Wat een finale! Het momentum leek ineens gekeerd toen Selby elke gemiste long pot van Luca genadeloos afstrafte, maar die break en uiteindelijk binnengehaalde voorlaatste frame gaven Luca vleugels.
Belangrijkste dingen in snooker zijn imho.Vld1989 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:17:
Maar zijn er nog goede andere tips om beter te worden, behalve eigen materiaal aanschaffen?
NR1 ultrabelangrijkste: Rode ballen zijn 0 punten, alleen rood potten als je op een kleur kan uitkomen, anders gewoon safety spelen. In een 147 zijn maar 15 punten rode ballen en 132 punten de kleuren. Rood is dus insignificant.
Als je een makkelijke rood op de pocket hebt liggen en goed ligt op een normaal een moeilijke rood neem dan de moeilijke eerst en gebruik de makkelijke als reservebal. (dit maakt een break makkelijker groter.)
Ga op een manier staan waar het eigenlijk geen enkele kracht kost om rechtdoor te stoten, dus op een manier waar jouw lichaams geometrie past bij de richting die je op wilt, hou je arm recht naar achter en laat dan je onderarm zonder kracht naar beneden vallen, de positie waarin dat het makkelijkst gaat is de goede.
Leer geen effect te geven. Met de kleine snookerballen en grote hoeveelheid grip van het kleed is het bijna onmogelijk om geen effect te geven, leer dus goed in het midden van de bal te zitten. Om de cueball perfect rechtdoor te laten rollen moet je iets boven het midden van de cueball raken anders glijdt de bal eerst voordat hij gaat rollen.
Als je vaak ziet dat de cueball op een andere plek de objectball raakt dan je intentie was, dan cue je niet recht of (meestal) geef je onbewust een kleinbeetje zij-effect.
Als je zij-effect geeft zal de cueball ook eerst uit willen wijken in de omgekeerde richting, duw een glas buiten het links/rechts-midden en hij gaat de andere kant op.
Ben bewust (1 van de belangrijkste problemen/fouten) dat als je de cueball recht in het midden raakt en de object ball op 45 graden raakt dat ookal je geen zijeffect op de cueball hebt gegeven de objectball doordat je hem schampt wel zijspin krijgt en dus een kromme lijn gaat volgen. (de snelheid waarmee je hem raakt bepaalt de kromming van de objectball, ook de cueball zal na contact zijspin krijgen.)
Als je wel spin geeft op de cueball kan je dus de hoeveelheid spin op de objectball bepalen.
Onderspin op de cueball wordt topspin op de objectball (waardoor vaak objectballen weer terug komen uit de pocket, omdat ze door topspin tegen de pocket proberen te klimmen in plaats van duiken.)
Topspin op de cueball is onderspin op de objectball dus dan wil de bal naar beneden de pocket in duiken.
Langs de band kan je dan met links/rechts effect op de cueball het omgekeerde effect op de objectball creeren om de bal in de pocket te trekken, als je dit verkeerd om doet zal de bal er eigenlijk nooit ingaan zelfs als je de hoek perfect raakt.
Ik speel veel Virtual Pool 4 (op steam), dat spel heeft ook snooker, dan kan je veel van deze physische logica gratis oefenen, om al dit te oefenen op een echte tafel kost veel tijd en is best duur.
Btw een kleine biljart tafel kopen bij de kringloop kan ook wonderen doen voor je techniek.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 02-05-2023 10:55 ]
How do you save a random generator ?
Lezen er hier mensen mee die tips kunnen geven over de aanschaf van een eerste eigen snookerkeu?
Ik speel sinds middelbare school af en aan snooker, altijd met snooker / poolcentrum keuen die vaak niet goed recht meer zijn of met beschadigde pomerans, of die eigenlijk bedoeld zijn voor poolen.
Ik ben nu na jaren niet meer gespeeld te hebben weer met enige regelmaat aan het spelen maar irriteer mij aan de bescikbare keuen in mijn lokale establishment en ben daarom aan het kijken naar een degelijke (beginners) keu. Mijn gedachtengang is geen gezeur meer met het speuren naar een goede keu voor ik kan gaan spelen, en ik kan wennen aan hoe de keu aanvoelt en speelt omdat ik dan altijd met dezelfde keu kan spelen.
Mijn budget zit ergens tussen de 75 en 150 euro.
Ik kan zelf drie merken vinden die online verkocht worden, Buffalo, Eaton en Dufferin, maar geen idee hoe die zich verhouden tegenover elkaar qua kwaliteit, ik kan niet heel veel reviews vinden.
Ik zit op het moment aan zoiets te denken: https://www.bol.com/nl/nl...3-4-cue4/9200000085036430 of een Eaton https://www.buffalo.nl/nl...u-eaton-pro-break-3-delig
Maar ik vind het lastig om een goede keus te kunnen maken en of deze stokken een goede koop zijn of een kat in de zak.
Tips zijn welkom!
Ik speel sinds middelbare school af en aan snooker, altijd met snooker / poolcentrum keuen die vaak niet goed recht meer zijn of met beschadigde pomerans, of die eigenlijk bedoeld zijn voor poolen.
Ik ben nu na jaren niet meer gespeeld te hebben weer met enige regelmaat aan het spelen maar irriteer mij aan de bescikbare keuen in mijn lokale establishment en ben daarom aan het kijken naar een degelijke (beginners) keu. Mijn gedachtengang is geen gezeur meer met het speuren naar een goede keu voor ik kan gaan spelen, en ik kan wennen aan hoe de keu aanvoelt en speelt omdat ik dan altijd met dezelfde keu kan spelen.
Ik kan zelf drie merken vinden die online verkocht worden, Buffalo, Eaton en Dufferin, maar geen idee hoe die zich verhouden tegenover elkaar qua kwaliteit, ik kan niet heel veel reviews vinden.
Ik zit op het moment aan zoiets te denken: https://www.bol.com/nl/nl...3-4-cue4/9200000085036430 of een Eaton https://www.buffalo.nl/nl...u-eaton-pro-break-3-delig
Maar ik vind het lastig om een goede keus te kunnen maken en of deze stokken een goede koop zijn of een kat in de zak.
Tips zijn welkom!
Een keu is zoveel meer dan de stok zelf, en de pomerans heeft ook onderhoud nodig!GN!T!ON schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:12:
Lezen er hier mensen mee die tips kunnen geven over de aanschaf van een eerste eigen snookerkeu?
Tips zijn welkom!
Ga gewoon naar een winkel waar je diverse keu’s en pomeransen kan uitproberen en die ook kan vervangen/repareren.
In oa deventer zit een fysieke winkel. Kijk voor de lol eens hoeveel verschillende pomerans ze daar op een keu kinnen plakken.
https://biljartwinkel.nl/meer/keureparatie
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ik heb zelf een buffalo snooker keu en ben daar tevreden mee. Inmiddels al weer aantal jaren oud. Ooit voor een prikkie gekocht. (Prijs foutje Amazon) Is inclusief koffer. Wel zo handig.!GN!T!ON schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:12:
Tips zijn welkom!
Medespelers hebben een keu van Cuesoul. Te vinden op Duitse amazon.
https://www.amazon.de/dp/...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1
Echt meer dan prima keu's moet ik zeggen. En ook prima prijs en reviews. Ook met koffer en toebehoren. Als de mijne op is zou ik hier ook voor gaan.
Mocht je keu bestellen online. Check wel even of die recht is. Had voor maatje keu besteld en dan was niet recht. Teruggestuurd en nieuwe gekregen. Was ook via Amazon.
Zoals @Illusion aangeeft is onderhoud ook belangrijk. Vooral pomerans. Ook krijt wat je gebruikt maakt verschil. En de ballen. Wij hebben eigen ballen.
En toch is het niveau niet om aan te zien....
Maar het gaat vooral om de gezelligheid en