Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 10:44
Seraphin schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:23:
Pff ik zie me op mijn hunter écht nog geen 100g hebben op lvl 40.
Nu lvl 25 en krap aan 5g in kas. Best naar als elke skill 0.5g kost (en ik doe al heeeel krap aan met de skills die ik wel/niet koop).

Nu zit er natuurlijk een exponentiële schaal in gold earning, maar toch gaat het behoorlijk traag heb ik het idee. Helpt niet dat skinning geen cent oplevert. Zelfs mining is niet de money-maker die het in vanilla was.

Enige lichtpuntje is dat ik inmiddels 3x mageweave bag heb, dat geeft alweer iets meer ruimte voor vendor trash etc.
Denk dat dat gewoon prima is. Ik had volgens mij ook iets van 10g op level 30. Daarna gaat het gewoon een stuk sneller. Essentieel is wel om niet al je skills te leren en alleen het broodnodige. Ik ben na level 40 begonnen om dit in te halen, ook al gebruik ik sommige zelden.
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb junk seller voor alles wat grijs is (en ik loot vanwege die addon alles).
Auctioneer om te checken wat een item op AH ongeveer kost.
En ik heb nog een addon die aangeeft of een item voor een profession oid gebruikt kan worden, maar kan even niet op de naam komen. Kom ik vanavond op terug!

Ik heb overigens zo snel als het kon grote bags gekocht en ik skin alles wat ik tegenkom. Kleine bedragen per stack leather maar het telt wel op.
Ga vanavond even zoeken naar junk seller. Scheelt al een hoop dat alle greys in een keer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Hoe denk je er over de bende vast te houden? Ik loop er ook tegenaan dat alles wat ik nu skin weinig opbrengt. Vanwege hoge volumes zit ik nu op ~20g @ lvl 25, maar het is geen vetpot. Ik lees overal en nergens dat dit geen normale prijzen zijn en dat op basis van ervaingen met private servers men verwacht dat de prijzen wel gaan stijgen. Onder andere omdat iedereen en zijn moer nu spaart voor die epic mount van 1000g, waardoor goud erg schaars is. Ik heb zelf de kennis en wijsheid niet in pacht en weet absoluut niet war het heen gaat met de prijzen.
Ik kan zelf ook alleen maar raden wanneer de prijzen bij gaan trekken. Maar zoveel ruimte op bank (alts) te maken zag ik niet zitten. Ik liep al genoeg binnen via mining om het mountgeld te krijgen dus ik heb er bewust voor gekozen om het niet weg te zetten voor later. (118g @ lvl36)

Een Tigerstrike Mantle van een random ogre leverde ook een extra 20G op.

[ Voor 3% gewijzigd door BrndV op 14-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Hoe denk je er over de bende vast te houden? Ik loop er ook tegenaan dat alles wat ik nu skin weinig opbrengt. Vanwege hoge volumes zit ik nu op ~20g @ lvl 25, maar het is geen vetpot. Ik lees overal en nergens dat dit geen normale prijzen zijn en dat op basis van ervaingen met private servers men verwacht dat de prijzen wel gaan stijgen. Onder andere omdat iedereen en zijn moer nu spaart voor die epic mount van 1000g, waardoor goud erg schaars is. Ik heb zelf de kennis en wijsheid niet in pacht en weet absoluut niet war het heen gaat met de prijzen.
Ben je van plan om 'binnenkort' de overstap naar leatherworking te maken? Zo ja dan sowieso alles bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipsel
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:59:
Die situaties voorkom je alleen niet en je hebt maar 1x in de zoveel tijd challenging shout. Als de groep niet luistert naar 'tank pullt, laat me even aggro opbouwen en volg de marks' kun je zoveel proberen maar is het kansloos. Die situatie van de dinos en elemental patrol fixxen gaat je ook never nooit lukken tenzij alles netjes dicht op elkaar staat en iedereen toch bedenkt 'oh aggro ff rustig aan' etc. Om die situaties te fixxen heb je gewoon minimaal 4 vd 5 spelers nodig die nadenken.
Dat het wel handig/verstandig is om in de eerdere dungeons wat te oefenen ben ik zeker met je eens. Al is het maar om te ervaren dat taunt 5yrd range heeft ofzo en gewoon geresist kan worden. Of bij welke class kun je een overaggro negeren (hunter, die gebruikt FD maar) etc.
100% Voorkomen is niet mogelijk, maar er zit zeker wel een verschil in hoe vaak een goede tank (die de instance kent) dergelijke situaties kan voorkomen vs iemand die nog aan het leren is. Vooral nieuwe tanks hebben de neiging zich te laten opjagen en pullen daardoor te snel of op de verkeerde positie. Ook merk je bij onervaren tanks dat abilities als Challenging Shout, Shield Wall, etc op cooldown zijn als je ze echt nodig hebt doordat 5 minuten eerder ook een spannend groepje met 2x overaggro was.
Situaties als met de dino's voorkom je dus niet altijd maar je lost ze op door te zorgen dat killorder gevolgt wordt. Ik mark standaard skull > cross, als skull dood is vervang ik cross door skull en assign ik een nieuwe cross. Dit helpt bij grote groepen en voorkomt dat iedereen wat anders gaat doen. Als de tank niet communiceert staat er in no-time een silencing dino naast de mage/hunter/lock en dus ook naast je healer.

Dps die 0,1s na de pull los gaat, niet luistert naar killorder, etc voorkom je door duidelijk te maken dat jij de regels bepaald. Ik heb het voordeel dat ik tank en mijn vriendin tegenover me zit te healen. Wie niet luistert krijgt één waarschuwing en wordt daarna in 30sec vervangen en op ignore gezet. Dat is niet voor iedereen zo makkelijk maar een team vormen met de healer maakt het 10x makkelijker.

De belangrijkste les die ik geleerd heb is overigens dat je vooral plezier moet hebben. Doordat in mijn groepen de tank/healer combi volledig op elkaar ingespeeld zijn kunnen we relaxed spelen, tussendoor grappen maken en de sfeer goed houden. Als iedereen het naar zijn zin heeft maakt het niet uit als het iets langer duurt, er niet optimaal exp gegrind wordt en wordt niemand ongeduldig omdat de healer/mages moeten drinken omdat ze zelf ook in partychat aan het typen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Flipsel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

100% Voorkomen is niet mogelijk, maar er zit zeker wel een verschil in hoe vaak een goede tank (die de instance kent) dergelijke situaties kan voorkomen vs iemand die nog aan het leren is. Vooral nieuwe tanks hebben de neiging zich te laten opjagen en pullen daardoor te snel of op de verkeerde positie. Ook merk je bij onervaren tanks dat abilities als Challenging Shout, Shield Wall, etc op cooldown zijn als je ze echt nodig hebt doordat 5 minuten eerder ook een spannend groepje met 2x overaggro was.
Situaties als met de dino's voorkom je dus niet altijd maar je lost ze op door te zorgen dat killorder gevolgt wordt. Ik mark standaard skull > cross, als skull dood is vervang ik cross door skull en assign ik een nieuwe cross. Dit helpt bij grote groepen en voorkomt dat iedereen wat anders gaat doen. Als de tank niet communiceert staat er in no-time een silencing dino naast de mage/hunter/lock en dus ook naast je healer.

