar de verwarmingsbuizen (en een meting gedaan of deze wel is aangesloten op de spreekwoordelijke grond) maar ik had nog steeds dezelfde problemen.
Nadat ik m'n Vive niet meer via de tether maar via m'n wireless set had aangesloten zag ik verbetering (en beeld). Na nog wat googlen kwam ik op een post van een van de bouwers van de lighthouse systemen die aangaf dat 4 ferrite ringkernen (FT240-31) en 8/9 loops van de tether kabel dit probleem zou moeten oplossen.
Nu ff wachten op die 4 ringkernen.
6) You just checked it.
Levensgevaarlijk, CV of waterleiding is geen aarding en mag zo niet gebruikt worden. Je hebt geen garantie dat alles goed geleid (ook metalen buizen gebruiken rubber dichtingen of teflon/vlas, water geleid niet super); en als een loodgieter moet werken, of de watermaatschappij op straat leidingen vernieuwt, kunnen deze door jou foute installatie geëlektrocuteerd worden.Tyoi schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:00:
Tot 1997 was aarde geen vereiste en derhalve hebben deze huizen tot vandaag de dag geen randaarde in de WCD's van droge ruimtes.
Ik heb inmiddels een aarde gelegd naar de verwarmingsbuizen (en een meting gedaan of deze wel is aangesloten op de spreekwoordelijke grond) maar ik had nog steeds dezelfde problemen...
Op vandaag is het verboden om toestellen met aardingsaansluiting op een ongeaard stopcontact aan te sluiten, dus gooi je oven, waterkoker, .... met geaard stoptcontact maar weg (of maak je huis up-to-date).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ok dank je.
Als iemand nog wel nuttige info heeft over het verhelpen van de EMI straling hoor ik het graag!
Ik laat het weten of de ferriet ringkernen helpen.
Als iemand nog wel nuttige info heeft over het verhelpen van de EMI straling hoor ik het graag!
Ik laat het weten of de ferriet ringkernen helpen.
6) You just checked it.
Het belangrijkste met EMI is bij de bron aanpakken en zorgen dat je zo min mogelijk straling hebt die naar buiten treed (een kooi van faraday maken)
Dit betekend in de praktijk: motor kabels afschermen en op de goede manier aansluiten. filter in de voedingslijn plaatsen.
zie verder ook racedepartment sfx 100 thread
Dit betekend in de praktijk: motor kabels afschermen en op de goede manier aansluiten. filter in de voedingslijn plaatsen.
zie verder ook racedepartment sfx 100 thread
Ik dacht dat de motorkabels al een eigen afschemringsmantel hadden, zal het vanaaf wel even controleren.
Ben zelf een gecertificeerde electricien en engineer, de punten die worden aangegeven op de racedepartment site wist ik op zich al maar wat ik nog niet heb kunnen vinden is mensen die ook met de Vive racen en soortgelijke problemen ervaren (en wellicht oplossingen, afgezien van het correct aarden van je systeem).
Een filter in de voedingsleiding is goed idee, wellicht heb ik nog een geschikte ergens liggen.
EDIT: Ik kan met enige blijdschap aangeven dat de ferriet ringkernen hebben geholpen.
9 loops met de thetherkabel door de ringen en ik kan zonder onderbreking weer racen (met SFX100 aan) op m'n Vive. Ik heb nog wel storingen maar eigenlijk alleen bij starten van een profiel. Zodra ik 'contact' hebt blijft deze ook stabiel. Let wel op, je thetherkabel wordt een stuk korter.
Ookal is dit natuurlijk geen vervanging voor het correct aarden van het systeem (en huis), kan het welicht wel andere simmers helpen die nog steeds problemen hebben ondanks dat alles goed geaard is.
P.s.
Alle motorkabels zo ver mogelijk van je thetherkabel leggen help ook, al is het maar een beetje.
Ben zelf een gecertificeerde electricien en engineer, de punten die worden aangegeven op de racedepartment site wist ik op zich al maar wat ik nog niet heb kunnen vinden is mensen die ook met de Vive racen en soortgelijke problemen ervaren (en wellicht oplossingen, afgezien van het correct aarden van je systeem).
Een filter in de voedingsleiding is goed idee, wellicht heb ik nog een geschikte ergens liggen.
EDIT: Ik kan met enige blijdschap aangeven dat de ferriet ringkernen hebben geholpen.

Ookal is dit natuurlijk geen vervanging voor het correct aarden van het systeem (en huis), kan het welicht wel andere simmers helpen die nog steeds problemen hebben ondanks dat alles goed geaard is.
P.s.
Alle motorkabels zo ver mogelijk van je thetherkabel leggen help ook, al is het maar een beetje.
[ Voor 39% gewijzigd door Tyoi op 24-03-2020 20:06 ]
6) You just checked it.
Vandaag de knoop doorgehakt, het moet er toch maar van komen. Servos en ander spul alvast bij aliexpress besteld en me een beetje verdiept in 3d printers. Keuze is in eerste instantie gevallen op de Prusa i3 mk3s, echter hier zit een flinke levertijd op. Budget optie Ender zou ook nog kunnen, maar bij twijfel koop ik liever in 1x goed... Andere aanbevelingen, of is een Ender gewoon goed zat? (Update: toch maar een Prusa besteld)
Ben nog in de markt voor een opgebouwd shield board aangezien ik niet zo handig ben met elektronica, dus mocht iemand er nog een over hebben of mij de goede richting op kan sturen wordt dit zeer gewaardeerd
Is er een webshop die het juiste alu-profiel in zwart verkoopt? Ik kom her en der wel zwart profiel tegen, maar tot nu toe voor zover ik kan zien niet in de juiste vorm. Ik ben van plan mijn rseat s1 weg te doen voor een zwarte simlab, en dan zou matching profiel natuurlijk wel mooi zijn
Ben nog in de markt voor een opgebouwd shield board aangezien ik niet zo handig ben met elektronica, dus mocht iemand er nog een over hebben of mij de goede richting op kan sturen wordt dit zeer gewaardeerd
Is er een webshop die het juiste alu-profiel in zwart verkoopt? Ik kom her en der wel zwart profiel tegen, maar tot nu toe voor zover ik kan zien niet in de juiste vorm. Ik ben van plan mijn rseat s1 weg te doen voor een zwarte simlab, en dan zou matching profiel natuurlijk wel mooi zijn
Ik ben ook begonnen zonder shield en de elektronica viel heel erg mee en was erg logisch. Het is wel netter zo'n shield board.Don Tom schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:58:
Vandaag de knoop doorgehakt, het moet er toch maar van komen. Servos en ander spul alvast bij aliexpress besteld en me een beetje verdiept in 3d printers. Keuze is in eerste instantie gevallen op de Prusa i3 mk3s, echter hier zit een flinke levertijd op. Budget optie Ender zou ook nog kunnen, maar bij twijfel koop ik liever in 1x goed... Andere aanbevelingen, of is een Ender gewoon goed zat?
Ik lees dat je de shields ook zelf in china kan laten maken (per 5)? Waar moet ik mij hier voor melden, ik vind het niet erg om er een paar extra te hebben, kan ik vast wel weer mensen een plezier mee doen...
Vreemd dat ik dit topic niet eerder gezien heb. Ziet er echt fantastisch uit. 
Ik heb een alu frame van motedis, dus kan hier perfect een SFX-100 op knutselen. Een 3d printer heb ik al. Het lastigste lijkt me nog het bij elkaar schrapen van alle spullen. Hoe hebben de mensen hier dat gedaan? Gewoon besteld bij de Duitse firma's die op de site genoemd worden? Of in Nederland ergens? Scheelt wellicht qua tijd danwel verzendkosten?
@Don Tom Als je er te pakken krijgt ben ik ook zeker in een shield geïnteresseerd
Ik heb een alu frame van motedis, dus kan hier perfect een SFX-100 op knutselen. Een 3d printer heb ik al. Het lastigste lijkt me nog het bij elkaar schrapen van alle spullen. Hoe hebben de mensen hier dat gedaan? Gewoon besteld bij de Duitse firma's die op de site genoemd worden? Of in Nederland ergens? Scheelt wellicht qua tijd danwel verzendkosten?
@Don Tom Als je er te pakken krijgt ben ik ook zeker in een shield geïnteresseerd
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb het profiel besteld bij Item24 Deze hebben ook vestigingen in NL. Ik zelf heb het profiel afgehaald in delft. De rest via Aliexpress. Bouten heb ik via Indi.nl besteld.heb bedraden zonder shield is vrij simpel.
Ah, item24 zit hier om de hoek. Dus dat is een mooie optiee_hagenaar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:15:
Ik heb het profiel besteld bij Item24 Deze hebben ook vestigingen in NL. Ik zelf heb het profiel afgehaald in delft. De rest via Aliexpress. Bouten heb ik via Indi.nl besteld.heb bedraden zonder shield is vrij simpel.
Die shield is niet echt nodig, maar wel erg netjes ten opzichte van zelf bedraden.
op de sfx website staan ook de ali links
@e_hagenaar Maar waar heb je dan bijvoorbeeld die holle schacht besteld? Niet op aliexpress neem ik aan? Dat is eigenlijk het enige dat ik daar niet kan vinden.
ik neem aan dat je de as bedoeld?
As: https://nl.aliexpress.com/item/33021103385.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
Lineare lager: https://nl.aliexpress.com/item/33013898631.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
en ball screw: https://nl.aliexpress.com/item/32869180779.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
As: https://nl.aliexpress.com/item/33021103385.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
Lineare lager: https://nl.aliexpress.com/item/33013898631.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
en ball screw: https://nl.aliexpress.com/item/32869180779.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQQmvQr
Voor geïnteresseerden. Ik heb 10 sfx-100 shield bordjes laten maken. Zal nog wel even duren voor ik ze heb, maar mocht je er 1 willen hebben dan moet je maar even een berichtje sturen. Kan ze voor een paar euro wel rondsturen naar mensen die ze willen hebben.
Edit: Nou, ook aliexpress leeg gekocht
M'n creditcard wilde het niet meer doen, blijkbaar is te veel tegelijk in China bestellen verdacht ofzo
Moet alleen nog wachten op de prijs van item24 voor de profielen en dan begint het lange wachten op alle spullen
Edit: Nou, ook aliexpress leeg gekocht

[ Voor 36% gewijzigd door Maverick op 27-03-2020 10:04 ]
@Maverick Zijn dit opgebouwde bordjes, of moet je er zelf nog op solderen? In het eerste geval zou ik er graag een van je overnemen.
Het is enkel de PCB. Je moet er zelf nog wat componenten op solderen. Ik heb zelf deze besteld:
https://www.aliexpress.com/item/32942955260.html
https://www.aliexpress.com/item/32504594823.html
Valt reuze mee.
https://www.aliexpress.com/item/32942955260.html
https://www.aliexpress.com/item/32504594823.html
Valt reuze mee.
Ik heb de fijne motoriek van een chihuahua met een epileptische aanval, dus ik wacht even tot ik een opgebouwd bord kan bemachtigen, of je moet er tegen betaling nog een willen solderen

Ik zou gewoon een poging wagen als ik jou was. Zijn grote componenten met veel pinnen, dus relatief makkelijk te doen. Je moet het toch een keer leren

Bordjes zijn binnen
Had al een aantal mensen in de dm die er eentje wilden hebben. Mocht er nog iemand interesse hebben dan mag je een berichtje sturen. Ik heb er nog 5 over Alles is op
PLA en Item profielen ook binnen. Dus ik kan gaan beginnen met printen van onderdelen en kijken of ze passen
Hoi. Ik ben net begonnen met mijn sfx100 bouw en wilde bij Alie de motoren bestellen. Ik moet kiezen welke snelheidsversie (A of
ik wil bestellen. Iemand een idee??
Grt
Kees
Grt
Kees
Beide zijn goed. Het verschil zit niet in de snelheid, maar in de manier waarop de stekker aansluiting op de motor zit.Keesrees schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:57:
Hoi. Ik ben net begonnen met mijn sfx100 bouw en wilde bij Alie de motoren bestellen. Ik moet kiezen welke snelheidsversie (A ofik wil bestellen. Iemand een idee??
Grt
Kees
Versie A is de oude manier; er komen 2 "korte" kabels uit de motor en daar zitten de stekkers op gemonteerd, waar de lange kabels aangeschroefd worden.
Versie B is een nieuwere manier; de stekkers zitten nu direkt op de motor en je hebt alleen een lange kabel.
Bedankt voor de ts @Henkus , ik heb met veel plezier alles doorgelezen (en alle project links & documentatie).
Op het moment zit ik nog te kijken naar een stapje voor de actuators, nl de rig zelf, zelf bouwen. Rustig aan het uitvogelen hoe ik dat ga doen (40x40 & 40x80 als materiaal iig) en wat ik als stoel zelf ga gebruiken (danwel een 2dehands dxracer oid verbouwen of een "echte" stoel).
Als dat af is hoop ik dat ik danwel begonnen ben met, of ga beginnen met de sfx100 spullen. De bazin gaf echter aan dat dat pas over 6 maanden word gezien ze het niet in de huiskamer wil.
Hoe dan ook, geweldig om iedereen zijn ervaringen te lezen. Keep the pics coming!
Op het moment zit ik nog te kijken naar een stapje voor de actuators, nl de rig zelf, zelf bouwen. Rustig aan het uitvogelen hoe ik dat ga doen (40x40 & 40x80 als materiaal iig) en wat ik als stoel zelf ga gebruiken (danwel een 2dehands dxracer oid verbouwen of een "echte" stoel).
Als dat af is hoop ik dat ik danwel begonnen ben met, of ga beginnen met de sfx100 spullen. De bazin gaf echter aan dat dat pas over 6 maanden word gezien ze het niet in de huiskamer wil.
Hoe dan ook, geweldig om iedereen zijn ervaringen te lezen. Keep the pics coming!
Dankje jbbrans.
Ik heb de hele zwik besteld en de 3 d printer doet zijn werk ... Erg leuk project.
Ik heb de hele zwik besteld en de 3 d printer doet zijn werk ... Erg leuk project.
Iemand hier ervaring met de configurator van item24? Als je op aanvraag klikt krijg je dan eerst een prijs te zien voordat je moet bestellen?
@deBoulanger Is niet echt een bedrijf ingericht op particulieren. Je krijgt een offerte via de mail. als je akkoord geeft op de offerte plaats je pas een bestelling. Ik heb bij hen overigens 183 euro betaald voor de profielen.
Heb je hem ontvangen? Heb 1 iemand die hem nog niet heeft.Keesrees schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:45:
Ohja. Maverick, jij ook bedankt voor de shield.
Even een vraagje, niet gehinderd door enig inzicht of kennis:
Voor de 3d printer parts, momenteel is er een verkoop van de creality 3d ender 3 pro voor ongeveer 190 euro. Een schappelijke prijs voor een printer die ik vaak genoemd hoor.
Is deze geschikt genoeg voor de sfx100 onderdelen?
Voor de 3d printer parts, momenteel is er een verkoop van de creality 3d ender 3 pro voor ongeveer 190 euro. Een schappelijke prijs voor een printer die ik vaak genoemd hoor.
Korte antwoord: JaDarkangle schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:16:
Even een vraagje, niet gehinderd door enig inzicht of kennis:
Lange antwoord: verwacht niet dat je op de knop drukt en er goede prints uit komen rollen. Er is zeker wat tweaking nodig. Een deel daarvan kan je vermijden door een betere printer aan t schaffen
[ Voor 6% gewijzigd door Jampot007 op 11-04-2020 13:22 ]
Welke printer moet ik aan denken als ik zo min mogelijk hassle wil? Niets tegen tweaken, maar er komt al zo veel om de hoek kijken bij alles zelf doen dat ik liever gemakszuchtig ben op plekken waar dat kan 😁 (in mijn naiviteit dacht ik dat deze printer zeer goed was, maar niet dus).Jampot007 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:22:
[...]
Korte antwoord: Ja
Lange antwoord: verwacht niet dat je op de knop drukt en er goede prints uit komen rollen. Er is zeker wat tweaking nodig. Een deel daarvan kan je vermijden door een betere printer aan t schaffen
[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 11-04-2020 13:25 ]
Hier nog een SFX bouwer.
Motoren en lagers via NLT in China bestelt.
Rest bij verschillende shops en Amazon.
Voor het printen gebruik ik een Ender 3 Pro
Twee voetjes, voorste met geadviseerde snelheid en de achterste met Ender default snelheid.
:strip_exif()/f/image/Z3SK0x13gl7WEW3QQI8m5m27.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb 1,5 jaar geleden al een compleet 1.3 PCB gekocht van een Tweaker omdat ik destijds al een idee had dat ik een SFX zou bouwen.
Eerste delen komen nu langzaamaan binnen.
Chassis zelf ontworpen en onderdelen bij Aluxprofiel besteld.
Motoren en lagers via NLT in China bestelt.
Rest bij verschillende shops en Amazon.
Voor het printen gebruik ik een Ender 3 Pro
Twee voetjes, voorste met geadviseerde snelheid en de achterste met Ender default snelheid.
:strip_exif()/f/image/Z3SK0x13gl7WEW3QQI8m5m27.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb 1,5 jaar geleden al een compleet 1.3 PCB gekocht van een Tweaker omdat ik destijds al een idee had dat ik een SFX zou bouwen.
Eerste delen komen nu langzaamaan binnen.
Chassis zelf ontworpen en onderdelen bij Aluxprofiel besteld.
/f/image/PpCqmEC1gr7DCfykupTbsW9x.png?f=fotoalbum_large)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Prusa I3 MK3 is redelijk faal proef en heeft weinig tweaking nodig. Het ding print bijna alles wat er in stopt nagenoeg perfect.Darkangle schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:24:
[...]
Welke printer moet ik aan denken als ik zo min mogelijk hassle wil? Niets tegen tweaken, maar er komt al zo veel om de hoek kijken bij alles zelf doen dat ik liever gemakszuchtig ben op plekken waar dat kan 😁 (in mijn naiviteit dacht ik dat deze printer zeer goed was, maar niet dus).
Ender 3 is ook een zeer goede printer als je 3 woord en erachter zet, 'voor de prijs'.Darkangle schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:24:
[...]
Welke printer moet ik aan denken als ik zo min mogelijk hassle wil? Niets tegen tweaken, maar er komt al zo veel om de hoek kijken bij alles zelf doen dat ik liever gemakszuchtig ben op plekken waar dat kan 😁 (in mijn naiviteit dacht ik dat deze printer zeer goed was, maar niet dus).
Beste en nog enigzins betaalbaar is de Prusa mk3 maar dan is de prijs al verdriedubbelt.
@Henkus 769,00 € voor de Prusa I3 MK3, dat is nagenoeg mijn hele maand budget voor speeltjes in een keer. Ik zal er even over nadenken. Thanks.
@Jampot007 Creality 3D® Ender-3 Pro Prusa I3 is degene die nu 180 euro is. Maar ik neem aan dat dat is omdat de nieuwe versie daarvan net aangekondigd is? Hebben we het hier over dezelfde of mis ik een nuance?
@Jampot007 Creality 3D® Ender-3 Pro Prusa I3 is degene die nu 180 euro is. Maar ik neem aan dat dat is omdat de nieuwe versie daarvan net aangekondigd is? Hebben we het hier over dezelfde of mis ik een nuance?
@Darkangle
De gewone Ender 3 is $180 en de Pro $245
De Pro is niet extreem veel anders als de gewone, maar alleen de voeding is het bedrag al waard (Meanwell).
Wil je echter ook stil printen dan kom je wel aan een PCB upgrade, de aansturing in de Ender 3 is luidruchtig.
Het is echt een wereld van verschil
Maar ook daar is een topic over.
Heb je hem eenmaal staan en draaien, dan doet de unit niet onder voor de duurdere fabrikanten.
(en dit is niet mijn eerste printer
)
De gewone Ender 3 is $180 en de Pro $245
De Pro is niet extreem veel anders als de gewone, maar alleen de voeding is het bedrag al waard (Meanwell).
Wil je echter ook stil printen dan kom je wel aan een PCB upgrade, de aansturing in de Ender 3 is luidruchtig.
Het is echt een wereld van verschil
Maar ook daar is een topic over.
Heb je hem eenmaal staan en draaien, dan doet de unit niet onder voor de duurdere fabrikanten.
(en dit is niet mijn eerste printer
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
O zo ja de Ender 3 en Ender 3 Pro zie ik als 1 pot nat.Darkangle schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:32:
@Henkus 769,00 € voor de Prusa I3 MK3, dat is nagenoeg mijn hele maand budget voor speeltjes in een keer. Ik zal er even over nadenken. Thanks.
de Pro versie heeft wat leuke upgrades maar als je dan naar de Prusa mk3 kijkt mis je toch nog wel wat quality of life improvements.
oa automatisch bed levelen, filament runout, betere kwaliteit onderdelen en de geroemde Prusa support zijn t wel waard als je echt een 3D printer wil die je regelmatig gebruikt.
@raymondw & @Jampot007 Voordat ik het verkeerd begrijp: Deze printer hebben we het over?
Ik ben niet zo bekend met 3d printers anders dan dat ze af en toe in mijn feeds voorbij komen. Dit is het eerste project waar ik het nut voor mijzelf voor een 3d printer inzie; ik maak geen kleine D&D figuurtjes/sets of Warhammer gerelateerde dingen, en om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen enkel nuttig ding kunnen vinden (kan aan mij liggen). Het kan zijn dat ik de leut er van in zie en er dingen mee ga doen (tig jaar autocad achtergrond dus ik gok dat ik niet veel moeite zal hebben met moddelen), maar de realist in mij vraagt telkens wat ik er anders mee zou doen dan dit project (en misschien een leuke ophanging voor alle VR brillen)...
Lawaai maakt me niets uit, het komt in een deel van het huis waar alleen ik kom zowat en dat is niet te horen in het leef of slaap gedeelte.
verwarrend dat ze allemaal crealty in de naam gebruiken btw. Is dat een standaard of een chishop geintje voor de clicks?
Ik ben niet zo bekend met 3d printers anders dan dat ze af en toe in mijn feeds voorbij komen. Dit is het eerste project waar ik het nut voor mijzelf voor een 3d printer inzie; ik maak geen kleine D&D figuurtjes/sets of Warhammer gerelateerde dingen, en om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen enkel nuttig ding kunnen vinden (kan aan mij liggen). Het kan zijn dat ik de leut er van in zie en er dingen mee ga doen (tig jaar autocad achtergrond dus ik gok dat ik niet veel moeite zal hebben met moddelen), maar de realist in mij vraagt telkens wat ik er anders mee zou doen dan dit project (en misschien een leuke ophanging voor alle VR brillen)...
Lawaai maakt me niets uit, het komt in een deel van het huis waar alleen ik kom zowat en dat is niet te horen in het leef of slaap gedeelte.
verwarrend dat ze allemaal crealty in de naam gebruiken btw. Is dat een standaard of een chishop geintje voor de clicks?
Ja, dat is idd de PRO
Als je er geen verder affiniteit mee hebt kun je voor X bedrag ook laten printen bij een hub.
Maar als je er 1 hebt komen de projecten vanzelf
een Ikea Lack behuizing, een Glow In the Dark Eevee voor de (klein)kinderen, een tandwiel voor het Kerstdorp van opa enz enz... oja... en die SFX!
Als je er geen verder affiniteit mee hebt kun je voor X bedrag ook laten printen bij een hub.
Maar als je er 1 hebt komen de projecten vanzelf
een Ikea Lack behuizing, een Glow In the Dark Eevee voor de (klein)kinderen, een tandwiel voor het Kerstdorp van opa enz enz... oja... en die SFX!
Geen onbelangrijk detail 😁.
Ik gok er maar op dat ik er de leut in krijg.
Iedereen nog bedankt trouwens voor al het advies, word zeer gewaardeerd!
Ik gok er maar op dat ik er de leut in krijg.
Iedereen nog bedankt trouwens voor al het advies, word zeer gewaardeerd!
[ Voor 32% gewijzigd door Darkangle op 12-04-2020 10:05 ]
Heeft iemand nog een lekker simfeedback-profiel voor Assetto Corsa die hij/zij wil delen? Ik vind het standaard profiel te weinig gas/rem effect geven, en de bochten mag wat mij betreft ook nog wat meer.
p.s. ik heb geen toegang tot de discord owners channel...
p.p.s. Ik zoek gewoon een profiel van iemand waar die zelf erg tevreden over is.
p.s. ik heb geen toegang tot de discord owners channel...
p.p.s. Ik zoek gewoon een profiel van iemand waar die zelf erg tevreden over is.
voor verkoop hebben we Vraag & Aanbod, maar niet het forum
[ Voor 70% gewijzigd door BM op 13-04-2020 22:41 ]
Ik denk eraan om een actief seatbelt tentioner systeem om m'n rig erbij bouwen. Een tijdje googlen kwam wel op een paar passive systemen maar ik zag zo niets 'tutorial-achtig' over een actief systeem. Heeft iemand wellicht een linkje of hint om in welke richting te zoeken?
6) You just checked it.
Ik heb een complete lijst met onderdelen en 3D prints in the SImfeedback channel gepost.Tyoi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:13:
Ik denk eraan om een actief seatbelt tentioner systeem om m'n rig erbij bouwen. Een tijdje googlen kwam wel op een paar passive systemen maar ik zag zo niets 'tutorial-achtig' over een actief systeem. Heeft iemand wellicht een linkje of hint om in welke richting te zoeken?
Maar om daar toegang tot te krijgen moet je helaas wel doneren (min 25 euro), maar je krijgt er wel community support voor terug als het net even niet lukt.
In het discord channel van SFX100 bedoel je? Als het goed is heb ik de 'pro' versie met een discord toegang al. Ga ik ff checken...Henkus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:16:
[...]
Ik heb een complete lijst met onderdelen en 3D prints in the SImfeedback channel gepost.
Maar om daar toegang tot te krijgen moet je helaas wel doneren (min 25 euro), maar je krijgt er wel community support voor terug als het net even niet lukt.
6) You just checked it.
Klopt daar zijn 2 verschillende kanalen met bouwtekeningen en instructies.Tyoi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:18:
[...]
In het discord channel van SFX100 bedoel je? Als het goed is heb ik de 'pro' versie met een discord toegang al. Ga ik ff checken...
Betaling gedaan voor de software en ik ben met de laatste 5hr printen bezig (volgens Octoprint)
Gisteravond de rig afgebouwd zonder actuators en heerlijk gereden op Suzuka.
Nu wachten op alle motion onderdelen.
Gisteravond de rig afgebouwd zonder actuators en heerlijk gereden op Suzuka.
Nu wachten op alle motion onderdelen.
Heb je hem ontvangen? Heb 1 iemand die hem nog niet heeft.
Hij is binnen en al ingebouwd in een kastje. Bedankt Maverick. Eerste onderdelen komen ook al binnen.
Ik heb al een zelfbouw motion Seat, maar kan het niet laten om weer (een betere) te bouwen. Superhobby
Hij is binnen en al ingebouwd in een kastje. Bedankt Maverick. Eerste onderdelen komen ook al binnen.
Ik heb al een zelfbouw motion Seat, maar kan het niet laten om weer (een betere) te bouwen. Superhobby
Bij welk discord channel moet ik mij aanmelden? Ik wil nu de 4 actuators gaan bestellen. Maar als ik een 5de nodig heb voor de seatbelt tensioner wil ik daar gelijk de onderdelen voor mee bestellen. Maar moet dan wel bij de juiste tekeningen komen.
Wie weet waar en hoe ik mij moet aanmelden. En de 25 euro betalen?
Mvg,
Martin
Wie weet waar en hoe ik mij moet aanmelden. En de 25 euro betalen?
Mvg,
Martin
simfeedback installeren en een donatie doen via simfeedback
idd, de link naar Discord krijg je binnen met de licentie file.
Daarbij word er bij aanmelding op Discord ook een naam check gedaan.
Mijn spullen zijn vanuit China onderweg naar NL!
Helaas wel een melding van UPS over BTW, je kan niet altijd geluk hebben....
Op Kinetix en 周军霞 na is alles binnen en geprint!
Daarbij word er bij aanmelding op Discord ook een naam check gedaan.
Mijn spullen zijn vanuit China onderweg naar NL!
Helaas wel een melding van UPS over BTW, je kan niet altijd geluk hebben....
Op Kinetix en 周军霞 na is alles binnen en geprint!
Ik heb ook al diversen meldingen gehad van ups over invoerrechten en btw. Voor de hollow shaft 53 euro 🤪. Dus ben benieuwd wat het gaat zijn voor 4 of 5 actuators. Ga mij dit weekend aanmelden bij discord. Dan weet ik wat ik nog bij moet bestellen voor de seatbelt tensioner. En bestel ik alles als laatste erbij.
ik heb op de invoice 25$ voor de motoren en 100$ als verzend kosten laten zetten. dan moet je altijd invoerrechten betalen maar hoef je niet zelf aan te tonen/geven wat de waarde is.
Heb totaal 80 euro invoerrechten betaald voor alle onderdelen
Heb totaal 80 euro invoerrechten betaald voor alle onderdelen
Hoe werkt dat dan? Ik bestel nooit wat op AliExpress. Mag eventueel ook via pb.
je moet over items van buten de eu invoerrechten en btw betalen https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop
ik heb aan de verkoper gevraagd om deze bedragen te specificeren. gewoon via de chat.
letop dit is natuurlijk niet de bedoeling en natuurlijk op eigen risico
ik heb aan de verkoper gevraagd om deze bedragen te specificeren. gewoon via de chat.
letop dit is natuurlijk niet de bedoeling en natuurlijk op eigen risico
Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van GLS over betalen van belasting op mijn bestelling.
Prive of zakelijk, netjes alles opgegeven en vandaag de motoren en ijzerwaren mogen ontvangen.
Maar nog geen belasting, ff duimen
Helaas heeft Amazon de Arduino nog niet geleverd en zijn de 100x100 profielen nog onderweg.
Qua bestelling uit China ben ik wel content.
Alles zat netjes verpakt in een goeie lading schuim, karton, plastic en plakband.
Vandaag wat dingen gepast, maar aangezien alles industrieel vet is wil ik er niet teveel aanzitten.
Morgen maar eens naar de controllers kijken, heb een tweede Arduino in NL besteld
Prive of zakelijk, netjes alles opgegeven en vandaag de motoren en ijzerwaren mogen ontvangen.
Maar nog geen belasting, ff duimen

Helaas heeft Amazon de Arduino nog niet geleverd en zijn de 100x100 profielen nog onderweg.
Alles zat netjes verpakt in een goeie lading schuim, karton, plastic en plakband.
Vandaag wat dingen gepast, maar aangezien alles industrieel vet is wil ik er niet teveel aanzitten.
Morgen maar eens naar de controllers kijken, heb een tweede Arduino in NL besteld

2 dingen belasting hoef je alleen maar te betalen op spullen buiten de EU dus heb je niets over de Ali spullen hoeven te betalen dan heb je geluk. Uit duitsland etc. heb je de kosten al voor betaald.raymondw schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:13:
Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van GLS over betalen van belasting op mijn bestelling.
Maar nog geen belasting, ff duimen![]()
Ik weet niet welk vet je bedoeld maar ga er niet vanuit dat dit voldoende is voor de werking.
Wat nu vettig is is conserverings vet/olie, puur om roest tegen te gaan. Zorg dus dat je dit van te voren schoonmaakt en het juiste vet aanbrengt.
Waarom heb ik op discord maar 1 kanaal? En waar kan ik de informatie vinden over de seatbelt tensioner. Ik heb een donatie gedaan van 20 euro
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Heb je wel een code gehad voor de Simfeedback software? Er is een kans dat je donatie geweigerd wordt bij 20,-Martin_3991 schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:16:
Waarom heb ik op discord maar 1 kanaal? En waar kan ik de informatie vinden over de seatbelt tensioner. Ik heb een donatie gedaan van 20 euro
Mvg,
Martin
Pas als je een code hebt gehad kan je je naam op Discord doorgeven en krijg je de toegang tot alle kanalen.
Ik heb de mail ontvangen. En ben nu inderdaad op discord. Heb contact gezocht met saxxon66. Dus nu even afwachten wat er gaat gebeuren.
Klein btje cross post, maar vanavond de eerste motor afgebouwd
Dit is wel een project wat je wil doen in deze tijd!
Lekker met je handen bezig en toch ook wel en stukje advies aan de/een startende SFX bouwer : het is meer werk dan je denkt.
- AASD controllers, die wil je eigenlijk niet los op tafel, dus toch maar een 6U 19" rackje besteld.
- Alu 100x100 profielen, daar moet je wat in tappen en dat is wel een redelijk taakje (aka zere handjes)
:strip_exif()/f/image/9DUkNanBdsaNokNcWTLKJ5GV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pVvlT3jcqiQR4Mtf10b1tqg4.jpg?f=user_large)
Galaxy A5 als referentie
Dit is wel een project wat je wil doen in deze tijd!
Lekker met je handen bezig en toch ook wel en stukje advies aan de/een startende SFX bouwer : het is meer werk dan je denkt.
- AASD controllers, die wil je eigenlijk niet los op tafel, dus toch maar een 6U 19" rackje besteld.
- Alu 100x100 profielen, daar moet je wat in tappen en dat is wel een redelijk taakje (aka zere handjes)
:strip_exif()/f/image/9DUkNanBdsaNokNcWTLKJ5GV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pVvlT3jcqiQR4Mtf10b1tqg4.jpg?f=user_large)
Galaxy A5 als referentie
:strip_exif()/f/image/4TGxHAavGPMZqPum9yuYv09W.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag kwam DPD aan de deur met de laatste onderdelen benodigd voor de montage 
Net de eerste testjes gedaan met AC en een oval met keyb : impressive!!
Vanavond de rest monteren en de monitor mount op de juiste hoogte zetten.
Net de eerste testjes gedaan met AC en een oval met keyb : impressive!!
Vanavond de rest monteren en de monitor mount op de juiste hoogte zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 05-05-2020 16:35 ]
Binnenkort komt er geweldige streamdeck plugin plugin voor SFX100.
Ik ben hem nu aan het beta testen, maar straks kunnen we alles on the fly tunen terwijl je aan het rijden bent.
Intensiteit en smoothing per effect
Effecten aan en uitzetten
Min en Max snelheid, Acceleratie ect ect.
Allemaal terwijl je gewoon rijd.

Dit brengt de SimFeedback op een totaal ander niveau, ver boven welke motion software dan ook.
Ik ben hem nu aan het beta testen, maar straks kunnen we alles on the fly tunen terwijl je aan het rijden bent.
Intensiteit en smoothing per effect
Effecten aan en uitzetten
Min en Max snelheid, Acceleratie ect ect.
Allemaal terwijl je gewoon rijd.

Dit brengt de SimFeedback op een totaal ander niveau, ver boven welke motion software dan ook.
@Henkus
Dat is 1 van de dingen die ik al tijden op mijn lijstje had staan, maar er eigenlijk geen doel voor had
Worden alle versies ondersteunt? (Mini, gewoon, XL)
Gaat het ook werken met bv de Expertkeys?
De monitoren staan er nog niets eens boven en ik zie al een upgrade aankomen
Dat is 1 van de dingen die ik al tijden op mijn lijstje had staan, maar er eigenlijk geen doel voor had
Worden alle versies ondersteunt? (Mini, gewoon, XL)
Gaat het ook werken met bv de Expertkeys?
De monitoren staan er nog niets eens boven en ik zie al een upgrade aankomen