• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Topicstarter
Het kon niet uitblijven, na de overname van Flickr door Smugmug gaan er wat zaken (behoorlijk) veranderen, waaronder de limiet op het aantal foto's:

https://www.flickr.com/lookingahead/
Free accounts will soon be limited to 1,000 photos or videos. Flickr isn’t Flickr without the contributions and participation of our free members, and we remain committed to a vibrant free offering.
Met in hele kleine lettertjes onderaan die pagina:
Free members with more than 1,000 photos or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Pro or download content over the limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, free accounts that contain over 1,000 photos or videos will have content actively deleted -- starting from oldest to newest date uploaded -- to meet the new limit.
Leuk als je veel foto's ge-ubb-linked hebt naar bijvoorbeeld GoT of andere fora..

Zelf heb ik ooit al eens Flickr Pro gehad, en met het langzaam doodgaan van 500px en het uitblijven van (voor mij) interessante andere fotohosters zit ik er sterk aan te denken om gewoon weer een abonnement af te sluiten, eerste jaar is 30% korting voor bestaande gebruikers, wat omgerekend op een 30 euro komt.

Maar het zal ongetwijfeld veel stof doen opwaaien..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Dit was vroeger nog veel minder toch? Meen me te herinneren dat het iets van 200 foto's was, daarom ben ik toen overgegaan op een pro account.
Gelukkig heb ik toen gelijk doorlopend genomen want die zijn na de abbonnementswijzigingen van een paar jaar geleden onveranderd door blijven lopen waardoor ik "maar" $45 per 2 jaar betaal.

Diablo3 - Flickr - Strava

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Tot 2013 was het 200 foto's ja.

Meer info over de beweegredenen:

http://blog.flickr.net/en...ree-accounts-1000-photos/

Dat grandfathered abo van je zou ik nog maar even goed nakijken of dat door blijft lopen na de nieuwe wijzigingen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GWBoes Denk nog maar eens terug aan dit: ;)
Flickr Pro pricing 'grandfathered Pro member' verdubbelt!

Volgens de nieuwste mededelingen:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157702923034264/
zouden Flickr Pro accounts nog steeds geen limieten kennen.

...
*Unlimited Photos
All Pros may now upload as many full resolution photos as you can take. As always, photos can be up to 200 megabytes each, and videos can be up to 1 gigabyte.

...

en nog meer lokkertjes:
https://www.flickr.com/lookingahead

En dit zou nieuw(s) zijn:
Premier Support
Skip the line. Flickr Pros now receive priority assistance from our new world-class support team. Available now.

Whatever 'priority assistance' van het nieuwe 'world-class support team' dan ook moge inhouden... :/

Mooie Plaatjes   

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Shit, ik ben gewoon een free flickr user en ik heb 2,696 foto's erop staan. Dus de oudste 1696 foto's worden zonder enige aankondiging gewoon weggepleurd??

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49

Wish

ingwell

Deathchant schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:06:
Shit, ik ben gewoon een free flickr user en ik heb 2,696 foto's erop staan. Dus de oudste 1696 foto's worden zonder enige aankondiging gewoon weggepleurd??
Of het zonder aankondiging gaat gebeuren weet ik niet, maar dit staat er in de kleine lettertjes:
*Free members with more than 1,000 photos or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Pro or download content over the limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, free accounts that contain over 1,000 photos or videos will have content actively deleted -- starting from oldest to newest date uploaded -- to meet the new limit.
Oh... dat staat dus ook in de openingspost... sry :)

[Voor 3% gewijzigd door Wish op 01-11-2018 17:11]

No drama

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Van het huidige 1 Terabyte terug naar 1000 foto's? Dat is wel erg rigoureus...
Chiron schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:06:

met het langzaam doodgaan van 500px
Wat is dan momenteel het platform voor semi-pro's voor het delen van foto's? Instagram?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich is 50 dollar voor 1 jaar niet verkeerd en wil ik best betalen, maar ik vind, zoals Inquestos al zegt, het beleid érg rigoreus...een beetje té, dus ik ga wel naar alternatieven kijken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 19:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Right, dus eerst werd het free account flink opgerekt, waardoor mensen met pro zich afvroegen waarom ze nog pro hadden. Toen werd pro duurder, waardoor nog meer mensen met pro zich afvroegen waarom ze dat nog hadden. En nu wordt free weer zwaar ingeperkt.

Ah well, goede reden om dus gewoon maar mijn pro account door te laten lopen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26
1000 foto's vind ik eigenlijk nog best schappelijk voor een gratis dienst, zolang er tenminste niet ook een limiet aan bestandsgrootte of resolutie wordt gesteld.

Ik ben al lang blij dat ze er niet dezelfde tactiek als photobucket op na houden.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

OK. Ik heb maar 4600 foto's te veel.... 8)7

Tja het verdienmodel (zeker met de huidige formule) was nogal bedenkelijk. En ook het de hele tijd heen en weer jojo-en met de voorwaarden was niet erg relaxed.

Misschien toch maar Pro? Ik post ook veel op 500px maar Flickr is zo handig voor collecties en private / friend&family albums. Van de andere kant voelt het wel beetje als shake-down. Eerst je super veel foto's laten uploaden en dan ineens je voor het blok zetten....

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Chiron

Chiron

Topicstarter
inquestos schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:12:
Van het huidige 1 Terabyte terug naar 1000 foto's? Dat is wel erg rigoureus...

[...]

Wat is dan momenteel het platform voor semi-pro's voor het delen van foto's? Instagram?
Instagram is andere doelgroep.. en sinds de overname door facebook en het gepruts met timeline en algoritmes zakt het ook heel erg af. Eyeem, gurushots, vero, photocrowd, het is het allemaal net niet (voor mij). Om nog te zwijgen over 500px, die je foto's gewoon als stock verkoopt in China :+

Ik weet ook niet of er een platform is wat 'het' momenteel is voor de enthousiasteling eigenlijk, het hangt er helemaal vanaf wat je met je foto's wil doen en wat je schiet.

Beste alternatief is nog een geheel eigen site, maar dan mis je dus het 'social' aspect. En plaatjes in een forum kunnen zetten met ubb codes gaat ook nergens anders zo soepel als op flickr.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Orion84 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:19:
Right, dus eerst werd het free account flink opgerekt, waardoor mensen met pro zich afvroegen waarom ze nog pro hadden. Toen werd pro duurder, waardoor nog meer mensen met pro zich afvroegen waarom ze dat nog hadden. En nu wordt free weer zwaar ingeperkt.

Ah well, goede reden om dus gewoon maar mijn pro account door te laten lopen :P
Of gewoon overstappen naar een andere service, die komen er vast wel. 1000 foto's (okay dan wel in high res) is bijzonder weinig hoor. 2500 is wat meer van deze tijd imho.

😆 - Denk ook eens om ;)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57
Oh top. Heb er over de 100gig staan en 10k aan foto's gebackupped.
Kan ik heel die shit weer naar een nieuwe dienst uploaden.
Voor dit bedrag kan ik net zo goed office 365 nemen krijg ik 1tb die ik overal aan kan spenderen.

Dus als iemand een alternatief weet dan houdt ik mij aanbevolen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 00:22

Tourniquet

Hiya, fellas!

sys64738 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:03:
OK. Ik heb maar 4600 foto's te veel.... 8)7

Tja het verdienmodel (zeker met de huidige formule) was nogal bedenkelijk. En ook het de hele tijd heen en weer jojo-en met de voorwaarden was niet erg relaxed.

Misschien toch maar Pro? Ik post ook veel op 500px maar Flickr is zo handig voor collecties en private / friend&family albums. Van de andere kant voelt het wel beetje als shake-down. Eerst je super veel foto's laten uploaden en dan ineens je voor het blok zetten....
Ik heb er 25.216 op staan :X , gebruik het vooral als een automatische extra cloudbackup. Misschien niet helemaal onterecht dat het niet meer gratis kan, al is 1000 foto's wel erg weinig.

Echter vind ik de site op dit moment niet echt de moeite waard om voor te betalen. Er is al jaren een leegloop bezig, bijvoorbeeld de fotogroepen die voorheen erg populair waren zijn voor 95% doodgebloed. Jammer.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het 'vervelende' van dit soort services (in dit geval Flickr) is, dat het gewoon makkelijk werkt voor veel dingen. Vooral al die include mogelijkheden zijn best wel ok. Natuurlijk valt er altijd wel wat te verbeteren. En natuurlijk zagen we allemaal als we weer eens een 'Bad Panda' voorbij zien komen.
Maar toch... tot nu toe vind ik Flickr, als fotodeel/-sharing dienst nog steeds één van de minst slechtste.
Ik zou trouwens niet weten wat een gelijkwaardig alternatief zou zijn.

Enne wat betreft het jaarbedrag van vijftig piek. Uiteraard wil iedereen het zo goedkoop mogelijk hebben, me too. Maar het is nou eenmaal niet anders. :|

Aardige analogie met mensen die nu boos worden om het verdienmodel van het periodieke abonnementsgeld. Diezelfde soort discussie had je ook toen Adobe afstapte van de éénmalige bedragen versus het CC/maandbedrag van tegenwoordig.
En wat gebeurde er? Juist ja, de omzetcijfers van Adobe zijn alleen maar omhoog gegaan. :+

Mooie Plaatjes   

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19
There is no such thing as a free lunch. Vroeg of laat word je genaaid door die zogenaamde gratis diensten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

$50 per jaar? Is dat dan verhoogd? Ik betaal al jaren $25 per jaar (en hoop dat dat zo blijft).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat bericht heb ik nooit gehad, en heb afgelopen augustus 2018 ook gewoon verlengd voor een jaar voor $25.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Furfoot
  • Laatst online: 10-05 10:34
Zou bijvoorbeeld een Adobe CC Lightroom abbo met 1TB storage vergelijkbaar zijn aan een flickr account. Verdubbeling van de prijs voor de ~20GB aan foto's die ik er heb staan vind ik een beetje te gek.

Instagram

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Compizfox Mazzelaar! Dan was je net op tijd! :)
Ik probeerde half augustus te verlengen en moest de nieuwe (dubbele) prijs aftikken. Ondanks de 'grandfathered account'. :-(

@Furfoot dat hangt er toch vanaf wat je precies wilt/nodig hebt?

Leun/steun je b.v. op al die embedded linking die Flickr levert en de bijbehorende mogelijkheden? Kun/wil je dat omzetten naar een ander hostingplatform?
Of gebruik je Flickr alleen maar om plaatjes te tonen?

E.e.a. hangt natuurlijk af van je beoogd gebruik.

[Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2018 11:46]

Mooie Plaatjes   

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb er minder dan 300 opstaan. Gebruik het zelf niet als image dump dat scheelt. Als de service stopt om foto's via plugins te kunnen tonen op je website. Dan is voor mij vrij simpel dan host ik die paar foto's zelf op mijn VPS en delete ik mijn account bij flickr. Meeste social media accounts zijn al gedeelte Facebook, Google+, Twitter etc ;-).

[Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 02-11-2018 13:39]

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat is dan geen enkel probleem. Pas bij >1000 plaatjes hoef je actie te ondernemen... :)

Mooie Plaatjes   

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het ging mij niet om aantal, maar om de API of deze beschikbaar blijft voor de standaard gebruiker.

Gezien ik verder weinig doe met flickr. Op gebruik van de API na. Tijd om flickr ook de deur uit te doen en de plaatjes zelf te gaan hosten op mijn VPS. Inmiddels account verwijderd op flickr :w

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:12

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Superdaantje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:52:
Het ging mij niet om aantal, maar om de API of deze beschikbaar blijft voor de standaard gebruiker.

Gezien ik verder weinig doe met flickr. Op gebruik van de API na. Tijd om flickr ook de deur uit te doen en de plaatjes zelf te gaan hosten op mijn VPS. Inmiddels account verwijderd op flickr :w
Pleur Koken op je VPS en gaan met die banaan :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34
Mooie tip, heb Koken net geinstalleerd. Eens kijken hoe dat bevalt!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb er zo'n 4600 foto's op staan, joined date in 2007. Vroeger ook een betaald abonnement gehad. Toen vond ik het community-stukje ook wel leuk/nuttig, met die groepen (was zelf ook wat actiever met fotografie bezig). Vanwege privacy heb ik op een gegeven moment alles op private gezet. Inmiddels is het dus puur een soort externe backup en gewoon omdat het soms makkelijk is om op afstand bij je foto's te kunnen komen (als iets ter sprake komt waar je ooit een foto van hebt gemaakt, even snel via je mobiel opzoeken etc.). Alleen dat betaalde abonnement vind ik wat duur, gebruik het zelden. Dus nu ben ik zelf m'n foto's maar aan het verwijderen :w

Beetje dubbel gevoel ook bij hun keus. De vorige 1tb limiet was absurd, dat hele Pro had geen meerwaarde. Dit is weer extreem de andere kant op. Al lijkt dit wel een (naar de gebruiker) eerlijk verdienmodel, mijn geloof in gratis diensten is bijzonder klein. Jammer alleen dat het bedrag voor een casual gebruiker imho te hoog is.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik probeer nu al 2 dagen foto's te uploaden maar hij timet de hele tijd out. Dan zegt ie dat er 2 of 3 foto's failed to upload en dat ik eerst terug moet gaan om de errors te fixen.
Heb het nu met 3 browsers geprobeerd en steeds hetzelfde. Zou het te maken hebben met dat ze nu al uploads aan het beperken zijn? Ik heb 2500 foto's erop...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:34:
. Zou het te maken hebben met dat ze nu al uploads aan het beperken zijn? Ik heb 2500 foto's erop...
FYI:
Free members with more than 1,000 photos and/or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Pro or download content over that limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, Free accounts that contain over 1,000 photos and/or videos will have content actively deleted—starting from oldest to newest date uploaded—to meet the new limit.

Dus nee, dat duurt nog ff... ;)

Maar, heb je al gekeken of soms meer mensen er last van hebben?
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/
(bij mij werkt het overigens prima)

Mooie Plaatjes   

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het gevraagd in het forum. En ik heb zojuist (5 minuten opnieuw geprobeerd) en nu schijnt het te werken :'( Zie je altijd he, eerst allerlei bewijs verzamelen dat het niet werkt en ineens werkt het weer....

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Dat er soms een of twee foto's niet 'pakken' bij het uploaden van veel foto's in een keer heb ik ook weleens, blijkbaar hebben ze dat nog steeds niet gefixed :) Het is iig niets nieuws..

• ThAZiP
  • Laatst online: 26-05 16:56
Schijnbaar heb ik draadje gemist, tevens heb ik niets per e-mail ontvangen vanuit Flickr over de wijzigingen die men heeft doorgevoerd in hun abonnementsvorm.

Vanmorgen werd ik wakker met een mailtje vanuit PayPal, dat die Flickers 49.99USD hebben geïncasseerd. Vanzelfsprekend ben ik het hier niet mee eens en wil ik van dit abonnement af.

Heb inmiddels zowel Flickr als PayPal aangeschreven dit als dispuut te zien, echter vraag ik me af in hoeverre het "stilzwijgend verlengen" met wederom een jaar, voor het dubbele tarief, rechtsgeldig is in Nederland.. Iemand een idee?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als ik jou was zou ik mijn mailbox eens goed doorspitten, want ik heb daar gewoon een maand vóór de verlenging (en verhoging) een mailtje over gehad.

Verder gaat dit topic niet over de prijsverhoging van de Pro accounts, maar over het beperken van de mogelijkheden van de Free accounts. De prijsverhoging van Pro is hier besproken: Flickr Pro pricing 'grandfathered Pro member' verdubbelt!

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zojuist maar de overstap naar Pro gemaakt. Ik had 2700 foto's en ik wilde ze absoluut niet deleten omdat er ook veel naar toe gelinked is. 50 dollar betaald voor een jaar via Paypal. Eens kijken hoe de vlag er volgend jaar voor hangt. Het principe buigen of barsten staat me echt niet aan.... Eerst free members 1tb geven en nu ineens terug naar 1000 foto's. Maar goed, tis niet anders. Dan maar buigen...

• ThAZiP
  • Laatst online: 26-05 16:56
Orion84 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:28:
Als ik jou was zou ik mijn mailbox eens goed doorspitten, want ik heb daar gewoon een maand vóór de verlenging (en verhoging) een mailtje over gehad.

Verder gaat dit topic niet over de prijsverhoging van de Pro accounts, maar over het beperken van de mogelijkheden van de Free accounts. De prijsverhoging van Pro is hier besproken: Flickr Pro pricing 'grandfathered Pro member' verdubbelt!
Volgens mij gaat dit topic over de gewijzigde voorwaarden, maar in ieder geval bedankt voor de link naar het andere draadje.

Ik zal de mailfolder (=hotmail) nog eens doorspitten, maar ik heb sowieso niets staan van Flickr in mijn inbox.

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Heb even met Koken zitten spelen.... wat een bug-fest. Linux servertje optuigen was zo gebeurt en ook installatie ging best makkelijk. Maar daarna begint het al bij het inlog scherm. Met de juiste credentials kon ik totaal niet inloggen. Maar als je het vinkje "remember me" aan kruist, lukt het ineens wel met de zelfs user/pass. Dan voel je al nattigheid.

Dus eerst beetje rondgeklikt. En vervolgens geprobeerd foto te uploaden. Niet lukken en vage foutmelding over HTTP error. Onderwater kon je zien dat ergens een 401 vandaan kwam. Lekker dan. Voel me niet erg gemotiveerd om hier verder in te duiken.... Jammer want het zag er verder best goed uit.

Maar zelf hosten is nog steeds wel reele optie als ik goed pakket kan vinden. Chevereto schijnt wel ok te zijn dus die ga ik nog wel even bekijken. Maar als jullie nog tips hebben,hoor ik het graag.

• sohus
  • Laatst online: 25-05 22:31
Snap niet waarom betalen voor producten slecht is?

Het bedrijf achter SmugMug neemt Flickr over. Hebben een goede reputatie, een zeer degelijk product dat veel gebruikt wordt door fotografen met eerlijke prijzen. In tegenstelling tot Yahoo, dat behoort tot de vijandelijke data bedrijven uit Silicon Valley, krijg je nu een familiebedrijf dat een gezond business model heeft. Ja, het kost wat meer, maar je betaalt niet met je data en steunt een bedrijf waarvan hun missie is om goede diensten aan fotografen te leveren. In januari is de eerste winst al dat je geen Yahoo login meer nodig hebt om Flickr te gebruiken.

Wat ik in veel van jullie reacties lees is dat jullie ontzettend veel gebruik maken van Flickr voor back-up, delen etc. maar te beroerd zijn om er 50 euro per jaar voor te betalen, terwijl velen wel een tienvoud aan cameras en lenzen uitgeven. Ik geef mijn geld ook liever aan hardware uit, maar als je het breed trekt dan horen post-processing (e.g. Adobe Creative Cloud abonnement of Capture One license) en alles omtrent backup en sharing ook gewoon thuis in je investering.

Self-hosting is leuk maar is voor de meeste mensen en meeste cases minder praktisch, werkt minder goed en het is vaak ook minder veilig omdat je niet de middelen hebt die grote bedrijven hebben om data en servers te beschermen. Daarnaast is self-hosting of VPS ook niet gratis, en heb je zeker geen ongelimiteerde opslag bij die diensten. Kanttekening: grote bedrijven zijn natuurlijk wel eerder doelwit van hacks vanwege het grote aantal krantendata dat ze hebben.

Onder aan de streep: ik betaal graag 12 euro per maand aan Adobe, 5 euro per maand aan Backblaze, minder dan10 euro per maand aan Microsoft (familie abo met 5TB OneDrive) en 5 euro per maand aan SmugMug voor peace of mind en een prettige workflow over meerdere apparaten, met redundancy en delen met familie, vrienden en soms klanten. Zet dat af tegen de kosten van analoge film en de ontwikkeling daarvan en het is in verhouding peanuts.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sys64738 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:12:
Heb even met Koken zitten spelen.... wat een bug-fest. Linux servertje optuigen was zo gebeurt en ook installatie ging best makkelijk. Maar daarna begint het al bij het inlog scherm. Met de juiste credentials kon ik totaal niet inloggen. Maar als je het vinkje "remember me" aan kruist, lukt het ineens wel met de zelfs user/pass. Dan voel je al nattigheid.

Dus eerst beetje rondgeklikt. En vervolgens geprobeerd foto te uploaden. Niet lukken en vage foutmelding over HTTP error. Onderwater kon je zien dat ergens een 401 vandaan kwam. Lekker dan. Voel me niet erg gemotiveerd om hier verder in te duiken.... Jammer want het zag er verder best goed uit.

Maar zelf hosten is nog steeds wel reele optie als ik goed pakket kan vinden. Chevereto schijnt wel ok te zijn dus die ga ik nog wel even bekijken. Maar als jullie nog tips hebben,hoor ik het graag.
Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken verder maar ik ben benieuwd wat ik tegen kom. Zoiets kan namelijk ook aan de configuratie liggen maar als "remember me" wel werkt klinkt dat wel als een dikke bug :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• icecreamfarmer
sohus schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:06:
Snap niet waarom betalen voor producten slecht is?

Het bedrijf achter SmugMug neemt Flickr over. Hebben een goede reputatie, een zeer degelijk product dat veel gebruikt wordt door fotografen met eerlijke prijzen. In tegenstelling tot Yahoo, dat behoort tot de vijandelijke data bedrijven uit Silicon Valley, krijg je nu een familiebedrijf dat een gezond business model heeft. Ja, het kost wat meer, maar je betaalt niet met je data en steunt een bedrijf waarvan hun missie is om goede diensten aan fotografen te leveren. In januari is de eerste winst al dat je geen Yahoo login meer nodig hebt om Flickr te gebruiken.

Wat ik in veel van jullie reacties lees is dat jullie ontzettend veel gebruik maken van Flickr voor back-up, delen etc. maar te beroerd zijn om er 50 euro per jaar voor te betalen, terwijl velen wel een tienvoud aan cameras en lenzen uitgeven. Ik geef mijn geld ook liever aan hardware uit, maar als je het breed trekt dan horen post-processing (e.g. Adobe Creative Cloud abonnement of Capture One license) en alles omtrent backup en sharing ook gewoon thuis in je investering.

Self-hosting is leuk maar is voor de meeste mensen en meeste cases minder praktisch, werkt minder goed en het is vaak ook minder veilig omdat je niet de middelen hebt die grote bedrijven hebben om data en servers te beschermen. Daarnaast is self-hosting of VPS ook niet gratis, en heb je zeker geen ongelimiteerde opslag bij die diensten. Kanttekening: grote bedrijven zijn natuurlijk wel eerder doelwit van hacks vanwege het grote aantal krantendata dat ze hebben.

Onder aan de streep: ik betaal graag 12 euro per maand aan Adobe, 5 euro per maand aan Backblaze, minder dan10 euro per maand aan Microsoft (familie abo met 5TB OneDrive) en 5 euro per maand aan SmugMug voor peace of mind en een prettige workflow over meerdere apparaten, met redundancy en delen met familie, vrienden en soms klanten. Zet dat af tegen de kosten van analoge film en de ontwikkeling daarvan en het is in verhouding peanuts.
Naja het punt is dat de wijziging vrij groot is en het bedrag ook. Voor €5 p.m. heb je ook office 365 inc 1 TB aan cloud.
Dan is €5 puur voor foto's opslaan prijzig.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het product is ook niet slecht. Persoonlijk had ik zo iets van, waar gebruik ik flickr nu echt voor. Plaatste eens in de zoveel tijd een foto. Zo'n 200+ foto's vanaf 2009. Deed er afgelopen paar jaar gewoon weg te weinig mee. en het gebruiken als Cloud opslag, tja daar heb ik andere opties voor. ;-)

Hier is 500px, flickr, Instagram etc. de deur uit gevlogen. Facebook en Twitter waren al de nek om gedraaid. Het was hier meer opruiming van social media accounts. Zie voor mij persoonlijk de toegevoegde waarde er niet meer van.

[Voor 45% gewijzigd door Daan_ op 03-12-2018 11:29]

• sohus
Superdaantje schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:21:
Het product is ook niet slecht. Persoonlijk had ik zo iets van, waar gebruik ik flickr nu echt voor. Plaatste eens in de zoveel tijd een foto. Zo'n 200+ foto's vanaf 2009. Deed er afgelopen paar jaar gewoon weg te weinig mee. en het gebruiken als Cloud opslag, tja daar heb ik andere opties voor. ;-)

Hier is 500px, flickr, Instagram etc. de deur uit gevlogen. Facebook en Twitter waren al de nek om gedraaid. Het was hier meer opruiming van social media accounts. Zie voor mij persoonlijk de toegevoegde waarde er niet meer van.
Ben het helemaal met bovenstaande eens. Heb zelf ook praktisch al mijn social media weggedaan. Gebruik alleen nog WhatsApp (waar ik vanaf wil maar is met familie en vrienden op dit moment niet te doen) en hier een daar een forum. Zie de waarde er ook niet meer van. Maar voor familiedelen werkt SmugMug wel lekker, maar ik heb dan ook alles private staan. Lightroom CC (nieuwe cloud versie) heeft ook dergelijke functionaliteit, maar mist nog wat features zoals password protectie dus gebruik het daardoor nog niet.

Mijn December project gaat het upgraden van mijn Synology Disk Stations worden met nieuwe schijven en eens kijken hoe ik daarmee uit de voeten kan in mijn workflow.
icecreamfarmer schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:20:
[...]

Naja het punt is dat de wijziging vrij groot is en het bedrag ook. Voor €5 p.m. heb je ook office 365 inc 1 TB aan cloud.
Dan is €5 puur voor foto's opslaan prijzig.
Afhankelijk van je levensstijl en inkomen uiteraard, maar klopt. Ik heb meeste zaken met mijn vrouw, ouders en zus geoptimaliseerd in familie abonnementen. De waarde in Smug Mug of Flickr zit hem dan vooral in het delen van foto's met een fijne interface, alsmede het bekijken van foto's op de Apple TV/mobiele apparaten.

[Voor 18% gewijzigd door sohus op 03-12-2018 12:08]

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ventieldopje schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:15:
[...]

Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken verder maar ik ben benieuwd wat ik tegen kom. Zoiets kan namelijk ook aan de configuratie liggen maar als "remember me" wel werkt klinkt dat wel als een dikke bug :+
Tja, LAMP servertje opzetten is eitje. En hij checkt netjes of alle preconditions er zijn. Zo moest ik GD en ImageMagik installeren en dat was ook zo gelukt. Het niet uploaden van files schijnt aan oude PHP setting te liggen.

Maar Koken wordt al tijden niet meer onderhouden en dan krijg je dit soort dingen. Jammer genoeg.

Het is helaas ook niet open source en dus wordt forken lastig.

• icecreamfarmer
Eerste jaar is nu trouwens minder dan $3 p.m ik denk dat ik dat maar doe en dan maar zie.
Geen zin om daarvoor 44k aan foto's opnieuw te uploaden plus het heeft een leuke functie op de chromecast.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sys64738 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:
[...]
Tja, LAMP servertje opzetten is eitje. En hij checkt netjes of alle preconditions er zijn. Zo moest ik GD en ImageMagik installeren en dat was ook zo gelukt. Het niet uploaden van files schijnt aan oude PHP setting te liggen.

Maar Koken wordt al tijden niet meer onderhouden en dan krijg je dit soort dingen. Jammer genoeg.

Het is helaas ook niet open source en dus wordt forken lastig.
Ah ja ik zie het inderdaad, balen. Dan toch zelf maar wat knutselen vrees is :)

www.maartendeboer.net

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sohus schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:06:

Laten we even vooropstellen dat jij niet voor iemand anders kunt bepalen of ze wel/niet "graag" 50 dollar per jaar willen betalen, ongeacht of jij het relatief gezien bij een goeie investering vindt horen. Fijn dat jij dat allemaal wel zo verstandig en netjes doet, maar ga aub niet roomser doen dan de paus; waar mensen over klagen is dat ze 1TB aan limiet krijgen, daar gebruik van maken en ineens worden alle foto's tot de nieuwste 1000 gewoon verwijderd. 1TB vs 1000 foto's....dat gaat best ver (mijns inziens ook) en dáár klagen mensen over.
Alsof 100% van de mensen denkt "goh ik krijg 1TB, maar laat ik voor de zekerheid dit maar niet gebruiken voor het geval ze 't me af nemen". Zo denkt bijna niemand tenzij ze al niet veel deden met Flickr, maar dat zijn dan ook niet de mensen die klagen.
Ik heb ook gewoon die 50 dollar betaald voor Flickr PRO, maar als het niet zo verrekte veel werk zou zijn om alle foto's weg te halen en bij elke website (vooral gathering.tweakers.net) alle linkjes te updaten met nieuwe (dan ben ik maanden bezig) dan had Flickr's arrogantie ervoor gezorgd dat ik weg was gegaan. Voor mij was het typisch gevalletje: pech accepteren en move on, maar ik vind 50 dollar voor dit soort "praktijken" dus ook te veel.

• sohus
Deathchant schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:07:
[...]

Laten we even vooropstellen dat jij niet voor iemand anders kunt bepalen of ze wel/niet "graag" 50 dollar per jaar willen betalen, ongeacht of jij het relatief gezien bij een goeie investering vindt horen. Fijn dat jij dat allemaal wel zo verstandig en netjes doet, maar ga aub niet roomser doen dan de paus; waar mensen over klagen is dat ze 1TB aan limiet krijgen, daar gebruik van maken en ineens worden alle foto's tot de nieuwste 1000 gewoon verwijderd. 1TB vs 1000 foto's....dat gaat best ver (mijns inziens ook) en dáár klagen mensen over.
Alsof 100% van de mensen denkt "goh ik krijg 1TB, maar laat ik voor de zekerheid dit maar niet gebruiken voor het geval ze 't me af nemen". Zo denkt bijna niemand tenzij ze al niet veel deden met Flickr, maar dat zijn dan ook niet de mensen die klagen.
Het is vrij simpel: de Metro gaat naar een Telegraaf model. En dat is precies de reden dat ik niet graag gratis diensten gebruikt, want je betaalt met je data. Gezonde bedrijven geven geen 1TB gratis weg, dat doen data parasieten zoals Google, Facebook en Yahoo die hele andere manieren hebben om geld aan jou te verdienen.

Ja het is zuur, maar dat is de prijs van gratis. Dat het af en toe ongemakkelijk is als het opeens niet meer werkt. IMO kun je dus alleen jezelf verwijten dat je zo afhankelijk bent van een gratis dienst.

"Voor niets gaat de zon op!"

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zie dat je een gratis Tweakers account hebt..... Zou maar snel een abbo nemen.

Je weet dat je een hele andere discussie aan het voeren bent dan waar mensen over vallen?

Gabriël ITX

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier staan alle recente vragen/opmerkingen over wat er allemaal gaat veranderen bij Flickr, bij elkaar:

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157700044866142/

Wellicht ook interessant: (voor Pro accounts) 'Pro Perks'
  • Get 15% off Creative Cloud
  • 20% off Peak Design’s trusted gear and accessories—award-winning bags, straps, and more for the on-the-go Flickr Pro.
  • 20% off Priime's Lightroom presets bundle
en nog wat zaken. (allemaal te vinden bij je account gegevens)

[Voor 53% gewijzigd door ehtweak op 04-12-2018 09:19]

Mooie Plaatjes   

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jammer dat die '15% off Creative Cloud' alleen geldt voor de volledige CC suite en niet op alleen het fotografie abo.

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Oh my.. die peak design korting is wel leuk.. alleen ik heb al teveel fototassen :+

En van 1TB 'graties' naar 1000 foto's mag misschien fors zijn, tot 2013 was de limit van de photostream nog 200 foto's. Om dan naar 1TB (praktisch 'unlimited') te gaan is ook absurd, een wanhoopspoging van Yahoo om mensen te trekken, en dat heeft Flickr geen goed gedaan.

En ze worden niet 'gewoon' verwijderd, je krijgt als gebruiker een ruime periode om je boel te downloaden als het nieuwe plan je niet zint. Maar dat zijn mijn 2 centen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog even een reminder voor diegenen die nog actie willen/moeten ondernemen:

Free members with more than 1,000 photos and/or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Pro or download content over that limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, Free accounts that contain over 1,000 photos and/or videos will have content actively deleted—starting from oldest to newest date uploaded—to meet the new limit.

bron: https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157702923034264/

M.a.w. vanaf 5 februari 2019 gaat de 1000-limiet geëffectueerd worden voor de gratis leden!

Mooie Plaatjes   

• icecreamfarmer
ehtweak schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:31:
Nog even een reminder voor diegenen die nog actie willen/moeten ondernemen:

bron: https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157702923034264/

M.a.w. vanaf 5 februari 2019 gaat de 1000-limiet geëffectueerd worden voor de gratis leden!
Btw lep ook op VS als land te selecteren anders ben je nog duurder uit. Dan komt er even $15 bovenop de jaarprijs.

• Brent
  • Laatst online: 28-05 17:20
Superdaantje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:52:

Heb net even de API voorwaarden doorgenomen maar kan nergens uit opmaken dat API access verdwijnt voor Free gebruikers. Iemand die meer weet?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 20:04
Is het mogelijk om in 1x alle foto's van Flickr te halen? Ik heb niet zo'n zin om ervoor te betalen, maar er staan wel een aantal foto's waar ik elders geen backup van heb. Heb ook weinig zin om alles één voor één aan te klikken :P

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Knul Volgens mij staat jouw vraag alhier:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157664946096597/
beschreven.

@icecreamfarmer Bedoel je niet dat je als Europese klant gewoon onze BTW/VAT dient te betalen?
Lijkt me niks bijzonders.
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157704828480414/
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157701819726222/

Ik heb zelf, afgelopen augustus 2018, ook gewoon U$ 49,99 afgetikt (via cc) voor een Pro Account

Mooie Plaatjes   

• Paulus07
  • Niet online
Na aantal jaren gebruik gemaakt te hebben van flickr en sinds 2010 PRO geworden nu toch ervoor gekozen om deze keer niet te verlengen.
Gebruikte flickr voornamelijk om snel foto's te uploaden en deze te kunnen delen/embedden op fora etc.
Verder beheer van de foto's zelf was nog altijd omslachtig en moest je vaak via omwegen zien te regelen.