Dps die 0,1s na de pull los gaat, niet luistert naar killorder, etc voorkom je door duidelijk te maken dat jij de regels bepaald. Ik heb het voordeel dat ik tank en mijn vriendin tegenover me zit te healen. Wie niet luistert krijgt één waarschuwing en wordt daarna in 30sec vervangen en op ignore gezet. Dat is niet voor iedereen zo makkelijk maar een team vormen met de healer maakt het 10x makkelijker.
En vervolgens wacht je 10min tot de vervangende dps-er eindelijk in de dungeon is ;)
Ik ben niet zo van het kicken of waarschuwen o.i.d., heb nog helemaal niemand gekickt in dungeons ook niet als er wat triggerhappy mensen tussen zaten. Het hoort erbij
De belangrijkste les die ik geleerd heb is overigens dat je vooral plezier moet hebben. Doordat in mijn groepen de tank/healer combi volledig op elkaar ingespeeld zijn kunnen we relaxed spelen, tussendoor grappen maken en de sfeer goed houden. Als iedereen het naar zijn zin heeft maakt het niet uit als het iets langer duurt, er niet optimaal exp gegrind wordt en wordt niemand ongeduldig omdat de healer/mages moeten drinken omdat ze zelf ook in partychat aan het typen zijn :D
Zeker waar. Als je 3 uur lang met elkaar in BRD opgescheept zit kun je maar beter plezier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toolkist schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Ben je van plan om 'binnenkort' de overstap naar leatherworking te maken? Zo ja dan sowieso alles bewaren.
Wellicht, ik ben Tauren Druid en heb nu skinning + herblore. Of ik de overstap maak weet ik niet, ik neem aan dat dat vooral endgame relevant gaat zijn maar ik denk niet dat ik echt keihard ga raiden. En het duurt denk ik nog wel een paar maanden voor ik level 60 ben. Ik ga healen, weet niet of dat uit maakt voor profession. in Wotlk had ik Engineering omdat die mount mooi was en de profession gewoon leuk is. HP5 en DPS was íets beter met andere proffs maar niet dermate veel dat het echt significant was.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsel
  • Niet online
Voor mijn eigen welzijn ben ik op een gegeven moment een stuk strenger geworden. Eén irritante dps kan de pret voor 4 anderen bederven, dat accepteer ik gewoon niet meer. Gewoonlijk pakt niemand lang aggro op marked mobs, maar soms heb je een dps die consequent voluit gaat op een ongemarkte mob. Die krijgt de waarschuwing en bij geen gehoor een gratis hearthstone.

Overigens is Uldaman de laatste instance waar ik iemand heb moeten kicken, het zijn gelukkig uitzonderlijke situaties waarbij de meeste groepen gewoon goed samenwerken. We hebben inmiddels ook een behoorlijke friendslist opgebouwd waardoor we snel een solide basis hebben en maar 1 of 2 randoms hoeven te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flipsel PuGs? Daar blijf ik vanzelfsprekend in het begin ver van vandaan. Daar heb ik zulke slechte ervaringen mee, dat ik die groepen liever vermijd. De guild daarentegen is er om samen te spelen en samen te leren; dus ook het tanken, het healen, het CCen, alles... En instances doen heb ik weinig tijd voor, dus tijdens het levelen vermijd ik die dus ook! Liever quests doen, stoppen wanneer nodig, verder gaan etc etc en toch level 60 worden.

Ik weet wat er dan gezegd gaat worden: als je zo weinig tijd heb, waarom de moeite doen te gearen voor een raid? Gewoon: omdat ik ook doelen wil hebben in een spel en die kan behalen mits je de juiste mensen om je heen hebt. Ik ben er in ieder geval wel klaar voor.

@diversen: ik maak voor alles wat los en vast zit gebruik van de AH. Als je weet wat de vendor price van een item is kan je die gemakkelijk opkopen in de AH wanneer deze te laag zijn geprijsd en wanneer je groene items wilt verkopen ten minste twee keer de vendorprijs vragen... En wat al eerder gezegd is: zo snel mogelijk Runecloth Bags regelen - hoe meer je kan looten, hoe minder gold je uiteindelijk hoeft te laten liggen...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat betreft die tank discussie, daar maak ik gewoon een groot verschil in speelstijl afhankelijk van guild of pug. Bij pugs doe ik zeer voorzichtig, dan maar niet max. damage output maar wel zelf in leven blijven :) Bij onze guildruns kan je na 0.1 seconden al starten met het nuken van de gemarkte mob d:)b

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het met Pug vaak lastig als healer omdat ik zelf ook niet van de hoed en de rand weet. Ik poog altijd LoS met de tank te houden en hem te healen maar het komt ook vaak voor dat ik DPS zie met low HP en dan heal ik hem ook. En soms komt het dan voor dat ik zonder mana kom te zitten. Ik snap dat je primair de tank in leven moet houden. Maar wat als ik een silence heb? of als de pull te groot is? of als de DPS in het vuur staat? Hoe kan je nou snel inschatten wie er 'fout' zat? Dan wil ik de tank en pietje puk healen en opeens is pietje puk out of range of out of sight of weet ik het. Moet ik dan gaan rennen of wat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:42:
Ik vind het met Pug vaak lastig als healer omdat ik zelf ook niet van de hoed en de rand weet. Ik poog altijd LoS met de tank te houden en hem te healen maar het komt ook vaak voor dat ik DPS zie met low HP en dan heal ik hem ook. En soms komt het dan voor dat ik zonder mana kom te zitten. Ik snap dat je primair de tank in leven moet houden. Maar wat als ik een silence heb? of als de pull te groot is? of als de DPS in het vuur staat? Hoe kan je nou snel inschatten wie er 'fout' zat? Dan wil ik de tank en pietje puk healen en opeens is pietje puk out of range of out of sight of weet ik het. Moet ik dan gaan rennen of wat?
Je speelt priest denk ik? Als je wat sneller oom bent, gebruik dan een low rank heal op de dpser, bijvoorbeeld rank 3. En een rankje hoger op de tanks.
Probeer verder je zicht op het 'veld' te houden. Dps die te lang in t vuur staat gaat sowieso dood, dus niet te druk om maken. Focus je op je main healing targets. Als priest zijn dat de tanks, als shaman de melee, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En bedenk jezelf altijd: Is dit een belangrijke heal target (tank, medehealer, hoge dps) of iemand die je tijdens de fight kunt missen.

Niet dat die lage dps dan geen heals verdient, maar in ieder geval niet als je daardoor de tank niet overeind houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02

Seraphin

Meep?

Deleon78 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:00:
[...]
Als je iets wilt veranderen aan een ander, kan je altijd vragen of men je kan helpen door x of y te doen. Probeer te vermijden om te zeggen hoe een ander moet spelen, dat vergalt al snel de sfeer.
Dit.
Het helpt zo ongelooflijk veel om te zeggen "sorry dps I couldn't I heal you, I had to focus on the tank which meant you were out of LoS, if you stay closer / move with us / [vul zelf iets in] I will heal you as well".

Maar ja dat is meer moeite om te typen dan "Noob DPS ffs!". ;-)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:25
RustStorm schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:23:
Wat mij wel opvalt is dat MC super eenvoudig te clearen lijkt, net als Onyxia. Ik hoop het! Want heel erg veel tijd om te raiden heb ik op geen enkele manier... En toch wil ik het wel gaan proberen op wat voor een manier dan ook... Ik ben in ieder geval benieuwd! :)
Afgelopen week met onze casual guild Onyxia first try, en gisteren omdat we deze reset genoeg quintessences hebben, Majordomo en Rag beiden in 2 tries.

Heb nooit vanilla gespeeld (bij TBC begonnen), maar het is inderdaad erg simpel lijkt het. Al verwacht ik ook meer van AQ/Naxx dan MC/BWL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:26
x3rius schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Afgelopen week met onze casual guild Onyxia first try, en gisteren omdat we deze reset genoeg quintessences hebben, Majordomo en Rag beiden in 2 tries.

Heb nooit vanilla gespeeld (bij TBC begonnen), maar het is inderdaad erg simpel lijkt het. Al verwacht ik ook meer van AQ/Naxx dan MC/BWL :p
Casuals zijn nog geen lvl 60 B) .

Ben toch wel verrast dat het allemaal zo makkelijk gaat. Zijn er na de orgininele release nog echte nerfes gekomen in de patches tot aan 1.12? Bij de start moest je toch echt wel fatsoenlijke gear hebben om deze bosses te pakken neer te halen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:26:
[...]

Je speelt priest denk ik? Als je wat sneller oom bent, gebruik dan een low rank heal op de dpser, bijvoorbeeld rank 3. En een rankje hoger op de tanks.
Probeer verder je zicht op het 'veld' te houden. Dps die te lang in t vuur staat gaat sowieso dood, dus niet te druk om maken. Focus je op je main healing targets. Als priest zijn dat de tanks, als shaman de melee, etc.
Als een priest snel oom is met healing is hij Shadow spec.
Ik ben zelf nu van shadow naar holy gegaan en het verschil is niet bepaald klein te noemen.

zelde is mijn mana bar nu leeg ( wat als shadow wel anders was .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:54:
[...]

Casuals zijn nog geen lvl 60 B) .

Ben toch wel verrast dat het allemaal zo makkelijk gaat. Zijn er na de orgininele release nog echte nerfes gekomen in de patches tot aan 1.12? Bij de start moest je toch echt wel fatsoenlijke gear hebben om deze bosses te pakken neer te halen.
Er zijn wat meer class balances geweest en dergelijke maar het belangrijkste wat vergeten wordt, is het feit dat deze bosses al 15 jaar oud zijn. Alles is al jaren bekend en mensen hebben ook al jarenlange ervaring nu met classes/specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:42
Noiz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Er zijn wat meer class balances geweest en dergelijke maar het belangrijkste wat vergeten wordt, is het feit dat deze bosses al 15 jaar oud zijn. Alles is al jaren bekend en mensen hebben ook al jarenlange ervaring nu met classes/specs.
Dit en we weten nu de meta. Weten precies welke gear je moet hebben om bijvoorbeeld max dps te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

BrndV schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Ik kan zelf ook alleen maar raden wanneer de prijzen bij gaan trekken. Maar zoveel ruimte op bank (alts) te maken zag ik niet zitten. Ik liep al genoeg binnen via mining om het mountgeld te krijgen dus ik heb er bewust voor gekozen om het niet weg te zetten voor later. (118g @ lvl36)

Een Tigerstrike Mantle van een random ogre leverde ook een extra 20G op.
Mijn bank tip:
* Verzamel 12 stacks of runecloth
* Stuur het naar een alt met de naam Runecloth(20) x 12
* En daar kan de 'container' (want zo wordt de multi-item mail aangeboden) lekker 30 dagen in staan
* Na 30 dagen, returneer je het weer en dan blijft het weer 30 dagen staan in je eigen box.

Insta-bank gratis space. En het vereist relatief weinig moeite en geld. Eigenlijk huur je bankspace voor een paar silver per 12-slot container :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

x3rius schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Bij onze eerste guild run waren we net begonnen met de trash voor Lucifron toen iemand hem en zijn twee adds per ongeluk pullde. Het was even chaos, maar al snel ging hij ordelijk neer :D

In Vanilla was dat gewoon een wipe geweest.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Wat volgens mij ook wel een verschil is tussen Classic en Vanilla is de snelheid van het internet en het gemak van communicatie. In Vanilla had je nog regelmatig mensen die wegvielen of door lag net een cruciale heal niet gedaan werd. Ook waren, zoals al gezegd hierboven, de tactieken niet bekend en in talloze video's op YouTube terug te vinden. Discord maakt het uitleggen van iets ook veel makkelijker dan via raid chat iets vertellen wat met geluk door de helft ook daadwerkelijk gelezen werd.
Wel jammer dat de dagen van Leroy nu niet meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:37
FunkyTrip schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Bij onze eerste guild run waren we net begonnen met de trash voor Lucifron toen iemand hem en zijn twee adds per ongeluk pullde. Het was even chaos, maar al snel ging hij ordelijk neer :D

In Vanilla was dat gewoon een wipe geweest.
Je vergeet dat 1.12 een buf patch was in Vanilla en talents reworked dus denk dat het met deze patch in Vanilla ook geen wipe was geweest. En inderdaad men weet wat het kan verwachten en kennen de mechanics dus dat maakt het raiden ook erg makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsel
  • Niet online
Toen AQ progression raid was (1.9.0+) liepen wij ook te clownen met alts en offspec in MC en waren wipes niet nodig en aanleiding voor irritatie bij de raidleaders.
De enorme buff van patch 1.12 speelt een rol en daarnaast zal het inderdaad een combinatie van factoren zijn; mobs en bosses zwakker, spelers meer ervaren, addons beter beschikbaar, computers sneller, Internet stabieler, etc.

Persoonlijk zie ik Classic als een compleet ander spel, ja de nostalgie is er wel degelijk en een hoop is vergelijkbaar met Vanilla maar het is absoluut niet hetzelfde. Eén van de belangrijkste factoren van WoW, de community, is compleet anders dan in 2005. Ikzelf ben ook enorm veranderd en beleef het spel daardoor ook op een heel andere manier. Gelukkig maar want ik ga echt niet weer een parttime virtual job naast m'n werk aanhouden :D
Postman schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:02:
Wat volgens mij ook wel een verschil is tussen Classic en Vanilla is de snelheid van het internet en het gemak van communicatie. In Vanilla had je nog regelmatig mensen die wegvielen of door lag net een cruciale heal niet gedaan werd. Ook waren, zoals al gezegd hierboven, de tactieken niet bekend en in talloze video's op YouTube terug te vinden. Discord maakt het uitleggen van iets ook veel makkelijker dan via raid chat iets vertellen wat met geluk door de helft ook daadwerkelijk gelezen werd.
Wel jammer dat de dagen van Leroy nu niet meer zijn...
Raid chat? Wij zaten toen ook gewoon met z'n allen in een teamspeak server hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Flipsel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:17:

[...]

Raid chat? Wij zaten toen ook gewoon met z'n allen in een teamspeak server hoor ;)
Bij ons was het zelfs zo dat op TS alleen de raidleaders (en officers) in de raidlobby konden praten. De rest moest zijn mond houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsel
  • Niet online
Dat is een gekozen setting en kan net zo makkelijk met Discord.

Gemiste kans overigens, de meest legendarische raidavonden zijn toch die avonden waarop je voor het eerst een boss killed na talloze wipes. De ontploffing van gejuig op TS door een groot deel van de 40-man is me nog steeds meer waard dan de loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56

Phydomir

Dennis

Flipsel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:49:

Gemiste kans overigens, de meest legendarische raidavonden zijn toch die avonden waarop je voor het eerst een boss killed na talloze wipes. De ontploffing van gejuig op TS door een groot deel van de 40-man is me nog steeds meer waard dan de loot.
Mee eens. Beste game ervaring ooit was de eerste keer BWL clearen en 40 man die helemaal uit hun plaat gingen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Flipsel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:49:

Dit komt nog wel. MC en onyxia zijn nooit lastig geweest.. BWL zal wat meer voeten in aarde hebben voor de casual guilds. AQ40 ook en naxx al helemaal.

Eigenlijk zou ik graag TBC Classic willen zien, vond die dungeons en raids echt heeeel vet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

invine schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Dit komt nog wel. MC en onyxia zijn nooit lastig geweest.. BWL zal wat meer voeten in aarde hebben voor de casual guilds. AQ40 ook en naxx al helemaal.

Eigenlijk zou ik graag TBC Classic willen zien, vond die dungeons en raids echt heeeel vet.
Tja ik heb die drang naar vanilla/classic nooit begrepen. In TBC zijn een flink aantal grove fouten van classic opgelost die nu ook weer volledig aanwezig zijn.

Class design (iig voor PvE) is veel beter in TBC.
De meeste specs waren gewoon viable in PvE.

Debuff limit naar 40 (maar nog steeds niet onbeperkt zoals nu).
En omdat de raid size naar 25 ging kon je dus gewoon elke class meenemen en die kon al zijn abilities inzetten zonder angst dat een essentiele debuff eraf zou vallen.

Het oude talent systeem.
Persoonlijk vindt ik dat geen punt, er was voor mijn class en progressie maar één build die duidelijk de beste was, ik heb in het huidige systeem meer keuze. Maar sommige mensen vinden dit blijkbara een geweldig systeem waar ze naar terug verlangen.

Raid encounters on par of beter dan AQ40/Naxx en niet te vergelijken met alles voor AQ40.

Levellen was nog steeds tijdrovend en je kon nog steeds doodgaan door onverwachte adds, maar veel minder een grind dan Classic

Dungeons waren korter en behapbaarder dan Vanilla maar moeilijker.
Sommigen vinden die lange dungeons episch, maar mijn ervaring was vooral dat je voor al de langere dungeons met een pug eigenlijk nooit soepel af kon maken omdat er altijd wel iemand weg moest.

Catchup mechanisms, maar veel beperkter dan tegenwoordig.
In Vanilla was het een drama later in de expansion als iemand mee stopte, aangezien een nieuwe speler door verschillende oude raids gesleept moest omdat BiS letterlijk uit alle eerdere raids kwam door de itemisation keuzes.Aan de andere kant was het ook geen kwestie van twee weken dailies doen en de AH plunderen zoals vandaag de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik merk in dungeons dat een chat echt niet werkt. Heel veel meer dan 'Mana', 'oom' of 'los' kan ik niet typen tijdens een boss fight. Ik kijk wel uit naar de 40 mans. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
Ja ik merk in dungeons dat een chat echt niet werkt. Heel veel meer dan 'Mana', 'oom' of 'los' kan ik niet typen tijdens een boss fight. Ik kijk wel uit naar de 40 mans. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Ik zet gewoon altijd de ingame voice chat ( voor 5 mans) aan en vraag mensen te joinen.
Als mensen niet joinen is het hun loss als er iets niet goed gaat.

in deze tijd heeft toch bijna iedereen een headset dus zouden ze gewoon moeten kunnen joinen in de chat, in ieder geval luisteren als ze zelf niets durven te zeggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
HStyles schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Ik zet gewoon altijd de ingame voice chat ( voor 5 mans) aan en vraag mensen te joinen.
Als mensen niet joinen is het hun loss als er iets niet goed gaat.

in deze tijd heeft toch bijna iedereen een headset dus zouden ze gewoon moeten kunnen joinen in de chat, in ieder geval luisteren als ze zelf niets durven te zeggen :>
Werkt de ingame voice dan gewoon? Is dat ergens een speciale optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister was zo heerlijk, echt dat gevoel wat ik leuk vind bij WoW. Ik moest een of andere elite killen. Naar de vlam, item usen, elite spawnt. Maar ik zag een rogue met pijn en moeite die elite bevechten. Ik begon hem spontaan te healen, snel naar bear form en tankte de elite. Hij kon nog nét overleven. Stuurt ie me een invite voor group met de melding of hij mij kon helpen met diezelfde elite. En zodoende ad hoc even een anderhalf uur samen gequest. Nog een andere elite quest, die Harpy grot in THousand needles. Wij samen sneaken langs alle trash voor zover het ging maar in de grot zelf was het sneaken niet mogelijk. Wij met pijn en moeite 1 voor 1 die harpies killen tot de 'eindbaas'. Daar kwam ook wave na wave met harpies, mana begon langzaam op te raken en hij was ook bijna dood. Maar toch de quest gehaald. Heerlijk als je zo ad-hoc even met iemand samen speelt. Geeft toch het idee dat je samen speelt met mensen ipv blind solo levelen :)

Inmiddels bijna level 29. Ik pak op een goede dag misschien 1.5 level nu. Soms meer, soms minder. Ik neem lekker rustig mijn tijd. Zoals vroeger 6 uur per dag spelen kan en wil niet meer

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:50:
Gister was zo heerlijk, echt dat gevoel wat ik leuk vind bij WoW. Ik moest een of andere elite killen. Naar de vlam, item usen, elite spawnt. Maar ik zag een rogue met pijn en moeite die elite bevechten. Ik begon hem spontaan te healen, snel naar bear form en tankte de elite. Hij kon nog nét overleven. Stuurt ie me een invite voor group met de melding of hij mij kon helpen met diezelfde elite. En zodoende ad hoc even een anderhalf uur samen gequest. Nog een andere elite quest, die Harpy grot in THousand needles. Wij samen sneaken langs alle trash voor zover het ging maar in de grot zelf was het sneaken niet mogelijk. Wij met pijn en moeite 1 voor 1 die harpies killen tot de 'eindbaas'. Daar kwam ook wave na wave met harpies, mana begon langzaam op te raken en hij was ook bijna dood. Maar toch de quest gehaald. Heerlijk als je zo ad-hoc even met iemand samen speelt. Geeft toch het idee dat je samen speelt met mensen ipv blind solo levelen :)

Inmiddels bijna level 29. Ik pak op een goede dag misschien 1.5 level nu. Soms meer, soms minder. Ik neem lekker rustig mijn tijd. Zoals vroeger 6 uur per dag spelen kan en wil niet meer
Herkenbaar! Dat is echt het leuke aan Classic momenteel.
De harpy grot in thousand needles ken ik ook maar al te goed, wat een nest is me dat :P Sommige respawn timers staan veel te traag, maar die lijken me net iets te hoog :D

Ondertussen in Desolace aan het questen en merk toch dat iedereen elkaar wel blijft helpen, er is altijd animo om quests samen te doen en zelf probeer ik ook altijd mensen te helpen als ik zie dat ze moeilijkheden hebben ergens. Veel dankbaarheid als ik een heal smijt terwijl iemand aan het vechten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:50:

Die Harpy cave vond ik echt k*t.
Ik (mage) deed hem samen met een andere mage, dan is die boss bijna niet te doen met al die silences...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So_Surreal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Die Harpy cave vond ik echt k*t.
Ik (mage) deed hem samen met een andere mage, dan is die boss bijna niet te doen met al die silences...
Ja zo zeg, wat een drama was dat. En die irritante spell dat je in die soort wannabe-minitornado wordt opgesloten. Niet te doen. Wave na wave harpies. Maar wel euforie als het dan lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Zelfs met zn 2en hadden we best wel een probleem in de cave. Er in gaan ging prima. Tot je in de room komt met de named quest mob. Toen respawned alles tegelijk. Uit eindelijk hebben de we quest mob neer gekregen, quest item geloot, dood gegaan, resssickness genomen, heartstone en uitgelogd. Ook wel eens lekker moe vroeg naar bed te gaan :-)

ik ben totaal 4 keer dood gegaan in die cave, de druid waarmee ik was overleefde wat langer in bear form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Ik heb mijn Carrot on a Stick trinket al voordat ik een mount heb op level 44 :')___

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So_Surreal schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:02:
Ik heb mijn Carrot on a Stick trinket al voordat ik een mount heb op level 44 :')___
Vet, heb je die Mithril boot enchantment ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Barnagma schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:53:
Zelfs met zn 2en hadden we best wel een probleem in de cave. Er in gaan ging prima. Tot je in de room komt met de named quest mob. Toen respawned alles tegelijk. Uit eindelijk hebben de we quest mob neer gekregen, quest item geloot, dood gegaan, resssickness genomen, heartstone en uitgelogd. Ook wel eens lekker moe vroeg naar bed te gaan :-)

ik ben totaal 4 keer dood gegaan in die cave, de druid waarmee ik was overleefde wat langer in bear form
Die cave ging bij mij echt heel makkelijk. Samen met 1 of 2 anderen naar binnen gemept, toen we bij die named kwamen kwam er een groepje alliance de cave in. Die kregen die waves dus voor hun kiezen, wij konden ongestoord de named slopen en daarna rustig naar buiten wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Vet, heb je die Mithril boot enchantment ook al?
Nee nog niet, vind het een beetje zonde voor mijn low-level boots haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

So_Surreal schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Nee nog niet, vind het een beetje zonde voor mijn low-level boots haha
Ach, je kan die boots ook gewoon houden als "riding boots". Je kan dan meteen op je toekomstige lvl 60 / BiS boots een stat enchant zetten waar je in fights meer aan hebt.

*edit*

Ik geniet nog erg van het spelletje. Ik heb (helaas?) wel véél minder tijd dan back in the days (toen was het rustig mogelijk 3 tot 5 keer per week een sessie van 3 uur te spelen), met max 2 x per week max 2 uur. Dat merk je wel in de progress, door het vele lopen is een uurtje wow-classic eigenlijk net genoeg om van de inn naar een quest te lopen en weer terug.

Desalniettemin gisteren een mooi moment.

Ben nu lvl 24 hunter, Barrens heb ik wel zo'n beetje gezien (jezus wat is die "egg digging" quest RUK), dus op naar ashenvale. Op weg naar die quest om "satyr horns" te looten kwam ik er achter dat die Satyrs ten noordoosten van splintertree post allemaal rond level 27-28-29 liggen. Dat was met veel moeite net te doen als lvl 24 hunter met een lvl 22 pet.

Juist toen ik de moed op wilde geven en terug rende naar de base, met het idee om dan toch maar een paar q in stonetalon te pakken, kwam ik een 25 UD priest tegen op de weg. Even kort gevraagd of hij op weg was naar de Satyrs, en toen dat zo bleek te zijn gegrouped en ik met hem een tweede poging gewaagd. Dat bleek een goede combi; pet tank, priest heals en dps. De demonen vielen bij bosjes neer. Kennelijk werden de lijken volledig verpulverd door ons geweld, want ze dropten nagenoeg nooit de satyr horns voor ons.

Toen het kamp zo'n beetje was uitgeroeid liepen we een heuveltje op naar het naastgeleven Satyr gebied (Xavian). Daar werden we besprongen door een lvl 29 Satyr; ondanks de vele resists konden we die nog net aan, maar direct nadat die eindelijk doodging (en wij al aardig door onze mana / hp heenzaten) kwam er een lvl 30 Satyr op ons af; ruuuuun!! Die Satyr achtervolgde ons zo'n beetje tot de poorten van de hel; door het hele voorgaande kamp heen. Juist toen we dachten dat hij echt nooit op zou houden en we al bijna tegen de respawns aanliepen van het vorige kamp (en we dus tussen twee vuren terecht kwamen) draaide hij zich om en liet ons met rust. phew.

Helaas hielp dit niet met de drops. Na een kleine 40 minuten was het zelfs zo erg dat ik welliswaar 10/16 horns had, maar mijn partner nog slechts 1/16. Omdat het al laat werd hebben we toen beide de q moeten onderbreken; helaas dus weinig voortgang of voldoening, maar wel weer een leuk moment met een random persoon.

Nav hiervan vraag ik me wel af of ik op mijn (nu 25) hunter in Ashenvale moet blijven (het zijn allemaal lvl 27ish q's volgens mij). Stonetalon is wellicht qua level een betere match maar ik heb slechte herinneringen aan die zone door het vele lopen. Iemand tips?

[ Voor 77% gewijzigd door Seraphin op 18-10-2019 10:26 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Seraphin schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Ach, je kan die boots ook gewoon houden als "riding boots". Je kan dan meteen op je toekomstige lvl 60 / BiS boots een stat enchant zetten waar je in fights meer aan hebt.

*edit*

Ik geniet nog erg van het spelletje. Ik heb (helaas?) wel véél minder tijd dan back in the days (toen was het rustig mogelijk 3 tot 5 keer per week een sessie van 3 uur te spelen), met max 2 x per week max 2 uur. Dat merk je wel in de progress, door het vele lopen is een uurtje wow-classic eigenlijk net genoeg om van de inn naar een quest te lopen en weer terug.

Desalniettemin gisteren een mooi moment.

Ben nu lvl 24 hunter, Barrens heb ik wel zo'n beetje gezien (jezus wat is die "egg digging" quest RUK), dus op naar ashenvale. Op weg naar die quest om "satyr horns" te looten kwam ik er achter dat die Satyrs ten noordoosten van splintertree post allemaal rond level 27-28-29 liggen. Dat was met veel moeite net te doen als lvl 24 hunter met een lvl 22 pet.

Juist toen ik de moed op wilde geven en terug rende naar de base, met het idee om dan toch maar een paar q in stonetalon te pakken, kwam ik een 25 UD priest tegen op de weg. Even kort gevraagd of hij op weg was naar de Satyrs, en toen dat zo bleek te zijn gegrouped en ik met hem een tweede poging gewaagd. Dat bleek een goede combi; pet tank, priest heals en dps. De demonen vielen bij bosjes neer. Kennelijk werden de lijken volledig verpulverd door ons geweld, want ze dropten nagenoeg nooit de satyr horns voor ons.

Toen het kamp zo'n beetje was uitgeroeid liepen we een heuveltje op naar het naastgeleven Satyr gebied (Xavian). Daar werden we besprongen door een lvl 29 Satyr; ondanks de vele resists konden we die nog net aan, maar direct nadat die eindelijk doodging (en wij al aardig door onze mana / hp heenzaten) kwam er een lvl 30 Satyr op ons af; ruuuuun!! Die Satyr achtervolgde ons zo'n beetje tot de poorten van de hel; door het hele voorgaande kamp heen. Juist toen we dachten dat hij echt nooit op zou houden en we al bijna tegen de respawns aanliepen van het vorige kamp (en we dus tussen twee vuren terecht kwamen) draaide hij zich om en liet ons met rust. phew.

Helaas hielp dit niet met de drops. Na een kleine 40 minuten was het zelfs zo erg dat ik welliswaar 10/16 horns had, maar mijn partner nog slechts 1/16. Omdat het al laat werd hebben we toen beide de q moeten onderbreken; helaas dus weinig voortgang of voldoening, maar wel weer een leuk moment met een random persoon.

Nav hiervan vraag ik me wel af of ik op mijn (nu 25) hunter in Ashenvale moet blijven (het zijn allemaal lvl 27ish q's volgens mij). Stonetalon is wellicht qua level een betere match maar ik heb slechte herinneringen aan die zone door het vele lopen. Iemand tips?
Zou zeker even in Stonetalon kijken, is de meest logische zone na The Barrens. Vond het lopen wel mee vallen eerlijk gezegd. Moet ook niet over het hoofd zien dat er een "sluip" route van Sun rock retreat naar the Charred vale. Toen ik daar achter kwam scheelde dat een hoop lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

[...]

Zoram Strand is vanaf lvl 18 dus daar kan je ook wat quests meepikken. Toch al de Warsong supplies quest al gedaan? Redelijk makkelijk en zeer goede reward..

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou zweren dat je vroeger anderhalve level rested XP kunt verzamelen. Nu nog maar een halve level. Nog zo'n subtiele aanpassing ten opzichte van vroeger. Jammer :-/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:47:
Ik zou zweren dat je vroeger anderhalve level rested XP kunt verzamelen. Nu nog maar een halve level. Nog zo'n subtiele aanpassing ten opzichte van vroeger. Jammer :-/.
Nee hoor, 1,5 level kan nog steeds. Duurt alleen meer dan een week om dat te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de startpost even geupdate met een lijstje van spelers en waar ze zitten. Stuur een DM als je er ook in wil of als je iets gecorrigeerd wil zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

Nee hoor, 1,5 level kan nog steeds. Duurt alleen meer dan een week om dat te krijgen ;)
dan groeit het niet lineair aan, want na 3 dagen offline had ik dus nog geen halve level bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:33
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

dan groeit het niet lineair aan, want na 3 dagen offline had ik dus nog geen halve level bij elkaar.
Als ik me niet vergis is het 8 uur per balkje, zolang je in de Inn staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Nielster schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Als ik me niet vergis is het 8 uur per balkje, zolang je in de Inn staat.
Dit dacht ik ook, dus kan @HTT-Thalan goed zijn dat dit inderdaad niet genoeg is geweest voor een half level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Rested XP is linear. Invine had wel gelijk dat het "meer dan een week" kost om die max. 1.5 lvl rested te krijgen, het is alleen ruim meer dan een week, 10 dagen. :)

Het is idd 8 uur per par. 1.5 level = 30 bars, dus 10 dagen in een inn = max rested xp. Na 3 dagen inn (dwz 3 volle dagen, 72 uur) heb je dus inderdaad net geen half level rested: 9 bars van de 20 in een level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Op dit moment alles offline :(
Some #WoW #WoWClassic players may be experiencing latency or disconnections. We are investigating this now.
https://twitter.com/Blizz...tatus/1185161105351565313

Werd er ineens uitgekickt

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik ook. Wil ik lekker spelen (weekend!) is alles down. Kom niet eens verder dan "Logging into game-server". Blizzard is ervan op de hoogte, maar wel erg vervelend.

Edit: Ben erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vreemd ik ben er gewoon in en aan het spelen ook.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
Ik had gisteren overigens ook al last van latency issues, maar zijn 1000 redenen natuurlijk waar dit door kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pfffffffffff level 50 :'). Het gaat steeds langzamer _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:34:
Ik herken het :D

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Gisteren nog met mijn priest( lvl50) volledige ST run gedaan. Een half level omhoog ( niet rested). Dit was binnen 2 uur gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Vandaag 39 geworden. Nog 1 lvl te gaan en dan eindelijk mn mount ophalen. Gold is gelukkig al binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Ondertussen lvl 50 met mijn Arms Warrior, Dungeons tanken blijf ik leuk vinden al zit hier wel erg veel tijd in. Kan niet wachten tot lvl 58/60 om de grote mensen dungeons te tanken. Dan hopelijk snel door naar het raiden al zal ik hier nog een passende guild voor moeten zoeken.

Eerst maar beginnen met de Warrior quest en wellicht ST? Al begrijp ik dat ze mij te laag vinden op lvl 50... als tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 04:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

WishmasterNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:09:
Vandaag 39 geworden. Nog 1 lvl te gaan en dan eindelijk mn mount ophalen. Gold is gelukkig al binnen :D
Nog een half level te gaan op mijn Paladin. Gelukkig is haar level 40 mount gratis. Want ik heb nog lang geen 90 goud bij elkaar. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwanJ schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:27:

Eerst maar beginnen met de Warrior quest en wellicht ST? Al begrijp ik dat ze mij te laag vinden op lvl 50... als tank
Mwah, de laatste trash en bosses worden dan lastig. Die zijn geloof ik level 54-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Mwah, de laatste trash en bosses worden dan lastig. Die zijn geloof ik level 54-55.
Dat dacht ik dus ook, ik wacht er nog een lvl mee, zie namelijk dat de lvl 50 warrior quest pas in phase 4 komt. Questie gaf aan dat de quest al beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Inmiddels in een patch geimplementeerd :)
Je laatste realm wordt onthouden.
:P :9
Als je nu terug gaat naar realm select scherm kan je zien welke server(s) op dat moment layered zijn.
Op dit moment zijn dat er best nog wel veel. Zie niet echt hoe het gaat werken om layering over een paar weken al uit te schakelen. De dropoff is lang niet zo groot als eerst werd gedacht/verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:09
[...]

Hillsbrad is misschien ook wel een idee. Is wel even reizen als je nog geen flightpaths hebt vanaf Undercity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Beste classic video so far XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blem
Heerlijk filmpje. Wat hij ook al aangeeft, 30 minuten wachten voor nog die ene gank, ik zou het niet volhouden haha.

Na vorige week even een dipje te hebben gehad op level 51 door niet te weten wat ik nu moest met het level heb ik de vorm weer te pakken.
ZF spellcleave heb ik heel wat gedaan en dat ging als een trein, toen ik 50 werd ben ik hiermee gestopt en heb ik mijn quest gedaan in ST en hier 51 geworden. Daarna wist ik het even niet meer en stond ik qua levelen even stil. Op een gegeven moment het normale questen weer opgepakt en wat zones waaronder Un'Goro Crater en Searing Gorge uitgespeeld.
Na deze quest sessies was ik level 55 en werd ik gevraagd door een priest of ik BRD spellcleave wilden doen, op dat moment kon ik niet, maar de priest toegevoegd aan mijn friendslist. 's Middags gewhispert of hij plek had en na een kwartiertje was er een plekje die ik heb opgevuld. Dit ging ook lekker en heb, wat ik vooraf niet voor mogelijk hield, level 56 aangetikt. In die runs ook zoveel Runecloth geraapt dat mijn First Aid 300 is en ik nog 5 of 6 stacks kon verkopen.
Deze of volgende week dus 60! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Ik heb mijn eerste character volledig doorgespeeld tot level 60 en heb geen moment het idee gehad dat het traag ging. Playtime rond de 10 dagen en paar uur. Vond level 30-35 erger dan daarna, die levels vond ik juist leuk (Op strugglethorn na. :+ ). Nu de BiS gear zoeken, en Herbalism/Alchemy tot level 300 krijgen. :*)

De enige ekte...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:37
Inmiddels op het punt aangekomen dat dungeons runnen niet meer noodzakelijk is voor gear. De enige mogelijke upgrade welke het waard is om te farmen is UBRS voor Jed's trinket, Briarwood Reed.

Briarwood Reed Item Level 60
Binds when picked up
Unique Trinket
Requires Level 55
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 29.
Dropped by: Jed Runewatcher
Drop Chance: 27.53%

Gisteren een paar 5 man runs voor gedaan, maar 2x de crown en 1x de wand gedropt :x. Vanavond hopelijk meer geluk met Onyxia. Afgelopen donderdag in MC de 2e binding voor ons gedropt, dus nu de 1e Thunderfury "compleet". Groot deel van de mats zijn er al, alleen is het wachten op phase 3 voor BWL. En aan het einde van de run ook nog Eye of Sulfuras gedropt. Best een lucky run!

Wel nog steeds bezig aan m'n Darnassus reputation dmv runecloth, zit nu op 2k in revered. Getting there, maar dan ook nog gold voor de mount zelf verzamelen, maar alles is zooooooveel beter dan die kip... :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geen hax, wel cooldowns (uiteraard): Ghost strike + Evasion erbij, maar mijn standaard dodge rate is al vrij hoog. In combinatie met 'setup' geeft me dat toch regelmatig free combo points.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QCJg120SKrl5iQVwhs7EMgq0/full.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-10-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Voor hoeveel gaat bij jullie Freezing Band op de AH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
Top filmpjes haha.

De laatste kon ik ook wel mee lachen ''luckt charm''

Heb Zaterdag na de zoveelste Princess run eindelijk een vervangend wapen voor de WW Axe namelijk de mace van princess en daar kwam nog eens bij dat ik de bis ring gewonnen heb.

Weaponskill lvle van 0/255 voor 2h mace is geen pretje, kwam een shadow priest tegen en heb hier 2/3 uur quests mee gedaan wat het een stuk makkelijker maakte.

Ondertussen lvl 51 en ga richting searing gorge.

Ben erg benieuwd op lvl 60 of ik kan tanken in een raiding guild.. Begin er toch een beetje aan te twijfelen. Lees dat ze voornamelijk shamans/mages zoeken, warlocks, tanks zelde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Daar zijn we weer. Level 51.

Queue af en toe in de avond nog steeds 40 min ongeveer 700-800 wachtenden. In het weekend in de ochtend en avond geen queus gezien.

Ik had ook een harpy cave verhaal maar dat van mij was in Feralas, de satyr grot.

Zaterdag naar binnen omdat ik de red key had (de escort q), maar niemand kunnen vinden om samen de q mee te doen. Dus ik rende heen en weer in de tunnel met veel moeite 1 voor 1 mobs aan het killen. Niemand, dus HS en weg.

Zondag eindelijk even wat tijd om het professioneler aan te pakken. Beetje gequest in Feralas en uiteindelijk weer in de grot geparkeerd, wachtend op iemand om de q op te pakken. Ik kwam een heleboel allies tegen die de q aan het doen waren. Dus, als Horde, *wave en *lick en af en toe een mob killen die hen in de weg zat. Op die manier bijna een lock geholpen, helaas had hij 6 mobs gepulled en kon ik er maar 3 killen. Hij dood, ik vanish. Nu maar hopen dat hij zag dat ik hielp en niet mijn escort q komt opfucken. Kwam een Shaman tegen die wat verder in de grot rond rende en bijna dood ging. Dus ik rende achter hem aan.

Hij: Kun je me helpen met de boss hier?
-Sure no worries.

Wij met veel moeite de 2 adds en de baas gekilled. Ik heb hem toen gevraagd om de escort q te doen. Waarop hij gelukkig bijna niet meer nee kon zeggen. Dus wij op de weg terug in de tunnel kwamen we de ally lock tegen. Weer /wave /lick. Nog een ally mage en en een hunter erbij. Even een *slik momentje. Want de corpse run is 2 min op zijn minst. Na wat gebaren heen en terug mochten wij eerst. Dus ik start de escort q, we lopen in de gang na ongeveer 7 mobs gekilled te hebben van de escort q. Dropt die sleutel voor de shammy. Ok.. Shit. Laat maar failen en weer terug.

Daar stonden dus die allies te wachten. Wij aangeven dat we gingen wachten op hen. Duurde dus spawntijd + escort grot in en grot uit. Maar daarna konden wij eindelijk. Ik was nog even bang op verkeerd getimede respawns van de ally run maar het viel gelukkig mee.

Dus uiteindelijk na 1 uur 1 (!!) quest gedaan, Was heel gezellig, nog even geklaagd over de spawn timer van de escort q en wat geklaag over de NPC maar daarna renden we na een geslaagde missie weer terug naar ons kamp om de quests in te leveren.

Na hand-in... Oh kijk ik heb nu die kill q achter in de grot. FFS <3 :D

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
enira schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:58:
Wel nog steeds bezig aan m'n Darnassus reputation dmv runecloth, zit nu op 2k in revered. Getting there, maar dan ook nog gold voor de mount zelf verzamelen, maar alles is zooooooveel beter dan die kip... :P
Eens, maar vind die scaling van mounts bij Gnomes zó lelijk.
Hoop dat ze die fix doorvoeren dat dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Blem schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Eens, maar vind die scaling van mounts bij Gnomes zó lelijk.
Hoop dat ze die fix doorvoeren dat dit oplost.
Kleine kans dat ze dat "fixen" want het is een ding wat al in classic zat. Daarbij hebben ze het volgens mij pas heeeeeeel laat in retail gefixed (als ze het hebben gefixed. geen idee nooit gnome gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HStyles schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:54:
Voor hoeveel gaat bij jullie Freezing Band op de AH ?
Van 550-750g (Firemaw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
Barnagma schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Kleine kans dat ze dat "fixen" want het is een ding wat al in classic zat. Daarbij hebben ze het volgens mij pas heeeeeeel laat in retail gefixed (als ze het hebben gefixed. geen idee nooit gnome gespeeld)
Dat klopt. Pas in mei dit jaar, maar waarom zouden ze dit niet doorvoeren? Het doet niet af aan de gameplay en imho ziet het er een heel stuk beter uit.

https://www.wowhead.com/n...tauren-mount-size-changes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Blem schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

Dat klopt. Pas in mei dit jaar, maar waarom zouden ze dit niet doorvoeren? Het doet niet af aan de gameplay en imho ziet het er een heel stuk beter uit.

Er zijn heel veel zaken in Classic die niet logisch zijn, en die men er ook in laat zitten. De duur van sommige buffs bijv. Wat je ook aanpast, er zijn altijd mensen niet blij. Dus dan maar niets aanpassen.

Iets wat ze er bijv. nu uitgesloopt hebben t.o.v. ooit zijn eerdere varianten/alternatieven voor Focus target (https://eu.forums.blizzar...rget-be-coming-back/50236 en https://us.forums.blizzar...please-fix-the-api/188182). Dat levert al discussie op.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Blem schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

Ziet er zeker wel wat beter uit.

Maar mensen wouden de classic experiance. Dan krijg je ook de classic experiance. Vind het daarom ook wel jammer dat wall jumping weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrndV
Gisteren lekker SM Armory tanken, of tenminste, dat dacht ik. ;)

Wat er gisteren in plaats daarvan gebeurde was mijn eerste close up encounter met een klasse speler waar iedereen de pest aan lijkt te hebben, namelijke de beruchte huntard.

Van meeste pugs weet je niet wat je kan verwachten dus je ziet wel eens iemand foutjes maken, maar zon speler als deze tikte wel veel van de verkeerde boxen aan. Gelukkig is SM Armory vrij kort, maar het werd wel een messy run.

Je merkt het meteen bij de pulls: Ik ga een target aanvallen en mark deze met skull. En net als je voldoende rage hebt om de éen of twee adds wat extra threat te geven zijn ze al weer gevlogen: De hunter gebruikte multishot bijna direct na mijn (body)pull. Ik heb mezelf gisteren maar afgeleerd om daar teveel achteraan te gaan: De andere dps spelers zullen namelijk wel gewoon doorgaan op je skull-marked target, en je gaat vaak aggro hiervan verliezen terwijl je de adds van je huntard probeert te taunten. Dan is de chaos compleet. Ik taunt dus eentje snel terug voor hij langs me is gelopen en dan mag de hunter de derde mob voorlopig zelf bezighouden.

Het gebeurde dus een paar keer dat de hunter dit deed en daarbij telkens net aan de dood ontsnapte. Andere spelers, waaronder een tweede hunter, legden hem dan uit hoe je dit beter aan kon pakken, namelijk single target dps doen op skull. Multi shot is prima, maar doe dit niet vanaf de startlijn en wacht even tot de tank aggro opbouwt.

Dit ging hierna even goed maar in de laatste gang (naar Herod) ging meneer Huntard weer naar zn normale praktijken, en wist zelfs een schepje er bovenop te doen door zelf pulls te maken, feign death te doen en daarna te klagen over de healer omdat hij een scarlet-gekleurd pak rammel kreeg. Maar goed, ik pop challenging shout terwijl de huntard zijn beklaag blijft doen terwijl doet alsof hij dood is, en zo kwam het toch nog goed. Later begon meneer hunter zelf mobs met skull te marken want zo hoefde hij niet van target te switchen, aldus zijn logica.

En eerlijk gezegd, wat hierna gebeurde is mijn eigen schuld. Ik had op dit punt de hunter moeten kicken en met 4 mensen de run af moeten maken.

De Herod fight was makkelijk genoeg. De vele adds daarna ging ook prima. Helaas geen tabard, maar die farm ik later wel een keertje. Toen checkten we de loot. Het was de helm. Lekker rijk aan stats, veel beter dan mijn green lvl26 headpiece. Leuk voor mijn warrior dus, en niemand anders in de buurt die ook maar iets aan de helm had. Zelfs niet de shaman, want die was elemental specced.

Het duurde even voordat de laatste zijn need/greed had geklikt, en toen bleek uiteindelijk dat de huntard de helm ook need klikte, wint de rol, leaved direct de group en pakt zn heartstone.

Jammer van de helm, maar ik zit al vrij dicht bij lvl40 en heb al plate stukken klaar staan op de bank. Ik had deze helm niet lang gebruikt. Maar toch twee dingen geleerd:

1) Als iemand na uitleg en geduld toch geen teamplayer wil zijn dan mag je je vrij voelen om deze zonder pardon te kicken.
2) Het zou voor veel spelers heel leerzaam zijn om eens een stukje te tanken

Maarja, wel Herod afgetikt voor de grote SM-quest dus het was niet een complete tijdverspilling. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
@BrndV
Ik moest direct hier aan denken bij je verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Go. Go. Go. Go.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
The meme's are real :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Klaarblijkelijk was het huntard weekend, want wij (de guild) hadden soortgelijke drama. Ik zat nietsvermoedend rustig in Ashenvale mn quests te doen tot er plots de volgende message langs kwam: [huppeldepup] has been kicked out of the guild by [GM].

Dat kwam zomaar uit het niets dat er wat quasi grappige / verbaasde reacties kwman in gchat. Vervolgens opent de GM het relaas door de context te geven voor die kick. Bleek dat er guildrun ZF gaande was, waarbij de / een hunter een need op een BoE gun had gegooid.

Fair enough, tot zover geen kickable offense. Ware het niet dat de gun veruit inferieur was aan het wapen dat de hunter al gebruikte. Vreemd. Waarop de party lead (ook nog de GM dus) toch maar eens de opmerking maakte dat needen op items die geen upgrade voor je zijn nou niet helemaal normaal geaccepteerd gedrag is.

Waarop de hunter meteen maar aangaf dat:
a) dat het item een kwestie een "gun" was en daarom per definitie bestemd hoort te zijn voor de hunter (jawel daar issie weer: het "hunterwep!" argument), en
b) de GM en zijn familie uit een stel elkaar bevredigende kinderen bestond

Nodeloos te vermelden dat niet iedereen in de (guild!) groep het eens was met stelling a), en dat het poneren van stelling b) resulteerde in de reactie dat een dergelijke oprekking van de vrijheid van meningsuiting doorgaans resulteerd in een even zo vriendelijke terechtwijzing.

Ondanks een initiële poging tot deëscalatie volhardde de hunter in zijn betoog, resulterend in de eerder genoemde guildnotification.

Het doet je toch afvragen waarom mensen kennelijk zoveel waarde hechten aan hun eigen virtuele belang, en zo weinig aan het feit dat ze niet alleen bezig zijn met een spel, maar ook een sociaal netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stelling: BoE kan je verkopen voor je eigen BoE item. Dus needen op BoE items die je niet kan gebruiken is veroorloofd omdat je daarmee je eigen BoE kan kopen.

Als er een epic BoE van 600g valt die BiS voor Warrior (wat ik speel) dan is het vrij egoistic van mij om die te claimen aangezien de anderen met de verkoop ook hun eigen items kunnen kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 21-10-2019 15:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
MrVegeta schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:17:
Stelling: BoE kan je verkopen voor je eigen BoE item. Dus needen op BoE items die je niet kan gebruiken is veroorloofd.
Dat is in principe gewoon zorgen voor gold, dus ik zou dat niet zomaar doen. Vooral bij items die je niet eens kan gebruiken.

Maar in goed overleg is er altijd veel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Stelling: BoE kan je verkopen voor je eigen BoE item. Dus needen op BoE items die je niet kan gebruiken is veroorloofd omdat je daarmee je eigen BoE kan kopen.

Als er een epic BoE van 600g valt die BiS voor Warrior (wat ik speel) dan is het vrij egoistic van mij om die te claimen aangezien de anderen met de verkoop ook hun eigen items kunnen kopen.
Dat is echt een brug te ver. Dat betekend dat iedereen need op green BOE want die verkopen ook vast wel. En waarom dan niet needen op alles en verkopen aan de vendor zodat ik dichterbij ben bij het kopen van de BOE die ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Loev schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Dat is echt een brug te ver. Dat betekend dat iedereen need op green BOE want die verkopen ook vast wel. En waarom dan niet needen op alles en verkopen aan de vendor zodat ik dichterbij ben bij het kopen van de BOE die ik wil?
Etiket is wel dat je met BoP items niet ninja'd, lijkt mij ook wel logisch. Maar BoE is anders. Naar mijn idee is het gewoon een zak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Voor wat betreft je eerste stelling; daarmee zeg je dat je mag needen op items omdat het gold oplevert, dat gold kun je weer gebruiken voor upgrades. Zoals anderen ook al aangaven, ondermijn je daarmee het concept need/greed, omdat letterlijk alles dan te needen valt vanwege de (soms miniscule vendor) gold waarde.

De tweede stelling vind ik wel interessant. Als het een algemeen bekende BiS is, zou ik er helemaal geen moeite mee hebben dat de betreffende class daar een need roll op gooit. Ik heb overigens meerdere keren meegemaakt dat een andere party member dan "dringend verzocht" dat de persoon in kwestie ook liet zien het item te equippen (om zo te voorkomen dat de persoon het item alsnog op AH zou gooien). Bij een discutabele "super goed voor class X maar ook nog wel vergelijkbare items uit 5mans verkrijgbaar" zou ik zelf altijd eerst vragen "mind if I need?" en item meteen (zichtbaar) equippen. Als mensen dan zeggen "nee iedereen moet een kans krijgen op deze lucky (gold) break" dan is het voor mij fair enough (maar dan dus ook geen need rolls meer door anderen op goede BoE's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

enira schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:58:
Nou succes. Je hebt nog maar 7.600 runecloth nodig (380 stacks). A 1.5g is ongeveer 570g.
Ik had het opgegeven op 6000 revered met 150 stacks in de bank. Heel slim geweest door ze niet in te leveren. Afgelopen weken bijna alle stacks weer verkocht op de AH, zodat ik nu halverwege mijn epic mount ben. Ik kreeg ineens zo'n moment van zelfreflectie. Waar the fuck ben ik mee bezig, tientallen uren voor iets visueels 8)7

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik ben het hier mee eens hoor, al pas ik me aan de groep aan.
Voorkomt ninja-needs en bij de wet van de grote getallen gaat bij mij betreft het greed/need gedoe niet meer op.

Fijn dat edgemaster's dropt en dat het je bis is. Het is mijn epic mount. Dat scheelt me tientallen uren grinden. Koop die edgemaster lekker zelf op de AH, maar gun iedereen dat loterijticket.

Blue BoE's van 20-30g, ach. Als 't een upgrade is voor iemand ga ik niet needen. Maar bij echt waardevolle items? Ik hoop dat ik dan in een 'need-on-purple-boe' groep zit. Ze hebben die dingen niet voor niets BoE gemaakt.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
edit:
Ik moet beter leren lezen! |:(

[ Voor 94% gewijzigd door BrndV op 21-10-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Seraphin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Voor wat betreft je eerste stelling; daarmee zeg je dat je mag needen op items omdat het gold oplevert, dat gold kun je weer gebruiken voor upgrades. Zoals anderen ook al aangaven, ondermijn je daarmee het concept need/greed, omdat letterlijk alles dan te needen valt vanwege de (soms miniscule vendor) gold waarde.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg specifiek BoE items. BoP items zijn items waar mensen dungeons voor runnen. Als je daar gaat needen op dingen ben je een ninja.
Deleon78 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Gewoon gelijk laten equipen. Beetje debiel als het een upgrade is voor iemand en de rest hem need :|
Je moet het letterlijk zien als een zag geld die dropt, want dat is het. Dat item is voor iedereen even veel waard.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 21-10-2019 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

BrndV schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:13:
edit:
Ik moet beter leren lezen! |:(
Je runt dungeons niet voor en edgeguard, je runt dungeons for de BoP items die er droppen. Een edge-guard is een loterijticket die voor iedereen als prijs beschouwd mag worden. De drop is immers ook een Eye-of-shadow voor iemand anders op de AH waard.

Het need/greed systeem is gewoon niet erg geschikt voor items van idioot hoge waarde en dan is de logica "Een BoE is bedoeld voor iedereen, want het is niet voor niets BoE...je kunt het omruilen voor geld om je eigen toffe item te kopen" behoorlijk strak.

-edit-
Oh sorry, had niet gezien dat je post ge-edit was.

[ Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 21-10-2019 16:26 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Hm ok, even zodat ik het goed begrijp; dan is je stelling dus eigenlijk "alles wat BoE is, is greed roll door iedereen (of allemaal een need roll maar dat komt dan op hetzelfde neer?), niemand heeft voorrang."

Daar kan ik nog wel redelijk inkomen, met dat verschil dat ik, ook voor die 600g-BiS-BoE's het wel best zou vinden als iemand vriendelijk vraagt of hij/zij het item mag hebben. Maar dat is dan meer vanuit mijn redenering dat dergelijke items 99.9% van de keren toch niet droppen dus dat ik er ook weinig aan mis. En wel met dien verstande dat als iemand het argument gebruikt "ik wil m graag want voor mij is het een heel goed item", dat hij / zij het dan ook wel daadwerkelijk equipped. :)

Overigens zie ik in geen van de situaties een verdediging van de hunter afgelopen weekend die dus als enige een needroll gooit op een inferieur BoE met als argument: "alle items die voor mijn class zijn ontworpen behoren mij toe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:25:
Hm ok, even zodat ik het goed begrijp; dan is je stelling dus eigenlijk "alles wat BoE is, is greed roll door iedereen (of allemaal een need roll maar dat komt dan op hetzelfde neer?), niemand heeft voorrang."

Daar kan ik nog wel redelijk inkomen, met dat verschil dat ik, ook voor die 600g-BiS-BoE's het wel best zou vinden als iemand vriendelijk vraagt of hij/zij het item mag hebben. Maar dat is dan meer vanuit mijn redenering dat dergelijke items 99.9% van de keren toch niet droppen dus dat ik er ook weinig aan mis. En wel met dien verstande dat als iemand het argument gebruikt "ik wil m graag want voor mij is het een heel goed item", dat hij / zij het dan ook wel daadwerkelijk equipped. :)

Overigens zie ik in geen van de situaties een verdediging van de hunter afgelopen weekend die dus als enige een needroll gooit op een inferieur BoE met als argument: "alle items die voor mijn class zijn ontworpen behoren mij toe".
Dit dus ja. D'r is ongeveer een 50-50 split in de WoW community als het over dit onderwerp gaat :D
En die hunter zat uiteraard verkeerd. En heel vaak wordt het gewoon netjes onderling opgelost. Bij een 100g epic zou ik ook nog wel gratz! zeggen. Hebben we het over echt de top items, ja daaag! Gun iedereen die roll. Voorkomt ook ninja's. Helemaal in een PUG.

Dit dus.

Pagina: 1 ... 44 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat