Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Sinds vandaag zit Flickr volledig voor mij op slot. Normaal kwam ik altijd op mijn eigen fotopagina terecht, maar nu beland ik op een loginpagina waar ik een email-adres moet opgeven.Inloggen deed ik totnogtoe met een yahoo-adres dat ik alleen voor Flickr had, maar nu doet noch dit adres, noch mijn gmailadres noch mijn "eigen" emailaccount iets: ik kom iedere keer terug op die vervloekte loginpagina.

De suggestie om me opnieuw te registreren helpt ook geen zak. Als ik "sign up" aanklik kom ik..... op die verdomde loginpagina terecht.

"Help" van Flickr helpt ook geen moer. Ze sturen me van het kastje naar de muur met allerlei rirrelevante helpitems, en wensen me aan het eind van elke pagina nog een prettige dag. Een mail aan de helpdesk resulteert in een automatisch antwoord dat ik misschien wel antwoord krijg - maar vooral een pro-account moet willen.

Is hier iets aan te doen? Voor mij kunnen ze zolangzamerhand wel opflickren, maar een alternatieve publishing-service zou ik zo gauw niet weten. Plus dat ik dan weer een hele horde nieuwe routinetjes zal moeten aanleren...

Is hier een uitweg??

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Adblocker
VPN
of andere add-on draaien ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
Heb je een e-mailadres of telefoonnummer ingesteld waarmee je je wachtwoord kunt herstellen?
Dan kun je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent, en meteen een ander e-mailadres beginnen te gebruiken als accountnaam.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
@Hackus Dankje. Als ik Adblocker uitzet is de ellende precies even groot. Geen VPN, enige andere add-on die er lopen is exif viewer en local explorer.

@arnold_m Ik kan door die verrotte inlogpagina nergens aangeven dat ik mijn login kwijt ben. En een noodnummer heb ik niet op flickr. Ellendige rotkop is een betere omschrijving voor smugmug dan simpelweg zelfvoldaan ponem.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

Speedmaster

Make my day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bobcom ff een vraagje:
Heb je ooit, toen het mogelijk werd, je login email adres omgezet van, wat voorheen slechts een yahoo account kon zijn, naar een ander (eigen) email adres?

Ja, ik weet dat je soms in een loopje qua niet kunnen inloggen, terecht kunt komen.
Been there, done that. :-(

Wat vaak/soms wel helpt is de cookies van alles wat met flickr te maken heeft (en yahoo) opruimen en dan met schone lei opnieuw proberen. Of via een andere browser.

Het lastige is dat er altijd een soortement van 1-op-1 koppeling was tussen een yahoo login en flickr login. Dus wat je zou kunnen proberen is een nieuw password opvragen van je yahoo account.

Oh ja, en je moet idd soms ff zaken als ublock en ghostery uitzetten om te kunnen inloggen. Je krijgt namelijk soms pop-up schermen, die je dan niet ziet, vanwege die script blockers.

Of, door de ongewilde/ongemerkte (?) overgang naar een non-yahoo login, is dit gebeurd:
https://help.flickr.com/e...t-email-address-Sk1l6Xokm

...Note: If the link above does not work for you, it means you have migrated off of Yahoo login. For members who have migrated off of Yahoo login, your new login email is now your contact email. If you have migrated and want to change your login email, you'll need to contact our support team for assistance.

[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 06-07-2019 23:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
@Speedmaster Drie keer gelezen - maar geen touw aan vast te knopen. Ter vergelijking: flickr had me de deur uitgeflikkerd zonder sleutel, alle deuren op slot gedraaid en zegt vervolgens "als de voordeur niet opengaat, probeer dan de achterdeur".

@ehtweak Om eerlijk te zijn weet ik niet meer wat ik allemaal in die 12 jaar dat ik op flickr zit wel en niet heb gedaan. I.i.g. bedankt voor je suggesties: gelukkig heb ik ze niet allemaal uit hoeven proberen (al heb ik wel mijn yahoo-wachtwoord veranderd) maar uiteindelijk kon ik een flickr-wachtwoord (minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer, 1 speciaal teken en 8 tekens 8)7 ) aanmaken op mijn tablet - en nu ben ik weer binnen.

Maar even afwachten of en voor hoelang ik binnen blijf. In elk geval allen hartelijk bedankt voor suggesties en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bobcom Mooi dat je er weer bij kunt!

Maar check dan ff bij je Flickr/Settings/Account welk login email adres daar staat. (op je eigen icoontje, rechtsboven, klikken)
Is dat inmiddels een non-yahoo account?

Anders wordt het wel tijd om dat om te zetten. Want je wilt niet meer afhankelijk zijn van de koppeling tussen yahoo (de oude eigenaar) en je flickr account.
En dat is niet iets van de afgelopen 12 jaar, maar van het afgelopen jaar... ;)
zie ook: Flickr gaat de voorwaarden wijzigen | overname SmugMug

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 07-07-2019 09:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Bedankt - ik ben blijkbaar niet narcistisch genoeg om regelmatig op mijn eigen icoontje te klikken, maar heb het nu maar weer eens geprobeerd.

Wat er precies met mijn account aan de hand is weet ik niet, maar login email omzetten gaat niet - ik krijg steeds een oops-404, dus vooralsnog blijf ik maar via yahoo inloggen. Gisteren op mijn tablet ook een ander emailadres voor correspondentie ingevoerd, is geaccepteerd maar tot op heden onzichtbaar. De help-pagina's doen vooral niet wat ze pretenderen te doen: helpen.

Het Flickr-voorwaardentopic heb ik gevolgd, maar dank zij mijn begrensde verlangens en de fenomenale ontoegankelijkheid van het systeem heb ik er weinig tot niets mee gedaan. Ben sowieso geen fan van types die je overal aansporen "lid" te worden maar nergens vertellen wat dat geintje kost, dus Flickr zal voorlopig bij mij wel min of meer blijven wat het was: een zooitje.

On the upside: mijn nieuwe wachtwoord werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:45
Er zijn momenteel wat meer prblemen bij Flickr. Inloggen lukt me wel, maar foto's delen oid weer niet. Misschien even geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Klopt, merk ik ook. Ik hoop dat het niet mijn schuld is dat ze zich daar nu effe niet lekker voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Flickr waarschuwt al een tijdje dat het loginproces wordt gewijzigd en dat ze afscheid nemen van de yahoo login. Ik heb dus laatst mijn e-mail adres gekozen via een of ander webmenu. Weet niet meer of die geforceerd werd, of via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Heb uiteindelijk mijn wachtwoord op mijn tablet kunnen wijzigen en kan nu weer inloggen - met mijn yahoo-mail. Was tot voor kort in een emailhulpverleningstraject met Flickr opgenomen omdat het mij onmogelijk was mijn emailladres vanaf mijn accountsettings te wijzigen (oops-404). Heb het aanbod dat Flickr dat zou doen voorlopig afgeslagen, onder het motto: voor het menselijk lichaam, de auto en IT geldt: zolang het werkt, niet aankomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Hmmm wel een bijzondere keuze als dit nog steeds geldig is:
Tomas_ schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:49:
Flickr waarschuwt al een tijdje dat het loginproces wordt gewijzigd en dat ze afscheid nemen van de yahoo login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bobcom Jouw probleem wordt zo te zien hier besproken:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157709509260892/
Hier kun je checken:
https://www.flickr.com/account/email
welk email adres geregistreerd is.

Maar ik zou het toch niet op z'n beloop laten; dat omzetten van je yahoo login email adres.
Hier:
https://www.flickr.com/he...72157707334766574/page16/
staat de uitleg en wordt door flickr staff ook gereageerd op mogelijke issues.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
@route99 Niet alleen "nog geldig" - het wordt me domweg opgedrongen.

@ehtweak Dank voor de links - heb ze doorgelezen en zeer herkenbaar. Emailadres is en blijft mijn yahoo-adres, maar is vanuit Flickr niet te wijzigen: als ik het probeer krijg ik het befaamde "oops-404" bordje gevolgd door een verzoek opnieuw in te loggen - en dan beland ik bij Yahoo.

Update: ik klikte bij "we'll send an email to ...... change" - maar dat lijkt alleen te slaan op het versturen van account settings bij vertrek. Bij de settings zelf zie ik geen mogelijkheid om mijn (login)emailadres te wijzigen - en om het door Flickr zelf te laten doen zie ik voorlopig even niet zitten. Ik wacht tot ze een toegankelijker procedure hebben bedacht.

Pagina: 1