Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Paulus07 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:00:
Is het inmiddels al bekend/mogelijk om de URL te kunnen wijzigen? Voorheen kon dit niet en zat je na aanmaken ervan vast aan die url.
...
Lijkt me lastig, als ik dit zo lees:
https://help.flickr.com/e...ized-flickr-url-Bkxl6msyX

imho is dat eigenlijk net zo als dat wanneer je eenmaal een domeinnaam voor iets hebt gekozen en je wilt dit weer 'ff' veranderen, kan dat ook niet zomaar.
Nog afgezien van de technische issues, heb je ook te maken met het feit of je nieuw gekozen naam/domein niet al door iemand anders in gebruik is.

Vandaar dat je eenmaal gekozen flickr web address 'locked in' is. :|
Once you pick an address, it can't be changed - Make sure you pick a web address you'll be happy with because you only get one shot at this! If you're determined to have a specific URL, you could always create a new account and assign the URL to it if it's available.

Of je registreert zelf een domeinnaam en laat die verwijzen naar die flickr url.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-11-2019 10:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:39

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:26:
[...]

Lijkt me lastig, als ik dit zo lees:
https://help.flickr.com/e...ized-flickr-url-Bkxl6msyX

imho is dat eigenlijk net zo als dat wanneer je eenmaal een domeinnaam voor iets hebt gekozen en je wilt dit weer 'ff' veranderen, kan dat ook niet zomaar.
Nog afgezien van de technische issues, heb je ook te maken met het feit of je nieuw gekozen naam/domein niet al door iemand anders in gebruik is.

Vandaar dat je eenmaal gekozen flickr web address 'locked in' is. :|
Once you pick an address, it can't be changed - Make sure you pick a web address you'll be happy with because you only get one shot at this! If you're determined to have a specific URL, you could always create a new account and assign the URL to it if it's available.

Of je registreert zelf een domeinnaam en laat die verwijzen naar die flickr url.
Een domeinnaam is heeeel makkelijk te veranderen. Normaal gesproken met een eigen website (dus geen Flickr oid) pas je de DNS records aan (vaak alleen het A en AAAA record) en pas je de webserver configuratie aan als je meerdere virtuele domeinen op 1 IP host. Heb je een webhost met cPanel oid dan gaan veel van die dingen vanzelf.

Met diensten als Flickr en Smugmug is het nog makkelijker en Smugmug ondersteunt het ook gewoon. Kwestie van in de DNS een CNAME record aanmaken welke naar hun verwijst, zie puntje 3 DIY: https://help.smugmug.com/use-a-custom-domain-BymMexwJVHG

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ventieldopje In principe klinkt het heel makkelijk.

Maar in de praktijk valt het nog wel eens tegen. Als je b.v. een custom gemaakte website hebt en je wilt 'ff' de naam veranderen, dan is het nog maar de vraag of daarna alles nog net zo werkt als voorheen.
En ja, natuurlijk zouden alle verwijzingen relatief moeten zijn en nergens zou een hardcoded domeinnaam moeten voorkomen. Maar in de praktijk... :X

Stel je voor dat tweakers.net van de ene op de andere dag knutselaars.net zou willen heten. ;)
Nou, succes ermee, om dat 'ff' te veranderen! O-)
BTW: het gaat natuurlijk NIET alleen om ff de naam te veranderen, maar alles wat er dan vervolgens al dan niet (meer) gebeurd...

Nog afgezien van alle kruisverwijzingen, zoekmachine links, historie, enzovoorts...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 04-11-2019 14:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 09:03
ehtweak schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:39:

Stel je voor dat tweakers.net van de ene op de andere dag knutselaars.net zou willen heten. ;)
Nou, succes ermee, om dat 'ff' te veranderen! O-)
Technisch gezien is dat een paar seconden werk.
Nog afgezien van alle kruisverwijzingen, zoekmachine links, historie, enzovoorts...
Dat is dan het risico van de gebruiker die zijn URL wil wijzigen. Lijkt me vanzelfsprekend dat iemand die dat wil hiervan op de hoogte is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:39

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Stel je tijdelijk een 301 in naar het nieuwe domein en update je je Google zoekmachine profiel, big deal ;)

Er zijn altijd niche scenario's maar zelfs in die gevallen is het vervangen van een hardcoded url een kwestie van greppen en sedden ;) Maar goed, we hebben het hier over Flickr en niet een of andere beunhaas die ook toevallig html en een beetje css kan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Support heeft net binnen 5 minuten het web address van mijn profiel aangepast. Geen geklungel met nieuw account aanmaken, foto's downloaden/uploaden.

:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie dat flickr de boel aan het promoten is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jyaM8zljyVQf04aRT7L4Kzbf/full.jpg
op zich een redelijk bedrag als je nu voor 2 jaar 'Pro' afsluit.

Hier nog wat meer info:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157712280985623

@mods: of behoort dit bij het fotografie aanbiedingen topic?

[ Voor 28% gewijzigd door ehtweak op 21-01-2020 21:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

ehtweak schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:25:
Ik zie dat flickr de boel aan het promoten is:
[Afbeelding]
op zich een redelijk bedrag als je nu voor 2 jaar 'Pro' afsluit.

Hier nog wat meer info:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157712280985623

@mods: of behoort dit bij het fotografie aanbiedingen topic?
Flickr is juist de prijzen aan het verhogen. Kreeg vandaag mailtje van ze dat het naar 65,88 per jaar gaat (of 127,88 per 2 jaar). Het was 53 euro per jaar.

Dus dit zijn nog de laatste "aanbiedingen" voor het oude tarief. Als Pro kreeg je de optie om nu nog 1 of 2 jaar te verlengen voor de oude prijs. Ik had net verlengd dus niet zo boeiend in mijn geval.

Maar goed, SmugMug wil dus echt het onderste uit de kan halen. Eerst die smeek-mail al en nu even ruim 20% bij de prijs op. Lekker bezig (oh, maar verder verandert er niks hoor jongens....).

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat ja.

Verder betaalde ik tot nu toe altijd in dollars ($49,99), effectief afgelopen november €46,33. Dus zelfs als ik 'm nu voor 53 euro verleng, betaal ik dus ineens bijna 7 euro meer.

Maar goed, nog steeds wel minder dan de volle mep prijsverhoging waarbij ik ongetwijfeld ook de euro prijs zou moeten gaan betalen in november.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tjonge, jonge wat negatief allemaal. O-) :+

Ik zie niks bijzonders. Overal gaan prijzen omhoog en/of zijn er acties van "verleng nu, profiteer van korting" Terwijl je effectief uiteindelijk overal meer moet dokken.

Dat schijnt commercie te heten. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

OK. Dus eerst de voorwaarden verslechteren en daarna (zonder iets nieuws toe te voegen) de prijs met meer dan 20% verhogen, valt bij jou onder de noemer commercie? :S

Dat valt bij mij onder een heel andere categorie hoor. En dan ook nog eens de manier waarop het allemaal gaat. Nee ze maken geen vrienden en ik denk niet dat ik volgende jaar 65 euro (of whatever het dan mag kosten) ga lappen voor weer een jaartje bij deze "gezellige" club.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

sys64738 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:55:
(zonder iets nieuws toe te voegen)
Dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar. Ze hebben onlangs de grotere weergave formaten toegevoegd en voor zover ik weet hebben ze sinds de overname ook de hele hosting onder het platform op de schop gegooid. Er zijn tegenwoordig weer fatsoenlijke mobiele apps.

En blijkbaar werd er tot nu toe dus verlies op geleden in de hoop maar meer mensen te trekken. Kan me best voorstellen dat dat op een gegeven moment een keer ophoudt.

Dat is natuurlijk zuur voor de mensen die daardoor hun free account zwaar beperkt zagen worden en de mensen wiens pro account flink in prijs gestegen is de afgelopen jaren. Maar ik vind het nog steeds een fijn platform, dus vooralsnog heb ik liever die prijsverhogingen dan dat het opgeheven wordt. En sinds ze de korting op het Adobe Photography plan aanbieden als perk, scheelt me dat ook weer een paar tientjes per jaar. Zojuist weer op 'redeem' geklikt, lijkt er op dat je dat 1x per jaar of zo kan doen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

De vorige prijsverhoging heb ik nog geslikt, maar nu ben ik er toch wel klaar mee hoor. Als m'n abo afloopt ga ik maar eens kijken naar alternatieven.

