Toon posts:

Flickr Pro pricing 'grandfathered Pro member' verdubbelt!

Pagina: 1
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Let op!

De al jarenlange vaste prijs voor zogenaamde Flickr Pro accounts wordt dit jaar toch verdubbeld!
Zo betaalde ik al sinds 2012 $25/jaar voor een Pro account, maar nu, vanaf 2018 wordt dat toch $50.
De zogenaamde Flickr Pro 'grandfathered accounts' konden iedere keer renewen voor $25, maar dat is nu voorbij. :-(

Officiële reactie VP of Flickr Product:

We’ve started sending notifications to grandfathered Pro members who are due for renewal that we’ll be renewing their Pro memberships at the current market price.

For grandfathered members, the cost of the 1-year plan has remained unchanged since it was introduced in 2005. The 2-year plan has actually gotten cheaper by $3 over the years. When we re-introduced Pro in 2015, we guaranteed that existing Pros would continue to receive the old price for at least 2 years, and we have honored that promise.

When grandfathered subscriptions next come up for renewal, they’ll be charged the current Pro rate, though the plan duration and billing cycle will stay the same. New Pros currently pay $49.99 per year or $5.99 per month, depending on the plan. Therefore, 2-year Pros will pay $99.98 bi-annually, 1-year Pros will pay $49.99 annually, and 3-month Pros will pay $17.97 every three months.

Pro subscriptions now support a completely independent, family-run photography business that is committed to sustaining and investing in Flickr long into the future.

Flickr Pro at the new price is an excellent way to manage and upload your photos while participating in a vibrant global photography community. For $49.99 a year, grandfathered Pros will still get unlimited, full-resolution uploads; ad-free browsing and no ads served on your photos; advanced stats; great industry discounts; and the strength of the Flickr community.

Thanks for being a part of what makes Flickr so special to us all!

Andrew
VP of Flickr Product

Mooie Plaatjes   

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Royz

Kleurenblind!!

Klinkt een beetje als de dood voor Flickr toch? (voor zover het nog leefde) Ik weet dat er genoeg mensen zijn blijven hangen sinds >2010 ook vanwege de prijs, maar wat is nou nog de meerwaarde?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 20:30

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Er was IMHO sowieso geen enkele reden om een Pro account te hebben. Of heb jij echt meer dan 1 GB aan foto's op Flickr staan? En een Pro account verhoogt dat alleen maar naar 2 GB. No thanks.

Maar neem aan de dat dit ook wel te maken heeft met de recente overname door SmugMug... die willen (meer) geld zien van hun nieuwste aanwinst.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 09:13
Zelfs zonder abonnement heb je al 1TB aan storage, toch? Ik zit op 0,2% gebruik zie ik. Zelfs al zou ik al mijn foto's erop zetten, inclusief RAW, dan kom ik niet in de buurt. Wat biedt Pro nog meer, behalve wat stats en geen reclame?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• ehtweak
  • Niet online
@sys64738 Ja, ik heb wel degelijk >1GB aan fotomateriaal op flickr staan. Op dit moment bijna 11GB.
(ik neem aan dat je Tera i.p.v Giga bedoelde?) ;)

En wanneer je een zogenaamd 'grandfathered account' hebt, die heb ik, dan is je storage unlimited.

Tja, is de statistiek en het advertentie-loze je dat bedrag waard?
Tot nu toe, vond/vind ik van wel.

Your photos will never be shown next to an advertisement, whether your are viewing them or they are being viewed by the community
M.a.w. ik betaal zodat jij geen ads ziet. 8)
Royz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 01:02:
... maar wat is nou nog de meerwaarde?
Is flickr perfect? Zeer zeker niet.
Maar tot nu toe heb ik geen image sharing platform gevonden met vergelijkbare faciliteiten en mogelijkheden.
25$/jaar vond ik een schappelijk bedrag. Ik ga nog eens ff nadenken of het dubbele bedrag me dat ook waard is.

FYI:
https://www.flickr.com/account/upgrade/pro

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:29

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wel vreemd dit want SmugMug (moederbedrijf) bied onbeperkte foto opslag vanaf $48 per jaar.

Ik vind dat ze er wel netjes mee om gingen en gewoon hebben laten weten wat ze gingen doen, je wist dus al lang dat de prijsverhoging er aan zat te komen. Ik snap dus niet helemaal waarom je nu pas een topic opent om je beklag te doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:53
De kosten zijn sinds 2005 ongewijzigd lees ik. Dat is ook wel heel erg lang. Overigens niet slim van Flickr om dat zo aan te pakken.

• ehtweak
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:33:
Wel vreemd dit want SmugMug (moederbedrijf) bied onbeperkte foto opslag vanaf $48 per jaar.
Da's toch dan vrijwel hetzelfde?

Ik zie wat verschillen tussen SmugMug en Flickr qua content size.
Flickr: 200MB/foto, 1GB/video
SmugMug: 150MB/foto, 3GB/video
m.a.w. niet echt schokkend.
Geen idee trouwens hoe de image sharing servers/platforms van beiden verschillen qua performance en/of betrouwbaarheid.
En die in de (nabije?) toekomst samengevoegd gaan worden...
Ventieldopje schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:33:
Ik vind dat ze er wel netjes mee om gingen en gewoon hebben laten weten wat ze gingen doen, je wist dus al lang dat de prijsverhoging er aan zat te komen. Ik snap dus niet helemaal waarom je nu pas een topic opent om je beklag te doen.
Beklag? :?
Er is een verschil tussen beklag versus een opmerking/waarschuwing van let op, de prijs gaat veranderen. :/
BTW: dan kun je vrijwel alle topics wel afdoen met 'beklag'; want zaken worden besproken omdat er iets niet goed gaat, niet goed werkt, of dat je iets wilt uitzoeken. :F

Idd, het is lange tijd geleden al aangekondigd. Maar als het dan ineens effectief wordt, komt het wel als een verrassing.
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Flickr account gegevens gecheckt, en toen stond er nog steeds dat de annual subscription rate $25 was. Terwijl nu het verlengd gaat worden (bij mij in de maand augustus), is het wel het dubbele.

En blijkbaar ben ik niet de enige die verrast werd:
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157699931347474/
want inmiddels is er een sticky forum item van gemaakt. (naar aanleiding van mijn posting)

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 17-08-2018 11:27]

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:29

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:14:
[...]

Da's toch dan vrijwel hetzelfde?

Ik zie wat verschillen tussen SmugMug en Flickr qua content size.
Flickr: 200MB/foto, 1GB/video
SmugMug: 150MB/foto, 3GB/video
m.a.w. niet echt schokkend.
Geen idee trouwens hoe de image sharing servers/platforms van beiden verschillen qua performance en/of betrouwbaarheid.
En die in de (nabije?) toekomst samengevoegd gaan worden...

[...]

Beklag? :?
Er is een verschil tussen beklag versus een opmerking/waarschuwing van let op, de prijs gaat veranderen. :/
BTW: dan kun je vrijwel alle topics wel afdoen met 'beklag'; want zaken worden besproken omdat er iets niet goed gaat, niet goed werkt, of dat je iets wilt uitzoeken. :F

Idd, het is lange tijd geleden al aangekondigd. Maar als het dan ineens effectief wordt, komt het wel als een verrassing.
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Flickr account gegevens gecheckt, en toen stond er nog steeds dat de annual subscription rate $25 was. Terwijl nu het verlengd gaat worden (bij mij in de maand augustus), is het wel het dubbele.

En blijkbaar ben ik niet de enige die verrast werd:
want inmiddels is er een sticky forum item van gemaakt. (naar aanleiding van mijn posting)
Nou ja, ik herinner mij het Geflickr op flickr... topic nog wel en dit deed mij daar wel aan denken. Mensen zijn op tijd gewaarschuwd en volgens je TS transparant op de hoogte gehouden van de aankomende verandering. Wees blij dat ze dit niet zonder te zeggen doen (dat gebeurt ook vaak) en dat ze überhaupt grandfatheren.

Vraag me dus wederom af wat nou de bedoeling is van het topic behalve een klaagzang oproepen van ontevreden mensen (zoals jij blijkbaar) die nu $50 moeten betalen ipv. $25 :X

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 16:45
Ik heb het hele verhaal omtrent de prijsverhoging gemist dus bedankt voor de waarschuwing :) Ik heb überhaupt nooit gekeken wat nou de voordelen van een pro account zijn.

[Voor 29% gewijzigd door Mavi86 op 17-08-2018 13:07]

www.mariovisser.com

• ehtweak
  • Niet online
Blijkbaar heeft mijn topic op het flickr forum nogal wat internationale reacties uitgelokt. ;)

Wow; inmiddels > 600 reacties. :o

Gewoon lachu om te zien wat voor een commentaren er allemaal gepost worden. >:)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee