Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Snooker topic

Pagina: 1
Acties:

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:47
Aangezien ik geen snooker topic kon vinden op het forum, is dit de start voor het topic van en voor snooker liefhebbers!

Laten we het hier over de spelers, wedstrijden, regels, snooker cue's etc etc hebben.

Even mijn link naar snooker:

Ik volg snooker al jaren op tv, de tijd dat Stephen Hendry nog domineerde was een wel het hoogtepunt wat ik mij kan herinneren van "vroeger". Jaartje of 20 geleden ook al diverse keren gesnookerd, meestal als er geen pooltafel vrij was. De 1ste keer dat je een snookertafel in het echt ziet, sla je steil achterover van de afmetingen!
De laatste jaren spelen we regelmatig een paar uurtjes per week. Jammer dat we nog steeds geen breaks kunnen maken van 30-40+, het spelletje blijkt nog steeds erg moeilijk!

Een paar handige links:

http://www.worldsnooker.com/

Wikipedia: Snooker

pilskes wijzigde deze reactie 03-11-2018 19:18 (11%)

• MB147
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05 15:41
Hoe lang ben je ?

Ik denk als je langer bent dan 180 cm dan kun je het beste een keu nemen van 58 inch.
Bij 190 cm ga je naar 59 inch.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:55
Stephen Hendry gebruikte naar horen zeggen ook maar een simpele keu tot ie stuk ging. :P
Het 'belangrijke' van een keu zit voornamelijk in de pomerans, dat is immers het gedeelte wat de bal raakt.
Gelukkig is dat een gedeelte wat makkelijk te vervangen of aan te passen is.

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:28
Typhone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:56:
[...]

.....
47
.....

Ik break gemiddeld niet eens. :+
Rood-zwart-rood-roze is al een zeer zeldzam combinatie dus verwacht geen niveau in dat opzicht.
ooh dan zitten we niet ver van elkaar vandaan :P ik ben in januari begonnen en mn hoogste break is nu 24 maar ben al blij met 14 of 16 break 8)

psn: taker-mart

• Hippocampus
MB147 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:43:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een pomerans is onderdeel van de keu en als de keu niet goed is, maakt het ook niet uit wat voor pomerans erop zit.
Vervang de pomerans door een stuk rubber, plastic of kurk en je zal merken dat het niet goed werkt. ;)
Met een scheve keu kan je nog altijd recht stoten hoor. Kwestie van goed opletten hoe je hem vast hebt.
Stephen Hendry gebruikte die simpele keu vanaf zijn jeugd al. Een maal gewend aan een keu is dat geen probleem. Daarna kreeg hij een andere keu in handen en was zijn spel (nar mijn mening) stukken beter, hij in ieder geval meer actie uit de witte bal.
Dat wilde ik juist gebruiken als voorbeeld om er niet te moeilijk over te denken. Meeste mensen geven het materiaal de schuld voor hun gebrek aan kunde. Ik kan een aardig potje poolen, en heb uiteindelijk ooit mijn eigen keu gekocht en natuurlijk ben ik daar aan gaan wennen maar ik speel niet significant slechter als ik eens met een huiskeu moet spelen (ergens op vakantie ofzo). Daar kan je je spel op aanpassen zoals je dat op sommige slecht afgestelde tafels moet doen, of op tafels met een moeilijk laken erop.

Dus als amateur zijnde moet je niet teveel wakker liggen over je materiaal want laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat het aan je keu ligt als je een pot mist :D

Overigens vind ik snooker echt een geweldig spelletje om naar te kijken, maar ik krijg zoveel meer respect voor die toppers als ik het zelf doe :P (hoogste break 28)

• MB147
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05 15:41
Hippocampus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:26:
[...]

Vervang de pomerans door een stuk rubber, plastic of kurk en je zal merken dat het niet goed werkt. ;)
Met een scheve keu kan je nog altijd recht stoten hoor. Kwestie van goed opletten hoe je hem vast hebt.

