Gisteren lekker SM Armory tanken, of tenminste, dat dacht ik.
Wat er gisteren in plaats daarvan gebeurde was mijn eerste close up encounter met een klasse speler waar iedereen de pest aan lijkt te hebben, namelijke de beruchte huntard.
Van meeste pugs weet je niet wat je kan verwachten dus je ziet wel eens iemand foutjes maken, maar zon speler als deze tikte wel veel van de verkeerde boxen aan. Gelukkig is SM Armory vrij kort, maar het werd wel een messy run.
Je merkt het meteen bij de pulls: Ik ga een target aanvallen en mark deze met skull. En net als je voldoende rage hebt om de éen of twee adds wat extra threat te geven zijn ze al weer gevlogen: De hunter gebruikte multishot bijna direct na mijn (body)pull. Ik heb mezelf gisteren maar afgeleerd om daar teveel achteraan te gaan: De andere dps spelers zullen namelijk wel gewoon doorgaan op je skull-marked target, en je gaat vaak aggro hiervan verliezen terwijl je de adds van je huntard probeert te taunten. Dan is de chaos compleet. Ik taunt dus eentje snel terug voor hij langs me is gelopen en dan mag de hunter de derde mob voorlopig zelf bezighouden.
Het gebeurde dus een paar keer dat de hunter dit deed en daarbij telkens net aan de dood ontsnapte. Andere spelers, waaronder een tweede hunter, legden hem dan uit hoe je dit beter aan kon pakken, namelijk single target dps doen op skull. Multi shot is prima, maar doe dit niet vanaf de startlijn en wacht even tot de tank aggro opbouwt.
Dit ging hierna even goed maar in de laatste gang (naar Herod) ging meneer Huntard weer naar zn normale praktijken, en wist zelfs een schepje er bovenop te doen door zelf pulls te maken, feign death te doen en daarna te klagen over de healer omdat hij een scarlet-gekleurd pak rammel kreeg. Maar goed, ik pop challenging shout terwijl de huntard zijn beklaag blijft doen terwijl doet alsof hij dood is, en zo kwam het toch nog goed. Later begon meneer hunter zelf mobs met skull te marken want zo hoefde hij niet van target te switchen, aldus zijn logica.
En eerlijk gezegd, wat hierna gebeurde is mijn eigen schuld. Ik had op dit punt de hunter moeten kicken en met 4 mensen de run af moeten maken.
De Herod fight was makkelijk genoeg. De vele adds daarna ging ook prima. Helaas geen tabard, maar die farm ik later wel een keertje. Toen checkten we de loot. Het was de helm. Lekker rijk aan stats, veel beter dan mijn green lvl26 headpiece. Leuk voor mijn warrior dus, en niemand anders in de buurt die ook maar iets aan de helm had. Zelfs niet de shaman, want die was elemental specced.
Het duurde even voordat de laatste zijn need/greed had geklikt, en toen bleek uiteindelijk dat de huntard de helm ook need klikte, wint de rol, leaved direct de group en pakt zn heartstone.
Jammer van de helm, maar ik zit al vrij dicht bij lvl40 en heb al plate stukken klaar staan op de bank. Ik had deze helm niet lang gebruikt. Maar toch twee dingen geleerd:
1) Als iemand na uitleg en geduld toch geen teamplayer wil zijn dan mag je je vrij voelen om deze zonder pardon te kicken.
2) Het zou voor veel spelers heel leerzaam zijn om eens een stukje te tanken
Maarja, wel Herod afgetikt voor de grote SM-quest dus het was niet een complete tijdverspilling.