Een paar jaar terug was het nog $25, en nu dus al $60.

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 22-01-2020 13:33 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:40

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Er is wel een hoop verbeterd inmiddels, mijn huidige pro abo loopt nog tot december dit jaar. En ik ga dan eens overwegen of ik nog wel door ga met flickr.

Nu zomaar 'bijtekenen' voor 2 jaar extra vanaf december 2020 onder het lokkertje van een korting vind ik wel een risico hebben, stel over een half jaar trekken ze toch de stekker eruit? Dan ben je je geld kwijt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

icecreamfarmer

en het is

sys64738 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:55:
OK. Dus eerst de voorwaarden verslechteren en daarna (zonder iets nieuws toe te voegen) de prijs met meer dan 20% verhogen, valt bij jou onder de noemer commercie? :S

Dat valt bij mij onder een heel andere categorie hoor. En dan ook nog eens de manier waarop het allemaal gaat. Nee ze maken geen vrienden en ik denk niet dat ik volgende jaar 65 euro (of whatever het dan mag kosten) ga lappen voor weer een jaartje bij deze "gezellige" club.
Het wordt nu idd te duur.
Ik heb nog €40 betaald voor vorig jaar maar dit jaar werd het al in euros ipv dollars afgeschreven en was het al flink duurder.

Maar voor €65 pak ik wel een office 365 abbo met 1tb opslag.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

icecreamfarmer schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:06:
[...]
Maar voor €65 pak ik wel een office 365 abbo met 1tb opslag.
Gebruik je flickr puur als opslag dan? Want onedrive biedt toch niet dezelfde mogelijkheden als flickr voor het delen / presenteren van je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Orion84 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Gebruik je flickr puur als opslag dan? Want onedrive biedt toch niet dezelfde mogelijkheden als flickr voor het delen / presenteren van je foto's?
Als ik eerlijk ben gebruik ik het idd puur als back up.
Alles staat op prive. Mee begonnen toen het voor niets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan zijn er inderdaad ongetwijfeld goedkopere alternatieven te vinden ja, zeker als je toch al een O365 abo of iets dergelijks hebt is het dan logischer je spullen daar neer te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Compizfox schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:21:
De vorige prijsverhoging heb ik nog geslikt, maar nu ben ik er toch wel klaar mee hoor. Als m'n abo afloopt ga ik maar eens kijken naar alternatieven.
Ik heb ook al eens gezocht naar alternatieven, toen ze vorig jaar die 'Grandfathered accounts' ook in prijs gingen verhogen.

Maar ik zie ze niet; de alternatieven...
(of ik zoek niet goed genoeg)

Nee, niet als backup medium, maar vooral als foto presentatie/display middel met een wereldwijde dekking. En waarbij je makkelijk de urls kunt gebruiken voor embedded verwijzingen/vertoningen. (zoals hier in tweakers topics). En de scaling die ze voor je doen en het high res previewen.
Voor ruwweg 5 tientjes per jaar kan ik geen alternatieven vinden.

Wie wel?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Nee, niet als backup medium, maar vooral als foto presentatie/display middel met een wereldwijde dekking. En waarbij je makkelijk de urls kunt gebruiken voor embedded verwijzingen/vertoningen. (zoals hier in tweakers topics). En de scaling die ze voor je doen en het high res previewen.
Voor ruwweg 5 tientjes per jaar kan ik geen alternativen vinden.

Wie wel?
http://www.ipernity.com/club
Dat heb ik bij de vorige ronde Flickr-gedoe overwogen. Toen was het een Flickr-replica, inmiddels is het wel enigzins gefacelift. Het zal voor de gemiddelde gebruiker niet heel veel goedkoper zijn. Het is een gecrowdsourced platform, en ik twijfelde aan de langetermijn levensvatbaarheid, en toen heb ik toch voor Flickr gekozen. Ik ga nu toch weer twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Ik heb ook al eens gezocht naar alternatieven, toen ze vorig jaar die 'Grandfathered accounts' ook in prijs gingen verhogen.
Same, ik had ook een grandfathered abo en hoopte dat ik veilig zou zitten, maar dat bleek dus niet het geval.
Voor ruwweg 5 tientjes per jaar kan ik geen alternativen vinden.
Ik gebruik het ook niet als backup, maar wel als platform om m'n foto's op te publiceren. Technisch is het prima mogelijk om het gewoon zelf te hosten (en dat heb ik in het verleden wel eens gedaan), maar het nadeel daarvan is dat de publiciteit van Flickr gewoon niet heeft.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Die 2 jaar subscriben nu is opzich wel interessant, echter ga je na die 2 jaar ook gewoon de volle mep betalen.
Als ze die termijn al gaan halen, trekken ze de stekker er voor die tijd uit dan ben je je geld sowieso kwijt.

Denk dat er met mij heel veel zo redeneren, dat het dus geen 'succes' gaat worden en de stekker er gewoon uit gaat.
[...]

Voor ruwweg 5 tientjes per jaar kan ik geen alternatieven vinden.

Wie wel?
Ik zie ook nog geen alternatief.
Je kan ook kritisch gaan kijken naar hoe je flickr eigenlijk gebruikt, en of het wel nut heeft / waard is om alle foto's die je er tot nu toe op gezet hebt, er te laten blijven staan.

Of gewoon automatisch te migreren naar de 'free' tier en accepteren dat foto's ouder dan je 1000 laatste uploads worden weggeknikkerd.

[ Voor 60% gewijzigd door Chiron op 23-01-2020 10:07 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Chiron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:03:
Die 2 jaar subscriben nu is opzich wel interessant, echter ga je na die 2 jaar ook gewoon de volle mep betalen.
Als ze die termijn al gaan halen, trekken ze de stekker er voor die tijd uit dan ben je je geld sowieso kwijt.
Dat ze de steker er uit halen, lijkt me onwaarschijnlijk. Gezien de historie en de enorme userbase. Of er stapt iemand anders weer in als aandeelhouder.
In het verleden zijn er al diverse wijzigingen geweest achter de schermen, maar het plafform en de (betaalde) accounts bleven gewoon functioneren.

Aan de andere kant, ik heb nu ook een voordeel b.v. met de Adobe Suite. Voor weinig (i.v.m. studerend kind op de HvA). Maar als die studie is afgelopen, zou ik ook de 'gewone' prijs moeten gaan betalen.
Dat zien we dan wel weer...
Denk dat er met mij heel veel zo redeneren, dat het dus geen 'succes' gaat worden en de stekker er gewoon uit gaat.
Er zijn geen precieze cijfers beschikbaar over het totale aantal users, gratis/pro, bij Flickr, maar het zijn er wel heel veel:
Wikipedia: Flickr
https://expandedramblings.com/index.php/flickr-stats/

imho is het echt koffiedik kijken wat er gaat gebeuren.
En afhankelijk van de trends/ontwikkelingen zou het ook zo nog maar eens kunnen, dat de strategie wordt bijgesteld. Je weet 't niet, je weet 't niet... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Ja, het is de onzekerheid.. ik ga eind van het jaar nog eens kijken of het me allemaal wel waard is, en als ik dan de hogere prijs ga betalen so be it, qua geld is het niet een extreme verhoging an sich.

Als je de Adobe software gebruikt en toevallig een Peak Design tas nodig hebt, heb je er wel voordeel mee door die pro perks die je kan redeemen.. maar ik heb al fototassen teveel en gebruik helemaal geen Adobe ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 23-01-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier beschrijft flickr wat ze van plan zijn in 2020:

https://blog.flickr.net/en/2020/01/17/whats-ahead-for-2020/

Klinkt goed. Maar papier is altijd geduldig. Wait & See? ;)

De eerder genoemde aanbieding zou geldig moeten zijn t/m:
This offer to extend your subscription now at last year’s pricing will be available until February 20

't Is alleen niet te hopen dat ze één van de bekende strategieën volgen die we al vaker hebben gezien:
- make this 'look' like a lucrative commodity for a potential buyer, or
- Squeeze as much out of the product to recoup what they can and dump it.

:-(

[ Voor 59% gewijzigd door ehtweak op 23-01-2020 20:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik vind het ook allemaal een beetje spannend, maar mag nog even van de zijlijn blijven kijken.

* DUX is lid sinds 2009 en ben bijna even lang Pro member. 4350 Foto's.

Ik zie dat ik op 14 juli 2019 nog 44 dollar afgerekend heb voor twee jaar, dus ik kan nog iets meer dan een jaar vooruit. Ik moet in Q2 2021 besluiten of het me een verdubbeling waard is. Met pijn in het hart denk ik van niet, want inmiddels ben ik ook niet echt meer met de communities bezig en gebruik ik het meer om foto's met bekenden te delen. Wellicht kan Synology met het nieuw aangekondigde fotopakket daar iets in betekenen en dan zal ik het lokaal moeten hosten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 10:31

bobcom

Dedicated dabbler

ehtweak schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:25:
Hier beschrijft flickr wat ze van plan zijn in 2020:

https://blog.flickr.net/en/2020/01/17/whats-ahead-for-2020/

Klinkt goed. Maar papier is altijd geduldig. Wait & See? ;)
.........
't Is alleen niet te hopen dat ze één van de bekende strategieën volgen die we al vaker hebben gezien:
- make this 'look' like a lucrative commodity for a potential buyer, or
- Squeeze as much out of the product to recoup what they can and dump it.

:-(
Mee eens - maar als ik een frase lees als "To this end, we’re making a major investment by hiring a senior leader to take the helm of our Community team" dan denk ik: "O, o, over twee jaar is Smugmug / Flickr van Facebook en praten vader en zoon McAskill met hun miljarden vrijblijvend mee in Davos over hoe heel de wereld een knusse community wordt (terwijl 90% nog steeds de eindjes niet aan elkaar geknoopt krijgt)".

Dus ik vrees inderdaad dat het richting strategie 1 gaat - maar we zullen zien. Vooralsnog hoef ik geen "Pro" te worden. Dan maar geen voordeeltje van €25 per jaar of zo. Het gaat erom wat ik een aanbod waard vind, niet om de korting die ik krijgen kan.

En als Smugmug / Flickr inderdaad zelfstandig iets moois wordt en blijft, dan een welgemeend "Sorry" naar de McAskills.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo, heb toch maar Flickr Pro verlengd voor ruim 2 jaar.

Heb nu t/m augustus 2022 verlengd. Want m'n oorspronkelijke jaarabo liep t/m augustus van dit jaar.
En als je dan nu voor 2 jaar vooruit betaald; kreeg je wat korting.

Moest uiteindelijk 76,61 EURO betalen voor de hele periode. M.a.w. nog geen 3 euro en 20 cent per maand, voor die extra 2 jaar. M.a.w. valt me reuze mee.
En dat vind ik het wel waard.

Het aanbod is geldig t/m 20 februari.

Ik heb overigens via m'n credit card betaald. Dus mocht er de komende maanden gezeik zijn, kan ik het bedrag altijd nog terug claimen. :+

Ik zie trouwens ook allerlei kortingcodes. Jammere is dat de meeste vrijwel allemaal op de USofA gericht zijn. Wellicht dat die 20% discount op Peak Design nog eens een keer van pas komt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SCW1TesIKI4j6w1LoCjlkxS3/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ehtweak op 18-02-2020 23:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik schrok al, heb ik net m'n Flickr abo verlengd, krijg je een storing/hickup. :+
Nee, ff alle plaatjesgekte op het digitale wolkenstokje; puur toeval. :)

Shit happens; met alle websites en -services. Flickr niet uitgezonderd. Maar ik ben wel verbaasd over hoe ze tegenwoordig reageren! Binnen enkele minuten nadat ik (en anderen) e.e.a. melden in het flickr forum en ik een contact-report had ingediend. Kwam er al reactie van de Flickr staff. d:)b

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157713177334862/

Zelfs de statuspage werd meteen bijgewerkt:

Pages not loading properly
Investigating - We are currently investigating reports of pages not loading properly.
Feb 19, 14:24 PST

Nu maar hopen dat het probleem ook weer snel verholpen wordt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben zelf nogal een pietje precies qua GPS EXIF Metadata, zeker als het hiking/vakantie foto's betreft.
Nu is die GEO-data bij Flickr altijd een stiefkindje geweest, met ups en downs, maar nooit helemaal goed of doordacht uitgewerkt.

En zo nu en dan komt er weer wat reuring naar boven drijven:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157713918894693/

en tot mijn verbazing bleek er al geruime tijd een handige browser 'flickr fixr' te zijn:
https://www.flickr.com/services/apps/72157656396563738/

Ik heb die geïnstalleerd en ik moet zeggen, het is niet perfect, maar wel een stuk beter dan dat het was.
M.a.w. voor mogelijk andere belangstellenden; doe er je voordeel mee! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog zo'n Flickr vraagje/bijzonderheid.
Niks super belangrijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Ik zie dat sommige verse uploads gelijk in soms wel 100 groups staan. En navenant aandacht krijgen (nog even los van het feit of die digitale aandacht dan terecht c.q. valide is).
Maar zijn er nou echt Flickr users die, bij het uploaden van een foto gelijk tig groups markeren of gebruiken ze daar een 'slim' scriptje voor?

Want als ik zelf iets upload, dan kies ik hooguit een paar groups, waar ik zelf van vind waar het relevant voor is. En hooguit, in de loop v.d. maanden, jaren daarna, komt er eens een group bij. En heel af en toe, krijg je een invite voor iets.

Maar zeer zeker geen 93 groups, gelijk bij de upload!?!

Weet iemand hoe deze digitale vork in de flickr steel zit? :?

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kan mij zo voorstellen dat sommigen gewoon altijd al hun favoriete groepen selecteren om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen. Veel 3rd party uploaders bieden ook meer functionaliteit om dat soort dingen makkelijker te maken. Misschien kan het zelfs gerelateerd zijn aan tags bijvoorbeeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

hey, zie ik nou goed dat mijn Pro account nu ineens omgezet wordt in een maandelijkse betaling van 6,99 dollar?? Dat is bijna 84 dollar per jaar terwijl ik altijd een jaarabonnement had voor 60 dollar!
Als ik nu aangeef dat ik naar een jaar wil, dan kan ik niet meer met paypal betalen maar kan ik alleen creditcard invoeren :( Zie ik iets over het hoofd??

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Deathchant Maar dat zat er toch al aan te komen, begin dit jaar:
ehtweak in "Flickr gaat de voorwaarden wijzigen | overname SmugMug"

En hier staat keurig aangegeven wat alles kost:

https://help.flickr.com/pricing-faq-r1qHsTEbU

Euro
Monthly Retail price: €7.49, VAT inclusive
Annual Retail price: €65.88, VAT inclusive

https://help.flickr.com/e...payment-options-SJ6FhQiym

At this time, the use of PayPal for new subscriptions is temporarily unavailable. Existing subscriptions already using PayPal will continue to renew as intended.*

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2020 09:31 ]

Mooie Plaatjes   

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Deathchant schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:33:
hey, zie ik nou goed dat mijn Pro account nu ineens omgezet wordt in een maandelijkse betaling van 6,99 dollar?? Dat is bijna 84 dollar per jaar terwijl ik altijd een jaarabonnement had voor 60 dollar!
Als ik nu aangeef dat ik naar een jaar wil, dan kan ik niet meer met paypal betalen maar kan ik alleen creditcard invoeren :( Zie ik iets over het hoofd??
Langzaam aan is migreren naar een MS360 abo veel makkelijker en goedkoper.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:41:
@Deathchant Maar dat zat er toch al aan te komen, begin dit jaar:
ehtweak in "Flickr gaat de voorwaarden wijzigen | overname SmugMug"

En hier staat keurig aangegeven wat alles kost:

https://help.flickr.com/pricing-faq-r1qHsTEbU

Euro
Monthly Retail price: €7.49, VAT inclusive
Annual Retail price: €65.88, VAT inclusive

https://help.flickr.com/e...payment-options-SJ6FhQiym

At this time, the use of PayPal for new subscriptions is temporarily unavailable. Existing subscriptions already using PayPal will continue to renew as intended.*
Ja ik wilde mijn post nog editen dat ik even wat rondgeklikt en gelezen had, maar je was me al voor. Dan zit er niks anders op dan maar met de creditcard betalen.
Dan zal ik mijn Paypal account volgend jaar wel moeten sluiten omdat Flickr het enige betalingsverkeer is wat ik doe met paypal (en zij gaan me 12 dollar inhouden voor inactief accountgebruik). Altijd overal die voorwaardes wijzigen man, ik word er knettergek van 8)7

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

icecreamfarmer schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:20:
[...]

Langzaam aan is migreren naar een MS360 abo veel makkelijker en goedkoper.
Die snap ik ff niet? Ik neem aan dat je MS Office 365 bedoelt? Maar dat is toch geen alternatief voor flickr?
(waarbij ik flickr niet als een backup medium beschouw, maar als een fotopresentatie gebeuren)

Mooie Plaatjes   

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ehtweak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:56:
[...]

Die snap ik ff niet? Ik neem aan dat je MS Office 365 bedoelt? Maar dat is toch geen alternatief voor flickr?
(waarbij ik flickr niet als een backup medium beschouw, maar als een fotopresentatie gebeuren)
Ik gebruik het alleen als back-up.
Al mijn foto's staan op privé.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

icecreamfarmer schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:36:
[...]

Ik gebruik het alleen als back-up.
Oké, duidelijk. Maar waarom heb je dan ooit voor flickr gekozen? Er zijn toch wel meer/andere online backup mogelijkheden?

Bovendien, zelfs al zou ik het willen, dan nog, flickr ondersteunt geen RAW files. Dus ik zou er toch niks aan hebben qua backup.
Al mijn foto's staan op privé.
Idd; altijd handig voor een fotowebsite. :+
"Flickr is a popular photo-sharing and hosting service with advanced and powerful features"

Ieder z'n keuze; maar ik ben zelf nogal van 'het-juiste-gereedschap-voor-een-specifieke-job'. ;)

Mooie Plaatjes   

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ehtweak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:45:
[...]

Oké, duidelijk. Maar waarom heb je dan ooit voor flickr gekozen? Er zijn toch wel meer/andere online backup mogelijkheden?

Bovendien, zelfs al zou ik het willen, dan nog, flickr ondersteunt geen RAW files. Dus ik zou er toch niks aan hebben qua backup.

[...]

Idd; altijd handig voor een fotowebsite. :+
"Flickr is a popular photo-sharing and hosting service with advanced and powerful features"

Ieder z'n keuze; maar ik ben zelf nogal van 'het-juiste-gereedschap-voor-een-specifieke-job'. ;)
Omdat je eerst 1TB voor niets kreeg en dat was prima voor mij.
Ook was de website prima en was het leuk om foto's op een kaart te zien.
Toen het betaald werd waren ze nog steeds de goedkoopste en ik was gehecht geraakt aan de chromecast functie.
Echter nu functies minder worden en ze steeds duurder worden wordt het de moeite om alles weer een keer opnieuw te gaan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

DUX schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:23:
Ik vind het ook allemaal een beetje spannend, maar mag nog even van de zijlijn blijven kijken.

* DUX is lid sinds 2009 en ben bijna even lang Pro member. 4350 Foto's.

Ik zie dat ik op 14 juli 2019 nog 44 dollar afgerekend heb voor twee jaar, dus ik kan nog iets meer dan een jaar vooruit. Ik moet in Q2 2021 besluiten of het me een verdubbeling waard is. Met pijn in het hart denk ik van niet, want inmiddels ben ik ook niet echt meer met de communities bezig en gebruik ik het meer om foto's met bekenden te delen. Wellicht kan Synology met het nieuw aangekondigde fotopakket daar iets in betekenen en dan zal ik het lokaal moeten hosten.
Dan is mijn abonnementseindemoment bijna daar: nog twee dagen. Inmiddels is vrij recent Synology inderdaad met een fotopakket in DSM7 gekomen. Ik kan zeggen dat op dit moment het fotopakket geen één-op-één vervanger is van Flickr: ik mis zaken als handmatige fotosortering, albumsortering, foto-tellingen (is er wel, maar pas bij eigenschappen van album), en logs zoals bezoekersinfo. Maar, voor de privéalbums die ik met slechts enkelen deel zal het voldoende zijn. Ik heb de afgelopen dagen alle verborgen albums overgeheveld (tegelijk Lightroom in orde gemaakt met smartfolders). De openbare foto's laat ik op Flickr staan - daar blijf ik ruim onder de duizend foto's en daarmee kan ik die beschikbaar laten.

Ik heb zojuist mijn Pro-abonnement op Flickr stopgezet na een kleine 12 jaar. Bedankt voor een fijn platform!

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1 2 Laatste