[...]

Dat wilde ik juist gebruiken als voorbeeld om er niet te moeilijk over te denken. Meeste mensen geven het materiaal de schuld voor hun gebrek aan kunde. Ik kan een aardig potje poolen, en heb uiteindelijk ooit mijn eigen keu gekocht en natuurlijk ben ik daar aan gaan wennen maar ik speel niet significant slechter als ik eens met een huiskeu moet spelen (ergens op vakantie ofzo). Daar kan je je spel op aanpassen zoals je dat op sommige slecht afgestelde tafels moet doen, of op tafels met een moeilijk laken erop.

Dus als amateur zijnde moet je niet teveel wakker liggen over je materiaal want laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat het aan je keu ligt als je een pot mist :D

Overigens vind ik snooker echt een geweldig spelletje om naar te kijken, maar ik krijg zoveel meer respect voor die toppers als ik het zelf doe :P (hoogste break 28)
Ook met de juiste techniek kun je merken dat een keu behoorlijk kan afwijken. Dit noemen ze deflectie.
De meeste fabriek gefabriceerde keu's, vindt ik niet goed, hout is gelakt, balans in de keu is niet ideaal enz..
De sites die ik eerder heb gepost geeft je een goede keu voor een eerlijke prijs. Dit is helaas niet meer te vinden in Nederland.

Ik speel op hoog niveau en heb al aardig wat keu's gehad en weet wat er nu enig zins bij mij past.
Een keu is natuurlijk persoonlijk en je zal niet in 10 minuten tijd kunnen wennen aan een keu, hier zal maanden overheen gaan.

Als amateur en als liefhebber wil je natuurlijk wel een leuke keu in je bezit hebben. Zo'n keu kan dan zeker zo'n 15 a 20 jaar meegaan.

Snooker is zeker erg moeilijk en mag graag kijken naar de vele toernooien.

• Hippocampus
@MB147 Je hebt gelijk dat inferieur materiaal niet helpt. Van de andere kant hoef je daar ook niet in door te slaan denk ik. Het is voor vele onder ons moeilijk het verschil tussen een keu van 100,- of 300,- te merken.

Je kan meer resultaat boeken door meer en beter te trainen dan door enkel een duur stuk hout te kopen.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-05 21:18
Mijn moeder en ik waren helemaal weg van snooker op TV. Toen mijn moeder de uitzendingen op BBC ontdekte, was Stephen Hendry net in opkomst. De grote spelers in die tijd waren (voor zover ik mij nu kan herinneren) Steve Davis, Jimmy White, Dennis Taylor en Terry Griffith.
Vrijwel alle toernooien keken wij, soms tot diep in de nacht.
In die tijd ging ik al regelmatig biljarten met collega's. Ik was niet erg goed, maar ging mee voor de gezelligheid en werd gedoogd ;) vanwege de huur van de tafel te delen.

Toen snooker meer bekendheid kreeg in NL kwamen er ook meer gelegenheden met een snookertafel en op mijn aanraden gingen we toen ook af en toe snookeren. Dat was ook voor mijn in het biljarten geoefende collega's een stuk moeilijker. Vooral de veel grotere tafel en daardoor soms lastig te bereiken bal was een uitdaging.

Tegenwoordig doe ik niets meer aan snooker, zelfs niet kijken op TV want ik heb geen TV-aansluiting meer.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Typhone
  • Laatst online: 14:08
M'n neefje wel meermaals maar ik zelf nooit. Die heeft toen een keu van €3000 (!!!!) meegenomen van één of ander uniek en speciaal houtsoort. Wel grappig om te zien dat de meesten hier hetzelfde niveau halen als ik zo op de comments afgaande. Tenzij gemiddelde elk potje zo'n break van 28 punten voorkomt :D. Dan val ik een niveau omlaag. Het pure management van de bal beheers ik nog lang niet namelijk.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:21
Als je ooit een keer snooker gespeeld hebt, krijg je pas echt respect voor de pro's! Damn wat vond ik dat moeilijk om te doen, terwijl pool/golf best prima ging.

Dit vind ik dan ook geweldig om te zien:
YouTube: O'Sullivan v Selby | Dramatic Black Ball Climax | Fluke Of The Year ???

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-05 21:18
taker1987 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:31:
Topic Eem beetje dood aan het gaan geloof ik 😭

. . .
Misschien omdat het vrijwel alleen nog maar gaat over het aanschaffen van een keu ?

Na het starten van dit topic en mijn eerdere post is mijn belangstelling voor snooker weer gewekt.
Op het onvolprezen Youtube zijn aardig wat filmpjes te vinden, zelfs uit de tijd dat ik de wedstrijden nog volgde.
Wel slecht van kwaliteit, maar de BBC-ontvangst was destijds in NL ook niet geweldig.

Soms ben ik bijna gelukkig

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
taker1987 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:04:
Er is weer een officiële snooker game aangekondigd 😁😁
Al een tijd maar kom er net pas achter

http://www.worldsnooker.c...oker-announce-snooker-19/
Ik zat te lezen in het virtualpool forum op steam. VP4 speel ik wel eens maar zitten belangrijke fouten in. Maar is tot nu toe imho wel 1 van de meest redelijke.

Nu stond er in dat forum door meerdere mensen gesteld dat shooterspool de beste was. En die ziet er ten minste op de videos wat gedrag betreft wel goed uit. (helaas however geen single player.)
http://www.shooterspool.n...arom-shooterspool-videos/

How do you save a random generator ?

• Probub
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-05 23:23
enchion schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:07:
[...]

Ik zat te lezen in het virtualpool forum op steam. VP4 speel ik wel eens maar zitten belangrijke fouten in. Maar is tot nu toe imho wel 1 van de meest redelijke.

Nu stond er in dat forum door meerdere mensen gesteld dat shooterspool de beste was. En die ziet er ten minste op de videos wat gedrag betreft wel goed uit. (helaas however geen single player.)
http://www.shooterspool.n...arom-shooterspool-videos/
Redelijk actieve speler van VP4 hier, top game! Uiteraard niet helemaal realistisch, maar nog niet beters gezien. Kan goed vergelijken opdat ik ook in real Life serieus veel gepoold heb, ook op nationaal niveau.

• supergert
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
taker1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:37:
Nog een paar week en dan ga ik ally Pally bezoeken , iemand interesse in foto’s vanaf de masters ?
Foto's: d:)b Ook van de omgeving/het gebouw? Zoveel zie je daar niet van op TV.

Ik kan 's avonds een paar uurtjes kijken naar de BBC (kijk via satelliet naar RedButton-kanaal of BBC2), biertje erbij en genieten maar :+
Wat zijn jullie verwachtingen van de masters dit jaar ?
Van wat ik gezien heb leek Mark Selby prima in vorm, lijkt me een goede kanshebber.
Maar ik vind het toch vaak behoorlijk onvoorspelbaar hoe een wedstrijd gaat verlopen.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
taker1987 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:37:
Nog een paar week en dan ga ik ally Pally bezoeken , iemand interesse in foto’s vanaf de masters ?
Mag je daar foto's maken dan? Zo ja: graag ;)

pven wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:01 (3%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• pilskes
Een handtekening van Ronnie zou top zijn :P :P

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:28
Ik ga Mn best doen mannen , foto’s van zowel buiten en ga Mn best doen om dit binnen ook voor elkaar te krijgen 😁

psn: taker-mart

• pilskes
Wel mooie dat Ronnie weer verder is, ook al was zijn spel niet 100%.

Kan wel genieten van een avond snooker kijken, jammer dat de vrouw dit niet zo waardeert
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True