Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:23
TheBrut3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Wat dan, alles (incl harddrugs) legaal?
Volmondig ja. Zoek Portugal even op en vergelijk dat met de situatie in de VS. Ik weet wel waar ik voor kies. Als ik coke wil gebruiken, doe ik dat toch wel. Of dat nou in Portugal is, of in de VS. In Portugal gebeurt er niks als ik gepakt wordt, in de VS zit ik weet ik hoelang vast.

Wordt er in de VS minder drugs gebruikt? Absoluut niet. De war on drugs werkt niet.

Het enige wat werkt is blijven praten en mensen die de fout in gaan, direct helpen. Niet 10 jaar vastzetten, want ze komen er slechter uit.

Fraudeurs en oplichters vastzetten, dat zouden we wel moeten doen, maar die worden gepakt en weer vrijgelaten: nieuws: Nederlandse politie pakt zes mannen op voor fraude met nagemaakte Tik...

Dom dom dom....

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Flavius schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Niet waar.

[...]

en

[...]

en

[...]

Het is dus prima mogelijk om drugs legaal te produceren zonder dat criminelen daar enige hand in hebben.
En dat is dan nog even buiten het gebruik van heroine als pijnstiller in ziekenhuizen als de morfine niet sterk genoeg meer is en fentanyl (nog) overkill.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Volgens je eigen bron:
In januari 2007 is heroïne officieel geregistreerd als medicijn. Het gaat om het op medische indicatie voorschrijven en verstrekken van heroïne aan heroïneverslaafden bij wie de bestaande behandelingen onvoldoende resultaat oplevert.
Dat gaat dus niet om productie, en niet om persoonlijk gebruik.

Wel waar dus. Bron: Opiumwet.

Brent wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:17 (17%)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:15
@dehardstyler Je vergelijkt Portugal met de Verenigde Staten, maar laten we het even met Nederland vergelijken. In Nederland is het gebruik van verdovende middelen bijvoorbeeld niet strafbaar gesteld in de Opiumwet (zie artikel 2 en 3 Opiumwet). Het aanwezig hebben van verdovende middelen overigens wel (zie artikel 2 C en artikel 3 C Opiumwet). Echter hanteert het Openbaar Ministerie richtlijnen wat betreft de Opiumwet.

In deze richtlijn staat het volgende:

Gewicht/aantal: 0,5 gram / 1 pil / 1 eenheid GHB (5 mL) / Geringe hoeveelheid voor eigen gebruik
First offender: Afstand + onttrekking aan het verkeer
1x recidive: Afstand + onttrekking aan het verkeer
Meermalen recidive: Afstand + onttrekking aan het verkeer

Oftewel: gebruikershoeveelheid wordt al gedoogd en leidt dus niet tot strafrechtelijke vervolging. Je zou kunnen stellen dat dit al een vorm van "decriminalisering" is van het gebruik van drugs.
Brent schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Volgens je eigen bron:

[...]

Dat gaat dus niet om productie, en niet om persoonlijk gebruik.

Wel waar dus. Bron: Opiumwet.
Het gaat niet om productie? Je leest toch in mijn bronnen dat de heroine geproduceerd wordt door een Nederlands bedrijf?

Overigens verwijs je naar de Opiumwet in zijn geheel, maar kom je niet met specifieke artikelen aan. Dus kijk maar eens naar artikel 4 lid 1 Opiumwet:
Het is verboden een middel als bedoeld in lijst I of II voor te schrijven op recept, tenzij het middel daartoe, in het belang van de volksgezondheid, is aangewezen bij algemene maatregel van bestuur. Bij de maatregel kunnen voorschriften worden gesteld ter zake van het recept en het doel waarvoor een middel wordt voorgeschreven.
Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit dus het geval is met medicinale heroine - welke dus niet door criminelen wordt geproduceerd, zoals jij doet suggereren, maar door een Nederlands bedrijf.

Flavius wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:26 (36%)

• Brent
  • Nu online
Waarom haal je medicinale drugs er nu steeds bij? Dat is toch niet waar de (Amsterdamse) Politie naar op zoek is?

In de tabel die ik linkte staat specifiek heroine vermeld.

• Flavius
Brent schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:30:
Waarom haal je medicinale drugs er nu steeds bij? Dat is toch niet waar de (Amsterdamse) Politie naar op zoek is?

In de tabel die ik linkte staat specifiek heroine vermeld.
Jij deed de volgende uitspraak, naar aanleiding van een uitspraak over het decriminaliseren van drugs en de afkomst van de drugs die door ziekenhuizen worden gebruikt:
Brent schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Punt is dat die harddrugs per definitie illegaal zijn, en dus ook geleverd worden door mensen die thuis zijn in het illegale circuit.
Ik ageerde daartegen door te stellen dat harddrugs dus niet per definitie illegaal zijn, omdat de Opiumwet ruimte biedt om verboden middelen alsnog te kunnen verstrekken - wat dus uit artikel 4 Opiumwet blijkt.

Tevens ageerde ik tegen jouw uitspraak dat de harddrugs dus alleen maar door mensen uit het illegale circuit zou worden geleverd. Dat is dus niet waar en dat heb ik aangetoond met heroine als voorbeeld. Dat het "medicinale" heroine genoemd wordt maakt het niet minder heroine. Het toont aan dat het dus prima mogelijk is om harddrugs te produceren zonder dat daar criminelen bij betrokken zijn.

Ik begrijp niet zo goed waarom het voor jou moeilijk te begrijpen valt dat er in Nederland wel degelijk legaal harddrugs geproduceerd worden - ook al is dat met een specifiek doel.

• Brent
  • Nu online
Medisch gebruik is totaal niet relevant voor deze discussie.

Een Nederlands bedrijf produceert wat medicinale heroine, maar daarmee is niet aangetoond dat dit bedrijf geen onethische grondstoffen aankoopt, noch dat de hele markt van privegebruik daarop over zou kunnen, noch dat andere drugs in een lab gemaakt kunnen worden.

Dat is allemaal niet relevant voor het punt van dit topic: dat de (Amsterdamse) Politie een probleem heeft met aanpak van drugsgerelateerde criminaliteit.

• Flavius
Reageer dan ook niet irrelevant op irrelevante berichten, dan ontvang je verder ook geen irrelevante berichten.

Overigens is het naar mijn mening wel relevant voor de discussie. Waarom? Omdat er discussie is hoe we dit probleem kunnen oplossen. Sommigen stellen dat decriminaliseren (a la Portugal) een oplossing is en anderen stellen dat legaliseren een oplossing is.

Het feit dat er al heroine door een Nederlands bedrijf wordt geproduceerd, waarbij we er echt wel vanuit mogen gaan dat de grondstoffen niet uit het criminele circuit komen (dat had je prima kunnen deduceren uit het citaat uit de NRC) toont aan dat het prima mogelijk is om heroine te produceren zonder dat daarbij criminelen aan te pas komen.

Dat het momenteel niet het volledige privégebruik zou kunnen faciliteren is natuurlijk ook gewoon een kwestie van schaalvergroting. Dat is echter momenteel niet mogelijk, omdat het doel van de productie niet is om het privégebruik van Nederland te faciliteren. Dat kan ook niet vanwege internationale verdragen.

Maar nogmaals: het toont in ieder geval wel aan dat jouw uitspraak, dat alleen criminelen drugs kunnen produceren (ook de drugs voor ziekenhuizen), niet waar is.

Ik begrijp niet zo goed waarom je eromheen blijft draaien.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bij legalisering zal de overheid als nieuwe partij de drugsmarkt intreden waar grof geweld de norm is om marktaandeel te verwerven of verkrijgen. Handgranaten bij apothekers enzo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ThoThoHeiJan
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Wordt er in de VS minder drugs gebruikt? Absoluut niet. De war on drugs werkt niet.
Het schijnt dat 70% van de totale drugsproductie in Zuid-Amerika verkocht wordt op de Amerikaanse markt. Drugsgebruik is ondanks de War on Drugs nog nooit zo hoog geweest in de VS. Daar helpt een zwaar repressief regime dus ook niet.

• dehardstyler
Flavius schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:21:
@dehardstyler Je vergelijkt Portugal met de Verenigde Staten, maar laten we het even met Nederland vergelijken. In Nederland is het gebruik van verdovende middelen bijvoorbeeld niet strafbaar gesteld in de Opiumwet (zie artikel 2 en 3 Opiumwet). Het aanwezig hebben van verdovende middelen overigens wel (zie artikel 2 C en artikel 3 C Opiumwet). Echter hanteert het Openbaar Ministerie richtlijnen wat betreft de Opiumwet.

In deze richtlijn staat het volgende:

Gewicht/aantal: 0,5 gram / 1 pil / 1 eenheid GHB (5 mL) / Geringe hoeveelheid voor eigen gebruik
First offender: Afstand + onttrekking aan het verkeer
1x recidive: Afstand + onttrekking aan het verkeer
Meermalen recidive: Afstand + onttrekking aan het verkeer

Oftewel: gebruikershoeveelheid wordt al gedoogd en leidt dus niet tot strafrechtelijke vervolging. Je zou kunnen stellen dat dit al een vorm van "decriminalisering" is van het gebruik van drugs.
Ja decriminalisering van het gebruik. En ondertussen zijn de FIOD, KLPD en noem het allemaal maar op overbelast om de drugsdealers op te zoeken. En waarom eigenlijk? Er wordt 1 dealer gepakt en er komen er 4 bij.

• falconhunter
  • Laatst online: 11:12
dehardstyler schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:09:
Verre van dat ik een groot voorstander ben van een restrictief drugbeleid. maar feit is dat landen met een streng beleid minder wietgebruik kennen. Niet voor niets is Nederland in trek als vakantieland bij drugs liefhebbers.

• falconhunter
  • Laatst online: 11:12
ThoThoHeiJan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:14:
Drugsgebruik is ondanks de War on Drugs nog nooit zo hoog geweest in de VS.
Als je Oxycodone meerekent inderdaad maar die verslaving heeft een hele andere achtergrond en is niet illegaal. Als je het niet meerekent zit je gewoon fout met je cijfers. Er is een langzame afname van harddrug en softdrugs de laatste tien jaar.

Ik snap dat je geen voorstander bent van een 'war on drugs' maar je kan niet zomaar met cijfers blijven gooien.

• J2S
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:03

J2S

Hoi?

falconhunter schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:17:
Er is een langzame afname van harddrug en softdrugs de laatste tien jaar.
Die is nieuw voor mij. Heb je daar ook cijfers voor?
Op zich ook niet zo raar. Als iedereen aan de "legale" drugs gaat, dan zul er minder "illegale" drugs genomen worden. En bij een lichte daling + een sterke stijging van de "legale" handel, is het drugsgebruik gewoon gestegen.

En je bent je bewust dat de War on Drugs al bijna 50 jaar gaande is?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• blaatschaaap
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:24
falconhunter schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Verre van dat ik een groot voorstander ben van een restrictief drugbeleid. maar feit is dat landen met een streng beleid minder wietgebruik kennen. Niet voor niets is Nederland in trek als vakantieland bij drugs liefhebbers.
Dat is toch niet zo raar? Landen met streng beleid hanteren vaak ook absurde straffen. Ik mag graag wiet roken, maar als er een celstraf of zelfs doodstraf op zou staan dan zou ik het ook wel laten ja 8)7 Ik ben dan ook blij dat we in een land leven waar niet zo bekrompen wordt gedacht.

blaap

• dehardstyler
falconhunter schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Je zegt het alsof wiet iets slechts is. Ik ben ook wel benieuwd naar de alcoholcijfers uit die landen waar je het over hebt. En dan ben ik daarna benieuwd wat je erger vind. :)

Ik snap met de beste wil van de wereld ook niet wat mensen tegen wiet hebben, ik snap het gewoon niet. De geur kan zeker vervelend zijn, maar voor de rest is alcohol gewoon veel slechter voor je volgens mij. En de mensen gedragen zich ook zeker slechter richting andere met alcohol op. Ik snap gewoon echt niet dat mensen er een probleem mee kunnen hebben.

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-10 22:46
dehardstyler schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:59:
[...]

Je zegt het alsof wiet iets slechts is. Ik ben ook wel benieuwd naar de alcoholcijfers uit die landen waar je het over hebt. En dan ben ik daarna benieuwd wat je erger vind. :)

Ik snap met de beste wil van de wereld ook niet wat mensen tegen wiet hebben, ik snap het gewoon niet. De geur kan zeker vervelend zijn, maar voor de rest is alcohol gewoon veel slechter voor je volgens mij. En de mensen gedragen zich ook zeker slechter richting andere met alcohol op. Ik snap gewoon echt niet dat mensen er een probleem mee kunnen hebben.
Ik snap sowieso ook al niet waarom er altijd zo een ophef wordt gemaakt om XTC / MDMA.

De stof zelf is niet verslavend, als je het te vaak achter elkaar gebruikt werkt het steeds minder. Dus je probeert tussen elke keer sowieso een paar maanden tijd te houden, anders is het leuke er snel vanaf.

Qua acute gevaar voor de gebruiker zijn er slechts een paar dingen waar je op moet letten;
-Dosering (1.5mg per kg lichaamsgewicht voor man, 1.3mg voor de vrouw)
-Drink niet teveel water en eet van tevoren wat, zodat je zout-niveau in je bloed op peil is. Dit voorkomt watervergiftiging.
-Je temperatuur regeling gaat van slag, dus neem af en toe wat rust.

Maar je wordt door de maatschappij als junk / linkse hippie of crimineel uitgemaakt als je een keer een pilletje neemt, maar jezelf elke weekend volgieten met drank is wel OK!

De serieuze problemen die ontstaan door XTC zijn eigenlijk de milieuvervuiling en criminaliteit omtrent de handel ervan. In mijn optiek zou het beter zijn als je XTC gewoon bij een apotheker kan kopen. Dit voorkomt dat afval in de natuur wordt gedumpt en de handelaren worden buitenspel gezet.

Wellicht zal de prijs iets stijgen, maar ook al zou dit verdubbelen is het (in ieder geval voor mijzelf) geen reden om nog bij een handelaar te kopen. XTC kost tegenwoordig 2~5 euro per pil (200mg vaak) en is genoeg voor een gehele avond.

Discogs

• Rob59
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
falconhunter schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Als je Oxycodone meerekent inderdaad maar die verslaving heeft een hele andere achtergrond en is niet illegaal.
Oxycodon zonder recept is wel degelijk illegaal.
Is ook een sluimerend probleem.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Clever girl

Edwin__ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:44:
[...]

Ik snap sowieso ook al niet waarom er altijd zo een ophef wordt gemaakt om XTC / MDMA.
Inderdaad.

Dit onderwerp werd overigens vorig jaar al een keer door Zondag met Lubach aangekaart, dat nieuwe rapport bevat eigenlijk geen nieuwe schokkende details.

It takes two fools to argue.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:06
Nogmaals, het gebruik is niet eens het probleem. Het probleem zit 'm in het al vroeg recruiteren van zwakkere jongeren die daarna alle risico lopen en de gigantische berg geld die het oplevert en uiteindelijk weer terug in komt in de reële economie en daar verstorend werkt. Zie ook mijn eerdere post.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• dehardstyler
MrFl0ppY schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:33:
Nogmaals, het gebruik is niet eens het probleem. Het probleem zit 'm in het al vroeg recruiteren van zwakkere jongeren die daarna alle risico lopen en de gigantische berg geld die het oplevert en uiteindelijk weer terug in komt in de reële economie en daar verstorend werkt. Zie ook mijn eerdere post.
Nou, waarom verkoopt de overheid het niet dan, als het gebruik geen probleem is? De gebruiker weet dat de pillen goed zijn, en de zwakkere jongeren kunnen gewoon een boek gaan lezen, want er is niks meer te verdienen.

Met coke en zo gaat het gewoon lastiger worden, maar dat we hier zo'n debiel beleid voeren omtrent wiet, hasj en XTC, begrijp ik gewoon niet.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:06
Vooruit, over het gebruik kun je twisten of het wel of niet wenselijk is en welke middelen wel en welke niet. Echter kwam uit dit onderzoek vooral naar voren is dat de overige 2 elementen de samenleving meer schade toe richten dan we nu wel eens denken. Dat was dan ook de belangrijkste conclusie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:12

Amphiebietje

In de blubber

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er nog geen reactie is in dit topic aangaande de moord op een advocaat gisteren:

https://www.nu.nl/binnenl...n-zaak-ridouan-taghi.html
https://www.nu.nl/binnenl...dvocaat-derk-wiersum.html

Mij dunkt het dat deze reactie van het OM en het NCTV "too late, too little" is. Uit eerdere berichtgeving kwam al naar voren dat de beveiliging van de kroongetuige zijn familie onvoldoende werd geacht...door de potentiële dooelwitten zelf. Het beveiligingsteam dat het NCTV nu opricht, had er al lang moeten zijn.

Ook uit de diverse reacties van politici blijkt maar weer de verschrikkelijke Nederlandse naivetieit, het is "onbestaanbaar" etc. dat zoiets in Nederland kan gebeuren. Je hebt te maken met een geharde crimineel die, blijkens de beschuldigingen, normaal ook over lijken gaat, wat denk je dan, dat hij voor een extra dode zal terugdeinzen? |:(

Nederland moet eens in Italië ten rade gaan, kijken hoe ze daar de mafia aanpakken, i.p.v. de gebruikelijke slappe, tik-op-je-hand-en-laisser-aller-aanpak. Het gezegde gaat "Een zachte heler maakt stinkende wonden" en dat lijkt hier goed van toepassing.

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

De stof zelf is niet verslavend, als je het te vaak achter elkaar gebruikt werkt het steeds minder. Dus je probeert tussen elke keer sowieso een paar maanden tijd te houden, anders is het leuke er snel vanaf.

[....]
Noem mij ouderwets maar elk gebruik van drugs vind ik op zijn minst een vraagteken. Sowieso als je drugs nodig hebt om een beetje fun te hebben vraag ik mij echt af waar je mee bezig bent. Maar goed dat is persoonlijk.
Maar je wordt door de maatschappij als junk / linkse hippie of crimineel uitgemaakt als je een keer een pilletje neemt, maar jezelf elke weekend volgieten met drank is wel OK!
Er zijn ook zat mensen die en geen drugs en geen drank gebruiken, of in ieder geval in in mindere mate. Ik zou zelfs willen beweren dat dat de overgrote meerderheid is.
Edwin__ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:44:De serieuze problemen die ontstaan door XTC zijn eigenlijk de milieuvervuiling en criminaliteit omtrent de handel ervan. In mijn optiek zou het beter zijn als je XTC gewoon bij een apotheker kan kopen. Dit voorkomt dat afval in de natuur wordt gedumpt en de handelaren worden buitenspel gezet.

Wellicht zal de prijs iets stijgen, maar ook al zou dit verdubbelen is het (in ieder geval voor mijzelf) geen reden om nog bij een handelaar te kopen. XTC kost tegenwoordig 2~5 euro per pil (200mg vaak) en is genoeg voor een gehele avond.
Ik vind het jammer dat in Nederland het gebruik van (soft?) (hard?) drugs zo wordt gerelativeerd. Het lijkt af en toe wel als of je wel een pilletje moet nemen anders hoor je of er niet bij of je bent een slappe zak etc.
In mijn optiek is er maar 1 reden waarom we in NL een gedoogbeleid hebben en dat is simpelweg omdat we niet willen of kunnen handhaven. Hetzelfde zie je met alcohol gebruik. Hoeveel mensen er nog steeds met een zatte kop in de auto stappen is echt onvergeeflijk in deze tijd.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:27
[...]

Qua acute gevaar voor de gebruiker zijn er slechts een paar dingen waar je op moet letten;
-Dosering (1.5mg per kg lichaamsgewicht voor man, 1.3mg voor de vrouw)
-Drink niet teveel water en eet van tevoren wat, zodat je zout-niveau in je bloed op peil is. Dit voorkomt watervergiftiging.
-Je temperatuur regeling gaat van slag, dus neem af en toe wat rust.

De serieuze problemen die ontstaan door XTC zijn eigenlijk de milieuvervuiling en criminaliteit omtrent de handel ervan. In mijn optiek zou het beter zijn als je XTC gewoon bij een apotheker kan kopen. Dit voorkomt dat afval in de natuur wordt gedumpt en de handelaren worden buitenspel gezet.

https://decorrespondent.n...precies/50209170-9a3f5f4e

Nog los van dat een whatabout je eigen verhaal niet sterker maakt en de criminaliteit en gewelddadige liquidaties in dat circuit.

Ook het gemier dat de maatschappij je weg zou zetten als het een of ander, maar drank prima vindt....
https://www.nrc.nl/nieuws...n-is-heel-gewoon-a3971768

Volgens mij vinden juist teveel mensen het allemaal wel prima en gewoontjes. De mensen die dat niet ok vinden denken hetzelfde over elk weekend lam van de alcohol worden.

• Brent
  • Nu online
TTLCrazy schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:19:
[...]

Ik vind het jammer dat in Nederland het gebruik van (soft?) (hard?) drugs zo wordt gerelativeerd.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar om een andere reden denk ik ;) Infrequent gebruik is niet per se schadelijk of ongezond. En zoals Lubach mooi toonde, de definitie van soft- en harddrugs hebben niets met gezondheid, en alles met cultuur en traditie te maken. XTC en wiet zijn zo'n beetje de minst kwalijke.

Maar, als je kijkt hoe druk we ons nu maken over de herkomst van ons voedsel (ecologisch, biologisch) en dat vergelijkt met hoe weinig het ons interesseert welke mafia-industrie en vervuilingen gebruik ervan veroorzaakt. Anekdotisch lijkt er mij igg enige overlap tussen deze twee groepen, en dat is gek.
Amphiebietje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:29:

Nederland moet eens in Italië ten rade gaan, kijken hoe ze daar de mafia aanpakken, i.p.v. de gebruikelijke slappe, tik-op-je-hand-en-laisser-aller-aanpak. Het gezegde gaat "Een zachte heler maakt stinkende wonden" en dat lijkt hier goed van toepassing.
Ik geloof niet dat Nederland slap straft. Maar we hebben hier geen ervaring met zulke brutale misdaad als in Italie, waarbij dit soort executies op tafel liggen. Ik zie ook niet goed in hoe dit voorkomen had kunnen worden, maar ik hou me hier verder ook niet echt mee bezig, dus misschien waren er genoeg tekenen.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:56
Amphiebietje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:29:
Ook uit de diverse reacties van politici blijkt maar weer de verschrikkelijke Nederlandse naivetieit, het is "onbestaanbaar" etc. dat zoiets in Nederland kan gebeuren. Je hebt te maken met een geharde crimineel die, blijkens de beschuldigingen, normaal ook over lijken gaat, wat denk je dan, dat hij voor een extra dode zal terugdeinzen? |:(

offtopic:
Dat komt door de knuffelcultuur. Politici denken dat alles op te lossen is door thee te gaan drinken met de doelgroep. Als een agent een keer verkeerd naar een "verdachte met Noord-Afrikaans uiterlijk" kijkt wordt er langs alle kanten racisme geroepen en wordt de agent als privé persoon berecht. Ik snap wel dat de politie geen harde actie neemt, het bestuur op alle niveaus staat er niet achter.

Dit si een total ongenuanceerde, generaliserende rant over bevolkingsgroepen, iets dat in [AWM] geen plaats heeft.

Verder vraag ik mijzelf ook weleens af waar het moreel besef van de advocaat van een verdachte als Ridouan Taghi ligt?

Ramzzz wijzigde deze reactie 19-09-2019 13:56 (5%)

• Brent
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:59:
[...]

Dat komt door de knuffelcultuur.
Kan het zijn dat jij en anderen dit nooit gefactcheckt hebben?

https://chrisklomp.nl/de-...nden-over-het-strafrecht/

Het enige wat je kunt zeggen is dat we hier deze brutaliteit niet gewend zijn en er daardoor ook niet op aangepast.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:56
Brent schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:03:
[...]

Kan het zijn dat jij en anderen dit nooit gefactcheckt hebben?

https://chrisklomp.nl/de-...nden-over-het-strafrecht/

Het enige wat je kunt zeggen is dat we hier deze brutaliteit niet gewend zijn en er daardoor ook niet op aangepast.
Welk stuk van die link slaat op mijn reactie? Ik heb het over de politici en die link gaat over rechters.

• sh4d0wman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-10 14:42

sh4d0wman

Long live the King!

Een belangrijke vraag in dit process is natuurlijk waarom men de hoofdverdachte nog steeds niet heeft kunnen opsporen en aanhouden. Hij is met naam en toenaam bekend, Europol en Interpol zijn er om grensoverschrijdend te werken, met het oog op extreem geweld wellicht ook nationale en internationale inlichtingsdiensten, er is uitgebreide tap- en hack wetgeving maar ondanks dit alles kan? wil? men hem niet vinden.

Verder helpen de politieke correctheid en bezuinigingen bij de politie natuurlijk ook niet mee. Geldstromen volgen of verboden wapenbezit zijn bijna onbegonnen werk daar gebrek aan capaciteit en weg gelekte kennis....

Een voorbeeld stellen door hem nooit meer vrij te laten of om te leggen is het enige wat misschien nog impact kan hebben. Echter ik ben bang dat de geest uit de fles is, men ziet wat er met geweld te bereiken is.

Ik zie geen heil in drugs legaliseren. Er zullen weinig criminelen zijn die dan maar opgeven en een normale baan gaan zoeken. Er zijn altijd manieren om snel aan geld te komen dus zal het geweld zich simpelweg verplaatsen naar b.v. roofovervallen, kidnapping of cybercrime.

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Nu online

Baseman77

We move

Bron?
Een gevangenisstraf verhoogt juist de kans op recidive: https://demonitor.kro-ncr...oot-vaak-kans-op-recidive
Verder vraag ik mijzelf ook weleens af waar het moreel besef van de advocaat van een verdachte als Ridouan Taghi ligt?
Hoger dan dat van jou blijkbaar, aangezien iedereen recht heeft op een goede verdediging.
Dit zeggen enkele van die advocaten er zelf over: https://www.nu.nl/weekend...isdrijven-verdedigen.html

• Brent
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:10:
[...]

Welk stuk van die link slaat op mijn reactie? Ik heb het over de politici en die link gaat over rechters.
Het toets opinies aan wat de rechters in feite doen. Daar kunnen zowel je politici als jij iets van leren denk ik.

Ik kan het me eigenlijk niet heugen, die knuffelcultuur. Wel heel veel politici die nu snelle en harde tegenactie willen. En zwaardere straffen. En soberdere cellen. Etc.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Hogere straffen heeft weinig nut als er geen veroordeling volgt. vaak ontspringen 'de grote jongens' de dans.
Voor het zgn uitvoervolk, maakt het weinig uit of ze 4 of 6j te horen krijgen. zeg nu zelf, een persoon die gepakt is voor grote wietteelt staan zo weer buiten met wat boetes. pas bij 25KG (klare) wietvondst en bewezen (grote mate van )betrokkenheid kun je tot 12mnd cel krijgen. minder zijn zgn taakstraffen eo boetes

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Grapperhaus heeft de oplossing: een reorganisatie bij de politie !

https://nos.nl/artikel/23...le-anti-drugseenheid.html

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Hij wil een speciale zgn drugsbrigade. Nu afwachten hoe lang dit gaat duren en welke vorm dit gaat krijgen.

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Nu online
[...]
Ik vind het jammer dat in Nederland het gebruik van (soft?) (hard?) drugs zo wordt gerelativeerd. Het lijkt af en toe wel als of je wel een pilletje moet nemen anders hoor je of er niet bij of je bent een slappe zak etc.
In mijn optiek is er maar 1 reden waarom we in NL een gedoogbeleid hebben en dat is simpelweg omdat we niet willen of kunnen handhaven. Hetzelfde zie je met alcohol gebruik. Hoeveel mensen er nog steeds met een zatte kop in de auto stappen is echt onvergeeflijk in deze tijd.
De oplossing ligt niet bij het wel of niet willen c.q. kunnen handhaven. Er zijn voldoende voorbeelden dat een war on drugs niet leidt tot minder drugsgebruik, meerdere internationale studies komen tot dezelfde conclusie.

Zie ook de droogleggen in USA uit de jaren '20 van de vorige eeuw, dit heeft ook averechts gewerkt met alle bijkomende problemen zoals toename in georganiseerde criminaliteit en doden door onzuivere alcohol.

De oplossing op het gebied van drugs is volledige legalisatie onder staatstoezicht tegen reële prijzen (waar btw en accijns op geheven wordt) en goede voorlichting. De eerste 5 tot 10 jaar na legalisatie zullen op bepaalde gebieden de problemen kunnen toenemen, echter zal op lange termijn dit beleid zijn vruchten afwerpen en minder belastend zijn voor het politie- en justitiële apparaat i.p.v meer belastend.
sh4d0wman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:21:
Een belangrijke vraag in dit process is natuurlijk waarom men de hoofdverdachte nog steeds niet heeft kunnen opsporen en aanhouden. Hij is met naam en toenaam bekend, Europol en Interpol zijn er om grensoverschrijdend te werken, met het oog op extreem geweld wellicht ook nationale en internationale inlichtingsdiensten, er is uitgebreide tap- en hack wetgeving maar ondanks dit alles kan? wil? men hem niet vinden.
Omdat bepaalde landen niet of minder goed meewerken aan dit soort dingen, naast dit helpt het ook niet mee dat wij als Nederland internationaal minder druk kunnen uitoefenen op dit soort landen.
Ik zie geen heil in drugs legaliseren. Er zullen weinig criminelen zijn die dan maar opgeven en een normale baan gaan zoeken. Er zijn altijd manieren om snel aan geld te komen dus zal het geweld zich simpelweg verplaatsen naar b.v. roofovervallen, kidnapping of cybercrime.
Dit vind ik een slappe argument tegen het legaliseren van drugs, er zal altijd een bepaalde groep zijn die al aan het snelle geld heeft geroken en die weer voor het snelle geld zal kiezen bij legalisatie. De criminaliteit zal zeker afnemen bij het legaliseren van drugs mits je dit als staat zijnde tegen reële tarieven beschikbaar stelt. Waarom criminaliteit zal afnemen heeft o.a. ermee te maken dat er veel meer mensen betrokken zijn bij het drugs dealen, er zijn meer tussenpersonen/ meer mensen betrokken in het netwerk. De criminele activiteiten die jij als voorbeeld geeft kun je in je eentje of met z'n tweeën doen hoeft er geen netwerk aan pas te komen.
Brent schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:58:
[...]

Ik kan het me eigenlijk niet heugen, die knuffelcultuur. Wel heel veel politici die nu snelle en harde tegenactie willen. En zwaardere straffen. En soberdere cellen. Etc.
Ik kan het mij ook niet heugen, de Nederlandse rechtstaat straft al meerdere decennia redelijk mild en staat op het gebied onafhankelijkheid op de vijfde plaats wereldwijd, hier mogen we zeker trots op zijn. Dit is de laatste tijd wel aan het veranderen door o.a. 'druk' vanuit de samenleving en politiek. Uit verschillende internationale onderzoeken komt naar voren dat harder straffen voor bepaalde misdaden geen positief effect heeft.

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-10 22:46
[...]

Noem mij ouderwets maar elk gebruik van drugs vind ik op zijn minst een vraagteken. Sowieso als je drugs nodig hebt om een beetje fun te hebben vraag ik mij echt af waar je mee bezig bent. Maar goed dat is persoonlijk.

[...]

Er zijn ook zat mensen die en geen drugs en geen drank gebruiken, of in ieder geval in in mindere mate. Ik zou zelfs willen beweren dat dat de overgrote meerderheid is.

[...]

Dat je bij drugs gebruik vraagtekens zet is niets mis mee, dat doe ik zelf ook. Echter is de huidige wetgeving (opiumwet) niet gebaseerd op wetenschappelijke onderbouwing, maar op onderbuik gevoelens. Een aantal middelen zijn zeer verslavend en zijn terecht verboden, zoals cocaïne bijvoorbeeld. Andere middelen brengen maar kleine risico's met zich mee maar worden in dezelfde categorie gezet.

Alcohol en tabak staan in de top 5 van meest schadelijkste drugs, waar XTC niet eens de top 10 behaald.

Onderzoek uit 2009: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf

Ook als we naar het aantal doden door drugsgebruik kijken, komt ongeveer 97% door legale middelen zoals alcohol en tabak.

Cijfers uit 2013: https://www.jellinek.nl/v...r-alcohol-tabak-en-drugs/

Dit wil niet zeggen dat drugsgebruik geen risico's met zich meebrengt. Maar naar mijn menig zijn er middelen (bijvoorbeeld MDMA) die onterecht als hard drug worden beschouwd en vanuit het oogpunt van volksgezondheid zelfs beter als softdrug beschouwd kunnen worden, om zo het aantal incidenten nog verder te laten afnemen.

Je bewering over alcohol gebruik houd geen stand;

8 van de 10 Nederlanders ouder dan 18 jaar drinkt wel eens alcohol. 1 op de 12 (8,2%) volwassen Nederlanders drinkt overmatig (cijfers 2018). Dat wil zeggen: zij drinken meer dan 14 (vrouwen) of 21 (mannen) glazen alcohol per week.

Bron: https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/cijfers-alcohol

Discogs

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58
sh4d0wman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:21:

Verder helpen de politieke correctheid en bezuinigingen bij de politie natuurlijk ook niet mee. Geldstromen volgen of verboden wapenbezit zijn bijna onbegonnen werk daar gebrek aan capaciteit en weg gelekte kennis....

Een voorbeeld stellen door hem nooit meer vrij te laten of om te leggen is het enige wat misschien nog impact kan hebben. Echter ik ben bang dat de geest uit de fles is, men ziet wat er met geweld te bereiken is.

Dat komt omdat de verdachten zich in een Zuid Amerikaanse land bevindt waar de drugs cartel de macht heeft in veel gebieden. Interpol kan moeilijk samenwerken met een corrupte land waar de cartel geïnfiltreerd is in de overheid, politie en leger. Daarnaast zijn de cartels beter bewapend dan een gemiddeld leger in Afrika. Bronnen noemen Venezuela, Mexico of Colombia.

https://www.thesun.co.uk/...wiped-out-mexican-cartel/

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-49486110

Ik vindt het toch een moeilijk verhaal. Als harddrugsgebruiker leidt jou plezier tot het vermoorden van andere mensen aan de andere kant van de wereld. Op de meest gruwelijke manier die je maar kan bedenken.

Dat de Amerikanen dit jaren hebben toegelaten in hun achtertuin al die jaren. Maar ik verwacht dat we hier in Europa worden overspoelt door harddugs uit Zuid-Amerika als de muur tussen Mexico en de VS is gebouwd.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:40

dr.lowtune

(o\ | /o)

Hackus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:10:
[...]

Hij wil een speciale zgn drugsbrigade. Nu afwachten hoe lang dit gaat duren en welke vorm dit gaat krijgen.
...als ze het maar niet het "Landelijk Specialisatieteam Drugs" gaan noemen :+

Even zonder gekheid, ik denk dat zo'n eenheid, met voldoende middelen best een rol kan spelen en dat gaat een hoop geld kosten. De echte vraag is of we daar de komende tijd serieus voor willen betalen, of dat dit een tijdelijk iets is...nu is er een advocaat vermoord en dan "moet er iets gedaan worden", maar vorige week zijn er misschien wel een hoop minder zichtbare figuren vermoord, waarom werd dit idee toen niet geroepen?

Het probleem met die Taghi is dat hij ongekend hard is. De broer van een kroongetuige laten doodschieten, nu een advocaat. Het OM reageert met een fooitje van 100k om 'm te verraden en als we hem ooit vinden is er een kansje dat hij levenslang krijgt, maar het kan ook best een stuk lager uitvallen. Dan loop je trouwens ook als tipgever nog het risico dat er weer ergens een lek zit of fuckup wordt gemaakt zodat je zelf straks ook op de stoep ligt...

Ik zie zo snel niet hoe je deze man op een legale manier voor de rechter krijgt.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dr.lowtune schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:45:
[...]
Ik zie zo snel niet hoe je deze man op een legale manier voor de rechter krijgt.
Voor de rechter is een probleem, maar uit de roulatie niet echt, gewoon op de internationale lijst met terroristen plaatsen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
De detaildiscussies zijn interessant, ook nodig, maar bij alles wat er op tafel ligt zijn er wat keuzepunten van blikveld en perspectief die buiten beeld vallen, ook al wordt er vanuit sommige hoeken gewaarschuwd.

De verleiding zijn immers groot, de drempels zijn bij emotie immers lager.

War on Drugs is een concept wat ooit ontworpen is als verdienmodel.

We doen er goed aan om daar even bij stil te staan. In elk land ter wereld waar we het concept geïntroduceerd hebben gezien als antwoord op het zich aandienen van problematiek van schaal zijn er opvallende overeenkomsten.

1. Afbraak van rechtsstaat en juridisch stelsel, veelal vanuit ideologische voet, vaak ook gewoon vanuit vermarkting middels invloed externe consultatie.

2. Afbraak van politionele inlichtingenmiddelen, reorganisaties van instrumentatie van Staat zoals politie maar ook verschuiving in prioriteiten van structuurproblematiek naar margeproblematiek en verlamming van Instellingen met de vinger aan de pols van fiscaal en financieel verkeer..

3. Afbraak van mechanismen van onderhoud bestel van relevantie, zoals buffers in onderwijs, jeugdzorg, sociaal stelsel e.d. Ook vanuit dezelfde oorsprongspunten.

4. Een decennium à twee van verschuiving in politiek perspectief op gebruik van symboolfuncties, zoals de koppeling tussen plukken en electoraal draagvlak, de koppeling tussen dat laatste en politiek bankieren op straffen - niet van criminele segmenten maar van detaildrama zoals bijstandsfraude of toeslagen.

Nu even resoluut eerlijk, Nederland scoort op elk punt pijnlijk hoog.

Nee, die observatie is politiek niet wenselijk, dit is echter de realiteit. Het is dus iets om heel serieus bij stil te staan.

Op gegeven moment volgt er een escalatie, die hoe pijnlijk ook verklaarbaar is, waar tegen die tijd dan al meer dan geruime tijd herhaaldelijk voor gewaarschuwd is geworden, echter altijd politiek onwenselijk was omdat er politiek-electoraal kapitaal is opgebouwd ten gevolge van veranderingen waar een koppeling is ontstaan (of gemaakt) met prikkels van associatie, bindingskracht en politieke identiteit / affiniteit.

Dat moment is er dus geweest, meermaals in opbouw, echter nu is er een moment wat vanuit impact op componenten van bestel tractie krijgt.

Dan volgt een moment van resonantie met ideologische prikkels. Denk aan conformisme, de goede en de slechte mens, het heilige van straffen als magisch antwoord en zo voorts.

Die discussie was al voorbereid. Zie de timing, dat lag al klaar, men stond al in de startblokken. Geen kwestie van kwade wil, gewoon een pijnlijk eenvoudig verklaarbaar resultaat van opbouw in gedrag en perspectief op kwesties door de jaren / decennia heen.

Het resultaat is vervolgens zonder uitzondering een verdienmodel van pseudo-oorlog tegen drugs waar opvallend genoeg nooit geraakt wordt aan de fundamenten of kwetsbaarheden van criminele organisatie, waar nooit iets opgelost wordt, maar wat steeds meer loont om in stand te houden.

En dat ligt gevoelig, immers tractie is potentieel, ook politiek potentieel. Zeker in tijden van populisme wat als hefboom gericht is op gevestigde politiek én politiek uitermate opportuun is voor die gevestigde politiek (machtsbehoud). Er komen dus van allerlei kanten opvallend veel prikkels samen om toch in zo'n War on Drugs te investeren.

Dat is wat keihard nu op tafel ligt.

Als we dus op details gaan spitten, prima, maar ik stel voor om eerst even te kijken of we kunnen leren van fouten elders, best practices meenemen, en ruimte geven voor signalen die bij alle emotie toch kritisch zijn en verder gaan dan de neus lang is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@dr.lowtune Dat moet men het betere doen dan bij het eerdere IRT. Nu er een incident is gebeurt gaat de emotie weer spelen, maar dit loopt al jaren. verder komt Grapperhaus erg onzeker en onduidelijk over.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:10:
De oplossing op het gebied van drugs is volledige legalisatie onder staatstoezicht tegen reële prijzen (waar btw en accijns op geheven wordt) en goede voorlichting. De eerste 5 tot 10 jaar na legalisatie zullen op bepaalde gebieden de problemen kunnen toenemen, echter zal op lange termijn dit beleid zijn vruchten afwerpen en minder belastend zijn voor het politie- en justitiële apparaat i.p.v meer belastend.
Volslagen kansloos....

De zogenaamde soft-drugs van nu zijn niet meer de soft-drugs van 30 jaar geleden. Als de overheid zelf met drugs komt zal dat een absoluut 'veilige' drug zijn, met een door de overheid veilig geachte hoeveelheid werkzame stof.

Het criminele circuit zal gewoon blijven bestaan met haar eigen, zwaardere middelen.

Vind het werkelijk godgeklaagd wat er in de Kamer gebeurde. Dat 'goedkeurende gelach' over het eigen drugsgebruik terwijl het lijk van de door de drugsmafia geliquideerde advocaat nog warm was. Dezelfde partijen die altijd op het morele paard zitten als het over gezond eten gaat knijpen een oogje (of twee oogjes) toe als het over drugsgebruik gaat.

Ben blij dat het vizier zich langzaam op de gebruikers begint te richten. Want daar ligt de sleutel tot de oplossing van deze ellende. Zonder kogels geen shootings, zonder gebruikers geen drugshandel.

iRacing Profiel

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:40

dr.lowtune

(o\ | /o)

Virtuozzo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:36:
Als we dus op details gaan spitten, prima, maar ik stel voor om eerst even te kijken of we kunnen leren van fouten elders, best practices meenemen, en ruimte geven voor signalen die bij alle emotie toch kritisch zijn en verder gaan dan de neus lang is.
Mijn ervaring, tot nu toe, in het leven is dat mensen niet willen leren van fouten uit het verleden of elders, dus het vooruitzicht lijkt me niet al te positief
Dit gedrag heb ik in de landen waar ik heb gewoond geconstateerd, dus ook in het verre oosten

Bovendien, rationeel handelen profileert niet "zo lekker" als de "emotie" vol bij de hoorns grijpen. Emotie maakt de politiek horny :+

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:53:
[...]

Mijn ervaring, tot nu toe, in het leven is dat mensen niet willen leren van fouten uit het verleden of elders, dus het vooruitzicht lijkt me niet al te positief
Dit gedrag heb ik in de landen waar ik heb gewoond geconstateerd, dus ook in het verre oosten

Bovendien, rationeel handelen profileert niet "zo lekker" als de "emotie" vol bij de hoorns grijpen. Emotie maakt de politiek horny :+
Het is maar hoe je het brengt. Nederlandse politici zijn uit zich zelf verdoemd tot marketing omdat ze ongeacht eigen overtuigingen of zelfbeeld net als de rest van Nederland volledig vast zitten in kaders en frames uit de jaren '80:
  • Technisch-economisch,
  • disconnect markt/mens,
  • disconnect vorm/functie,
  • korte afstand,
  • korte termijn,
  • partijpolitiek.
Het is prima mogelijk om maatschappelijke doelstellingen te vereisten met de vereisten van zowel staat als politiek als burger & bedrijf. Het is een kwestie van omdenken én er reële kennis in stoppen. In heel praktisch opzicht, stuur Grapperhaus naar school, training Rijnland model voor bestuur / beleid / politiek / organisatie. Is dat gat zó gevuld.

De schoen wringt niet in het niet willen, maar in het niet kunnen omdat men een blinde vlek heeft.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Oo-blackgirl-oO
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-10 14:28
Afgelopen weekend nog een stuk uit het AD gelezen over de politie den haag: https://www.ad.nl/den-haa...f-onaantastbaar~aae92962/

Daar schijnen ze elkaar te beschuldigen van het achterhouden van boete-geld en voelen de ploegchefs zich onaantastbaar.

Appgroepen genaamd 'Marokkanenverdelgers' waarin discriminerende grappen en opmerkingen worden gemaakt zijn blijkbaar alledaags daar. Klinkt als juist opgevoed en opgeleid niet?

Als de leiding niet eens een goed voorbeeld kan neerzetten....

Oo-blackgirl-oO wijzigde deze reactie 20-09-2019 11:08 (18%)

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Nu online
alexbl69 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:45:
[...]

Volslagen kansloos....

De zogenaamde soft-drugs van nu zijn niet meer de soft-drugs van 30 jaar geleden. Als de overheid zelf met drugs komt zal dat een absoluut 'veilige' drug zijn, met een door de overheid veilig geachte hoeveelheid werkzame stof.

Het criminele circuit zal gewoon blijven bestaan met haar eigen, zwaardere middelen.
Jouw oplossing is ook volslagen kansloos.

Met 'onder staatstoezicht' bedoel ik dat de staat licenties verleent aan coffeeshops, de coffeeshops alleen de hoeveelheid mogen kweken voor eigen verkoop onder streng toezicht. Verder is er geen bemoeiing van de staat omtrent de percentage THC of welke soorten er wel of niet gekweekt mogen worden. Bemoeit men zich er wel mee dan houdt men zoals jij al aangeeft het criminele circuit instant. Dat cannabis of hasj met een lagere THC gehalten veiliger zou zijn is totale onzin, net als dat je sterke drank zou gaan verbieden omdat drank met een lichte alcohol percentage veiliger zou zijn. Door de hogere THC gehalten in de softdrugs van nu heb je minder nodig voor het gewenste effect, net als met sterke drank het geval is. Zijn er meer alcohol problemen doordat sterke drank momenteel legaal is?
Vind het werkelijk godgeklaagd wat er in de Kamer gebeurde. Dat 'goedkeurende gelach' over het eigen drugsgebruik terwijl het lijk van de door de drugsmafia geliquideerde advocaat nog warm was. Dezelfde partijen die altijd op het morele paard zitten als het over gezond eten gaat knijpen een oogje (of twee oogjes) toe als het over drugsgebruik gaat.
Ik vind het ook diep triest dat de discussie over nieuwe beleid omtrent drugs nu gevoerd wordt terwijl de discussie juist over het falen en fouten van de OM zou moeten gaan aangaande deze zaak.

Het verbieden van drugs in samenhang met een harde aanpak heeft geen enkel effect, waar er vraag is vindt er aanbod plaats, wanneer morgen de suiker verbannen wordt zal hier ook illegale handel in ontstaan. Kijk maar naar de drooglegging in de jaren '20 van de vorige eeuw, en de hypocriete war on drugs die een paar decennia geleden in USA is begonnen en weinig heeft opgeleverd.
Ben blij dat het vizier zich langzaam op de gebruikers begint te richten. Want daar ligt de sleutel tot de oplossing van deze ellende. Zonder kogels geen shootings, zonder gebruikers geen drugshandel.
Naast dat dit volslagen onhaalbaar is, waar ligt de grens?

Stop jij morgen dan ook met het gebruikmaken van jouw auto of de ov? Hiermee financier jij oorlogen. Want zonder gebruik van brandstof flink minder inkomsten voor foute regimes, zonder rijke foute regimes minder oorlogen.

Of met het eten van vlees? Hiermee houdt je de bio-industrie op gang. Zonder vleesconsumptie, geen oerwouden die gekapt worden voor de sojateelt, zonder oerwoud kappingen een leefbaardere aarde.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:09:
[...]

Jouw oplossing is ook volslagen kansloos.

Met 'onder staatstoezicht' bedoel ik dat de staat licenties verleent aan coffeeshops, de coffeeshops alleen de hoeveelheid mogen kweken voor eigen verkoop onder streng toezicht. Verder is er geen bemoeiing van de staat omtrent de percentage THC of welke soorten er wel of niet gekweekt mogen worden. Bemoeit men zich er wel mee dan houdt men zoals jij al aangeeft het criminele circuit instant. Dat cannabis of hasj met een lagere THC gehalten veiliger zou zijn is totale onzin, net als dat je sterke drank zou gaan verbieden omdat drank met een lichte alcohol percentage veiliger zou zijn. Door de hogere THC gehalten in de softdrugs van nu heb je minder nodig voor het gewenste effect, net als met sterke drank het geval is. Zijn er meer alcohol problemen doordat sterke drank momenteel legaal is?

[...]

Ik vind het ook diep triest dat de discussie over nieuwe beleid omtrent drugs nu gevoerd wordt terwijl de discussie juist over het falen en fouten van de OM zou moeten gaan aangaande deze zaak.

Het verbieden van drugs in samenhang met een harde aanpak heeft geen enkel effect, waar er vraag is vindt er aanbod plaats, wanneer morgen de suiker verbannen wordt zal hier ook illegale handel in ontstaan. Kijk maar naar de drooglegging in de jaren '20 van de vorige eeuw, en de hypocriete war on drugs die een paar decennia geleden in USA is begonnen en weinig heeft opgeleverd.

[...]

Naast dat dit volslagen onhaalbaar is, waar ligt de grens?

Stop jij morgen dan ook met het gebruikmaken van jouw auto of de ov? Hiermee financier jij oorlogen. Want zonder gebruik van brandstof flink minder inkomsten voor foute regimes, zonder rijke foute regimes minder oorlogen.

Of met het eten van vlees? Hiermee houdt je de bio-industrie op gang. Zonder vleesconsumptie, geen oerwouden die gekapt worden voor de sojateelt, zonder oerwoud kappingen een leefbaardere aarde.
Nou ja, we zitten hier ook een beetje een non-discussie te voeren.

Drugs zullen nooit gelegaliseerd worden in Nederland.

Het gros van de hier verhandelde en gefabriceerde drugs zijn bestemd voor het buitenland. Een binnenlandse legalisatie lost dat probleem dus niet op.

De landen om ons heen worden overspoeld door drugs uit Nederland, drugs die zij niet willen. Denk je dat die landen staan te juichen als 'narco-staat' Nederland die rotzooi zelf gaat legaliseren?

Gaat nooit gebeuren.

iRacing Profiel

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Modbreak:Het gaat nu wel weer heel erg offtopic.

Grote problemen bij politie en justitie is niet synoniem aan 'Drugsbeleid'.

Maak desnoods een nieuw topic aan.

Vanaf nu weer ontopic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:12

Amphiebietje

In de blubber

Wat doe je als een politiechef kritiek heeft op het functioneren van de organisatie?

Die zet je - natuurlijk - op non-actief

|:(

Kijken wanneer ook naar buiten komt dat het niet hielp dat deze politiechef vrouw en niet-autochtoon was...

Eigenlijk denk ik dat er wat andere mensen bij de politie eens op non-actief moeten worden gezet, te beginnen met de heer Akerboom.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True