Vandaag dus even een 7500 foto's gedownload en ingepakt als backup en daarna op flickr verwijderd. :P
Heb er nu nog enkel screenshots staan om te sharen. Dat red ik wel met de 1000 foto limiet :)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:57:
Is het mogelijk om in 1x alle foto's van Flickr te halen? Ik heb niet zo'n zin om ervoor te betalen, maar er staan wel een aantal foto's waar ik elders geen backup van heb. Heb ook weinig zin om alles één voor één aan te klikken :P
Ik heb het via de albums gedaan
Nog steeds per item, maar ik had een paar albums ( 7000 foto's )
maken ze een zip daarvan, en krijg je in je flickrmailbox een downloadlink
Snelheid valt alleszins mee, 20MB ( ziggo 250/40 )

( je kan dan ook alles in één album zetten, maar je krijgt dan zips met max 4GB grootte, dus alsnog meerdere files te downloaden )

[Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 04-01-2019 08:33]

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vroeg me af of er ook op een of andere manier metadata te downloaden valt?

Mijn usecase: 1000tal foto's vnl scans van 125 jaar Rode Kruis (lokale afdeling). De scans hadden geen exif dus heb die er vaak manueel bijgezet. Zou zonde zijn als ik dat alsnog nog eens moet doen.

Offtopic
We zijn nu aan het kijken of we geen online DAM (freeware) kunnen vinden om de boel verder te kunnen beheren/bijwerken (zelf hosten geen probleem).

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
moozzuzz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Ik vroeg me af of er ook op een of andere manier metadata te downloaden valt?

Mijn usecase: 1000tal foto's vnl scans van 125 jaar Rode Kruis (lokale afdeling). De scans hadden geen exif dus heb die er vaak manueel bijgezet. Zou zonde zijn als ik dat alsnog nog eens moet doen.

Offtopic
We zijn nu aan het kijken of we geen online DAM (freeware) kunnen vinden om de boel verder te kunnen beheren/bijwerken (zelf hosten geen probleem).
Van de foto's die ik heb opgehaald is de exif intact gebleven
Dus als jij ze goed ingevoerd hebt, blijft dat ook behouden

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:59:
Van de foto's die ik heb opgehaald is de exif intact gebleven
Dus als jij ze goed ingevoerd hebt, blijft dat ook behouden
De exifs blijven inderdaad intact, maar ik had de foto's ook een indicatief "somewhere in" jaartal meegegeven (zichtbaar in de camera-roll) alsook enkele tags. Die metadata zijn verloren blijkbaar... :/. Heb nu Adobe Air + FlickrDownloadr geinstalleerd en krijg dan per foto een .json met de metadata erbij.

code:
1
{"Tags":"archief, 1930-1939, 1939, Sociale hulpverlening","Description":"Sociale hulpverlening, Sintfeest","Title":"1939-4"}

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Kogel is door de kerk: ik ben voor het eerst in mijn leven Flickr PRO! Had geen tijd om zelf hosten nog uit te zoeken dus dit was even de snelste optie. Maar het voelt wel soort van verkeerd... toch beetje voor het blok gezet zo.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg dit berichtje van flickr:

we're offering 15% off the first year of your Pro account until January 8, 2019. Go ahead, upload everything. We can't wait to see the view from behind your lens.

Use offer code FLICKRPRO15 at checkout.
Offer expires January 8, 2019.

Dus voor diegenen die nog geïnteresseerd zijn...

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Inmiddels schijnt de 1000+ limiet, vanaf nu, geëffectueerd te worden:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157705513335185/

I know we’ve announced this many times already, but I want to remind you that beginning today, free accounts with more than 1,000 photos or videos are no longer able to upload additional content.
...

Mooie Plaatjes   

• Paulus07
  • Niet online
Omdat ik een ander Web addresses wil gaan gebruiken moet je een compleet nieuw flickr account aanmaken. Maar bij Yahoo kan je de mail van je huidig account niet wijzigen -_-

Wat een omslachtig gedoe altijd met flickr/yahoo voor dit soort dingen.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Paulus07 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:58:
Omdat ik een ander Web addresses wil gaan gebruiken moet je een compleet nieuw flickr account aanmaken. Maar bij Yahoo kan je de mail van je huidig account niet wijzigen -_-

Wat een omslachtig gedoe altijd met flickr/yahoo voor dit soort dingen.
Het is toch niet meer van Yahoo maar van SmugMug?

www.maartendeboer.net

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Klopt, maar je kan volgens mij nog geen nieuw account aanmaken zonder Yahoo account.

Edit: net even dubbelcheck gedaan. Als je op Sign Up klikt op Flickr, wordt je geredirect naar de Yahoo registratie pagina 8)7

[Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 14-01-2019 13:46]

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Het kan nog niet nee, zou wel ergens deze maand moeten gebeuren. Zodra het er is gooien ze er wel een announcement uit:

https://blog.flickr.net/e...g-the-yahoo-login-behind/

• Paulus07
  • Niet online
sign up is nog steeds redirect naar yahoo.
Even wachten tot het om is, dan pas ik het aan :) (hoop ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hogere kosten. Geen gratis onbeperkte accounts meer. Grootvader accounts geschrapt. Statistics die balistic gaan. 1000 plaatjes limiet. Regelmatige foute panda's. En nog veel meer flickr gezaag en gezever. :+

De laatste weken verschijnen er steeds meer berichten dat er nu toch echt wat gaat veranderen.

De nieuwe login komt eraan:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157703312884302/
eindelijk!

Video platform ombouw:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157707238843224/

Updates op hun server/database platforms:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157707090281734/

Het nieuwe 'plusje' bij de foto's:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157704833570301/

Een slordige honderd miljoen accounts die ff overgezet moeten worden. _/-\o_
Enige honderden petabytes aan data die gemigreerd dient te worden.

En ondertussen al die users maar klagen als er weer eens iets niet werkt. ;)

[Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 03-03-2019 23:22]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat wil je met dit topic?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Precies wat er staat: ;)
Ik wil een discussie-, ervaring- of feedbacktopic starten (volgens tweakers topic start tekst)
m.b.t.
SmugMug is druk bezig met Flickr.

Lijkt me interessant en lezenswaardig i.v.m. de ontwikkelingen rond flickr.
Net zo goed als dat er een Nikon, een Canon, een Adobe LR, een RAW, enz, enz. topic is.

BTW: ik proef hier een nogal 'afkeurende' opmerking... Waarom? :?

Mooie Plaatjes   

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
@ehtweak ik denk dat @Room42 met name duidt op het gemis aan 'onderwerp voor discussie' of een vraag.

Maar ik ben zelf heel benieuwd naar wat er allemaal gaat gebeuren met Flickr. Heb het jaren geleden opgezegd, maar tegenwoordig ben ik wel weer benieuwd.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topics samengevoegd en titel aangepast met "overname SmugMug"

[Voor 60% gewijzigd door Daan_ op 04-03-2019 09:28]

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Ze hebben eindelijk de Yahoo login weggemieterd!

http://blog.flickr.net/en...kr-login-freedom-is-here/

**update

Te vroeg gejuichd, ik heb de grijze balk nog niet. Als ik even verder lees; Het gaat uitgerold worden de komende weken:
Due to the massive number of account holders at Flickr, this process will take a little time, but over the next few weeks, we’ll introduce more and more Flickr members to our new login.

[Voor 59% gewijzigd door Chiron op 05-03-2019 11:43]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heeft iemand dit al gebruikt? Als Flickr Pro schijn je er 'gratis' gebruik van te kunnen maken:

https://www.pixsy.com/partner/flickr/?utm_source=flickr_pro
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157707816298085/

https://www.dpreview.com/...otecting-image-copyrights

Flickr has announced a new strategic partnership with Pixsy, an online legal-tech service that helps photographers protect and enforce their copyrights. The new partnership allows Flickr Pro users an end-to-end solution to track their images and take legal action in the event a photograph is stolen and used illegally.

Starting today, Flickr Pro members can integrate their Flickr images with Pixsy's advanced monitoring and protection platform which allows access to 1,000 monitored images, 10 DMCA takedown notices and unlimited case submissions.

Of zou dit voor Europese fotomakers toch niet zo interessant zijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:07
Ik weet niet hoever ze inmiddels met de migratie zijn, maar bij mij is het echt traag allemaal. Photostream laden, sowieso de home pagina laden, het is allemaal zo traag als iets wat heel traag is. Iemand die dit ook herkent?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik had vorige week wel weer dat het publiceren van een nieuw album vanuit LR een eeuwigheid duurde en een paar keer onderbroken werd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Malus65 Als je de status pagina bekijkt, staat er op dit moment:

PhotoServing is slow. We are investigating the issue. Thank you for your patience.
Investigating - We are currently investigating this issue.
May 7, 13:37 PDT

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:07
@ehtweak ik zie het. ik had daar ook gekeken maar toch nog er overheen gekeken. Los hiervan vind ik de perfomance over het algemeen niet vooruitgegaan, in tegendeel. Maar dit kan ook te maken hebben met de migratie die op de achtergrond bezig is of was zoals hierboven al werd opgemerkt. We zullen zien, ben benieuwd.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat nog spannend worden bij Flickr!
Men is bezig met een data move van Yahoo data center(s) naar AWS. Het schijnt om enige miljarden foto's en >100 miljoen accounts te gaan.
Eerdere data verplaats acties hadden al tot gevolg dat Amazon dacht dat men een DDOS te verduren kreeg. Gezien de enorme hoeveelheid traffic. 8)

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157708487154094/

https://blog.flickr.net/e...nance-and-flickr-downtime

On May 22, 2019, Flickr will be down for planned maintenance for about 12 hours starting at 5pm PDT (that’s 8pm EDT or 1am GMT on May 23).

...
After the downtime:

After we come back online, you’ll be able to access your Flickr account, browse the feed, and explore Flickr just as you did before. However, because of the complexity of this migration, we do anticipate a few parts that may take a little bit more time to bring back online.

Camera Roll and push notifications may break. The website and mobile apps will provide alternative functionality while the Camera Roll is unavailable; things will look a little different, but you will still be able to access all your photos. On the mobile apps, you will be able to see your notifications after opening the app, but may not receive the notification pushed to your device. If you like, you may visit this link to turn on additional email notifications until push notification service is restored. We’ll be working hard to bring these features back online as fast as possible, but they may remain unavailable for a month or more.

You’ll need to re-download the Android app. Users who still have the old app will be able to continue to use it for now, but we’ll be discontinuing support and updates to it. We’ll release a new Android app before May 22 that will be available in the Google Play Store and will receive all new product features, updates and bug fixes, and continued support. This is necessary to transfer control over the app out of Yahoo’s developer account and into Flickr’s own account. iOS users get lucky here — we’re able to transfer that app out of Yahoo without the need for you to re-download.

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:49:
Het gaat nog spannend worden bij Flickr!
Men is bezig met een data move van Yahoo data center(s) naar AWS. Het schijnt om enige miljarden foto's en >100 miljoen accounts te gaan.
Eerdere data verplaats acties hadden al tot gevolg dat Amazon dacht dat men een DDOS te verduren kreeg. Gezien de enorme hoeveelheid traffic. 8)

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157708487154094/

https://blog.flickr.net/e...nance-and-flickr-downtime

[i]On May 22, 2019, Flickr will be down for planned maintenance for about 12 hours starting at 5pm PDT (that’s 8pm EDT or 1am GMT on May 23).

[...]
Lijkt mij vreemd, Amazon is daar gewoon op voorbereid. Ze bieden zelfs opties om fysiek je data te transporteren voor als het internet te traag is voor de hoeveelheid data.

https://aws.amazon.com/cloud-data-migration/

www.maartendeboer.net

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ventieldopje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Lijkt mij vreemd, Amazon is daar gewoon op voorbereid.
't Zijn niet mijn woorden... ;)

...There have been a few bumps in the road, like when part of our massive data move set off all the alarms at Amazon because their systems thought they might be under a DDoS attack, but by and large, it’s going quite well.

Dus blijkbaar is zoveeeeeeel data in één keer toch een uitzondering...
Wellicht hebben ze (= Flickr) wel/niet de 'Snowball' optie overwogen.

[Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 09-05-2019 13:06]

Mooie Plaatjes   

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ventieldopje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Lijkt mij vreemd, Amazon is daar gewoon op voorbereid. Ze bieden zelfs opties om fysiek je data te transporteren voor als het internet te traag is voor de hoeveelheid data.

https://aws.amazon.com/cloud-data-migration/
Ik denk dat het gewoon niet correct was aangegeven bij Amazon. Zo'n migratie gebeurd niet dagelijks, dus een DDOS zal waarschijnlijker zijn dan een data move.

• Paulus07
  • Niet online
blijf dit wel irritant vinden: "Once you pick an address, it can't be changed".

Wil een andere hebben maar moet je weer een nieuw account aanmaken :(

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben heel benieuwd of alles goed gaat en hoe lang het precies gaat duren...

Die grote switch van Flickr.

https://blog.flickr.net/e...ance-and-flickr-downtime/

Vanaf ca. komende middernacht zou de grote stap moeten plaatsvinden.
Voor zover ik begrepen heb, zouden alle embedded links (zoals ook hier in de talloze tweakers forum topics) gewoon moeten blijven werken.

Ik wens ze succes daar bij Flickr!
Heb ooit zelf grote ICT migraties gedaan (uiteraard niet zo gigantisch), maar begrijp heel goed hoe spannend zoiets kan zijn. Ook al heb je het nog zo goed getest. _/-\o_

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De grote omschakeling van yahoo naar smugmug is nu al een tijdje geleden. Helaas is het nou niet bepaald van een leien dakje gegaan.

