Coolblue wilt product retour ná betaling + levering

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In het redelijk recente Coolblue ontbindt overeenkomst ging het ook wel wat apart meen ik me te herinneren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Mrjraider schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:29:
Ben het niet helemaal eens met hierboven.
Ik snap dat je op je woorden moet passen maar ik vind het ronduit belachelijk dat je dan als consument zo moet laten afsnauwen of wegmoffelen. Ik snap niet dat bedrijven hierin eigenlijk altijd een stap op voorlopen want zodra jij als consument op exact dezelfde toon gaat praten moet je maar oppassen voor juristen die je achterna komen.
Tja ook in Nederland is recht gewoon te koop. Als CB wil dat maken ze jou financieel kapot zodat je niet meer kunt procederen.
Maar of CB dat voor dit bedrag gaat doen betwijfel ik. Voor de rest moet je je gewoon niet zo uit de tent laten lokken. Want dat is duidelijk de strategie.
Deur dicht en alleen op formele brieven etc reageren. Voor de rest mond houden en een denkbeeldige dikke middelvinger geven.
Coolblue is gewoon simpelweg te groot geworden. De afgelopen tijd een aantal keer mee gemaakt dat als iets niet in de normale procedure valt, ze het simpelweg niet meer snappen.
Coolblue zit tegenwoordig toch ook ergens in Zuid-Amerika voor support en dergelijke? Dus met onderbetaalde, niet gemotiveerde en/of kundige studenten.
Geen verrassing dit. CB was een heel mooi bedrijf, maar is inderdaad te groot geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door arbraxas op 11-11-2018 21:19 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
arbraxas schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:17:
Tja ook in Nederland is recht gewoon te koop. Als CB wil dat maken ze jou financieel kapot zodat je niet meer kunt procederen.
Dat lijkt me nodeloos paniekzaaiend. Als je zulke stevige claims doet, dan graag niet zonder onderbouwing.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Even doorlezen graag en niet stoppen bij dat regeltje. Dan heb je je antwoord.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
arbraxas schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:26:
Even doorlezen graag en niet stoppen bij dat regeltje. Dan heb je je antwoord.
Daar staat geen onderbouwing.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Blommie01 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:36:
[...]
Ik zeg toch niet dat je jezelf moet laten wegmoffelen. TS moet zich alleen niet laten verleiden om in de discussie mee te gaan. Het stomste wat je kunt doen is je laten leiden door emotie. Voordat je het weet zegt hij iets uit emotie wat later tegen hem gebruikt kan/gaat worden.

TS moet slimmer zijn CB. Niet meegaan in de discussie en het advies van Floppus opvolgen.
Ik probeerde vooral duidelijk te verschaffen vanuit mijn vragen, de discussie verder dan "ik heb betaald voor een set en niet specifiek 69 euro voor de subwoofer en ik ben het oneens met de communicatiestijl" is het niet geweest. Doordat dit nu zichtbaar mislukt is zal ik de verdere adviezen van Floppus gaan opvolgen.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jamoru schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:12:
Ik wist niet dat dit al was gedeeld op Twitter. :P Ik zie nu ook dat CB hierop heeft gereageerd zojuist met de term 'miscommunicatie'. Bijzonder!
Inderdaad:
Zo te lezen is er een vervelende miscommunicatie geweest tussen ons en de klant en zijn we er ook nog mee bezig. Bot zijn is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest!
Ik heb een suggestie voor Coolblue: een budgetje van enkele duizenden euros per klantenservicemedewerker zodat ze dit soort zaken direct kunnen afhandelen. Als die medewerker die 528 euro had kunnen schenken, had dit topic gelijk in de kiem gesmoord geweest. Nu krijg je een collectie van willekeurige negatieve ervaringen. En zolang TS geen gekke dingen doet gaan ze die 528 euro toch nooit zien. Een klant die te goeder trouw is kun je niet zomaar laten terugsturen/bijbetalen en 780 euro is geen gek bedrag voor zo'n set.

Zelf heb ik alleen positieve ervaringen met Coolblue trouwens, en in tegenstelling tot de verhalen hierboven vermoed ik dat dit voor het merendeel van de klanten geldt al kijk ik op https://tweakers.net/shop...blue-punt-nl/shopreviews/ wat daar voor is.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik herinner mij een /r/askreddit thread dat ging over verkeerd bestelde goederen. Het kwam er op neer dat de consument zich geen zorgen zou moeten maken zolang het aankoop bedrag lager is dan de kosten om een zaak aan te spannen.

Kosten voor Coolblue van een subwoofer = maximaal 628, die nu dus refurbished verkocht moet worden = 400?

kosten om een wettelijk traject te starten;

dagvaarding = 81 ex btw
griffierecht = 476 ex btw
advocaat = 45 tot 300 ex btw (per uur)

het is raar dat Coolblue niet de kosten eet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
semi Off-Topic.

Als ik, - als leek- , een subwoofer op internet aan het zoeken ben. En ik zie een Kenwood subwoofer voor € 75,- en een Devine subwoofer voor € 70,- en vervolgens een Denon subwoofer voor € 69,- euro. En ik bestel deze subwoofer voor € 69,-. Want dat is de goedkoopste. Moet ik er dan kennis van hebben dat Denon subwoofers normaal zo'n € 600,- doen? Dat weet ik toch niet als koopjesjager?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Zo te lezen is er een vervelende miscommunicatie geweest tussen ons en de klant en zijn we er ook nog mee bezig. Bot zijn is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest!
Miscommunicatie??? Volgens mij was er geen enkele sprake van miscommunicatie. Coolblue heeft heel duidelijk en ondubbelzinnig haar keuze gecommuniceerd aan de klant: we hebben je een product geleverd tegen een afgesproken prijs, maar we bedenken nu dat we je het niet gaan laten houden, en je hebt nu twee keuzes.

Miscommunicatie. Als dat miscommunicatie is, dan moet er toch eens een communicatiewetenschapper (of iemand met gezond verstand) naar die tent toe, want zo te horen zijn ze basale Nederlandse uitdrukkingen niet meer meester.

CB, u mag het googelen: wat u daar doet noem ik dan weer een eufemisme. Dat is een stijlfiguur waarmee een bepaalde waarheid minder onaangenaam wordt voorgesteld dan ze in werkelijkheid was.

En daar houden wij niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Als je niet mee wilt discussieren hoef je hier ook niet een heel epistel neer te zetten wat mij betreft

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 12-11-2018 08:47 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Remmersmaak schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:45:
semi Off-Topic.

Als ik, - als leek- , een subwoofer op internet aan het zoeken ben. En ik zie een Kenwood subwoofer voor € 75,- en een Devine subwoofer voor € 70,- en vervolgens een Denon subwoofer voor € 69,- euro. En ik bestel deze subwoofer voor € 69,-. Want dat is de goedkoopste. Moet ik er dan kennis van hebben dat Denon subwoofers normaal zo'n € 600,- doen? Dat weet ik toch niet als koopjesjager?
Klopt.

Alleen hier niet relevant want TS heeft een set gekocht en had geen weet van de onderliggende prijzen of het feit dat ze überhaupt ook los verkocht werden. En daarmee is dit hele draadje eigenlijk samengevat.

Dat CB dit niet wil snappen en voor 5 bankjes zo'n onrust en onvrede creëert erg dubieus.

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 12-11-2018 08:48 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 13:08
Ik vraag me af hoeveel mensen de 5.1 set hebben gekocht en met hetzelfde probleem zitten, want die stond al als uitverkocht toen de TS de 3.1 dan maar aangeschaft heeft. Of die was vanaf het begin al niet voorradig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 17:41
Remmersmaak schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:45:
semi Off-Topic.

Antwoord Ja. Je hebt onderzoeksplicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:19

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Heren en dames, even een huishoudelijke mededeling.

Discussiëren met elkaar rondom dit onderwerp is dikke prima en ook nog eens erg interessant!
Laten we dit vooral zo houden door;

- Niet op de man te gaan spelen
- Het constructief tehouden
- Ontopic te blijven
- ...etc. jullie snappen hem wel.

Dan zeg ik happy posting en houd voorgaande puntjes even in gedachten voordat je op de post knop drukt, dank namens ons!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

kerol schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:41:
Ik herinner mij een /r/askreddit thread dat ging over verkeerd bestelde goederen. Het kwam er op neer dat de consument zich geen zorgen zou moeten maken zolang het aankoop bedrag lager is dan de kosten om een zaak aan te spannen.

Kosten voor Coolblue van een subwoofer = maximaal 628, die nu dus refurbished verkocht moet worden = 400?

kosten om een wettelijk traject te starten;

dagvaarding = 81 ex btw
griffierecht = 476 ex btw
advocaat = 45 tot 300 ex btw (per uur)

het is raar dat Coolblue niet de kosten eet
Slecht advies, bij een zaak waar een consument overduidelijk fout zit of zich als een hork gedraagt (hier beide niet het geval) kunnen bedrijven ook gewoon kiezen om te procederen. Je moet wel grenzen stellen als bedrijf en hoewel het financiële plaatje veelal leidend is zal de bedrijfsjurist ook naar andere zaken kijken.
Daarbij moet je niet verwachten dat een gemiddelde klantenservicemedewerker hier zo over nadenkt en als hij/zij dat al doet de bevoegdheid heeft om er naar te handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

henri86 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:47:
Onzin, alleen als je redelijkerwijs kunt vermoeden dat de prijs fout is. Als je een leuk artikel ziet, prijs lijkt okay en die koop je hoef je echt niet eerst uitgebreid onderzoek te doen ... en dan nog, dan heb je het niet kunnen vinden.

Maar nogmaals, hier niet relevant want TS kocht een set en niet de subwoofer.

[ Voor 0% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2018 09:58 . Reden: die zin had niet gemoeten idd. ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Alfa90_Buttje schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:59:
[...]

Onzin, alleen als je redelijkerwijs kunt had kunnen vermoeden dat de prijs fout is. Als je een leuk artikel ziet, prijs lijkt okay en die koop je hoef je echt niet eerst uitgebreid onderzoek te doen ... en dan nog, dan heb je het niet kunnen vinden.

Maar nogmaals, hier niet relevant want TS kocht een set en niet de subwoofer.
FIFY

Op jouw manier kan je het altijd op onwetendheid gooien maar zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

naitsoezn schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:24:
[...]

Da's wel een heel slecht advies, want als Coolblue denkt dat ze nog een vordering op je hebben dan zullen ze het niet zomaar bij één mailtje laten. Het beste kun je dit gewoon even ophelderen door even te bellen (of desnoods een mail te sturen, maar een beller is sneller)
Een vordering op wat? Je besteld iets, je krijgt een bevestiging van levering en daarmee is het koopcontract gesloten.
Het koopcontract is al helemaal gesloten als ze de betreffende order ook gewoon leveren.

Coolblue kan hier niks tegen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:06
henri86 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:47:
[...]

Onderzoeksplicht heeft op iets heel anders betrekking, namelijk de staat/specificaties/etc van het te leveren.

Wat is de laatste update van de TS?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Wallie

Herr

Ik zou dreigen kosten in rekening te gaan brengen als ze je nog langer hiermee gaan bezighouden...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wallie schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:09:
Ik zou dreigen kosten in rekening te gaan brengen als ze je nog langer hiermee gaan bezighouden...
Dat is denk ik niet de tour waarop je moet gaan.
Ik denk dat het verstandiger is jezelf als consument te laten bewijzen dat jij geen weet kan hebben van hun fout en ook daar niet voor verantwoordelijk voor bent,

Als een product elders ook voor ongeveer de zelfde prijs werd aangeboden door een actie, dan mag je redelijkerwijs verwachten dat dit geen fout is maar gewoon een actie.

Dat coolblue uiteindelijk een fout gemaakt heeft, is niet een probleem van de consument. De prijs was niet te mooi om waard te zijn, dus coolblue heeft geen poot om op te staan.

Ik zou gewoon voet op stuk houden, en vol blijven houden met wat coolblue gaat doen.
Als coolblue daadwerkelijk juridische stappen wilt ondernemen (wat ik niet verwacht), dan zou ik pas gaan dreigen met juridische kosten, en je rechten.

[ Voor 13% gewijzigd door Luchtbakker op 12-11-2018 09:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
Edit: Zie hieronder reactie TS & CoolBlue: keurig opgelost :)

S0epkip schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:08:
[...]

Onderzoeksplicht heeft op iets heel anders betrekking, namelijk de staat/specificaties/etc van het te leveren.

Wat is de laatste update van de TS?
TS houdt in de TS netjes de berichten bij. Coolblue reageert als de Belastingdienst - beetje onverwacht, voor zo'n 'hip' bedrijf.

Uiteindelijk zie ik - net als velen in dit topic - niet hoe CB dit gaat kunnen rechtzetten met de door hun voorgestelde 'oplossingen'. Er is geen sprake van een 'evidente fout', ze hebben netjes geleverd en TS heeft nog een aardige smak geld betaald voor een audioset - die in een iets andere samenstelling met 40% korting bij de MM verkocht werd.

CB lijkt TS in het hokje 'opzettelijke profiteurs' te hebben geplaatst oid, terwijl als ze zelf even kijken naar wat ze gedaan hebben dit in dit geval niet op gaat. En dan iedere keer terugkomen op de 69,- voor de subwoofer, die TS nooit ergens gezien heeft 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-11-2018 18:35 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

emnich schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:02:
Op jouw manier kan je het altijd op onwetendheid gooien maar zo werkt het niet.
die laatste zin klopt niet inderdaad... weet niet waarom ik dat schreef.

[ Voor 255% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2018 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
michelsoe12 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:02:
...Je besteld iets, je krijgt een bevestiging van levering en daarmee is het koopcontract gesloten.
Het koopcontract is al helemaal gesloten als ze de betreffende order ook gewoon leveren.

Coolblue kan hier niks tegen beginnen.
Als ik het goed begrijp zit het zo:

Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan, dat betekent dus dat de overeenkomst tot stand kwam op het moment dat de TS het aanbod van CB accepteerde (BW6:217). Maar een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard (BW3:33). CB beweert nu dat die wil er niet was, in dat geval is er nooit een overeenkomst geweest. De vraag is dan of de TS te goeder trouw was bij het vertrouwen op het geuite aanbod van CB, als dat zo is, kan CB zich niet op het wilsontbreken beroepen. (BW3:35) De verjaringstijd voor dit geheel zou in principe drie jaar zijn (BW3:52), of al is geleverd, betaald of wat dan ook maakt daarvoor in principe niet uit, het maakt natuurlijk wel uit voor de gevolgen in het geval van vernietiging van de overeenkomst.

Hier in het topic lijkt in iedergeval de mening dat de TS mocht vertrouwen op het aanbod van CB te overheersen. Als CB dat anders ziet, kunnen ze als ze dat zouden willen naar een derde (de rechter) stappen die daar nog eens een oordeel over kan vellen.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-11-2018 10:13 ]

Acties:
  • +74 Henk 'm!

• Jamoru
  • Laatst online: 23-04 17:45
Laatste update (want oplossing!).

Na een paar pogingen vanmorgen van Coolblue om mij telefonisch te kunnen spreken is dit rond het middaguur alsnog gelukt. Coolblue heeft mij in het gelijk gesteld (in zowel de manier van communiceren dat niet netjes was en de prijs voor de set i.p.v. subwoofer), er is excuses aangeboden en ik mag de set gewoon houden zonder bijbetaling + extra'tje vanwege de gedane moeite en overlast.

Ik heb aangegeven dat het Coolblue zou sieren als ze hier zelf ook nog even willen reageren (mede door de hoeveelheid reacties en mogelijk ook veel mensen hier bij CB bestellen) zodat ze hier zelf ook publiekelijk hun zegje over kunnen doen. Daarna mag wat mij betreft dit topic gesloten worden.

Thumbs up voor Coolblue voor de uiteindelijke afhandeling in ieder geval. Laten we hopen dat ze hier les uit trekken in zowel communiceren richting klanten als de fout op de website zodat dit soort topics in de toekomst niet opnieuw aangemaakt hoeven te worden.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, adviezen en meningen hier! Dit is precies de reden dat ik het topic hier met volle overtuiging heb kunnen plaatsen. Ook thumbs up voor jullie dus!

_/-\o_

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jamoru schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:38:

Na een paar pogingen vanmorgen van Coolblue om mij telefonisch te kunnen spreken is dit rond het middaguur alsnog gelukt. Coolblue heeft mij in het gelijk gesteld (in zowel de manier van communiceren dat niet netjes was en de prijs voor de set i.p.v. subwoofer), er is excuses aangeboden en ik mag de set gewoon houden zonder bijbetaling + extra'tje vanwege de gedane moeite en overlast.

Ik heb aangegeven dat het Coolblue zou sieren als ze hier zelf ook nog even willen reageren (mede door de hoeveelheid reacties en mogelijk ook veel mensen hier bij CB bestellen) zodat ze hier zelf ook publiekelijk hun zegje over kunnen doen. Daarna mag wat mij betreft dit topic gesloten worden.

Thumbs up voor Coolblue voor de uiteindelijke afhandeling in ieder geval. Laten we hopen dat ze hier les uit trekken in zowel communiceren richting klanten als de fout op de website zodat dit soort topics in de toekomst niet opnieuw aangemaakt hoeven te worden.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, adviezen en meningen hier! Dit is precies de reden dat ik het topic hier met volle overtuiging heb kunnen plaatsen. Ook thumbs up voor jullie dus!

_/-\o_
Too little too late. Fijn voor jou, maar aan het interne proces wordt niets veranderd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

FirePuma142 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:42:
[...]

Too little too late. Fijn voor jou, maar aan het interne proces wordt niets veranderd.
Is dat feitelijk zo of je eigen invulling? ;)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

[...]

Werk je bij Coolblue? Nee? Hoe weet je dan dat er niets aan het interne proces wordt veranderd? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Fietsbel schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:47:
[...]

Is dat feitelijk zo of je eigen invulling? ;)
Gezien de eerdere ervaringen gedeeld op dit forum en in dit topic is dit inmiddels typerend gedrag voor CB wanneer iets niet in het standaardproces valt. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er naar aanleiding van het zoveelste issue ineens wel structurele verbetering optreedt. Sterker nog, het zou tegen de trend in gaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
[...]

1. Dat weet je niet
2. Als er elk jaar een 5-tal van deze gevallen zijn, dan los je dat op also uitzondering

De enige manier om dit te vermijden is er voor te zorgen dat je prijzen altijd juist zijn op de website. Daar zullen ze wel processen voor hebben, en die gaan ze niet aan onze neus hangen, want daar zit zeker en vast winstoptimatlisatie in.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

_/-\o_
Mooi zo. Topic had na de eerste reactie dus dicht gekund. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

moah, met die nuance dat dán TS de moeite had gedaan en je een willekeurige ongeïnformeerde medewerker aan de lijn gekregen had, nu heeft TS waarschijnlijk een CB'er gesproken die zich al geheel ingelezen had in de materie en reeds intern een deal had afgesproken, mogelijk afgestemd op de inhoud van dit topic. ;)

feli @Jamoru !! d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2018 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tommie12 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:51:
... De enige manier om dit te vermijden is er voor te zorgen dat je prijzen altijd juist zijn op de website. ...
Of dat je er anders, wat zorgvuldiger wellicht, mee omgaat als dat niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 17:06

VW-Arjan

★★★★★

@Jamoru Mooi! Veel plezier met je set, ben er zelf ook op aan het azen.

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• CoolblueBV
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-04 15:11

CoolblueBV

Bedrijfsaccount Coolblue
Hi Jamoru,

Superfijn dat we je persoonlijk hebben kunnen spreken en dat het probleem nu opgelost is. Nogmaals onze excuses voor het foutje op de website en de manier waarop we daarover gecommuniceerd hebben. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. Sorry daarvoor! Door te leren van dit soort situaties proberen we elke dag een beetje beter te worden.

Met een glimlach,
Ottelien van Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mooi dat het nu netjes opgelost is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:08
begintmeta schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:17:
[...]

Of dat je er anders, wat zorgvuldiger wellicht, mee omgaat als dat niet het geval is.
Onzin. Of moet je bij elke aanbieding van een webwinkel eerst even bellen om te vragen of de prijs die er staat wel klopt?
Er was niets vreemds aan de prijs en TS heeft volkomen te goeder trouw gehandeld, zoals nu ook blijkt uit de uiteindelijke oplossing en reactie van CB.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Barcht schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:58:
[...]

Onzin. Of moet je bij elke aanbieding van een webwinkel eerst even bellen om te vragen of de prijs die er staat wel klopt?
Er was niets vreemds aan de prijs en TS heeft volkomen te goeder trouw gehandeld, zoals nu ook blijkt uit de uiteindelijke oplossing en reactie van CB.
Ik gok dat begintmeta het vanaf de kant van Coolblue bedoelt, niet vanaf de klant-kant zoals jij het opvat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
Hahn schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:00:
[...]

Ik gok dat begintmeta het vanaf de kant van Coolblue bedoelt, niet vanaf de klant-kant zoals jij het opvat.
Hm. Ja, goed mogelijk. In dat geval m'n excuus aan begintmeta.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Ik weet ook zeker dat als er niet zo'n topic geweest was dat ze er niks mee gedaan zouden hebben.

Mijn ervaring met hun is in elk geval niet positief dus ik keek er niet op van

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
mikerosauer schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:36:
Ik weet ook zeker dat als er niet zo'n topic geweest was dat ze er niks mee gedaan zouden hebben.
Zo is het gezegde in Amsterdam ook: als je wil dat de politie wat doet, ga dan naar Twitter, niet naar het bureau...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
mikerosauer schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:36:

Mijn ervaring met hun is in elk geval niet positief dus ik keek er niet op van
Ik wil hier toch even op reageren, want dit soort reacties irriteren me. Er zijn in het verleden vaak zat fouten geweest op de website of bij bepaalde acties waarbij de prijs verkeerd op de website stond. Zo was er een aantal jaar geleden een actie met nieuwe iPhones waarbij ze een stuk goedkoper op de website stonden dan de bedoeling was. Hierbij is dit gewoon verder los gelaten en niets naar de klant gecommuniceerd.

Waarom dat deze keer wel is gebeurd, geen idee, maar dit is gewoon niet hoe het normaal gaat. Dit is ook aangegeven door medewerkers via Twitter voordat deze topic uberhaupt zichtbaar was. Dat er eerder op iets gereageerd wordt omdat iets onder de aandacht staat is natuurlijk het geval. Dit is ook zo wanneer er een klacht binnen komt. Dat zal je overal terug zien. Neemt niet weg dat dit soort problemen ook opgepakt worden zonder media aandacht of een topic van 13 pagina's.

Je zal het niet verwachten, maar waar mensen zitten worden fouten gemaakt. Bij het merendeel gaat het gelukkig gewoon goed en kunnen klanten wel in 1 keer blij gemaakt worden. :)

Reageer hier als jarenlange consument, maar ben wel werkzaam bij Coolblue. Wellicht een biased post, maar heb er zelf weinig baat bij om Coolblue hier in een goed daglicht te zaten.

[ Voor 7% gewijzigd door secretdk op 12-11-2018 22:23 . Reden: n.a.v. comment moderator ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Conclusie: 14 pagina's totaal overbodige discussie.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:09

TheBorg

Resistance is futile.

JukeboxBill schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:53:
Conclusie: 14 pagina's totaal overbodige discussie.
Ehh, nee. Misschien was Coolblue wel helemaal niet overstag gegaan als geen ophef met meer dan 300 reacties was ontstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 19:54
Als waarzegger had ik het nog niet zo mis :9 . Ik had mijn geld er al op gezet ......

Prima reactie van CB uiteindelijk en inderdaad de enige juiste!

Of CB er werkelijk iets van geleerd heeft houd ik persoonlijk absoluut voor mogelijk. Er gaat daar ook heeeeeel veel wel goed!

Als dat het geval is, dan was het een heel mooi leermomentje. Ook voor iedereen hier die al met de meest grote doem-scenario's aankwamen zetten.

Voor de TS: Veel luister-plezier met de set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
mikerosauer schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:23:
[...]

Je werkt er zeker ... zonder deze aandacht was er 0 niks nada mee gedaan.
Klachten worden bij cb niet serieus genomen. Voor jou 1000 andere klanten.. en dozen schuiver niet meer dan dat met een fake lach. Ja als ze kunne verkopen wel ja maar fatersale is bedroeft slecht.....
Slechte ervaring gehad?
Niet mijn ervaring: die is juist andersom. Wellicht dus ook zo benoemen - als jouw ervaring.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 20:18
mikerosauer schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:23:
[...]

Je werkt er zeker ... zonder deze aandacht was er 0 niks nada mee gedaan.
Klachten worden bij cb niet serieus genomen. Voor jou 1000 andere klanten.. en dozen schuiver niet meer dan dat met een fake lach. Ja als ze kunne verkopen wel ja maar fatersale is bedroeft slecht.....
Gedraag je eens even niet zo kinderachtig zeg door te suggereren dat iemand er moet werken omdat hij niet zoals jij negatief is, jouw ervaring is niet gelijk een juist beeld over heel Coolblue.

Ook mijn ervaring is heel anders, sterker nog: toen ik 's avonds om 9 uur een vraag had over een besteld product heeft de beste man het product even opgezocht en uit de verpakking gehaald om mee te kijken omdat hij er met de handleiding ook niet uitkwam. Dat is al een vorm van aftersale en zeker geen dozenschuiver.

Nette reactie nog van Coolblue, fijn dat je ze ook er nog even op hebt gewezen TS. Geniet van je mooie set!

Edit: ondanks dat de poster waar je op reageert wel bij CB werkt, blijf ik bij mijn woorden daarna. Een dozenschuiver vertoont niet de service die wij meermaals hebben ervaren.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 12-11-2018 22:11 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Anoniem: 1002969 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:48:
Gefeliciteerd met deze uitkomst..

Gezwicht voor publieke druk... of een heroverweging door Coolblue omdat ze werkelijk inzien een fout te hebben gemaakt.. laat ik CB het voordeel van de twijfel geven. :P

offtopic:
Ik heb normaal meer respect voor bedrijven die hun rug recht houden als er publiciteit komt, dat showt hun ware aard. (soms zie ik gejank langskomen bij programma's als Kassa waarin ik het bedrijf 100% gelijk geef.. maar ze toch zwichten voor de publiciteit)
Ik denk helaas het eerste.

De meeste reaguurders hebben er denk ik wel begrip voor dat een fout best gemaakt kan worden en dat je dit ook best aan je klant kan voorleggen. Ik zou, zeker als ik een goede klant was, best voor suggesties openstaan.

De manier waarop schiet echter in het verkeerde keelgat, juist omdat CB altijd zo overdreven klantvriendelijk doet! Is dit dan de ware aard?

Ik ben in ieder geval blij voor TS dat het voor hem is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Medione1210 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:56:
[...]

Waarom geen zinvolle reactie ipv ophitsen?
Wat wil je, een bloemetje, "goed opgelost" kaart erbij met daarnaast een essay over mijn bevindingen van dit verhaal?

Lighten up.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 27535

secretdk schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:52:
[...]

Ik wil hier toch even op reageren, want dit soort reacties irriteren me. Er zijn in het verleden vaak zat fouten geweest op de website of bij bepaalde acties waarbij de prijs verkeerd op de website stond. Zo was er een aantal jaar geleden een actie met nieuwe iPhones waarbij ze een stuk goedkoper op de website stonden dan de bedoeling was. Hierbij is dit gewoon verder los gelaten en niets naar de klant gecommuniceerd.

Waarom dat deze keer wel is gebeurd, geen idee, maar dit is gewoon niet hoe het normaal gaat. Dit is ook aangegeven door medewerkers via Twitter voordat deze topic uberhaupt zichtbaar was. Dat er eerder op iets gereageerd wordt omdat iets onder de aandacht staat is natuurlijk het geval. Dit is ook zo wanneer er een klacht binnen komt. Dat zal je overal terug zien. Neemt niet weg dat dit soort problemen ook opgepakt worden zonder media aandacht of een topic van 13 pagina's.

Je zal het niet verwachten, maar waar mensen zitten worden fouten gemaakt. Bij het merendeel gaat het gelukkig gewoon goed en kunnen klanten wel in 1 keer blij gemaakt worden. :)
Als je als betrokkene bij CoolBlue reageert in een topic over CoolBlue, dan is de regel dat dat via het bedrijfsaccount gedaan wordt. Op zijn minst, als je op persoonlijke noot reageert, zal je er dan duidelijk over moeten zijn dat je er werkt. Hier svp rekening mee houden in het vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal offtopic-reacties de Trashcan ingegooid, gezien deze offtopic waren.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 13-05 16:57
secretdk schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:52:
[...]

Ik wil hier toch even op reageren, want dit soort reacties irriteren me.

[...]

Reageer hier als jarenlange consument, maar ben wel werkzaam bij Coolblue. Wellicht een biased post, maar heb er zelf weinig baat bij om Coolblue hier in een goed daglicht te zaten.
Wat klets je nou. Je hebt er juist alle baat bij om CB in een goed daglicht te zetten. Of wou je soms zeggen dat je er belang bij hebt om hier een ongezouten mening te geven met voor en achternaam erbij, als deze mening je werkgever ongunstig gezind is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secretdk
nino_070 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:53:
[...]

Wat klets je nou. Je hebt er juist alle baat bij om CB in een goed daglicht te zetten. Of wou je soms zeggen dat je er belang bij hebt om hier een ongezouten mening te geven met voor en achternaam erbij, als deze mening je werkgever ongunstig gezind is?
De “wij van wc-eend” discussie ga ik niet aan, want dat heeft toch geen zin. Als er structureel iets mis was had ik hier geen persoonlijke reactie achter gelaten, omdat het niet aan mij is om dergelijke problemen hier aan te kaarten, maar door dat intern te doen.

Enige waar ik op wou reageren zijn alle bash reacties op interne processen, die geen enkele fundering hebben. Ik heb als klant zijnde ook wel eens een probleem gehad met mijn bestelling over de jaren heen. Dingen gebeuren, maar het grootste gedeelte gaat gewoon goed. Op klantenservice maken mensen ook fouten. Ik heb er zelf gezeten, dus kan het weten.

Als iets met je bestelling niet goed gaat en het wordt ook niet goed aangepakt kun je een klacht indienen. Krijg je ook gewoon vaak persoonlijk iemand aan de telefoon die z’n best doet om het op te lossen, net als in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door secretdk op 12-11-2018 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

secretdk schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:07:
[...]

De “wij van wc-eend” discussie ga ik niet aan, want dat heeft toch geen zin. Als er structureel iets mis was had ik hier geen persoonlijke reactie achter gelaten, omdat het niet aan mij is om dergelijke problemen hier aan te kaarten, maar door dat intern te doen.
Dan kan je naar mijn mening beter niet reageren?
Wat denk je zelf als je dit leest:
" Reageer hier als jarenlange consument, maar ben wel werkzaam bij Coolblue. Wellicht een biased post, maar heb er zelf weinig baat bij om Coolblue hier in een goed daglicht te zaten."

Een beetje tegenstrijdig niet? Ik werk er maar heb weinig baat om mijn werkgever in goed daglicht te zetten? Dat slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 13-11-2018 00:21 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
3DDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:19:
[...]

Dan kan je naar mijn mening beter niet reageren?
Wat denk je zelf als je dit leest:
" Reageer hier als jarenlange consument, maar ben wel werkzaam bij Coolblue. Wellicht een biased post, maar heb er zelf weinig baat bij om Coolblue hier in een goed daglicht te zaten."

Een beetje tegenstrijdig niet? Ik werk er maar heb weinig baat om mijn werkgever in goed daglicht te zetten? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik werk niet bij de marketing afdeling of bij de klantenservice. Er komt geen bonus of salarisverhoging mijn kant op voor publieke uitingen. Vandaar dat ik aangeef dat het mij geen enkele meerwaarde biedt om hier iets positiefs over Coolblue te zeggen.

Maar zoals ik eerder al zei heeft deze discussie geen toegevoegde waarde, dus ik laat het hier ook bij. Probleem van de TS is inmiddels netjes opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door secretdk op 13-11-2018 00:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barcht
secretdk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:31:
[...]
Probleem van de TS is inmiddels netjes opgelost.
Het punt is dat dit vanaf het eerste moment niet het probleem van TS was, maar een probleem van CB dat CB vervolgens op een nare, intimiderende en volkomen onterechte manier probeerde af te wentelen op TS.
Dus er is niets 'netjes' aan de oplossing van CB. Too little, too late.
De geboden oplossing is volkomen vanzelfsprekend. Als er sprake zou zijn van coulance, zou je het 'netjes' kunnen noemen, maar dat is overduidelijk niet aan de orde.

edit typo

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48

_/-\o_
Kun je aangeven waarom Coolblue bij je telefoontje wel overstag ging? Er heerst nu een happy-ending-sfeer hier (gezien ook je eigen _/-\o_) terwijl Coolblue tot 5 keer toe voet bij stuk houdt en dan bij een telefoontje ineens bakzeil haalt. Enig inzicht in de beweegredenen kan bijdragen aan een beter oordeel over de schappelijkheid van Coolblue in deze zaak.

9 van de 10 mensen hebben ze namelijk waarschijnlijk wel gewoon geld van terug gekregen, dus vraag ik mij sterk af of ze inderdaad vinden dat dit niet zo had gemoeten, of dat dit gewoon staande praktijk blijft en ze alleen toegeven omdat jij misschien wel hebt laten vallen dat er 300 mensen op Tweakers #boos zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:49
Me_Giant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:38:
[...]

Kun je aangeven waarom Coolblue bij je telefoontje wel overstag ging? Er heerst nu een happy-ending-sfeer hier (gezien ook je eigen _/-\o_) terwijl Coolblue tot 5 keer toe voet bij stuk houdt en dan bij een telefoontje ineens bakzeil haalt. Enig inzicht in de beweegredenen kan bijdragen aan een beter oordeel over de schappelijkheid van Coolblue in deze zaak.

9 van de 10 mensen hebben ze namelijk waarschijnlijk wel gewoon geld van terug gekregen, dus vraag ik mij sterk af of ze inderdaad vinden dat dit niet zo had gemoeten, of dat dit gewoon staande praktijk blijft en ze alleen toegeven omdat jij misschien wel hebt laten vallen dat er 300 mensen op Tweakers #boos zijn.
Tja, zo werkt het nou eenmaal. Veel lawaai maken is tegenwoordig de beste tactiek. Ik ben ook gestopt met lange discussies in dit soort situaties en begin gelijk met het schrijven van shopreviews, dan zijn ze doorgaans wel capabel genoeg om de situatie op een juiste manier in te schatten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste