Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Snooker topic

Pagina: 1
Acties:

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:02
Aangezien ik geen snooker topic kon vinden op het forum, is dit de start voor het topic van en voor snooker liefhebbers!

Laten we het hier over de spelers, wedstrijden, regels, snooker cue's etc etc hebben.

Even mijn link naar snooker:

Ik volg snooker al jaren op tv, de tijd dat Stephen Hendry nog domineerde was een wel het hoogtepunt wat ik mij kan herinneren van "vroeger". Jaartje of 20 geleden ook al diverse keren gesnookerd, meestal als er geen pooltafel vrij was. De 1ste keer dat je een snookertafel in het echt ziet, sla je steil achterover van de afmetingen!
De laatste jaren spelen we regelmatig een paar uurtjes per week. Jammer dat we nog steeds geen breaks kunnen maken van 30-40+, het spelletje blijkt nog steeds erg moeilijk!

Een paar handige links:

http://www.worldsnooker.com/

Wikipedia: Snooker

pilskes wijzigde deze reactie 03-11-2018 19:18 (11%)

• pilskes
Een vraag vanuit mijn kant, waar kan ik omgeving Eindhoven advies krijgen over aankoop van een snooker keu?
Of heeft iemand een tip waar op te letten, wat juist niet etc etc?

• pilskes
Er zijn keu's van €20 en van meer dan €1000, ik kan niet echt vinden wat de verschillen zijn, en waar ik dus op moet letten.

• pilskes
MB147 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:27:
Snooker keu's zijn er in verschillende maten en afwerkingen.Een goede snooker keu maken kost behoorlijk wat tijd, sommigen keu makers doen er meer dan een jaar over eer deze klaar is.

Waar op te letten:
- Lengte van keu varieerd tussen 140 cm en 150 cm (de top van de keu tot net onder je schouder.)
- Grootte van de top 9,5 mm is vrij standaard.
- gewicht van de keu
- dikte van de achterkant.

Hieronder even wat links.
https://handmadecues.com/ op deze site krijg je een goed beeld hoe een keu gemaakt wordt.
https://www.greenbaize.com/ op deze site heb je voldoende keuze naar een keu. Als je een mail stuurt kan de eigenaar je prima helpen.
Thanks voor je tips! Altijd mooi om wat achtergrond info te lezen!

Ik zat te kijken naar een keu van rond de €100-€125, liefst met een kleine extension.

In Nederland , zeker in de buurt van Eindhoven kan ik geen winkel vinden die snooker keu's verkoopt. Het lijkt me makkelijker om even met iemand te praten en dan ook meteen vragen kan stellen/keu's proberen etc.

• pilskes
Ik denk niet dat ik een keu in Engeland ga bestellen. Het liefst in een echte winkel ergens in de buurt, maar anders via internet.

Aangezien we ook (niet goed) met de standaard keu's kunnen spelen die aanwezig zijn in het snookercentrum, moet een keu van +/- €120 wel een verbetering zijn. Wedstrijden gaan er toch niet mee gespeeld worden!

• pilskes
Welke regio speel je?

• pilskes
Typhone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:39:
[...]

Er zit een poolcentrum in Eindhoven waar je snooker keu's kunt kopen. Ik heb de mijne ergens in Arnhem vandaan bij een online shop. Niks speciaals maar wel recht en goed!
Lange tijd regelmatig gedaan (amateur niveau hoor) dus goed ben ik niet maar mis het wel :).
In Woensel bedoel je? Daar komen wij dus regelmatig, maar als wij er zijn, lopen er niet echt (naar ons idee) kundige mensen rond. Misschien eens een andere dag gaan kijken.

De keus die ze daar hebben zijn van Buffalo, zoiets had ik ook in gedachten. Ik kan alleen nergens reviews vinden over dit merk keu's.

• pilskes
Is er nog een minpunt aan een keu die uit 3 delen bestaat ipv 2?

• pilskes
taker1987 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:48:
[...]

hoe ik heb begrepen moet je de butt niet mee rekenen .

hij bedoeld waarschijnlijk 3/4 delig , dat betekent dat de verbinding op 3/4 de zit .. kijk deze 2 plaatjes maar is .

3/4
[Afbeelding]

2 delig
[Afbeelding]
Ik bedoel inderdaad 1/2 ipv 3/4, Bij 1/2 zit het schroefgedeelte op de helft van de keu, bij 3/4 op 75%.

Wat zijn de voor/nadelen van beide systemen?

• pilskes
Gisteren weer 7 frames gespeeld, het ging de eerste 4 frames erg slecht! De meest simpele ballen gingen mis, ik kreeg de snelheid niet goed en kon geen bal goed raken.

Gelukkig ging het daarna wel iets beter, hoogste break was 24 (6 ballen), vooral het feit dat dit 6 ballen waren was fijn!

• pilskes
Zit nog enorm te twijfelen tussen een 1/2 keu (makkelijker te vervoeren) of een 3/4 keu.

Ik ben bang dat bij een 1/2 keu de verbinding precies op de plaats van je kin zit bij het stoten, kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

• pilskes
Afgelopen week een keu besteld bij biljartwinkel.nl. De volgende dag in huis en dezelfde avond mee gespeeld.

Wel een behoorlijk verschil met de keu's waar we normaal mee spelen, voor de verandering meerdere breaks van 20+ gemaakt en een 7 bal break met alleen maar geel en groen.

Ik zeg niet dat ik nu wel fatsoenlijk kan spelen, maar nu kan ik wennen aan 1 keu, en zal het hopelijk iets beter gaan!

• pilskes
taker1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:37:
Nog een paar week en dan ga ik ally Pally bezoeken , iemand interesse in foto’s vanaf de masters ?

Wat zijn jullie verwachtingen van de masters dit jaar ?
Wanneer ga je? Toevallig naar een wedstrijd van O'sullivan?

• pilskes
Een handtekening van Ronnie zou top zijn :P :P

• pilskes
Wel mooie dat Ronnie weer verder is, ook al was zijn spel niet 100%.

Kan wel genieten van een avond snooker kijken, jammer dat de vrouw dit niet zo waardeert

• pilskes
Persoonlijk vond ik het een mooie partij tegen Ding, die bijna 147...pffff, daar zat alles in, mooie ballen, flukes etc.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True