Getuige dit artikel:
https://www.dpreview.com/...ollowing-yahoo-transition

Huidige situatie volgens Flickr:
https://help.flickr.com/e...e-may-22nd-2019-H1IEsxQ6N

Ik moet zeggen dat ik zelf pas afgelopen week redelijk zonder hickups van Flickr gebruik heb kunnen maken. Maar bij gebrek aan een realistisch alternatief zou ik niet zo 1-2-3 een vergelijkbaar platform weten. :?

En we hebben ook de login perikelen van @bobcom gelezen:
Inloggen op Flickr ineens niet meer mogelijk
hetgeen door meerdere users internationaal wordt ervaren.

Mooie Plaatjes   

• icecreamfarmer
Krijgt iemand hier uploadr werkend.
Ikd acht sinds ik er voor betaal gebruiken we dat om 8000 foto's te uploaden.

Hij blijft echter hangen op:
Loading data from flickr.

In de logs zie ik dit staan:
Attempt to Prep User Account Failed

Dit terwijl ik wel op de website kan inloggen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een klein cadeautje van Flickr Pro. :)

Ik kreeg vandaag een link met een redeem code toegestuurd voor:
Grab two complementary months ($20 value) of Adobe Creative Cloud Photography plan
en warempel; het werkte ook nog! :Y

Bij mijn Adobe Account (wat ik al heb i.v.m. een Creative Cloud jaarabo) werd een Photography plan (20GB) toegevoegd. Geldig tot 20 november 2019.
Wel opletten dat je geen automatische payment info toevoegt, anders gaat het na de 2 maanden gratis gewoon verder in een betaald abo/jaar.

Mooie Plaatjes   

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

ehtweak schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:16:
Een klein cadeautje van Flickr Pro. :)

Ik kreeg vandaag een link met een redeem code toegestuurd voor:
Grab two complementary months ($20 value) of Adobe Creative Cloud Photography plan
en warempel; het werkte ook nog! :Y

Bij mijn Adobe Account (wat ik al heb i.v.m. een Creative Cloud jaarabo) werd een Photography plan (20GB) toegevoegd. Geldig tot 20 november 2019.
Wel opletten dat je geen automatische payment info toevoegt, anders gaat het na de 2 maanden gratis gewoon verder in een betaald abo/jaar.
Tja. En wat ga je die twee maanden nu doen? 20 GB aan foto's erop zetten? Dit is meer een soort trial versie dan een cadeautje. Leuk maar in weze heb je er niet zo veel aan.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

sys64738 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:35:
[...]

Tja. En wat ga je die twee maanden nu doen? 20 GB aan foto's erop zetten?
Ik niks. Ik heb al een all-in abo.
sys64738 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:35:
Dit is meer een soort trial versie dan een cadeautje. Leuk maar in weze heb je er niet zo veel aan.
Zoiets ja. Leuk om 2 maanden te proberen.
En ze hopen uiteraard dat je verlengt.

Mooie Plaatjes   

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb dat Fotografielidmaatschap al. Zou mooi zijn als je het met die code 2 maanden gratis kan oprekken, maar na het redeemen van de code is daar niets van te merken. Factuurdatum staat nog steeds op begin november, net als vorig jaar en het jaar daarvoor. Kortom: de zoveelste nutteloze perk.

Edit: Zojuist (paar uur later dus) een mailtje van Adobe dat er 61 dagen gecrediteerd worden op de volgende factuur :)

[Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 20-09-2019 13:40]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Orion84 Da's een domper.
Maar heb je de automatische redeem link gevolgd, of bij je huidige 'My Plans', zelf die aparte redeem code ingevuld, als aanvulling op het bestaande plan?

Bij mij creëerde 'ie een extra 'plan' naast het al bestaande 'Creative Cloud All Apps' plan.
En duurde het de nodige uren, voordat ik iets kon aanpassen.

Mooie Plaatjes   

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ehtweak schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:56:
@Orion84 Da's een domper.
Maar heb je de automatische redeem link gevolgd, of bij je huidige 'My Plans', zelf die aparte redeem code ingevuld, als aanvulling op het bestaande plan?

Bij mij creëerde 'ie een extra 'plan' naast het al bestaande 'Creative Cloud All Apps' plan.
En duurde het de nodige uren, voordat ik iets kon aanpassen.
Via de linkjes, maar als dat verschillende resultaten geeft is dat alleen nog maar meer kansloos. Misschien werd het bij jou alleen zichtbaar als extra plan omdat je huidige plan van een ander soort is.

@ehtweak blijkbaar te vroeg geklaagd, krijg zojuist een mailtje van Adobe dat er 61 dagen gecrediteerd worden, verrekend op de volgende factuur :)

[Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 20-09-2019 13:38]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg ik een mailtje van Flickr dat ze de maximale resolutie van te tonen foto's hebben opgeschroefd van 2K naar 6K (6144) pixels aan de langste zijde. 8)

We're tripling our maximum display size for Flickr Pros up to 6K so you can show your photos off in all their pixel perfect glory. The maximum display size of photos is increasing from 2048px on the longest side to 6144px (6K). Now you'll be able to show off every single detail perfectly on all the latest monitors and displays.

The new display size will be available to all Flickr Pro subscribers next week.

What photos are affected
All new and previously uploaded photos from Flickr Pros with an original size larger than 6K will automatically be displayed in the largest size possible on Flickr, or the largest size set in your preferences. Smaller photos will be displayed in the largest size possible for the original media. The maximum display size for free members is unchanged at 2K.

Toch wel weer leuk om te lezen dat er nog ontwikkelingen gaande zijn!
Vooral hoopvol als je serieuze objectieven gebruikt... O-) :+

Mooie Plaatjes   

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:14

bobcom

Dedicated dabbler

Serieuze objectieven.. als in 30 jaar oude Ai en Ai-s lenzen? Dan heb ik bijna een reden om een Pro-account te nemen >:) !

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ehtweak schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:19:
Kreeg ik een mailtje van Flickr dat ze de maximale resolutie van te tonen foto's hebben opgeschroefd van 2K naar 6K (6144) pixels aan de langste zijde. 8)
[...]

Toch wel weer leuk om te lezen dat er nog ontwikkelingen gaande zijn!
Wel tof, nu alleen nog even geduld hebben tot ze dit ook naar bijvoorbeeld de AppleTV app brengen, want voorlopig geldt dit dus alleen voor het bekijken van foto's via de website.

• Paulus07
  • Niet online
De app (android) is wel een stuk minder de laatste tijden. Voorheen lukte het simpel om afbeeldingen te uploaden. Nu gaat het vaak na 3x nog niet goed of gebeurd er niks.......
Kan je daarna alsnog thuis via de PC alles uploaden ipv even snel via de telefoon als je ergens bent.

• Paulus07
  • Niet online
Is het inmiddels al bekend/mogelijk om de URL te kunnen wijzigen? Voorheen kon dit niet en zat je na aanmaken ervan vast aan die url.

Maar wil nog steeds een andere :P
Anders toch keer nieuw account moeten aanmaken en weer alle foto's verhuizen........
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee