CORVETTE schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:52:
mindfulness heb ik geprobeerd, kon ik me niet echt in vinden.
Maar serieus, ik weet dat ik problemen heb en ga eens kijken of ik dat aan een of andere manier aan kan pakken. Taro had al wat goede tips en ik zit te denken aan wat coaching / psycholoog die hier wat ervaring in heeft.
Ik zou wel eens willen weten wat de andere jongens doen om hun hoofd leeg te maken of leeg te houden ?
Weet je waar ik serieus naar aan het kijken ben ? Utopia. En dan vooral om te leren hoe mensen die zo verschillend zijn met elkaar omgaan. Ik vind dat uitermate boeiend omdat ik het probeer te vertalen als ware het een groep IT-ers die samen moet werken.
Mijn hoofd is nooit leeg, als ik een film kijk heb ik ondertussen al 3 nieuwe ideeën bedacht, 2 problemen in huis opgelost, 4 op mijn werk opgelost en over 33 andere dingen nagedacht. Dat is dus ook de reden dat ik geen boeken kan lezen
Wat erg goed werkt: Koop een klein zakformaat boekje met een klein pennetje (ooit gekregen bij een Timemanagement cursus), neem die de hele dag mee. Alles waar je aan denkt schrijf je gewoon op. Ook als je 's nachts wakker ligt of wakker wordt, direct opschrijven. Daarnaast is Google Keep op mijn telefoon mijn externe geheugen. Daar staan wel >300 dingen in die ik ooit nog moet doen, tegen anderen moet zeggen als daar de tijd rijp voor is, of die ik gewoon moet onthouden. En dan moet je dus geen stress krijgen van die grote lijst, maar gewoon af en toe iets gaan oppakken en afvinken.
Door daar gestructureerd mee om te gaan kan je dingen op de juiste momenten ter sprake brengen en niet direct. Verder houd je je korte termijn geheugen hierdoor leeg, waardoor je andere zaken makkelijker kunt onthouden, maar, ook tijdens gesprekken geestelijk de ruimte hebt om andere dingen even los te kunnen laten.
Verder moet je kijken of je iets met deze kennis kunt doen. Misschien moet je consultant worden op een bepaald vlak. Dan kan je vertellen hoe je iets ziet, zonder dat mensen je als betweter zien.
Daarnaast: Zorg dat je de juiste mensen om je heen verzamelt die je begrijpen. Ik heb de afgelopen 15 jaar bij 2 verschillende banen zelf mijn teams/afdelingen mogen "inrichten" en mensen aangenomen die ongeveer dezelfde eigenschappen hebben. We begrijpen elkaar, denken even snel en zij remmen mij dus niet af, sterker nog, wij gaan daardoor samen enorm snel tov anderen. In het verleden had ik vaak het gevoel dat collega's bij mij achterop mijn bagagedrager zaten, met de voeten op de grond om mij af te remmen. Daar werd ik moedeloos van. In je eentje ga je sneller, maar samen kom je verder
En benader zaken positief ipv negatief. Hoe kan je iemand helpen om verder te komen, in plaats van boos te worden op mensen die iets (nog) niet begrijpen. En steek voornamelijk energie in mensen om je heen die vooruit willen komen, de mensen met een growth mindset ipv een fixed mindset. Je kunt niet iedereen om je heen bewegen om te gaan veranderen, in sommige mensen zit dit wel, in anderen niet, en dat is geen bewuste keuze, dat heb je gewoon als feit te accepteren.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen